جعفري مسعود ساخته "بلوغ" فيلم به نگاهي
كابوس يك بر پاياني ;جوزاني
در 12 كن از پس "اسبها مستي براي زماني"
ديگر جشنواره
سياه تخته در زندگي به اشتياق و صلح مژده
مرزي شهر در "عاشورا عصر نماهنگ" فيلم
شد زده كليد مهران
شد نمايش آماده جذاميان زندگي
ماه يك در بينالمللي حضور 91
شد منتشر فيلم ماهنامه
قزاقستان سينماي افول
شد نمايش آماده ديوار
مازندران در سياسي فيلمهاي جشنواره
ميشود برگزار
تهران سينماهاي پرده بر
جعفري مسعود ساخته "بلوغ" فيلم به نگاهي
كابوس يك بر پاياني ;جوزاني
به كابوس همان از رهايي با و آغاز كابوس يك با بلوغ*
ميرسد پايان
"اجتماعي سينماي" ژانر به متعلق فيلمهاي تحليل در "اصولا
و مضموني بار ميان توازن بررسي رويكردها مهمترين از يكي
چرا.آنهاست داستاني و سينمايي ساختار با فيلم محتوايي
دغدغه بدليل سينمايي رده اين كارگردانان از بسياري كه
بازنمايي در كه تعهدي همچنين و اجتماعي مسائل بيان
اغراق مسير "عملا ميكنند ، احساس پيرامونشان محيط معضلات
متعلقات و سينما مديوم به توجه بدون و ميپيمايند را
تلگرافخانه با را سينما واقع در هنر ، اين به مربوط
تماشاگران به پيام ارائه به "مستقيما و گرفته اشتباه
"اجتماعي سينماي" عبارت بر دقت باميورزند مبادرت فيلم
بر مقدم عبارت ، اين در سينما واژه كه دريافت ميتوان
اين ارزشمندي اينرو از و است گرفته قرار اجتماعي واژه
وابستگي آنها ، مضموني اعتبار از گذشته نيز فيلمها از سري
كه نكتهاي.دارد آنها سينمايي ساختار مقبوليت به زيادي
قرار بررسي مورد "حتما بايد نيز "بلوغ" فيلم با رابطه در
.گيرد
پيگيري همزمان طور به متفاوت روايتي خط چندين بلوغ در
و ناصر" عاطفي روابط مانند -آنها از بعضي كه ميشوند
اما دارند ، اجتماعي بار كمتر ولي داستانيترند -"سيمين
كمتر -پدرش و يحيي قضيه مانند -آنها از ديگر بعضي
فيلم در اجتماعي مسائل بيان خدمت در بيشتر و داستانياند
فيلم پرحجم موسيقي كهحتي اينجاست جالب.گرفتهاند قرار
ريتم و ملودي روايتها ، اين از يك هر زمينه پس در نيز
كه برسد نظر به اينگونه اول نگاه در شايد.دارد متفاوتي
در مضامين ، تعدد و كلاسيك داستانسرايي روند از تبعيت عدم
نگاهي با اما.است آن اساسي ايراد بلوغ فيلم
نيست داستاني تنوع اصلي مشكل كه درمييابيم موشكافانهتر
داستاني تعويض و فضاها اين از درگذر فيلم "انصافا كه
از "مشخصا مشكل بلكه است ، نشده سرگرداني و لكنت دچار
سرعت و قوت روايتي خطوط از بعضي كه ميشود آغاز آنجايي
سير در دليل همين به و ندارند را فيلم لحظات ساير
در افت و ضرباهنگ در پرش دچار مكرر ، طور به حركتياش
فصول بررسي به منظور اين تبيين در.ميشود وقايع ريتم
.ميپردازيم فيلم
عين در و محكم شخصيتهاي خلق بلوغ ، ويژه موفقيتهاي از يكي
.است -داستان محوري شخصيت دو -سيمين و ناصر دلپذير حال
مددكار يك و آرمانگرا پزشك يك قامت در خاوري ناصر
زمينههاي در شخصياش عديده مشكلات بر علاوه اجتماعي
يك خلق دغدغه حال عين در اقتصادي ، و اجتماعي كاري ، مختلف
در دونكيشوتوار طرف يك از او.دارد را آرماني جامعه
از و است پيرامونش نابسامانيهاي اصلاح براي تلاشي حال
پيكره تغيير به قادر تنه يك اينكه دليل به ديگر طرف
در "پلاستيكي اتوپياي" آن پيريزي با نيست خويش جامعه
.ميكند مدلسازي مدنظرش آرماني جامعه آن از خانه ، حياط
حواس و خوابآلودگيها همچنين و ناصر شلوغ و درهم خانه
حكايت او دروني آشفتگيهاي از آنكه از بيشتر پرتيهايش
در و درونياش انرژي و او ذهني گرايشات تنوع كنندگوياي
.ميباشند جواني دوران ويژه خروش و جوش يك واقع
جامعه تحصيلكرده و فرهيخته دختران از نمونهاي نيز سيمين
در كه فراوان نفس به اعتماد با دختري.ماست امروز
بروز خود از را فمينيسم از رگههايي روزمرهاش رفتارهاي
حاضر چه اگر او.آرمانگراست جوان يك نيز سيمين.ميدهد
سبز تا بكارد باغچه در را دستهايش" سمبليك طور به است
شخصي مشكلات فكر در ناصر از بيشتر حال عين در اما "بشوند
يك بيشتر واقع در سيميناست آيندهشان مشترك زندگي و
كه چند هر.عملگرا آليست ايده يك تا است نظري آليست ايده
به كاريابي دفتر در سيمين گفتار مانند لحظات از بعضي در
حال در شاليزارها در كه سالهاست زنها ما" كه مضمون اين
عناوين بر دوربين مكرر مكثهاي يا و "هستيم رقصيدن
برسد نظر به اينگونه ناصر ، به متعلق روانشناسانه كتابهاي
به دو اين شخصيت روشنفكري جنبههاي بيان در فيلم كه
مجموع در اما است يازيده دست شعاري و ظاهري موءلفههاي
به آلود اغراق و افراطي چندان سيمين و ناصر شخصيتهاي
از واقعگرا تصاويري" فيالواقع و نشدهاند كشيده تصوير
.ميآيند حساب به "ما جامعه آرمانگراي جوان دو
"راميار" منفعل و ضعيف شخصيتپردازي سكه ، روي آن در اما
كه هويتي بحران و او جامعهشناسي تز قضيه كل.داريم را
به او نچسب و بيمزه عشق همچنين و روبهروست آن با او
قرار "احتمالا كه -پدرش با او مجادله نهايت در و آرزو
و يحيي پدران كنار در "ظالم پدران" خارجي معادل بوده
به فيلم پيكره بر مازاد و تصنعي شدت به همگي -باشد آرزو
راميار به مربوط سكانسهاي در وضوح به فيلم.ميرسند نظر
و ناصر به مربوط فصول در وضوح همين به و ميكند افت
حضور منوال همين به.ميافتد حركت به و كرده تنفس سيمين
ضعف نقاط از نيز بلوغ در "شريفينيا محمدرضا" تكراري
تا شريفينيا كه نيست معلوم براستي.است فيلم اين ديگر
.يابد حضور فيلمها تفريح زنگ عنوان به ميخواهد وقت چه
و شخصيتي موءلفههاي همان با "دقيقا بلوغ در او نقش
ديده او از -شيدا مثل -فيلمهايش ساير در كه بازيگري
و باورنكردني تنها نه پزشك يك قامت در اينبار بوديم ،
نظر به هم بامزه چندان ديگر بلكه درآمده كار از قلابي
.نميرسد
تكنيكهاي بلوغ ساختاري بارز مشخصههاي از ديگر يكي
مثل:فيلم عادي غير نماهاي كثرت.است آن فيلمبرداري
پشت از ماشين ، آينه درون از سوژهها از تصويربرداري
نيمه در لاي از ميوه ، آب ظرف وراي از پلاستيكي ، ديوار
چشمنواز و دلپذير لحظات از بعضي در چه اگر...و باز
تصويري خودنمايي به تكرار براثر متاسفانه اما مينماياند
دارد ، اجتماعي مضامين دغدغه كه فيلمي براي كه ميانجامد
.نميافتد مقبول چندان
به كابوس همان از رهايي با و آغاز كابوس يك با بلوغ
كابوسهاي از زدن ، آب به با خاوري ناصر.ميرسد پايان
اتوپياي" آن با ميتواند او آيا اما يافت رهايي شخصياش
متصور پاياني نيز خويش اجتماعي كابوسهاي بر "پلاستيكي
.شود
استواري نيما
در 12 كن از پس "اسبها مستي براي زماني"
ديگر جشنواره
بهمن بلند ساخته اولين "اسبها مستي براي زماني" فيلم
خود به را كن بينالمللي جشنواره جايزه كه 3 قبادي
مورد سينمايي منتقدان و صاحبنظران سوي از و داد اختصاص
معتبر جشنواره به 12 كن در نمايش از پس گرفت ، قرار تحسين
دفتر به را آن خريد درخواست نيز كشور و 11 شد دعوت جهاني
.دادهاند ارائه فيلم اين تهيه و توزيع
با روز بخش 15 كارگردان جوانترين ساله قبادي 3 بهمن
كه بود كن سينمايي جشنواره پنجاهوسومين كارگردانان
جهان منتقدان انجمن جايزه جشنواره ، طلايي دوربين سرانجام
اختصاص خود به را تجربه و هنر سينماهاي فدراسيون جايزه و
.داد
"اسبها مستي براي زماني" معتقدند منتقدان از برخي
فيلم اين و داشت را جشنواره مسابقه بخش در حضور استحقاق
را زندگي به عشق كه فيلمي و تكاندهنده و عجيب اثري را
.خواندهاند ميكند ، بيدار انسان در
سياه تخته در زندگي به اشتياق و صلح مژده
دايم نماينده و مديركل اجرايي ، شوراي رييس مشترك دعوت به
مقر در مراسمي طي يونسكو ، درسازمان ايران اسلامي جمهوري
ازسميرا سياه ، تخته ايراني نمايشفيلم ضمن سازمان اين
.تجليلشد فيلم اين جوان كارگردان مخملباف
برنامههاي از يكي عنوان به فيلم اين نمايش علت يونسكو
با آن موضوعي ارتباط را نشست يكصدوپنجاهونهمين جنبي
بهشمار اصلييونسكو اهداف از كه صلح و همگاني آموزش
.است كرده اعلام ميرود
دايم نماينده و سفير جلالي احمد دكتر مراسم اين در
موفق و نوگرا كارگردان اين معرفي يونسكوضمن در ايران
به است ايرانتوانسته سينماي كه اين از ايراني
دارد ، جهاني و بشري جنبه كه بپردازد موضوعهايي
.كرد ابرازخرسندي
كه ميبينيم را معلمهايي "سياه تخته" فيلم در:گفت وي
دوش بر آنان كه "سياهي" تخته از.گردند مي شاگرد بدنبال
.ميرود ها"سپيدي" انتظارزايش نماديني بهطور ميكشند
به كشانيدنبيمار وسيله هم و است پناه هم سياه تخته اين
زندگي به اشتياق هم.بلا سپر هم و است حريم حافظ هم.شفا
.را صلح مژده هم و ميكند رادنبال
گاهي:گفت فيلم محتواي از نو برداشتي ارايه با جلالي
را سياهي لوح گاهي و ميكنيم پر "سياهي"با را سفيدي صفحه
.ميدهيم زينت آموزش سفيدي با
نقشهاي زدن با كه ميبينيم را "سياهي تخته" فيلم اين در
از رفتن براي آموزش يعني.ميدهد آنآموزش بر "سفيد"
از و شفا به درد از بهدوستي ، دوري از نور ، به تاريكي
.وصل به فراق
كه آموزگاراني:افزود فيلم صحنههاي به اشاره با وي
بدنبال و دارند آموزاندن عطش كشند دوشمي بر سياه تخته
با يونسكو در ايران سفير.هستند گرفتن ياد تشنگي افزودن
ايران وتمدن فرهنگ اهداف از كه امر اين اينكه بر تاكيد
:كرد اضافه هست ، نيز يونسكو اهداف جمله از است زمين
بارور در مهمي سهم تاكنون خود كهن تاريخ دل از ايرانكه
زبان از و خود سينماي با داشتهاست بشري ميراث كردن
در عرضه ارجمندبراي و نو پيامهاي خود سينماگران جوانترين
.دارد يونسكو بينالمللي فضاي
تحقق براي كه ميدهد نشان فيلم محتواي كرد تاكيد جلالي
ميبايد است يونسكو اصلي شعار كه "برايهمه آموزش" شعار
كرد فكر يافتگي توسعه پركردنشكاف و فقر بردن ازميان به
.يافت تحققنخواهد يونسكو شعار مسايل اين به توجه بدون و
يونسكو اجرايي شوراي رييس "بادارو سونيا" مراسم ادامه در
تبريك را كن بينالمللي جشنواره در ايران موفقيتسينماي
تشريح را يونسكو اهداف براي تختهسياه فيلم اهميت و گفت
.كرد
سخناني ضمن يونسكو مديركل "ماتسورا شيرو كوئي" همچنين
اين سوي از فليني فدريكو هنري و نشانسينمايي اهداي با
و ايراني جوان اينكارگردان از مخملباف سميرا به سازمان
.كرد تجليل ايران سينماي پيام
فيلم موفقيت سخناني طي مراسم اين در نيز مخملباف سميرا
سينماي و ايران آن از افتخاري را جشنوارهكن در خود
.دانست ايران
در كه مختلف كشورهاي عاليرتبه نمايندگان به خطاب وي
سازمان اين در حضور با امشب:گفت حضورداشتند مراسم اين
كه ميبينم كشورهايي حضورهمه در را خود (يونسكو) فرهنگي
.هستيد آن نمايندگان شما
اين در:افزود خود فيلم محتواي به اشاره با مخملباف
بيسوادي عليرغم عدهاي چرا دادهامكه نشان فيلم
همه ديگريعليرغم عده و ندارند آموختن به اشتياقي
.نيستند موفق خود كار در دارند دادن ياد به كه اشتياقي
فرهنگي جايزه فليني فدريكو نشان:گفت مخملباف سميرا
ايران سينماي موزه رابه آن كه است فيلممن باارزش بسيار
آموزش موضوع پرداختنبه نمادين تابهطور خواهمكرد هديه
.كند تشويق ايران سينماي در را صلح و
مرزي شهر در "عاشورا عصر نماهنگ" فيلم
شد زده كليد مهران
استاد تابلوي از گرفته الهام ،"عاشورا عصر نماهنگ" فيلم
مهران مرزي شهرستان در كشور نامدار نقاشان از فرشچيان
.شد زده كليد
كارگردان كاكايي ستار ايلام ، از همشهري خبرنگار گزارش به
بازسازي اصل در فيلم اين:گفت "عاشورا عصر نماهنگ" فيلم
و عاشورا تاريخي روز عصر كه است فرشچيان استاد تابلوي
.ميكشد تصوير به شده ، خم ذوالجناح بر كه را (س)زينب حضرت
تهيه براي:افزود و كرد عنوان دقيقه شش را فيلم زمان وي
تهران از كه شده استفاده (ع)علي امام فيلم وسايل از فيلم
.شدهاند داده انتقال مهران به
خواهد عطاردي رضا همايون را فيلم آهنگ:كرد اضافه كاكايي
خوانده شيرازي حافظ اشعار از آوازي نيز تصوير روي و ساخت
.ميشود
سيماي اول شبكه براي را كوچ نماهنگ فيلم "قبلا كه وي
فيلمها اين ساخت در:گفت است ساخته ايران اسلامي جمهوري
.است شده استفاده ايلام استان هنرمندان و بازيگران از
وجود عدم و فراوان بالقوه استعدادهاي وجود به كاكايي
ايلام استان در سينمايي فعاليتهاي جهت لازم امكانات
سالهاي در را فيلم تهيه قابليت استان:گفت و كرد اشاره
فيلم تهيه ديگر استانهاي برخلاف زيرا نداشته ، اخير
توسعه براي است لازم و ندارد جايگاهي ايلام در سينمايي
.شود برداشته بلندي گامهاي استان در سينمايي فرهنگ
كافي بودجه و امكانات عدم را راه اين در اساسي مشكل وي
سينمايي فيلمهاي ساخت و تهيه اميدوارم:افزود و كرد ذكر
حمايت و كشور برجسته هنرمندان همت با نيز استان اين در
.كند پيدا را خود جايگاه فرهنگي ، مسئولين
شد نمايش آماده جذاميان زندگي
خود جديد فيلم ساخت براي ايران جوان سينماگران از يكي
تبريز (باغي بابا) آسايشگاه ساكنان ميان در روز يازده
ساخت براي اصفهاني سينماگر مرتضويان سيدهاشم.كرد زندگي
قرار و كرد تهيه فيلم دقيقه هزار از بيش كوتاه فيلم يك
.شود نمايش آماده دقيقه تا 40 مدت 30 در فيلم اين است
تبريز (باغي بابا) آسايشگاه در پيش سال چهل است گفتني
جهت همين در كه بود شده ساخته "است سياه خانه" فيلم
دفتر - ايران جوانان سينماي انجمن اعضاي از تعدادي
خاطرات مرور به آسايشگاه اين به سفري در - اصفهان
فيلم و پرداختهاند آن كارگردان و فيلم آن شخصيتهاي
.است سفر اين رهآورد "ناليد كه بود پرنده شايد" كوتاه
ماه يك در بينالمللي حضور 91
سينماي فارابي ، سينمايي بنياد عمومي روابط گزارش به
بينالمللي حضور با 91 جاري سال ماه فروردين در ايران
جشنواره يك و بيست در (كوتاه فيلم بلند ، 28 فيلم 63)
اين در كه داشت فعال حضوري فرهنگي مركز و بينالمللي
بهترتيب "برد خواهد را ما باد" و "دوزن" فيلمهاي ميان
.داشتهاند چشمگيرتر فعاليتي حضور سه و پنج با
نوين سينماي معرفي راستاي در فارابي ، سينمايي بنياد
26) فيلم ارسال 38 به اقدام جهاني عرصههاي در ايران
مركز و جشنواره يازده به (كوتاه فيلم بلند ، 12 فيلم
قرار بدين آن كامل فهرست.است كرده بينالمللي فرهنگي
:است
فيلمهاي جشنواره در ميلاني تهمينه ساخته "زن دو" فيلم
واكر هنر مركز ،(امريكا نيويورك) جديد كارگردان جديد ،
فيلم جشنواره همچنين ،(كاكادو) فيلم همراه به (امريكا)
دانشگاه در ايراني فيلمهاي جشنواره ،(هندوستان) كرالا
جشنواره نوزدهمين و (امريكا -نبراسكا -لينكلن) نبراسكا
.(تركيه) استانبول فيلم
فيلمهاي جشنواره در نادري امير ساخته "دونده" فيلم
و بيست (مقدونيه اسكوپيه ، ) مقدونيه جمهوري در ايراني
.(چين) هنگكنگ فيلم جشنواره چهارمين
،"اوليها" ،"مسافر" ،"نزديك نماي -كلوزآپ" بلند فيلمهاي
و "هيچ ديگر و زندگي" ،"شب مشق" ،"كجاست دوست خانه"
،"تجربه" ،"كوچه و نان" ،"همسرايان" كوتاه فيلمهاي
يك براي حل راه دو" ،"تفريح زنگ" ،"عروسي براي لباسي"
و "ترتيب بدون يا بهترتيب" ،"كوتاه حل راه" ،"مسئله
فيلمهاي جشنواره كيارستمي ، عباس بزرگداشت در "همشهري"
.فرانسه -كن فيلم كلوب در ايراني
"كجاست؟ دوست خانه" داودنژاد ، عليرضا ساخته "نياز" فيلم
فلاح حسينعلي "عشق براي تابلويي" كيارستمي ، عباس
"ارديبهشت بانوي" تبريزي ، كمال "مادري مهر" ليالستاني ،
بيضايي بهرام "كوچك غريبهاي باشو" و بنياعتماد رخشان
مقدونيه جمهوري در ايراني فيلمهاي جشنواره در
.(مقدونيه -اسكوپيه)
مخملباف محسن ساخته "سينما آكتور شاه ناصرالدين" فيلم
.(امريكا) ويسكانسين فيلم جشنواره در
تقوايي ، ناصر جليلي ، ابوالفضل ساخته "كيش قصههاي" فيلم
(سنگاپور) سنگاپور فيلم جشنواره سيزدهمين در مخملباف محسن
دومين در كيارستمي عباس ساخته "همسرايان" كوتاه فيلم
.(آرژانتين) آيرس بوئنوس مستقل سينماي جشنواره
صدر رسول ساخته "كتاني كفشهاي با دختري" بلند فيلمهاي
جليلي ابوالفضل "گال" فروزش ، ابراهيم "كوچك مرد" عاملي ،
نان" مجيدي ، مجيد ساخته "آبادي آخرين" كوتاه فيلمهاي و
فيلم جشنواره چهارمين و بيست در كيارستمي عباس "كوچه و
.هنگكنگ
جشنواره در بنياعتماد ساخته "ارديبهشت بانوي" فيلم
.(امريكا -لينكلن) نبراسكا دانشگاه در ايراني فيلمهاي
شد منتشر فيلم ماهنامه
منتشر صفحه در 132 خردادماه ويژه فيلم سينمايي ماهنامه
.شد
سينماي ايران ، در سينما تولد سالگرد صدمين استقبال به
جشنواره گزارش توسعه ، برنامه 5ساله سومين در ايران
سوئدي ، بزرگ فيلمساز آندرسون روي با گفتوگو استانبول ،
ريدلي آثار بر مروري مستند ، سينماي فيلم چند به نگاهي
كيش ، مستند سينماي جشنواره گزارش جهان ، سينماي اسكات ،
اين در كه است مطالبي از..و سينما آزمون در خبر شبكه
.است رسيده بهچاپ فيلم ماهنامه شماره
قزاقستان سينماي افول
و سرطاس هنرپيشه "ابدارايمف فرهت" كه بود پارسال تابستان
بهترين جايزه شگفتانگيزي طور به قزاقي ، چهارشانه
وي.كرد كسب مسكو فيلم بينالمللي جشنواره در را هنرپيشه
.شد پرآوازه كشورش در سرعت به "فارا" فيلم در بازي با
در دوستدارانش از بسياري براي وي فيلم تماشاي اما
اباي" فيلم كارگردان حتي.است غيرممكن "تقريبا قزاقستان
يك در را فيلمش دوبار است توانسته تنها ميگويد "كارپيكف
.ببيند محلي ي سينما
.دارد قرار غمانگيزي وضعيت در قزاقستان فيلمسازي صنعت
و است پاشيده هم از "كاملا توزيع ، شبكه استقلال زمان از
سال 1991 در فيلم از 14 سال در شده ساخته فيلمهاي شمار
انگشتشمار سينماي چند.است رسيده سال 1999 در صفر به
نشان امريكايي فيلمهاي بيشتر كشور اين در باقيمانده
را عريض پرده هنوز كشور اين نوجوانان اكثر و ميدهند
.نديدهاند
فيلمسازي صنعت.است نبوده اينگونه هميشه وضع البته
روزهاي به آن قدمت كه دارد افتخارآميزي پيشينه قزاقستان
مسكو فيلمسازان تمام كه ميرسد زماني به دوم جهاني جنگ
تا شد سبب واقعه اين.بردند "آلماتي" به جمعي دسته را
سرگئي" جمله از روسي فيلمسازان بهترين از شماري
آخرين اعظم بخش ايزنشتاينبروند كشور اين به "ايزنشتاين
.ساخت قزاقستان در را "مخوف ايوان" نام به خود حماسي فيلم
همچنان آوردند ، خود با مردان اين كه مهارتهايي رگههاي
قزاق فيلمسازان از نفر ده دهه 1980 اواخر در.است باقي
موءسسه در آموزش براي پرسترويكا سياست اجراي زمان در
موجي بازگشت از پس آنان.شدند برگزيده مسكو فيلمسازي
گاه و تازه آن بازده كه انداختند راه فيلمسازي از جديد
از نيمي از بيش كه است اين توجه جالب.است سادهلوحانه
ساخته قزاقستان در بعد به سال 1988 از كه فيلمهايي تمام
جايزه برنده فيلم بينالمللي جشنوارههاي در است ، شده
.شدهاند
دو سمينار گذشته ، سال "واري كارلوي" فيلم جشنواره در
علاقه كه شد برگزار قزاقي فيلمهاي مورد در روزهاي
نمايش فيلمهاي.برانگيخت سينما اين به را غربيها دوباره
آن وقايع نظم و نداشتند نيرومندي روايي ساختار شده داده
خاص هوايي و حال آنها بهترين اما.ميباخت رنگ زود خيلي
كه ميكردند رويايي را نو و زمان گذران چنان و داشتند
.بود جذاب
بينظير فرهنگي خاستگاه تاثير تحت شدت به قزاق فيلمهاي
وسيع استپهاي در عشايري زندگي در ريشه كه دارند قرار خود
استپ در":ميگويد قزاق كارگردان "شيناربايف يرمك".دارد
.رفت جا هر ميتوان كه ميدهد دست آدم به احساس اين
حركت ميخواهد ، شخص كه جهتي هر در و ديد را افق ميتوان
نتيجه در.دارد عملي جنبهاي و سخت قزاق زندگي "كرد
دارد اندكي حجم محتوا ، كم گفتگوهاي نظر از قزاقي فيلمهاي
.ندارد وجود كمدي فيلم سنت و
عقب را آنان كه است فرهنگشان معتقدند قزاقها از بسياري
فيلمهاي خصوص به و آمريكا ميگويند آنها.ميدارد نگه
قزاق كارگردان يك.است فراموشي فرهنگ از آكنده هاليوودي
ما.كنيد فراموش بايد برويد ، جلو ميخواهيد وقتي":گفت
.داريم علاقه شفاهي فرهنگ به و هستيم عشايري قزاقها
".است يادآوري فرهنگ ما فرهنگ
فوريه اكونوميست 5 :منبع
شد نمايش آماده ديوار
اين.شد نمايش آماده هوشمند حميدرضا ساخته "ديوار" فيلم
يك ماجراي شده تهيه ايران جوان سينماي انجمن در كه فيلم
براي جستجو به كه است شمس نام به جواني زندگي از روز
.ميگذرد مناسب كاري كردن پيدا
فرانسه زبان استاد نقش در موءدبيان داريوش فيلم اين در
توكلي ، ابوالفضل عسگري ، پگاه شمس ، محمد سيد و دارد حضور
.دارند بازي او كنار در پاسبردي امير
سياوش توليد مدير عطار ، هاشم ديوار فيلمبرداري مدير
.است توكلي ابوالفضل كار آن تدوين و حقيقي
مازندران در سياسي فيلمهاي جشنواره
ميشود برگزار
بزودي سياسي فيلمهاي مضمون با موضوعي فيلمهاي جشنواره
.ميشود برگزار استانمازندران در
با:گفت مازندران استان اسلامي ارشاد و فرهنگ مديركل
وزارت سينمايي امور بامعاون آمده بهعمل توافق به توجه
جشنواره اين است مازندران ، قرار استانداري حمايت و ارشاد
نسبت كه استان شهرهاي از يكي در نزديك آينده در
.شود برپا دارد ، مناسبي موقعيت استان ديگر بهشهرهاي
فيلم جشنواره نخستين برپايي تجربه نيا ، بزرگ دلاور
سياست:گفت و كرد ارزيابي مثبت را دربابل "وارش" كوتاه
استعدادهاي و شهر فعاليتهنري زمينههاي كه است اين كلي
نوع سالهيك هر اساس براين و شوند شناسايي انساني بالقوه
.ميشود پايهگذاري استان شهر هر در هنري فعاليت
ده تهيه سينما خانه همكاري با هماكنون:نياگفت بزرگ
زمينههاي كه صورتي در كه داريم خود دستوركار رادر فيلم
و توليد توانمندي شود ، فيلمهافراهم توليد و ساخت اعتباري
.دارد وجود استان در آنها عرضه
تهران سينماهاي پرده بر
پرستاره آسمان
معتمدآريا ، فاطمه :بازيگران.قليزاده حسن :كارگردان
.مظفري مجيد
قدس ، جي 2 ، ماندانا ، بهمن 2 ، :دهنده نمايش سينماهاي
.گلريز2 جم ، جام توسكا ، سروش ، ملت ، قيام ، جمهوري ، جوان ،
بلوغ
آسايش ، ويشكا :بازيگران.جوزاني جعفري مسعود :كارگردان
.ياري حسين
حافظ ، پيروزي ، بهمن 1 ، آفريقا ، :دهنده نمايش سينماهاي
.جي3 تهران1 ، آستارا ،
كيش قصههاي
.مخملباف محسن جليلي ، ابوالفضل تقوايي ، ناصر :كارگردان
.سپيده فلسطين ، :دهنده نمايش سينماهاي
شوكران
...و تهراني هديه :بازيگران.افخمي بهروز :كارگردان
تيسفون ، جديد1 ، عصر استقلال ، :دهنده نمايش سينماهاي
شيرين ، گلريز1 ، ستاره ، شباهنگ ، آبي ، آسمان مركزي 2 ،
. شهرقشنگ كارون ، سعدي ، سايه ، فرهنگ ، بلوار ،
انتظار دختران
پارسا كريمي ، نيكي :بازيگران.رضايي رحمان :كارگردان
.فيروزفر
شاهد ، ناهيد ، جديد2 ، عصر مركزي1 ، :دهنده نمايش سينماهاي
.المپيك دهكده المپيا ،
شوك
.مهديپور ناصر :كارگردان
. فرخ مراد ، شهرتماشا ، :دهنده نمايش سينماهاي
|