چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۴۵ - Nov 29, 2006
وزير بهداشت،درمان و آموزش پزشكي:
۱۵ درصد خانه هاي بهداشت كشور تا پايان سال بازسازي مي شوند
003765.jpg
گروه اجتماعي - وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از بازسازي و نوسازي 15 درصد خانه هاي بهداشت در سراسر كشور تا پايان امسال خبر داد.
كامران باقري لنكراني همچنين در خصوص متمم بودجه سال جاري نيز گفت:  در حال حاضر حدود 400 ميليارد تومان اعتبار در متمم براي وزارتخانه در نظر گرفته شده،  در حالي كه كسري بودجه وزارتخانه فقط براي حقوق و مزايا حدود 600ميليارد تومان است. وي با اشاره به سهم 4ميليارد توماني وزارت بهداشت از بودجه اختصاص يافته توسط دولت به فعاليت هاي بهداشتي و قرنطينه اي، اذعان داشت: با صرف اين اعتبار براي تقويت آمادگي در راستاي پيشگيري از بيماري هاي اپيدمي، به تعداد كافي لوازم قرنطينه اي و داروهاي درماني و پيشگيري نيز در سراسر كشور موجود است. باقري لنكراني در ادامه از سفارش تهيه واكسن آنفلوآنزاي پرندگان خبر داد و خاطرنشان كرد: اين واكسن در حال وارد شدن به بازار تجاري است و اين در حاليست كه واكسن آنفلوآنزاي انساني موجود در بازار هيچ فايده اي براي آنفلوآنزاي پرندگان ندارد، ولي به افراد اعزامي به مناسك حج توصيه مي شود حتماً اين واكسن را دريافت كنند.
وزير بهداشت همچنين با بيان اين كه از ابتداي سال جاري تاكنون حدود 20 ميليارد تومان سهم وزارت بهداشت از عوارض سيگار حاصل شده است، در اين باره توضيح داد: در ذيل بند ط تبصره 14 قانون بودجه سال جاري اعتباراتي از عوارض سيگار در اختيار وزارت بهداشت قرار داده شده و اميدواريم با انجام مذاكرات، اين اعتبارات را از هزينه اي به تملك دارايي تبديل كنيم و در راستاي بازسازي واحدها و خانه هاي بهداشت هزينه كنيم. وزير بهداشت در خصوص سرنوشت افراد متقلب در آزمون دستياري پزشكي سال 82 به بازتاب گفت: تاكنون 20 نفر از كساني كه تقلب آنان قطعيت يافته را اخراج كرده ايم و چنانچه مداركي در خصوص تقلب افراد ديگر به وزارت بهداشت ارايه شود، قطعاً با آنها برخورد خواهيم كرد.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در پاسخ به سؤالي درباره حذف طرح پرستاران متأهل زن گفت: من چنين وعده اي نداده ام و نمي توان اين طرح را حذف كرد؛ زيرا حدود 80 درصد فارغ التحصيلان پرستاري خانم هستند كه اگر طرح براي خانم هاي فارغ التحصيل حذف شود، با مشكل كمبود پرستار، بويژه در مناطق محروم روبه رو مي شويم.وزير بهداشت درباره ارزشيابي مدارك دانشجويان پزشكي خارج از كشور نيز گفت: وزارتخانه در اين خصوص در تلاش براي تهيه طرحي است تا روند موجود را تسهيل كند، كه ابتدا طرحي توسط اداره مربوطه تهيه شد، ولي چون هدف را تأمين نمي كرد، قرار شد تا كار بيشتري در اين راستا انجام شود.وي تصريح كرد: البته بايد توجه داشت كه ارزشيابي مدارك، كاري بسيار مهم و مستلزم دقت زياد است؛ زيرا نمي توان به سلامت مردم خدشه وارد كرد.
از سويي باقري لنكراني در گفت و گو با فارس و در پاسخ به اين سؤال كه مبلغ يارانه دارو و اعتبارات درمان بيماران خاص بايد در دست كدام دستگاه باشد، توضيح داد: خيلي مهم نيست كه اين اعتبارات در اختيار وزارت بهداشت باشد يا وزارت رفاه، مهم اين است، مديريت واحدي در خدمت رساني به اين بيماران حاكم باشد و مشخص باشد كه چه كسي پاسخگوست و اعتبارات نيز بايد در اختيار دستگاهي كه پاسخگويي به بيماران را به عهده مي گيرد، قرار گيرد.
وزير بهداشت گفت: در زمان حاضر وزارت بهداشت پاسخگوي كمبود داروي بيماران است و نمي شود، پاسخگويي را از وزارت بهداشت بخواهند و بودجه در جاي ديگري باشد. وي ادامه داد: هنوز هيچ تفاهمي بين وزارت بهداشت و وزارت رفاه در مورد اعتبارات بيماران خاص در سال آينده انجام نشده است، اما احتمالاً مانند امسال اين مسأله در شوراي عالي رفاه و در حضور رئيس جمهوري تصميم گيري مي شود. به گفته وي با توجه به اينكه وزارت بهداشت مسئول تأمين دارو در كشور است در شوراي عالي رفاه تصميم گيري شد كه يارانه دارو در سال 85 نيز در اختيار اين وزارتخانه باشد.

مراسم بزرگداشت روز ملي دختران در كشور
گروه اجتماعي- به همت نمايندگي هاي استاني سازمان ملي جوانان، مراسم بزرگداشت روز ملي دختران در برخي استان ها برگزار شد.
با توجه به اينكه سال جاري نخستين سالي است كه روز ولادت حضرت معصومه(س) به عنوان روز ملي دختران به تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي رسيده است، مراسم بزرگداشت اين روز در نمايندگي هاي استاني سازمان ملي جوانان و با مشاركت اعضاي سازمان هاي مردم نهاد در سراسر كشور برگزار شد و از دختران جوان برگزيده و نخبه تقدير به عمل آمد. نمايندگي اين سازمان در استان بوشهر طي مراسمي با عنوان جشن ياوران معصومه(س) از بانوان جوان و فعال در كانون هاي فرهنگي- هنري مساجد استان تقدير كرد. در اين مراسم ايمان عطارزاده مدير سازمان ملي جوانان در استان بوشهر با اشاره به آغاز حركت ارزشمند سازمان در جهت تجليل از نخبگان جوان جامعه گفت: سازمان در راستاي آشناكردن جامعه با توانايي جوانان و ايجاد باور در مسئولين براي پذيرش آنان در عرصه هاي اجرايي و مديريتي تلاش مي كند.
عبدالوحيد فياضي سرپرست نمايندگي سازمان ملي جوانان در استان مازندران نيز با دختران برخي از شهدا ديدار كرد و در مراسم بزرگداشت روز ملي دختران در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان نور گفت: فراگيري علم، اخلاق، هنر و مهارت هاي زندگي دختران جوان را به سوي دستيابي به اهداف بزرگ هدايت مي كند. در اين مراسم از نفرات برتر كنكور، مربيان، معلمان نمونه و پرستاران جوان تجليل شد.
گفتني است، در ساير استان هاي كشور نيز با حضور دختران برنامه هاي متنوعي به اين مناسبت برگزار شد.

پرونده الكترونيك سلامت براي افراد تحت پوشش بيمه
گروه اجتماعي - براي هر فرد تحت پوشش بيمه، يك پرونده الكترونيك با عنوان شناسنامه سلامت ايجاد مي شود.
حسين حسني- عضو كميسيون بهداشت و درمان- ضمن اعلام اين مطلب افزود: اين پرونده الكترونيك شامل مشخصات فردي از جمله سوابق بيماري اشخاص است.
وي مجري اين طرح را سازمان بيمه خدمات درماني عنوان كرد و اظهار داشت: اجراي طرح مذكور در ابتدا به صورت آزمايشي براي گروه هاي هدف به زودي آغاز مي شود.
نماينده مردم نايين با تاكيد بر توان سازمان بيمه خدمات درماني در اجراي اين طرح خاطرنشان كرد: اجراي اين طرح، بستگي به بودجه برنامه ريزي سالانه دولت دارد كه در صورت تخصيص اين اعتبارات، بسياري از مشكلات بهداشتي جامعه و به خصوص در روستاها و مناطق محروم مرتفع خواهد شد.حسني فعاليت جوانان دانشجو و بسيج پزشكان براي محروميت زدايي در بخش بهداشت و درمان را  در قالب اردوهاي هجرت، عمده تر ين اقدام در اين راستا خواند و به سوابق مثبت نيروهاي بسيج در اقدامات همگاني مثل واكسيناسيون سرخك و سرخجه اشاره كرد.حسني با اشاره به اينكه سازمان بيمه خدمات درماني، بر اساس كد ملي در روستاها خدمات ارائه مي دهد، تصريح كرد: بر اين اساس، براي همه يك كد الكترونيك بيمه نيز تشكيل مي شود و هيچ كس هم نمي تواند تحت پوشش چند بيمه مختلف قرار گيرد.وي با اشاره به لزوم ارائه اين خدمات در عرصه سلامت به خصوص در مناطق محروم كه با مشكلات بسيار زيادتري در بخش بهداشت و درمان مواجه هستند، گفت: پزشكان بسيجي با ارائه خدمات بهداشتي در مناطق محروم در قالب اردوهاي هجرت، ارائه ساير خدمات در اين عرصه را نيز سازماندهي مي كنند.

از ابتداي سال جاري تاكنون رخ داد
۱۵۰۰شكايت از شركت هاي هرمي
گروه اجتماعي- سرپرست دادسراي مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون حدود يك هزار و 500 فقره شكايت از طريق مردم يا گزارش از طريق نهادهاي ذيربط در اين دادسرا به ثبت رسيده است.
اسديان در اين باره افزود: از زمان تشكيل اين پرونده ها در اين دادسرا تاكنون حدود 200 نفر نيز دستگير شده اند كه البته اين به اين معني نيست كه اين تعداد افراد همچنان در بازداشت باشند.
سرپرست دادسراي مبارزه با قاچاق كالا و ارز (ناحيه 24) خاطرنشان كرد: براي تعداد قابل توجهي از پرونده ها قرار صادر و به دادگاه ارسال شده است، اما تصميم نهايي توسط دادگاه اتخاذ مي شود. قوه قضائيه اوايل سال جاري اعلام كرد: هرگونه فعاليت شركت هاي با ساختار هرمي يا به اصطلاح شركتهاي "گلدكوئيستي" غيرقانوني محسوب مي شود و با عوامل و افرادي كه به نحوي در اين شركت ها عضويت پيدا كنند، مطابق قانون برخورد خواهد شد.با اينكه فعاليت شركت هاي هرمي غير قانوني بوده و اطلاع رساني هاي مستمري هم در اين خصوص صورت گرفته است اما هنوز تعدادي از افراد اغفال و گرفتار اين باندها مي شوند. سرهنگ اسماعيل  هادئي، رئيس پليس آگاهي استان تهران نيز در اين مورد گفت: هنوز مشاهده مي شود عده اي افراد سودجو و فرصت طلب از سهل انگاري و غفلت بعضي از جوانان و خانواده ها سوء استفاده كرده و با انجام تبليغات گسترده جهت عضوگيري و ... اقدام به كلاهبرداري، اغفال جوانان و تشويق آنان به بيكاري و فعاليت در اينگونه شركت ها مي شوند كه از مصاديق بارز اخلال در نظام اقتصادي بوده و برابر قانون جرم است.

دستگاه هاي اجرايي در جمع آوري معتادان تعلل مي كنند
003762.jpg
گروه اجتماعي- طرح جمع آوري معتادان پر خطر و تزريقي معروف به طرح نجات كه قرار بود از اول آذر امسال به اجرا گذاشته شود به علت عدم سرعت عمل دستگاه هاي همكار نيروي انتظامي، به تاخير افتاده است.
سردار اسماعيل احمدي مقدم در حاشيه همايش تخصصي معاونان عمليات و روساي 110 كشور در جمع خبرنگاران گفت: توليد متادون و تاسيس مراكز نگهداري معتادان بر عهده وزارت بهداشت است، ولي هنوز هيچ كدام از 10 اردوگاهي كه به دستور رئيس جمهور بايد در اختيار اين طرح قرار مي گرفت، اختصاص نيافته است.وي در ادامه با اشاره به طرح جمع آوري اتباع خارجي در ايران افزود: ابتدا قرار بود اين طرح با شدت بيشتري انجام شود ولي با توجه به فصل سرما و مشكلات اقتصادي در افغانستان و كامل نشدن انسداد مرزها كمي حوصله به خرج داده ايم تا در شرايط مناسب تري اين طرح با جديت پيگيري شود.
فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه در پليس سازماندهي جديدي انجام خواهد گرفت، تاكيد كرد: آمايش نيروهاي پليس با توجه به ميزان جرم و جمعيت هر منطقه تغيير خواهد كرد. در برخي مناطق با وجود جرم زياد نيروي كمي داريم و در بعضي مناطق با وجود ميزان كم جرايم نيروي زيادي وجود دارد كه اين مشكل به زودي حل خواهد شد.
وي همچنين ايجاد تشكيلات جديد معاونت عمليات را بسيارموفق عنوان كرد و افزود: معاونت عمليات هدايت پليس هاي تخصصي و مراكز۱۱۰ را در اختيار دارد و با توجه به ميزان كوتاه شكل گيري عملكرد خوبي داشته است.
احمدي مقدم در ادامه با توجه به انتخابات پيش رو گفت: هماهنگي هاي لازم با دستگاه هاي امنيتي و وزارت كشور در جهت تأمين امنيت انتخابات انجام شده است، ولي با توجه به گستردگي انتخابات نيروي انتظامي كمبودهايش را از ديگر نيروهاي مسلح تأمين خواهد كرد.جانشين فرمانده نيروي انتظامي نيز در اين همايش گفت: ساختار جديد پليس تا آخر آذرماه ابلاغ مي شود.

بامردم
پست الكترونيك: ..................... bamardom@hamshahri.org
روشنايي كافي ندارد
قسمت هايي از بزرگراه چمران (نرسيده به ميدان توحيد كه دوربرگردان ايجاد شده) روشنايي كافي ندارد و رانندگي در اين مسير را با خطر روبه رو مي كند.
جهانشاهي- تهران
براي جلوگيري از حوادث
با توجه به انجام عمليات احداث سيستم فاضلاب شهري در جواديه تهرانپارس بهتر است با توجه به بارش هاي فصلي و لغزندگي خيابان ها، موانعي در مقابل كانال ها ايجاد شود تا از بروز حوادث احتمالي جلوگيري كند.
ژرفا- تهران
تبديل خيابان 16متري به 3متر!
در ناحيه پنج منطقه يك، يك خيابان 16متري به نام گلزار وجود داشت كه به شهرك ولي عصر وصل مي شد. اخيراً با واگذاري بخشي از زمين هاي خيابان به افراد، عرض خيابان به 3متر رسيده و مردم محل ناچارند هر روز از اين خيابان 3متري عبور نمايند.
محمود طاهري
تخم مرغ فاسد
هفته پيش از ميدان تره بار فرحزاد يك شانه تخم مرغ خريداري كردم كه با استفاده از بخشي از آن دچار مسموميت شديم. براي امنيت غذايي و حفظ جان مردم بايد نحوه عرضه و توزيع مواد غذايي در اين ميادين تحت نظارت بيشتري قرار بگيرد.
مرتضي نقبايي- تهران
واكسن سرما خوردگي توزيع نشده است
واكسن سرماخوردگي براي گروهي از مردم ضروري است اما به گفته برخي مسئولان داروخانه ها هنوز اين واكسن توزيع نشده است. از وزارت بهداشت تقاضا دارد با توجه به فصل سرما، در توزيع اين واكسن تسريع نمايند.
حسين خليقي - تهران
۱۷سال در انتظار مسكن
در سال ۱۳۶۸ يك شركت تعاوني مسكن از گروهي از فرهنگيان متقاضي مسكن مبلغي در سه قسط دريافت كرد و قرار شد در منطقه سياه كلان كرج، زميني را به آنها واگذار كند؛ حال پس از گذشت 17سال هنوز از زمين خبري نيست.
رقيه معمار پور

پاسخ مسئولان
پيشگيري حوادث جاده اي
عطف به مطلب مندرج در ستون با مردم همشهري مورخ 85/8/9 در آن روزنامه محترم تحت عنوان ضرورت بررسي حوادث جاده اي، به اطلاع مي رساند:
بر پايه اعلام معاونت آموزش، تحقيقات و فناوري، اقدامات و تحقيقاتي در جهت تبيين مطالعات جامع به منظور پيشگيري حوادث جاده اي انجام يافته است كه عبارتند از:
۱) تهيه و تدوين ضوابط، دستورالعمل ها و آيين نامه هاي مختلف مورد نياز در بخش جاده اي درخصوص طراحي، ساخت، نگهداري، مديريت ترافيك، ايمن سازي، اصلاح نقاط حادثه خيز، بررسي حوادث عمده و ... .
۲) راه اندازي و تشكيل كميسيون ايمني راه هاي كشور جهت سياستگذاري و هماهنگ سازي اقدامات و وظايف دستگاه هاي ذي ربط با رياست وزير راه و ترابري.
۳) تلاش بر تشكيل شوراي عالي ايمني راه هاي كشور با رياست رئيس جمهوري
۴) انجام پروژه هاي تحقيقاتي، كاربردي و انتقال تكنولوژي با هدف رفع مشكلات موجود ايمني در راه هاي كشور و انجام اقدامات مناسب.
۵) تهيه گزارشات كارشناسي و تخصصي جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي و ارتقاي دانش فني عوامل درگير .
روابط عمومي وزارت راه و ترابري

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |