چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۴۵ - Nov 29, 2006
يك ماجراي هشداردهنده
دخمه شيطاني غلام رمال براي زنان ساده لوح
معاونت اداره آگاهي تهران از كساني كه از سوي اين رمال فريب خورده اند، خواست براي شكايت به پليس آگاهي مراجعه كنند
003804.jpg
گروه حوادث- شكايت دختر جوان ازيك مرد رمال راز دام شيطاني اي كه اين مرد براي 7 زن گسترده بود را فاش كرد.اين مرد شياد پس از فريب طعمه هاي خود به بهانه بخت گشايي، آنها را به دخمه خانه اش كشانده و مورد آزار قرار مي داد.
نقشه سياه مرد رمال هنگامي فاش شد كه سي ام آبان ماه ، دختر 23ساله اي به نام شيدا سراسيمه و وحشتزده به كلانتري 121سليمانيه رفت تا داستان ماجراي شومي را كه ساعتي قبل در دخمه خانه اي در خيابان مختاري پيروزي برايش رخ داده بود ، براي پليس بازگو كند. دختر جوان به پليس گفت: چند روز پيش وقتي كه به خانه يكي از دوستانم رفته بودم، متوجه شدم يكي از آشنايان آنها مرد جواني به نام غلام رمال را كه دركاربخت گشايي و دعانويسي قدرت عجيبي دارد، به آنها معرفي كرده است .
با شنيدن حرفهاي دوستم از آنجا كه با مشكلي مواجه شده بودم، از او خواستم مرا نزد اين مرد رمال ببرد، اما مادر دوستم در حالي كه به شدت با اين كار مخالف بود گفت : هيچ آشنايي با اين مرد رمال ندارد و سعي داشت مرا از اين كار منصرف كند ولي اصرار هاي زياد من باعث شد آنها مرا به خانه مرد رمال ببرند.
وقتي كه وارد خانه غلام رمال در واحد اول، آپارتماني در خيابان مختاري شديم او كه در خانه تنها بود، مرا به سوي دخمه اي در زيرزمين خانه هدايت كرد و از دوستم و مادرش خواست در بيرون اتاق منتظر بمانند، در اين اطاق كه مملو از وسايل رمالي بود غلام از من خواست مشكلم را برايش تعريف كنم تا او با احضار اجنه مشكلم را حل كند. دختر جوان در ادامه گفت : من كه به طرز عجيبي به مرد رمال اعتماد كرده بودم از روي سادگي تمام غم و غصه هايم را برايش بازگوكردم و در آن هنگام بود كه غلام در حالي كه وانمود مي كرد در حال احضار روح است از من سئوالات مبهم و عجيب و غريبي درباره اجنه كرد و گفت كه آيا من جن خودم را مي بينم يا خير و هنگامي كه پاسخ منفي دادم، با روشن كردن يك شمع از من خواست با نگاه كردن به نور شمع به حرفهايش گوش فرا دهم و در اين هنگام او مرا مورد آزار قرار داد و پس از آن از من خواست به نزد دوستم و مادرش باز گردم.
بعد از خروج از آن دخمه شوم، وقتي ماجرا را براي مادر دوستم تعريف كردم، او با اصرار از من خواست تا به كلانتري رفته و ماجرا را اطلاع دهم. با شكايت دختر ساده لوح، پرونده براي صدور راي به شعبه 79دادگاه كيفري استان ارجاع داده شد و قاضي شعبه با بررسي شكايت دختر فريب خورده، دستور بازداشت مرد شياد را صادركرد.
با صدور اين دستور، كارآگاهان اداره پنجم آگاهي تهران براي آنكه بتوانند اطلاعات بيشتري درباره اعمال شيطاني رمال فريبكار به دست آورند، خانه او را تحت نظر قرار دادند و هنگامي كه رفت و آمدهاي مشكوك به خانه اين مرد درستي اظهارات دختر جوان را ثابت كرد، كارآگاهان دريك عمليات ضربتي، جوان رمال را در خانه اش دستگير كردند.
با دستگيري اين مرد مقادير زيادي آلات و ادوات رمالي كه مرد حيله گر براي اغواي طعمه هايش از آنها استفاده مي كرد كشف شد .
سرهنگ داوود سلطاني معاونت اداره آگاهي تهران روز گذشته با اعلام اين خبر گفت: غلام رمال پس از انتقال به اداره پنجم اداره آگاهي تهران تحت بازجويي قرارگرفت كه در بازجويي ها تاكنون به 6 مورد ديگر اغفال زنان و دختران جوان اعتراف كرده است. سرهنگ سلطاني از افرادي كه مورد اغفال اين مرد شياد قرارگرفته اند خواست با مراجعه به پليس آگاهي در تكميل تحقيقات پليسي همكاري كنند. وي افزود: مطمئنا نام و مشخصات شاكيان پرونده محرمانه خواهد ماند و تنها شكايت آنها تحت بررسي قرار خواهد گرفت.

كلاهبرداري ميلياردي بنگاه دار از پيرمرد ثروتمند
گروه حوادث- بنگاه دار خلافكار پس از سرقت سند زمين 2500 متري پيرمرد 80 ساله در نياوران قصد فروش آن را داشت، اما زماني كه مي خواست زمين را به مشتري خود نشان دهد نمي دانست كه مشتري او فرستاده پليس است.
مدتي پيش پيرمرد 80 ساله اي به دادسراي شميران رفت و از يك مرد بنگاه دار كه قرار بود زمين او را به فروش برساند به اتهام سرقت و جعل سند زمينش شكايت كرد. اين مرد به بازپرس روح الله رئيسي گفت: از آنجا كه سال هاست تنها زندگي مي كنم و همه فرزندانم در خارج از كشور به سر مي برند، مدتي قبل تصميم گرفتم زمين 2500 متري ام در نياوران را كه 3 تا 4 ميليارد تومان ارزش دارد بفروشم و پول آن را براي فرزندانم بفرستم. به همين خاطر به بنگاهي كه مالك آن را از سال ها پيش مي شناختم رفتم و با دادن سند زمين به او خواستم تا آن را بفروشد. مدت زيادي از اين ماجرا نگذشته بود كه يك روز مرد بنگاه دار به مقابل خانه ام آمد و با بيان اينكه هيچكس حاضر به خريد اين زمين نيست ، سند را به من پس داد.
من هم سند را در گاوصندوق خانه ام گذاشتم تا در فرصتي مناسب براي فروش آن اقدام كنم. ولي چند روز بعد هنگامي كه مي خواستم سند را به يك بنگاه ديگر ببرم متوجه شدم چيزي كه در دست من است تنها يك كپي رنگي از سند است و اصل آن ناپديد شده است. پيرمرد ثروتمند در ادامه گفت: من به مرد بنگاه دار كه سند براي مدتي نزد او بود مشكوك بودم و چند روز بعد هنگاميكه متوجه شدم چند نفر براي خريد زمين من به آنجا رفته اند ، شك ام بيشتر شد و تصميم گرفتم از مرد بنگاه دار شكايت كنم.
پس از اظهارات پيرمرد، بازپرس رئيسي دستور رسيدگي به پرونده را صادر كرد و تيمي از ماموران پليس براي شناسايي سارق سند وارد عمل شدند، ماموران با طراحي نقشه اي از وكيل پيرمرد خواستند به عنوان خريدار زمين وارد عمل شود و به اين ترتيب تحقيقات پليسي وارد مرحله تازه اي شد. وكيل ميانسال پس از مراجعه به بنگاه مورد نظر ادعا كرد به دنبال زمين بزرگي براي ساخت مجتمع مسكوني مي گردد و مرد بنگاه دار كه فكر مي كرد مشتري دلخواه خود را پيدا كرده است قطعه زمين 2500 متري پيرمرد را به او پيشنهاد و روزي را براي بازديد تعيين كرد.ماموران براي آنكه دست مرد بنگاه دار را رو كنند در روز قرار زمين پيرمرد ثروتمند را به محاصره خود درآوردند و درست زماني كه مرد بنگاه دار و همدستانش به آنجا آمده بودند تا زمين را به مشتري خود نشان دهند ماموران توانستند آنها را دستگير كنند. با انتقال متهمان به شعبه اول بازپرسي در دادسراي شميران و اعتراف آنها به سرقت سند و تهيه كپي از آن بازپرس رئيسي براي آنان قرار بازداشت صادر كرد تا تحقيقات پليسي در خصوص ديگر جرايم احتمالي اين افراد انجام شود.

توقف خودرو حامل مهمات در شرق تهران
گروه حوادث- بازرسي ماموران بسيج از يك خودرو پژو 206، راز محموله اسلحه و مهمات را فاش كرد.
ساعت 20و۳۰دقيقه ششم آذرماه، ماموران بسيج درحوالي خيابان چهارصد دستگاه پيروزي به يك خودرو پژو 206 نقره اي رنگ كه مرد جواني پشت فرمان آن با سرعت زياد درحال تردد بود مظنون شده و دستور ايست صادركردند، هنگاميكه راننده خودرو بدون توجه به دستور ماموران بسيج به حركت خود ادامه داد تعقيب و گريز براي دستگيري اين مرد آغاز شد و ماموران سرانجام خودرو را متوقف و راننده فراري را دستگير كردند. محمد تورنگ رئيس مركز اطلاع رساني پليس تهران با تاييد اين خبر گفت: ماموران در بازرسي خودرو سه قبضه كلت كمري با 12فشنگ جنگي كشف كردند.

دستگيري مواد فروش سالخورده
گروه حوادث- مواد فروش 60 ساله، پس از دستگيري مدعي شد آمپول      هاي مخدر را مستقيماً از مرز وارد كرده است.
چندي قبل فرد ناشناسي با پليس تماس گرفته و از فروش آمپول روانگردان توسط مرد 60 ساله اي خبر داد. با مشخص شدن موضوع ماموران با دستور قاضي يوسفي- معاون دادستان- در بازرسي از خانه مرد مواد فروش، سه هزار و صد عدد آمپول روانگردان از نوع نورجيزك كشف و ضبط كردند. مرد مواد فروش در بازجويي هاي اوليه گفت: آمپولها را از يكي از شهرهاي مرزي به صورت مستقيم وارد نموده و اقدام به فروش آنها به جوانان مي كردم. اين مرد با قرار بازداشت روانه زندان شد.

حمله مسلحانه كارگر اخراجي به مرد كارخانه دار
003837.jpg
گروه حوادث- مرد جوان بعد از اخراج از كارگاهي كه در آنجا كار مي كرد، نقشه سرقت خودروي صاحبكارش را طراحي كرد اما 48 ساعت بعد وي در غرب تهران در محاصره پليس قرار گرفت.
روز 4آذر مرد كارخانه داري در تماس با پليس اعلام كرد سه جوان مسلح بعد از حمله مسلحانه به وي خودرو پرايداش را سرقت كرده اند، اما وي موفق به فرار از چنگ آنها شده است .
اين مرد در خصوص نحوه حمله مردان مسلح به كارآگاهان گفت:عصر امروز در جاده فيروزكوه ناگهان دريك پيچ خلوت سه مرد مسلح با محاصره خودروام مرا مجبور كردند خودروام را متوقف كنم. بااينكه لوله دوكلت كمري سرم را نشانه گرفته بود چهره يكي ازسارقان كه ازكارگران قديمي شركتم بود شناختم. اومدتي پيش به دليل اينكه غيبت غير موجه زيادي داشت ازكارخانه اخراج شده بود. آن سه مرد با تهديد اسلحه مرا به صندلي عقب خودروكشانده و سرم را زير صندلي كردند و سپس عازم منطقه اي نامشخص شدند.
مرد كارخانه دار افزود: آنان قصد ربودن مرا داشتند ولي من زماني كه متوجه شدم آنان درخودرو را قفل نكرده اند در فرصتي مناسب آن را گشوده وخودرا به خيابان انداختم .سارقان مسلح با فرارم نيز توقف نكرده وبا سرعت متواري شدند.
كارآگاهان اداره يكم شماره پلاك خودرومسروقه را به تمام يگان هاي پليس اعلام كردند.تحقيقات ادامه يافت تااينكه۴۸ساعت بعد از وقوع اين سرقت پليس بامشاهده خودروپرايد فاقد شماره اي درخيابان ستارخان دستور توقف آن را صادر كردند وبابررسي اوراق خودرومعلوم شد سرنشينان اين خودرو سارقان مسلح تحت تعقيب هستند .هر سه متهم فراري اين پرونده به نامهاي كريم، رضا و حامد سوار بر خودرو مسروقه دستگير شدند.
حامد كه كارگراخراجي مرد كارخانه داربود در توضيح علت ارتكاب سرقت از صاحبكارسابق خود گفت: بعد از اخراج ازكارخانه بيكار شدم.هر چقدر دنبال كار مي گشتم شغل مناسبي پيدا نمي كردم .چندين بار هم به كارخانه مراجعه كردم تاطلب 500 هزارتوماني ام را ازوي وصول كنم ولي حاضرنبود طلبم را بدهد.براي همين با دونفرازدوستانم كه آنهانيز به دليل بيكاري محتاج پول بودند نقشه اين سرقت مسلحانه را كشيديم تا هم من قادر باشم طلبم را وصول كنم وهم آنان با فروش خودرو مسروقه مشكل مالي خود را حل كننند.
برپايه اين گزارش ادعاهاي اين متهم درحالي مطرح است كه مرد كارخانه دار درخصوص طلب 500 هزارتومان سارق اظهار بي اطلاعي كرده واين ادعا راكذب عنوان مي كند.كارآگاهان اداره يكم تلاش خود براي فاش كردن علت وقوع اين سرقت مسلحانه را ادامه مي دهند.

پوزش از خوانندگان سودوكو
جدول ديروز سودوكو متاسفانه با اشتباه همراه بود. از اين بابت از خوانندگان ارجمند اين جدول پوزش مي خواهيم. اميدواريم ديگر تكرار نشود.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |