نيست زود پسانداز براي وقت هيچ
هزار اجتماعي150 امور و كار وزير
اشتغال ضربتي طرح براي كارفرما
كردهاند
ثبتنام
شناسايي كشور در معلول ميليون دو از بيش
شدهاند
كمدرآمدبيشتر خانوادههاي فرزندان به طلاق
ميزند آسيب
برجاي چهاركشته انزلي در رانندگي حادثه
گذاشت
خبر يك توضيح
نيست زود پسانداز براي وقت هيچ
خانواده اقتصاد در مهم نكات
خانواده اقتصاد
سردرگم خانواده ، در پول كردن خرج معقولانه روشهاي به كردن فكر هنگام افراد بيشتر
بازنشستگي ، تحصيل ، براي هم پول كمي و پرداخت را قبضها تمام ميتوان چگونه.ميشوند
كرد؟ پسانداز تعطيلات ، گذراندن ، شايد مبادا روز و اضطراري موارد
را خرجهايي تمام ماه يك مدت خرجها ، برنامهريزي براي:ميگويد خانواده مشاور يك
است ممكن چاي يا قهوه صرف براي توقفكوتاه يك حتي كنيد ، يادداشت ميشود ، انجام كه
.زيادياست مبلغ ماه ، درآخر شده انجام هزينههاي مجموعه در ولي بياهميتباشد ،
.ميشود خرج چيزهايي چه براي شما پول ببينيدكه بايد پول ، پسانداز از پيش
.كنيد توجه زير نكات به -1
اگر مثلا هستند؟ واقعي آيا.كنيد تعيين را خود مدت كوتاه و بلندمدت اهداف *
در پول چقدر به هدف اين به رسيدن براي شويد ، بازنشسته سالگي سن 55 در ميخواهيد
.كنند پسانداز پول برنامهريزيميتوانند با مردم بيشتر داريد؟ نياز ماه
شركت يك اداره مانند خانواده يك اداره.كنيد پيدا را پول كردن خرج درست روشهاي*
.نماييد مشخص پرداختهايتان برابر در را(... و حقوق مانند) دريافتهايتان.است
.شود پسانداز بايد شما دريافتي پول ميكنيد؟ چه ميكنيد ، دريافت كه پولهايي با
بالايي مبالغ كه كارتهايي بويژه كنيد ، خودداري متعدد اعتباري كارتهاي داشتن از *
حساب آن از را خود پرداختهاي تمام ماه هر و استفادهكنيد كارت يك از.دارند
گزارش و بگيريد تماس دريافتكردهايد ، آنجا از را كارت كه بانكي با.دهيد انجام
.بخواهيد را حسابخود
مرگ يا آينده ناتوانيهاي داريد؟ كافي پشتوانه آيا.باشيد بيمه و آينده فكر به *
نداشته وجود عمري بيمه اگر بويژه ميكند ، مختل را خانواده زندگي والدين از يكي
.باشد
.باشيد انرژيصرفهجو مصرف در -2
صرف با.كنيد كم قبضها پرداخت ميزان از ميتوانيد انرژي ، مصرف در صرفهجويي با
ميتوانيد چگونه و ميرود كجا پولهايتان كه ميبريد پي مصرف ، در توجه و وقت
.دهيد كاهش قبضهارا براي پرداخت
به نويسنده ،"كرد پسانداز را پول انرژيو خانه در ميتوان چگونه "كتاب در
.ميكند اشاره صرفهجويي ساده روشهاي
ميشود ، اتاق وارد منفذهاهوا اين از اگر.بگيريد را پنجرهها و درها منفذهاي *
.ميرود بيرون هم گرم هواي
را يخچال در.بازديدكنيد را... شوفاژهاو كولرها ، فنكوئلها ، منظم بهصورت *
كه طوري دهيد ، قرار فريزر يا يخچال زير را كاغذ تكه يك كار ، اين براي.كنيد امتحان
و ببنديد يخچالرا در.باشد يخچال بيرون ديگر نيمي و يخچال كاغذداخل از نيمي
درست را فريزر يخچاليا در آمد ، بيرون بهراحتي كاغذ اگر.بكشيد بيرون را كاغذ
.كنيد
لامپهاي يا فلورسنت از ميتوانيد.كنيد خاموش را اضافي لامپهاي چراغهاو *
.كنيد استفاده كممصرف
ميزان به وسيله ، اين بردن بهكار.دهيد كاهش فشار ، كمكننده يك با را آب مصرف *
بگيريد ، دوش كردن حمام بهجايميكند كم آب قبض براي شما پرداخت از توجهي قابل
احتياج آب گالن به 25 گرفتن دوش ولي دارد ، نياز گالنآب به 35 معمولي كردن حمام
.دارد
.كنيد روشن را آنها شد ، ظرفشوييپر لباسشوييو ماشين ظرفيت كه هنگامي تنها *
مشكل سلامتي نظر از اگر.بخريد دهنده كاهش ترانس يك برق ، جريان كردن برايكم *
اوقاتي يا خواب هنگام و دهيد قرار معتدل درجهاي در را ترموستات روز هنگام نداريد ،
شب ، 12 در كاهش درجه پنج.دهيد راكاهش آن نيستيد ، درمنزل طولاني مدت براي كه
.كرد خواهد كم برق قبض ميزان از درصد
معقولانه خريد -3
قفسههاي به.است پول پسانداز براي خوبي روش خريد ليست برنامهريزي و كردن مشخص *
هنگامي.كنيد حذف ليستخريد از داريد خانه در كه را چيزهايي.كنيد نگاه فروشگاه
از پيش.ميكنيد نيازخريد از بيش و اضافه نرويد ، زيرا خريد به هستيد ، گرسنه كه
.بخوريد ياتنقلات غذا خريد رفتنبه
ارزيابي و فروشگاه دو توقفدر با گاهي.كنيد مقايسه را فروشگاه چند قيمتهاي *
.كنيد پسانداز پولي ميتوانيد قيمتها ،
هم با را جنس آن از مختلف مقادير و اندازه و بگيريد نظر در اجناسرا واحد قيمت *
بهترين هميشه (مانندميوه) بزرگتر جنس كه باشيد داشته ياد به هميشه.كنيد مقايسه
.نيست
.دارد وجود قيمت اختلاف معمولا.ببينيد را جنس يك از مختلف ماركهاي *
بچهها دانشگاه و تحصيل براي پرداخت -4
.نيست زود بچهها تحصيل جهت پسانداز براي هيچوقت
سرمايهگذاري بانك در را خود دريافتهاي هستند ، درصدياز كوچك شما بچههاي اگر *
اجرا پسانداز برنامهسختتريبراي شدند ، دبيرستان وارد بچهها كه زماني و كنيد
.كنيد
.كنيد انتخاب مشخص دوره يك در را پول معيني مقدار پسانداز براي اتوماتيك روش يك *
پسانداز به هم را آن ماند ، باقي پولي ماهيانه ، معمول پرداختهاي از پس اگر *
.كنيد اضافه ماهيانه
پدران كه شد مشخص آمريكا ، در پژوهش يك در.كنيد شروع امروز همين از را پسانداز *
شروع فرزندانشان تحصيل ابتدايي سالهاي از را ماهيانه مرتب پسانداز كه مادراني و
ولي.كردهبودند پسانداز حدود 000/02دلار دانشگاه ، به آنها ورود كردند ، هنگام
هنگام كردند ، شروع بچهها تحصيل راهنمايي دوره از را پسانداز كه خانوادههايي
.داشتند انداز پس دلار حدود 000/8 دانشگاه ، به آنها ورود
.دارد وجود بانكها در بچهها پساندازبراي منظور به شرايطي و امكانات
بچهها و پول -5
از نوجوانان و كودكان از بسياري ميدهيد ، آموزش مورد دراين را خود فرزندان چگونه
.دهيد آگاهي آنها به.درستيندارند درك پسانداز و اقتصادخانواده
.كنيد شروع زود را آنها آموزش *
و گفتوگوها در را بچهها.ببريد روزمرهبكار زندگي براي را اقتصادي اصول*
تعطيلات ، براي برنامهريزيپسانداز دهيد ، مانند شركت خانوادگي بحثهاي
.خانواده قبضهاي پرداخت و خريد برنامهريزي
كودك ، درخواستهاي مقابل در فروشگاه يك در كه كردهايم تجربه را اينحس ما بيشتر
مورد اسباببازي نخريدن از ما بيشتر.باشيم كرده خودداري او چيزيبراي خريد از
يكدرس بايد گناهنيست ، احساس به نيازي ولي.ميكنيم گناه احساس فرزندمان علاقه
.پول ارزش آموخت ، او به مهم
پي آن جادويي قدرت به پايين ، سنين از كه ميرسد بهنظر و دارند دوست را پول بچهها
سكهها چه هر و ميشوند خوشحال پول سكههاي دريافت از كوچك بچههاي.ميبرند
و بارها را آن و كنند جمع پول دارند دوست بزرگتر بچههاي.است بهتر باشند ، براقتر
پول بچهها حال ، اينكه هر به.هستند آن كردن خرج فكر به آن از پس.بشمارند بارها
هيچ.ميگيرند ياد را پول كردن خرج درست كه نيست اين دليلبر دارند دوست را
تعادل پول بردن بهكار مورد در كه شد خواهند بزرگسالاني آنها كه ندارد وجود تضميني
آموخته بچهها به بايد مهارتها ايننمايند پسانداز برايآينده يا كنند رعايت را
.دهد انجام كاررا اين نميتواند تنهايي به مدرسه و شود
.بدانند پول مورد در بايد بچهها كه نكتهاي شش
آنها از چيزيميخواهند ، كه وقتيميكنند پسانداز پول پسرم دو هر:پول ارزش*
كافي پول اسباببازي خريد براي وقتي وقتها بيشتر و من؟ پول يا شما پول:ميپرسم
فروشگاه مغازهيا در كه را آنچه كه است اين من روش.ميشوند منصرف ندارند ،
فكر آن خريد مورد در و برگردند خانه به ميدهم فرصت آنها به و نميخرم ميخواهند
دادن آگاهي من هدفبخرند را آن خودشان پول با و برگشته فروشگاه به روزبعد كنندو
مرتكب كه اشتباهاتي از تا آنهاست به آزادي دادن و پول بكارگيري مورد در بچهها به
راهنماييفارغالتحصيل دوره از بزرگترم پسر وقتي.بياموزند مهمي درسهاي ميشوند ،
بعد سال لباسهاي تا گذاشتم حساب آن در پول مقداري و كردم باز اوحسابي براي شد ،
.بخرد آن با را خود تحصيلي
حسابش در پول مقداري تحصيلي سال پايان در و كرد پسانداز و برنامهريزي بهدقت او
به دانشگاه ، سالهاي براي ولي.ميكند پسانداز پول هفتگي بهصورت نيز امسال.بود
.ميآموزد مدت اين رادر آن از استفاده چونداد خواهم اعتباري كارت يك او
وقتي.هستند پنهانكار بسيار پول مورد در خانوادهها بعضي:واقعي ارقام و اعداد *
همچنين.ميگيرد حقوق چقدر پدرم كه ندانستم هرگز بودم ، خانواده فرزند كه
من فرزندان ولي.بود نگفته من به هرگز چون دارد ، سال چند مادرم كه نميدانستم
موضوعات اينگونه مورد دراست وحقوقمچقدر ميارزد چقدر خانهمان كه ميدانند
پول چقدر كارگر يك ميدهيممثلااينكه محاسباتيانجام.ميكنم گفتوگو آنها با
.ميكند اداره را خانواده چگونه دستمزد اين با و ميدهد چقدراجاره ميكند ، دريافت
حتي و ساله يا 5 كوچكتر 4 بچههاي براي ولي.ميپردازد سود آنها به بانك و ميكنند
آنان توجه جلب براي.جالبنيست بانك ، زياد در پسانداز شدنبراي منتظر ساله ، 8
نظر در مينويسيد ، را پسانداز كلمه آن روي كه را ظرف قلكيا يك پسانداز ، به
برنامههاي نيز بانكها از بسياري.كند پسانداز پول آن در فرزندتان تا بگيريد
.دارند بچهها براي خوبي پسانداز
.كنيد گفتوگو آنها با آينده براي سرمايهگذاري درمورد:آينده براي سرمايهگذاري*
ماليات از سادهاي نمونه اجناس ، قيمت از درصدي بهعنوان فروش ، ماليات:ماليات *
پولي ماليات:گفت بايد ماليات از تعريفي بهعنوان.دارد وجود ماليات انواع.است
بهكار جامعه افراد زندگي كردن بهتر براي ماليات.ميپردازيم دولت به كه است
مدرسه ، ساخت:مانند مصارفي به پولها اين.نباشد محسوس ما براي است ممكن كه ميرود
.ميرسد...و عمومي كتابخانههاي جاده ،
.است ميليونچقدر يك كه بدانند تا فرصتدهيد بچههاي به است؟ چقدر ميليون يك *
اين به.كند جمع پنس يا كاغذ گيره قوطي ، ميليون يك كه بگوييد او به مثال بهعنوان
فرزندتان معلم به ميتوانيد.است واقعاچقدر ميليون يك كه ميشود متوجه ترتيب ،
.بكشد طول سال يك كردن جمع كار است ممكن.پيشنهادكنيد مدرسه در را كار اين انجام
چقدر ميليون يك كه شد خواهد متوجه كند ، جمع كاغذ ميليونگيره يك نتواند اگر حتي
.است زياد
خانواده مالي مشكلات حل -6
.كنيد برنامهريزي فردا براي زندگيو امروز براي *
برنامهريزي در كه دليل اين به مشكلهستند؟ دچار مالي لحاظ از مردم بيشتر چرا
شما روشنياهداف به كه كنيد طرحريزي خانواده براي مالي برنامه يك.مشكلند دچار
.كنيد خرج مشكل بدون سپس و پسانداز اهداف ، اين به رسيدن براي.كند مشخص را
.باشيد مقروض خودتان به *
سرمايهگذاري و پسانداز ماه ، پول هر اول در خانوادهتان و خود براي كه كنيد عادت
برنامهپسانداز.نه يا است مانده باقي ديگري پرداخت آيا اينكه به توجه كنيد ، با
.است خودتان به پول پرداخت براي خوبي روش ماهانه ،
.شويد مطمئن عمر و افتادگي كار از بيمه بابت از *
.هستيد جليقهنجات بدون شدن غرق حال در قايق در كه است ماننداين نداشتنبيمه
.كنيد اقدام خود افتادگي كار از عمرو بيمه براي بيمهنيستيد ، هنوز اگر
.باشيد الگو خود فرزندان براي *
خودتان رفتاروعمل بچهها ، به پول كردن خرج و پسانداز اصول آموزش موثرترينروش
.ميشوند بزرگ بد يا خوب عادتهاي با بچهها.است
.كنيد مشورت مالي مشاور يك با *
مالي مشاوران مشورت با سرمايهگذارانيكه كه است داده نشان پژوهشها
به نميتوانيم ما خود زندگي ، زياد مشغله بهعلتموفقترند كردهاند ، سرمايهگذاري
.بگيريد مشورت هستند ، اطمينان مورد كه افرادي از.رسيدگيكنيم مسائل گونه اين
.نيست زود يا دير برنامهريزي براي هيچوقت كه باشيد داشته خاطر به *
بينديشيدو آينده به.نباشيد ناراحت برنامهريزينداشتهايد ، تاكنون اينكه از
.نيست فرزندانتانزود آينده براي برنامهريزي پساندازو براي هيچوقت
.دهيد شركت خانواده مالي بحث چند يا يك در حداقل را خود فرزندان *
.باشيد داشته مطالعه خانواده مالي ومسائل مورداقتصاد در *
.دهيد انجام متمركز برنامهريزي *
.ميكنند صرف نتيجه بدون خريد براي را خود تلاش و وقت كه افرادي بسيارند چه
.داريد نياز چيزهايي چه به كه برنامهريزيكنيد
خيال آسودگي
مشكلات دليل به ونبايد دارد وجود زيادي نگرانكننده مسائل.نيست بدهي بدون هيچكس
مطمئن مشاور يك از سپس.كنيد مشخص را خود زندگي مهم اهداف.باشيد نگران مالي
پول ، پسانداز و اهداف اين به دررسيدن را شما تا بگيريد كمك خانواده اعضاي مانند
از بردن لذت موجب و ميآورد ارمغان را خيال آسودگي شما براي امر اينكند كمك
.ميشود زندگي
قويدل سيما:ترجمه / اينترنت:منبع
هزار اجتماعي150 امور و كار وزير
اشتغال ضربتي طرح براي كارفرما
كردهاند
ثبتنام
هزار تاكنون 150 كرد اعلام اجتماعي امور و كار وزير حسيني سيدصفدر:اجتماعي گروه
.كردهاند ثبتنام اشتغال ضربتي طرح تسهيلات از استفاده براي كارفرما
ميگفت ، سخن اجتماعي امور و كار وزارت اجرايي و ستادي كل مديران جمع در كه وي
پول شوراي در شغلي فرصت هزار ايجاد 300 طرح اجرايي آييننامه و دستورالعمل:افزود
.است شده مشخص بانكي نظام وظايف تمامي آن در و است شده تصويب نيز اعتبار و
وظايف اما است اجتماعي امور و كار وزارت با اصلي مسئوليت طرح اين در:كرد تصريح وي
كل ادارات ميرود ، انتظار و است مشخص همكار يا و پشتيبان عنوان به دستگاهها ساير
.نمايند آغاز را طرح اجرايي اقدامات جديت با اجتماعي امور و كار
دهنده نشان را اشتغال ضربتي طرح پيرامون شده مطرح نظرهاي و نقدها حسيني ، دكتر
زيرا شود مطرح طرح اهداف چارچوب در بايد نظرها و نقدها اين:گفت و دانست آن اهميت
.شد نخواهد حل كشور بيكاري مشكل طرح اين با
شناسايي كشور در معلول ميليون دو از بيش
شدهاند
و ميليون دو تاكنون:گفت بهزيستي سازمان توسعه طرح گسترش ستاد رئيس:اجتماعي گروه
.شدهاند شناسايي كشور مختلف مناطق در معلول هزار 100
و جسمي معلول سوم يك تعداد اين از:گفت زابل به سفر جريان در جمعه روز فتوحي احمد
.هستند ذهني معلول و 15درصد حركتي
برخي در(جامعه بر مبتني توانبخشي طرح) پروژه سازمان اين توسط اكنون وي ، گفته به
اعتبار ريال ميليارد پنج آن اجراي براي امسال كه اجراست دست در كشور استانهاي
.است يافته اختصاص
:داد ادامه وي.است داشته رشد گذشته 70درصد سال به نسبت اعتبار ميزان اين:افزود وي
استفاده سازمان اين توانبخشي خدمات از كشور شهر در 52 معلول هزار اكنون 29
.ميكنند
كمدرآمدبيشتر خانوادههاي فرزندان به طلاق
ميزند آسيب
از كه آناني از بيش كمدرآمد خانوادههاي فرزندان به والدين ، جدايي:اجتماعي گروه
جامعه پايين طبقات چراكه ميزند صدمه برخوردارند ، مناسبي اجتماعي و اقتصادي موقعيت
.گريبانند به دست نيز فرهنگي فقر با عموما
اجتماعي ، مسائل پژوهشگر شيخاوندي داور دكتر اسلامي ، جمهوري خبرگزاري گزارش به
طبقه ، قشر ، فرهنگ ، به باتوجه فرزندان بر والدين طلاق منفي بازتاب:كرد خاطرنشان
.است متفاوت آنان خاستگاه و مادر و پدر تحصيلات مالي ، امكانات
شهرهاي در كه خانوادههايي به متعلق كودكان همچنين دانشگاه ، استاد اين گفته به
زيرا دارند ، قرار بيشتري صدمات معرض در والدين طلاق صورت در ميكنند ، زندگي بزرگ
را درونگروهي ياريهاي از طلاق فرزندان برخورداري امكان كلانشهرها بر حاكم بافت
احتمال ايلات و روستاها كوچك ، شهرهاي در برعكس ، است كرده منتفي تقريبا و ضعيف
رواني ، صدمات ميزان و بيشتر بستگان و جامعه افراد سوي از طلاق فرزندان حمايت دريافت
.است كمتر كودكان اين به وارد آموزشي
براي يا و ميگريزند خانه از بهناچار شده ، متلاشي خانوادههاي فرزندان از بسياري
بدون محيطهاي در شده ، خطرناك چهبسا و نزديك و دور مسيرهاي راهي كار جستوجوي
.ميشوند بزرگ والدين تربيتي نظارت
كم مالي توان با خانوادههاي در طلاق فرزندان شد ، اشاره كه همانگونه بنابراين
كودكان از بسياري ميدهد نشان آمارها و ميگردند طلاق از ناشي صدمات قرباني بيشتر
پسران از بيش دختران والدين جدايي هنگام بههستند طبقات همين از فراري دختران و
از بيشتر خانه از خارج محيط و خيابانها در پسران بقاي امكان زيرا ميبينند ، صدمه
.است دختران
برجاي چهاركشته انزلي در رانندگي حادثه
گذاشت
و كشته تن چهار انزلي بندر سنگاچين در رانندگي حادثه يك وقوع اثر بر:اجتماعي گروه
.شدند مجروح تن دو
وقوع به آردي پژو دستگاه يك با پرايد دستگاه يك برخورد اثر بر شنبه روز حادثه اين
.پيوست
سرنشينان ساله مختاري 14 روشنك و ساله مختاري 14 روزبه ساله ، دوست 48 شيرين نسرين
شدند مجروح نيز نفر دو و باختند جان پرايد سرنشين ساله زوجي 45 محمد قربان و پژو
.شدند داده انتقال انزلي بهشتي شهيد بيمارستان به كه
خبر يك توضيح
در ماه خرداد دوشنبه 13 روز آن خبر كه "متخصص انساني نيروي نيازسنجي" گردهمايي
.ميشود برپا تهران دانشگاه مديريت دانشكده محل در شد ، منتشر همشهري
|