شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۵۷ - Aug 12, 2006
پرونده رشته هاي اعزامي به بازي هاي آسيايي بسته شد
دستاورد مدالي در بهترين و بدترين شرايط
010881.jpg
گروه ورزشي-علي شاكري: در كمتر از يك هفته به (۲۵مردادماه) پايان مهلت اعلام نهايي ليست رشته هاي اعزامي به مسئولان برگزاري بازي هاي آسيايي دوحه، تكليف كاروان ورزشي ايران نيز مشخص شده است. پس از قطعيت يافتن حضور ۲۵ رشته ورزشي باز هم شاهد اعتراضات جسته و گريخته اي از برخي از مسئولان و ورزشكاران رشته هاي ورزشي بوديم كه اعتقاد داشتند رشته هاي مورد نظر آنان نيز در قياس با برخي از رشته هاي انتخاب شده مي توانست در زمره تيم هاي اعزامي باشد. پس از اعلام نهايي رشته هاي اعزامي،ديروز رئيس كميته ملي المپيك ايران در گفت وگوي مفصل با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)پاسخگوي بسياري از ابهامات موجود در زمينه تصميم گيري نهايي مشترك بين مسئولان سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك بود كه باتوجه به اهميت اين رويداد توجه شما خوانندگان عزيز را به بخش هايي از اين گفت وگو جلب مي كنيم.
معيار اعزام بانوان
رضا قراخانلو ابتدا به سراغ ورزش بانوان رفت و گفت: باتوجه به نگاه حمايتي مشترك از سوي سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك معيارهاي اعزام بانوان ساده تر از مردان بود و نگاهمان نيز نگاه مدال آوري نبود. با بررسي موقعيت رشته ها و باتوجه به آن كه صحنه بازي هاي آسيايي يكي از سطوح بالاي ورزشي است و حداقل هاي مهارتي را طلب مي كند، هيچ كس از اين نظريه كه همه رشته هاي بانوان بايد در آن شركت كنند دفاع نخواهد كرد. در اين رابطه هم اگر نقدي هست ما شنوا هستيم.
حضور سمبليك ژيمناستيك
وي با اشاره به توافق نهايي با سازمان تربيت بدني بر سر رشته هاي اعزامي، پيرامون تعداد نفرات گفت: تعداد ورزشكاران اعزامي به نوع عملكرد آنان بازمي گردد و اين يعني اين كه هنوز هيچ چيز معلوم نيست.
رئيس كميته ملي المپيك در رابطه با سياست اعزام در رشته هاي پايه و پرمدال چون قايقراني و تيراندازي اظهار داشت: در ورزش هاي پايه در شنا افرادي را خواهيم برد كه شانس حضور در مرحله نهايي را خواهند داشت. در دووميداني هم بخت شركت كنندگان برگزيده براي كسب مدال زياد است و مي ماند ژيمناستيك كه حضور نمايندگان اين رشته سمبليك خواهد بود.
در تيراندازي علي رغم همه تلاش ها و برنامه ريزي ها آخرين نتايج (مسابقات جهاني كرواسي) نتايج خوبي نبوده است و اين امكان وجود دارد كه بانوان در جايگاه بهتري نسبت به مردان بايستند. با اين توصيف حضور مردان تيرانداز را هم مي توان به صورت سمبليك ارزيابي كرد.
در قايقراني نيز شانس بانوان نسبت به آقايان به صورت نسبي بالاتر است. در اين رشته توقع مدال وجود دارد و در غير اين صورت اعزام اين گروه هم به صورت سمبليك خواهد بود. وي در جواب اين سئوال كه چرا باتوجه به توسعه رشته گلف نماينده اي از آن در بازي ها حضور ندارد گفت: توسعه گلف بيش از انتظار ما بوده و جاي تقدير هم دارد، اما دربعد مدال آوري تنها يك خانم وجود داشت كه مقيم خارج از كشور بود. اين ترديد وجود داشت كه آيا در بازي هاي آسيايي حضور مي يابد يا خير؟ اگر در هر رشته اي اين احساس را پيدا كنيم كه فردي مي تواند در جايگاه اول تا ششم قرارگيرد براساس شاخص هاي رشته هاي گروه دوم اعزام خواهد شد.
عدم پيش بيني، ضعف فدراسيون ها
رئيس كميته ملي المپيك ضمن ابراز نارضايتي از هرگونه سخن دوپهلو از سوي فدراسيون هاي ورزشي پيرامون پيش بيني رشته هاي خودشان گفت:  اگر آنها نمي توانند اين پيش بيني را انجام دهند خود يك ضعف بزرگ است. البته سازمان و كميته ملي المپيك يك پيش بيني صادقانه و شفاف را انجام داده اند،به علاوه معتقدم در ورزش هيچ گونه پيش بيني نمي تواند صددرصد منطقي باشد. بدترين ميزان مدالي كه مي توان در اين بازي ها كسب كرد ۳۷ مدال و بهترين ميزان هم تصاحب ۵۰ مدال است كه باتوجه به نظام جامع تربيت بدني و ورزش كاروان اعزامي ايران مي تواند ۴۵ مدال به دست آورد.
تهديد دوپينگي ها
رضا قراخانلو هنگامي كه صحبت به كنترل و مبارزه با دوپينگ ورزشكاران اعزامي كشيده شد، به سختي اين گروه از ورزشكاران را تهديد كرد و گفت : هركسي كه دوپينگ او محرز شود، اسمش را پهلوان پنبه خواهيم گذاشت.
وي خاطرنشان كرد: مبارزه با دوپينگ امري اعتقادي و اخلاقي است و ستاد ملي مبارزه با دوپينگ مسئوليت اصلي در آموزش، پيشگيري و مبارزه با دوپينگ را برعهده دارد.

پرسپوليس آري هان را اخراج كرد
گروه ورزشي:باشگاه پرسپوليس با آري هان و مربيان هلندي اين تيم قطع همكاري كرد.
سخنگوي اين باشگاه اعلام كرد: «آري هان»، سرمربي هلندي تيم پرسپوليس ديگر هدايت اين تيم را بر عهده نخواهد داشت و حميد استيلي به طور موقت تمرينات اين تيم را تا معرفي سرمربي جديد زير نظر خواهد گرفت.
اين تصميم پس از نشست پنج شنبه محمد حسن انصاري فرد، مديرعامل باشگاه پرسپوليس با آري هان گرفته شد.
ظاهرا مسئولان پرسپوليس از حضورنداشتن آري هان بر سر تمرين اين تيم ناراضي بوده اند. از زمان سپردن هدايت پرسپوليس به آري هان، تاكنون اين مربي نظارت مناسبي بر تيم نداشته است و در طي مدت شش ماه چندين بار به عناوين گوناگون به مرخصي رفته است.
سرمربي جديد تيم پيروزي به زودي معرفي خواهد شد.
تمرينات عصر پنج شنبه هفته گذشته نيز بدون حضور مربيان هلندي و زير نظر حميد استيلي انجام شد.

نتايج آخرين ركوردگيري ملي پوشان وزنه برداري
گروه ورزشي-  طبق برنامه ريزي صورت گرفته از سوي كادر فني تيم ملي بزرگسالان به منظور ارزيابي آمادگي ملي پوشان، ۱۲ وزنه بردار حاضر در اردوي تيم ملي در اردبيل در يك ركوردگيري شركت كردند كه نتايج آن به اين شرح اعلام شد:
حسين رضازاده ملي پوش دسته فوق سنگين كشورمان در حركت يك ضرب وزنه ۱۹۵ و در دوضرب ۲۴۵ كيلوگرم را مهار كرد.
شاهين نصيري نيا ملي پوش دسته ۹۴ كيلوگرم در حركت يك ضرب وزنه ۱۶۰ كيلوگرم را بالاي سر برد و به دليل احساس درد در ناحيه دست ديگر ادامه نداد.
محمدحسين برخواه ملي پوش دسته ۸۵ كيلوگرم در حركت يك ضرب وزنه ۱۵۵ و در دو ضرب ۱۹۰ كيلوگرم را مهار كرد.
اصغر ابراهيمي ملي پوش دسته ۱۰۵ كيلوگرم در حركات يك ضرب و دوضرب وزنه هاي ۱۷۰ و ۲۰۵ كيلوگرم را مهار كرد.
علي دهقانيان ملي پوش دسته ۹۴ كيلوگرم در حركت يك ضرب وزنه ۱۶۵ و در دوضرب ۲۱۵ كيلوگرم را بالاي سر برد .
اميد نائيج ملي پوش دسته ۹۴ كيلوگرم در حركت يك ضرب وزنه ۱۵۵ و ۲۰۰ كيلوگرم را مهار كرد.
سعيد علي حسيني ملي پوش دسته ۱۰۵+ كيلو گرم در حركت يك ضرب وزنه ۱۷۵ و در دو ضرب ۲۲۰كيلوگرم را روي سر كشيد.
حامد منصوري ملي پوش دسته ۱۰۵ كيلوگرم در حركت يك ضرب و دوضرب وزنه هاي ۱۵۵و ۲۰۰ كيلوگرم را مهار كرد.
محسن داوودي ملي پوش دسته ۱۰۵ كيلوگرم در حركات يك ضرب وزنه ۱۷۵ و در دوضرب ۲۰۰ كيلوگرم را مهار كرد.
رسول تقيان ملي پوش جوان دسته ۷۷ كيلوگرم نيز در حركات يك ضرب و دوضرب وزنه هاي ۱۴۰ و ۱۷۵ كيلوگرم را مهار كرد.
سجاد بهروزي ملي پوش دسته ۶۲ كيلوگرم كشورمان در حركت يك ضرب وزنه ۱۲۰ و در دوضرب ۱۴۰ كيلوگرم را بالاي سر نگه داشت.
رضا تيموري نيز در دسته ۱۰۵ كيلوگرم وزنه ۱۶۰ كيلوگرمي را در حركت يك ضرب و وزنه ۱۹۰ كيلوگرمي را در حركت دوضرب بالاي سر برد.

كناره گيري رسمي ذوب آهن از ليگ برتر واليبال
گروه ورزشي- باشگاه ذوب آهن به عنوان يكي از قديمي ترين تيم هاي حاضر در ليگ برتر واليبال كناره گيري رسمي خود     را از مسابقات فصل جاري اعلام داشت.
سعيد آذري - مديرعامل باشگاه ذوب آهن با تأييد اين خبر گفت: باشگاه هايي كه تنها در يك   رشته ورزشي فعاليت مي كنند كار ساير باشگاه ها را مختل كردند. وي افزود: علاقه اي به از بين رفتن اقتدار تيممان نداشتيم، بنابراين با انحلال تيم واليبال اين باشگاه با توجه به نتايج ضعيف آن در فصل پيش موافقت كرديم.
(البته اقتدار باشگاه با انحلال تيم واليبال حفظ نخواهد شد، بلكه قدرت هر باشگاه به حفظ تيم هاي موجود در آن مجموعه است و ذوب آهن همواره در زمره باشگاه هاي سازنده در ورزش ايران محسوب مي شد.)

پيروزي تيم هندبال جوانان ايران مقابل نفت
گروه ورزشي - تيم هندبال جوانان ايران اين روزها سخت سرگرم بازي هاي تداركاتي با حريفان براي حضور در مسابقات آسيايي هيروشيما است.
اين تيم در بازي با تيم نفت تهران كه به تازگي به ليگ برتر ايران صعود كرده است، توانست آن را با نتيجه ۳۸ بر ۲۶ مغلوب سازد. در اين بازي، مربيان تيم جوانان با تركيب هاي متفاوت از همه نفرات استفاده كردند. اكبر خوشنويس، محمدرضا رجبي، ايمان احسان نژاد و الله كرم استكي بهترين هاي تيم جوانان بودند.
تيم هندبال جوانان ايران اواخر ماه جاري براي شركت در مسابقات جوانان آسيا (انتخابي جهان) عازم ژاپن خواهد شد.

كشتي نوجوانان آسيا - تايلند
علي اطرافچي اولين طلايي كشتي ايران
گروه ورزشي-در نخستين روز ششمين دوره مسابقه هاي كشتي آزاد و فرنگي قهرماني نوجوانان ۱۶ و ۱۷ سال آسيا در سال ۲۰۰۶ در تايلند، كشتي گيران نوجوان ايران يك مدال طلا، يك نقره و سه برنز كسب كردند.
در اين رقابت ها و در وزن ۴۲ كيلوگرم كشتي فرنگي، علي اطرافچي پس از شكست حريف قزاقستاني خود، در ديدار فينال به مصاف حريف قرقيزستاني خود رفت كه پس از پيروزي صاحب گردن آويز طلا شد.
در وزن ۴۶ كيلوگرم كشتي فرنگي نيز محسن قاسمي پس از شكست حريف قزاقستاني، در ديدار رده بندي به مصاف كشتي گير تايلندي رفت كه با شكست دادن وي توانست به مدال برنز دست پيدا كند.
در وزن ۵۰ كيلوگرم كشتي فرنگي، عبدالامير نژادزارعي پس از شكست حريف قرقيزستاني خود، در ديدار رده بندي به مصاف كشتي گيري از هندوستان رفت كه با مغلوب ساختن وي به مدال برنز دست يافت.
در وزن ۴۲ كيلوگرم كشتي آزاد، عرفان حسين يزدي كه در دور نخست با قرعه استراحت روبه رو شده بود، توانست در ديدارهاي پاياني با عبور از كشتي گيران قزاقستان و ژاپن به مدال برنز دست يابد و در وزن ۵۰ كيلوگرم كشتي آزاد، هاشم مختاري پس از شكست حريف ازبكستاني خود به فينال راه يافت اما با قبول شكست از كشتي گير هندوستان به مدال نقره بسنده كرد.

خبرهاي فوتبال جهان
رونالدو و تورس در راه آث ميلان
010878.jpg
گروه ورزشي - حسن حيدري: باشگاه آث ميلان روز گذشته اعلام كرد به دنبال خريد رونالدو ستاره تيم رئال مادريد و خوزه تورس مهاجم ملي پوش تيم اتلتيكو مادريد است.
اين باشگاه وقتي كه با مخالفت بارسلونا مبني بر خريد رونالدينيو روبه رو شد هم اكنون در تلاش است تا بتواند اين دو بازيكن بزرگ شاغل در اسپانيا را به خدمت بگيرد.
تيم آث ميلان در فصل نقل و انتقالات هنوز بازيكن شاخصي را به استخدام خود درنياورده و اين درحالي است كه اينتر رقيب اصلي آث ميلان روز گذشته ابراهيموويچ را نيز به استخدام خود درآورد تا بعد از پاتريك ويرا دومين يوونتوسي به اينتر نقل مكان كند.
توقف هامبورگ در خانه
ديدارهاي رفت از مرحله سوم مقدماتي ليگ قهرمانان اروپا چهارشنبه گذشته برگزار شد و در حساس ترين بازي تيم اوساسونا در زمين هامبورگ با اين تيم به تساوي بدون گل رسيد.
در اين بازي مهدوي كيا ۹۰ دقيقه براي هامبورگ بازي كرد ولي نكونام از دقيقه ۸۷ وارد بازي شد.
با اين تساوي هامبورگ در هفته جاري بازي دشواري را در اسپانيا درپيش دارد. در ساير بازي هاي مهم آث ميلان در سن سيرو با تنها گل فيليپو اينزاگي ستاره سرخ بلگراد را شكست داد. سالزبورگ در خانه موفق شد والنسيا را يك بر صفر مغلوب كند.
ليورپول دو بر يك مكابي را از پيش رو برداشت. در اوكراين ديناموكيف سه بر يك فنرباغچه تركيه را شكست داد.
شروع بوندس ليگا
با انجام بازي تيم هاي بايرن مونيخ و بروسيا دورتموند در شب گذشته رقابت هاي اين فصل بوندس ليگا آغاز شد.
در ادامه بازي هاي امروز هامبورگ با مهدوي كيا به مصاف آرمينيا بيلفلد مي رود. شالكه در خانه ميزبان اينتراخت فرانكفورت است.
لوركوزن به مصاف آلمانيا آخن مي رود و در ساير بازي ها اشتوتگارت با نورنبرگ، مونشن گلادباخ با انرژي كوتبوس و ماينس با بوخوم ديدار مي كنند.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |