هويت وبحران جوانان
گوشتهاي پرونده دادگاه جلسه نخستين
شد برگزار آلوده
مرگ سبب شادي قرص اندازه از بيش مصرف
ميشود
در اعتيادفردا علمي تازههاي همايش
ميشود تهرانبرگزار
امروز عمومي افكار پژوهشي موسسه دادگاه
ميشود برگزار
دانشجو ، 14 رانندگي تصادف
فرستاد مرگ كام به را ويكاستاددانشگاه
برجاي كشته قطار 3 با پيكان برخورد
گذاشت
هويت وبحران جوانان
لحاظ از بهويژه است ، اهميت حائز مختلف جهات از جوانان و نوجوانان مساله بررسي:اشاره
نيروهاي همين جامعهاي هر واقعي سرمايههاي كه است روشن اجتماعي نظر از.فردي و اجتماعي
.مينمايند ترسيم را آن آينده مشي و ميسازند را جامعه آينده كه هستند نوجواني و جوان
كشور دركرد جستجو جامعه آن جوانان و نوجوانان سيماي در بايد را جامعه آينده واقع در
از سرمايه اين دارند ، قرار جواني و نوجواني سنين در جمعيت از بالايي درصد كه ايران ما
.است برخوردار تصميمگيريها در بيشتري اعتبار و ارزش
و ميگيرد شكل دوران اين در او شخصيت و انسان تكامل و رشد از مهمي بخش نيز فردي نظر از
بيخيالي ، دوره كه چرا.است انسان حيات دوران پرانرژيترين و باارزشترين از دوره اين
متمايز وجود يك عنوان به خود از آگاهي و يافته پايان چرا و بيچون اطاعت و دنبالهروي
كسب براي تلاش همان كه استقلال و وجود ابراز براي تلاش و فرديت احساس.است شده آغاز
براي دانش از محروميت و تجارب كمي و طرف يك از ميباشد ، خود شخصيت به دادن شكل و هويت
تحريك را او كهدرون تعارضاتي با جدال به را فرد ديگر ، طرف از زندگي مسائل با مقابله
.فراميخواند ميكنند ،
همسالان ، گروه والدين ، برخورد كودكي ، دوران نظير شخصيت ، تاثيرگذار عوامل اگر
در يافته ، سازمان و هماهنگ گونهاي به...و جامعه و خانواده اجتماعي و محيطفرهنگي
اگر ولي.كرد نخواهد بروز حاد مسالهاي رسانند ، ياري را جوان همانندسازي و هويتيابي
مستعد جوان و ساخته تشديد را هويتيابي بحران نمايند ، عمل متعارض و ناهماهنگ عوامل اين
....شد خواهد رانده بزهكاري و نابهنجاري سوي به آسيبپذير و
والدين ، رسالت و آن كنترل و مقابله نحوه ، جوانان هويتيابي بحران در موثر عوامل
دنبال مقاله اين در كه است امري كنترل ، فرايند اين جامعهدر اجتماعي مسئولان و مربيان
.است شده
مشغول خود به را نوجوانان و جوانان ويژه به فردي ، هر ذهن كه است سوالي اين كيستم؟ من
البته.ميكند تلاش هويت كسب و خويشتن جستجوي در كه است سوال همين دنبال به و ميدارد
داشته وجود دورانطفوليت در آن ريشه بلكه نميكند ، بروز نوجوان در يكباره به سوال اين
.ميسازد متمايز ديگران از را خود وجود تدريج به رشد ، جريان در و
خاص اهميت اجتماعي و عاطفي شناختي ، فيزيكي ، رشد موازات به نوجواني دوران در هويتيابي
من اجتماعي جايگاه كه ميكنند سوال خود از زيادي شور با نوجوانان از بسياريمييابد
ازدواج كسي چه با سرانجام بود؟ خواهد چه من تحصيلي رشته چيست؟ من آينده شغل كجاست؟
بود؟ خواهند چه من فلسفي و اخلاقي ارزشهاي نهايتا و كرد؟ خواهم
به زيستن درست راه شناساندن مسئول كسي چه و كيست عهده بر ارزشها و راهها اين انتخاب
بهويژه و مربيان والدين ، رسالت پيش از بيش سوالات اين به جوابگويي است؟ نوجوانان
.ميدهد نشان را جامعه فرهنگي مسئولان و مشاوران
موضوع بيان و شرح
ميشود ، مربوط او هويت به كه سوالاتي اندازه به جوان و نوجوان براي دنيا در چيز هيچ
درباره و است انساني چگونه خويش ، گمان به او كه اين.نميكند ايجاد دلواپسي و نگراني
.واميدارد تلاش به "خود بر تسلط" براي را او دارد ، احساسي چه خود درباره ديگران استنباط
اين به منوط خود به نسبت فرد هر معرفت":مينويسد اريكسون نام به آمريكايي روانكاو يك
كدام ميكنند ، ترسيم وي از ديگران كه چهرهاي و دارد خود از او كه تصويرهايي كه است
آنان ظاهري سنگدلي همچنين و جوانان حساسيت و غرور (1)".ميشود جايگزين او ضمير در زودتر
.دارد بستگي موضوع همين به انتقاد در آنان بيپروايي و ارزشها و امور به نسبت
سائقها ، از كه پوياست و خودجوش دروني سازمان نوع يك ، هويت مارسيا جيمز اعتقاد به
از ذيل شرح به را هويت نوع چهار وي.ميگيرد نشات فرد گذشته تجارب و باورها تواناييها ،
(2).است كرده متمايز هم
به نسبت و گذاشته سر پشت موفقيت با را هويت بحران جوانان ، از گروه اين:شده كسب هويت -1
انعطافپذيرند معمولا گروه اين.نمودهاند ايجاد خود در را لازم تعهدات معيني ، اهداف
.برخوردارند بالايي نفس به اعتماد از و كرده عمل درايت و فكر با و
كه خاصي اهداف به نسبت نوجواني ، بحران تجربه داشتن بدون گروه اين:پيشرس هويت -2
انتخاب مثل.كردهاند پيدا تعهد احساس ديدهاند ، تدارك قبل از والدين بهويژه و ديگران
معمولا آنان.است شده تعيين ديگران توسط آنان زندگي سبك حتي و همسر و شغل نوع ريشته
از و بوده اجتماعي قوانين و مرسومات و خانوادگي اعتقادات به معتقد و انعطافناپذير
.ميكنند پيروي قدرت مراجع
دوگانه حالتي در همواره و كرده تلاش هويت كسب جهت در هنوز گروه اين:ياب خويشتن هويت -3
غيرهمجنس والدين با و هستند رقابتطلب و پرحرف مضطرب ، معمولا.ميبرند سر به متعارض و
.دارند نزديكي رابطه
به حال عين در و نكرده سپري يا تجربهو را بحراني نوع هيچ گروه اين:هويت ابهام -4
و ناخرسند و سطحي بيخيال ، افرادي رفته هم روي و نميكنند تعهد احساس هم خاصي اهداف
.هستند تنها
كه است معتقد ميشود ، تداعي نوجواني دوره در "هويتيابي" با او نام كه اريكسون
به رسيدن براي و است "نقش سردرگمي برابر در هويت" بحران حل نوجوان يك تكليف عمدهترين
شكل به را خود تواناييهاي و آرزوها و نيازها بايد نوجوان باثبات ، بيش و كم هويتي
وفق جامعه در موجود انتظارات با را خود بتواند آن طريق از تا كند سازماندهي تازهاي
است ممكن اجتماع يا ديگران طرف از شدن طرد كه ميكند تاكيد مساله اين بر اريكسون.دهد
(3).كند پيدا هويت احساس خود در نتواند نوجوان كه شود باعث
تعهد صادقانه خاصي ، اهداف به تا ميبيند مكلف را خود نوجوان خويشتنيابي ، دوره در
موارد بسياري در نوجوانان كه است دليل همين به شايد.بماند وفادار آنها به و سپرده
گروههاي به پيوستن يا متنوع مدهاي ويژه ، مسلكهاي گروههايخاص ، در عضويت به تمايل
.دارند همسالان
مساله احتمالي علل
آن بين بايد نوجوان ديگر عبارت به.است اجتماعي -رواني تقابلي مستلزم خود هويت درك
هماهنگي دارد ، خودش از ديگران انتظار و استنباط از كه تصوري آن و دارد خودش از كه تصوري
انتخاب را خود ارزشهاي كه مييابد هويتدست احساس به زماني نوجوان.كند ايجاد
.كند وفاداري احساس خاصي افراد يا اهداف به نسبت و
در افراد هويت كه چرا نداشت ، معني هويت بحران و نبود معضل و مساله هويت سنتي ، جوامع در
در اما.بود افراد موجود هويت روشنگر گذشته ، تاريخ و شدني تعيين سادگي به سنتي جوامع
هويتهاي جوان ، درون و شدهاند منفجر هويت ثابت تعريفهاي برعكس امروزي ، مدرنيته جوامع
.درآمدهاند تعارض به يكديگر با گوناگون
شكلگيري در گناه احساس از بيش شرمساري احساس مدرنيته ، جامعه متن در "گيدنز" نظر به
مساله بر و ميگويد سخن زندگي معني و عشق مرگ از نيز فروم اريك و است موثر افراد روحيه
نوزدهم قرن در اگر ميافزايدكه و نموده تاكيد صنعت عصر در انسان وانهادگي و بيگانگي
.است مرده انسان كه است اين مساله حاضر ، قرن در است ، مرده خدا كه بود اين مساله
و سارتر كافكا ، كامو ، و بوده انسان بيهويتي بر ديگري شاهد نيز حاضر فلسفي رمانهاي
انسان خودبيگانگي از و بيهويتي زندگي ، معناي ماندن بيپاسخ انسان ، مسخ از نيز ديگران
.گفتهاند سخن معاصر
تلاش ميگيرد تصميم مختلف ميزانهاي با و متفاوت زمانهاي مدت براي گاهي جوان و نوجوان
ديگر عبارت به.دارند انتظار آنها از را آن خلاف مردم كه شود چيزي همان درست كند ،
ديگران و محيطي عوامل آنچه از بيش هويتي بودن ، بزهكار و شدن رانده سخت شرايط در جوانان
.برميگزينند منفي هويت يك حتي و ميگيرند خود به ميكنند ، عرضه آنان به
جوان يك طغيان براي توجيهي ميتواند و كرده كفايت بزهكاري شروع براي منفي هويت همين
هويت.است بودن هيچ از بهتر بودن ، بد كه ميكند حس خوبي به جوان و نوجوان وانگهي.باشد
ديگران تصور و خويش درباره كه ترديدهايي و ابهامها تا ميكند كمك جوان به دستكم منفي
.بريزد بيرون دارد ، خود از
محله مدرسه ، خانواده ، نظير عواملي.دارند نقش نوجوان هويت شكلگيري در متعددي عوامل
كه ميرسد نظر به وصف اين با.همسالان و گروهي رسانههاي اجتماعي ، و ديني نهادهاي زندگي
.ميدهد شكل را نوجوان شخصيت اوليه پايههاي كه است نهادي اولين خانواده
خويش براي كه هستند آنهايي معمولا ميشوند ، خود فرزندان نااميدي سبب كه مادراني و پدر
والدين از بسياري كه است آن امر اين دليل.ندارند آگاهي امر اين از و بوده نااميدي باعث
.آيند شمار به قهرمان نمونه خويش فرزندان براي نميتوانند ديگر كه دادهاند تشخيص
پيروي ، قابل نمونه خويش فرزندان براي بتوانند كه دارند نياز والديني به عموما جوانان
.باشند تقليد قابل كم دست يا
پدران:است معتقد يونسكو ، سازمان كودك رفاه صندوق مديره هيات بازرس ويلين ان ، اچ ،
اظهار نمايند ، ارائه زندگي در مناسب راهي خود نوجوانان به بتوانند كه اين از ومادران
كنندكسي احساس تا شود داده فرصتي جوانان به بايد كه دارد تاكيد همچنين وي.ميكنند عجز
(4).كنند اهميت احساس كه شود گرفته نظر در نقشي آنها براي و هستند
تعريف مقررات و قوانين كه زماني يا و ندارد وجود كودك زندگي در مشخصي مرز كه هنگامي
به جوان نيستند ، قائل زندگي براي مشخصي ارزش و تعهد خود والدين كه وقتي نشدهاند ،
.بگيرد نظر در خود رفتار براي را حدودي و بيان را خويش واقعي چهره ميتواند ، دشواري
براي پاسخي عنوان به است ممكن گردد ، هويت بحران دچار و شود مايوس اگر جوان و نوجوان
.سازد آشكار عصبي رفتارهاي در را خود اضطرابهاي يا و آورد روي بزهكاري به خويش مشكلات
كه است اين ميسازد ، فراهم بيگانگان فرهنگي تهاجم توفيق براي را زمينه آنچه ديگر طرف از
هر مقابل در است ممكن جوانان صورت ، آن در.سازيم متزلزل و لطمهپذير را جوانان شخصيت ما
.يابد افزايش آسيبپذيريشان ميزان و شوند تسليم تهاجمي
كرد؟ بايد چه
بهتر را مسائل زبان آن با و دارد را خودش خاص زبان ديگري گروه هر مثل هم جوان حال هر به
.كنيم صحبت جوان با زبان آن با و پيدا را مشترك زبان تا شود دقت بايد لذا.ميكند درك
و محبت تشنه جوانان زيرا.ميباشد جوان شخصيت مثبت نقاط تقويت رابطه ، اين در مهم مساله
جوانان در آنها ساختن دروني و ارزشها به بخشيدن تجلي براي ديگر ، عبارت به.هستند شخصيت
توجه آنان در مسئوليتپذيري -و 3 شخصيت به احترام -محبت ، 2 -عمده 1 نياز سه به ميبايست
.شود
.است انساني و مطلوب خوب ، رابطه يك داشتن جوانان ، و نوجوانان با كار مرحله ضروريترين
جوانان و نوجوانان با انساني رابطه برقراري اصول عنوان به زير اصول رعايت و پذيرش
دروني و مثبت هويت تشكيل در وي به رساندن ياري و جوان دنياي به ورود زمينهساز ميتواند
:باشد اجتماعي مطلوب ارزشهاي ساختن
آن وي پذيرش او ، حقوق به احترام جوان ، شمردن محترم يعني:متقابل احترام و پذيرش اصل -1
.او جانبه همه نيازهاي به توجه و (ميخواهيم ما كه طور آن نه)هست كه طور
از دور به آرامش و محبت امنيت ، از سرشار فضاي ايجاد يعني:رواني امنيت ايجاد اصل -2
. جوان زندگي محيط و خانواده در تحقير و سرزنش هرگونه
و نوجوانان با والدين ويژه به خانواده اعضاي توسط:عاطفي و كلامي ارتباط برقراري اصل -3
واكنش و دادن گوش جوان حرفهاي و احساسات به فعالانه و محرمانه صميمانه ، يعني جوانان
.دادن نشان مناسب
را جوانان تواناييهاي چيز هر از قبل يعني:مقايسه عدم و مثبت برخورد اصل رعايت -4
با برخورد در فردي تفاوتهاي رعايت و كردن تقويت را او مثبت رفتارهاي و دادن تشخيص
.آنان تواناييهاي
و خانوادگي مسئوليت و آزادي دادن در تفريط و افراط از خودداري:اعتدال اصل رعايت -5
.جوانان به اجتماعي
كلام نتيجه
به نوجوانان نياز با كه است اجتماعي رشد نوجواني دوران در تحول جنبههاي مهمترين از يكي
در ولي ميشود ، آغاز كودكي سنين از هويتيابي چند هردارد مستقيم ارتباط هويت كسب
در هويت را نوجواني بحران مهمترين اريكسون كه طوري به.ميگردد تشديد نوجواني دوران
.است ناميده نقش سردرگمي برابر
به اعتماد حس نوعي يعني وفاداري ، شكلگيري به بحران اين موفقيتآميز حل وي اعتقاد به
خانواده ، هويت به دادن شكل و بحران اين موفقيتآميز حل برايميانجامد ديگران و خود
هويت ، با جوانان.داشت خواهند اساسي نقش (گروهي رسانههاي مدارس ، نهادها ، )جامعه
جامعهاي آن نتيجه كه داشت خواهد هويتي با جوانان باهويت جامعه و هويت با جامعهاي
.روزي چنين اميد به.بود خواهد...و بزهكاري و سردرگمي گونه هر از دور به و پويا سالم ،
سرخ اسماعيل جعفر
آموزشي مديريت دكتراي
:ها پانوشت
تهران ، كودك ، كتاب انتشارات.نجفيزند جعفر دكتر ترجمه نوجوانان ، بزهكاري:كوراكيوس -1
ص 39 1367 ،
ص 12 ،(17/5/80) همشهري روزنامه.نوجوانان در هويتيابي مشكل:غلامعلي اسماعيلي ، -2
ص 40 كودك ، 67 ، كتاب زند ، نجفي ترجمه نوجوانان ، بزهكاري كوراكيوس -3
ص.ني ، 1367 نشر عليقلي ، ترجمهفريده يونسكو ، سازمان بزهكاري ، مساله و نوجوانان -4
گوشتهاي پرونده دادگاه جلسه نخستين
شد برگزار آلوده
صبح آلوده گوشتهاي پرونده متهمان اتهامات به رسيدگي علني جلسه نخستين:اجتماعي گروه
ويژه شعبه 26 رئيس عليمرداني قاضي رياست به تهران اسلامي انقلاب دادگاههاي محل در ديروز
.شد برگزار غذايي مواد
فروش و ، خريد آلوده گوشت كردن وارد به پرونده اين متهمان خبر ، مركزي واحد گزارش به
و گوشتي فرآوردههاي ديگر و آلوده گوشتهاي توزيع و پخش بستهبندي ، آلوده ، و قاچاق كالاي
.هستند متهم وظيفه انجام در سهلانگاري
نفر آنها 17 ميان در كه است نفر پرونده 67 اين متهمان تعداد: ميافزايد گزارش اين
رئيس س -منصور شيراز در گوشت فروشنده ز -عباس اينكه ضمن.هستند قايقدار و 2 راننده
عامل مدير الف -كاظم محمد آمل ، كاله شركت عامل مدير س -رمضان كشور ، كل دامپزشكي سازمان
نظارت كل مدير ط -فرزاد هرمزگان ، استان دامپزشكي كل مدير الف -مسعود ياسوچ ، كاوه شركت
عامل مدير گ -اكبر شيراز ، جنوب گوشت شركت مديره هيات رئيس ن- كامران عمومي ، بهداشت بر
پارس ناصح شركت عامل مدير ز -ناصر بهشاد ، شركت عامل مدير -ز محمدعلي جنوب ، گوشت شركت
شركت عامل مدير م- همايون اصفهان ، صفه بستهبندي شركت عامل مدير س -ابراهيم تهران ،
شركت عامل مدير الف -اسماعيل و ري شهرستان دامپزشكي كل مدير ص- حسين تهران ، گوشت زرگر
به را متهمان از دفاع وكيل همچنين 30.هستند پرونده متهمان ديگر از اصفهان پروتئين مهيا
.دارند عهده
در تا خواست مدعيالعموم ، نماينده وكيليان از عليمرداني قاضي دادگاه جلسه ادامه در
.كند قرائت را پرونده متهمان عليه تنظيمي ادعانامه و گيرد قرار جايگاه
آنها شغلي عنوان و متهمان اسامي ذكر از پس مدعيالعموم نماينده دادگاه جلسه ادامه در
علني جلسه نخستين گزارش اين براساس.پرداخت نهم تا يكم رديفهاي اتهامي موارد تشريح به
به رسيدگي ادامه و رسيد پايان به ساعت 10/12 در آلوده گوشتهاي پرونده به رسيدگي دادگاه
.شد موكول امروز صبح جلسه
مرگ سبب شادي قرص اندازه از بيش مصرف
ميشود
مخدر مواد سوءمصرف درمان و پيشگيري اداره رئيس وزيريان محسن دكتر:اجتماعي گروه
ايران مخدر مواد بازار به جديد دارويي ورود از خبر پزشكي آموزش و درمان بهداشت ، وزارت
.است داده
متيل اكسي دي متيل آن علمي نام است ، معروف (اكستاسي) شادي قرص نام به كه دارو اين
.گيرد قرار استفاده مورد پودر يا كپسول قرص ، آدامس ، شكل به ميتواند و است تامين آمفي
بينايي ، ادراك ، افزايش نفس ، به اعتماد و سرخوشي مواد اين مصرف اوليه آثار جمله از
خطرناك عوارض ماده ، اين اثر پايان از پس كه است همدلي و آرامش احساس و لامسه شنوايي ،
اوليه علائم و هذيان و توهم تحريكپذيري ، اضطراب ، فكري ، تمركز در اختلال مانند رواني
.ميكند بروز جنون
صورت به ماده اين تاثير پايان از پس سوءفيزيكي آثار برخي:ميگويد وزيريان دكتر
درد شديد ، تعريق حلق ، و دهان شديد خشكي شديد ، هراس خستگي ، شديد ، آلودگي خواب احساس
ازكار و تشنج همچنين و خون فشار و قلب ضربان افزايش و كليوي و كبدي آسيبهاي و مفاصل
.است برگشتناپذير عمر پايان تا حتي و ماهها تا آسيبها اين از بعضي كه است قلب افتادن
كشورها اين در جوانان مرگ سبب بعضا و است گسترش روبه هم اروپا در شادي قرص از استفاده
جسماني اعتياد باعث مخدر مواد ديگر مانند اگرچه محرك ماده اين ميشود گفته.است شده
.است مخدر مواد ساير از خطرناكتر مراتب به آن رواني آسيبهاي اما نميشود ،
در اعتيادفردا علمي تازههاي همايش
ميشود تهرانبرگزار
در جاري سال ماه دي لغايت 19 روزهاي 17 در اعتياد علمي تازههاي همايش:اجتماعي گروه
علوم توانبخشي ، متخصصان و پزشكان شركت با تهران خميني امام بيمارستان خميني امام تالار
.شد خواهد برگزار تربيتي علوم و مشاوره حقوق ، رشتههاي صاحبنظران و اجتماعي و رفتاري
سازمان جرم و مخدر مواد با مقابله دفتر داريوش كميته همكاري و مشاركت با مذكور همايش
پزشكي علوم دانشگاه اعتياد ، علمي انجمن تهران ، در مخدر مواد با مبارزه ستاد و متحد ملل
.ميشود برگزار كشور پزشكي علوم تحقيقات ملي مركز تهران ،
افتتاح هاشمي علي مخدر ، مواد با مبارزه ستاد دبير سخنان با كه شده ، ياد همايش هدف
در.است مخدر مواد به اعتياد موضوع دستاندركاران علمي آگاهي و دانش افزايش شد ، خواهد
موضوعات در رشته اين معتبر استادان و صاحبنظران از سخنران از 40 بيش گردهمايي ، اين
.كرد خواهند سخنراني مختلف
شوراي مجلس اقدامات:گفت اعتياد علمي تازههاي همايش نخستين دبير زمينه همين در
معضلات حل براي مردم ، خانه عنوان به مجلس از و نيست چشمگير اعتياد با مبارزه در اسلامي
.ميرود بيشتري انتظار اعتياد ، سوز خانمان معضل بهخصوص جامعه
اين برگزاري از هدف:افزود فوق خبر اعلام با همايش علمي دبير جهانگيري بيژن دكتر
وضعيت ترسيم -مخدر مواد به اعتياد موضوع دستاندركاران علمي آگاهي و دانش افزايش همايش
.است درمان و پيشگيري راههاي و اعتياد آورنده بوجود عوامل بررسي -ايران در اعتياد فعلي
قرار بررسي مورد مختلف جنبههاي از اعتياد موضوع ميشود تلاش همايش اين در:گفت وي
و رفتاري علوم توانبخشي ، و پزشكي پايه علوم و باليني رشتههاي در پزشكان لذا.گيرد
شركت همايش اين در ميتوانند تربيتي امور و مشاوره دستاندركاران و حقوقدانان اجتماعي ،
.كنند
جامعه مختلف اقشار ميان از كشور هر در معتاد افراد اينكه به اشاره با جهانگيري دكتر
درمان و پيشگيري قابل شود نگريسته علمي ديدگاه از اگر اعتياد بحث:كرد خاطرنشان هستند
.است
جانبي نمايشگاهي اعتياد ، علمي تازههاي همايش اولين برگزاري حاشيه در است ذكر قابل
مخدر مواد با مبارزه تجهيزات نمايشگاه ، اين در كه ميگردد برگزار انتظامي نيروي كمك با
ديد معرض در ملل سازمان جرم و مخدر مواد دفتر و بهزيستي فعاليتهايسازمان و
.گرفت خواهد قرار علاقهمندان
امروز عمومي افكار پژوهشي موسسه دادگاه
ميشود برگزار
امروز عمومي افكار پژوهشي موسسه پرونده به رسيدگي دادگاه جلسه دومين: اجتماعي گروه
دادگستري اما شود برگزار دي شنبه 14 روز دادگاه اين بود قرار قبلا. شود مي برگزار
دادگاه هموفيلي بيماران به مربوطه دادگاه با همزماني دليل به كرد اعلام تهران استان
.ميافتد تعويق به نقدسنجي
عمومي افكار پژوهش موسسه عامل مدير گرانپايه بهروز اتهامات ادامه به جلسه اين در
.ميشود رسيدگي
دانشجو ، 14 رانندگي تصادف
فرستاد مرگ كام به را ويكاستاددانشگاه
تعداد:كرد اعلام هرمزگان استان رانندگي و راهنمايي رئيس:اجتماعي گروه
.رسيد نفر به16 بندرلنگه - گاوبندي محور رانندگي كشتهشدگانحادثه
اين بروز تشريحعلت در ايرنا با وگو گفت در يكشنبه روز دهقان رسول سرهنگ
اسلامي آزاد استاددانشگاه يك و دانشجو شدن14 كشته به منجر كه رانندگي حادثه
نكردن توجه و مطمئنه ازسرعت تخطي:گفت شد ، بندرلنگه - گاوبندي محور در ملاير
.ناگواراست حادثه اين اصلي عامل جاده لغزندگي به
دانشگاهآزاد استادان و دانشجويان از نفر حامل33 كه اتوبوس اين:افزود وي
جاده خروجاز از پس شنبه روز دقيقه و 30 ساعت19 بود ملاير شهرستان اسلامي
.كرد سقوط گاوبندي محور در دودهانه پل زير به اصلي
باتوجه و توجهنكرده مسير در شده نصب علائم به رانندهاتوبوس:گفت وي
بارسيدن كه داشته غيرمطمئنه سرعت اتوبوس جاده ، لغزندگي و باران بهبارش
اين و شده خارج راننده دست از فرمان كنترل پيچ ، در قرارگرفتن و بهپل
.كرد سقوط پل زير به ترمز خط متر از20 خودروپس
حوزه راه پليس تيم بهاينكه باتوجه:كرد تصريح دهقاني سرهنگ
رابه خود ممكن زمان كمترين با بوده درمحل زني گشت درحال استحفاظيبندرلنگه
به مجروحين انتقال و رساني امداد مشغول و رسانده حادثه صحنهوقوع
.شدند گاوبندي و گراش بيمارستانلامرد ،
سيد نام به رانندهاتوبوس:گفت تصادف اين ديدگان حادثه درخصوص وي
دانشجويان از نفر و14 زاده وهاب دكتر گروه اين سرپرست و يوسفمرتضوي
.يافتند انتقال بيمارستان به نيز مجروحان و فوتكردهاند
سانحه اين درباره تحقيق و بررسي مامور را هياتي اسلامي ، آزاد دانشگاه حادثه اين پي در
.كرد
واحد اين دانشجويان از جمعي درگذشت اطلاعيهاي ، در اسلامي آزاد دانشگاه عمومي روابط
.گفت تسليت داغدار خانوادههاي بهويژه كشور ، دانشگاهي و دانشجويي جامعه به را دانشگاهي
واحد مسئولان سوي از سهلانگاري و اهمال اثبات صورت در كه شد تاكيد اطلاعيه اين در
.شد خواهد قانوني و قاطع برخورد مسببين ، با دانشگاهي ،
برجاي كشته قطار 3 با پيكان برخورد
گذاشت
در تهران ، -مراغه قطار با سواري پيكان خودرو دستگاه يك برخورد براثر:اجتماعي گروه
.شدند كشته خودرو سرنشينان از نفر سه كرج ، مردآباد گذرگاه در (يكشنبه) ديروز بامداد
اتفاق حالي در بامداد دقيقه ساعت 30/4 در تصادف اين راهآهن عمومي روابط گزارش به
با و شكسته را راهبند گذرگاه ، مستحفظ پائينبودن به توجه بدون سواري خودرو كه افتاد
.كرد برخورد تهران-مراغه مسافري عبوري قطار
خارج خط از قطار واگن سومين داد ، رخ خودرو راننده بياحتياطي اثر بر كه سانحه اين در
.گرديد مسدود نقطه اين در تبريز -تهران آهن خط ساعت مدت 2 به و شد
فني ماموران تلاش با و نرسيد آسيبي قطار مسافران از يك هيچ به يادشده حادثه در
سرگرفته از قطارها رفتوآمد و شد باز تبريز -تهران خط ديروز دقيقه ساعت 30/6 در راهآهن
.شد
|