بالسويه عدل شكوه
عقبمانده كودكان پرورشي و آموزشي هدفهاي
ذهني
رايانه آموزش حرفهاي ، و فني سازمان
آغازكرد نابينايانرا براي
عبرت درس ميبينند كه آنان براي
ديرآموز كودكان به كمك
ندارند حرفهاي امنيت روزنامهنگاران
توقيف:شد اعلام مطبوعات نمايشگاه در
را نگاران روزنامه شغلي امنيت مطبوعات
ميكند مخدوش
در دانشآموز دختر دو:بويراحمد در
شدند غرق رودخانه
!تاديب بعد تحقيق ، اول
با برخورد خواستار دانشآموزي تشكلهاي
شدند تهران شهر پارك حادثه عوامل
اجتماعي - فرهنگي كوتاه اخبار
بالسويه عدل شكوه
قوه محترم رياست سوي از بود تقدير شايسته رافتي ايران ، روزنامه از توقيف رفع
دارد ، دنبال به را روزنامه اين سختكوش دستاندركاران سپاس هم بيترديد كه قضائيه ،
هر كردهاند عادت سالهاست كه آنها همه هم و را ايران روزنامهنگاران جامعه همه هم
روزنامه از توقيف رفع براي بهظاهركنند آغاز را خويش روز ايران ، روزنامه با صبح
آنان سعي هم كه كوشيدهاند ، نيز دولتمردان و مقامات از شماري ايران ، پرمخاطب
.رساندند مقصود منزل سر به را تلاشها اين آنانكه اقدام هم و است تقدير شايسته
حال شامل فقط بود رافتي هم اگر كه شود واگشوده نيز گلايه اين كه دارد آن جاي اما
و را صاحبمنصبان از همشماري و داشت خويش پشتيبان را دولت هم كه شد روزنامهاي
.نگسترد دامن "بنيان" خصوصي روزنامه بر هرگز رافت اين
اين دستكم اما سبكتر ، نه اگر بنيان ، روزنامه كيفرخواست كه مينمود اينگونه ظاهر به
رياست ،"بالسويه عدل" با پس نيست ، سنگينتر ايران روزنامه كيفرخواست از كه است
بيبهره روزنامهنگار گروهي به را خويش رافت بارقه هم ميتوانست قضائيه قوه محترم
از را جرم يكگونه با متهماني به متفاوت نگاه شائبه هم و بتاباند پناه و پشت از
.بزدايد اذهان
در قطعا كه چرا دارند ، قضائيه قوه در رافت دامنگستري به چشم "بنيانيان" بيترديد
فضيلتي قضائي دستگاه براي بالسويه عدل ميشود ، انگاشته عدل بالسويه ظلم كه سرزميني
.نيست اندك
عقبمانده كودكان پرورشي و آموزشي هدفهاي
ذهني
است كودكي بعد و است كودك يك اول ذهني عقبمانده كودك كه حقيقتبينانه نگرش اين با
نميتواند ذهني عقبمانده كودكان پرورش و آموزش اهداف واقع در ذهني ، عقبماندگي با
از است عبارت هدف كه زيرا باشد ، داشته عادي پرورش و آموزش كلي هدفهاي با تفاوتي
هدف نهايت ، در و تربيت و تعليم و تزكيه استعدادها ، و تواناييها حداكثر شكوفايي
كه تفاوتي تنها لذا.ميباشد انسانها رسيدن فلاح به انسان مكتب ديدگاه از غايي
مورد دارد ، در تربيت و تعليم عمومي اهداف با ذهني عقبمانده كودكان تربيتي اهداف
.است ذهني عقبمانده كودكان با رابطه در هدفها اين حصول فوقالعاده اهميت و تاكيد
خود شناخت و خودآگاهي به رسيدن -1
كودكان مربيان و اوليا و بوده پرورش و آموزش هدفهاي جمله از خود شناخت و خودآگاهي
.دارند دوش بر زمينه اين در سنگيني رسالت و حساس بسيار نقش ذهني عقبمانده
حداكثر شكوفايي مسئوليتها ، پذيرش اجتماعي ، و عاطفي سازگاري اساسي خميره خودآگاهي ،
.است كمال و رستگاري سوي به حركت و استعدادها و تواناييها
سنين در ذهني عقبمانده دانشآموزان كلاسهاي در هدف اين به نيل شيوههاي و روشها
و بازخوردها شكلگيري در و بوده خطير و مهم حال عين در ظريفو و حساس بسيار مختلف
.دارد بسزايي حركتآفريننقش و مطلوب انگيزههاي و علايق ايجاد
ديگران با موثر و مفيد روابط نمودن برقرار و اجتماعي سازگاري -2
مربوطه وظايف حسنايفاي و متقابل مسئوليتهاي پذيرش اجتماعي ، زندگي در توفيق
مابين موثر و مفيد روابط برقراري مستلزم حرفهاي ، و وظايفشغلي صحيح انجام بويژه
عقبمانده كودك بين مطلوب متقابل روابط برقراري چگونگي ميان اين در.ميباشد افراد
در بويژه) كارفرمايان و مربيان همكلاسيها ، اجتماع ، و خانواده افراد ديگر و ذهني
عقبمانده كودك مربيان و اوليا.است برخوردار بسزايي اهميت از (بزرگسالي سنين
اين به بخشيدن تحقق در ميباشند ، صحيح ارتباط برقراري چگونگي مشكلات دچار كه ذهني
ذهني عقبمانده افراد شغلي و اجتماعي موفق زندگي در مهمي فوقالعاده نقش كه هدف
.دارند بهعهده مهمي بسيار وظيفه و رسالت دارد
اقتصادي كفايت و شغلي شايستگي به رسيدن -3
تجربي و عملي بعد به توجه عقبمانده كودكان آموزشي جنبههاي مهمترين از يكي
آنها به اصلي دروس بايد است مقدور كه آنجا تا چه اگر.است آموزشي برنامههاي
به آموزشي برنامههاي گرايش لزوم آنها ذهني محدوديت به توجه با اما شود ، آموخته
شغل يك احراز توانايي.ضروري بسيار است كاري حرفهاي و شغلي مهارتهاي آموزش طرف
دانشآموزان براي غيراتكايي زندگي داشتن و اقتصادي خودكفايي به نيل و مناسب
است امري ميبينند آموزش ويژه مدارس در دبيرستاني سنين پايان تا كه ذهني عقبمانده
.مهم بس
اجتماعي مسئوليت پذيرش -4
و اوليا.است اجتماعي زندگي اوليه قدم آن از ناشي وظايف ايفاي و مسئوليت احساس
را آنان كودكان ، ذهني نارساييهاي عليرغم ميبايستي ذهني عقبمانده كودكان مربيان
سنين ابتداي همان از.نمايند خودآگاه اجتماعي و فردي مختلف مسئوليتهاي به
خانواده ، در چگونه كه بگيرند ياد ذهني عقبمانده كودكان بايد دبستاني ، و كودكستاني
همگاني مسئوليتهاي و كارها در شريك و موثر و مفيد فردي اجتماع ، در مدرسه و كلاس
از غيرممكن و فوقالعاده انتظار و توقع داشتن ما مراد اينجا در واقع در.باشند
انسانها نيز خداوند و نميباشد هستند ذهني محروميتهاي داراي كه عقبمانده افراد
شروع.(الاوسعها نفسا لايكلف انالله).ميداند مسئول وسعشان و توان قدر به را
حس بيداري و بوده ذهني عقبمانده كودكان جدي و اجتماعي تجارب اولين آغاز مدرسه
پيدا عينيت خود تعريف سادهترين در حتي اجتماعي مسئوليتهاي پذيرش و مسئوليت
كودكان اوليا و معلمان بردوش خطيري مسئوليت مذكور اهداف به نيل در.ميكند
"الابالله لاقو و لاحول" كلام معناي مورد در (ع)علي حضرت از.است ذهني عقبمانده
از) كه آنچه مگر نيستيم چيزي دارنده و مالك خدا قبال در ما:فرمودند حضرت شد ، سوال
به را ما مطلق ، مالك كه زماني پس دهد ، قرار آن دارنده را ما (عقل و قوي و اندام
ما از "توان" آن كه هنگامي و بود خواهيم مسئول و مكلف نمايد ، توانا و دارا چيزي
.نيست ما بر تكليفي شود گرفته
مقدم كريمي پريسا
رايانه آموزش حرفهاي ، و فني سازمان
آغازكرد نابينايانرا براي
قرار اي حرفه و فني سازمان تعهد در سال81 ابتداي از نابينايان براي رايانه آموزش
مراسم در را مطلب اين پنجتهران شماره اي حرفه و فني مركز رئيس يزدي مهندس.دارد
از نفر شش حضور با دوره اين.كرد اعلام كلاسها اين آزمايشي دوره افتتاحيه
ماه اسفند در بودند شده معرفي بهزيستي سازمان طرف از كه مربي كمك يك و نابينايان
همكاري طرح اين در اي حرفه و فني مجرب و متخصص مربيان از نفر شششد برگزار گذشته
.شد برطرف و بررسي احتماليطرح مشكلات آن طول در و داشتند
گويا دستگاهرايانه سه تعداد كلاسها اين گذراندن منظور به كه گفت همچنين يزدي
اي رايانه هاي برنامه كننده عرضه و طراح )پكتوس شركت از نگار برجسته به مجهز
. دارد نظارت آموزش همبر شركت اين نماينده و است شده خريداري (نابينايان ويژه
فني آموزش اصلي اهداف از اينكهيكي به اشاره ضمن اي حرفه و فني آموزش معاون سياحي
استانداردهاي اساس بر دوره اين نامه گواهي": گفت است مولد زايي اياشتغال حرفه و
كار المللي بين سازمان معيارهاي با كه شود مي ايداده حرفه فني سازمان
خوردار بر كشور از خارج و داخل در آن مزاياي از توانند مي نابينايان و است هماهنگ
نابينا ، مربيان به آموزش ارائه از بعد كه كرد واري اميد ابراز همچنين او" شوند
ارزيابيطرح از بعد و گيرد نابينايانصورت جامعه به آنان طريق از آموزشي انتقال
.يابد توسعه كشور سراسر در الگو يك عنوان به
عبرت درس ميبينند كه آنان براي
شدم بيدار خواب از حال سر زود صبح همين براي داشتم ، كلاس تهران دانشگاه در روز آن
را وسايلم كلاس در حضور براي من و خورديم مفصلي صبحانه خوابگاه در دوستم همراه و
در بودم نوشته آنها روي بر بريل خط به را مطالبم كه هائي برگه و قلم و لوح قبيل از
بود گذشته هشت از ساعت.زدم بيرون خوابگاه در از لباس پوشيدن از پس و گذاشتم كيفم
و كسبه از محل اين اهالي.نداشت را صبح اول ازدحام ديگر خوابگاه باريك خيابان و
راه به اتوبوس ايستگاه سمت به زنان عصا.ميشناختند مرا تقريبا ، همه ديگر ساكنان
كردم مي مرور كلاس در ارائه براي را مطالبم ذهنم در زدم مي عصا كه افتادم ، همينطور
بيشتر شنيدم كلماتيكه بگويم ، بهتر البته.كرد جلب خود به را توجهم صدايي كه
يك نه البته بود كلمات همين دقيقا "كن رانگاه خانم پسرمآن".كرد جلب را توجهم
روي به رو از كه پسر و پدر اينكه تا شد تكرار هم سر پشت بار چندين بار ، دو و بار
ولي بلند لحن همان با پدر شدند نزديك من به كه زماني گذشتند كنارم از آمدند مي من
من العمل عكس بپرسيد ازخود شايد.نابيناست خانم اين پسرم گفت مي تر مودبانه كمي
نابيناي اگر كه كه كردم فكر موضوع اين به من خود حتي كسي هر است ؟صحيح بود چه
:گويم مي شما براي را خودم احساس الان من چون داشت احساسي چه بود من جاي به ديگري
من ميكند آقافكر اين آيا گفتم خود با.گرفت ام خنده شدت به صدا شنيدن ابتداي
جار مرا كوري خلوت خيابان اين در بلند بلند طور اين كه هستم هم كر كوري بر علاوه
ذهنم از دار خنده موضوع اين اينكه از پس.است كر فرزندش ناكرده خداي آنكه يا ميزند
اين قدر خداونداين نديدن ، علت به دادكه دست من به افتخار و خوشحالي احساس گذشت
را اوضاع و باشم محتاط شدت به حرفي هر بيان براي كه كرده تقويت من در را شعور
حد همين در دركش مرد آن شايد معلوم كجا از ثاني در.بگويم سخن بعد و كنم ارزيابي
دهد ارائه عزيزش فرزند به پويايي و تلاش براي مناسب الگويي خواست من ديدن با و بود
نعمتهاي قدر كسانيكه و تنبل افراد براي دانم مي عبرتي درس را خود هميشه من چون
چطور ديگران اما بود برخورد طرز آن از من برداشت و احساس اين.نميدانند را خداوند
چه بشنود را حرفهائي چنين اگر گرفته دست در عصا ديگران اجبار به كه نابينائي ؟
تامل جملات اين بيان از قبل نيست بهتر آيا كند؟ مي فكري چه و داشت خواهد احساسي
شود؟ بيشتري
اسلام تاريخ ارشد كارشناس بدر هما
ديرآموز كودكان به كمك
تشخيص يا شناخت در كودكان از گروه اين.هستند ديرآموز آمريكايي كودكان ششم يك حدود
و والدين بودن ، ديرآموز نشان با كودكان اين از بسياري.دارند مشكل درك و هويت
.ميكنند گيج ديرآموزي واقعي علت در را معلمان
به قادر شايستهاي نحو به مواقع از بسياري در و هستند عادي ظاهر در ديرآموزان
حافظه و طبيعي حواس داراي ديرآموزان كه زماني تا ميباشند ، امور از بعضي انجام
نيز طبيعي مهارت داراي و هستند ماهر نيز جسماني لحاظ از ميباشند ، مناسب و كافي
را مدرسه كارهاي انجام براي طبيعي توانايي آنها كه معناست بدان اين ميباشند ،
.دارند
و ميفهمند خوب بسيار منزل در فرزندانشان كه ميدارند اظهار ديرآموزان والدين
گيج مدرسه در رفتارهايشان از كه حالي در ميدهند ، انجام احسن نحو به را كارها
درصد تا 90 حدود 75 ديرآموزان شده ارزيابي هوش.نيست طبيعي غير تناقض اين.شدهاند
به آنها يادگيري سرعت.مييابد گسترش سال تا 5/13 از 11 عقلي سن حداكثر ميباشد ،
سرعت لحاظ از ديرآموز كودكان ديگر عبارت به).است دهم نه تا چهارپنجم طبيعي طور
سال يك را خواندن تقريبا و (ترند عقب خود گروه متوسط از درصد تا 20 يادگيري 10
.ميگيرند ياد بچهها اكثر از ديرتر
هستند ، كند رياضيات فراگيري در ديرآموزان كه بردهاند پي امر اين به كارشناسان اغلب
اجتماعي ديگر فعاليتهاي و مكانيكي كردن ، خريد مانند فعاليتهايي انجام در اما
مدارس اكثر.دارند نيز مهارت خود همسالان با ورزش و بازي در همچنيننميباشند كند
.نمايند پيشبيني كلاس در را ديرآموز پنج تا سه ميتوانند متوسط جامعه در دبستاني
مدرسه در ديرآموزان رفتار
:ميدهد نشان را زير رفتارهاي معمولا عادي كلاسهاي در ديرآموز دانشآموز
تجربياتش رابطه به كه است آن نيازمند او.است پرزحمتي كار طولاني و عميق تفكر (1
كوتاهي توجه دامنه اغلب (نمايد20 درك را آنها و كند فكر معين و واقعي روشهاي با
.ميباشد مشكل دچار خود همسال كودكان به نسبت طولاني تمركز در ميرسد نظر به.دارد
معاني و كلمات كاربرد در ديرآموز كودكشود مشكل دچار وجود ابراز در است ممكن (3
به او براي (نباشد40 ديگر كودكان شيوايي به است ممكن او كلام و ندارد مهارتي آنها
باشد ، نيازمند را بيشتري توجه و نظارت شايد كودك.است مشكلتر چيزي درآوردن تصوير
ديگر كودكان از كندتر ديرآموز كودك (نميخواهد50 را حد از بيش حمايت و محافظت اما
كه را آنچه نتواند است ممكن ديرآموز كودك.ميگيرد ياد و ميدهد نشان عكسالعمل
و شوند داده توضيح سادگي به بايد مطالببگيرد ياد سريع ميگويند والدين يا معلم
از ديرآموز كودك درك (شوند60 مرور بارها و بارها و شوند تكرار مختلف شيوههاي به
وسيله به ميتواند معلم حالتي چنين در.است همسالانش از كمتر خيلي خود اطراف مسائل
ميآيد نظر به (كند70 مقابله مساله اين با يكديگر ، به مسائل و موضوعات دادن ربط
محتوي نميباشد گسترده و زياد خواندن به نياز كه زماني اما.است مشكل بسيار خواندن
.ميشوند يادگرفته آساني به موضوعات و مطالب
در ميتواند كودك بگيرند ، ياد ميتوانند ديرآموزان محدوديتها ، اين به توجه بدون
توان كودك باشد ، او يادگيري سطح در آموزشي وسايل و آموزش اگر.كند پيشرفت درس كلاس
.دارد پيشرفت و رشد براي بيشتري
اينترنت 2001 منبع /تربيتي روانشناسي ارشد كارشناس -عباسعليزاده زهرا
ندارند حرفهاي امنيت روزنامهنگاران
اجتماعي علوم دانشكده در ديروز مطبوعات جهاني روز بزرگداشت مراسم:اجتماعي گروه
علوم اساتيد مراسماز اين در مودب شهيدي شبان.شد برگزار طباطبايي علامه دانشگاه
بيشتري عنايت مسئله دو به دانشجويان ، به درسي مختلف مواد آموزش ضمن خواست ارتباطات
نظريهها تعليم كنار در ايراني منش به توجه دوم حرفهايو اخلاق يكي.باشند داشته
.غربي متفكران تئوريهاي و
باشيد ، غربي نظريههاي آخرين به مجهز اگر حتي شما:كرد خاطرنشان مودب شهيدي
ميپيوندد ، بوقوع كشور داخل در كه مسئلهاي به نسبت را امامجمعهاي نميتوانيد
نوروزي كامبيز مراسم اين ادامه شويد ، در وارد خودش زبان با بايد زيرا كنيد متقاعد
برسد امنيت به كه بنويسد چگونه نميداند روزنامهنگاري و نشريه هيچ گفت "حقوقدان"
.است ايران در مطبوعات حقوق عملي بيقاعدگي دليل به امنيت فقدان واقع در و
تفاوت ، بر مبتني جامعه در:گفت مراسم اين بعدي سخنران علوم وزير مشاور خانيكي هادي
.باشد كليشهاي مطبوعات كه نيست كليشهاي ما جامعه.شود پذيرفته بايد سليقه اختلاف
.هستند حركت نقطه مطبوعات
آزادي حافظ بايد كه است دادگستري اين:گفت معتمدنژاد كاظم دكتر مراسم اين ادامه در
. است شده عوض جاها ظاهرا ولي مجريه ، قوه نه باشد ، مطبوعات
به ناظر مطبوعات آزادي جهاني روز:گفت وي.بود مراسم اين بعدي سخنران فرقاني دكتر
برود بين از بايد مطبوعات خودسرانه توقيف جديد قوانين وضع وسيله به كه معناست اين
و آزاد مستقل ، مطبوعات براي شرايط ايجاد جهت بايد روز اين به متعهد كشورهاي و
.كنند تلاش كثرتگرا
توقيف:شد اعلام مطبوعات نمايشگاه در
را نگاران روزنامه شغلي امنيت مطبوعات
مخدوشميكند
كه حالي در:گفت ايران روزنامهنگاران صنفي انجمن رييس نايب:اجتماعي گروه
ولي ميشوند ، توقيف تاميني اقدامات قانون و 13 ماده 12 به استناد با مطبوعات
.نيست همراه مدعيالعموم ادعاي اين با عمومي افكار
ايرنا فرهنگي گروه خبرنگار به مطبوعات نمايشگاه حاشيه در ارغندهپور كريم
كه شد خواهد مشخص ، كنيد نظرخواهي ايران همهجاي در امروز ، همين اگر:گفت
.نميداند خطرناك مجرم را بنيان مثل روزنامهاي افكارعمومي ،
مردم طرف از نمايندگي به را خود شكايت بايد مدعيالعموم:داد ادامه وي
ندارند ، روزنامهنگاران و مطبوعات درباره پنداري چنين مردم وقتي كند ، مطرح
.كرد استناد تاميني اقدامات قانون به مطبوعات توقيف در ميتوان چگونه
توقيف:كرد تصريح بنيان روزنامه توقيف از تاسف اظهار ضمن روزنامهنگار اين
.ميكند مخدوش را روزنامهنگاران شغلي امنيت مطبوعات ،
توقيف روند ادامه به اشاره با روزنامهنگاران صنفي انجمن رييس نايب
حاكميت ساختار در پوششي و حمايتي چتر هيچ از روزنامهنگاران:گفت مطبوعات
و حقوق بر ايران اسلامي جمهوري اساسي قانون كه حالي در نيستند برخوردار
.است كرده تاكيد آنها آزاديهاي
امنيت از بايد حرف ، صاحبان همه اساسي ، قانون براساس:كرد اضافه ارغندهپور
روز هر مطبوعات در وضعفعاليت كه ميبينيم ولي باشند ، برخوردار شغلي
.نميآيد بهعمل آنها از قانوني حمايت و شده خطرناكتر
:گفت سال 79 در مطبوعات برخي موقت توقيف از سال دو گذشت به اشاره با ارغندهپور
معني به حقيقت شده ، در موقت توقيف مطبوعات پرونده به رسيدگي زمان طولانيشدن
.آنهاست دفاعيات شنيدن بدون مطبوعات ، تعطيلي
تمام در حكومتها:گفت ايران روزنامهنگاران صنفي انجمن رفاهي كميته دبير همچنين
بيكاري به كه مطبوعات توقيف و هستند افراد شغلي امنيت تامين به ملزم جهان
.است كار بينالمللي قوانين خلاف بر ميانجامد ، روزنامهنگاران
در ايران روزنامهنگاران صنفي انجمن رفاهي كميته دبير و بازرس رضوي هوشمند مسعود
امنيت تامين:گفت نمايشگاه خبري ستاد خبرنگار به مطبوعات ، نمايشگاه نهمين حاشيه
را افراد شغلي امنيت نتواند حكومتي اگر و است حكومتها تكاليف و وظايف جزو شغلي
.باشد كار بينالمللي سازمان و مردم پاسخگوي بايد ، كند تامين
دستاندركار و روزنامهنگار حدود 1400 بيكاري باعث تاكنون مطبوعات توقيف:افزود وي
به روزنامه از و كارگر عنوان به روزنامهنگار از كار قانون در و است شده حرفه اين
.ميشوند كار قانون مشمول افراد اين و شده برده نام كارگاه عنوان
در و ژنو در كار بينالمللي كنفرانس به ايران از هياتي اعزام به اشاره با وي
اين موضع و موقعيت يابد ، ادامه اينگونه مطبوعات توقيف روند اگر:گفت آينده تابستان
.ميگيرد قرار سئوال مورد ايران دولت نماينده و شد خواهد ضعيف هيات
روزنامهنگاران صنفي انجمن
كرد محكوم را بنيان توقيف
حقوق آشكار نقض را بنيان توقيف بيانيهاي صدور با روزنامهنگاران صنفي انجمن
.دانست روزنامهنگاران
حقوق آشكار نقض شاهد گذشته روزهاي در ديگر بار:است آمده بيانيه اين در
شغلي امنيت كه داد نشان ايران و بنيان روزنامههاي توقيف.بوديم روزنامهنگاران
.است محاسبه غيرقابل و ناپايدار شكننده ، همچنان ما كشور در روزنامهنگاران
در دانشآموز دختر دو:بويراحمد در
شدند غرق رودخانه
دخترانه دبيرستان دانشآموزان تفريحي اردوي يك جريان در:همشهري خبرنگار -ياسوج
جان و شده غرق رودخانه در دانشآموز دختر دو ياسوج ، مهريان تنگه تفرجگاه در خضرا
.سپردند
رودخانه كنار در عكسگرفتن مشغول دانشآموزان از تن سه كه داد رخ زماني حادثه
شهناز نام به آنها از يكي رودخانه ، درون به آنها از نفر دو سقوط از پس و بودند
تنورههاي ميان در خودش اما انداخت آب به را خود همكلاسيهايش جان نجات براي دهقان
.شد گرفتار رودخانه خروشان
و هلالاحمر جمعيت امدادگران كمك به:گفت ياسوج هلالاحمر جمعيت رئيس مرادي دكتر
.مداواست تحت بيمارستان در و يافته نجات قربانيان از يكي (ع)امامزادهحسن خادم
غيرانتفاعي دبيرستان اول سال در "دهقان شهناز" و "كرمي پروين" حادثه اين قربانيان
.بودند تحصيل به مشغول خضرا
داده رخ گذشته روز سه ظرف كشور استان دو در كه است معلم هفته در حادثه دومين اين
.است
!تاديب بعد تحقيق ، اول
آنان نگاه ديگر بار موضوع با دولتمردان سياسي رفتار شهر ، پارك حادثه وقوع از بعد
مرور را نگاهها اين از بخشي هم با داد ، نشان قانون به اصالتدادن زمينه در را
وزير عضويت با و كشور محترم وزير رياست به كميتهاي سريعا ;جمهور رئيس:ميكنيم
علل و تشكيل تهران استاندار و انتظامي نيروي فرمانده تهران ، شهردار پرورش ، و آموزش
آن با قاطعيت با باشد دستاندركاران متوجه تقصيري يا و قصور اگر و شود بررسي حادثه
.شود برخورد
به.حادثهشد سهلانگاري بدون و سريع رسيدگي خواستار نيز اسلامي شوراي مجلس رئيس
ادارات مديريت ضعف و نظارت و كنترل در كوتاهي نيز ، اداري عدالت ديوان رئيس گفته
.باشند پاسخگو ذيربط ادارات بايد كه است شده حادثه اين بوجودآمدن باعث مربوطه
تفريحي اصطلاح به قايق سوار را بيگناه نوجوانان و جوانان بهويژه مختلف افراد...
در علاقهمندند مسئولان همه است پرواضع.ميكشند مرگ كام به را آنان و ميكنند
توجه با لذا كنند ، بيان شفاف طور به را خود سياسي مواضع نوعي به كشوري و ملي مسائل
از خارج سياسي ادبيات نوع هر بكارگيري سهگانه ، قواي در آنان رسمي جايگاه به
.باشد داشته دنبال به جامعه در را جبرانناپذيري تبعات ميتواند قانوني چارچوبهاي
مجرم قانون نظر از كس هيچ و است برائت بر اصل ، كه ميكند تصريح اساسي قانون اصل 37
فاجعه بروز در بنابراين شود ، ثابت صالح دادگاه در او جرم اينكه مگر نميشود شناخته
و دانشآموزان مربيان ، قايقران ، درياچه ، پيمانكار قبيل از عواملي شهر پارك
در خاطي ادارات با كه نكته اين طرح لذا هستند دخيل تفريحي مركز اجارهدهندگان
پس.است حقيقت به دستيابي از قبل قضاوت نوعي به ميشود برخورد شهر پارك فاجعه
.كنيم صادر حكم سپس كنيم تحقيق ابتدا اساسي ، قانون احترام به بنا است بهتر
اميري محمد
با برخورد خواستار دانشآموزي تشكلهاي
شدند تهران شهر پارك حادثه عوامل
و تهران شهر پارك حادثه خصوص در دانشآموزي مجلس دبيرخانه:اجتماعي گروه
.كرد صادر بيانيهاي دانشآموزان از تعدادي درگذشت
كشور دانشآموزي جامعه دردناك فاجعهاي ديگر بار:است آمده بيانيه دراين
برد فرو تربيت و تعليم بوستان نوشكفته غنچه شش پرپرشدن اندوه و درد در را
.كرد بهتزده را همه معصوم دختركاني مرگ و
يك در آموزان دانش از عدهاي كه اين:است شده تاكيد بيانيه دراين
اظهار فقط كه نيست جديدي مسئله بدهند دست از را خود جان آموزي دانش اردوي
اين فرزندان عزيزترين از عدهاي كه سالهاست كند ، كفايت آن قبال در تاسف
.ميشوند بيمسئوليتيها پارهاي قرباني دست ازاين حوادثي در بوم و مرز
اماكن وجود كه ميدانند مسئولان:كردند خاطرنشان بيانيه اين نويسندگان
و است دانشآموزان ما مطالبات و نيازها اساسيترين از يكي تفريحي امن و سالم
نخواهيم چشم خود حق به خواسته اين از تنها نه دست اين از حوادثي وقوع با
احيا ترتيبي هر رابه مطالباتمان و داشت خواهيم مجدد تاكيد برآن بلكه پوشيد
.كرد خواهيم
اجتماعي - فرهنگي كوتاه اخبار
اين سخنراني روزنامهنگاران ، صنفي انجمن در علمي سخنرانيهاي سلسله ادامه در *
نوروزيچهارشنبه 18 كامبيز توسط ايران در مطبوعات حقوق توسعه موانع موضوع با هفته
.ميشود برگزار الي 13 ساعت 11 از ارديبهشت
رشته كد از برخي شاغلين به مربوط ظرفيت تكميل مرحله نهايي پذيرفتهشدگان اسامي *
طريق از جاري ماه ارديبهشت سهشنبه 17 كاربردي علمي جامع دانشگاه آزمون محلهاي
.ميشود منتشر پيكسنجش ويژهنامه
|