پنجشنبه ۱ تير ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۱۶ - Jun 22, 2006
قاليباف اعلام كرد:
امكان تردد تاكسي ها و خودروهاي با
چند سرنشين  در خط ويژه بزرگراهي
عكس: علي رضا بني علي
002895.jpg
گروه شهري - قاليباف ديروز در يك مصاحبه مطبوعاتي قوياً از طرح خطوط ويژه اتوبوسراني در بزرگراه ها حمايت كرد و از رسانه هاي گروهي خواست تا مديريت شهري را در راه توسعه شبكه حمل و نقل عمومي ياري كنند.
به گزارش همشهري قاليباف گفت: بنا داريم پس از پايان ارزيابي خطوط ويژه اتوبوسراني كه به طور آزمايشي در محور ميدان توحيد تا ادامه چمران و تقاطع ولي عصر چمران تا هفت تير به اجرا درآمده اقدام به توسعه اين گونه خطوط در ساير بزرگراه ها كنيم.
قاليباف تأكيد كرد: با توجه به تجربه موفق اين طرح در دنيا و تاييد علمي آن از سوي كارشناسان اهل فن، بديهي است اين خطوط در ساعات اوج ترافيك صبحگاهي علاوه بر اتوبوس ها بر روي خودروهاي عمومي ديگر نظير ون، تاكسي، ميني بوس و حتي اتومبيل هاي شخصي با سه سرنشين نيز باز خواهد بود.
شهردار تهران گفت: ما از روز اول هم پيش بيني مي كرديم اختصاص يك لاين بزرگراهي به اتوبوس ها عرصه را بر خودروهاي سواري كم سرنشين تنگ مي سازد اما تحليل ما اين بود كه در هنگامه پيك ترافيك بزرگراه ها اين خودروهاي تك سرنشين هستند كه بايد در ترافيك بمانند نه اتوبوس هاي همگاني با ۵۰ سرنشين و اين كاملاً عادلانه، صحيح و بديهي و كارشناسانه است.
قاليباف خبر داد: پيش بيني هايي صورت گرفته تا با افتتاح تونل رسالت در ساعات بين ۵/۶ تا ۵/۹ صبح اين تونل بر روي خودروهاي تك سرنشين مسدود باشد و تنها خودروهاي پرسرنشين و همگاني اجازه تردد داشته باشند.
شهردار تهران كه روز گذشته در جريان سلسله بازديدهاي هفتگي خود اين بار در منطقه ۴ شهر تهران حاضر شده بود قبل از ملاقات با اعضاي شوراياري و معتمدين محل در جمع خبرنگاران حاضر شده و از ضرورت افزايش سرعت و ظرفيت ناوگان حمل و نقل عمومي سخن گفت و در اين باره خبر از فعال شدن ۱۸ شركت خصوصي در اين حوزه داد به طوري كه ورود ۱۰ هزار خودروي ون تا پايان سال ۸۵ يكي از دستاوردهاي ورود بخش خصوصي به حوزه حمل و نقل با هدف افزايش ظرفيت ناوگان عمومي است.
قاليباف در بخش ديگري از سخنان خود در پاسخ به سؤالي در مورد برنامه هاي شهرداري تهران براي پركردن اوقات فراغت شهروندان با توجه به فرارسيدن تعطيلات تابستاني، امروز (اول تيرماه) را زمان آغاز برنامه هاي تابستانه شهرداري تهران اعلام كرد.
تقويت فرهنگسراها، اجراي برنامه هاي شبانه پس از نماز مغرب و عشاء به مدت سه ساعت در بوستان ها در قالب نمايش و فيلم و تئاتر با محتواي آموزشي و با هدف بالابردن فرهنگ شهرنشيني و پركردن اوقات فراغت شهروندان، توجه جدي به ورزش محلات با رويكرد جوانان و نوجوانان، تجهيز و توسعه كتابخانه ها،  اجراي تورهاي گردشگري درون شهري، تهران گردي ازجمله برنامه هايي بود كه به گفته قاليباف از امروز شاهد اجراي آن در سطح مناطق ۲۲گانه تهران خواهيم بود.
قاليباف با گلايه از نبود هماهنگي بين دستگاه هاي متولي در امر ساماندهي متكديان گفت: علي رغم اينكه شهرداري به اذعان همه ازجمله وزارت كشور و رسانه هاي گروهي به وظيفه خود مبني بر جمع آوري متكديان در سطح شهر اقدام كرده اما گويا به دليل مشكلات مالي، كمبود جا و نيروهاي مددكار و... سازمان بهزيستي از تحويل گرفتن متكديان جمع آوري شده و بازپروري آنها سر باز مي زند. وي بر لزوم هماهنگي و همكاري وزارت كشور، سازمان بهزيستي، قضات دادگستري و ساير دستگاه هاي متولي در اجراي وظايف ذاتي خود اصرار كرد.اين درحالي است كه به گفته قاليباف ،شهرداري همچنان مصمم است تا در ادامه اجراي اين طرح از همه توش و توان خود بهره گيرد لذا عدم همكاري ساير نهادها موجب نخواهد شد تا پديده زشت تكدي گري چهره شهر را مخدوش و خاطر شهروندان تهراني را مكدر سازد و شهر را با بي نظمي مواجه سازد.وي در ادامه با توجه به بازديد منطقه اي خود از منطقه ۴ از اين منطقه به عنوان يكي از وسيع ترين و بكرترين مناطق شهر تهران نام برد كه از ناحيه ساخت و سازهاي غيرمجاز در رنج است اما خوشبختانه با راه اندازي سامانه ۱۳۷ گزارش هاي مردمي در زمينه معرفي متخلفان، شهرداري توانسته به نحو چشمگيري از رشد اين گونه تخلفات جلوگيري كند.وي ادامه داد: ضمن اينكه از يك ماه پيش تصويب حريم منطقه ۴ به ويژه در شمال بزرگراه شهيد بابايي توسط شوراي عالي شهرسازي، در كنترل اين معضل بسيار نقش كارساز داشته است.

شهر نگار
بي اثر كردن يك اقدام مؤثر
محمود برآبادي
چند سالي است كه در تهران و برخي شهرهاي بزرگ، در كنار چراغ هاي راهنمايي، شمارشگر نصب شده است. اصولاً چراغ هاي راهنمايي از جمله تأثيرگذارترين علائم در كنترل ترافيك هستند و سابقه استفاده از آن در جهان به حدود هشتاد سال پيش برمي گردد.
اگر حجم ترافيك بازوهاي تقاطع به اندازه اي باشد كه وسايل نقليه هنگام عبور با يكديگر برخورد داشته باشند، در آن صورت در تقاطع چراغ نصب مي شود كه مي تواند چشمك زن و يا همراه با تقسيم بندي زماني باشد.
در حال حاضر در بيشتر كشورها، تنظيم و تقسيم بندي چراغ هاي راهنمايي به روش هوشمند انجام مي گيرد و آن با استفاده از حسگرهايي است كه در كف خيابان كار مي گذارند و اين حسگرها اطلاعات مربوط به حجم ترافيك را به رايانه منتقل مي كند و رايانه مدت زمان لازم را براي هر مسير تعيين مي كند. در تهران نيز از سيستم هوشمند كنترل تقاطع در چهارراه هاي اصلي شهر استفاده مي شود وشمارشگرهاي نصب شده بر روي چراغ ها به شمارش معكوس ثانيه ها مي پردازند تا رنگ چراغ عوض شود.
استفاده از شمارشگر مزاياي زيادي دارد كه پاره اي از آنها به اين قرار است:
رانندگان با شروع به كار شمارشگر چراغ قرمز متوجه مي شوند كه چه ميزان بايد براي سبز شدن چراغ منتظر بمانند و از لحاظ رواني خود را براي چنين انتظاري آماده مي كنند و در صورتي كه زمان انتظار زياد باشد مي توانند موتور خودرو را خاموش كنند كه اين كار هم به صرفه جويي در مصرف سوخت و كاهش آلودگي هوا كمك مي كند و هم باعث سرد شدن موتور مي شود.
فايده ديگر شمارشگرها اين است كه با نزديك شدن زمان پايان انتظار، راننده خود را براي حركت آماده مي كند و اين امر به افزايش بازدهي تقاطع مي انجامد.
شمارشگرها همچنين باعث مي شود كه رانندگان از بوق زدن هاي بي خودي در اعتراض به طولاني شدن زمان چراغ قرمز خودداري كنند و از وقت خود براي كارهاي كوچك در داخل خودرو مانند مرتب كردن نوارها، نگاه انداختن به تيتر روزنامه و يا تميز كردن شيشه ها و آينه ها استفاده كنند.
اما اين فعاليت مفيد و مؤثر را گاه اقدامي ديگر بي اثر مي كند. در بسياري از مواقع هنگامي كه شمارشگر به عدد ۷ و گاهي هم صفر مي رسد توقف مي كند و رنگ چراغ عوض نمي شود. اين موضوع باعث مي شود كه راننده نداند كه واقعاً چقدر بايد انتظار بكشد. آيا شمارشگر مثلاً ۲۰ ثانيه بعد به او اجازه عبور مي دهد و يا روي عددي ثابت مي ماند.
مسئولان شركت كنترل ترافيك در توجيه اين اقدام مي گويند كه چون حجم ترافيك طرف مقابل زياد است، زمان بيشتري دراختيارش قرار گرفته كه تعادل در بار ترافيك تقاطع برقرار شود. اما اين تغييرات گاه توسط مأموران پليس و بدون توجه به هوشمند بودن چراغها صورت مي گيرد كه علت وجودي نصب شمارشگر را از بين مي برد.

ممنوعيت تردد موتورسيكلت هاي دوزمانه و
ميني بوس هاي ديزلي از ابتداي مرداد ماه در تهران
002829.jpg
ايسنا: مجري طرح جامع كاهش آلودگي هواي تهران با اعلام افتتاح خط توليد ۹۰۰ دستگاه ميني بوس گازسوز گفت: تردد موتورسيكلت هاي دوزمانه و ميني بوس هاي ديزلي از ابتداي مرداد ماه امسال در پايتخت ممنوع مي شود.
دكتر فتح الله امي با اشاره به اين كه مالكان موتورسيكلتهاي دو زمانه و ميني بوسهاي ديزلي تا پايان تيرماه فرصت تعويض و جايگزيني خودروهاي خود را دارند، افزود: علاوه بر ممنوعيت تردد، از ارائه كارت هوشمند سوخت به اين دسته از مالكان موتورسيكلت ها و ميني بوس هاي ديزلي خودداري مي شود.
وي افزود: طرح جمع آوري موتورسيكلت هاي دوزمانه و ميني بوسهاي ديزلي كه از منابع آلاينده مهم در تهران هستند، از سال ۸۳ در دستور كار قرار گرفته، مقرر شده تا طي ۴ مرحله از رده خارج شوند.
امي گفت: بر اساس اين طرح ۴۰ هزار موتور سيكلت دو زمانه و ۲ هزار ميني بوس ديزلي بايد از رده خارج شوند كه از اين تعداد تا كنون در يك مرحله، ۱۰ هزار موتورسيكلت دو زمانه و ۱۱۵ دستگاه ميني بوس ديزلي جايگزين شده اند.
به گفته وي۲۰ هزار موتورسيكلت دوزمانه باقي مانده و يكهزار دستگاه ميني بوس ديزلي در مرحله ديگر قطعاً تا پايان سال ۸۵ جمع آوري خواهند شد.
مجري طرح جامع كاهش آلودگي هواي تهران در خصوص ارائه تسهيلات به مالكان موتورسيكلتهاي دو زمانه و ميني بوسهاي ديزلي گفت: مالكان موتورسيكلتهاي دو زمانه، موتور چهارزمانه با استاندارد يورو ۲ مي گيرند كه قيمت اين موتور ۵۳۸ هزار تومان بوده و از اين مبلغ ۲۸۸ هزار تومان توسط دولت و ۲۵۰ هزار تومان توسط مالك پرداخت مي شود.
مجري طرح جامع كاهش آلودگي هواي تهران گفت: دولت همچنين پرداخت ۱۱ ميليون و ۱۰۰ هزار تومان از مجموع هزينه جايگزيني هر دستگاه ميني بوس گازسوز را تقبل كرده و مابقي به صورت اقساط از مالكان دريافت مي شود.
امي افزود: بر همين اساس، با جمع آوري ۲ هزار ميني بوس ديزلي ۳/۱ ميليارد تومان از نظر زيست محيطي (خسارت ناشي از آلودگي هوا در تهران) و ۵ ميليارد تومان از لحاظ مصرف انرژي و با جمع آوري موتورسيكلتهاي دو زمانه ۸/۱ ميليارد تومان صرفه جويي زيست محيطي و ۸/۱ ميليارد تومان نيز صرفه جويي در مصرف سوخت را به دنبال دارد.
امي از افتتاح خط توليد ۹۰۰ دستگاه ميني بوس گاز سوز خبر داد و گفت: اين خط توليد توسط شركت ايران خودرو ديزل از امروز افتتاح و روزانه ۵۰ دستگاه ميني بوس گازسوز توليد مي شود كه ظرف ۱۸ روز ۹۰۰ دستگاه را تحويل مالكين ميني بوسهاي ديزلي فرسوده مي دهد.
مجري طرح جامع كاهش آلودگي هواي تهران تاكيد كرد: مالكان موتورسيكلت هاي دوزمانه هرچه سريعتر تا پايان تيرماه به مركز تعويض موتور واقع در خيابان قزوين بعد از سه راه آذري مراجعه كرده يا با تلفن گوياي ۸۸۹۲۴۸۵۲ تماس بگيرند.

مهندس بيادي: دولت بايد اعتبار خطوط جديد را تأمين كند
خطوط ۶ و ۷ مترو، در انتظار تبصره ۱۳
گروه شهري- احداث خطوط جديد مترو نيازمند تامين اعتبار مورد نظر از محل تبصره ۱۳ بودجه سال ۸۵ توسط دولت است.
نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در گفت وگو با همشهري مي افزايد: موافقتنامه احداث خط ۶ به طول ۲۷ كيلومتر در امتداد بزرگراه آيت الله كاشاني و عبور از تقاطع بزرگراه اشرفي اصفهاني، يادگار امام، جلال آل احمد و شهيد چمران، بزرگراه شهيد گمنام، خيابان فاطمي، ميدان ولي عصر(ع)، خيابان كريم خان، ميدان هفت تير، خواجه نصيرالدين طوسي، ميدان امام حسين(ع)، ميدان شهدا، ۱۷ شهريور تا بزرگراه آزادگان در جنوب شرقي تهران با بنياد مستضعفان به مبلغ ۲/۱ ميليارد دلار در خردادماه امسال امضاء و توسط شهردار براي طرح در شوراي اقتصاد ارسال شده است.
مهندس حسن بيادي مي گويد در همين راستا موافقتنامه احداث خط ۷ به طول ۲۷ كيلومتر در مسير سعادت آباد (ميدان سرو)، بلوار پاك نژاد، بزرگراههاي چمران و نواب، خيابان مولوي، بزرگراه آيت الله محلاتي،  ميدان محمديه به سمت جنوب شرقي تهران واقع در شمال شهرك اميرالمؤمنين (ع) در منطقه افسريه نيز با سپاه پاسداران به مبلغ ۲/۱ ميليارد دلار در ارديبهشت ماه امسال امضاء و براي شوراي اقتصاد ارسال شده است.
وي از دولت خواست با تخصيص سريع سهميه فايناس قراردادهاي مذكور از محل تبصره ۱۳ بودجه سال ،۸۵ زمينه را براي احداث به موقع اين خطوط فراهم آورد.
نايب رئيس شوراي شهر در عين حال گفت: مجلس شوراي اسلامي به همين منظور در بودجه سال ۸۵ اعتباراتي را تحت عنوان فايناس در تبصره ۱۳ بودجه كل كشور در نظر گرفت ولي در آئين نامه اجرايي تهيه شده از سوي دولت در ارتباط با اين تبصره، مطالعات كارشناسي شوراي كلان شهرها به ويژه شوراي شهر تهران و اولويت هاي مورد نظر مديريت شهري در خصوص توسعه مترو ناديده گرفته شده است؛ به گونه اي كه كلان شهرها هيچ اختياري در تعيين اولويت ها ندارند. به بيان ديگر تعيين اولويت ها به طور دربست در اختيار نمايندگاني است كه از سوي دولت تعيين مي شوند.
بيادي با اشاره به دلايل احتمالي اتخاذ چنين سياستي در دولت مي گويد: شايد برخي از اين طريق دنبال تحميل سياست هاي مديريتي هستند كه قبلاً نتوانسته اند از شيوه هاي ديگر بر شهرداري اعمال كنند.
وي مي افزايد: مهمترين راه حل مشكل ترافيك تهران گسترش سريع حمل و نقل عمومي به ويژه مترو با كمك دولت است.
نايب رئيس شوراي شهر يكي از مشكلات كنوني مترو را كمبود واگن و عدم پاسخگويي توليدات داخلي و عدم تامين به موقع آن از خارج مي داند و مي گويد: اگر با تامين به موقع واگن ها فاصله  حركت قطارهاي مترو به ۲ دقيقه برسد بهترين خدمت رساني در زمينه حمل و نقل شهري صورت گرفته است.
به گفته نايب رئيس شوراي شهر تهران، دولت بايد تلاش كند تا زمان حمل واگن از خارج به كشور نيز كوتاه شود و علاوه بر اين صنايع داخلي ظرفيت خود را بالا ببرند.بيادي افزود: واگن سازي پارس تا به حال نتوانسته به لحاظ ظرفيت و كيفيت، نيازهاي مترو به واگن را تامين كند.

نگاه
002892.jpg
علي درخشي

دوره آموزشي تدوين استراتژي براي مديران شهرداري
گروه شهري - مديران شهرداري طي ۴ مرحله دوره آموزشي، روش تدوين استراتژي و راهبردهاي شهرداري تهران را گذراندند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران ، ناصر اماني- قائم مقام معاونت اداري شهرداري و مدير دوره آموزشي كوثر- با اعلام اين مطلب گفت: بر اساس تدبير سال ۸۵ شهرداري تهران تمامي مديران شهرداري شامل قائم مقام معاونان، مديران كل، شهرداران مناطق، معاونان شهرداري مناطق و شهرداران نواحي، ۴ دوره آموزشي كوثر را طي كردند.
وي محتواي اين دوره را روش تدوين استراتژي و راهبرد اعلام كرد و گفت: مديران بر اساس رده سازماني به صورت كارگاهي مراحل تهيه چشم انداز، تجزيه و تحليل محيط و ارزيابي موفقيت راهبرد سازمان خود را تهيه كرده و تفكر استراتژيك را تمرين عملي كردند.
به گفته اماني حضور شبانه روزي مديران شهرداري در اردوي يك هفته اي خارج از تهران دستاور قابل توجهي براي اين سازمان داشته و موجب آشنايي و صميميت مديران شد كه اين امر وحدت نظر را در سطح شهرداري به ارمغان خواهد آورد.او افزود: استقبال مديران از اين دوره آموزشي مثبت بوده و اعتماد به نفس و حميت سازماني اميد به آينده را در آنان افزايش داده است.

عضو هيأت رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران:
تعيين تكليف املاك واقع در طرح هاي شهري
بايد دغدغه دستگاه هاي ذي نفع باشد
گروه شهري - قوانين و مقررات بايد به گونه اي تهيه و تدوين شود كه تعيين تكليف املاك واقع در طرح هاي شهري از دغدغه هاي دستگاه هاي ذينفع در اين طرح ها به شمار آيد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و بين الملل شوراي اسلامي شهر تهران، دكتر نسرين سلطانخواه عضو هيأت   رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران ديروز در ديدار با شهروندان منطقه ۱۰ شهرداري با تأكيد بر اين كه املاك واقع در طرح هاي شهري يكي از عمده مشكلات شهر تهران است گفت: متأسفانه قوانين و مقررات به گونه اي تدوين شده است كه دستگاه هاي مسئول كه در املاك واقع در طرح هاي شهري ذي نفع هستند، هيچ گونه ضرر و زياني را متحمل نمي شوند.
وي خاطرنشان كرد: تغيير كاربري املاك كه عمدتاً آموزشي، فرهنگي، بهداشتي و... است به جاي آن كه دغدغه دستگاه هاي ذي نفع باشد بلاي جان مردم منطقه شده است.
عضو هيأت رئيسه شوراي شهر تأكيد كرد: بايد به دنبال قوانيني باشيم تا املاكي كه در طرح هاي شهرسازي قرار مي گيرند بتوانند از امتيازات ساير املاك استفاده كنند.
وي يكي ديگر از راه حل هاي تعيين تكليف املاك واقع در طرح هاي شهرسازي را ملزم كردن دستگاه ها و وزارتخانه هاي ذي نفع به  اجراي اين طرح ها عنوان كرد و افزود: متأسفانه دستگاه هايي كه از اين املاك ذي نفع و به نوعي بهره بردار مي شوند، دغدغه اي ندارند از اين رو بايد با استفاده از راه ها و فشارهاي قانوني آنها را به تعيين تكليف هرچه سريع تر وضعيت اين املاك وادار كرد.
عضو شوراي شهر با اشاره به مشكلات منطقه ۱۰ شهرداري تهران گفت: هر منطقه شهرداري تهران، يك شهر است كه مشكلات خاص خود را دارد. منطقه ۱۰ شهرداري تهران از بافت قديمي و بسيار متراكم رنج مي برد. در اين منطقه سرانه فضاي سبز، واحدهاي آموزشي و تفريحي بسيار پايين و در حد صفر است.وي ابراز اميدواري كرد با اجراي طرح نوسازي بافت هاي فرسوده، اجراي طرح تفصيلي و تبديل قطعات بسيار كوچك املاك در اين منطقه به املاك بزرگ تر مشكلات به حداقل برسد.

هر هفته يك «خيابان هنر» درتهران
گروه شهري- همزمان با جشنواره تابستاني تهران سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران «خيابان هنر» را در تهران راه اندازي مي كند.
به گزارش اداره كل روابط عمومي سازمان فرهنگي هنري شهرداري، مسئول جشنواره تابستاني تهران ضمن اعلام خبر فوق گفت: به  منظور روي آوردن به فضاهاي عمومي شهر و استفاده بهينه از فضاهاي شهر، با برنامه اي تحت  عنوان «خيابان هنر» به مخاطبان امكانات فرهنگي ارائه مي دهيم.
متوليان با اشاره به اين كه هر هفته يكي از خيابان هاي پرتردد تهران به عنوان خيابان هنر انتخاب مي شود، يادآور شد: با محصولات مختلف فرهنگي به سراغ مخاطبان خواهيم رفت و فعاليت فرهنگي و هنري را در اين خيابان ها شكل مي دهيم.
وي افزود: در «خيابان هنر» از برنامه هاي متنوعي در زمينه هاي هنرهاي تجسمي، نمايش خياباني و عروسكي، برپايي غرفه هاي صنايع دستي و... استفاده خواهيم كرد.

پاسخ شركت آزاد راه تهران - شمال
دستوري مبني بر بازپس گيري اراضي
منابع طبيعي دريافت نكرده ايم
در تاريخ ۱۳/۲/۸۵ خبري با عنوان: «از تجاوز منابع طبيعي با قدرت جلوگيري مي شود.» در شماره ۳۹۷۵ روزنامه به چاپ رسيد. در اين خبر آمده بود كه «جامعه جنگلباني ايران با تهيه گزارشي مفصل از تخريب منابع طبيعي ايران در دهه ،۷۰ واگذاري ۳۲ ميليون مترمربع از جنگل ها و مراتع شمال كشور به بنياد مستضعفان در ازاء ساخت آزادراه تهران_ شمال را بزرگترين تخريب منابع طبيعي در سال هاي گذشته عنوان كرد...»
به دنبال چاپ اين خبر شركت آزادراه تهران _ شمال در تكذيب اين بخش خبر كه به صراحت از تخريب منابع طبيعي براي احداث آزادراه تهران _ شمال گفته شده متن ذيل را ارسال كرد:
اولاً؛ جامعه جنگل باني ايران يك نهاد غيروابسته به وزارت جهاد كشاورزي است و انتشار خبر به نقل از جامعه جنگلباني به استناد تبصره ۲۵ ماده ۵ و ماده ۳۵ قانون مطبوعات رافع مسووليت روزنامه همشهري نخواهد بود.
ثانياً: حدودا مقدار سه چهارم از اراضي واگذاري به (شركت آزادراه تهران _ چالوس) در محدوده استان تهران بوده و بيان اينكه ۳۲ ميليون مترمربع از جنگل ها و مراتع شمال كشور به آزادراه واگذار شدكذب است.
ثالثاً: صرف واگذاري اراضي به معناي تخريب منابع طبيعي نيست.
رابعاً: شركت آزادراه تهران _ چالوس به عنوان مشاركت تاكنون دستوري از رياست محترم جمهور مبني بر بازپس گيري اراضي واگذاري دريافت نكرده است و درج خبر آن در روزنامه با تصريح به صدور دستور رياست محترم جمهور مبني بر بازپس گيري اراضي دلالت بر آن دارد كه روزنامه همشهري مي بايست مستند دستور مذكور را دراختيار داشته باشد. بديهي است درصورت عدم وجود دستور اقدام معموله آن روزنامه به استناد بند ۱۱ ماده ۶ و ماده ۳۵ قانون مطبوعات مصوب ۱۳۶۴ و اصلاحيه قانون به سال ۱۳۷۹ مستوجب تعقيب است. بنا به مراتب نسبت دادن عمل تخريب به طرف مشاركت بدون اقامه دليل از مصاديق انتشار مطالب خلاف واقع و افتراء و نشر اكاذيب بوده و شركت آزادراه تهران _ شمال حق تعقيب موضوع را براي خود محفوظ مي داند.
توضيح
شركت آزادراه تهران _ شمال در جوابيه خود اعلام كرده است كه اين شركت دستوري از رياست جمهور مبني بر بازپس گيري اراضي واگذاري دريافت نكرده است و همشهري مي بايد دستوري را كه براساس آن خبر درج شده ارايه كند. دراين مورد لازم به توضيح است كه اين خبر در مصاحبه خبرنگار همشهري با رييس سازمان جنگل ها و مراتع و به نقل از ايشان تهيه شده است.درضمن شركت آزادراه تهران _ شمال ادعا كرده است كه صرف واگذاري اراضي به معني تخريب آنها نيست. شايد اگر اين اراضي به سازمان هايي كه برحسب حافظ منابع طبيعي هستند واگذار مي شد، چنين فرض تخريب آنها اشتباه بود، اما واگذاري اراضي منابع طبيعي به بخشي كه وظيفه ساخت و ساز اجراي پروژه هاي عمراني داشته و با لودر و ماشين آلات راه سازي سروكار دارد چه مفهومي مي تواند داشته باشد؟

توضيح
در خبري با عنوان «تهران دوباره ۲۰ منطقه مي شود» كه ديروز در همين صفحه درج شده بود در يكي از پاراگراف ها نام وزير مسكن اشتباه چاپ شده است كه بدينوسيله تصحيح مي شود.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
دانش
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   بين الملل   |   سياسي   |   شهر تماشا   |  
|  سلامت   |   شهري   |   دانش   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |