يكشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۸۴ - May 14, 2006
در فاصله كمتر از ۱۰روز به اكران فيلم صورت گرفت
اعتراض شديد كاتوليك هاي هند به رمز داوينچي
ران هاوارد ، كارگردان رمز داوينچي در پشت صحنه فيلم
002526.jpg
گروه ادب وهنر-كيكاووس زيادي: رمز داوينچي بازهم خبرساز رسانه هاي گروهي و سايت هاي اينترنتي شد. در حاليكه كمتر از ۱۰ روز به اكران عمومي اين فيلم جنجالي در آمريكا مانده، كاتوليك هاي هند هم عليه آن موضع گيري كردند.
به نوشته BBC، كاتوليك هاي شهر بمبئي كه بانفوذترين گروه كاتوليك هاي اين كشور آسيايي هستند، اعتراض خود را نسبت به نمايش عمومي «رمز داوينچي» در هند اعلام كردند. هزاران نفر از اعضاي گروه هاي كاتوليك با اجتماع در مدرسه مذهبي بزرگ بمبئي، قدرت معنوي خويش را به نمايش گذاشتند.
معترضين مي گويند قصه اين فيلم حمله اي بزرگ به اعتقادات و تقدير آنهاست و از دولت مركزي خواسته اند كه از اكران عمومي فيلم در هند، كه همزمان با نمايش عمومي آن در آمريكا خواهد بود، جلوگيري كند. آنها هشدار دادند كه عدم توجه به خواسته شان، اعتراضات قوي تر و بزرگتري را به دنبال خواهد داشت.
كاتوليك ها مي گويند اين اعتراض براي جلب توجه مسئولين حكومتي به خواسته شان بوده است و از رسانه هاي گروهي خواسته اند كه اخبار مربوط به اين اعتراض را پوشش دهند. جوزف دياس يكي از مسئولين CSF (بزرگترين گروه كاتوليك هاي هند) مي گويد: جامعه مسيحيان هند در ارتباط با انتشار كتاب «رمز داوينچي» دان براون، در هند، آزار روحي و رواني جبران ناپذيري را تحمل كرده است. با اين حال وي خطر نسخه سينمايي فيلم را بيشتر از كتاب آن مي داند و عقيده دارد كه رسانه اي مثل سينما مي تواند تأثير عميق تر، جدي تر و بيشتري روي مخاطب داشته باشد.» تحليلگران سياسي در هند اين اظهارات را نوعي تهديد هم تلقي مي كنند.
در اين كشور پرجمعيت دستگيري يك چهره سرشناس هنري-ادبي و يا نمايش يك فيلم پر سر و صدا، مي تواند باعث درگيري هاي تند خياباني شود. اين درگيري ها معمولاً تبديل به يك شورش و بحران جنجالي مي شوند، به عنوان مثال در طول يك سال گذشته موضوع دستگيري و حكم زندان سلمان خان، بازيگر سرشناس سينماي هند، از جمله مسائلي بوده كه باعث خلق يك بحران جدي در جامعه هند شده است.
كاتوليك هاي هند طوماري تهيه كرده اند كه در آن از رئيس جمهور خواسته اند رمز داوينچي را در هند توقيف كند. شركت سوني كه فيلم را در هند توزيع مي كند، هنوز نسبت به اولين تجمع اعتراض آميز و بزرگ كاتوليك هاي هند عليه «رمز داوينچي» واكنشي نشان نداده است.
اعتراض به نمايش عمومي «رمز داوينچي» در هند در شرايطي صورت مي گيرد كه تام هنكس بازيگر اصلي اين فيلم در گفت و گو با روزنامه انگليسي «ايونينگ استار» از فيلم و قصه آن دفاع كرده است. وي اظهار داشت كه هنگام بحث درباره فيلم هاي پرهزينه اي مثل «رمز داوينچي» نبايد فقط به ظاهر قضيه نگاه كرد و بايد مسائل مهمتر ديگري را هم در نظر گرفت. به اعتقاد اين بازيگر، عدم توجه به چنين مسأله اي باعث اشتباهات جبران ناپذيري خواهد شد. هنكس «رمز داوينچي» را يك فيلم سرگرم كننده ارزيابي كرد كه آن را بايد به همين شكل نگاه كرد.
رمز داوينچي توسط ران هاوارد كارگرداني شده و تام هنكس و ژان رنو در آن بازي مي كنند.
قصه فيلم با مرگ مدير يك موزه آغاز مي شود كه در كنار جسدش يك نوشته مرموز وجود دارد. كاراكتر اصلي فيلم يك محقق امور باستان شناسي است كه همراه نامزد خود در پي كشف رمز اين نوشته هستند. اين مسأله آنها را وارد يك فضاي دلهره آور مي كند كه در يك سر آن تابلوي موناليزاي داوينچي و در سر ديگرش كليسا قرار دارد. انتشار كتاب دن براون در چهار سال قبل، اعتراضات زيادي را از سوي گروه هاي كاتوليك برانگيخت و شايد به همين علت، تا به حال بيش از ۴۰ميليون نسخه از اين كتاب در سراسر جهان فروش رفته است.

دكه
نشان هشتم بي نشان مميز
002535.jpg
گروه ادب و هنر: نخستين شماره نشريه تخصصي گرافيك «نشان» ، بدون مرتضي مميز منتشر شد.
جالب آنكه شماره  هشتم نشان، شماره زمستان نشريه طراحي گرافيك ايران است كه با پايان گرفتن دومين ماه بهار منتشر شده است و نخستين شماره  بدون سرمقاله، نظارت و دخالت مرتضي مميز، به شمار مي رود. مميز از موسسان اين نشريه تخصصي بود كه پاييز سال۸۴ در تهران درگذشت؛ در شماره  هفتم نشان نيز براي احترام به مميز، به جاي سرمقاله، دو صفحه سفيد، با امضاي سردبير (مرتضي مميز) درج شده بود. مصطفي اسداللهي، رئيس انجمن طراحان گرافيك سرمقاله هشتم اين فصلنامه را نوشته و در نوشتار خود به بررسي اجمالي شبكه جهاني نشانه ها پرداخته است. رويكردي نشانه شناختي به كاركردهاي ارتباطي «آرم در فرآيند ارتباط» ، عنوان نخستين مقاله شماره اخير، به قلم فهيمه پهلواني - گرافيست و پژوهشگر هنر - است. ساعد مشكي نيز گفت وگويي با مجيد بلوچ - گرافيستي كه تحصيلات گرافيكي ندارد، اما كارنامه گرافيكي اش گواه پركاري حرفه اوست - انجام داده است.
فيروز شافعي و محمدرضا رياضي، نيز با دو عنوان نشانه هاي ايراني و طرح و نقش هاي جيرفت، مقاله هايي نوشته اند. گفت وگوي مجيد عباسي با «ماسيمو وينلي» معمار و طراح معروف ايتاليايي كه اكتبر ۲۰۰۵ انجام شده، بخش ديگر اين شماره نشان است. «گزيده اي از طراحي هاي هويت سازماني استوديو دومبر، روتردام» و «هويت سازماني خطوط هوايي» با مقدمه رامين شيخاني همراه با معرفي چند پروژه خطوط هوايي توسط «لندور پنتاگرام» ديگر مطالب ارائه شده در اين شماره است. معرفي كتاب نيز طبق روال هر شماره، در پايان اين نشريه تخصصي دو زبانه آمده است. نشريه «نشان» با مدير مسئولي و صاحب امتيازي ساعد مشكي به صورت فصلنامه منتشر مي شود.

ادبيات
جشن۲۷۳ سالگرد تولد مختومقلي
ايسنا: آيين بزرگداشت دويست وهفتادوسومين سالگرد تولد مختومقلي فراغي، ۲۹ ارديبهشت ماه سال جاري با حضور شاعران، نويسندگان، فرهنگ دوستان و برخي شخصيت هاي بلندپايه داخلي و خارجي در محل آرامگاه اين شاعر نامي برگزار خواهد شد.
فرماندار كلاله با اعلام اين خبر بر لزوم حضور و مشاركت گسترده آحاد مختلف مردم منطقه در آيين بزرگداشت اين شاعر شهير تركمن تاكيد كرد و گفت: گلچيني از برنامه هايي كه طي هفته بزرگداشت مختومقلي فراغي در سطح شهرها و روستاهاي اين منطقه برگزار مي شود، طي هفته آينده به اطلاع عموم مردم خواهد رسيد. وي افزود: در حاشيه آيين بزرگداشت مختومقلي فراغي، نمايشگاه كتاب و صنايع دستي نيز برپا خواهد شد.
مختومقلي فراغي، يكي از مفاخر مشرق زمين و بنيانگذار شعر كلاسيك تركمن است كه در روستاي «حاجي قوشان» در حومه شهرستان گنبد كاووس به دنيا آمد و پس از ۵۷ سال زندگي، در همين منطقه دار فاني را وداع گفت. او در روستاي «آق تقاي» بخش مراوه تپه از شهرستان كلاله، در جوار مقبره پدرش «دولت محمد آزادي» به خاك سپرده شد و همه ساله بعد از پيروزي انقلاب در دهه سوم ارديبهشت ماه، آيين سالگرد تولد وي در محل مقبره اش در روستاي آق تقاي برگزار مي شود.

معماري
بررسي طرح هاي توسعه شهري پاريس
گروه ادب وهنر: هفتمين جلسه از سلسله جلسات نقد فضاي شهري با عنوان طرح هاي توسعه شهري پاريس از ساعت ۳۰:۱۷ روز دوشنبه ۲۵ارديبهشت ۸۵ در خانه هنرمندان -تالار بتهوون برگزار مي شود. در اين نشست كه از سوي جامعه مهندسان معمار ايران و انجمن صنفي مهندسان مشاور معمار و شهرساز و با همكاري خانه هنرمندان ترتيب يافته به ترتيب ابوالفتح سپانلو، فرح زنوزي، جواد  اكبري، جلال آزادي و سعيد سادات نيا سخنراني مي كنند.

بزرگداشت
فردوسي در آكادمي ملي المپيك
ايسنا: همزمان با سالروز بزرگداشت حكيم ابوالقاسم فردوسي، آكادمي ملي المپيك و پارالمپيك، سومين همايش بزرگداشت اين حكيم فرزانه را با عنوان «ميراث پهلواني» برگزار مي كند.
در اين همايش يك روزه كه امروز ۲۴ ارديبهشت ماه برگزار مي شودٍ،با حضور مسئولان سازمان تربيت بدني، كميته  ملي المپيك، فدراسيون بين المللي ورزش باستاني و جمعي از ورزشكاران، پيشكسوتان ورزش باستاني، هنرمندان و استادان دانشگاه، از تعدادي از دست اندركاران، تهيه كنندگان، نويسندگان و كارگردانان صدا و سيما كه در زمينه ترويج اخلاق پهلواني فعاليت كرده اند، تقدير خواهد شد.

سخنراني جنيدي در دانشگاه شهركرد
فريدون جنيدي در روز بزرگداشت «فردوسي» در دانشگاه شهركرد سخنراني مي كند. اين برنامه در روز دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ماه از ساعت ۱۹ تا ۲۱ در دانشگاه شهركرد برگزار خواهد شد و در آن جنيدي در اين باره سخن خواهد گفت كه «شاهنامه يك كار گروهي ايراني است و به يك بنده زاده درم خريده غيرايراني (محمود غزنوي) هيچ ارتباطي ندارد؛ دروغ شگفتي كه هزار سال است شاهنامه خوانان و به اصطلاح شاهنامه شناسان، بي هيچ پژوهش تاريخي، آن را به مردم ايران تحميل كرده اند» .

نمايشگاه
نمايشگاه هاي ميراث فرهنگي در مشهد
مهر: چند نمايشگاه نقاشي و هنرهاي تزئيني به مناسبت گراميداشت هفته ميراث فرهنگي در مشهد مقدس برپا مي شود.
نمايشگاه هاي هنرهاي تزئيني ايران باستان از استاد ساعي در هتل هما شماره ،۲ خراسان شناسي در هتل سلام و آثار نقاشي استاد ممقاني در هتل اترك مشهد برگزار مي شود.
همچنين نمايشگاه نقاشي استاد مرتضي حسين پور در هتل پارس و آثار نقاشي و كولاژ گلبهار حياتي در آرامگاه نادري در معرض ديد علاقه مندان قرار مي گيرد.
هدف از برگزاري اين نمايشگاه ها اشاعه فرهنگ و هنر، ميراث فرهنگي و آشنايي نسل جوان با هنرهاي سنتي و افزايش سطح آگاهي عموم مردم عنوان شده است.
اين نمايشگاه ها از امروز به مدت يك هفته در طول برگزاري هفته ميراث فرهنگي و روز ملي فردوسي صبح و بعد از ظهر آماده پذيرايي از علاقه مندان هستند.

بازي
Smachdown vs Ram 2006
سيستم:PS2 Xbox/
سبك : كشتي كج
002577.jpg
پس از موفقيت نسبي عنوان اول اين بازي، دومين نسخه از اين سري وارد بازار شد. اين نسخه به نسبت نسخه قبلي، شخصيت هاي بسيار بيشتري دارد. در اين نسخه، مدل سازي سه بعدي بسيار بهتر و دقيق تر انجام شده است. كنترل، همچنان مثل نسخه قبلي بوده و تغيير چنداني كرده.
اضافه شدن چندين حالت مبارزه اي جديد از جمله Royal Rumble به بازي، از نكات جديدي است كه به نسخه اخير اضافه شده است. فنون سالتو هم تعدادشان افزايش يافته و حالا ديگر با هر حركت آنالوگ مي توان فنون متنوع تري را روي حريف اجرا كرد. كتك زدن داور بخت برگشته هم از نكات ديگر بازي است. مي توانيد حتي با يار خود(دونفري) حسابي داور را كتك بزنيد.
در حالت دونفره، بيشتر آزادي عمل داده شده و شما بدون توجه به داور مي توانيد دونفري وارد رينگ شده و به مبارزه بپردازيد. استفاده بيشتر از وسايل اضافي مثل صندلي و نردبان در مبارزات، از نكات ديگر نسخه جديد كشتي كج است.
Terminator 3 : Redemption
سيستم:‎/PS2 Xbox
سبك: اكشن سوم شخص
002553.jpg


پس از عرضه نه چندان موفق فيلم ترميناتور ،۳ دو نسخه بازي كامپيوتري بر اساس داستان آن ساخته و راهي بازار شد. اولين نسخه به نام Rise of the Machines بود كه چندان كار جالبي از آب درنيامد و دست بر قضا براي PC هم منتشر شده بود اما نسخه دوم(Redemption) انصافاً كاري عالي از آب درآمد و حق مطلب را ادا كرد.
در اين بازي شما در نقش آرنولد آهنين ظاهر مي شويد كه در دنياي آينده مشغول نبرد براي جلوگيري از غلبه ماشين ها بر انسان هاست. نماي دوربين، سوم شخص است و اكشن بازي، بسيار زياد و هيجان انگيز است. استفاده از سلاح هاي مختلف و وسيله هاي نقليه گوناگون مثل جيپ هاي توپ دار يا موتورسيكلت «هارلي ديويدسون» از موارد متنوع موجود در بازي  است. سيستم هدف گيري به صورت قفل كردن روي هدف بوده و در مبارزات كار را بسيار راحت تر مي كند.

Silent Hill 4 : The Room
سيستم: PS2 /PC
سبك: اكشن ماجرايي سوم شخص

002556.jpg

معمولاً كمتر پيش مي آيد كه نسخه هاي بعدي يك عنوان، به خوبي نسخه اول شوند اما اين مطلب در مورد Silent Hill كاملاً بر عكس است. نسخه چهارم Silent Hill با يك داستان قوي و پرداختي بسيار عالي در بين عنوان هاي ديگر، چيزي كمتر از سايرين ندارد. «هنري» - ستاره بازي- يك هفته است كه در اتاقش حبس شده و مدام كابوس مي بيند.
پس از گذشت يك هفته، هنري متوجه مي شود سوراخ بزرگي در حمام منزلش ايجاد شده. او با واردشدن به اين سوراخ، وارد دنياي «سايلنت هيل» مي شود.
بازي حاوي تمام المان هاي موفق سري Silent Hillاست. فراز و نشيب هاي بازي و حتي سبك معماها هم به همان حالت نسخه هاي قبلي طراحي شده اند. در اين نسخه نسبت به شماره هاي قبل، سلاح گرم كمتري در اختيار خواهيد داشت و بايد با سلاح هاي سرد بيشتري كار را پيش ببريد.
تنها ايراد وارد بر اين كار زيبا، نحوه راه رفتن و حركات هنري است كه به هيچ وجه طبيعي طراحي نشده و كمي توي ذوق مي زند. نسخه جديدي حاوي دوبله فارسي از اين بازي به تازگي در بازارها براي PS2 عرضه شده كه تجربه مجدد آن خالي از لطف نيست.
002574.jpg
راهنماي درجه بندي سني
* بازي هاي اين رده براي نوجوانان ۱۵ سال به بالا مناسب است. بازي هاي اين گروه نسبتاً مشكل است و غالباً نياز به زبان انگليسي در حد دبيرستان دارد. اين بازي ها داراي خشونت و هيجان بالاتري نسبت به گروه قبل است.
* براي افراد ۱۸ سال به بالا مناسب است. كاربر اين بازي ها اغلب نياز به مهارت بسيار بالايي در پيشبرد بازي دارد. بازي هاي داراي اين نشان از خشونت بالايي برخوردار است.

جدول هاي اعداد
حل جدول شماره ۷۶
اعداد ۱ تا ۹ را در هر يك از سطرها و ستون ها و مربع هاي كوچك ۳ در ۳ طوري قرار دهيد كه فقط يك بار تكرار شود .پاسخ جدول را فردا در روزنامه ملاحظه خواهيد كرد.
002562.jpg
002565.jpg
002568.jpg
002571.jpg

زندگي ديگران،  برگزيده اسكار آلماني
002523.jpg
گروه ادب و هنر: درام اجتماعي پر سر و صداي سينماي آلمان، برنده اصلي مراسم سالانه جوايز «لولا» (اسكار آلماني) شناخته شد. «زندگي ديگران» هفت جايزه از اين مراسم گرفت.
به نوشته خبرگزاري رويتر، «زندگي ديگران» يك درام پرقدرت و قوي درباره پليس امنيتي آلمان شرقي سابق به نام استاسي است كه چگونه زندگي مردم عادي اين كشور را به نيستي و نابودي مي كشاند. ۷۰۰عضو آكادمي فيلم آلمان، جوايز بهترين فيلم، كارگردان، بازيگران مرد نقش اول و مكمل و سه جايزه فني ديگر را به اين فيلم دادند.
قصه فيلم «زندگي ديگران» در آلمان شرقي كمونيستي و پنج سال قبل از فروريختن ديوار برلين رخ مي دهد. فيلم به دليل نوع ترسيم چهره و رفتار استاسي ها به شدت مورد توجه تماشاگران آلماني قرار گرفت و سال قبل فروش خيلي بالايي در اين كشور اروپايي كرد. به گفته منتقدين سينمايي، اين فيلم توانست خيلي خوب، ترس مردم آلمان شرقي، در زندگي روزمره شان را به تصوير بكشد.
اولريش موئهه بازيگر فيلم مي گويد: «ساخت فيلمي درباره سيستمي كه ۱۷ميليون آدم را در ترس و انزوا نگه داشته بود، كار ساده اي نيست. نكته جالب اينكه اين بازيگر به خاطر ايفاي نقش يك افسر استاسي جايزه بهترين بازيگر مرد را گرفت. ساندرا هولر به خاطر بازي در« ركوئيم» جايزه بهترين بازيگر زن را به خود اختصاص داد. وي زمستان گذشته هم براي همين فيلم، خرس نقره اي بهترين بازيگر زن جشنواره بين المللي برلين را گرفت.

عامرخان و بازي در فيلم پاكستاني
002529.jpg
گروه ادب و هنر: عامرخان دوست دارد در پاكستان در يك فيلم سينمايي بازي كند. اين سوپراستار مطرح و مسلمان سينماي هند، مي گويد حتي علاقه مند به تهيه يك فيلم در كشور همسايه اش است.
به نوشته BBC، بازيگر ۴۶ساله سينماي هند در يك گفت و گوي اختصاصي با بخش آسيايي اين شبكه تلويزيوني، گفت كه اگر يك فيلمنامه خوب از طرف همكاران پاكستاني اش به او پيشنهاد شود، حتماً در فيلم هاي پاكستاني بازي خواهد كرد. به گفته وي در هر دو كشور هند و پاكستان ما نيروهاي مستعد زيادي داريم. تصورم اين است كه اين نيروها براي سرگرم كردن مردم كشورهاي خود- و همچنين بقيه جهان- بايد با هم متحد شده و كار مشترك كنند. به همين دليل اگر پيشنهاد خوبي از طرف مقابل داشته باشم، فرصت بازي در آن را از دست نخواهم داد. من هميشه دوست داشتم كه در فيلمي در پاكستان بازي كنم.
نمايش فيلم هاي هندي در پاكستان از سال ۱۹۶۵ممنوع بوده است. طي دو سال اخير و به دنبال مذاكرات سياسي مسئولين رسمي دو كشور، هنرمندان سينمايي در هند و پاكستان تلاش هاي زيادي براي تبادل فيلم و هنرمند انجام داده اند و از دولت هاي مركزي خود خواسته اند كه سياست آشتي را در پيش بگيرند.
عامرخان كه در حال حاضر يكي از محبوب ترين چهره هاي سينمايي در هند و پاكستان است، سه سال قبل فيلم« لاگان »را بازي و تهيه كرد كه نامزد دريافت اسكار بهترين فيلم خارجي سال شد. فصل گذشته هم فيلم پرفروش
«رنگ ده بستني» او به روي پرده سينماهاي هند رفت.

جوليا رابرتز روي صحنه تئاتر
002532.jpg
گروه ادب و هنر: جوليا رابرتز نمايش جديد تئاتري خود را روي پرده سينما هم بازي مي  كند. اين نمايش كه قرار است براي سه فصل در برادوي روي صحنه باشد، «سه روز باراني» نام دارد.
به نوشته سايت فيلم استو، دبورا رينيش تهيه كننده اين نمايش مي گويد «سه روز باراني» قابليت تبديل شدن به يك اثر سينمايي را دارد. استقبال دوستداران تئاتر از نمايش در هفته اول اجرا عالي بود و به همين دليل پيش بيني مي شود كه «سه روز باراني» براي مدت طولاني تري روي صحنه بماند.
رينيش مي گويد امتياز برگردان سينمايي اين اثر را خريداري كرده و خودش هم قصد كارگرداني آن را دارد. قصه فيلم در دو دهه ۶۰ و۹۰ميلادي اتفاق مي افتد و قصه يك خواهر و برادر و دوست دوران كودكي شان را در زماني كه پدر اين خواهر و برادر مي ميرد، به نمايش مي گذارد.
رابرتز كه از اولين حضور موفقيت آميز خود روي صحنه تئاتر بسيار خشنود است، مي گويد هنوز تصميم نگرفته كه در نسخه سينمايي هم بازي كند يا خير. وي بازي در فيلم را مشروط به خواندن فيلمنامه آن كرده و گفته كه اين فيلمنامه بايد حال و هوايي سينمايي داشته باشد و دقيقاً كپي برداري نمايش تئاتري نباشد.
جوليا رابرتز از سال ۲۰۰۴ كه مادر يك دوقلو شد، در فيلمي سينمايي بازي نداشته است. از كارهاي جديد او انيميشن ارزنده «تارشارلوت» است كه در آن به جاي يكي از كاراكترهاي كارتوني صحبت مي كند.

برنامه
پرده
چند مي گيري گريه كني (كارگردان:  شاهد احمدلو)- استقلال، آستارا، بهمن، سروش، ايران، بلوار، فلسطين، مركزي، تهران، گلريز، شاهد، كانون، فردوسي
مرباي شيرين (كارگردان: مرضيه برومند) -فرهنگ ،۲ ناهيد، شيرين، پيام، سپيده،۲ فلسطين ،۲ سعدي، اروپا، شاهد، شهر تماشا، جي ،۲ كانون
يك تكه نان (كارگردان: كمال تبريزي)-فلسطين ،۲ سپيده ۱
ازدواج به سبك ايراني(كارگردان: حسن فتحي)-قدس، ايران ،۳ صحرا، شهر قشنگ، فلسطين مركزي ،۲ جي،۱ فرهنگ ،۱ ناهيد، كارون، گلريز ،۲ حافظ، رودكي، تهران ،۱ ميلاد
هوو (كارگردان:  عليرضا داودنژاد)-عصر جديد ،۱ تهران ،۲ جوان ،۱ فردوسي، سروش، جي ،۳ ملت، مركزي ،۳ دهكده المپيك، شيدا، ماندانا، كانون ،قدس
صحنه
دشمن مردم (كارگردان: اكبر زنجان پور) سالن اصلي تئاتر شهر‎/ ساعت اجرا: ۱۹
تيغ و ماه (كارگردان: آتيلا پسياني) سالن چهارسو ‎/ ساعت اجرا:۲۰
شب بخير جناب كنت و آهنگ هاي شكلاتي (كارگردان: ميكائيل شهرستاني) سالن قشقايي‎/ ساعت اجرا: ۳۰:۱۸
سكوت (كارگردان: محمد يزدي) تالار سايه‎/ ساعت اجرا: ۳۰:۱۹
وقتي فرشته خواب سگ مي بيند (كارگردان: علي نرگس نژاد) سالن شماره ۲ تئاتر شهر‎/ ساعت اجرا: ۱۸
آواز ستاره ها (كارگردان: مهرداد خرمن بيز) تالار نو‎/ ساعت اجرا: ۱۹
افعي طلايي (كارگردان: منصور نوبخت) تئاتر پارس ‎/ ساعت اجرا: ۱۶و ۴۵:۱۲
رستم و داش ابرام (كارگردان: صبا ملكي) تئاتر پارس‎/ ساعت اجرا: ۳۰:۱۷
مردي در تاريكي (كارگردان: مصطفي ميرقاسمي) تئاتر پارس‎/ ساعت اجرا: ۴۵:۱۳
ديوار
گالري ماه: نمايشگاه نقاشي هاي مانيا اكبري به نفع كودكان سرطاني/ ۲۴ و ۲۵ ارديبهشت/ خيابان آفريقا، بلوار گلستان، پلاك ۸۹/ تلفن: ۲۲۰۴۵۸۷۹
گالري شيرين: نمايشگاه عكس كامران نوراد/ ۲۹ ارديبهشت تا چهارم خرداد/ خيابان وليعصر، شمال ميدان تجريش، فناخسرو، پلاك ۱۲۰/ تلفن: ۲۲۷۴۶۷۵۸
نگارخانه والي: نمايشگاه نقاشي الهه فرضي/ تا ۲۶ ارديبهشت/ ميدان ونك، خدامي، پلاك ۸۶/ تلفن: ۸۸۰۴۷۶۹۸
نگارخانه نياوران: نمايشگاه عكس منصور شيخان/ ۲۷ ارديبهشت تا ۵ خرداد/ انتهاي پاسداران، مقابل پارك نياوران، فرهنگسراي نياوران
گالري پاسارگاد: نمايشگاه نقاشي و نقاشي خط عليرضا كرمي/ تا ۲۷ ارديبهشت/ خيابان دولت، چهارراه قنات،كوي سلمي، كاشي ۲۶/ تلفن: ۲۲۵۴۰۴۰۷
نگارخانه طراحان آزاد: نمايشگاه نقاشي نيلوفر قادري نژاد/ تا ۲۷ ارديبهشت/ ميدان فاطمي، ميدان گل ها، ميدان سلماس، پلاك ۴۱/ تلفن: ۸۸۰۰۸۶۷۶
نگارخانه سبك: نمايشگاه نقاشي فاطمه پازوكي/ ۲۹ ارديبهشت تا ۹ خرداد (به جز ۴ و ۵ خرداد)/ گاندي شمالي، پلاك ۹/ تلفن: ۸۸۸۸۲۴۵۷
تابلو
سياه مشق هاي چليپا
نمايشگاه آثار سياه مشق چليپاهاي محمد محمودي روز پنج شنبه ۲۸ ارديبهشت در گالري شمس افتتاح مي شود. اين نمايشگاه به مدت شش روز در نگارخانه شمس ادامه مي يابد. مخاطبان براي بازديد از آثار اين هنرمند مي توانند به خيابان آفريقا، پائين تر از چهارراه جهان كودك، كوي كمان، پلاك ،۴ طبقه همكف مراجعه كنند. ساعت بازديد نيز ۴ تا ۸ شب است.

راهنما
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |