چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۴۵ - Nov 29, 2006
طلاي فوتبال بازي هاي آسيايي متفاوت با طلاهاي ديگر
ايران امروز با مالديو آغاز مي كند
003831.jpg
گروه ورزشي- فوتبال در بازي هاي آسيايي يكي از مهمترين رشته ها به حساب مي آيد و قهرماني دراين بازي ها بين قدرت هاي قاره كهن از اهميت ويژه اي برخوردار است. در حقيقت موقعيت و مدال طلاي فوتبال عياري كاملا متفاوت با ساير رشته هاي ورزشي دارد و به همين خاطر همه كشورها بدنبال تصاحب قهرماني در اين رشته پرطرفدار هستند.
ايران با 4 عنوان قهرماني و يك عنوان نايب قهرماني يكي از پرافتخارترين تيم هاي حاضر در اين رقابتها است. تيم ملي ايران در اولين دوره اين بازي ها در سال 1951 كه هند ميزبان اين رقابت ها بود در فينال مقابل هند ميزبان رقابت ها قرار گرفت اما عليرغم شايستگي به مدال نقره بسنده كرد.
ايران در سال 1974 بعد از گذشت 23 سال موفق شد مدال طلاي بازي هاي آسيايي را در بازي هاي تهران به دست آورد.
ايران با پيروزي مقابل تيم رژيم اشغالگر قدس كه در آن زمان بازي هاي خود را در آسيا برگزار مي  كرد به اين عنوان دست يافت.در سال 1990 تيم ايران موفق شد براي دومين بار فاتح رقابت هاي فوتبال بازي هاي آسيايي شود. درخشش احمدرضا عابدزاده در ديدار فينال مقابل كره شمالي باعث شد تيم كشورمان در ضربات پنالتي اين عنوان را از آن خود كند. در سال 1998 تيم ايران با كمي تغيير نفرات خود از جام جهاني بار ديگر به رهبري منصور پورحيدري فاتح رقابت هاي آسيايي شد.ايران در فينال با پيروزي دو بر صفر مقابل كويت جشن قهرماني را در بانكوك برپا كرد.در سال 2002 براي اولين بار ايران موفق شد از عنوان دوره قبل خود دفاع كند. تيم ايران در اين دوره از بازي ها با برانكو ايوانكوويچ در نيمه نهايي موفق شد كره جنوبي را حذف كند و در فينال نيز با پيروزي دو بر صفر برابر ژاپن در حضور ژاك روك رئيس كميته بين المللي المپيك براي چهارمين بار قهرمان آسيا شود. از سال 2002 طبق تصميم شوراي المپيك آسيا تيم هاي حاضر بايد با بازيكنان زير 23 سال در رقابت ها حضور پيدا مي كردند و تنها 3 بازيكن بزرگسال را مي توانستند به همراه داشته باشند.
مدعيان قهرماني اين دوره
رقابت هاي فوتبال شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي دوحه از ديروز در گروه هاي مختلف آغاز شد. ايران امروز در ورزشگاه الغرافه به مصاف تيم مالديو مي رود كه همواره در بازي با ايران با توجه به اختلاف سطح بازي تيم قدرتمندي به حساب نمي آيد. البته مالديوي ها در سال هاي اخير رشد خوبي داشته اند.با برطرف شدن مشكل رودباريان و مهرداد اولادي اين تيم امروز با تمام قوا به مصاف حريف مي رود. البته راه ايران براي صعود از گروهش بسيار آسان است زيرا تيم هاي هند و هنگ كنگ نيز نمي توانند مشكلي را براي ايران ايجاد كنند. اميدها بايد ذهن خود را روي بازي  هاي مرحله يك چهارم نهايي متمركز كنند زيرا در آن مرحله بازي ها به طور حذفي برگزار خواهد شد و كوچكترين اشتباه و لغزش حذف تيم مدافع عنوان قهرماني را به همراه خواهد داشت.رنه سيموئز در اين باره گفت: با توجه به نيروهاي خوبي كه در اختيار داريم قهرماني ما در اين بازي ها دور از دسترس نيست.
وي در ادامه گفت: تيم ايران پتانسيل خوبي دارد و نهايت استفاده از اين فرصت را خواهيم برد تا به مقام قهرماني دست پيدا كنيم.در ساير بازي هاي امروز عمان از گروه پنج به مصاف مالزي مي رود و در ديگر بازي حساس دو تيم چين و عراق به ميدان مي روند.ژاپن با ستارگان زير 23 سال جام جهاني اش با پاكستان روبرو مي شود. از گروه ششم كره شمالي با سوريه ديدار مي كند.
رقابت هاي فوتبال بازي هاي آسيايي از روز گذشته در گروه هاي اول، دوم و سوم آغاز شده است. تيم هاي كره جنوبي، كويت، بحرين، قطر، ايران، چين و ژاپن از جمله مدعيان قهرماني در اين دوره از بازي ها به شمار مي روند.
ليگ بدون تعطيلي دنبال مي شود
سازمان ليگ برتر روز گذشته اعلام كرد هيچ تغييري در برگزاري مسابقات فوتبال قهرماني باشگاه هاي برتر ايران صورت نخواهد گرفت و كليه بازي ها طبق برنامه قبلي روز جمعه برگزار مي شود.در حال حاضر تنها دو تيم پيكان و پرسپوليس سه بازيكن بيشتر در تيم اميد دارند اما طبق آيين نامه تنها در صورتي ديدارهاي آنها به تعويق خواهد افتاد كه اين بازيكنان در فهرست تيم اصلي (بازيكنان بزرگسال) باشند كه در مورد اين دو تيم به دليل حضور اكثر آنان در تركيب تيم اميد مصداق پيدا نكرد.

ايران بهترين مكان براي اردوي وزنه برداري
گروه ورزشي- مدير تيم هاي  ملي  وزنه برداري  ايران  معتقد است: زماني  كه  در ايران  بهترين امكانات  و موقعيت  مناسب  آب و هوايي  را در اختيار داريم ، دليلي  وجود ندارد كه  اردوهاي  آمادگي  تيم هاي  وزنه برداري  ايران  را در خارج  از كشور داير كنيم .
نصرالله  دهنوي  گفت : با پايان  گرفتن  بازي هاي  آسيايي  دوحه  برنامه هاي  تيم  ملي  وزنه  برداري  ايران  وارد مرحله  جدي  خواهد شد و استارت  كار براي  حضوري  هر چه  قويتر در رقابتهاي  آسيايي  چين  را خواهيم  زد.در اين  بين  پيش  بيني  برگزاري  چندين  مرحله  اردو اعم  از اردوهاي  سطح  ارتفاع  و سطح  دريا قطعي  است .

مدال نقره براي تيم فسپيك گلبال بانوان ايران
گروه ورزشي - تيم گلبال بانوان ايران در مسابقات آسيا - اقيانوسيه معلولان (فسپيك) در مقابل تيم ژاپن با تساوي به مدال نقره دست يافت.
تيم ايران در نخستين ديدار خود مغلوب تيم چين شد و در دومين ديدار برابر ژاپن مساوي كرد و در ديدار سومش نيز با ژاپن با يك امتياز بيشتر در دور برگشت مدال نقره را از آن خود كرد.
تيم ايران در آخرين ديدار خود امروز در مصاف با چين در بازي برگشت تكليف تيم قهرمان را مشخص مي كند.

نفرات جديد در تركيب تيم ملي واليبال ايران
گروه ورزشي - تيم ملي واليبال ايران به احتمال فراوان با تغييراتي نسبت به مسابقات قهرماني جهان در ژاپن عازم دوحه قطر خواهد شد. گفته مي شود كه باتوجه به شرايط متفاوت حريفان آسيايي، ميلوراد كياچ قصد استفاده از چند بازيكن جديد در تركيب تيمي دارد كه در ناگانو از نگاه او نتوانستند انتظارات او را برآورده سازند. بيشترين نگراني سرمربي اهل صربستان تيم ملي در پست قطر پاسور است كه بهنام محمودي و سيدمهدي بازارگرد در رقابت هاي جهاني حضور داشتند. دعوت مجدد از محمد سليماني كه با منفي بودن آزمايش دوپينگ بسيار سرحال و آماده است و همچنين عندليب احتمال تغييرات در اين پست بسيار زياد خواهد بود. از سوي ديگر با عدم دعوت از شيركوند و جواب ندادن آرش صادقياني در ژاپن، اميرحسين منظمي هم از بخت زيادي براي قرارگرفتن در تركيب نهايي برخوردار است.تمرينات ملي پوشان بعد از بازگشت از رقابت هاي جهاني امروز وارد روز سوم خود مي شود.

صربستان، لهستان و بلغارستان در نيمه نهايي
دور دوم رقابت هاي واليبال قهرماني مردان جهان امروز در شرايطي در شهرهاي هيروشيما و سندايي پايان مي پذيرد كه با بازي هاي ديروز صعود سه تيم صربستان، لهستان و بلغارستان به مرحله نيمه پاياني قطعي شد. برزيل تيم مدافع عنوان قهرماني در شرايطي كه امروز بتواند بر تيم بدون شكست بلغارستان غلبه كند، بخت زيادي براي راهيابي به جمع مربع مدعيان خواهد داشت. ديروز در مهم ترين بازي هاي انجام شده برزيل سه بر صفر ايتاليا را شكست داد. لهستان هم در پيكاري نزديك 3 بر 2 مقابل روسيه پيروز شد.

نتايج ساير بازي ها
* صربستان 3 - ژاپن صفر
* پورتوريكو 3 - كانادا صفر
* آرژانتين 3 - تونس 2
* كوبا 3 - چك يك
* آمريكا 3 - آلمان 2
* بلغارستان 3 - فرانسه 2

بانوان بدمينتون باز ايران پس از سه دهه انتظار در دوحه
گروه ورزشي- پس از سه دهه انتظار، دو بانوي بدمينتون باز در بازي هاي آسيايي دوحه 2006 شركت مي كنند.شهين يزدان پناه مربي تيم بدمينتون بانوان ايران در اين باره گفت: تيم دونفره بانوان بدمينتون ايران روز 15 آذر ماه عازم قطر مي شود. بهناز پيرزمان بين و نكيسا سلطاني در اين بازي ها حضور دارند و طبق قرعه كشي انجام شده در دور نخست استراحت خواهند داشت و در دور دوم رقابت هاي دونفره با تيم چين نايب قهرمان جهان روبه رو خواهند شد، كه به اين ترتيب رقابت دشواري را در پيش رو دارند.در رقابت هاي انفرادي اين بازي ها نيز هر دو بازيكن كشورمان در مقابل نمايندگان تايلند بازي خواهند كرد.

رئيس فدراسيون هندبال:
براي كسب نتيجه به دوحه مي رويم
003834.jpg
گروه ورزشي - تيم ملي هندبال ايران پس از 8 سال دوري از بازيهاي آسيايي جمعه راهي دوحه مي شود. رئيس فدراسيون هندبال پيرامون موقعيت اين تيم گفت: هيچ وقت قول كسب مدال در اين بازيها را نداده ام و هيچ پيش بيني در مورد نتايج اين تيم انجام نخواهم داد، چرا كه هندبال يك رشته تيمي است و مصدوميت هر يك از بازيكنان كليدي با توجه به درگيري فيزيكي در آن مي تواند برهم زننده تمام پيش بيني ها شود. عليرضا رحيمي با اعلام اينكه سرمايه گذاري و دورخيز مناسبي براي اين تيم انجام شده است گفت: ما براي كسب نتيجه به دوحه مي رويم نه براي اندوختن تجربه و اميدوارم بازيكنان بتوانند باعث شادي مردم خوبمان شوند. وي افزود: يك سال برنامه ريزي مفصلي داشته ايم و تيم هم اكنون در شرايط خوب به بسر مي برد و اميدواريم كه از تلاش هايمان نتيجه لازم را بگيريم.

براي شركت در مراسم افتتاحيه بازي هاي آسيايي
احمدي نژاد روز جمعه عازم قطر مي شود
فارس: محمود احمدي نژاد، رئيس جمهوري اسلامي ايران روز جمعه به منظور شركت در مراسم افتتاحيه بازي هاي آسيايي در سال 2006 عازم قطر مي شود. خبرگزاري فرانسه گزارش داد: دكتر محمود احمدي نژاد براي سفري يك روزه به دوحه مي رود تا در مراسم افتتاحيه بازي ها شركت و با امير قطر (شيخ حمد بن خليفه آل ثاني) ديدار كند. پانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي از 10 تا 25 آذرماه با شركت بيش از 13 هزار ورزشكار از 45 كشور در قطر برگزار مي شود.در مراسم افتتاحيه اين بازيها كه مسئولان بسياري از كشورهاي حاضر در بازيها شركت دارند، از كشورمان همچنين محمد علي آبادي معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان تربيت بدني و رضا قراخانلو رئيس كميته ملي المپيك كشورمان در اين مراسم حاضر خواهند بود.

سرپرست فدراسيون كشتي:
نامه نگاري با فيلا بدون اطلاع ما غيرقانوني است
003828.jpg
گروه ورزشي: محمدرضا يزداني خرم سرپرست فدراسيون كشتي در ارتباط با نامه نگاري هاي اخير بعضي از داوران كه به صورت مستقيم و بدون اطلاع فدراسيون كشتي با مقامات عالي رتبه فيلا انجام شده است. مي گويد: اين كارها غير قانوني است. آنها نمي توانند عليه فدراسيون كار كنند و فيلا هم به آنها اهميتي نمي دهد. به همين دليل نيز نامه ها را برگردانده اند. يزداني خرم در رابطه با انتخابات كشتي گفت: طبق قانون هر كسي مي تواند كانديدا شود و وظيفه ما هم حضور در انتخابات بوده است. اگر رأي آوردم خدمتگزار خواهم بود و اگر نياوردم دعاگويشان هستم.سرپرست فدراسيون كشتي در رابطه با حضور كشتي ايران در بازي هاي آسيايي دوحه هم مي گويد: در اين بازي ها در هر 14 وزن اميد گرفتن مدال داريم. با توجه به اينكه كشتي گيران ما توكل دارند، نااميد نيستيم.وي همچنين با اشاره به اينكه بيش از 80 درصد بدهي هاي فدراسيون قبلي كشتي پرداخت شده است گفت: اگر بخواهيم در كشتي زيربنايي كار كرده و برنامه هاي مورد نظر را پياده كنيم در سال بين 3 تا 5 ميليارد بودجه لازم است.

خبرهاي فوتبال جهان
003822.jpg
بكن بائر نامزد رياست فيفا شد
گروه ورزشي - فرانتس بكن بائر براي انتخابات رياست فيفا نامزد شده و قصد دارد جانشين سپ بلاتر، رئيس فعلي اين فدراسيون شود. اين درحالي است كه قيصر تقريبا در اين راه رقيبي پيش رو ندارد، لذا باتوجه به سوابق درخشان وي در سازماندهي جام جهاني 2006 آلمان و نيز شهرت و محبوبيتش احتمال اين كه در آينده رياست فيفا را از آن خود كند بسيار زياد است.
003825.jpg
چلسي برترين تيم انگليس
ريكاردو كارواليو ملي پوش پرتغالي اف.ث.چلسي معتقد است كه تيمش برترين تيم باشگاهي انگليس مي باشد. با وجود تساوي يكشنبه شب چلسي مقابل منچستريونايتد، كارواليو كه تك گل چلسي را به ثمر رسانده است گفت: گلي كه زدم اهميت زيادي دارد چون مانع از پيروزي منچستر و كسب 3 امتياز بازي توسط آنها شد. تيم ما ستاره تيم هاي انگليسي است و با قهرماني در ليگ برتر اين را ثابت خواهد كرد. در حال حاضر چلسي با 13 امتياز اختلاف نسبت به منچستريونايتد صدرنشين، در رده دوم جدول قرار دارد.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |