پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۵۹ - Apr 13, 2006
با تلاش كارآگاهان اداره يك آگاهي تهران بزرگ در طول يك هفته انجام گرفت
دستگيري شش سارق حرفه اي خودرو
011385.jpg
011388.jpg
011391.jpg
گروه حوادث-آزاده مختاري: كارآگاهان اداره يكم آگاهي تهران بزرگ طي دو عمليات جداگانه پليسي موفق به دستگيري شش سارق مسلح حرفه اي خودرو شدند.
اوايل هفته جاري كارآگاهان اداره يكم آگاهي تهران بزرگ با ارسال پرونده اي از كلانتري حوزه خيابان وزرا از وقوع يك فقره سرقت مسلحانه خودرو در آن منطقه مطلع شدند. سرهنگ مصطفي مداحي- رياست دايره يكم- بعد از بررسي پرونده واصله دستور پيگيري براي كشف مخفيگاه سه سارق مسلح را صادر كرد. يك اكيپ از پرسنل اين دايره به طور مخفي پيگيري تحقيقات خود را آغاز كردند. شاكي پرونده كه مالك يك شركت بزرگ بود درخصوص نحوه ارتكاب اين سرقت مسلحانه به افسر پرونده گفت: خودرو مسروقه يك بنز۲۰۰- C است كه به دليل اعتمادي كه به نگهبان شركت داشتيم در اختيار وي قرار داشت. سارقان مسلح كه مرتكب اين دزدي شده اند روز حادثه تحت عنوان مامور انتظامي شركت مراجعه كردند و بعد از ارائه كارت شناسايي جعلي ماموران انتظامي از نگهبان شركت خواستند تا براي انجام پاره اي تحقيقات به بازرسي پاركينگ شركت بپردازند. نگهبان كه تصور نمي كرد كارت شناسايي ارائه شده جعلي باشد، اجازه ورود به سه مرد را داد، هنوز چند دقيقه اي از ورود آنان به محوطه پاركينگ نگذشته بود كه ناگهان نگهبان شركت، خود را در برابر سه سارق مسلح ديد. آنان با تهديد اسلحه، خودرو بنز مذكور را از پاركينگ خارج كرده و از محل متواري شدند. بعد از خروج سارقان مسلح، نگهبان بلافاصله مراتب را به مسئولان شركت اطلاع داد و پس از آن پليس نيز در جريان ماوقع قرار گرفت. افسر پرونده زير نظر سرهنگ مداحي، رياست اداره يكم و سرگرد صديق، معاونت اين اداره، تحقيقات خود را براي شناسايي عاملان اين سرقت آغاز كرد. بعد از چند مرحله بررسي با معدل گيري موارد كشف شده در تحقيقات پليس آگاهي تهران بزرگ موفق به شناسايي مخفيگاه يكي از سارقان كه سركردگي اين گروه نيز بر عهده وي بود، شد.
نكته حائز اهميت در جريان تحقيقات پليس آگاهي اين مطلب بود كه متاسفانه دو نفر از عاملان اين سرقت مسلحانه از ماموران اخراجي ناجاي كشور بودند.
تيم پليسي بعد از انجام مراقبت هاي ويژه از محل اختفاي سركرده اين باند كه علي نام داشت طي يك عمليات ضربتي وي را بازداشت كردند.
متهم به اداره يكم آگاهي تهران انتقال يافت و بازجويي ها از اين متهم آغاز شد. عمليات ديگر، پليس آگاهي نيز براي دستگيري متهمان فراري اين پرونده با موفقيت پايان يافته و در نهايت با دستگيري سه سارق مسلح مذكور، خودرو مسروقه نيز از آنان كشف و ضبط شد.
بازجويي هاي پليس از اين متهمان تا امروز نشانگر ارتكاب سرقت هاي مشابه خودرو از اماكن توسط اين سه سارق مسلح بوده است و كارآگاهان همچنان تحقيقات خود براي كشف احتمال وقوع سرقت هاي ديگر توسط اعضاي اين باند را ادامه مي دهند.
دستگيري سه سارق مسلح ديگر
توسط ماموران
اداره يكم آگاهي تهران بزرگ
بيست و هفتم دي ماه سال گذشته پرونده اي از كلانتري ۱۱۷ جواديه در خصوص سرقت مسلحانه خودرو به اداره يكم آگاهي تهران بزرگ ارجاع داده شد.
به دستور رياست اين اداره تحقيقات لازم صورت گرفت و مشخص شد مالباخته از بزرگراه بهشت زهرا(س) در مسير جنوب به شمال با خودرو بنز خود در حال حركت بوده است كه ناگهان سه سارق مسلح با تهديد اسلحه، وي را مجبور به توقف كرده و سپس با ايجاد رعب و وحشت براي مالك خودرو موفق به سرقت خودروي بنز وي شدند.
افسر اداره يكم بعد از بررسي شكايت مالباخته تحقيقات خود را آغاز كرد و با استفاده از منابع و مخبرين معلوم شد خودروي مسروقه در پاركينگ منزلي واقع در خيابان پيروزي، خيابان دهقان مشاهده شده است.
بلافاصله بعد از انجام اين اطلاع رساني يك اكيپ عملياتي براي بررسي موضوع در تاريخ نوزدهم فروردين ماه سال جاري از سوي اداره يكم آگاهي تهران بزرگ به محل اعزام شدند. بعد از بررسي ، ماموران خودروي مسروقه را رويت كرده و با هماهنگي هاي قضايي كه صورت گرفت عمليات پليس براي ضبط خودروي مسروقه و دستگيري عاملان اين سرقت آغاز شد .خوشبختانه با انجام يك عمليات موفق پليس آگاهي در ابتدا داوود، يكي از سارقان مسلح مربوط به اين پرونده را در محل كشف خودرو مسروقه دستگير كردند و پس از اين بازداشت، مخفيگاه دو همدست ديگر داوود به نام هاي اكبر- م و اكبر- ص نيز مشخص شد كه ديگر متهمان فراري اين پرونده نيز روز بيستم فروردين ماه بازداشت و به اداره يكم آگاهي تهران انتقال يافتند.
اين سه متهم در جريان بازجويي هاي پليس به طور صريح به ارتكاب بزه انتسابي خود اعتراف كرده اند. تحقيقات پليس از اين سه متهم براي كشف ارتكاب احتمالي سرقت هاي مشابه توسط آنان ادامه خواهد يافت.

آن سوي حادثه
قاضي درصورت ادعاي تحت فشار
قرارگرفتن متهم، مكلف به تحقيق است
يك قاضي دادسراي امور جنايي تهران اظهار داشت: پيگيري صدمات و لطمات جسمي و روحي وارد آمده به فرد متهم در اثر برخورد نادرست ضابطان قضايي قابل پيگيري است.
محمد شهرياري در رابطه با نحوه بازداشت متهمان و استناد به مواد قانوني براي بازجويي از آنان اظهار داشت: بازجويي از متهمان بر اساس قانون آيين دادرسي كيفري صورت مي گيرد كه بر اساس آن تحقيق نزد قاضي يا به دستور او، توسط ضابطان قضايي (مأموران نيروي انتظامي) انجام مي شود و گزارش ضابطان در صورتي كه مورد وثوق باشد، براي قاضي معتبر است.
وي با اشاره به اين كه «حتي نحوه طرح سؤالات توسط ضابطان قضايي يا قاضي در قانون ذكر شده به طوري كه اين سؤالات نبايد تلقيني و اكراه انگيز باشد» كه متهم تحت فشار پاسخ دهد، افزود: طبق قانون مجازات اسلامي و آيين دادرسي كيفري در رابطه با شكنجه و منع آن مواردي ذكر شده كه براي متخلفان هم مجازات تعيين شده است.
قاضي دادسراي جنايي در رابطه با وظيفه قضات پس از ادعاي متهمان مبني بر اقرار تحت فشار گفت: ممكن است متهم نزد قاضي دادسرا ادعا كند كه تحت شكنجه ضابطان اقرار به ارتكاب جرمي كرده كه قاضي پرونده مكلف است در اين زمينه تحقيق و بررسي انجام دهد و نتيجه آن را به متهم ارائه كند.
شهرياري با بيان اين كه ابتدا هدف از تشكيل دادسرا انجام تحقيقات توسط خود بازپرس يا دادياري به عنوان قاضي پرونده بوده است، افزود: به دليل وجود مشغله كاري قضات، مسووليت تحقيق و حضور در صحنه و كشف اطلاعات به عهده ضابطان قضايي قرار گرفت كه گاهي اين افراد به دليل عدم آشنايي كافي يا در مواردي سوءاستفاده از اختياري كه قضات در اختيار آنها قرار داده اند، جرايمي را مرتكب مي شوند.
داديار شعبه سوم دادسراي امور جنايي تهران با تأكيد بر اين كه اقرار يا اعتراف متهم تنها جنبه  طريقت دارد و جنبه  موضوعيت ندارد، اظهار داشت: صرف اعتراف متهم باعث محكوم شدن وي نمي شود و قاضي هم بايد علاوه بر اقرار، استدلال هاي موجهي را براي مجرميت فرد متهم ارائه كند.
قاضي دادسراي جنايي، در رابطه با نحوه رسيدگي به برخورد نامناسب برخي ضابطان قضايي در زمان بازجويي از متهمان، گفت: متهمان معمولا براي فرار از مجازات ادعايي تحت عنوان شكنجه شدن را مطرح مي كنند كه در بسياري از موارد آن را از ديگر هم بندان خود براي رهايي از مجازات آموخته و تكرار كرده اند اما قانون مشخص براي آمر و عامل اجراكننده برخورد هاي نادرست با متهمان به صورت شش ماه تا دو سال حبس در قانون پيش بيني شده است كه پس از تشخيص اشتباه از طرف ضابطان قضايي توسط قاضي، اين مسئله قابل پيگيري خواهد بود.

دادستان تهران:
پرونده مرحوم پروازي در مرحله تحقيقات قرار دارد
011394.jpg
ايسنا: دادستان عمومي و انقلاب تهران گفت: آزادي مطبوعات و آزادي بيان مطلق نيست و مقيد به رعايت موازين شرعي و قانوني مي باشد.
سعيد مرتضوي در جمع خبرنگاران در خصوص بررسي پرونده مرگ پروازي مقدم دبير سرويس ورزشي روزنامه رسالت گفت: موضوع را از زماني كه در دادسرا مطرح شد به بازپرس ويژه قتل آقاي اصغرزاده ارجاع كرديم كه وي به همراه افسران مجرب تيم اداره آگاهي صحنه را كاملا بررسي كرده و هم چنين اوضاع و احوال ساختمان محل سقوط و حتي برخورد فرد با كولري كه در مسيرش بوده نيز مورد بررسي قرار گرفته است.
وي تاكيد كرد: تا به حال به نتيجه اي كه مويد اين باشد كه اين موضوع و اين سقوط در اثر يك جنايت بوده يا فردي قصد قتل و پرتاب ايشان را داشته نرسيديم.
مرتضوي افزود: هم چنين به اين كه ايشان به نحوي خودش اين كار را كرده باشد هم نرسيده ايم و در حال حاضر پرونده به عنوان مرگ مشكوك در حال رسيدگي است، و مواردي كه از اتومبيل ايشان پيدا كرده ايم و مسايل ديگر پيگيري مي شود.
پرينت آخرين تماس هاي ايشان در حال بررسي است و اميدواريم هر چه زودتر تحقيقات اين پرونده تكميل شود وماهيت اين موضوع براي ما احراز شود تا بتوانيم نظر نهايي را اعلام كنيم.
مرتضوي خاطرنشان كرد: در اين مرحله در خصوص اين پرونده هيچ نظر قطعي نداريم، اگر هم افرادي به نقل از اداره آگاهي نيروي انتظامي يا هر جاي ديگر گاهي اظهارنظري درج كنند دال بر اين كه ماهيت اين موضوع چه بوده، اشتباه است.
وي خطاب به خبرنگاران گفت: تا يك پرونده قضايي و موضوعي كه با حيثيت افراد سر و كار دارد از جهت تحقيقات تكميل نشده و نهادهاي موظف به كشف جرم به وظيفه شان به صورت كامل عمل نكرده اند، اظهارنظري درج نكنيد.
مرتضوي گفت: آزادي بيان و تنوع روزنامه ها حاصل نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است و در واقع اين تنوع به خاطر اين است كه قانونگذار در قانون اساسي و قانون عادي مشي قانونگذاري اش به گونه اي بوده كه اطلاع رساني آزاد و آزادي بيان به نحو كامل و قانوني رعايت شود.
مرتضوي ادامه داد: از هر روزنامه اي كه با هر نام و هر گرايشي منتشر شود و به تنوع مطبوعات و رونق آنها كمك كند استقبال مي كنيم.
دادستان عمومي و انقلاب تهران گفت: توقع ما از مطبوعات اين است كه در چارچوب قانون حركت كنند و به رسالت خودشان كه در قانون اساسي و قانون مطبوعات آمده است عمل كنند.
وي يادآور شد: حدود و حقوق مطبوعات در قانون است، اگر اين حقوق و حدود را رعايت كنند هيچ مشكلي پيش نمي آيد.

متهم به قتل با طرح ادعاي عجيب در دادگاه:
روح هموييل به من دستور داد تا او را بكشم
011382.jpg
گروه حوادث: ادعاي عجيب مرد جوان در جلسه محاكمه اش باعث شد تا وكيل مدافع وي با طرح بيماري رواني موكلش از دادگاه بخواهد او را به پزشكي قانوني معرفي كنند.
به گزارش همشهري، عصر روز ۱۶ اسفند ماه سال ۸۳ مرد جواني با مراجعه به مراجع انتظامي با طرح شكايتي مدعي شد: دو روز است پدر ۷۱ ساله ام به طرز ناگهاني ناپديد شده و هيچ كس از وي خبري ندارد. از طرفي عصر امروز نيز فردي ناشناس با خانه مان تماس گرفت و عنوان كرد پدرم كه ابوالقاسم نام دارد سارق مسلح بوده و هم اكنون در بازداشت به سر مي برد و براي آزادي وي بايد ۸۰۰ هزار تومان به آنها پول بدهيم.
پسر فقداني در ادامه به ماموران گفت: از اين تماس تلفني در شوك بوديم كه ناگهان مجدداً تلفن به صدا درآمد و مردي آن طرف خط گفت من سروان [...] هستم و فردي براي گرفتن پول به خانه تان خواهد آمد.
با اعلام شكايت بلافاصله تيمي از كارآگاهان تجسسي به محل سكونت پسرجوان رفتند و دقايقي بعد يك راننده آژانس براي گرفتن پول به خانه ابوالقاسم آمد. راننده جوان بلافاصله توسط پليس دستگير شد. وي در بازجويي مقدماتي گفت: فردي به نام مهدي از وي خواسته تا براي گرفتن پول به اين خانه بيايم.
با هماهنگي پليس و مراجع قضايي، مهدي در خانه اش واقع در شهرري دستگير شد. در بازجويي مقدماتي از خانه وي وسايل شخصي ابوالقاسم كشف شد و وي به قتل ابوالقاسم به انگيزه سرقت اعتراف كرد. در حالي كه جسد مرد ۷۱ساله توسط ماموران در صندوق عقب خودرواش در پاركينگي در جاده خاوران كشف شد، وي به تشريح جزئيات حادثه پرداخت و گفت: روز حادثه به عنوان مسافر سوار خودرو مقتول شدم، به او گفتم در اداره كاريابي كار مي كنم و بايد براي برداشتن مداركم به خانه بروم. او را به خانه بردم و به انگيزه سرقت او را با ضربات چاقو به قتل رساندم.
صبح ديروز متهم اين پرونده در مقابل پنج قاضي دادگاه كيفري استان ايستاد و با توجه به درخواست اولياي دم مبني بر قصاص، به دفاع از خود پرداخت. مهدي كه قصد داشت، خود را يك بيمار جلوه دهد و صحن دادگاه را تحت كنترل خود قرار دهد، گفت: من با چاقو او را كشتم. يك روح به نام هموييل به من دستور مي دهد. راننده وقتي به خانه ام آمده هموييل بالاي پشت بام بود. او به من گفت: پايين برو و او را بكش. من هم او را با چاقو كشتم. من حدود ۷ ماه بيكار بودم. در هلند زندگي مي كردم. من از روح هموييل دستور مي گيرم. او بعد از قتل به من گفت به خانه اش تلفن بزن و از آنها اخاذي كن.
در ادامه جلسه محاكمه وكيل متهم با حضور در جايگاه ضمن ابراز تأسف از اين حادثه مدعي شد موكلش داراي بيماري رواني است و از دادگاه درخواست كرد او را براي تعيين بيماري رواني به پزشكي قانوني بفرستند. در پايان جلسه محاكمه قضات شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان با اعلام ختم جلسه دادگاه قرار است حكم را ظرف مدت قانوني صادر كند.

جسد زن مجهول الهويه در كانال آب كهريزك كشف شد
فارس: كشف جسد زني در كانال آب كهريزك ماموران پليس آگاهي را در برابر پرونده قتل ديگري در تهران قرار داد.
محمد تورنگ رييس مركز اطلاع رساني نيروي انتظامي تهران بزرگ با اعلام اين خبر افزود: جسد اين زن ساعت ۱۲ و ۳۰ دقيقه ديروز در كانال آب كهريزك كشف شد.
پس از خارج كردن اين جسد از داخل كانال مشخص شد، اين زن ميانسال بر اثر اصابت ضربه چاقو به ناحيه شكمش به قتل رسيده است.
وي افزود: با توجه به شواهد موجود در محل كشف جسد احتمال مي رود، اين زن در محل ديگري به قتل رسيده و جسد او در كانال رها شده است. جريان آب نيز جسد را به اين محل انتقال داده است.
هم اكنون با انتقال جسد اين زن به پزشكي قانوني تحقيقات براي شناسايي هويت مقتول و كشف راز اين جنايت آغاز شده است.

آغاز برخورد پليس با طلا فروشي هاي
بدون دوربين  مداربسته در تهران
گروه حوادث: از ابتداي سال جاري با طلا فروش هايي كه مغازه خود را به دوربين مداربسته مجهز نكرده بودند، برخورد شده است.
به گزارش همشهري، سردار مرتضي طلايي فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: از سال گذشته به طلافروشي ها اخطار داده بوديم تا پايان سال زمان دارند مغازه خود را به دوربين  هاي مداربسته مجهز كنند. تعدادي از طلا فروشي ها در اين باره اقدامي نكردند كه از ابتداي سال جاري برخورد با آنها را آغاز كرديم. وي خاطرنشان كرد:  اين اقدام جهت افزايش ضريب امنيتي مغازه طلا فروشي انجام شده است. فرمانده انتظامي تهران بزرگ در ادامه در خصوص امنيت بانكها در تهران گفت: هفته گذشته جلسه اي را در اين رابطه با مسئولان بانكها برگزار كرديم و پيشنهادهاي خود را به آنها ارائه داديم. همچنين ماموران لباس شخصي در بانكها فعاليت  خود را آغاز كرده اند. وي ادامه داد: با توجه به وجود سه هزار بانك در تهران، روزانه به طور ميانگين ماموران گشت پليس به هر بانك بين ۲ تا ۳ بار سركشي مي كنند. فرمانده نيروي انتظامي در پايان در خصوص طرح افزايش امنيت خودروهاي ساخت كشور گفت: پس از جلسه اي كه سال گذشته در اين رابطه با مسئولان كارخانه هاي توليد خودرو داشتيم آنها اقدامات موثري انجام داده اند كه از آن جمله مي توان به شماره دار كردن ضبط و پخش هاي خودروها اشاره كرد.

دستگيري اعضاي باند سرقتهاي سريالي
ايسنا: سردار احمد عليرضا بيگي، فرمانده انتظامي استان فارس گفت: اعضاي اين باند از ۴۱ مغازه در شيراز و سعادت شهر از جمله طلافروشي ها، آژانس هواپيمايي، نمايشگاهها و نمايندگي هاي فروش خودرو، سيگارفروشي و پوشاك فروشي سرقت كرده اند. وي ادامه داد: جسارت اعضاي اين باند تا آنجا بود كه روز يكشنبه از ۹ باب مغازه در سعادت شهر سرقت كرده اند و يا با استفاده از يك دستگاه جرثقيل، گاو صندوق يك طلافروشي را در شيراز به سرقت بردند. سردار بيگي در تشريح عمليات دستگيري اعضاي اين باند گفت: با تحقيقات پليسي ، فردي از سارقان به نام «حسن» معروف به «فائز» كه در مرودشت قصد فروش مقاديري طلاي مسروقه را داشت، دستگير شد و از آنجا گره براي نيروي انتظامي گشوده شد و بدين ترتيب ديگر اعضاي باند از جمله «علي گرگ» نيز دستگير شدند.

تأييد حكم دو برادر به اتهام قتل زن ۱۵ ساله
گروه حوادث: مردي كه با همدستي برادرش در پي سوءظن به همسر ۱۵ ساله اش وي را به قتل رسانده بود، با تأييد حكم قصاص نفس (اعدام) در انتظار اجراي حكم به سر مي برد.
به گزارش همشهري، رسيدگي به اين پرونده زماني در دستور كار قرار گرفت كه سحرگاه ۱۱تيرماه سال ۸۲ صاحبخانه يك واحد آپارتماني از مرگ يك زن نوجوان خبر داد.
ماموران به همراه بازپرس ويژه قتل در محل حادثه واقع در قرچك ورامين حضور يافتند و در بررسي هاي مقدماتي جسد سميرا را در حالي پيدا كردند كه خفه شده و نوزاد ۶ ماهه اش برروي سينه اش خوابيده بود. ماموران در ادامه تحقيقات خود دريافتند كه همسر و برادر شوهر سميرا ۱۵ ساله به طرز ناگهاني ناپديد شده اند.
بدين ترتيب اين فرضيه كه آنها از وقوع قتل اطلاع داشته باشند قوت گرفت و تحت تعقيب پليس قرار گرفتند. پس از چهار روز مرتضي و مجتبي كه توسط پدرشان به پليس اصفهان معرفي شده بودند، به اداره آگاهي قرچك انتقال يافتند.
وي در جلسه محاكمه اش كه در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان برگزار شد ضمن دفاع از خود در مورد جزئيات حادثه گفت: از طريق صاحبخانه ام متوجه رابطه پنهاني همسرم شدم.
شب حادثه ساعت ۱۲بود با هم جرو بحث كرديم. او به همراه فرزند ۶ ماهه ام خوابيد. من و مجتبي (برادرم) پس از كشيدن هروئين دراز كشيديم. حدود ساعت ۵ صبح من از جايم بلند شدم و به طرف همسرم رفتم. او خواب بود. دستانم را دور گردنش حلقه كردم و زماني كه در حال تكان خوردن بود از برادرم خواستم تا پاهايش را نگه دارد. او چنين كرد وقتي مطمئن شدم كبود شده، رهايش كردم.
برپايه اين گزارش، قاضي عزيز محمدي و چهار قاضي ديگر با صدور حكمي مرتضي را به اتهام مباشرت در قتل همسرش به قصاص نفس (اعدام) و برادرش را به اتهام معاونت در قتل به تحمل ۱۵ سال حبس محكوم كرد.
حكم صادره صبح ديروز از سوي شعبه ۲۶ ديوان عالي كشور مورد تأييد قرار گرفت و به زودي قابل اجرا است.

قاتلي كه خواهر و همسرش را كشته بود دستگير شد
گروه حوادث: قاتلي كه همسر ۲۷ ساله و خواهر ۲۲ ساله اش را با ضربات چاقو در خراسان رضوي به قتل رساند، دستگير و روانه زندان شد.
روز گذشته اجساد دو زن جوان به يكي از بيمارستان هاي مشهد انتقال داده شد و بلافاصله پليس به محل اين حادثه اعزام شد تا تحقيقات خود را براي شناسايي علل مرگ و دستگيري عامل قتل آغاز كند.
بنابراين گزارش ، ماموران پليس بعد از بررسي هايشان موفق به شناسايي قاتل و دستگيري او شدند.اين مرد پس از دستگيري توسط نيروهاي انتظامي لب به اعتراف گشود و گفت: به اتفاق اين دو زن جوان كه همسر و خواهرم بودند از شهرستان هاي خراسان رضوي به مشهد آمده و در مسافر خانه اي سكونت داشتيم. اما بر سر يك اختلاف خانوادگي با چند ضربه چاقو آنها را به قتل رساندم.اين مرد قاتل از فاش كردن انگيزه قتل امتناع كرد و به همين خاطر پرونده براي تحقيقات بيشتر به مراجع قضايي ارسال و متهم نيز موقتا روانه زندان شد.

تبرئه مادر مجنون
سايت جنايي: دادگاه عالي ايالت تگزاس روز گذشته مادري را كه متهم به قطع كردن دستان دختر ده ماهه خود است به دليل جنون از اتهام قتل عمد معاف كرد. قاضي پرونده در دادگاه ادعا كرد كه وي به دليل جنون آني نوزاد خود را مورد شكنجه قرار داده است.
بر اساس حكم دادگاه، دنا شولر ۳۸ ساله بايد به جاي گذراندن دوران محكوميت خود به بيمارستان رواني منتقل شود.
پس از گذراندن سي روز در اين بيمارستان وي مي تواند در صورت تشخيص پزشكان و در شرايطي كه براي جامعه خطري جدي محسوب نشود به منزل بازگردد.
دنا شولر در سال ۲۰۰۴ با پليس تماس گرفته و اطلاع داد كه دستان فرزند خود را قطع كرده است و وي در حال حاضر در رختخوابش خوابيده است.
پليس زماني كه به منزل دنا رسيد وي در حالي كه چاقويي در دست داشته و خون از آن مي چكيد به موسيقي گوش مي داد.
اعضاي هيأت منصفه در دادگاه ادعا كردند كه متهم از سلامت رواني لازم براي حضور در جلسه برخوردار نبوده و از سوي ديگر در حين جنون مرتكب اين جنايت شده است.
يكي از پزشكان دنا با حضور در دادگاه ادعا كرد كه وي در ناحيه حساسي از مغز خود توموري دارد كه مي تواند در حين عصبانيت حالتي شبيه به جنون در وي ايجاد كند.دنا در دادگاه پس از قرائت رأي نهايي هيچ عكس العملي از خود نشان نداده و تنها سر خود را به پايين انداخته بود.

قتل نوه و خرافات عجيب
آسوشيتدپرس: پيرمرد ۷۸ ساله اي كه معتقد بود نوه خردسالش جن زده شده است، او را كشت.
مقامات پليس دنور مي گويند: جان مك آرتور در حالي روز گذشته دستگير شد كه تنها چند ساعت از قتل اين كودك مي گذشت.
راز اين جنايت هولناك زماني فاش شد كه جان براي اعتراف نزد كشيش رفته و با افتخار از عمل خود سخن گفته بود. كشيش كه با شنيدن راز آن جنايت هولناك وحشت زده شده بود بلافاصله با تماس با مقامات پليس آنها را در جريان قرار داد. ساعاتي بعد مك آرتور در محل خانه اش دستگير شد. دستگيري وي بر اساس اطلاعاتي كه شاهدان حاضر در محل كليسا در مورد چهره و پوشش وي به پليس ارائه داده بودند و با كمك اهالي منطقه ممكن شد.
مك آرتور در بازجويي هاي اوليه منكر قتل نوه اش شده و اصرار مي كرد كه تنها بر اساس آموخته هاي خود در دوران حضور در مناطق آفريقايي، موفق شده است جن ها و ارواح خبيثه را از بدن نوه اش خارج كند و وي هم اكنون در كمال صحت و سلامت به خواب رفته است! او در توجيه علت اين كه معتقد بود نوه اش جن زده شده است به حركات و رفتار عجيب وي در طول روز اشاره مي كرد. تحقيقات مأموران پليس نشان داده است كه اين كودك كه به علت جدايي پدر و مادرش نزد پدربزرگ مادري خود زندگي مي كرده دچار صرع بوده است!
اين در حالي است كه وي با ضربات متعدد چوب بيس بال به سر و شكم نوه اش، وي را به شدت مضروب ساخته و بعد از ساعت ها وي را در حالي كه دهانش به همراه دست و پايش بسته شده بود در گوشه انباري زنداني كرده است. پليس مي گويد اگر كودك حتي تا ساعت ها بعد به بيمارستان منتقل مي شد پزشكان قادر به نجات وي بودند. علت مرگ اين كودك ۶ ساله شكستگي و خونريزي داخلي اعلام شده است.

زن زيمبابوه اي با نامزدش در قتل كودك خود تباني كرد
بي بي سي: يك زن ۲۱ ساله زيمبابوه اي به نام «سندرا موجورا» كه چندي پيش به عنوان پناهنده به انگليس آمد، ديروز از سوي دادگاه به جرم تباني در قتل دختر چهار ماهه اش «عايشه» كه توسط نامزد ۳۷ ساله اش «جري استيفنس» صورت گرفته بود، به ۱۴ سال حبس محكوم شد.
بر اساس اين گزارش، «استيفنس» كه علاقه چنداني به دختر «سندرا» نداشت، روز حادثه و در غياب مادر، او را با فرود آوردن ضربات متعدد بر سرش به شدت مجروح كرد كه اين امر چند ساعت بعد موجب مرگ كودك بي گناه شد.
به گفته قاضي دادگاه از آنجا كه «سندرا» از اعمال خشونت نامزدش در مورد دختر خود با خبر بوده، او را روز حادثه با عايشه تنها گذارد و حتي پس از متوجه شدن از موضوع به دفاع از وي پرداخت.لازم به ذكر است، دادگاه «استيفنس» را نيز به جرم قتل عمد به حبس ابد محكوم كرد.

مرد هلندي به جرم تعرض ۱۰ سال زنداني شد
بي بي سِي: روبرت گرينز معتاد به مواد مخدر و مشروبات الكلي از يك پسر ۱۹ ساله هلندي سوءاستفاده جنسي كرد.بنا بر اين گزارش، گرينز كه در بازجويي ها ادعا مي كرد چيزي از ماجرا به خاطر نمي آورد سعي مي كرد برادر دوقلويش را متهم جلوه داده و خود را تبرئه كند.
اما پليس با بررسي شواهد و مدارك از جمله DNA موجود در صحنه قتل، گرينز را مجرم شناخته و او را به ۱۰ سال حبس محكوم كرد.

سارق انگليسي در دادگاه:
طعمه ام را مانند غازي ديدم كه روي تخم هاي طلا
خوابيده است
ميرور: يك افسر پليس انگليسي و سارق دارايي هاي يك پيرزن در دادگاه اظهار داشت: پيرزن را مانند غازي ديدم كه روي تخم هاي طلا خوابيده است.
جان مورگان ۴۸ ساله افسر سابق پليس انگليس تمام ثروت يك زن ۸۹ ساله پولدار را بالا كشيد و دارايي هاي او كه بيش از ۲۸۰ هزار پوند بود را به جيب زد.بنا بر اين گزارش، اين افسر پليس در اظهاراتش به دادگاه گفت: من اين پيرزن پولدار را مانند غازي ديدم كه روي تخم هاي طلا خوابيده است. متهم دستگير شده و به چهار سال حبس محكوم شد.

دو باجناق، همدست در قتل مرد ثروتمند
گروه حوادث: پرونده دو باجناق كه به انگيزه سرقت مرد ثروتمندي را به قتل رسانده بودند، براي رسيدگي در اختيار شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان قرار گرفت.
به گزارش همشهري، عصر يك روز پاييزي مرد جواني به نام اردلان در حالي كه سر و صورتش كاملاً كبود و زخمي شده بود به يكي از كلانتري هاي كرج مراجعه كرد و مدعي شد روز گذشته زماني كه به همراه باجناقش ناصر و يكي از دوستانش بختيار از آستارا به كرج مي آمدند در طول مسير سرنشينان يك خودرو به آنها حمله كرده و پس از قتل بختيار و كتك زدن دو باجناق از محل دور شده اند. اين مرد مدعي شد مردان ناشناس پس از قتل بختيار جسد وي را به داخل رودخانه اي در جاده چالوس انداخته اند.
با ادعاي اين مرد، مأموران گشت اداره آگاهي كرج به محل مورد نظر رفتند و حدود يك كيلومتر پايين تر از محل حادثه جسد بختيار را كه با ضربات چاقو به قتل رسيده بود كشف كردند.
با كشف جسد مرد ميانسال مشخص شد كه وي مرد ثروتمندي است. مأموران همچنين باجناق ديگر را كه ناصر نام داشت به آگاهي احضار كردند. كارآگاهان در بازجويي از ناصر متوجه تناقض گويي هاي دو باجناق شدند، بنابراين هر دو را تحت بازجويي فني قرار دادند تا اينكه هر دو به قتل بختيار اعتراف كردند.
آنها مدعي شدند از آن جايي كه بختيار مرد ثروتمندي بود با او قرار ملاقاتي گذاشتيم و او را به بهانه انتقال به كرج، از آستارا آورديم. در طول مسير او را به قتل رسانديم و تنها يك تراول ۱۰۰ هزار توماني به دست آورديم.
وقتي به كرج آمديم در پاركي واقع در حصارك كرج همديگر را به درخت بسته و كتك زديم بعد هم نقشه را اين طور براي پليس تعريف كرديم.
بر پايه اين گزارش، پرونده دو باجناق هر دو متهم به مشاركت در قتل عمدي بختيار هستند، صبح ديروز به شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان ارجاع شد و قرار است در وقت فوق العاده محاكمه شوند.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
راهنما
پژوهش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   پژوهش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |