پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۵۹ - Apr 13, 2006
حمايت رسانه اي مهم ترين حركت در جام جهاني است
فرمول ملي براي موفقيت تيم ملي فوتبال
011328.jpg
گروه ورزشي _جهانگير كوثري: شصت روز ديگر تيم ملي فوتبال ايران در اولين بازي خود در جام جهاني با تيم ملي مكزيك روبرو مي شود. براي حضور در رخداد بزرگي چون جام جهاني شصت روز فرصت زيادي نيست.
۳۱ كشوري كه در جام جهاني ۲۰۰۶ حضور دارند، براي تقويت تيم ملي خود در تمام زمينه ها فعاليت گسترده اي را آغاز كرده اند، حمايت هاي رسانه اي، تقويت روحي و رواني- ايجاد بسترهايي براي آرامش بازيكنان- شخصيت دادن به كادر مربيان _ مطرح كردن افتخارات تيمي و مهم تر از همه تاييد عمومي. تيم ملي فوتبال ايران راه دشواري را در بازيهاي مقدماتي طي كرد تا بتواند يكي از چهار تيم آسيايي صعودكننده به جام جهاني باشد. اكنون فصل تقويت تيم ملي است. فصل ريزش تمام كاستي ها، بدنگري ها و بدگويي ها و به نوعي انتقادات است. پس از دو دوره شركت در جام جهاني ۱۹۹۸و ۱۹۷۸ كه در دوره اول حذف شديم، در اين جام با علم به تيم  هاي هم گروه شانس صعود به دور دوم وجود دارد و نبايد اين فرصت و موقعيت را به آساني از دست بدهيم. حمايت همه جانبه از راس سازمان ورزش شروع و به كوچكترين آحاد جامعه كه يك تماشاگر فوتبال است ختم مي شود. براي تقويت ورزش و شكل گيري چهره بين المللي ما در ميادين جهاني، مسابقات فوتبال  جام جهاني بهترين فرصت است. شايد به نوعي اين رويداد از بازي هاي المپيك براي ما مهم تر باشد. صعود به دور دوم براي ورزش ما يك نقطه عطف خواهد بود كه بتوانيم با تكيه به آن در رنكينگ جهاني داراي شرايط ويژه اي شويم. براي خارج شدن از موقعيت فعلي سازمان ورزش بايد آغاز كند و سپس با تعامل و هماهنگي رسانه ها اين خواسته ملي را به نوعي جا بياندازيم. در واقع رسانه ها مي توانند فضاي حمايتي را در بين اقشار مردم تسري دهند تا تيم ملي با پشتوانه مردمي گسترده به دستاوردهاي تازه اي در جام جهاني برسد.
در شرايط فعلي نقش مطبوعات بيشتر از ديگر نهادهاست. مي توان بحث هاي فني و تكنيكي داشت و اتفاقا تاثيرگذار خواهد بود، اما ايجاد آلترناتيو براي فوتبال، كادر فني، يا حتي بازيكنان ثابت تيم جز ايجاد تنش و هرج و مرج نتيجه ديگري نخواهد داشت. با مسئولين ورزش است كه براي اين خواسته عمومي به يك فرمول ملي كه بتواند خواسته هاي فوتبال ما را برآورده سازد ،برسند و فضاي موجود را عوض نمايند.
حضور در جام جهاني را يك اتفاق كوچك به حساب نياوريم، از اهميت اجتماعي و سياسي آن جدا از بعد ورزشي غافل نشويم. ابعاد جهاني پديده اي چون فوتبال و اتفاقي مانند جام جهاني آسان و در هر زمان بدست نمي آيد. اميدواريم كه مسئولين ورزش در اين برهه خاص اهميت و ارزش اين حضور را كاملا درك كرده و بهترين طرح را ارائه دهند.

جامعه ورزش كشور، موفقيت دستيابي
به چرخه هسته  اي را تبريك گفت
گروه ورزشي: جامعه ورزشي كشور موفقيت غرورآفرين در دستيابي به چرخه سوخت هسته اي را به ملت ايران تبريك گفت.سازمان تربيت بدني به نمايندگي از جامعه ورزش كشور در بيانيه اي، موفقيت دانشمندان جوان ايراني را در دستيابي به چرخه سوخت هسته اي به ملت ايران تبريك گفت.
تزريق يك تا دو ميليارد تومان بودجه به ورزش تهران
ايرنا: مديركل  تربيت  بدني  استان  تهران  از تزريق  يك  تا دو ميليارد تومان بودجه  به  هيات هاي  ورزشي  اين  استان  خبرداد.
جمشيد تقي زاده  ديروز در گردهمايي  روسا و نايب  رئيسان هيات هاي  ورزشي  استان  تهران  كه  در محل  آمفي  تئاتر اين  اداره  كل  برگزار شد با بيان  اين  مطلب  گفت  بزودي  اين  اعتبار در اختيار هيات هاي  ورزشي  قرارخواهد گرفت  و مشكلات  آنها برطرف  خواهد شد.
تقي زاده  در اين  گردهمايي  به  ورزش  بانوان  استان  تهران  اشاره  كرد و گفت در ورزش ، زن  و مرد فرقي  ندارند و اين  اداره  كل  از اين  به  بعد امكانات  وتاسيسات  ورزشي  اين  استان  را به  تساوي  در اختيار بانوان  و آقايان  قرارخواهد داد.
مديركل  جديد تربيت  بدني  استان  تهران ، طرح  ادغام  هيات هاي  ورزشي بانوان  با آقايان  را مثبت  ارزيابي  كرد و گفت  اجراي  اين  طرح  در رشد وپويايي  ورزش  بانوان  موثر است  و اميدوارم  بزودي  شاهد پويايي  بيش  از حدورزش  بانوان  در پايتخت  باشيم .
وي  از مردم  به  عنوان  حاميان  اصلي  ورزش  استان  تهران  ياد كرد و ازمجموعه  ورزشي  تختي  به  عنوان  پايگاه  اصلي  هيات هاي  ورزشي  استان  نام  برد.
تقي زاده  گفت  با در اختيار گذاشتن  مجموعه  ورزشي  تختي  به  هيات ها، بسياري  از مشكلات  آنها از نظر داشتن  امكانات  و تاسيسات  ورزشي  برطرف خواهد شد.
مديركل  تربيت  بدني  استان  تهران  از اين  اداره  كل  به  عنوان  اداره  كل  برنامه  محور ياد كرد و گفت  از اين  به  بعد تمامي هيات هاي  ورزشي  بابرنامه  كار خواهند كرد.

تكميل طرح هاي ورزشي، اولويت
برنامه هاي سازمان تربيت بدني
ايرنا : معاون  رئيس  جمهوري  و رئيس  سازمان  تربيت  بدني  گفت : اولويت  نخست برنامه هاي  كاري  ما در سال  جديد، تكميل  طرح هاي  نيمه تمام  است .
مهندس  محمد علي آبادي  ديروز در حاشيه  بازديدهاي  درون  سازماني از  شهرهاي  استان  خراسان  رضوي ، به  خبرگزاري  جمهوري  اسلامي در فردوس  گفت:تحقق  اين  مسئله  نبايد محدود به  اعتبارات  استاني  باشد.
وي  گفت : در ملاقاتهايي  كه  با اهالي  ورزش  در شهرستانهاي  بجستان ، بشرويه  وفيض آباد داشتم ، از نزديك  با مشكلات  آنها آشنا شده  و بنظر مي رسد جوانان  اين شهرستانها قبل  از هر چيز، نيازمند اماكن  ورزشي  هستند.

خبرهايي از واليبال
011322.jpg
تمرينات صبح و عصر پيكان براي سفر به ويتنام
گروه ورزشي _ علي شاكري: تمرينات تيم واليبال پيكان نماينده ايران در مسابقات باشگاه هاي آسيا به طور منظم صبح و عصر در حال پيگيري است. ۱۴ بازيكن حاضر در تمرينات ،دوره بدنسازي را زير نظر نعلبندي در حال طي مي كنند كه هنوز از فشار تمرينات بدنسازي كاسته نشده است.يكي از مشكلات پيكان در مراحل بعد اردويي نبود حريف تداركاتي مناسب است، حريفي كه بتواند در قد و قواره نفرات اين تيم باشد. اگر اردوي تيم هاي ملي بزرگسالان و جوانان تشكيل شود شايد بخشي از گرفتاري هاي تيم اعزامي ايران به مسابقات باشگاه هاي آسيا حل شود.
مهرام قزوين در انديشه حضور در ليگ برتر
تيم واليبال مهرام قزوين با وجود سرمايه گذاري خوب در مرحله نهايي ليگ دسته اول با كسب مقام سوم از صعود به ليگ برتر ايران بازماند. با وجود اين نتيجه مسئولان اين باشگاه ديروز با رئيس فدراسيون واليبال ديدار كردند و تعهد دادند كه با جذب بازيكنان برجسته و تشكيل تيم قدرتمند جواز صعود به ليگ برتر را دريافت دارند. با توجه به موقعيت ممتاز گذشته قزوين در واليبال، بعيد نيست كه با اين پيشنهاد آنان موافقت شود.
تيم دوم خوزستان به دنبال حامي مالي
خوزستان در اين فصل از ليگ برتر واليبال ايران دو نماينده خواهد داشت. پتروشيمي با حضور سه ساله امسال بنا به گفته علي پروين رئيس هيأت اين استان به دنبال تشكيل تيمي در اندازه مدعيان قهرماني است و تيم دوم خوزستان كه با قهرماني در ليگ يك جواز صدور گرفته است اين روزها به دنبال يك حامي مالي قدرتمند است.از استقلال اهواز و فولاد خوزستان به عنوان حاميان جديد تيم دوم ياد مي شود كه در صورت به توافق رسيدن يكي از اين دو نام در ليگ برتر واليبال حاضر خواهد شد.

برنامه رقابت هاي ليگ دسته اول ايران
گروه ورزشي :رقابت هاي هفته نوزدهم ليگ دسته اول ايران از فردا در گروه هاي اول و دوم آغاز مي شود.
در حال حاضر در گروه نخست پگاه گيلان با ۳۹ امتياز پيشتاز است و در گروه دوم نيز مس كرمان در صدر قرار دارد. تمامي بازي هاي روز جمعه از ساعت ۳۰/۱۵ دقيقه آغاز مي شود.
برنامه كامل اين بازي ها به شرح ذيل است:
گروه اول
صنايع اراك _ نيروي زميني
هما _ اكباتان
ديهيم اهواز _ عقاب
ايرانجوان بوشهر _ كشت و صنعت شوشتر
نوژن  ساري _ تراكتورسازي تبريز
دانشگاه آزاد _ پگاه گيلان
گروه دوم
سرخپوشان _ برق تهران
صنعت نفت _ شاهين بوشهر
پيام خراسان _ پگاه خوزستان
شهرداري لنگرود _ استقلال كيش
ماشين سازي تبريز _ مس كرمان
مرصاد شيراز _ پيكان تهران

سفر مرادي به تاشكند
گروه ورزشي: مسابقات وزنه برداري قهرماني باشگاههاي آسيا در راه است و علي مرادي رئيس فدراسيون وزنه برداري كشورمان كه دبيركلي كنفدراسيون وزنه برداري آسيا را در اختيار دارد صبح ديروز چند روز مانده به شروع اين رقابت ها عازم شهر تاشكند در ازبكستان شد تا با حضور در اين كشور شرايط برگزاري اين مسابقه ها را فراهم سازد.
پيش بيني مي شود با توجه به دورخيز وزنه برداران آسيايي براي حضور در بازي هاي آسيايي دوحه، ميدان تاشكند يكي از مهم ترين رقابت هايي باشد كه قهرمانان وزنه بردار اين قاره مي توانند با حضور در آن خود را آماده تر سازند.
تيم هاي نفت اهواز و نفت مسجد سليمان نمايندگان كشورمان در اين دوره از مسابقه هاي وزنه برداري باشگاههاي آسيا هستند.
وزنه برداران ۱۱ كشور آسيايي در تاشكند به روي تخته مي روند و عليرغم اعلام قبلي مبني بر حضور حسين رضا زاده قوي ترين مرد جهان در تاشكند وي به اين سفر نخواهد رفت.

استقلال، ذوب آهن را آناليز كرد
ايلنا: طبق هماهنگي هايي كه از قبل از سوي مربيان استقلال صورت گرفته بود بازيكنان اين تيم ديروز در ساختمان باشگاه حضور يافتند و به آناليز تيم ذوب آهن اصفهان پرداختند. استقلالي ها پس از آناليز ذوب آهن و آشنا شدن با نقاط ضعف و قوت اين تيم جلسه اي را نيز با دكتر حسين قريب مديرعامل استقلال برگزار كردند. حساسيت ديدار استقلال مقابل ذوب آهن اصفهان سبب شد كه استقلاليها چنين جلسه اي را براي بازيكنان ترتيب دهند.

وعده هاي مديرعامل پرسپوليس
گروه ورزشي: «دايي هر پست و مقامي بخواهد به او مي دهم» . اين جمله محمد حسن انصاري فر مديرعامل باشگاه پرسپوليس است. البته به نظر مي آيد دايي جزو برنامه هاي آري هان نيست، چرا كه انصاري فر بخش جذب ۵ بازيكن از بهترينهاي ليگ براي فصل آينده را از بازگشت دايي جدا كرده است. تمديد قرارداد با جواد كاظميان و اردو در اتريش ديگر خبرهايي است كه مديرعامل به هواداران پرسپوليس وعده داده است.

صباباتري قهرمان بسكتبال تهران شد
ايرنا: مسابقات  بسكتبال  قهرماني  باشگاه هاي  برتر استان  تهران  با قهرماني  تيم صباباتري  به  پايان  رسيد.
پس  از تيم  صبا باتري  كه  بر سكوي  نخست  ايستاد، تيم هاي  پيكان  و نفت عناوين  دوم  و سوم  را به  خود اختصاص  دادند.
ديدار پاياني  اين  مسابقات  عصر ديروز در سالن  بسكتبال  مجموعه ورزشي  آزادي  تهران  برگزار شد و در پايان  تيم  صبا باتري  با نتيجه  ۱۱۹ بر۱۰۷ بر تيم  پيكان  غلبه  كرد.

تيم ملي تيراندازي به مصر مي رود
گروه ورزشي: تيم ملي تيراندازي ايران به منظور حضور در مسابقات جام جهاني مصر در كوران رقابت هاي روز ارتش انتخاب خواهد شد.
فدراسيون تيراندازي با اعلام اين مطلب اعلام كرد مسابقات روز ارتش به دليل محدوديت زماني از ديروز در رشته هاي تراپ و اسكيت آقايان و بانوان و تراپ دوبل آقايان آغاز شد كه تا روز يك شنبه به طول مي انجامد. اين مسابقات در باشگاه تيراندازي «ساصد» برگزار مي شود.

ليگ قهرمانان آسيا
توقف صبا و شكست فولاد در آسيا
عكس : مجتبي جانبخش
011331.jpg
گروه ورزشي _ حسن حيدري: فوتبال ايران روز گذشته در آسيا ناموفق بود و تيم هاي فولاد خوزستان و صباباتري در مصاف با رقباي خود ناكام شدند.
فولاد صدرنشين گروه اول بعد از يك پيروزي مقابل القادسيه و يك تساوي در مقابل الاتحاد در دومين بازي خارج از خانه ميهمان پاختاكور بود. در اين بازي ابتدا تاجي اف در دقيقه ۱۶ روي اشتباه حسن هوري گل اول پاختاكور را درون دروازه حريف جاي داد. در دقيقه (۳۷) سرور جباراف روي يك ضربه كاشته براي دومين بار توپ را از خط دروازه فولاد عبور داد.در اين بازي پاختاكور بارها دروازه فولاد را تهديد كرد اما تيم فولاد چهره يك تيم برجسته را از خود به نمايش نگذاشت.
با اخراج نادر احمدي در نيمه دوم كار فولاد دشواتر شد.
درنهايت اين بازي با پيروزي دو بر صفر پاختاكور به پايان رسيد تا اين تيم با ۶ امتياز در صدر جدول قرار گيرد و فولاد اولين شكست خود را در اين بازي ها تجربه كند.
تيم صباباتري ديگر نماينده كشورمان در صباشهر به مصاف الوحده امارات رفت. صبا مثل ديدار با الكرامه بازي را خوب شروع كرد. دو گل از علي قاسميان و يدالله اكبري نويد يك روز پرشكوه را براي تيم صبا مي داد اما در نيمه دوم الوحده كه همه چيز را از دست رفته مي ديد، به طور همه جانبه به دروازه صبا حمله ور شد. مائور ريتو در دقيقه ۶۰ از فاصله ۲۰ متري گل اول الوحده را به ثمر رساند و ۲ دقيقه بعد ميتروويچ در دقيقه ۶۲ نتيجه را به تساوي كشاند. بهترين فرصت صبا در دقايق پاياني توسط بختياري زاده به هدر رفت تا اين تيم با ۴ امتياز وضعيت صعودش از اين گروه دشوار شود.
الوحده نيز با اين تساوي ۴ امتيازي شد و به مكان دوم جدول صعود كرد. البته صباباتري براي صعود از اين گروه هنوز نااميد نيست و بايد اين تيم در بازي هاي دور برگشت به هر ۹ امتياز دست يابد.

شاه قلي و شكوفي در فينال تنيس انتخابي تيم ملي
ايرنا: در چهارمين  روز از مرحله  نهايي  مسابقات  انتخابي  تيم  ملي  تنيس ، «انوشا شاه  قلي» و «اشكان  شكوفي» به  فينال  اين  مسابقات  راه  يافتند.به  گزارش  روابط عمومي  فدراسيون  تنيس ، در رقابت هاي  ديروز چهارشنبه ، اين  دو به  ترتيب  مقابل  مهذب  نيا و احمدوند با نتايج  ۲ بر ۱ و دو بر صفر به  پيروزي  رسيده  و به  فينال  راه  يافتند.فينال  اين  مسابقات  امروز در ساعت  ۱۵ ميان  شكوفي  و شاه قلي  در زمين  شماره  ۱۰ مجموعه  ورزشي  انقلاب  برگزار مي شود.بر اساس  اين  گزارش ، از روز دوشنبه  هفته  آينده  اولين  مرحله  اردوي  آماده سازي  تيم  ملي  كشورمان  به  هدايت  عيسي  و محرم  خدايي  آغاز خواهد شد.

نكونام در هرتابرلين
گروه ورزشي :از لژيونرها خبر مي رسد كه باشگاه هرتابرلين در پي جذب «جواد نكونام» بازيكن ايراني تيم شارجه است.
به جز نكونام، هرتابرلين خواهان بن واتسن هافبك تيم كريستال پالاس هم شده است. هم اكنون اشكان دژاگر ديگر مهاجم ايراني تيم هرتابرلين است.

در صورت موافقت سازمان تربيت بدني
بانوان هاكي باز ايران به بازيهاي آسيايي مي روند
ايرنا: رئيس فدراسيون هاكي گفت: بانوان هاكي باز ايراني با حجاب اسلامي در بازيهاي آسيايي دوحه قطر شركت مي كنند.
«بهرام  شفيع» افزود: كنفدراسيون   هاكي  آسيا، حضور بانوان   هاكي باز ايراني  را با حجاب  اسلامي  در بازيهاي  قطر پذيرفته  است .
وي  اظهار داشت : مدت  يك  سال  طول  كشيد تا كنفدراسيون   هاكي  آسيا در خصوص  طرح  لباس  ارائه  شده  از سوي  فدراسيون   هاكي  ايران  نظر بدهد و اگر سازمان  تربيت بدني  نيز قبول  كند بانوان   هاكي  باز ما نيز در بازيهاي  آسيايي  قطر شركت  مي كنند.
شفيع  در خصوص  بازيهاي  مردان  مقدماتي   هاكي  آسيا كه  ارديبهشت  ماه  در بنگلادش  برگزار مي شود، نيز گفت : كنفدراسيون  آسيا ۸ تيم   هاكي  برتر را براي  بازيهاي  آسيايي  دعوت  كرده  است .
وي  تصريح  كرد: براي  مشخص  شدن  چهار تيم  ديگر شركت كننده  در بازيهاي  آسيايي ، ۸ تيم  ديگر آسيا نيز اعلام  آمادگي  كردند كه  بايد بين  آنها مسابقات  انتخابي  برگزار شود.

خبرهاي فوتبال جهان
011325.jpg
المپيك مارسي ،ليون را حذف كرد
گروه ورزشي : تيم فوتبال المپيك مارسي در ورزشگاه ژرلان شهر ليون دست به كار بزرگي زد و با پيروزي دو بر يك اين تيم را از دور رقابت هاي جام حذفي كنار زد تا به مرحله نيمه نهايي گام بگذارد.
در اين بازي ابتدا تويفيلو مائوليدا در دقيقه ۱۶ گل اول را براي مارسي به ثمر رساند. بعد از اين گل ليون در دقيقه (۲۲) روي ضربه كاشته جونينهو و ضربه تمام كننده اي بازي را به تساوي كشاند.
مارسي كه در اين بازي برتري نسبي نسبت به ليون داشت در دقيقه ۶۵ توسط مامودونيانگ مهاجم سنگالي خود به گل برتري رسيد. در دقايق پاياني اين بازي سيدني گوگو يك فرصت استثنايي را براي ليون از دست داد تا اين تيم بعد از حذف در رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا در اين جام نيز ناكام شود.
در بازي ديگر مرحله يك چهارم نهايي تيم پاري سن ژرمن در مصاف با ليل به پيروزي دو بر يك رسيد. در اين بازي براي پاري سن ژرمن كالو در دقيقه (۴۰) و پائولتا بازيكن پرتغالي اين تيم در دقيقه ۵۷ گلزني كردند.
قرعه كشي جام حذفي فرانسه در مرحله نيمه نهايي امشب برگزار مي شود.
مسي غايب نبرد سن سيرو
تيم بارسلونا اسپانيا هفته آينده به ايتاليا سفر مي كند تا ديدار رفت مرحله نيمه نهايي خود را با آث ميلان در ورزشگاه سن سيرو برگزار كند. در اين بازي ليونل مسي مهاجم آرژانتيني بارسلونا به دليل مصدوميت تيمش را در اين بازي همراهي نخواهد كرد.
مسي به دليل كشيدگي عضلات پاي راست هنوز نمي تواند با تيم بارسلونا تمرين كند. مسي ۱۸ ساله از روز ۱۶ اسفند بعد از آسيب ديدگي در بازي با چلسي نتوانست تميش را همراهي كند.
تيم بارسلونا در آغاز اين هفته لاليگا فردا به مصاف ويارئال مي رود تا به صدرنشيني اش در اين رقابت ها تداوم ببخشد.
ميلان با اينتر در سن سيرو
در حساسترين بازي از هفته سي و سوم كالچو ورزشگاه سن سيرو فردا شب ميزبان تقابل دو غول بزرگ اين كشور است.
درحالي كه سيلويو برلوسكوني رييس باشگاه ثروتمند آث ميلان در انتخابات نخست وزيري برابر رومانو پرودي شكست خورد بايد شاهد ديدار تيمش برابر اينترميلان باشد. در اين بازي تيم آث ميلان اندري پيرلو هافبك خود را در اختيار ندارد و در تيم اينترميلان نيز زي ماريا، ورون و كروز غايب هستند.
تيم آث ميلان درحال حاضر با ۷۳ امتياز در مكان دو جدول قرار دارد و اينتر با ۷۱ امتياز در مكان سوم ايستاده است.
تيم يوونتوس پيشتاز اين بازي ها كه ۸۰ امتيازي است روز شنبه به ديدار كالياري در جنوب ايتاليا خواهد رفت.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
راهنما
پژوهش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   پژوهش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |