يكشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۸۴ - May 14, 2006
وزير بهداشت خبر داد
مرگ سالانه ۳۶ هزار كودك در كشور
002628.jpg
گروه اجتماعي: وزير بهداشت ، درمان  و آموزش  پزشكي ، گفت : سالانه  ۳۶ هزار كودك  زير پنج سال  و ۲۰ هزار نوزاد زير يك  ماه  در كشور مي ميرند.
دكتر «كامران  باقري  لنكراني» كه در مراسم  افتتاحيه  همايش انجمن  پزشكان  كودكان  ايران  سخن  مي گفت ، افزود: در زمينه  كاهش  مرگ  و مير كودكان  به  خصوص  نوزادان  زير يك  ماه  در كشور رشد محسوسي  نداشته ايم . وي  گفت : پس  از پيروزي  انقلاب  اسلامي  تا سال  ،۷۳ روند كاهش  مرگ  و مير نوزادان  و كودكان  بسيار موفقيت  آميز بود.
لنكراني ، اظهار داشت : براي  كاهش  اين  مرگ  و مير، تأسيس  بخش  مراقبتهاي ويژه  با۵ تخت  در سراسر كشور، تقويت  بيمارستانهاي  حامي  كودك  و تقويت  و ارتقاي  تغذيه  نوزاد با شيرمادر از برنامه هاي  امسال  وزارت  بهداشت  و درمان  است .
وزير بهداشت ، ادامه  داد: با توجه  به  اينكه  مرگ  و مير كودكان  عموماً در بيمارستان  اتفاق  مي افتد، اصلاح  كيفيت  احيا و رسيدگي  به  كودك  و همچنين  آموزش  والدين  براي  رساندن  به  موقع  كودك  به  بيمارستان  تأثير مهمي  در كاهش مرگ  و مير دارد. وي ، با بيان  اينكه  بيشترين  ميزان  مرگ  و مير كودكان  زير يك سال  در شهرستان  جاسك  و كودكان  زير ۵ سال  در كرمان  است  ، گفت : تفاوت  دسترسي  به  امكانات ، تفاوت  ميزان  مرگ  و مير كودكان  در شهرها را نمايان  مي كند.
وزير بهداشت  افزود: در سه  دهه  گذشته  علت  مرگ  ومير نوزادان  و كودكان  از بيماريهاي  عفوني  و اسهال  به  ناهنجاريهاي  مادرزادي  و حوادث  سوق  پيدا كرده  كه  نشان  از موفقيت  ايران  در پيشگيري  از بيماريهاي  عفوني  دارد.
طرح ايمن سازي تكميلي فلج اطفال
معاون مركز مديريت بيماري هاي وزارت بهداشت اعلام كرد كه طرح ايمن سازي تكميلي فلج اطفال از ۲۵ تا ۲۸ ارديبهشت ماه در مناطق شرقي كشور و روستاهاي دورافتاده اي كه خانه بهداشت ندارند، اجرا مي شود.
سيد محسن زهرايي در گفت وگو با خبرنگار اجتماعي فارس افزود: با توجه به اينكه هنوز بيماري فلج اطفال در كشورهاي افعانستان و پاكستان وجود دارد و خطر انتقال اين بيماري ويروسي نيز بر اثر رفت و آمد به اين كشورها هنوز هست، هر سال در دو نوبت، طرح ايمن سازي تكميلي عليه بيماري فلج اطفال در مناطق در معرض خطر اجرا مي شود.
وي گفت: در اين طرح، قطره خوراكي بيماري فلج اطفال به صورت خانه به خانه به همه كودكان زير ۵ سال خورانده مي شود و برآورد مي شود كه بين ۹۰۰هزار تا يك ميليون كودك، اين قطره خوراكي را دريافت كنند.
دكترسيد احمد سيادتي  رئيس  همايش  سالانه  پزشكان  كودكان  ايران  نيز با بيان  اينكه ، ۴۲۷ مقاله  به  دبيرخانه  اين  همايش  ارسال  شده  است ، گفت : از اين تعداد، ۱۷۰ مقاله  به صورت  سخنراني ، ۴۸ مقاله  در قالب  پوستر برگزيده  شده  و يك ميزگرد نيز در اين  همايش  ارائه  مي شود.
وي افزود: براي  شركت كنندگان  در اين  همايش  اعم  از ۹ رشته  فوق  تخصصي كودكان ، پزشكان  عمومي ، متخصصان  داخلي ، بيماريهاي  عفوني ، اعصاب  و روانپزشكي  و جراحان  عمومي  امتياز بازآموزي  در نظر  گرفته  شده  است .
سيادتي ، اظهار داشت : بررسي  مباحثي  همچون  تصويربرداري  از نوزادان ، مسائل  رواني  اطفال ، بيماريهاي  روماتولوژي ، مسائل  مرتبط  با تغذيه  كودكان ، آلرژيها، بيماريهاي  كليوي  و عفوني  و مصرف  فرآورده هاي  خوني ، بخشي  از مسائل  مطروحه  در اين  همايش  است .
همايش  سالانه  پزشكان  كودكان  ايران  كه ديروز  در محل  كتابخانه  ملي ايران  آغاز به كار كرد تا ۲۷ ارديبهشت  ادامه  دارد.

همشهري، روزنامه برگزيده نمايشگاه مطبوعات شد
گروه اجتماعي: همشهري برگزيده روزنامه هاي سياسي سيزدهمين نمايشگاه مطبوعات شد.
در مراسمي كه جمعه شب در محل نمايشگاه بين المللي برگزار شد، در گروه روزنامه هاي سياسي به ترتيب همشهري، شرق، خراسان، ايران و كيهان به عنوان برگزيده معرفي شدند. در گروه روزنامه هاي اقتصادي، دنياي اقتصاد و در گروه نشريات خانوادگي خانواده شاد به عنوان برگزيده معرفي شدند.
در اين مراسم كه معاون اول رئيس جمهور و وزير ارشاد حضور داشتند در گروه نشريات زنان، نشريه پيام زن و در گروه نشريات استانها به ترتيب، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مازندران، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان بوشهر و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان سيستان و بلوچستان به عنوان برگزيده انتخاب شدند. در گروه نشريات كودكان و نوجوانان، نشريه نهال انقلاب و نشريه اخبار كودكانه و نيز در گروه نشريات ديني به ترتيب نشريه پگاه حوزه، نشريه خيمه و نشريه معرفت انتخاب شدند.
براساس اين گزارش نشريه دادگستر در گروه نشريات حقوقي و روزنامه گل در گروه نشريات ورزشي به عنوان برگزيده معرفي شدند.
در گروه نشريات فرهنگي و اجتماعي نشريه دختران، نشريات شاهد و نشريات مؤسسه سروش انتخاب و معرفي شدند و نشريه تجهيزات صنعت نفت، صنايع هوايي و معماري داخلي نيز در گروه نشريات علمي، معماري، صنعتي و مهندسي برگزيده شدند.
مجمع خبرنگاران و نويسندگان دفاع مقدس و انجمن روزنامه نگاران جوان در گروه انجمن ها و تشكل هاي صنفي، نشريه فكه در گروه نشريات دفاع مقدس، نشريات مؤسسه رشد در گروه نشريات آموزشي و كمك آموزشي و مؤسسه خيريه كودكان عقب مانده ذهني وحدت در مؤسسات خيريه از ديگر برگزيدگان دهمين نمايشگاه مطبوعات هستند.
مؤسسه بشري و نشريه اقتصاد و توسعه نيز به دليل فعاليت ويژه به مناسبت سال پيامبر اعظم تقدير ويژه شدند و نشريه تغذيه و سلامتي در گروه نشريات روانشناسي و پزشكي معرفي و انتخاب شد.
براساس اين گزارش در ميان خبرگزاري ها نيز خبرگزاري ميراث فرهنگي به عنوان خبرگزاري برگزيده انتخاب شد.

«پليس كودك و نوجوانان» تشكيل مي شود
ايرنا: نماينده  اداره  حقوقي  نيروي  انتظامي گفت : پليس  اطفال  و نوجوانان  در چارچوب  لايحه  دادگاه  ويژه  اطفال  و نوجوانان  در كشور ايجاد مي شود.
سرهنگ  محمد باراني  در حاشيه  كارگاه آموزشي  صندوق  حمايت  از كودكان  و نوجوانان  سازمان  ملل  (يونيسف ) با موضوع  دادرسي  كودكان  و نوجوانان  در اصفهان  گفت : ناجا حدود سه  سال  است  كه  با برگزاري  كلاسهاي  آموزشي  ويژه روساي  كلانتري هاي  استانها اقدام  به  تربيت  و آموزش  نيروي  متخصص  دراين  زمينه كرده  است .
وي ، آموزش هاي  پليس  اطفال  را برگرفته  از پيمان  نامه حقوق  كودك  يونيسف  دانست  و گفت : پليس  ويژه اطفال  با مهارت ، فنون  و روشهاي  برقراري ارتباط باكودك  و نيز روش رويارويي  با اطفال  متهم  و مجرم  آشنامي شود.
وي  اضافه  كرد: وظيفه اصلي  پليس  اطفال  به  برخورد با كودكان  ناقض  قانون  و مجرم  بر مي گردد كه  در اين  زمينه  قانون  با تأكيد بر رعايت  احترام  و حريم شخصي  كودكان  بزهكار و خانواده ها، وظايفي  را براي  پليس  اطفال  كه  قضازدايي است ، در نظر گرفته  است .
وي  با اشاره  به  اين  كه  در بخش  پليس  اطفال  و دستگاه  قضائي  ويژه  اطفال ، دادرسي  و عدالت  ترميمي  به  جاي  مجازات  مطرح  و تأكيد شده  است ، افزود: در اين  زمينه  پليس  و دستگاه  قضايي  با شناخت  تواناييها و استعداد اطفال  مجرم ، آنهارا به  بخش  آموزشي  جهت  فراگيري  امور فني  و حرفه اي  و ديگر علاقه مندي هاي كودكان  معرفي مي كند تا دوره  بازداشت  كودكان  بزهكار، اينگونه  سپري  شود.
وي  اظهار داشت : دادرسي  ويژه  اطفال  با دادرسي  بزرگسالان  متفاوت  و نيازمند، قاضي  و دادگاه  ويژه ، اختيارات  خاص ، حمايت  قضايي ، نيروي  آموزش ديده خاص  اطفال است  كه  اين  موارد در لايحه  دادگاه  ويژه  اطفال  پيش  بيني  شده  است .
سيد محسن  زاده حسين  كارشناس  روان  شناسي  ناجا نيز با مثبت  ارزيابي كردن  حضور مددكار و روان  شناس  در بخش  پليس  اطفال ، گفت : وجود پليس  اطفال باعث  مي شود كه  به  طفل  به  ديد مجرم  و حقارت  نگاه  نشود و با برخوردهاي روان  شناسي ، به  طفل  القا شود كه  او براي  پليس  و جامعه يك  فرد ارزشمند است  و شخصيت  او جداي  از عمل  خلافي  است  كه  انجام  داده  است .
وي  با اشاره  به  اين  كه  مدت  زمان  كمي است  كه بخش  مددكاري  به  كلانتري ها راه پيدا كرده  است ، گفت :اين بخش در اين  مدت  كوتاه  توانسته  ۵۰ درصد در موضوعات مختلف  به خصوص  اطفال  نقش  مستقيم  و واسطه اي  را براي حل  وفصل  پرونده هاي  اطفال به  شكل  مصالحه  و اصلاح  و تربيت  ايفا كند.
كارگاه  چهار روزه  آموزشي  صندوق  حمايت  از كودكان  سازمان  ملل  (يونيسف ) با موضوع  جرائم  كودكان  و نوجوانان ، براي  روساي  كلانتري هاي  استان  اصفهان بعد از استانهاي  سيستان  و بلوچستان  ، آذربايجان  غربي  و هرمزگان  دراصفهان  برگزار شد.

گفته مي شود...
يك بام و دو هوا
يك نهاد مدني به نام «آي.اچ. آر.ي» در انگليس، سياست لندن در قبال منافقين را مغاير با قانون مبارزه با تروريسم در اين كشور خواند. در گزارشي كه توسط اين نهاد تهيه شده با اشاره به اينكه منافقين با ۲۵ نام مختلف در انگليس آزادانه به فعاليت مشغول هستند، آمده است برخي از سياستمداران انگليس بي پروا از يك گروه تروريستي كه تاكنون در قتل ۱۲ هزار ايراني دخالت داشته است و در فهرست گروههاي تروريستي در اروپا و آمريكا قرار دارد حمايت مي كند و اين مصداق سياست يك بام و دو هواي انگليس در برخورد با مساله تروريسم است.
چهره محبوب
روزنامه «فايننشال تايمز» چاپ لندن روز جمعه نوشت كه مواضع ضدآمريكايي احمدي نژاد محبوبيت وي را در ميان كشورهاي اسلامي افزايش داده است. اين روزنامه در ادامه مواضع احمدي نژاد را موجب هوشياري حكومت ها و مردم عرب منطقه دانسته است.
سازمان پزشكان آلمان هم وارد شد
سازمان پزشكان در آلمان مردم اين كشور را به مخالفت با جنگ عليه ايران دعوت كرد. اين سازمان كه موسوم به «آي.پي.پي.ان. دبليو» روز جمعه در بيانيه اي تحت عنوان «گزينه نظامي راه حل نيست» از مردم آلمان خواست تا از طريق ايميل مخالفت خود را با جنگ عليه ايران اعلام كنند.
هك سايت مجلس
سايت مجلس شوراي اسلامي توسط يك هكر ايراني كه مدعي استفاده از يك روش جديد است، هك شد. پيش از اقدام اين گروه، سايت مجلس به جاي اينكه بر روي سرور اصلي خودش ميزباني گردد، بر روي سرور ديگري كه توسط اين گروه تعريف شده است، ميزبان مي شود. اين گروه صفحه اي را روي سايت مجلس قرار داده كه در آن آمده است ما اصلا قصد خرابكاري نداشتيم. تنها مقصود ما گوشزد مشكلات امنيتي و بي دانشي افراد شاغل در امور رايانه اي كشور است. آيا مسئولي كه حتي در حفظ يك آدرس اينترنتي ساده از دسترس ديگران نيز عاجز است به حق در اين مسئوليت گمارده شده است؟ 
نامه اي با ۴۰۰ امضاء
بيش از چهارصد تن از اساتيد و كارشناسان امور خاورميانه و نيز تعدادي از مقام هاي سابق دولت آمريكا با ارسال نامه اي به جورج بوش، رئيس جمهور آمريكا نسبت به هر گونه اقدام نظامي عليه ايران هشدار داده و خواستار مذاكره مستقيم ايران و آمريكا شده اند.
مديرعامل جديد شستا
شنيده ها حاكي از آن است كه مصطفي اميد قائمي به جاي كبوراني به عنوان مديرعامل جديد شركت شستا (شركت سرمايه گذاري تامين اجتماعي) برگزيده شده است. مصطفي اميد قائمي از كارشناسان بورس و از نزديكان «عبده تبريزي» دبيركل قبلي بورس است و حدود سي سال سن دارد. هر چند ترديدهايي در مورد اين انتصاب وجود دارد اما شركت كارگزاري بانك ملي روز گذشته در برخي روزنامه ها براي اميد قائمي پيام تبريك به چاپ رسانده است. شركت شستا بزرگترين شركت ايراني است كه ارزش آن ۱۵ ميليارد دلار بوده و ۱۵۰ شركت زير مجموعه آن مشغول به فعاليت است.تعيين كبوراني به عنوان مديرعامل اين شركت از جمله موارد اختلافي مددي و كاملي بوده است.

حذف نمره در چهارم و پنجم ابتدايي
ايرنا: دبيركل  شوراي  عالي  آموزش  و پرورش ، از اجراي  طرح  آزمايشي  ارزشيابي توصيفي  و مستمر (حذف  نمره  صفر تا بيست ) در پايه هاي  چهارم  و پنجم  دوره ابتدايي  كشور خبر داد.
«بهرام  محمديان» گفت : اين  طرح آزمايشي  هم اكنون  در پايه  اول  تا سوم  ابتدايي  در حال  اجرا است  و چنانچه نتايج  آن  در مجموع  براي  مقطع  ابتدايي  مثبت  باشد، در دوره  متوسطه  كشور نيز به اجرا در خواهد آمد. وي  افزود: اين  طرح  سه  سال  به  صورت  آزمايشي  در دوره  ابتدايي  اجرا مي شود و تاكنون  پژوهشگاه  تعليم  و تربيت  به  عنوان  مجري  بررسي  اين  طرح ، دو نوبت  گزارش  ارايه  كرد كه  امسال  سومين  سال  اجراي  اين  طرح  آزمايشي  است  و گزارش  نهايي  امسال  جمع بندي  و ارايه  خواهد شد.
وي  درباره  ارزيابي  خود از اجراي  اين  طرح  گفت : اين  طرح  موجب  رشد خلاقيت هاي  انسان  مي شود ضمن  اينكه  از دانش آموزان  خواسته  مي شود كه  مطالب  را حفظ نكنند بلكه  ياد بگيرند و تبديل  به  رفتار كنند.

معاينه رايگان بيماران كبدي
ايرنا: انجمن  خيريه  حمايت  از بيماران  كبدي  اعلام  كرد: اين  انجمن ، مشاوره  پزشكي  بصورت  رايگان  توسط  متخصصان  كبد زير نظر دكتر «ناصر ابراهيمي  درياني» و دكتر «محسن  نصيري  طوسي» برگزار مي كند.
به  گزارش  روابط  عمومي  اين  انجمن ، مردم  به  منظور اطمينان  از سلامتي  خود مي توانند براي  هماهنگي هاي  لازم  جهت  مشاوره  حضوري  به  اين  انجمن  با شماره ۸۸۸۹۴۴۳۱ تماس گرفته يا حضوري مراجعه  كنند.
بر اساس  اين  گزارش ، بيش  از ۲۰ پزشك  مجرب  گوارش  و كبد با انجمن  حمايت از بيماران  كبدي  براي  مشاوره  پزشكي  همكاري  دارند.

از سوي سازمان تأمين اجتماعي شرايط
بررسي سوابق بيمه اي اعلام شد
گروه اجتماعي: ادعاي اشتغال افراد مشمول قانون تأمين اجتماعي بررسي مي شود. چنانچه كارفرمايان نسبت به ارسال فهرست دستمزد كارگرانشان اقدام نكنند كميته ويژه اي وضعيت كارگران را بررسي خواهد كرد.
مديركل تأمين اجتماعي تهران با اعلام اين خبر گفت: درصورتي كه افراد مشمول قانون تأمين اجتماعي مدعي شوند به رغم اشتغال، كارفرما نسبت به ارسال فهرست دستمزد آنان اقدام نكرده است، كميته هاي رسيدگي به ادعاي بيمه شدگان درخصوص اشتغال، ادعاي كارگران را بررسي مي كنند.
به گزارش ايسنا محسن شاكري در اين باره افزود: براي رسيدگي به ادعاي بيمه شدگان درخصوص اشتغالي كه منجر به ايجاد سابقه بيمه اي نشده است، ارائه احكام استخدامي، احكام ارتقاي شغل، احكام تغيير سمت و فيش حقوق ماهانه ضروري است. وي تصريح كرد: افراد بيمه شده براي اثبات اشتغال در كارگاه هاي مشمول قانون تأمين اجتماعي و محاسبه آن به عنوان سوابق بيمه پردازي، بايد گواهي بانك مبني بر واريز حقوق ماهانه يا ديگر اسناد و مدارك تأييدكننده اشتغال در اين كارگاه ها را ارائه دهند.
در رسيدگي به ادعاي بيمه شده كساني كه در شرف بازنشستگي يا ازكارافتادگي هستند اولويت دارند و بررسي ادعاي اين گروه ها با سرعت بيشتري انجام مي شود. براي چند كارگاه متفاوت لازم است ادعانامه هاي جداگانه اي تنظيم و به آخرين شعبه محل پرداخت حق بيمه ارائه شود.
ديسكت به جاي جدول
سازمان تأمين اجتماعي براي سرعت بخشيدن به ثبت سوابق بيمه اي كارگران از اين پس كارفرمايان را مجبور به ارائه اطلاعات سابقه اي كارگران بر روي ديسكت مي كند. بنا به گزارش خبرگزاري فارس اين اقدام براساس يكي از مصوبات كميته روانسازي سازمان تأمين اجتماعي و با هدف تسريع در ورود اطلاعات به سيستم هاي نرم افزاري شعب اين سازمان، به منظور تسهيل در پاسخگويي به كارفرمايان و ارائه خدمات بيمه اي به كارگران آنها صورت مي گيرد.
علي حيدري، مديرعامل شركت مشاور مديريت و خدمات ماشيني تأمين در اين باره گفت: ارائه خدمات سريع به بيمه شدگان منوط به دريافت و ورود دقيق مندرجات ليست هاي كاركرد آنان است.
تأمين اجتماعي طلبكار است
شهرداري ها ۵۰ ميليارد تومان به سازمان تأمين اجتماعي بدهكارند.
مديرعامل سازمان اجتماعي با اعلام اين خبر گفت: شهرداري ها تاكنون هيچ بخشي از بدهي شان را پرداخت نكرده اند و باتوجه به اين كه شهرداري ها توان پرداخت بدهي ۵۰ ميليارد توماني را ندارند دولت پرداخت بخشي از آن را تقبل كرده است. داوود مددي گفت: در بند (پ) تبصره (۸) قانون بودجه كشور پرداخت برخي از بدهي هاي شهرداري ها در قالب بدهي هاي سازمان هاي دولتي به تأمين اجتماعي پرداخت خواهد شد.

برداشت بعدي...!-علي درويش
* وقتي در «رويارويي» دچار ضعف مي شويم، «رؤياپروري» متولد مي شود!
* هميشه «اعتراض» نكنيم، گاهي هم به اشتباه خود «اذعان» كنيم!
* بر زمين لجبازي «پاي نفشار» كه سخت «لغزنده است» !
* چرا يا جا مي زنيم...؟ يا جا مي مانيم...؟

جريان سوم انتخابات خبرگان
ورود جريان (سوم) مصباح يزدي به انتخابات مجلس خبرگان و تأثيرگذاري آن بر نتايج آينده، يكي از محورهاي مورد توجه گروههاي سياسي است. موسوي لاري وزير سابق كشور و عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز جريان مصباح يزدي را تعيين كننده در انتخابات آينده ندانست و گفت: آقاي مصباح يزدي از نظر تشكيلاتي يا بايد به تشكل هاي موجود جريان راست مثل جامعه روحانيت مبارز و جامعه مدرسين تكيه كند و يا بايد با تشكل هاي تعريف نشده و ناشناسي كه در درون نهادهاي حاكميت شكل مي گيرد و در هر مرحله اي از يك جرياني حمايت مي كند پيوند بخورد، ايشان في نفسه نمي تواند جريان سازي كند.

تجمع مردم زابل در اعتراض به ناامني
گروه اجتماعي: مسئله امنيت در مناطق شرق كشور اين روزها به گونه اي است كه مردم زابل را به اعتراض و تجمع در مقابل دادگستري اين شهر وا داشته است. اين در حالي است كه وزير كشور ديروز در صبحگاه مشترك ستاد فرماندهي انتظامي تهران بزرگ گفت كه نيروي انتظامي در حال مقابله شديد با اشرار مسلح اين منطقه است. پورمحمدي با اشاره به اينكه طي چند هفته آينده مانور بزرگ نظامي در شرق كشور برگزار مي شود گفت: امنيت در اين منطقه در حال بهبود است و فعاليت هاي گسترده اي براي بهبود وضعيت امنيت اين منطقه توسط نيروهاي انتظامي صورت مي گيرد. وزير كشور با اشاره به ناامني در مناطق شرقي كشور گفت: تاكنون تعدادي از اعضاي گروگانگيري تاسوكي دستگير و تعدادي نيز در درگيري هاي مسلحانه كشته شده اند و تلاش براي آزادي گروگانها ادامه دارد.
پورمحمدي همچنين در بازديد از قسمت هاي مختلف پليس ۱۱۰ فرماندهي انتظامي تهران بزرگ، با ابراز رضايت از فعاليت پليس گفت: ميزان رضايتمندي مردم از پليس در سال گذشته نزديك به ۵ درصد افزايش داشته و در سال هاي گذشته، هر چه نيروي انتظامي  از فرهنگ و اخلاق انساني تبعيت كرده، موفقيت بيشتري به دست آورده و هر چه در تعامل با مردم با احترام رفتار كرده، بازخورد آن را مشاهده كرده است. در همين حال هاشمي مسئول روابط عمومي جامعه هيأت هاي مذهبي در مورد تجمع مردم زابل در مقابل دادگستري اين شهر گفت: ۵ مورد آدم ربايي در سيستان طي هفته گذشته رخ داده است. متأسفانه به رغم وعده هاي مسئولان امينتي، سياسي و انتظامي كشور در برخورد با ناامني ها از جمله بستن مرزها، هنوز هيچ اقدام قابل توجهي در اين زمينه انجام نشده است.

گردهمايي دبيران استانهاي جمعيت  آبادگران جوان
به گزارش فارس، نخستين گردهمايي دبيران استاني جمعيت آبادگران جوان ايران اسلامي روز گذشته با حضور جمعي از شخصيت هاي سياسي در تهران برگزار شد. در اين گردهمايي كه در سالن كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان برگزار شد، مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران، حسن بيادي نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران و سخنگوي آبادگران جوان، به ايراد سخنراني پرداختند.
مهدي چمران در اين مراسم گفت: ما امروز به وحدت عملي، خلوص و صفاي باطن نياز داريم ملت ما و مردم ما از سياسي كاري و نيرنگ و خدعه خوششان نمي آيد افرادي كه روي خلوص حركت مي كنند در دلهاي مردم جا دارند كه نمونه اش حضرت امام خميني بود كه در دل مردم جاي گرفت و همينطور مقام معظم رهبري. حسن بيادي نيز در سخنان خود بيان داشت: در داخل كشور ما احزاب و گروه ها فقط براي گرفتن پستها و صندلي ها دارند تلاش مي كنند و اين بسيار خطرناك است. احزاب براي انتخابات فعاليت مي كنند و كرسي ها را مي گيرند و سپس براحتي هم براي حزب شكست خورده مجلس فاتحه مي گيرند. بدون خون ريزي سرش بريده مي شود، اين همه هزينه مي شود مي بينيد كه هيچ نتيجه بخش نيست. وي بيان داشت: ما قصد داريم كمك نظام باشيم، مشكلات حل مي شود. برويم بدنبال كار كردن. كار سياسي كردن كه فقط مرگ بر فلاني و درود بر فلاني نيست. براي همين آمديم بحث ايجاد كميته ها را پي گيري كرديم. كارهايش را شروع كرديم كه دوستان بدانند بايد كار كنند.

افزايش دوره  فعاليت شوراي مركزي مؤتلفه
به گزارش ايسنا، در پي برگزاري هشتمين مجمع عمومي حزب مؤتلفه اسلامي، دوره فعاليت شوراي مركزي اين حزب از دو سال به سه سال افزايش يافت. حبيب الله عسگراولادي دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري و از پايه گذاران حزب مؤتلفه اسلامي گفت: در دوره جديد بايد حزب مؤتلفه اسلامي در جايگاهي قرار گيرد كه به صورت جدي در خدمت به جمهوريت نظام قرارگيرد. وي اضافه كرد: مردم بايد بدانند خاستگاه حزب ما چيست؛ شرايط اين معنا آن است كه به درد مردم و نظام بخوريم و مفيد واقع شويم. عسگراولادي در پايان تأكيد كرد: حزب مؤتلفه اسلامي  در كنار ديگر احزاب معتقد به نظام و قانون اساسي و رهبري در خانه احزاب بنا را بر همكاري و معاضدت دارد. احزاب بايد در جايي براي حفظ و صيانت از مصالح و منافع ملي جمع شوند، به عقيده ما اين محل همان خانه احزاب است.

تعويق نشست فوق العاده مجمع عمومي خانه احزاب
دبير كل  جامعه  اسلامي  فرهنگيان ، از به  تعويق  افتادن  زمان  برگزاري  نشست  فوق العاده  مجمع  عمومي  خانه  احزاب  كه  قرار بود روز ۲۸ ارديبهشت  ماه  صورت  گيرد، خبر داد. «ابوالقاسم  رئوفيان» در گفت وگو با ايرنا، با اشاره  به اينكه  مطابق  اساسنامه ، پانزده  روز قبل  از تاريخ  برگزاري  مجمع  عمومي ، مي بايست ، دعوتنامه ها به  دست  احزاب  مدعو برسد، متأسفانه  به  دليل  تأخير در ارسال  اين  دعوتنامه ها، زمان  برگزاري  اين  نشست  تغيير يافت . وي  تصريح  كرد: بنابراين ، تصميم  به  برگزاري  مجمع  عمومي  خانه  احزاب ، در چهارم  خرداد ماه  سال  جاري  گرفته  شد.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |