تي آي مدرسه در خياباني بچههاي آموزش
براساس بايد انتظامي نيروي عملكرد
باشد هنجارپذير مردم توقعات
موثر پنهاناما
پليسي و خشن برخوردهاي:بجنوردي آيتالله
نميبرد بين از جامعه در را فساد
درماني هزينه درماني خدمات بيمه
ميكند پرداخت را قزوين زلزلهزدگان
نيست تهرانمشخص در زمينلرزه وقوع زمان
تي آي مدرسه در خياباني بچههاي آموزش
ريحانه خانه و سبز خانه مشاركت و همكاري با تهران شهرداريمنطقه 6:اجتماعي گروه
و ارتباطات تكنولوژي و علوم با خياباني بچههاي آشنايي و آموزش به اقدام
.مينمايد اينترنت و اطلاعرساني
رايانه ، با كار تيچگونگي آي مدرسه پروژه قالب در خياباني بچههاي اقدام اين در
.ميگيرند فرا را شبكهسازي معماري و اينترنت با كار برنامهنويسي ، و آن كاربري
بازپروري را پروژه اين اجراي از هدف منطقه 6 شهرداري فرهنگي و اجتماعي امور معاون
اشتغالزايي و بچهها اين استعدادهاي شكوفايي براي لازم بسترسازي و خياباني كودكان
.است نموده اعلام مطلوب مشاغل در خياباني بچههاي بكارگيري و
و مواد با رايگان صورت به و پسر و دختر تفكيك به خياباني بچههاي پروژه اين طي
و مشاركت با تضميني صورت به و ميشوند آشنا نرمافزار بخش در كامپيوتر علوم مفاهيم
شهرداري مساعدت قراراستبا.شد خواهند كار بازار جذب ريحانه خانه و سبز خانه نظارت
مديريت كه شود منطقه 6راهاندازي شهرداري تيدر آي خدمات مركز اولين منطقه 6
.گرفت خواهد صورت خياباني بچههاي توسط مركز اين در شده ارائه خدمات كليه و
براساس بايد انتظامي نيروي عملكرد
باشد هنجارپذير مردم توقعات
براساس بايد انتظامي نيروي عملكرد:گفت تهران شهر شوراي عضو:اجتماعي گروه
مشاركت خود جامعه امنيت در بايد شهروندان و باشد هنجارپذير مردم توقعات
اين بيان با ايرنا خبرنگار با گفتوگو در ديروز جلاييپور فاطمهباشند داشته
و آموزش با و باشد سياستگذار پيشرفته كشورهاي همچون بايد پليس:افزود مطلب
شهر شوراي عضو.بخواهد شهروندان از را سياستها اجراي مردم از گرفتن كمك
و شود بررسي محلهها و پايين از بايد مردم مشكلات كه است معتقد تهران
.ميخورد شكست مردم توقعات و عرف گرفتن نظر در بدون كلان سيستمهاي
موثر پنهاناما
(پاياني بخش) اجتماعي بحرانهاي و آشفتگي بروز در موثر عوامل بررسي
اجتماعي بحرانهاي بروز در موثر عوامل از تعدادي با مقاله اين نخست بخش در: اشاره
. كنيم مي بررسي را عوامل اين از ديگري بخش ، ادامه در شديم آشنا
جنسي تخيل
نمود جنسي "عمل" و "تخيل" قالب در كه است بشري غرايز اساسيترين از جنسي غريزه
.ميكند گذر آن از و رسيده جنسي بلوغ مرحله به خود زندگي طول در فرد.ميكند پيدا
بلاتكليف ، پرتنش ، پرالتهاب ، دورهاي.ميشود آغاز جنسي تخيل با جنسي بلوغ دوره
.راز و سوال از پر و شخصيتي تغييرات مجهولات ، از مملو
توجه با) سالم جنسي عمل و ميشود جنسي عمل مستعد فرد جنسي ، تخيل دوران از گذار با
كاميابي ، احساس در انكارناپذيري نقش (فرهنگي مختلف باورهاي در سلامت ملاكهاي به
.دارد فرد رواني ثبات و آرامش و شخصيتي تعادل
، خود سني رشد با عمدتااقتصادي ، متناسب مشكلات دليل به ايراني جامعه جوان اكثريت
.ميمانند باقي تخيل يا بلوغ مرحله در و يابند نمي را مراحل اين از عبور امكان
از توجهي درخور طبعابخشاست كابوس و بحران از پر و نكرده پيدا سامان كه تخيلي
افراط و حساسيتها.باشد موضوع همين از ناشي تواند خانوادگيمي اختلافات و طلاقها
.است جنسي تخيل و سكون همين از متاثر مرد و زن روابط در تفريط و
تخيل در سكون بحران بهويژه و جنسي موضوع ميكنند گمان گروهي كه است اين مهم نكته
آنها مثال عنوان به.ميكند پيدا نمود غريزه اين با مرتبط رفتارهاي در فقط جنسي
حال.ميبينند...و فحشا طلاقها ، پسر ، و دختر بين روابط در فقط را جنسي بحرانهاي
صورت به را خود آثار جنسي تخيل از ناشي بحرانهاي و آسيبها اعظم بخش كه آن
و مردان از بسياري نفس به اعتماد فقدان:ميدهد بروز حوزهها ديگر در غيرمستقيم
جنون مقام ، شهوت پرستي ، پول ديگران ، اموال غصب پرخاشگرايانه ، رفتارهاي زنان ،
.نيست كشور در جنسي بحران از بيتاثير هيچكدام..و نفرت كينهكشي ، فريبكاري ، سرعت ،
افراد مثال عنوان به.است طبيعي امري ديگر حوزههاي در محروميت يك نمود اصولا
اين هميشه اما.هستند بالا چشايي و شنوايي مثل قويتري حواس ديگر داراي نابينا
محروميت همچون.نميگذارد جاي به حوزهها ديگر در مثبت صورت به را خود اثر محروميت
.است گذاشته ديگر حوزههاي در مخرب اثرات كه جنسي
مشترك اهداف
يا رسالت خود براي را آن به رسيدن كه است مشخص آمال و هدفها داراي جامعهاي هر
افراد همه سوي از بيان قابل الزاما آرمان يا هدف اين.ميپندارد شيرين رويايي
كسب گذشته ، شكوه به رسيدن:ندارند آگاهي نيز نظر وحدت اين به حتي افراد گاه و نيست
.و دلاوري رفتاري ، خوش سختكوشي ، شاديها ، سرزمين به شدن شهره ديگران ، سوي از احترام
.است جمعي پنهان اهداف اين جمله از.
را آن ملت يك نشيب و پرفراز تاريخ و جمعي روح بلكه نميكند طراحي فرد را اهداف اين
.ميسازد
دچار -"تايپ آركو" تسامح كمي با -مشترك اهداف اين در مختلف دلايل به جامعهايران
نوشتار همين در آنها از تعدادي به كه) دارد متعددي دلايل اخلال اين.است اختلال
.است معاصر ايران در هويتساز لايه سه وجود جمله از كه (است شده اشاره
توسعه موانع كتاب در -گذرا طور به -نيز و سياسي جامهشناسي كتاب در بشيريه دكتر
سه اين گرفتهاند ، قرار هم روي بر كه ميبرد نام هويتي لايه سه از ايران در سياسي
در ايرانيان كه اسلامي غني تمدن و فرهنگ ايران ، باستان تاريخ و فرهنگ:از عبارتند
غربي انديشه و فرهنگ بدان امروز آنچه سرانجام و داشتهاند بسزايي نقش آن خلق
.هست علاقهمنداني و نمايندگان داراي ايران در ساز هويت عناصر اين سه هر.ميگوييم
در اما.كنند خلق را جمعي بزرگ اهداف يا و هدف ميتوانند عناصر اين از كدام هر
صورت كلمه واقعي معناي به آميختگي در و امتزاج گرايش يا علاقه سه اين بين زمان طول
قرار هم روي بر گوناگون اهداف با نتيجه در مستقل لايههاي صورت به آنها و نگرفته
.گرفتهاند
اخلاق
بودن خوب كه است ضروري بلكه نميشود انجام بودن ، وظيفه بهدليل صرفا عملي هيچ"
".شود مشخص مختلف جهات از هم آن
را عملي چنين:است آمده نظر اين بيان با جامعهشناسي بنيادي نظريههاي كتاب در
.ناميد اخلاقي عمل ميتوان
"مطلوبيت" و "تكليف"ويژگي دو داراي كه است رفتاري قواعد مجموعه اخلاق روي اين از
بهوجود مختلف ، طرق از مطلوبيت و ميكنند حمايت قوانين و هنجارها را تكليف.است
نميتوان اينصورت درغير چه آيد ، دست به بايد حتما طريق بههر اماميآيد
.بود اخلاقي رفتار يا عمل منتظر
جامعه يا فرد آن مفقودباشد ، يا ضعيف اخلاق تشكيلدهنده عنصر دو اين از يكي وقتي
.ميشود نظر مورد عمل در اختلالاخلاقي دچار
آنها همه كه ميرسند اخلاق از تعاريفي مروربه به افراد زندگي روزانه تعاملات در
مجبور ماست توليدكننده يك مثال بهعنوان.ميدهند شكل را آنها رفتاري قواعد مجموعه
روي را..و نگهداري شيوه چربي ، ميزان فرآورده ، تركيب انقضا ، تاريخ توليد ، روز است
ورشكست وي و نميخرند را او مردممحصول صورت اين غير در چونبنويسد خود محصول
استفادهاز ضرورت مختلف ، اطلاعرساني با است موظف توليدكننده ديگر طرف از.ميشود
.برساند اثبات به را ميكند توليد او كه محصولي از استفاده لزوم نيز و ماست
.ميگيرد شكل و شده طراحي گونه بدين اخلاق حوزه در انسانها تعاملاترفتار كليه در
ميداندوپارهاي اخلاق متولي را حكومتخود نهاد ايران ، نظير كشورهايي در
پرسش شرايطي چنين در.دارد آن ترويج در سعي و دانسته مهم اخلاق بهعنوان را مفاهيم
.شود مي توجه مطلوبيت و تكليف عنصر دو به مفاهيم اين ترويج در حد چه تا كه است اين
است مفاهيمي جمله از...بودن پارسايي ، ارزشي نظير ، تقوا ، مفاهيمي مثال بهعنوان
.است آن مروج و مشوق و داشته اخلاقي بعد حكومت براي كه
و است نكرده طراحي سنجش قابل تكليفي ويژگي مفاهيم اين براي حكومت رسد مي نظر به
.آن جوهره تا است رفتار معطوفبهظاهر بيشتر ميكند بيان ملاك بهعنوان كه آنچه
.ميگيرد خود به جديتري ابعاد "نفاق" بهنام پديدهاي شكلگيري با بويژه مهم اين
.است مفصلتري توضيح به نياز اخير مفهوم بسط براي
.ميشود متولد نيز آن ضد گاه و مقابل مفهوم بلافاصله پديدهاي هر تحقق يا تولد با
براي طلاق بلافاصلهاحتمال مرد و زن يك بين ازدواج پيوند تحقق با مثال بهعنوان
معنايي دو آن براي طلاق آنها ، مفهوم ازدواج از قبل تا چونميشود محقق آنها
براي تلاش با.شود مطرح نيز وي مرگ موضوع بلافاصله نوزاد يك تولد با.ندارد
ديني اخلاق بر مبتني حكومت اعلام با...ميشود متولد شكست احتمال بلافاصله پيروزي
.ميشود متولد آن منفي بدل بهعنوان بلافاصلهنفاق نيز
و باشد نداشته وجود ضوابطاخلاقي اخلاقو از واقعي تعريف كه وقتي تا بنابراين
هنگامي تا ديگر سوي از و نگردد تعيين تكليفيآن ابعاد براي مشخص و شفاف شاخصهاي
نميتوان تنها نه نشود ، تبيين (جامعه) مخاطب براي مفاهيم اين (ضرورت) مطلوبيت كه
به معطوف محيط يك در اينكه احتمال بلكه بست دل جامعه در مفاهيم آن شدن نهادينه به
صفت دو كهاين است ، محتمل بسيار كند ، رشد دورويي نفاقو يعني آن بدل ديني ، اخلاق
.است بسامان و سالم جامعه يك مهلك آفات از اخير
امكانات و خواستهها رابطه
مطالعاتراهبردي مركز توسط كه است ارزندهاي كتاب "ميكنند شورش انسانها چرا"
يك در امكانات و خواستهها رابطه به جمله ، از كتاب ، اين در.است شده منتشر و ترجمه
.است شده اشاره جامعه افراد رفتار در آن نقش و جامعه
بسر تعادل حالت در او باشد ، برقرار تعادل وي خواستههاي و فرد امكانات بين وقتي
وآشفتگيها تنشها بروز زمينه برود ، بين از تعادلي رابطه اين اگر اما.ميبرد
:ميشود مختل سهحالت در تعادل اين.شد خواهد مهيا
از خواستههايش ميزان اطلاعاتي ، و ارتباطي امكانات انواع جهت به فرد اول حالت در
در تغييري هيچ خواستهها ، در افزايش اين موازات به اما مييابد افزايش زندگي
با بنابراين.نميافتد اتفاق دارد ، قرار او روي پيش در كه فرصتهايي و امكانات
.ميماند ثابت امكانات خواستهها ، افزايش
كه ميخواهد چيزهاييرا همان وي است ثابت فرد توقعات و خواستهها دوم ، حالت در
ميشود متوجه اما كند حفظ را داشتهها همين است مايل يا و ميخواسته پيش سال ده در
عبارت به.مييابد كاهش متعدد دلايل به اختيارش در فرصتهاي و امكانات روز هر كه
.مييابد كاهش امكانات اما ميماند ثابت خواستهها ديگر
مييابد ، افزايش خواستهها كه حال عين در آنهاست شديدترين كه سوم درحالت و
نابساماني ، بروز به منجر ميتواند شرايط اين سه هرمييابد كاهش فرصتها و امكانات
.است شده پرداخته بدان تفصيل به مذكور كتاب در كه موضوعي.شود انفجار گاه و آشفتگي
شادي
روحيه به توجه اجتماع يك آشفتگي يا سنجشسلامت براي اساسي بسيار موضوعات از يكي
.است اندوه و شادي معيار با آنجامعه
در بهترو فرداي جستوجوي طلب ، در هميشهفزون -مرفه جوامع در حتي -انسانها
تا است كافي محدود چالشهاي همين.دارند قرار واقعيتها و خواستهها بين فاصلهاي
بحرانهاي و تنشها از پر كه جوامعي مسلمادر.سازد فرسوده را جسم خستهو را روان
اين از.مييابد افزايش نيز افراد رواني گرفتاريهاي و نارضايتي ميزان است ، پيچيده
انرژي كسب و فرسودگي و نگراني از رهايي براي انسانها نيز عادي شرايط در حتي روي
.جمعياند شاديهاي نيازمند مثبت
.است بوده جهان در سوگوارانه همايشهاي بزرگترين از داراييكي ديرباز از ايران
شگرف تاثيرات كه دارند ريشه ژرفو چنان عاشورا و سوگواريهايتاسوعا و محرم ماه
سوگواري اين مشابه اما.است گذاشته اجتماعي -فرهنگي رفتارهاي بسيارياز در را خود
.ندارد وجود جمعي شادمانيهاي حوزه در
كلمه واقعي معناي به جمعي شاديگسترده شاهد بار دو فقط ايران اخير دهه دو طي
تيم راهيابي از بعد ديگري و عراق بازپسگيريخرمشهراز از پس نخست;است بوده
تاثيرات و جمعي شاديهاي ضرورت شادي ، درباره بحث.جهاني 1998 جام به فوتبال ملي
هنگامي تا چرا كه مقوله اين استدلاليبه پرداخت و زندگي حوزههاي همه در آن وسيع
نيز خانوادگي و شاديهايفردي باشد نداشته جامعه در رايج جنبه جمعي ، شاديهاي كه
نوشتار اين در شده ارائه بحثهاي تمامي با همسنگ نميرسد ، اهميتي كيفيتلازم به
.ميطلبد را مفصل و مستقل بحثي خود كه دارد ،
مستقل زندگي دو
كالبد با قانوني و حكومتي نهادهاي بين منطقي تعامل يافته سامان جامعه يك در
.دارد وجود شهروندان ، بين روابط و زندگي يعني اجتماعي
نهادها اما دارد ، وجود حكومت و قانون با مخالفت و موافقت مسلما جامعهاي چنين در
آن فرامين و حكومت اين.پرسشهاست و مناقشات همه فصلالخطاب حكومتي فرامين و
يك در يا و بداند مشروع را آن جامعه و بوده مردم نظر و راي از برخاسته ميتواند
فرامين رعايت به ملزم را خود ترس جمله از مختلف دلايل به مردم غيردموكراتيك حكومت
حكومت شيوه دو هر در روي هر به اما (داشت نخواهد دوام جامعهاي چنين هرچند) بدانند
به گاه اما.برخوردارند (اجباري يا اختياري) رفتار در يگانگي و وحدت يك از مردم و
دو آن در كه ميشويم مواجه جوامعي با و رفته بين از يگانه زيست اين مختلف دلايل
همه در را خود ضوابط و فرامين قدرت ، يا حكومت جوامع اين دردارد وجود مستقل زندگي
را آنها رسمي بيانات و شعار قالب در نيز مردم.ميدارد اعلام مردم زندگي عرصههاي
جديدي مكانيزم خود نميكنندبلكه رعايت را آن نهتنها عمل در اما.ميكنند تاييد
.ميكنند طراحي است گفته حكومت نهاد آنچه از فارغ
به پيش چندي انتظامي نيروي دانشگاه علمي هيات وعضو آسيبشناس مهرعلي حميدرضا
و ندارد همخواني مردم نيازهاي با كه ميشود اجرا قوانيني ما جامعه در:گفت ايرنا
انجمن رئيس اقليما مصطفي دكتر و پذيرفت نخواهند را قوانين اين خود خودي به مردم
ارزشهاي گرفتن ناديده حاضر حال در آنجاييكه از:ميگويد نيز ايران مددكاران علمي
به ميدهند ترجيح ميكند ، مردم تحميل فرد بر را بيشتري هنجاري فشار اجتماعي و عرفي
از ميدانند ، تبعيضآميز و كارايي فاقد را آنها مردم بيشتر كه رسمي هنجارهاي جاي
حل براي است ، شده وضع آنها بين سنتي و عرفي طور به كه دروني و غيررسمي هنجارهاي
نوعي:ميكند تاكيد انتظامي نيروي دانشگاه مدرس اين.كنند استفاده مشكلاتشان
است شده قانوني سازشمندي جايگزين كه كرده پيدا اعتبار مردم بين عرفي سازشمندي
نوبت وقتي اما ميدانند "بد" را بيقانوني نظراتشان در چه اگر ما مردم بهطوريكه
.ميدهند ترجيح كشور قوانين رعايت به را عرفي هنجارهاي رعايت برسد ، قانون اجراي به
.ميكند كمك شده ذكر موضوع شدن روشنتر به مثال چند
آن از و بوده تاكسيمتر به مجهز بايد تاكسيها كه ميكند اعلام تاكسيراني سازمان
پيماني خوددر و نميكنند اعتنايي آن به رانندگان و شهروندان اما كنند استفاده
.ميكنند تعيين را كرايه نرخ قدرت اراده از خارج
زياد آن اربابرجوع تعداد كه سازمانهايي اكثر در بخشنامهها ، و قوانين همه عليرغم
گرفته شكل امور تسهيل جهت در كارمندان و اربابرجوع بين غيررسمي و عرفي روابط است
موديان و كسبه رانندگي ، و راهنمايي وماموران رانندگان بين روابط اين.است
.ميشود ديده نيز...و دانشآموزان اولياي و مدرسه مالياتي ،
مردم از بخشهايي و حكومت تعريف تفاوت مثل مواردي در همچنين دوگانگي و تفاوت اين
همايشهاي در حضور از مردم هدف سوگوارانه ، اعمال شادمانه ، رفتار پوشش ، و لباس از
..و مختلف حوزههاي در مرجع و محبوب هاي شخصيت كشور ، براي شده ارائه آروزهاي بزرگ ،
.است مشهود.
آن در نابساماني شدتگيري احتمال باشد ، بيشتر قدرت و مردم بين دوگانگي ميزان چه هر
.بود خواهد فزونتر جامعه
اساسي نهاد سه در تخلف تلقي
گرفته ، رشوه وزرا از يكي يا و كرده اختلاس نخستوزير كه شود اعلام كشوري در اگر
.است جامعه آن در اخلاقي -سياسي ناخوشايند وضعيت نشاندهنده
به معلم و قانون ضمانت اصلي بنيانهاي بهعنوان قاضي و پليس جامعه يك در اگر اما
با جامعه كه است آن نشانگر شوند ، كجروي دچار آموزش و تربيت اساسي بنيان عنوان
.است مواجه جدي ناهنجاري
. جامعهاند هر اخلاقي و هنجاري سدهاي آخرين معلم ، و قاضي پليس ،
اجتماعي تلقي و ذهن در گاه بلكه باشد افتاده اتفاق عمل در نبايد هميشه آلودگي اين
دارد ، اهميت معلم و قاضي و پليس شدن آلوده از بيش آنچه ديگر عبارت به.ميگيرد شكل
.آنهاست شدن آلوده به اجتماعي باور و تلقي
به قاضي فلان" ،"گرفته رشوه پليسي" كه اخبار اين به نسبت مردم جامعهاي در اگر
والدين تا داده پايين نمرات دانشآموزانش به تعمدا معلمي" و "كرده قضاوت ناحق
،"كنند دعوت و خصوصي و تقويتي كلاس راهاندازي براي معلم آن از شوند مجبور آنها
امر واقع در اگر حتي) كنند تلقي متداول و بديهي رفتاري را آن يا بوده بيتفاوت
.است جدي ناهنجاري جامعهدچار آن كه است آن نشانگر (نباشد رايج چندان چيزي چنين
دين
تاريخي نشيبهاي و فراز طي.است بوده دينباور جامعهاي كهن دوران از زمين ايران
انديشه اسلام امروز.است كرده رشد و گرفته شكل ايران جامعه در ديني مختلف گرايشات
.است ايران در ديني قالب
اما ندارد ، شريعتمداري بوي و رنگ با نسبتي آنها ظاهر كه افرادي هستند ما كشور در
رسول به آخرت ، احترام به اعتقاد منظر از مردم مطلق اكثريت كلي طور به و افراد همين
و دوزخ به توجه زندگي ، مختلف برهههاي در زيارت و نيايش به پناه معصومان ، و دين
مصاديق در افراد اين شايد.دارند مشتركي باورهاي آمرزش ، و رستگاري آرزوي و بهشت
و تنبيه تشويق ، و نهي از است تركيبي مبحث اين منظر از ديني آموزههاي.مشتركاند
.توبه و گناه بهشت ، و دوزخ پاداش ،
دين به ورود باشداما معتقد چهره دو اين از جنبه يك به فقط نميتواند موحد انسان
.داشت خواهد مختلفي تاثيرات وجه دو اين از يك هر از
به است آمده خدا پيامبر گفتهاند او به كه كسي رفتار و زندگي رواني ، -روحي ويژگي
شده تلقين او به كه كسي زندگي با است متفاوت بسيار شوند رستگار تا كند كمك انسانها
.بفرستد جهنم به را نافرمانان تا است آمده خدا پيامبر
ميبندد نقش ضميرش بر الهي لبخند و مهر نخست مرحله در دين واژه شنيدن با كه كسي
آتش و الهي غضب ياد به دين واژه شنيدن با كه ديگري آن با دارد تفاوت زندگياش
.ميافتد دوزخ سوزان
.برخوردارند خاطر نشاط و آرامش از ميشوند دين حريم وارد مثبت انرژي با كه كساني
نگريسته زندگي به منفي انرژي با مينگرند دين به گناه و عذاب دريچه از كه ديگراني
.وسواساند و اضطراب در مدام و
او ديكته نمره و وي 9 حساب نمره ميدهد ، نشان پدر به را تحصيلياش كارنامه فرزند
شيوه دو اما است ، ضعيف حساب درس در مذكور دانشآموز كه است اين واقعيت.است 18
حساب نمره چرا يا است ضعيف تو حساب ميگويد پدر اول برخورد در.دارد وجود برخورد
كار چه است ، قوي تو ديكته:ميگويد پدر دوم برخورد در.است ديكته نمره از كمتر تو
.شود قوي ديكته مثل هم تو حساب كه كنيم
دو و مختلف دنياي دو متفاوت ، شيوه دو اين اما است ، يكي مساله صورت حالت دو هر در
ترس منفي ، انرژي از وسيعي حجم با اولي.ميكند باز دانشآموز روي بر متفاوت دريچه
.اشتياق و اميد از انبوهي با دومي و ياس و
حكومت سوي از ديني هاي آموزه تبليغ و اشاعه شيوه.است حكومت ما كشور در دين متولي
يا و كند ترسيم را ناسپاس و جهنميها خطاكار ، گناهكار ، جامعهاي ميتواند مردم به
بخشنده نيز و مهربان خوبان ، دوستدار توبهپذير ، خداوندي با را جامعه ميتواند
.سازد آشنا
شايد دهند ، افزايش را آنها گناهان خط چوب مدام و بدانند گناهكار را خود كه مردمي
.شوند گناه اصل منكر نااميدي فرط از روزي
زاده كدخدا علي
پليسي و خشن برخوردهاي:بجنوردي آيتالله
نميبرد بين از جامعه در را فساد
قضايي ، عالي شوراي پيشين عضو و (ره)خميني امام پژوهشكده فقه گروه رئيس:ايسنا
.دانست فرهنگي كار را فساد با مبارزه راه يگانه
سال با 10:افزود يزد در ايسنا اجتماعي خبرنگار با گو و گفت در بجنوردي آيتالله
نميشود كردن زنداني و كردن اهانت زدن ، شلاق با كه رسيدم نتيجه اين به قضايي تجربه
.كرد اصلاح را جامعه
ويژه به رسانهها در فرهنگي و حسابشده برنامههاي پخش و توليد بر تاكيد با وي
بار خشن را جديد نسل خشن ، سريالهاي و فيلمها پخش با نبايد:داشت اظهار تلويزيون ،
ناهنجاريهاي بردن بين از جهت در پيامي حامل بايد پخششده برنامههاي.بياوريم
.باشند جامعه موجود
دانشگاههاي از يكي در اخيرش سخنرانيهاي از يكي به اشاره با بجنوردي آيتالله
نه آنجا در:داشت اظهار سخنراني ، محل در حاضر بانوان تمامي بودن محجبه و قاهره
دقيق برنامهريزي با آنها ديني رهبران بلكه زور ، و اجبار نه و خشونت ونه بود شلاق
براي فوايدي چه حجاب رعايت كه بقبولانند زنان به بودند توانسته فرهنگي كار انجام و
.دارد آنها
باحجاب را كسي نميتوان پليسي و خشن برخوردهاي با است ، داده نشان تجربه وي گفته به
.برد بين از جامعه در فسادرا يا و كرد
:داشت اظهار پايان در قضايي عالي شوراي پيشين عضو و خميني امام پژوهشهاي مركز رئيس
تبيين برايش را فساد مضرات مستدل و شيرين بيان با بايد و است منطقي موجود يك انسان
.كنيم تشريح را فساد از دور جامعه محسنات و
درماني هزينه درماني خدمات بيمه
ميكند پرداخت را قزوين زلزلهزدگان
تقبل براي را خود آمادگي ديروز درماني خدمات بيمه سازمان:اجتماعي گروه
.كرد اعلام قزوين زلزلهزدگان درماني هزينه صورتحسابهاي
تمامي بودن ساكن و زلزلهزدگان بيمهاي مدارك به دسترسي عدم به توجه با سازمان اين
با است شده مقرر درماني ، روند در تسهيل منظور به:كرد تصريح روستاها ، در افراد اين
ميرسد ، درماني خدمات بيمه نماينده و بيمارستان مدير تاييد به كه جلسهاي صورت تهيه
.شود اقدام هزينهها صورتحساب پرداخت به نسبت
پذيرش استان اين بيمارستانهاي در مصدوم تاكنون 169 سازمان ، اين گزارش براساس
درمان تحت بستري ، بصورت نفر و 90 سرپايي صورت به نفر تعداد 79 اين از كه شدهاند
.گرفتهاند قرار
شدت علت به نفر استان ، 42 درماني خدمات سازمان بيمارستانهاي به مراجعين مجموع از
.نشدهاند ترخيص تاكنون وارده جراحات
نيست تهرانمشخص در زمينلرزه وقوع زمان
گسلهاي وجود زلزله ، مهندسي و زلزلهشناسي بينالمللي پژوهشگاه رييس:ايرنا
چنين بزرگي و دانست آينده در زلزله وقوع از نشانهاي را تهران
.زد تخمين ريشتر بالاي 7 را زمينلرزهاي
زمان ولي است ، حتمي تهران در زمينلرزه وقوع:گفت آشتياني غفوري محسن دكتر
.نيست مشخص آن
بر گسلها وجود و ايران در زمين پوسته حركت نظير عواملي تاثير به بااشاره وي
از بالاتر وقوع ، صورت در زلزلهاي چنين بزرگي:شد يادآور تهران ، لرزهخيزي
.بود خواهد زمين ثقل برابر آن 4 شتاب و ريشتر 7
درصد تا 70 زلزلهاي ، 60 چنين وقوع صورت در كه كرد تصريح آشتياني دكتر
.ميبينند جدي آسيب ساختمانها ،
:داشت اظهار بيمارستانها جمله از و رساني امداد مكانهاي آسيبپذيري مورد در وي
را لازم عملكرد ما بيمارستانهاي بيشتر تهران ، در شديد زلزله يك وقوع پي در
.داشت نخواهند
تعداد معمولا:گفت آمار به استناد با زلزلهشناسي بينالمللي پژوهشگاه رييس
بر بيمارستانها ديدن آسيب ولي است ، كشتهها برابر زلزله 5 از ناشي مجروحان
.دهد افزايش را كشتهها تعداد ميتواند زمينلرزه اثر
تهران گسلهاي بر قزوين جنوب اخير زمينلرزه اثر مورد در آشتياني غفوري دكتر
.دارد مطالعه به نياز و نيست معلوم ما براي موضوع اين:گفت
در نيز زلزله مهندسي و زلزلهشناسي بينالمللي پژوهشگاه عضو زارع مهدي دكتر
از ناشي خسارات كاهش منظور به لازم مطالعات اصليترين از يكي گفتوگو ، اين
عنوان ساختمانها ، مقاومسازي براي اقدام و زلزله وقوع محل بررسي را زلزله
.كرد
|