پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۴۶ - Nov 30, 2006
با 17 بازيكن محروم، غيبت ملي پوشان اميد و افزايش مصدومان
هفته اي پرتلاطم در انتظار ليگ برتر است
004002.jpg
گروه ورزشي - ليگ برتر فوتبال در حالي فردا وارد يازدهمين هفته خود مي شود كه تيم هاي حاضر در اين بازي ها با مشكل كمبود بازيكن روبرو شده اند. آمار محروميت در اين هفته به يكي از بالاترين سطوح خود در سال هاي اخير رسيده و 17 بازيكن از همراهي تيم هاي خود محروم هستند. در اين ميان خيل بازيكنان مصدوم نيز مشكل ديگري است كه تيم هاي ليگ برتري را با دشواري روبرو ساخته است.
بازي ها هر چه بيشتر به نيم فصل نزديك مي شود آمار بازيكنان مصدوم افزايش پيدا مي كند. يكي از دلايل اصلي اين مصدوميت ها كه تيم ها را دستخوش تغيير و مشكلات مي كند عدم رعايت صحيح دوره بدنسازي در زمان تعطيلي ليگ است.
از سوي ديگر سومين عاملي كه تيم ها را با چالش روبرو كرده است حضور تيم المپيك ايران در رقابت هاي دوحه است كه تعدادي از بازيكنان حاضر در ليگ نيز به همين دليل در بازي هاي اين هفته غايب هستند. البته اين بار نحوه گزينش بازيكنان به نوعي بود كه بازي هاي ليگ برتر تعطيل نشود. با جمع بندي تمامي اين موارد به نظر مي رسد هفته اي پر تلاطم و غيرقابل پيش بيني در انتظار ليگ برتر است. در حال حاضر تيم هاي سايپا و استقلال با 21 امتياز در صدر جدول قرار دارند. در انتهاي جدول نيز فولاد و راه آهن در سراشيبي سقوط گام برمي دارند. سايپا اين هفته در كرج ميزبان پيكان است. بازي اين دو تيم صنعتي همواره يكي از ديدارهاي جذاب مسابقات بوده است.سايپا با دايي اولين شكست را مقابل استقلال اهواز پذيرفت تا هشداري باشد براي بازيكنان جوان اين تيم كه مغرور نشوند. تيم سايپا در اين بازي جواد آشتياني و حميد رضا فرزانه دو مدافع خود را به دليل محروميت در اختيار ندارد. علاوه بر اين دو بازيكن اين تيم سيد جلال حسني و محسن ارزاني به همراه تيم اميد در دوحه به سر مي برند تا خط دفاع اين تيم به كلي تغيير چهره دهد. در آن سوي ميدان پيكان نيز با مشكلاتي مشابه روبروست. جلال اميديان، محسن بياتي نيا و حسين معمار سه بازيكن كليدي اين تيم با محروميت روبرويند. نوري، غلامين و پولادي نيز در قطر با تيم اميد به سر مي برند.پيكان بعد از دو پيروزي متوالي در ليگ برتر علاقمند است تا موفقيت خود را در ليگ تداوم بخشد البته با شرايط موجود كار براي هر دو تيم دشوار است.
در تهران استقلال كه سايه به سايه سايپا در صدر گام برمي دارد ميزبان سپاهان است. اين بازي را به نوعي مي توان سوپر جام ايران قلمداد كرد. استقلال قهرمان ليگ برتر و سپاهان فاتح جام حذفي است و هر دو نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسيا.
البته اين بازي زماني پرشورتر بود كه هر دو تيم با تمام قوا به ميدان مي رفتند. در تيم استقلال پيروز قرباني و سياوش اكبرپور با محروميت روبرو هستند و فكري و رحمتي نيز با آسيب ديدگي مواجهند و ممكن است به اين بازي نرسند.سپاهان در غياب حميد شفيعي، سيد مهدي سيد صالحي، جلال اكبري، محمد نوري و هادي جعفري مقابل استقلال صف آرايي مي كند. لوكا بوناچيچ در اين فصل سپاهان را به يكي از قدرت هاي ليگ برتر تبديل كرده است كه نشانه هاي يك تيم كامل را در چهره خود دارد. سپاهان با اين شرايط در ليگ قهرمانان آسيا نيز موفق خواهد بود.فيروز كريمي با استقلال اهواز از آغاز فصل تاكنون موقعيت خود را در بالاي جدول حفظ كرده است. كريمي روبروي تيمي مي ايستد كه شهرت خود را با آن بدست آورده است. كريمي از مكتب پاس به فوتبال ايران راه يافت و اما اين بار بايد تمام دانش خود را عليه تيم سابقش به كار گيرد.
استقلال اهواز در اين بازي سعيد چاه جويي و حسين ماهيني  را بواسطه حضور در تيم اميد در اختيار ندارد. اين تيم در حال حاضر با 19 امتياز در يك قدمي سايپا و استقلال تهران قرار دارد و در صورت لغزش اين دو تيم مي تواند به آنها نزديك تر شود.بازي حساس فولاد خوزستان و پرسپوليس فردا با استقبال هواداران اهوازي روبرو خواهد شد و به همين خاطر اين بازي به ورزشگاه تختي انتقال يافته است. در اين بازي كه براي فولاد ته جدولي ا ز اهميت خاصي برخوردار است، عادل كلاه كج و پژمان منتظري بدليل همراهي تيم اميد ايران غايب هستند. مايلي كهن در اين بازي مي خواهد دانش مربيگري خود را به دنيزلي ثابت كند. پرسپوليس تيم چهارم ليگ برتر در اين بازي كريم باقري، احسان خرسندي، مهرداد اولادي را در تركيب خود ندارد و 3 بازيكن مصدوم اين تيم با نام هاي الونگ الونگ، ماماني و آشوبي نيز حضورشان در پرده ابهام قرار دارد.
برنامه هفته يازدهم ليگ برتر
جمعه 10/9/85
ساعت 15/14: ذوب آهن - ملوان (فولاد شهر)
ساعت 15/16: فولاد خوزستان - پرسپوليس (تختي اهواز)
ساعت 15/14: پاس - استقلال اهواز (شهيد دستگردي)
ساعت 15/14: استقلال - سپاهان (آزادي)
ساعت 15/14: فجر سپاسي - ابومسلم (حافظيه)
ساعت 15/14: مس - برق شيراز (شهيد سليمي كيا)
ساعت 15/14: صبا باتري - راه آهن (صبا شهر)
ساعت 5/14: سايپا - پيكان (شريعتي كرج)

تيمهاي فوتبال و واليبال نشسته ايران در فينال
گروه ورزشي - در ششمين روز از رقابت هاي معلولان آسيا و اقيانوسيه (فسپيك) كه در كوالالامپور در حال پيگيري است كشور چين تاكنون با 158 مدال طلا و با فاصله پرنشدني با ساير رقبا، بيشترين مدالهاي طلاي اين بازيها را به دست آورده است.بعد از چين به ترتيب كشورهاي تايلند، كره جنوبي و ايران مقامهاي دوم تا چهارم را بدست آورده اند.اين بازيها كه از روز سوم آذرماه آغاز شده تا 10 آذرماه ادامه خواهد داشت.اما تيم فوتبال معلولان ايران با شكست چين و با نتيجه 6 بر صفر به فينال راه يافت. تيم ايران امروز با برنده ديدار تيمهاي استراليا و ژاپن روبرو خواهد شد. همچنين تيم ملي واليبال نشسته ايران نيز به فينال راه يافت تا براي كسب مقام قهرماني امروز با چين به رقابت بپردازد.

واليبال مردان جهان
برزيل مربع مدعيان قهرماني را كامل كرد
گروه ورزشي - با صعود برزيل و پيوستن تيم مدافع عنوان قهرماني به سه تيم بلغارستان، لهستان و صربستان مربع مدعيان در مرحله نيمه پاياني مسابقات واليبال مردان جهان كامل شد. برزيل با مغلوب كردن 3 بر يك تيم شگفتي ساز بلغارستان در صدر گروه F ايستاد. در گروه E نيز لهستان در جدال سرگروهي صربستان را سه بر صفر برد تا تنها تيم بدون شكست بازي ها باشد. بدين ترتيب در مرحله نيمه پاياني لهستان با بلغارستان و برزيل با صربستان بازي خواهند كرد. چهار تيم روسيه، ژاپن، فرانسه و ايتاليا هم براي كسب مقام هاي پنجم تا هشتم و چهار تيم آمريكا، آلمان، پورتوريكو و كانادا بر سر كسب مقام هاي نهم تا دوازدهم بازي مي كنند.

كنارگذاشتن بازارگرد اشتباه بود
با كنار گذاشتن سيد مهدي بازارگرد تيم ملي واليبال ايران در دفاع كنار تور دچار مشكل خواهد شد. اين مطلب را حسن منصوري مربي سابق تيم ملي در گفتگو با همشهري گفت و افزود: اين بازيكن در مقايسه با فردي كه جايگزين او شد در دفاع بهتر بود و در مقابل تيمهاي بزرگ امروز جهان بد عمل نكرد.دستيار سابق پارك كي ون با مهم شمردن نقش دفاع در مقابل تيمهاي سرعتي چون ژاپن، كره و چين خواستار اصلاح ساختار دفاعي ايران در روزهاي باقيمانده به اين بازيها شد.

ازبكستان جدي ترين حريف  ايران در بازي هاي آسيايي
004005.jpg
گروه ورزشي- در شرايطي كه تيم ملي كشتي آزاد ايران با همان تركيب حاضر در رقابت هاي قهرماني جهان در سال 2006 خود را آماده شركت در مسابقات كشتي آزاد بازي هاي آسيايي دوحه ساخته است خبرهاي دريافتي حاكي از آن است كه ديگر تيم هاي مدعي آسيا نيز با بهترين نفرات خود آماده سفر به دوحه محل برگزاري اين بازي ها هستند و پيش بيني مي شود كه اين دوره از مسابقات آسيايي از سطحي قابل توجه برخوردار باشد.براي تيم ما كه در بازي هاي آسيايي دوره قبل در بوسان كره جنوبي به دليل ناكامي ستارگاني همچون عليرضا دبير، مهدي حاجي زاده و عباس جديدي تنها عليرضا حيدري از روي سكوي قهرماني بالا رفت، اين بار فرصت مناسبي است تا آن اتفاق تلخ دوره گذشته پاك شده و دلاور مردان كشتي ايران بار ديگر صلابت و قدرت يكه تازي خود در آسيا را به رخ حريفان بكشند. البته اين مهم زماني شكل واقعي به خود مي گيرد كه مردان تيم ملي ما هر كدام در اندازه ها و توان خود كشتي بگيرند و حريفان ريز و درشت خود را پشت سر بگذارند.آن گونه كه پيداست در بازي هاي آسيايي دوحه جدي ترين حريف ما تيم ازبكستان است كه از قرار معلوم تمامي مهره هاي اصلي خود از جمله دلشاد منصور اوف و آرتور تايمازوف را در اختيار دارد.اگر چه ديگر تيم هاي مطرح آسيايي نظير مغولستان، ژاپن، كره جنوبي، كره شمالي و قرقيزستان نيز هر كدام به دليل در اختيار داشتن تك ستارگاني در دنياي كشتي اين بار نيز خود را آماده شركت در بازي هاي آسيايي كرده اند، اما بنظر نمي رسد كه هيچكدام توانايي و ياراي برابري با دلير مردان كشتي ايران را داشته باشند.

همراه با بازي هاي آسيايي دوحه
پيروزي مدعيان فوتبال در گام نخست
004011.jpg
گروه ورزشي - در شروع مرحله اصلي فوتبال بازيهاي آسيايي دوحه قطر ميزبان با سه گل تيم المپيك اردن را شكست داد. به جز قطر تيمهاي مدعي كويت، بحرين، تايلند، كره جنوبي و ازبكستان هم بر رقباي خود چيره شدند. در فوتبال بازيهاي آسيايي قطري ها اميدوارند كه در ميان مدعيان جدي چون ايران، كره جنوبي، ژاپن و كويت به آرزوي ديرينه شان جامه عمل پوشند.

نگراني از آبله مرغان
بيماري آبله مرغان چند ورزشكار مالديوي، نگراني كاروان هاي ورزشي ساير كشورها را در شهر دوحه به همراه داشته است. به گزارش خبرگزاري فرانسه آبله مرغان در سه تن از اعضاي تيم واليبال مالديو مشاهده شد. در اين ميان دكتر عبدالله المصلح مدير امور پزشكي و درماني و كنترل دوپينگ بازيها اظهار داشت: جاي هيچ گونه نگراني نيست و بلافاصله كليه اعضاي تيم مالديو مورد معاينه قرار گرفتند كه اين علائم در هيچ كدام از آنان مشاهده نشد.
وي افزود: 8 ورزشكار مالديونسبت به بيماري واكسينه شده بودند و 7 نفر ديگر اين واكسن را نزدند.

آزمايش دوپينگ از اسب ها
در جريان بازيهاي آسيايي دوحه جدا از ورزشكاران شركت كننده از اسب ها هم آزمايش دوپينگ گرفته خواهد شد. از اسب هاي سواركاران آزمايش اوره و خون گرفته مي شود كه فرآيند آزمايش گرفتن از اسب ها قدري پيچيده تر از انسان است. در بازيهاي آسيايي از تمامي برندگان مدال و 5درصد از شركت كنندگان به طور تصادفي آزمايش گرفته خواهد شد.

خبرهاي فوتبال جهان
004008.jpg
زيدان، رونالدينيو و كاناوارو
نامزدهاي بهترين بازيكن جهان شدند

گروه ورزشي - از ميان زيدان، رونالدينيو و كاناوارو، يكي توپ طلاي جهان را به دست خواهد آورد.در فاصله يك ماهه تا انتخاب نهايي بهترين بازيكن جهان، از فهرست سي نفره كانديداها، اين سه بازيكن برگزيده شدند.فابيو كاناوارو، كاپيتان تيم ملي ايتاليا و قهرمان جام جهاني 2006 آلمان در كنار زين الدين زيدان، كاپيتان تيم ملي فرانسه، نايب قهرمان جام جهاني و مرد سال 2005 جهان و رونالدينيو سه كانديداي بهترين بازيكن مرد سال فوتبال جهان هستند.به نوشته پايگاه اينترنتي فيفا، رونالدينيو در بين ديگر رقبا از بخت خوبي براي دفاع از عنوان سال گذشته خود برخوردار است.

استفاده از پروژه گل - لاين در سري A
براساس اعلام فدراسيون فوتبال ايتاليا قرار است در ديدار يكشنبه آتي دو تيم رجينا و اودينزه با حمايت مالي اين فدراسيون از پروژه گل - لاين استفاده شود. در اين پروژه 4 دوربين در فاصله اي معين از نقطه كرنر نصب مي شود كه مي تواند تصاوير را تجزيه و تحليل كرده و در تصميم گيري نهايي به داور كمك كند.قبلا نيز سپ بلاتر پيشنهاد داده بود كه از توپ هاي فوتبال هوشمنداستفاده شود كه هنگام عبور كامل توپ از خط دروازه سيگنال هايي به داور مخابره و گل شدن توپ را به او ثابت كنند، كاري كه در جام جهاني زير 17 سال آزمايش شد و بلاتر اميدوار است در جام جهاني 2010 نيز مورد استفاده قرار بگيرد.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |