را حقوقي مشاوره و وكالت بايد كانون
كند ساماندهي
بدون مرز كنترل و تامين :قاليباف سردار
ندارد امكان مرزنشينان به توجه
حادثه اصلي علت خاك غيرقانوني تخليه
شد اعلام خاورشهر بزرگراه در اخير
تهران در كاميون با موتورسيكلت برخورد
گذاشت برجاي كشته سه
است رواني امنيت ضد جامعه ، در تهديد
كنيم صحبت كودكان با چگونه
كنند؟ گوش را حرفمان تا
را حقوقي مشاوره و وكالت بايد كانون
كند ساماندهي
يعني آن تخصصي سازمان وسيله به بايد حقوقي مشاوره و وكالت وضع ساماندهي:اجتماعي گروه
.گيرد صورت وكلا كانون
ايسنا با گفتوگو در حقوقدان و دادگستري وكلاي كانون مديره هيات عضو رياحي ، غلامعلي
آن بودجه و اعتبارات با نيز مجلس اينكه ، از نظر امر ، قطع اين به قضائيه قوه تصدي:افزود
حرفه اين دنيا ، تمام در اينكه و وكالت شغل مقتضيات به باتوجه است ، نكرده موافقت
.نميباشد مصلحت به نيست ، حاكميتها زيرمجموعه
دادگستري وكلاي تربيت در تاسيس ساله سابقه 50 با دادگستري ، وكلاي كانون:داد ادامه وي
جهت در توسعه ، سوم برنامه راستاي در كه دارد را استعداد اين و است بوده موفق
لازم تعداد به مشاورهاي و حقوقي خدمات به كشور محروم مناطق كمبودهاي رفع و اشتغالزايي
.كند تربيت وكيل
پيش شعار اين با قضائيه قوه بهوسيله ماده 187 اجراي مدافعين:كرد عقيده ابراز رياحي
گام ، نخستين در ولي كنند اشتغال ايجاد گسترده ، سطح در بيكار جوانان براي كه آمدهاند
.محروم مناطق در خدمت اهل نه و بيكار نه جوانند نه كه شده داده پروانه افرادي به بعضا
در.است عام دادگاههاي قانون تصويب مقطع نظير جاري روند:كرد تصريح دادگستري وكيل اين
تخريب موجب دادسراها ، حذف و قانون اين تصويب زدند فرياد حقوقي صاحبنظران نيز زمان آن
حاضر حال در و نشد توجهي هشدارها و انتقادات اين به ولي ميشود دادگستري بنيادهاي
انكار را قانون اين اجراي و تصويب بودن زيانآور قضائيه قوه در متولي تقريباهيچ
.نميكند
وضع يقين ، به قريب احتمال به نيز حقوقي مشاوره و وكالت درخصوص فعلي رويه:داد ادامه وي
با كه است اين راهحل بهترين.داشت نخواهد عام دادگاههاي تشكيل قانون به نسبت بهتري
حدود تعيين و تجربه و سابقه و تحصيلات برحسب حقوقي مشاوره و وكالت متقاضيان درجهبندي
هم و شود حفظ حقوقي خدمات ارائه كيفيت هم تا شوند تقسيم درجه ، چند به وكلا اختيارات ،
.شود فراهم حقوق رشته تحصيلكردگان براي اشتغال فرصت
سه درجه و دو درجه يك ، درجه به دادگستري وكلاي سابق مانند ميشود پيشنهاد:افزود رياحي
در دفاع و حضور حق اول درجه وكلاي.شوند تقسيم كار ، سابقه و تحصيلات ميزان به باتوجه
وكلاي و كشور ديوان از پايينتر حد در دوم درجه وكلاي.باشند داشته را قضائي مراجع كليه
.شوند گروهبندي بدوي دادگاه حد در فقط سوم درجه
برجسته وكلاي محاكمه
.است وكالت براي مناسب جايگاه عدم معناي به كشور برجسته وكلاي محاكمه
اين بيان با ايسنا با گفتوگو در مشهد وكلاي كانون عضو و دادگستري وكيل بهرامي خسرو
محاكمه همين و ندارد مستحكمي و محترم جايگاه وكيل ما كشور در متاسفانه:افزود مطلب
مستحكمي نقش هنوز وكالت كه است اين نشانگر آنها حقوقي مسئوليتهاي بهخاطر برجسته وكلاي
.ندارد ما كشور حقوقي نظام در
وظايف انجام بهخاطر تحصيلي و كاري سوابق همه آن با برجسته وكيل يك نبايد:كرد تصريح وي
.شود گرفتار و گيرد قرار بازخواست مورد صنفياش
رسيدگي فرصت قضات انتظامي دادسراي حتي وقتي:گفت گرفته صورت تخلفات بعضي به اشاره با وي
و رسيدگي بدون تجديدنظر مراحل در پروندهها بعضا و ندارد را قضايي تخلفات زياد تعداد به
.ميشود سلب قضايي دستگاه به نسبت عمومي اعتماد مسلما ميشود ، تاييد عينا توجه
بدون مرز كنترل و تامين :قاليباف سردار
ندارد امكان مرزنشينان به توجه
توجه بدون مرز كنترل و تامين ايران اسلامي جمهوري انتظامي نيروي فرمانده:اجتماعي گروه
.ندانست امكانپذير را مرزنشينان به
همايش چهارمين در قاليباف محمدباقر سرتيپ سردار خبر ، مركزي واحد خبرنگار گزارش به
مهمترين مرزنشينان:گفت انتظامي نيروي فرماندهي ستاد محل در استانها مرزباني فرماندهان
.ندارد تناقضي هيچ مرزنشينان خواستههاي با مرز كنترل و حفظ و هستند ما مرزبانان
عمل بهگونهاي و دفاع خسارتي هر مقابل در مرزنشينان از بايد انتظامي نيروي:افزود وي
.شود تامين مرزنشين مردم منافع كه كند
كه است آمده بوجود انتظامي نيروي براي شرايطي كشور در امروز:گفت انتظامي نيروي فرمانده
قوا كل فرماندهي معظم مقام بويژه و مديران مجلس ، نمايندگان قضائي اجرايي مسئولان مجموعه
.دارند نيرو اين به را خاصي توجه
بردن بالا و بهبود براي را استفاده حداكثر و بشماريم مغتنم را فرصت بايد:افزود وي
هيچ از نيرو اين به مردم اعتماد بردن بالا جهت در و آوريم بهعمل انتظامي نيروي كارآمدي
.نكنيم كوتاهي كوششي
به نگاهش در و عميق تدبير با كه است نيازمند انتظامي نيروي اينكه بيان با قاليباف سردار
اولويت كند ، جبران را گذشته كاستيهاي بتواند تا كند تلاش مضاعف انگيزه با ماموريتها
نظارت و كنترل:كرد تصريح و خواند محروم مناطق به توجه را انتظامي نيروي ماموريتهاي
و مرزبانان وظايف مهمترين از دارد پي در امنيتي و سياسي فرهنگي ، تبعات كه مرزها بر دقيق
نيروي مرزبانان اصلي وظايف از شرارت ، و الكلي مشروبات مخدر ، مواد كالا ، قاچاق با مقابله
.است انتظامي
تمام در كنترلي وضع اين گسترش خواستار كشور شرق مرزهاي كنترل از خرسندي ابراز ضمن وي
و كنترل تحت منطقه در امنيت ميزان را مرزباني فرماندهان ارزيابي شاخص و شد مرزي نقاط
.دانست امنيت اجزاي از نيز را بعدي شاخصهاي
مرزباني فرمانده صانعي اميرسرتيپ انتظامي ، نيروي فرمانده سخنان از پيش همايش اين در
براي سال 81 در خودرو دستگاه اختصاص 641 از همايش اهداف برشماري ضمن انتظامي نيروي
وضع و بيسابقه را مرزي يگانهاي به يافته اختصاص امكانات و خرسندي ابراز مرزها كنترل
.كرد اعلام رضايتبخش را مرزها كنترل
برگزار انتظامي نيروي فرماندهي ستاد در استانها مرزباني فرماندهان حضور با كه همايش اين
.داد پايان خود كار به ديروز شد ،
حادثه اصلي علت خاك غيرقانوني تخليه
شد اعلام خاورشهر بزرگراه در اخير
بزرگراه در خودرو چندين برخورد:كرد اعلام تهران شهردار منطقه 15 بيسيم مركز:ايرنا
توسط خاك غيرقانوني تخليه اثر بر شد ، شهروندان از زيادي تعداد جراحت به منجر كه خاورشهر
.است بوده بزرگراه در كمپرسور
اثر بر:داد گزارش تهران شهر مديريت و ترافيك كنترل شركت از نقل به گذشته روز ايرنا
را منطقه اين ترافيك و شدند مجروح نفر چند تهران ، منطقه 15 در خودرو دستگاه برخورد 24
.كرد مواجه اختلال با
كه 24 داد روي حالي در سهشنبه نيمهشب حادثه اين شده ، ياد مركز شنبه پنج روز گزارش به
.آمد بوجود منطقه در سنگيني ترافيك ساعت چندين و كرده برخورد يكديگر با خودرو
بوده ، بار تخليه و حركت به مجاز كه مسيري برخلاف كمپرسور راننده:ميافزايد گزارش اين
.است كرده تخليه بزرگراه در را بار و كرده حركت
بزرگراه در شده تخليه خاك با مينيبوس دستگاه يك ماجرا ، اين دنبال به گزارش ، اين براساس
برخورد يكديگر با نيمساعت از كمتر مدت در خودرو از 20 بيش آن پي در و نمود برخورد
.كردند
و شدند مجروح بشدت نفر حادثه 7 اين در:كرد اعلام همچنين شهرداري منطقه 15 بيسيم مركز
.نداشت بر در جاني تلفات حادثه اين.برداشتند سطحي جراحت نيز نفر دهها
به نيز خودروها بقيه و شدند متحمل زيادي خسارات خودرو حادثه 8 اين در گزارش ، اين براساس
.ديدند خسارت كمتري ميزان
.است نشده شناسايي تاكنون بود ، كرده تخليه بزرگراه در را خود بار كه كمپرسوري
تهران در كاميون با موتورسيكلت برخورد
گذاشت برجاي كشته سه
به منجر تهران جنگل سردار خيابان در كاميون دستگاه يك با موتورسيكلت يك برخورد:ايرنا
.شد موتورسيكلت سرنشين فوت 3
در كاميون اين كه داد رخ درحالي همت شهيد بزرگراه به نرسيده گذشته شب نيمه حادثه اين
منحرف خود مسير از بودند مرد همگي كه سرنشين ، با 3 موتورسيكلت و بود پارك خيابان كنار
.است كرده برخورد سنگين خودرو اين با و شده
مركز ايرنا ، خبرنگار با گفتوگو در رانندگي و راهنمايي پيام مركز عمومي روابط مدير
راكب سوي از نقليه وسيله كنترل توانايي عدم و زياد سرعت را حادثه علت تهران ، استان
.كرد عنوان موتورسيكلت
براي 2 كه است نقليهاي وسيله موتورسيكلت اينكه به باتوجه:گفت رضايي محمدرضا سرهنگ
وي.ميكند سختتر موتورسيكلت راكب براي را كنترل بيشتر سرنشين است ، شده طراحي سرنشين
به و نداشتند سر بر كاسكت كلاه موتورسكيلت سرنشينان از هيچكدام حادثه اين در:افزود
كلاه از استفاده:گفت رضايي سرهنگ.جانباختند بلافاصله كاميون با برخورد از پس علت ، اين
و مهمترين بهعنوان سر ، از ميتواند كه است ضرورت يك موتورسيكلت سرنشينان براي كاسكت
كلانتري 140 به پيگيري براي حادثه اين پرونده:گفت وي.كند محافظت بدن عضو حساسترين
.است شده سپرده باغفيض
است رواني امنيت ضد جامعه ، در تهديد
اقتصادي و سياسي امنيت فقدان شغلي ، نگراني تهديد ، آن در كه جامعهاي در:اجتماعي گروه
از كه مشاركت و خودشكوفايي از و شده گذاشته پا زير رواني امنيت باشد ، داشته وجود
.ميشود چشمپوشي ميرود بهشمار انسان يك عالي نيازهاي
مسايل كارشناس و روانشناس كردي عبدالرضا منطقه 8 فرهنگي مراكز عمومي روابط گزارش به
ارزشي امنيت فقدان اجتماعي مشاركتجويي در آن نقش و رواني امنيت مفهوم همايش در اجتماعي
بيماريهاي افزايش و انزوا دختران ، فرار عمده دلايل از را اجتماعي و رواني بهداشت و
شرايط حداقل بايد كشورها تمامي دنيا تمام در بشر حقوق قانون طبق:افزود و دانست رواني
طبق بر نيز ما كشور در البته كه كنند فراهم خود ملت آحاد براي را رواني بهداشت و امنيت
.است دولت عهده بر امر اين اساسي قانون
قدرت اساس بر ما امروز اجتماعي نهادهاي اينكه به اشاره ضمن خانواده فرهنگسراي رئيس
اميدي نا و ياس عمده دلايل از را كننده حمايت افراد و معرفها وجود شدهاند ، طراحي
كه است آن از مهمتر بسيار باشد ، خاص شخص يك فرزند جوان اينكه متاسفانه:افزود و برشمرد
با كند هماهنگ خود اطراف مفاهيم با را خود بتواند او اينكهميكند فكر چگونه او
اجتماعي عرصه در خوبي بازيگر چقدر اينكه و نه؟ يا است درستي آدم اينكه از است ارزشتر
.است ايمان با و خدا با اندازه چه به كه است آن از بهتر است
كنيم صحبت كودكان با چگونه
كنند؟ گوش را حرفمان تا
.ميشنوم والدين از اغلب كه است سوالي اين "كنم؟ دادن گوش به وادار را فرزندم چگونه"
به موضوع اين اما.باشد آسانتر يا سختتر است ممكن كار اين كودك رشد سطح و سن به بسته
حال در زياد اصرار با و مداوم بهطور است ممكن شما.دارد بستگي هم او با شما صحبت نوع
است ، كودك يك اصلي هدف استقلال ، كه آنجا از.باشيد انتقاد يا كمك نصيحت ، تصحيح ، آموزش ،
.است درك قابل و طبيعي "ميشود گفته او به آنچه" برابر در او مقاومت
كه همانطور.است ماندن ساكت علاقهمند ، مادر يا پدر يك براي كار سختترين وجود ، اين با
زندگي ما با كه -ساله دختر 5 يك و ساله پسر 8 يك -او فرزند دو و دخترم مورد در من
آنها تربيت در من دختر و هستند خوبي بسيار بچههاي آنها.كردهام مشاهده ميكنند ،
مورد در تقريبا او.آنهاست دنبال به لزوم حد از بيش او اما.است بوده موفق فوقالعاده
ما براي مزاحمتي آنها كه دارد سعي او شايد.ميدهد نظر ميدهند ، انجام آنها كه هركاري
ميكند ، صادر را دستورش سومين او كه زماني اما نكنند ، ايجاد (بزرگشان مادر و بزرگ پدر)
ديگري سمت به سرهايشان و ميشود رق و شق ميافتند ، بدنشان پائين بچههايش پلكهاي
آن برعكس كاملا كاري يا ميدارند نگه دور او دستورات از خودشانرا يا آنها.ميچرخد
از پس و "!اندازي مي ميز رو از را ليوانت" يا "!باش مواظب":ميگويد او.ميدهند انجام
.است زمين روي ليوان ،"جيرينگ" لحظهاي ،
و ميشوند تكرار كمتر كه دستوراتي كه مطمئنم من مورد اين در اما است ، آسان انتقاد گرچه
.ميشوند شليك مسلسلوار كه است آنهايي از موثرتر دارد ، بسيار وجود زيادي فاصله آنها بين
مادرانه لحن با صحبت
و زير با صداها سري يك نوزاد ، يك واقع ، در ;نيستند دادن گوش مخالف طبيعي بهطور بچهها
آرام لحن با او با من اگر.ميدهد نشان عكسالعمل آنها به و ميدهد ترجيح را خاص بم
صداي سمت به نوزادي هر اما ;نكند توجهي هم شايد كند ، توجه است ممكن كنم ، صحبت مردانه
رحم ، در مادرش ، صداي به نسبت او كه باشد دليل اين به شايد موضوع ، اين.برميگردد مادرش
را زنانه صداهاي ذاتي ، بهطور انسان ، نوزاد كه ميدانيم چنين هم ما اما است ، شده شرطي
با صحبت موقع در ما همه كه است صدايي همان مادرانه ، زير صداي اين.ميدهد ترجيح
اين ميگويد ، بچه يك به "خاص صداي" اين آنچه.ميبريم كار به كوچك بچههاي و نوزادان
را شدن شنيده احتمال ما كار ، اين با "ميكنم صحبت تو با فقط دارم من حالا ، ":است
بم زيرو انسان ، وقتي صداي.است "او" صداي اين كه ميداند كوچك بچه زيرا.ميدهيم افزايش
چگونه بدانيم بايد ما.ماست فرزندان با ارتباط براي قدرتمندي وسيله باشد ، داشته مناسبي
.نبريم كار به را آن موقع چه و كنيم استفاده آن از
مشكل.ميكنند استفاده خود بچههاي با ارتباط ادامه براي دستورات ، از والدين از بسياري
تاثير -!ندو خيابون تو -دهد نشان عكسالعمل او كه است مهم واقعا كه زماني كه جاست اين
.شود كم او دادن گوش احتمال كه ميشود باعث ديگر دستورات تمام كمرنگ
دادن گوش به بچهها كردن وادار
(پائين نت) ميرود فرو خودش در او كه زمانهايي بين يعني.است آهنگين كودك يك توجه حالت
با محققين.دارد وجود هماهنگي ،(بالا نت) ماست متوجه كافي دقت حواسشبا كه مواقعي و
- را چرخه يك روز طول تمام در كودكان مغز كه دادهاند نشان (g.e.e) مغزي نوار از استفاده
به آنها پيدرپي بيتوجهي دلايل از يكي.ميكند طي -بازسازي براي پائين سپس و بالا
كند ، توجه ميگوئيد ، چه آن به شما كودك ميخواهيد اگر پس.است همين والدين توصيههاي
بسيار باشد ، شده محاصره سكوت با وقتي دستور ، يك:بسپاريد خاطر به را نكته اين
.ندهيد "گير" كودك به ديگر ، عبارت به.است قدرتمندتر
اشتباه از ناشي شكست از كودك كه است اين يافتهام ، دست آن به تحقيقام در كه ديگري نكته
راهگشايي يا نظارت تحت كه زماني از بيشتر بسيار مختلف ، حلهاي راه امتحان و كردن
به خطا و آزمون با و ميكند تلاش او كه وقتي.ميگيرد دارد ، ياد قرار بزرگسال مستقيم
انجامش خودم !دادم انجامش من":دارد تعلق او خود به هم نهايي موفقيت ميرود ، هدفش سمت
"!دادم
"شنيدن سخت" سنين
چقدر هر مادرش ، پدريا حرف به نميتواند او كه دارد وجود كودك يك تكامل در دورههايي
جويانه سبقت انگيزههاي كه است زمانهايي آن و كند گوش كنند ، صحبت او با خوب آنها كه هم
.ماست مادري يا پدري انگيزههاي از قويتر آنها در
نوپاها
گوش است ، كردن كشف جرات و رفتن راه ايستادن ، يادگيري حال در كه سالهاي يك كودك براي
در دروازههايي تنها "!نرو پلهها نزديك باش ، مواظب".است غيرممكن شما اخطارهاي به دادن
.كنند ايجاد دنيايش فتح براي او قوي ميل راه سر بر مانعي ميتوانند پلهها انتهاي دو
-"نه؟ يا بكنم را كار اين" -كارها ندادن يا دادن انجام سر بر دروني غوغاي سالگي دو در
شما دروني ، ميل وجود با.ميكند تبديل كودك براي عملي راهحل تنها به را بدخلقي
بيروني درخواست هر از مهمتر كودك دروني كشمكش.كنيد كوتاه را بدخلقيها اين نميتوانيد
بدخلقياش و بداندغرغر تا شويد دور او از كه است اين شما براي مناسب تاكتيك تنها.است
سپس ، .باشد بيخطر او گذاشتن تنها كه است شرايطي در اين البته ;ندارد ديدن و شنيدن ارزش
نظر دو آدم كه است سخت خيلي":بگوئيد او به و كنيد بغلش گرفت ، ميتوانيد آرام كه وقتي
".ميخواهد چه واقعا كه بگيرد تصميم نتواند و باشد داشته مختلف
دبستان از قبل سنين
من حرفهاي بدهكار گوشش":است اين مادرها معمول شكايت است ، ساله پنج يا چهار كودك وقتي
يك انگار كه ميكند رفتار طوري ميآيد ، پدرش وقتي اما نيستم ، آنجا اصلا انگار نيست ،
"صرفهجويي" را آن من.مينامد "اديپ كشمكش" را مسئله اين فرويد "!ميزند حرف پادشاه
محبت ميتواند چطور اينكه و پدرش مورد در ميتواند كه را چه آن تمام دارد كودك.مينامم
در را چيز همه آموختن و برميگردد مادرش سمت به او بعد ماه.ميآموزد كند ، جلب را او
هر از قويتر او ، رفتار هدايت در كودك ، رشد فرايندهاي ديگر بار يك.ميكند آغاز او مورد
شما سمت به زودي به.باشيد صبور كنيد سعي.ميآيد مادر يا پدر جانب از كه هستند چيزي
.برميگردد
سالگي ده از قبل
.ميپردازد مداخله به ساله ده يا كودك 9 يك شنيداري مهارتهاي با ديگري دروني كشمكشهاي
كه وقتي.هستند تعارض همين ظاهري نشانههاي اغلب مدرسه ، به رفتن از ترس و درد دل سردرد ،
خشونت سكس ، با است قرار كه ميدانم من":ميگويد چنين ميكند ، اعتماد من به مضطرب كودكي
".هستند چه آنها كه نميدانم حتي من و شوم روبرو مخدر مواد و
مكاني و زمان در احتمالا او كه ترسهايش مورد در خود كودك حرفهاي به كه باشيد آماده
هر آن در كه بگذاريد او با هفتگي قرار يك.دهيد گوش گذاشت ، خواهد ميان در شما با مناسب
ميشويد ، نزديك هم به كه همانطور.بگذاريد ميان در هم با را جالبتان تجربههاي شما دوي
براي را مسائل همه ميخواهيم ما همه.ميكند مطرح شما با را دلنگرانيهايش و رازها او
قابل" الزاما موارد اين اما دهيم ، نجات نگراني و استرس از را آنها تا كنيم حل فرزندمان
.دهيد گوش كه است اين دهيد ، انجام ميتوانيد كه كاري سختترين و بهتريننيستند "حل
نوجوانان
دارد ، وجود آن بروز احتمال بزرگسالي هر زندگي در كه خشمناك لفظي جدال هر پايان از پس
مانع كه است قدرتمند چنان آن استقلال ، براي نوجوان يك تلاشندارد زيادي جاي دادن گوش
صحبت آرام صداي با او با عكسالعملهايي ، چنين دادن نشان جاي به.ميشود شنيدن براي او
رختخواب به شب نيمه دوستانت شايد اينجوريه ، وضع ما خانه توي متاسفانه ، عزيزم ، ":كنيد
كني ، هماهنگ باهاش رو خودت نميتوني اگه.خاموشيه وقت شب يازده ساعت اينجا اما بروند ،
ميدهيم ، تو به ديگه اوقات در ما كه را امتيازاتي بكنيم ، معاملهاي بتوانيم شايد
".داشت نخواهي
است زياد بياندازه كند ، پيدا پرالتهاب لحظات ميان از راهي شما آرام صداي كه اين احتمال
يك از قدرتمندتر هميشه آرام صداي يك.نميرود دست از او برابر در شما نفس به اعتماد و
.است بلند صداي
(.ميدهد گوش حرفتان به بهتر او باشد ، مثبت شما پيام اگر)
پيام كردن شيرين
مورد در واقع ، در.دارد خوبي كارآيي نوجوانان مورد در كه كردهام پيدا ديگري روش من
پيام يك با انتقادي ، پيام يك جاي به كه است اين آن و دارد كارآيي سني هر در كودكان
با ميكنم ، افتخار تو به واقعا من":بگوييد ميتوانيد مثلا.كنيد آغاز تعارفآميز
كه هستي روراست و صادق آنقدر كردهاي ، رانندگي ماشينم با من اجازه بدون تو اينكه وجود
تو و بشنوم مورد اين در را تو نظر ميتوانم من حالاكني صحبت موردش در من با و بيايي
كنم ، توبيخ را تو ماشين برداشتن براي بايد كه اين وجود با بشنوي ، مرا نظر ميتواني هم
"!آفرين.بشنويم را همديگر نظرات تا داشتهايم فرصت حداقل
رويكرد يك با كنيد سعي بدهد ، گوش شما حرف به واقعا فرزندتان ميخواهيد كه زمان هر پس
دستاوردهايي شما دوي هر براي اما نيست آساني كار اين.ببريد پيش را كارتان مراحل مثبت
.داشت خواهد همراه به
نگوييم چه و بگوييم چه
رها نيمهكاره را كارش اما بگذارد ، بيرون را آشغالها كه است اين شما پسر وظيفه -1
من":بگوئيد بلكه "كني؟ تموم كردي شروع كه رو كاري نميتواني هيچوقت":نگوئيد ;ميكند
آن قسمت كدام بگو من به ميشوي ، خسته آن از وقتها بعضي و است بزرگي كار اين كه ميدانم
سهم انجام به موفق او كه زماني ".ميدهم را بقيه ترتيب خودم من و دهي انجام ميخواهي را
كه شد خواهد مشتاق او ميشود ، تاييد ديگران جانب از او موفقيت اين و ميشود كار از خودش
لياقت احساس تا ميكند كمك او به كوچكتر قدمهاي برداشتن.بگيرد عهده به را بيشتري سهم
.باشد داشته
ميكنند ، بازي غذايشان با و ميخورند غذا بياشتهايي با شام سر شما فرزندان اگر -2
دوست تا دو شما":بگوئيد بلكه ".نيست دسر از خبري يا كني تميز رو بشقابت بايد":نگوئيد
ميشه مرغ با كه رو سبزيجاتي بتونيد شايد كنيد؟ كمك شام كردن درست در من به كه داريد
"خودشان غذاي" به آنقدر آنها.كنيد سكوت آنها خوردن غذا مورد در سپس ".كنيد انتخاب خورد
.شد خواهد برطرف مشكل زودي به كه ميكنند افتخار
اطاقتو":نگوئيد.است داده روي آن در گردباد يك انگار كه است وضعيتي در دخترتان اطاق -3
خوب خيلي رو تحريرت ميز روي":بگوئيد بلكه ".متنفرم خوكدوني توي زندگي از من كن ، تميز
دوست كاري هر ميتوني تو كني؟ تميز هم رو زمين كف كه كنم كمكت داري دوست كردي ، تميز
".كني حركت توش راحتتر ميتوني كني ، مرتبش اگر اما بكني ، اطاقت با داري
".داريم تو از اين از بهتر نمره توقع ما":نگوئيد.ميگيرد ديگري ضعيف نمره شما پسر -4
براي زيادي انرژي تو ميخواستي ، تو كه نيست نمرهاي اين ميدونم من":بگوئيد بلكه
درسهات توي شبها من كه ميخواي ميكني ، دلسردي احساس تو كه متاسفم من و گذاشتي مطالعه
"كنم؟ كمك بهت
برازلتون بريتي:دكتر
خانواده كانون:ماهنامه
خرمي فريده:ترجمه
|