...ميگيرند ياد بهتر موسيقيدانان
خوانندگان با
به ماهوارهاي شبكههاي از استفاده مجوز
شد داده خصوصي بخش هتلهاي
آزمايشگاه به مدرسه شدن 6500 مجهز با
اجرا مدارس ملي شبكه توسعه طرح رايانه
ميشود
شد برگزار خارجي زبانهاي سراسري آزمون
كاغذ قيمت اقتصاد شوراي مصوبه براساس
يافت كاهش تحرير و چاپ
نفع به علوم وزارت به پزشكي آموزش الحاق
است كشور عالي آموزش نظام
...ميگيرند ياد بهتر موسيقيدانان
انسان مغز در موسيقي نقش
موسيقي ، نواختن يادگيري و درك براي پيش از انسان مغز كه دريافتهاند دانشمندان
از انسان ديگر ، مغز بيان به.است شده توجه امر اين به آن خلقت در و يافته آمادگي
يادگيري و فهم براي خاص جايي كه است شده خلق نوعي به شكلگيرياش ، لحظه همان
اگر ميشود؟ ناميده هنر بيولوژي ، از بخشي آيا.است شده گرفته نظر در آن در موسيقي
كلاسهاي نوعي به را آن دارد احتمال بيندازيد ، هوبز ساندراتري آزمايشگاه به نگاهي
آغوش در كه حالي در ماهه تا 9 نوزادان 6.بياوريد نظر در باهوش نوزادان براي هنري
نگاه مبهوت ميشود ، پخش بلندگوها از موسيقي كه زماني دارند ، قرار والدينشان
و چهره در هوشيارانه تغييراتي آثار آهنگ ، سرعت و گام تغيير با همراه و ميكنند
آموزش قصد تورنتو ، دانشگاه روانشناسان كه است بديهي.ميشود مشاهده نوزادان حركات
هوبز تري خانم عكس ، بر !ندارند نوزادان به را موسيقي از قطعه يك يا پيانو نواختن
به يا شده گذاشته بار انسان مغز روي بر موسيقي قبل ، از آيا كه كند مشخص دارد سعي
شباهت است ، شده نصب آن روي بر ويندوز برنامه قبل از كه كامپيوتر يك به ديگر عبارت
ملودي" و "سرعت و گام"،"زيروبم صداهاي" انواع هوبز تري خانم آزمايش ، يك دردارد
قادر نوزادان دريافت و كرد پخش نوزادان براي موسيقي متفاوت فواصل با را "آهنگ يا
آهنگ يك در نوزادان.دهند تشخيص و كرده دنبال فوق مورد سه هر در را تغييرات هستند
بر فرض خاطر همين بهدادند تشخيص را صدا زيروبم تغييرات گام ، سرعت ، ميزان خاص ،
كه بود اين شگفتآور اما.دارند آشنايي موسيقي اوليه اجزاي با نوزادان كه شد اين
هماهنگي فاقد موسيقي قطعهاي وهمچنين زيبا و هماهنگ قطعاتي هوبز تري خانم كه زماني
سيستم يك داراي تولد بدو از نوزادان مغز آيا اينكه كشف براي را دهنده آزار و
برابر در نوزادان كه شدند متوجه كرد ، پخش نوزادان براي است ، موسيقي درك و شناسايي
و چهارم فواصل كه زماني آنكه خصوص به ميزنند ، لبخند زيبا و هماهنگ موسيقي پخش
C و G - C وF گامهاي مانند نيم و پرده هفت يا پرده نيم و پنج وسيله به كه پنجم
.ميداد دست كودك به خوشايندي احساس ميشد ، نواخته
عكسالعمل و بودند متنفر آزاردهنده و ناهماهنگ صداي از شدت به نوزادان اما
و پرده شش فواصل در نتها كه زماني خصوص به ميدادند ، نشان خود از ناراحتكنندهاي
احساس ميشد پخش "شيطان"نام به كه قطعهاي و ميشوند نواخته تند و تيز كه نيم
.دادند بروز خود از ناخوشايندي
دانشمندان اما كند ، آرام را خشمگين ديو يك ميتواند كه است افسوني موسيقي ،
آكادمي در كه علمي كنفرانس در.ميافتد اتفاق مغز در شيفتگي اين كه دريافتهاند
اسكنهاي دانشمند ، همكاران از تعدادي و تريهوبز خانم شد ، برگزار تازگي به نيويورك
قرار آزمايش مورد كه نوزاداني آن كنار در.ميگذارند نمايش به را MRIP7وE
به موسيقي براي انسان مغز كه است آن از حاكي كه دارد وجود نيز ديگري شواهد گرفتند ،
به.است شده داده اختصاص موسيقي به خاكستري مغز از فضايي يا و شده سيمپيچي نوعي
.ميكنند تكرار يا و ميآورند ياد به را صداها انواع كه است دليل همين
حتي.ميشود انسان در ترس يا آرامش جنگجويي ، خوي هيجان ، بروز موجب موسيقي همچنين
ندارد ، آن مباني و اصول با آشنايي يا و موسيقي نواختن در تجربهاي هيچ كه انساني
و ميدهد نشان عكسالعمل ميكند پيدا شدت كمكم كه موسيقي از قسمتي به راحتي به
اگر و ميدهد رخ هيجانانگيزي و مهم اتفاق موسيقي از بخش اين در كه ميشود متوجه
.دارد را شده پخش قطعه آن با متناسب تصويري انتظار باشد ، فيلم از بخشي موسيقي ، اين
.ميكنند عمل موسيقي مركز يك عنوان به گوشها ، پشت دقيقا مغز ، گيجگاهي بخش
ياغلغلك و ميزند دست ناحيه اين به جراحي ، عمل حين در اعصاب و مغز جراحان كه زماني
در گرامافون يك كه ميكند تصور و ميكند احساس را صداها وضوح به بيمار ميدهند ،
ميدهد ، دست آنها به صرع حمله ناگهان كه بيماراني براي.دارد وجود جراحي اتاق
اسلحه يك ماشه كشيدن حكم گيجگاهي بخش اين ميشود ، پخش موسيقي آنها براي كه زماني
.آوايي و صدا نوع هر نه اما دارد ، را
پاپ ، موسيقي بيماران از برخي در كه نوعي به هستند ، مستقل نوع از صرع حملههاي اين
خاصي ، موسيقي بيمار ، حساسيت نوع به بسته و كلاسيك موسيقي بيماران ساير از برخي در
يادگيري كه است آن شدند متوجه دانشمندان كه مهمي نكته.ميكند تشديد را صرع حمله
.ميشود آنان در رياضيات يادگيري توان افزايش موجب كودكان در موسيقي
حضار خنده با كردند اعلام نيويورك كنفرانس در را نتيجه اين محققان كه زماني
دانشگاههاي از فرانسيز و ايروين شاو ، گوردن توسط تحقيق اين) شدند روبهرو
گروه سه شاو ، گوردن گذشته سال (بود شده انجام سال 1997 در ويسكانسين و كاليفرنيا
همراه به را پيانو آموختن نفر داد26 قرار مقايسه رامورد دبستاني دوم كودكان از
همان با همراه را انگليسي زبان درس نفر دادند ، 29 انجام ويديويي رياضي تمرين يك
تمرين فقط اضافهاي درس هيچ دريافت بدون نفر و 28 كردند دريافت ويديويي دروس
را پيانو آموزش كه كودكاني چهارماه گذشت از پس.كردند دريافت را رياضي ويديويي
گروهديگر دو نسبت به را بالاتري نمرههاي درصد تا 41 بين 15 كردهبودند دريافت
.كردند كسب
آموزش دوبار هفتهاي كه كودكاني براي ويژه به پيانو آموزش از سال يك گذشت از پس
در آنها از نيمي و دادند امتحان چهارميها كلاس خوبي به ميكردند دريافت را پيانو
.كردند كسب خوبي نمرات پنجميها ، كلاس با قياس
بيشتري شادي و سهولت با درسي مطالب كه شود باعث موسيقي كه است ممكن اين آيا اما
داشته بهتري متقابل درك و ارتباط كودكان كه ميشود باعث موسيقي يا و شوند آموخته
نقش ميتواند موضوعات از بسياري در باشد ، موسيقي داشته صحت موضوعي چنين اگر باشند؟
ميبينند آموزشپيانو كه كودكاني نيست ، اين تنها اماكند ايفا را مفيدي و موثر
سريعتر توجه انعكاسها به بلكه و ميكنند درك را درسي مطالب بهتري ، روحي شرايط در
برقرار بهتري ارتباط ديگران با بود خواهند قادر همچنين.ميدهند نشان بيشتري دقت و
وجود ورياضي موسيقي بين ويژهاي ارتباط.داشت خواهند اطراف از بهتري درك و كنند
درگير را مغز از بخشهايي موسيقي كه باشد اين در ارتباط اين است ممكن و دارد
.است مرتبط مغز سوي از رياضي درك به كه ميكند
چپ نيمكره دو -باشد آب درون كه اسفنجي شبيه -كنيم فرض اسفنج يك به شبيه را مغز اگر
يكديگر با (C.Cاختصار به يا Corpus Callosum) اصلي خط يك وسيله به مغز ، راست و
آموزش كه كساني از مغز 30نفر بين ،(C.C)اصلي خط اين كه زماني.ميشوند مرتبط
شد مشخص شد ، مقايسه بودند ، آموخته حرفهاي را پيانو كه نفر و 30 بودند ديده پيانو
خط اين در كه داده نشان تحقيقات نتيجه.ميشود ديده اصلي خط اين در تفاوتهايي كه
قبل را يادگيري اگر خصوص به است ، بزرگتر موسيقيدانها در مغز عصبي كامل بخش اصلي
بخش طرف دو مغز ، عصبي كابل اين جلويي بخش.باشند كرده شروع سالگي سن 7 از
پيشبيني يا برنامهريزي آن در كه محلي ميكند ، متصل هم به را كورتكس (عصبي)قدامي
انسان اعمال كه ميكند وصل هم به را كورتكس از ديگري بخش دو همچنين.ميگيرد انجام
آن نقشه و ميشوند كشيده تصوير به مغز قسمت اين در درآيند ، اجرا به آنكه از قبل
در هماهنگي در عمل سرعت براي شد برده اسم آنها از كه اتصالاتي اين.ميشود ترسيم
نواختن در كه پيانو نوازنده يك در بهخصوص هستند ، مهم گفتار و عمليات انجام
بزرگراه ايندارد بالا سرعت و هماهنگي به نياز (Allegro)زياد سرعت با قطعهاي
به مغز راست سمت.ميكند منتقل را زيادي پيامهاي مغز ، چپ و راست سمت در ارتباطي
نه بزرگ موسيقيدانان.ميشود مرتبط شناخت بخش به چپ وبخش است مرتبط احساسات بخش
احساسات فراوان ، زبردستي با همراه بلكه هستند بالايي تكنيكي مهارتهاي داراي تنها
.هستيم دنبالش به كه است واقعي دليل اين شايد.ميكنند منتقل نيز را خود
به بايد مغز ، در تغييراتي ايجاد براي رسيدهاند نتيجه اين به دانشمندان از برخي
به "پاسكوئله وارو آل"دكتر رهبري به محققان از تعدادي.پرداخت موسيقي يادگيري
و آموختند را پيانو نواختن انگشتي پنج ساده تمرين نميدانستند موسيقي كه كساني
.تمرين طريق از موسيقي آواي حس و ملودي نه بود انگشت پنج حركت بر آموزش اين تمركز
تمرين ساعت دو روزي روز هر و هفته در روز پنج مربوطه آزمايشگاه در داوطلبان اين
انگشتان حركت توانايي به مربوط كه مغز از قسمتي آن كه بود اين توجه جالب.كردند
به فقط كه دادند تمرين شكل اين به را ديگر گروهي محققان سپس.شد فعالتر بود ،
حركات ذهني طور به داوطلبان دهند ، و انجام فكري را تمرين كنندو فكر ملودي و موسيقي
در ساعت دو مدت به نيز افراد اين آموزش مدت و ميدادند انجام مغز در را انگشتان
در مغز در بار اين كه تغييراتي كه بود اين جالب بسيار نكته.بود هفته روز پنج
حركتي -فيزيكي تمرين واقعا فرد كه بود اين مثل درست بود ، داده روي غشايي ناحيه
كه كساني نسبت به كمتري اشتباهات مرتكب اينكه خصوص وبه باشد داده انجام را انگشتان
بودند ، داده انجام انگشتان با و فيزيكي طور به بلكه ذهني طور به نه را تمرين
.ميشدند
با صرفا تمرين از موثرتر بسيار (انگشت با تمرين)فيزيكي و ذهني تمرينات انجام لذا
.كنيم تشريح سايكولوژي علم طريق از را آن ميتوانيم كه است انگشت
پشت نشستن از "والديميرهاروتيز" و "اشتاين روبن آرتور" همچون معروفي پيانيستهاي
براي را پيانو روبهروي نشستن مشخصا كه روبناشتاين.بودند متنفر تمرين و پيانو
جوزف.بودند قوي بسيار ذهني تمرين جهت از نفر دو هر اما.نداشت دوست طولاني مدت
را مغز نواحي از برخي ذهني سازي شبيه":است معتقد تاون جورج دانشگاه از راشكر
.ميكند ايجاد Synampses در تغييراتي و سازد فعال ميتواند عملي تمرين يك همانند
وخودشان كنند تشويق موسيقي آموختن به را كودكان كه ميكنم پيشنهاد والدين لذابه
".كنند عمل آن به نيز
ساكت فيض مهرك:مترجم
تايم مجله:منبع
خوانندگان با
و يادداشتها ترجمهها ، نوشتهها ، مقالات ، روزه همه همشهري ، فرهنگي علمي گروه
سهگانه صفحههاي در چاپ قابليت داراي آنها از برخي كه ميكند دريافت را پيامهايي
صفحات در آمادهسازي ، مراحل طي از پس و هستند گروه اين فرهنگي و علمي آموزشي ،
دلايل به كه ميكنيم دريافت نيز نوشتههايي ميان ، اين در.ميرسند چاپ به روزنامه
يا و غيرعلمي همشهري ، مخاطبان با نوشته محتواي نبودن سنخ هم جمله از متعدد
پيدا را همشهري در چاپ قابليت معتبر منابع از استفاده عدم و نوشته بودن غيرمستند
با و بوده پيچيده بودن ، علمي رغم به نيز ترجمهها و مقالات برخي همچنين.نميكنند
مقالهها ، اين از ميتوان و ندارند تناسب روزنامه عمومي خوانندگان علمي سواد سطح
.برد بهره تخصصي علمي مجلات در
منتظر.رسيد نخواهد چاپ به همشهري در ميآيد ، پي در آنها اسامي كه كساني نوشتههاي
.هستيم فرهيخته و محترم خوانندگان اين مطالب ديگر
تقوي محمد ،(تهران) حسيننيا عبدالحميد دكتر ،(كردستان ديواندره) غزايي محمد
(تهران از مظلوم معلمان با مدني جامعه مدعيان برخورد مورد در) معلم يك (رشت) لاكاني
كارشناسي آزمون درباره مشهد فردوسي دانشگاه مهندسي دانشكده دانشجويان از جمعي ،
(سوهانك) لطيف حسين ،(رازي سرمسازي و واكسن تحقيقات موسسه) حسامي محمد دكتر ارشد ،
شهر همايون) داوديفرد ، پروين(تهران) بهروزان گل گيله ،(تهران)معزيان ناهيد ،
مژده مهندس ،(تهران) حسيننيا عبدالحميد دكتر ،(تهران) وزيري صالحي نسيم ،(اصفهان
،(تهران) ايرويي محمود ،(رشت) فتحي بهمن ،(اصفهان) اوليابك جلال ،(تهران)طبري روشن
مهرگرايي ماندانا ،(تهران) نوحي حميده ،(تهران بهشتي شهيد دانشگاه) قليپور شهرام
سيده ،(تهران) ماسوله گلرخ اسماعيل ،(زنجان) زماني رسول سيدمحمد ،(تهران)
فرهنگي ميراث دانشجوي) كم احمد ،(تهران) يزدانپناه كيومرث ،(اراك) طاهرهاشميپور
بهداشت مركز) رضاخواه عليرضا مهندس ،(محيط بهداشت كاردان) صلحي محسن ،(تهران از
دانشگاهي جهاد) محمدي احسانالله دكتر ،(تهران) فرهمندآذر بهمن ،(اصفهان استان
صنايع مهندسي دانشكده علمي هيات عضو) قمي آقايي عبدالله دكتر ،(معلم تربيت واحد
،(شرقي آذربايجان هريس) هريسي افتخاري اصغر ،(طوسي نصرالدين خواجه صنعتي دانشگاه
ماسوله گلرخ اسماعيل ،(مطهري مرتضي شهيد آثار نشر بر نظارت شوراي) مطهري علي
آمنه ، زندوكيلي راحله ،(بروجرد)ميرصانع حميد سيد ،(قم) قدس بهمن مهندس ،(تهران)
رمضاني سارا و (اراك) بزرگ الهام ،(تهران از ساله 95) ماشينچي حسين ،(؟) ناظر
.(تهران)
به ماهوارهاي شبكههاي از استفاده مجوز
شد داده خصوصي بخش هتلهاي
مجوز:گفت تهران استان جهانگردي و ايرانگردي سازمان مدير:فرهنگي علمي گروه
بيبيسي و سيانان الجزيره ، مانند ماهوارهاي شبكههاي برخي از استفاده
.شد داده خصوصي بخش آپارتمان هتل و هتل به12 خارجي ، ميهمانان براي
:افزود اسلامي ، جمهوري خبرگزاري با وگو گفت در شنبه روز خسروآبادي غلامحسين
جهان روز اخبار از اطلاع براي خارجي ميهمانان مكرر تقاضاي به نظر مجوز اين
امور معاونت موافقت و جهانگردي و ايرانگردي سازمان پيگيريهاي به توجه با و
.شد صادر اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت سينمايي
سمعي همكاريهاي و توسعه كل اداره توسط مجوز اين:كرد نشان خاطر خسروآبادي
غيرمجاز استفاده صورت در و است شده صادر اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت بصري
.باشد پاسخگو بايد واحد مدير ماهوارهاي ، تجهيزات از
فقط اين از پيش:افزود تهران استان جهانگردي و ايرانگردي سازمان مدير
از استفاده اجازه خصوصي بخش هتلهاي به ولي داشتند را مجوز اين دولتي هتلهاي
و دولتي هتلهاي بين تبعيض نوعي امر كهاين نميشد داده ماهواهاي شبكههاي
.نبود خارجي مهمانان براي توجيه قابل و بود آورده وجود به خصوصي
تهران استان در خصوصي آپارتمان هتل و 11 هتل اينكه 53 بيان با مسئول اين
دست در دارند لازمرا شرايط كه واحدها ديگر براي مجوز صدور:گفت دارد ، وجود
.است بررسي
آزمايشگاه به مدرسه شدن 6500 مجهز با
اجرا مدارس ملي شبكه توسعه طرح رايانه
ميشود
به آينده سال در دبيرستانها ويژه كشوربه سراسر در مدرسه فرهنگي6500 علمي گروه
.ميشوند مجهز مدارس ملي شبكه توسعه طرح قالب در رايانه آزمايشگاه
فناوري همايش نخستين در آموزشي برنامهريزي و پژوهش سازمان رئيس علاقمندان مهندس
در IT توسعه برنامه:گفت مطلب اين اعلام با پرورش و آموزش در اطلاعات و ارتباطات
نظام در فناوري اين توسعه نظري مباني و ضرورت بررسي محور سه با كشور آموزشي نظام
توسعه و محتوا زيرساخت ، بعد سه در ظرفيتسازي آفريني ، وساخت فرهنگسازي آموزشي ،
سه به اشاره با آموزشي برنامهريزي و پژوهش سازمان رئيس.ميشود بررسي انساني نيروي
تقاضا ، با مقابله فناوري ، اين براي تقاضا ايجاد از مدارس ، در فناوري توسعه راهبرد
به با:افزود و برد نام راهبرد سه اين عنوان به تقاضا هدايت و IT بستر از استفاده
فعاليت مانند بسياري مزاياي به مدارس در فناوري ايجاد و راهبردها اين كارگيري
.يافت خواهيم دست فردي صورت به دانشآموز
طرح اجراي انساني ، نيروي آموزش ،IT توسعه نظري مباني ضرورت بررسي از وي
طرح اجراي درسي ، برنامه و مديران معلم ، دانشآموز ، براي فناوري استانداردسازي
طراحي پروژه معلمان ، آموزش كوتاهمدت و بلندمدت طرح و مدارس ملي شبكه توسعه
ياد اقداماتي عنوان به...و بهداشتي اطلاعرساني مدل ايجاد و طراحي مدرسهمجازي ،
.يافت خواهد ادامه و گرفته صورت مدارس در فناوري توسعه راستاي در كه كرد
شد برگزار خارجي زبانهاي سراسري آزمون
و هزار كرد360 اعلام كشور آموزش سنجش سازمان:فرهنگي علمي گروه
شنبه روز خارجي زبانهاي گروه در عالي آموزش و دانشگاهها به ورود داوطلب 866
.پرداختند رقابت به شهرستان در 337
آزمون برگزاري كار خارجي ، زبانهاي آزمايشي گروه داوطلبان آزمون برگزاري با
پايان به سال 81 در كنكور عالي آموزش مراكز و دانشگاهها به ورود سراسري
.است رسيده
تا 15 روزهاي13 در كشور ، آموزش سنجش سازمان عمومي روابط گزارش به
سال 81 سراسري آزمون در داوطلب و 195 هزار و 918 ميليون يك جمعا تيرماه ،
.كردند شركت عالي آموزش مراكز و دانشگاهها ورود
و 709 هزار و 773 زن نفر و 486 هزار و 144 ميليون يك جاري ، سال آزمون در
.داشتند شركت زبان و هنر انساني ، فيزيك ، رياضي ، آزمايشي گروه پنج در مرد نفر
كشور و 12 كشور شهر در 337 عالي آموزش و دانشگاهها به ورود سراسري آزمون
پاكستان ، تركيه ، سوريه ، قطر ، كويت ، عربي ، متحده امارات كشورهاي شامل خارجي
همزمان طور به هندوستان و روسيه سعودي ، عربستان چين ، ايتاليا ، آلمان ،
.شد برگزار
كاغذ قيمت اقتصاد شوراي مصوبه براساس
يافت كاهش تحرير و چاپ
جلسه در را تحرير و چاپ كاغذ قيمت اصلاح آييننامه اقتصاد شوراي:فرهنگي علمي گروه
.كرد تصويب و اصلاح اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير درخواست به سال 81 تيرماه اول
مصوبه بند 3 بود كرده اسلاميدرخواست ارشاد و فرهنگ وزير
اخير جلسه در كه يابد كاهش تحرير و چاپ كاغذ قيمت كاهش بهمنظور اقتصاد شوراي
.گرفت قرار موافقت مورد امر اين اقتصاد شوراي
به ريال از 3500 كيلوگرم هر ازاي به تحرير و چاپ كاغذ رسمي قيمت مصوبه اين براساس
.يافت كاهش ريال به 3075 ريال از 3550 شيت صورت به چاپ كاغذ براي و ريال 3025
نفع به علوم وزارت به پزشكي آموزش الحاق
است كشور عالي آموزش نظام
ميتواند علوم وزارت و عالي آموزش نظام به پزشكي آموزش الحاق:فرهنگي علمي گروه
بخش اين در كيفيت ارتقاي و دوبارهكاريها از جلوگيري آموزش ، در يكپارچگي به منجر
.شود
گفتوگويي در فناوري و تحقيقات علوم ، وزارت آموزشي معاون توفيقي جعفر دكتر
وزارت به پزشكي علوم دانشگاههاي الحاق طرح مطلب ، اين بيان ضمن همشهري باخبرنگار
دانست كشور عالي آموزش نظام نفع به و ملي مصالح جهت در را فناوري و تحقيقات علوم ،
ميدهد نشان معتبر دانشگاههاي و دنيا كشورهاي ساير از جهاني موجود تجارب:گفت و
قائل پزشكي و عالي آموزش ميان تفكيكي و هستند يكپارچه عمدتا آموزشي نظامهاي
.نيستند
پيشقدم وزارتخانه اين به پزشكي آموزش الحاق بحث در علوم ، وزارت البته:گفت وي
و سياستگذاريها در يكپارچگي تنها نيز ساختار تغيير لايحه در و نبوده
علوم ، و پزشكي آموزش و درمان بهداشت ، وزارتخانههاي ميان كلان برنامهريزيهاي
و آموزش كميسيون در لايحه بررسي سير در كه بود شده پيشنهاد فناوري و تحقيقات
شوردوم در و شد مطرح نمايندگان برخي توسط الحاق پيشنهاد اسلامي شوراي مجلس تحقيقات
سطوح در يكپارچگي و هماهنگي بحث ما ، نظر از نخست اولويت يعني.آورد راي علني صحن و
.است كلان برنامهريزيهاي و سياستگذاريها
در دانشگاهها به اختيارات واگذاري و تمركززدايي سياست به اشاره با توفيقي دكتر
طرح اجراي براي علوم وزارت آمادگي ميزان درخصوص فناوري ، و تحقيقات علوم ، وزارت
آموزش به پزشكي آموزش الحاق براي پيشنهادي علوم ، وزارت چون طبيعتا:گفت الحاق
كارشناسيهاي نيازمند بحث اين.دارد را كار اين آمادگي گفت نميتوان نداشته عالي
.است لازم برنامهريزيهاي و دقيق
تاثيرات به ميبايست طرح اين به نسبت انتقاد يا و اظهارنظر هرگونه براي:افزود وي
.كرد فكر كشور براي آن بلندمدت
|