افزايشمييابد سالي 10درصد تصادفات مير و مرگ
بدهيم نفس به اعتماد بچهها به
كودكان در نفس به اعتماد تقويت
درخانوادهها خياباني كار كودكان ماندن باقي
نميكشد بيشترطول ساعت تحويل ، 24 از پس
از خانوار سرپرست زن ميليون يك از بيش
هستند محروم اجتماعي حمايتهاي
شناسايي كشور در فراري كودك هزار 5
شدند
خود وظيفه را حق از دفاع دادگستري وكلاي
ميدانند
فارس خليج آبهاي در دانشجويان حامل قايق
شد غرق
مييابد افزايش سالي 10درصد تصادفات مير و
مرگ
.است ركورددار جهان در رانندگي حوادث كشتهشدگان تعدادبالاي در ايران:تهرانشهر
به مطلب اين بيان با همدان دانشگاه بهداشت دانشكده علمي هيات عضو - گلمحمدي رستم دكتر
هاي 1990 سال فاصله در تصادفات از ناشي مير و رشدمرگ نرخ آمار طبق":افزود تهرانشهر
شده برآورد درصد دانمارك7 و درصد پاكستان 2 هند 2/1درصد ، فرانسه 18درصد ، در تا 1993
داشته رشد درصد از 55 بيش تا 1375 سالهاي 1373 فاصله در تنها ايران در كه حالي در ;است
."است
درصد را10 ايران در رانندگي حوادث از ناشي مير و مرگ سالانه متوسط رشد وي
حوادث در شدهها كشته تعداد ايران قانوني پزشكي آمار اساس بر":افزود و كرد اعلام
.است نفر نقليه 29 وسيله هر 10هزار ازاي به رانندگي
صنعتي كشورهاي در و نفر به 15 حداكثر رقم اين توسعه حال در كشورهاي ساير در كه حالي در
.است شده برآورد نفر تا 5/2 بين 1 يافته توسعه و
بدهيم نفس به اعتماد بچهها به
بهنفس اعتماد و نوازش به احتياج سايرين ، از بيشتر بچهها ، از بعضي ما ، مثل درست
.ميگويد بچه روانشناس ليندن جني را جمله اين.دارند
وجود راههايي است وابسته شما به خيلي كه داريد كودكي اگر:ميگويد مورهيد جوانا
.دهيد اختصاص خودتان به هم را زماني و بدهيد نفس به اعتماد او به ميتوانيد كه دارد
بالاخره ، كه طوري به بود وابسته خيلي او به لندن جنوب ساكن "بينز سريندر" دختر امبر
.كند مراجعه كودك روانشناس يك به كه شد مجبور او
براي فرصتي هيچوقت ، ديگر كه ميكرد فكر سريندر.آمد بوجود امبر تولد زمان از مشكل
در فقط و نميشد جدا من از و ميچسبيد من به هميشه امبر ميگويد او.داشت نخواهد خود
خواب به كه وقتي و ميرفتم رختخواب به او با شبها همين براي ميرفت ، خواب به من بغل
.ميكردم ترك را او آرامي به ميرفت ،
دخترش حد از بيش وابستگي با مقابله براي را جديدي روشهاي سريندر هفته ، چند از پس
و نباشد تنها گرفته آغوش در را امبر كه هنگامي اگر ، كه دريافت او مثال بهطوركرد پيدا
.است بهتر باشد ، صحبت مشغول دوستان ، جمع در
آنجا زيرا ، بروم دوستان منزل به كه بود مشكل من براي مساله اين ابتدا:ميگويد او
بغل از امبر ميشدند ، خودشان اسباببازيهاي با بازي سرگرم كودكان ساير كه اين وجود با
خيلي "خانه بريم" ميگفت من به مدت تمام رسيد زدن حرف سن به كه وقتي و نميخورد تكان من
بگويي مدام نبايد اما بماني من پهلوي ميتواني:ميگفتم او به سرانجام و ميكشيدم خجالت
در قبلا ، مرا دوستان او ، اگر كه شدم متوجه و نزد نق ديگر او ترتيب بهاين."خانه بريم"
.رفت خواهد آنها منزل به راحتتر باشد ، ديده خودمان منزل
سعي هميشه:ميگويد ادامه در او.بود مفيد بسيار سريندر براي روانشناس راهنماييهاي
كرد توصيه من به روانشناس اما.شوم خارج اتاق از نبود من متوجه كهامبر زماني ميكردم
.برد خواهم خود با را او بروم ، كجا هر كه بگويم او به و كنم درك را امبر نگراني بايد كه
خستهكنندهاي و عجيب روش.ميآمد من با او ميروم ، دستشويي كه ميگفتم او به اگر مثلا
كار اين از دست ناگهاني بهطور آمدن ، من دنبال هفتهها از پس و شد واقع موثر وليكن بود
.بماند من از دور ميتوانست و ميكرد كافي امنيت احساس او اينك.برداشت
بعضي.ميكنند پيدا شديد وابستگي مادر به تولد زمان از امبر مانند كودكان از بعضي
ساير.دارد وجود ارتباط او تولد نوع و كودك وابستگي بين كه معتقدند كارشناسان از
برقرار ارتباط با كودكان ، كه دارند اعتقاد ليندن جني كودك روانشناس مانند روانشناسان
شما ، كودك كه وقتي جهت همين به ميگيرند ، ياد را كردن زندگي روش ديگران ، با كردن
.باشد داشته نقش شما زندگي در دارد سعي نميكند ، رهايتان
به بعضي دارند ، را خود خاص فردي خصوصيات ما مثل نيز كودكان:ميگويد چنين ليندن
محبت به نياز همسالانش از بيش شما ، كودك اگر بنابراين.دارند نياز بيشتري دلگرمي و محبت
.نكنيد دريغ او از دارد ، شما
به است ، پرتنش بسيار برايشان تولد اول روزهاي و ميكنند حس خوبي به را تنش كودكان
.ميدهد نشان واكنش نيست درك قابل برايش كه شرايطي به نسبت شما كودك جهت همين
محبوب افراد
وابستگي ديگري از بيشتر آنان از يكي به كودك كه است ناراحتكننده خيلي والدين براي
جو ، شد روبهرو آن با يوركشاير غرب ساكن "پاركينسون دربا" كه بود مشكلي اين.دهد نشان
ميخواستم وقتي اوقات بعضي ميگويد دربا.بود كرده پيدا او به بيشتري وابستگي او ، كودك
از مارك و ميكشيد جيغ مارك آغوش در او.ميسپردم"مارك" به را "جو" بروم ، دستشويي به
كه بود اين راه سادهترين.ميشد ناراحت ميداد ، ترجيح او به مرا آشكارا جو كه اين
زيادي وقت چه اگر كرد ، زيادي تلاش جو به شدن نزديك براي مارك اما بشود جو تسليم مارك
اين كار راحتترين كه ميدانم اكنونرسيد مطلوب نتيجه به سرانجام ولي كرد كار اين صرف
.بپردازد بازي به او با و كرده بغل را او مارك كنم ترك را آنان من كه اين جاي به كه است
كودك كه اين از و ميگيرند بغل را معمولاكودكان هم ، مادربزرگها و بزرگها پدر
خاص ، فرد كه ميكنند عادت كودكان اغلب.ميشوند ناراحت بسيار كند ، گريه آنان آغوش در
متفاوت روشي با و ديگري كه زماني و كند بلند زمين از را آنان خاصي روش به مادر ، مانند
.ميشوند ناراحت ميگيرد ، آغوش در را آنان
نوهدار تازه كه مادربزرگي و پدربزرگ به كه است مهم بسيار:ميگويد ليندن جني
.كند عادت آنان به كودك تا ، ميكشد طول زماني مدت كه ، دهيد توضيح شدهاند ،
كودك كه زماني اگر:ميگويد و است موافق فرضيه اين با كودك روانشناس ملوين ، ديان
بنابراين داشت ، خواهد بيشتري آرامش ببيند را شما بتواند هست ، ديگري كس آغوش در شما
يك داشتن شويد ، دور او از بهتدريج و كرده اعلام را خود حضور او كردن صدا با ميتوانيد
ايناولين خاص شرايط تا دارند زياد تمرين به نياز والدين و است سخت بسيار وابسته كودك
.كنند درك را ماهها و هفتهها
خودتان براي زماني
خانه از خارج به را او ميشويد مجبور شما و ميشود بزرگتر شما كودك كه بهتدريج
را او محبوب اسباببازيهاي و ساخته خانه به شبيه را محيط اگر كه يافت خواهيد در ببريد ،
.ميكند تحمل را محيط راحتتر دهيد ، قرار اطرافش در
دخترش النور ، اما برود شنا به كه داشت علاقه بسيار لندن جنوب ساكن اسميت ، جوانا
كه نميداد اجازه من به النور:ميكند اظهار چنين او.بماند كودك مهد در كه نميخواست
ببرم سالن به كالسكه با را او كه دادند پيشنهاد كودك مهد كارمندان باشم ، او ديد از خارج
از تعدادي و بيسكويت محبوب ، ظرف و كند امنيت احساس اطرافش محيط به نسبت تا
تنهايي احساس دورم ، او از كه هنگامي تا دادم قرار اختيارش در هم را او اسباببازيهاي
شادي با و شد خارج كالسكه از خود النور سرانجام كالسكه ، در نشستن جلسه چند از پس و نكند
.كرد اسباببازيها ساير با بازي به شروع
آرامش احساس هيچكس كنار در او زيرا ميبرد ، جا همه خودش با را جو پاركينسون دربا
كار طفل يك نگهداري:داد توضيح چنين اوشد خود اشتباه متوجه او زود خيلي اما.نميكرد
ديگري كس نزد را او است قرار اگر كه گرفتيم تصميم جهت همين به نيست ، سادهاي بسيار
.باشد من شوهر مادر يا خواهر است بهتر فرد اين و باشد شده آشنا او با بايد جو بگذاريم ،
آنها نزديك و كاناپه روي هستيم خانه از بيرون ما كه وقتي جو كه ، دادم پيشنهاد من
.بخوابانند دوباره و كرده بغل را او شده ، متوجه آنها شد ، بيدار اگر تا بخوابد
مادر و پدر براي رفتن بيرون هنوز و است ماهه اكنون 16 جو چه اگر شد ، كارساز روش اين
ما اگر اكنون.داشت را تلاش اين ارزش اما بود سختي كار":درباميگويد.است مشكل جو ،
نياز خودش براي زماني به كسي هر حال هر به.است كافي برويم بيرون را شب چند فقط بتوانيم
.دارد
زندگي كردن آسانتر براي روش 10
شما صداي است قادر او كه شويد مطمئن بماند ، ديگري كس پيش ندارد دوست شما بچه اگر -1
.شويد دور او از بهتدريج سپس ببيند ، را شما و بشنود را
عادت بد را خود وابسته كودك كار اين با:نكنيد خودداري فرزندتان گرفتن درآغوش از -2
.كرد نخواهيد
.نمانيد تنها وابستهتان كودك با و كنيد مشورت زيادي دوستان با حتما -3
كودك توجه مورد كه اين از كودكتان مادربزرگ و بزرگ پدر يا و همسرتان ندهيد اجازه -4
به كه دهيد اطمينان و كرده تشويق تلاش و همكاري به را آنان.شوند نااميد بگيرند ، قرار
.شناخت خواهد آنانرا كودك زودي
كنارش در و ميشناسد كه بگذاريد كسي نزد را كودك ميشويد ، خارج خانه از كه وقتي -5
.دارد آرامش
او شما نه كند ، ترك را شما كودكتان ، كه كنيد تنظيم طوري را شرايط ميتوانيد ، اگر -6
.را
مساله ايننكنيد ترك آرام و بيصدا را او وقت هيچ است ، مضطرب كودكتان اگر -7
احساس و بدهيد گردش محيط در خود با را او كردن ، ترك جاي به.بيشترميكند را او اضطراب
.كنيد تقويت او در را بهنفس اعتماد
.بداند خوبي به را او خواستههاي و عادات كه بگذاريد فردي نزد را خود كودك -8
كند عادت جديد پرستار به كودك كه كنيد سعي ميدهيد تغيير را خود كودك پرستار اگر -9
پرستار نزد را روز تمام كودك كه آن از قبل اول ، روز چند در ميتوانيد كار اين براي و
.بگذاريد تنها هم با را دو آن كوتاهي مدت بگذراند ، جديد
خود با را او علاقه مورد اسباببازيهاي و لوازم از تعدادي كنيد سعي هميشه -10
.نكنيد غريبي احساس او تا ببريد
پرنت:منبع
خالقي نغمه:ترجمه
كودكان در نفس به اعتماد تقويت
.بيتوجهند بچههايشان نفس به اعتماد مشكلات درمورد بزرگسالان نه ، يا كنيد باور چه
چه كه بدانند بايد ومادر پدر و دارد نياز سختي تلاش به بچهها در نفس به اعتماد ايجاد
.ميكنند
.ميشوند گرفته ناديده اغلب كه كنيد توجه مهم مساله سه به
خجالت -1
گوشهگيري و خجالت نگراني ، موجب كه بچههاست در نفس به اعتماد مشكل جديترين خجالت
خودشان از را ديگران و آگاهند آن از خوبي به ميكشند ، خجالت كه بچههايي.ميشود
نوجواني سنين گذراندن درحال كه هنگامي.نباشد اينگونه اگر حتي ميبينند ، بهتر و قويتر
اين متاسفانه.ميشود آنها عذاب و ناراحتي موجب ارتباط برقراري در توانايي عدم هستند ،
تا دارند بيشتري وقت هستند ، تنها اوقات بيشتر كه اين علت به و گوشهگيرند بچهها گونه
.كنند فكر خودشان مورد در
و دردسر موجب بچهها اين چون ميكنند ، فراموش را بچههايشان خجالت مشكل اغلب والدين
و نيستند سركشميشوند فراموش راحتي به سرگرمند ، خودشان با وقتي و نيستند كسي زحمت
به دليل ، همين به.نميرنجانند را ديگران و مفيدند ميكنند ، همكاري اعتراض ، بدون اغلب
اجتماعي بعد آنها ، براينميشود توجهي آنها ناگهاني اضطراب و دروني نگرانيهاي
بياثر و ميبلعد است اطرافشان در كه را چه هر موضوع اين و است بزرگي صفر زندگيشان
.ميكند شروع را آنها محاكمه درونيشان دادگاه كمبود ، اين علت به و كرده
رابطه برقراري در كه دارند نياز جامعه يك به آنها دارند؟ نياز چيزهايي چه به بچهها اين
دوست كردن پيدا توانايي كاملا خجل كودكان از بسياري.كند كمك آنها به ديگر ، بچههاي با
نياز مادري و پدر به.بيايند بيرون خودشان دروني دنياي از نميتوانند ولي دارند ، را
داشتن بين تفاوت كودك يك براي كنند ، تشويق مختلف فعاليتهاي انجام به را آنها كه دارند
بينهايت دوست نداشتن و دوست داشتن بين تفاوت و است زيادي تفاوت دوست ، يك يا دوست دو
.است
والدين مشاجرههاي و بحثها -2
بچهها نفس به اعتماد بر زيادي منفي نتايج و نميشود آن به توجهي اغلب كه دليلي دومين
دعواهاي طلاق از پيش و بالاست بسيار طلاق ميزان هنوز.است والدين مشاجره و دعوا دارد ،
.ميكند پيدا ادامه دشمنيها اين نيز جدايي از پس اغلب و است داده رخ خانواده در زيادي
و خوشحال نشدهاند ، جدا كه خانوادههايي بقيه كه ندارد وجود تضميني هيچ ديگر ، طرف از
جنگها ميكنند ، زندگي هم كنار در مادر و پدر كه هم خانوادههايي در.باشند مشكل بدون
.دارد جريان وبحثهايي
در كه ميكنند تصور كوچكترها ، ويژه به بچهها ، :است اين بچهها مقابل در دعوا عواقب
بهتر نيستند ، مقصر كه بگوييد آنها به بعدا اگر.گناهكارند آمده ، پيش مشكلات تمام مورد
اشتباهي كار كه ميكنند فكر نتيجه ، در و بچههاست سر بر بحث اوقات ، بيشتر البته.است
.دهند آشتي را مادر و پدر ميكنند تلاش اغلب و دادهاند انجام
سعي واقع ، در.كنيد آشتي آنها مقابل در كرديد ، دعوا بچهها برابر در اگر چيست؟ راهحل
.باشد نداشته وجود مشاجرهاي و بحث هستند ، خانه در بچهها كه هنگامي كنيد
تلويزيون -3
روز در را ساعت يا 5 بچهها 4آگاهند بچهها روي تلويزيون جادوي از والدين از بسياري
تلويزيون مدرسه ، از پس كه معتقدند مردم بيشتر.ميكنند صرف تلويزيون تماشاي براي
.مينشاند جا يك را بچهها كه است عاملي بزرگترين
قدرت تلويزيون دارد؟ بچهها نفس به اعتماد بر تاثيري چه تلويزيون:بپرسيد خود از
خانواده مسائل مورد در بايد والدين حال ، هر به.ميدهد كاهش را مادر و پدر تصميمگيري
ادامه همچنان جنگها نكنند ، توجهي مشكلات به والدين اگر.باشند داشته تديبر و آگاهي
.داشت خواهد
دختران در نفس به اعتماد ايجاد
شرايط ، اين در.است سختتر مساله اين جوان دختران براي ولي است ، زندگي حساس دوره بلوغ سن
استاد يك كنند؟ تقويت را خود دختران نفس به اعتماد ميتوانند چگونه مادر و پدر
.ميكند پيشنهاد را روشها اين روانشناسي
ممكن كتاب يك از جمله يك.كنيد دقت دارند ، تماس آن با دخترتان كه مسائلي و افراد به -1
.باشد داشته بدي احساس خودش مورد در او كه شود موجب است
.كنيد تشويق فردش به منحصر استعدادهاي و علايق مورد در را دخترتان -2
.كنيد تحسين را او خوب رفتارهاي و شخصيتي پيشرفت -3
.كنيد پيدا را علاقهاش مورد ورزشي رشته كه كنيد كمك او به -4
دخترتان آيا هستيد؟ قائل تفاوتي خود پسر و دختر بين آيا كنيد ، توجه خود رفتارهاي به -5
كردهايد؟ تربيت ديگري جور را
.نكنيد صحبت وزن مورد در كنيد سعي -6
يا خشم هنگام كه كنيد پيشنهاد او به مثلا دهيد ، آموزش او به را مثبت رفتارهاي -7
.بنوازد پيانو يا دهد گوش موسيقي به بگيرد ، دوش نگراني ،
.بنويسد آن در را احساساتش و افكار خاطرات ، شعر ، كه بدهيد دفتري يا تقويم او به -8
ايمان مانند كند ، پيدا خود در را اعتقادات و ارزشها عميقترين كه كنيد تشويق را او -9
.خدا به
.بپرسد خود از را سوالات اين كه بخواهيد او از -10
دارم؟ احساسي چه حالا همين
ميكنم فكر چه
چيست؟ اعتقاداتم و ارزشها
ميكنم؟ معرفي خودم به چطوري را خودم
دارم؟ علاقه كاري چه انجام به بيكاري ، اوقات در
دارم؟ خوبي احساس خودم مورد در وقتهايي چه
ميگذارم؟ احترام افرادي چه به
دارم؟ مادرم با تفاوتهايي و شباهتها چه
دارم؟ پدرم با تفاوتهايي و شباهتها چه
دارم؟ خودم براي اهدافي چه شخص ، يك عنوان به
چيست؟ ضعفم و قوت نقاط
كرد؟ خواهم افتخار چيزهايي چه به مرگم ، هنگام
htt سايت اينترنت ، :منبع
قويدل سيما:ترجمه
درخانوادهها خياباني كار كودكان ماندن باقي
نميكشد طول
بيشتر ساعت تحويل ، 24 از پس
جمعآوري اثربخشي رد با بهزيستي اجتماعي آسيبديدگان امور دفتر كارشناس:اجتماعي گروه
كار نبايد بچهها" شعار و غيرمنطقي و غيركارآمد راهكار اين:گفت خياباني كار كودكان
.است نكرده حل را مشكلي "كنند
به تحويل از پس كودكان اين:افزود ايران دانشجويان خبرگزاري با گفتوگو در وامقي دكتر
.برگشتند خيابانها به ساعت ظرف 24 والدين ، براي درآمدي منبع نبود بهدليل خانوادهها ،
كشورهايي و ايران در:داشت اظهار مشكلاتآنها ، و خياباني كار كودكان وضعيت خصوص در وي
جنوبشرقي آسياي و جنوبي آمريكاي كشورهاي و فيليپين اندونزي ، پاكستان ، هندوستان ، چون
زمينهاي كارگاهها ، خيابانها ، در خانواده معاش تامين براي كودكان از زيادي تعداد
.ميدهند انجام سخت و سنگين كارهاي ديگران منازل و كشاورزي
;معادن در كار جسمي ، نظر از كودكان براي مشاغل نوع بدترين امروزه وي گفته به
.است قبيل اين از و فلزات با كار شيشهسازي ، كارخانههاي
ايران در كودكان اشتغال نوع شايعترين را خيابانها در كودك كار اجتماعي ، آسيبشناس اين
كودكان با مرتبط نهادهاي و مسئولان تمام ابتدا در:افزود و دانست بزرگ شهرهاي بويژه و
اما ;ميكردند عنوان بزهكار يا خانواده فاقد خياباني كودكان را شهر سطح در پراكنده
براي كه هستند خانواده داراي كار كودكان افراد ، اين درصد كه 80 شدند متوجه بهتدريج
دستفروشي متعدد هاي شغل به و آورده روي خيابانها به والدينشان و خود معاش تامين
.ميورزند مبادرت
خيابانها در كار هنگام تهران خلاف بر شهرستانها خياباني كار كودكان اكثر:كرد تصريح وي
.نميشوند خيابان وارد خود سرپرست بدون و برخوردارند بزرگتر برادر يا خانواده حمايت از
در بيشتر و بوده برخوردار خانوادگي حمايتهاي از كمتر تهران در خياباني كار كودكان ولي
.دارند قرار آسيب معرض
پايين را كار كودكان خانوادههاي ويژگي بهزيستي اجتماعي آسيبديدگان امور دفتر كارشناس
داخل فضاي نابساماني و آشفتگي مالي ، نياز و ضعف والدين ، بيسوادي يا سواد سطح بودن
به خياباني كار كودكان:كرد نشان خاطر و دانست يكديگر با اعضا نامطلوب روابط و خانواده
مشاغل به بايد فقط نيز آينده در تربيت ، و مهارتها آموزش و تحصيل از محروميت خاطر
.شوند مشغول...و دستفروشي كفاشي ، پادويي ، چون سادهاي
- بين 11 متوسط بهطور و سال تا 18 از 5 كودكان اين كه نكته اين به اذعان با وامقي دكتر
رنج تغذيه سوء و جسمي بيماريهاي و مشكلات از كودكان اين اكثر:كرد تصريح دارند سال 12
خودروها اگزوز دود استعمال و خيابانها در متوالي ساعتهاي حضور بهخاطر و ميبرند
.ميشوند ريوي و تنفسي بيماريهاي دچار هوا وآلودگي
از خانوار سرپرست زن ميليون يك از بيش
هستند محروم اجتماعي حمايتهاي
برآوردهاي براساس:گفت بهزيستي اجتماعي آسيبديدگان امور دفتر سرپرست:اجتماعي گروه
سرپرست زن هزار و 100 ميليون يك از بيش ميان از نفر هزار تنها 100 بهزيستي موجود ،
اجتماعي حمايتهاي و خدمات از افراد اين اكثر و داده قرار پوشش تحت را جامعه خانوار
.هستند محروم
اشاره با همچنين ايران دانشجويان خبرگزاري اجتماعي خبرنگار با گفتوگو در معتمدي دكتر
نرم پنجه و دست فراواني اجتماعي و اقتصادي مشكلات با خانوار سرپرست زنان اينكه به
و رنجها تحمل با خانوار سرپرست زنان درصد از 95 بيش حال اين با:افزود ميكنند ،
درخصوص هشدار و اظهارنظر هرگونه و دارند شرافتمندانهاي و پاك زندگي فراوان ، مشقتهاي
.آنهاست به جدي توهيني زنان ، اين بين در اجتماعي آسيبهاي افزايش
توجه جامعه فرهنگي و اجتماعي شرايط دگرگوني به باتوجه بايد مسئولان وي ، گفته به
.باشند داشته قشر اين مشكلات به ويژهاي
و اقتصادي فشارهاي بهدليل خانوار سرپرست زنان درصد از 50 بيش:گفت همچنين ادامه در وي
قرار اجتماعي آسيبهاي معرض در زنان ، اين فرزندان هستندو افسردگي دچار اجتماعي ،
.هستند توجه نيازمند و ميگيرند
فاقد همسر داراي و نكرده ازدواج مطلقه ، بيوه ، زنان شامل را خانوار سرپرست زنان معتمدي ،
خانواده اعضاي و فرزندان سرپرستي و تكلفل مسئوليت تنهايي به خود كه دانست معتاد و درآمد
.دارند برعهده را
اعم حمايتي سازمانهاي كه نكته اين به اذعان با اجتماعي آسيبديدگان امور دفتر سرپرست
را خانوار سرپرست زنان درصد از 50 كمتر فقط حاضر حال در..و بهزيستي امداد ، كميته از
خانوار ، سرپرست زنان اصلي مشكل:داشت اظهار ميدهند ، قرار پوشش تحت امكانات حداقل با
افراد اين امور ساماندهي و رسيدگي براي ويژه متولي نبود و كافي اجتماعي حمايت نداشتن
بهشمار گروه اين امور ساماندهي در اصلي خلاء اجتماعي ، تامين و رفاه وزارت نبود و است
.ميرود
شناسايي كشور در فراري كودك هزار 5
شدند
كودك هزار پنج تاكنون امسال ابتداي از:گفت بهزيستي سازمان رئيس:اجتماعي گروه
.شدهاند كشورشناسايي در فراري
"مهمانسرايسلامت" از بهرهبرداري آئين در چهارشنبه روز "چمني راه محمدرضا" دكتر
وضعيت به رسيدگي از پس كه بودند خانواده داراي افراد اين اغلب:افزود قم
هزار يك:گفت وي.شدند داده تحويل آنها به مجدد فرار از پيشگيري و خانوادهشان
نگهداري خانواده شبه درمراكز هماكنون هستند ، خانواده فاقد كه افراد اين از نفر
.ميشوند
پيوسته بهم و پيچيده اساسي ، عوامل از را اعتياد و طلاق فقر ، چمني ، راه
خياباني ، فراري ، كودكان دختران چون پديدههايي ايجاد موجب و اجتماعي آسيبهاي
.كرد ذكر جرايم ساير و سرقت تكديگري ،
خود وظيفه را حق از دفاع دادگستري وكلاي
ميدانند
كارآموز سوگند 333 مراسم در مركز دادگستري وكلاي كانون رئيس كشاورز بهمن:اجتماعي گروه
دارند ادعا حق به دادگستري وكلاي:گفت شدند نائل دادگستري پايه وكيل درجه به كه وكالت
وابسته و حرفه صاحب و هستند جامعه اقشار شجاعترين و پيشرفتهترين فرهيختهترين ، از كه
وكلاي معتقديم ما:افزود وي.ميدانند خود وظيفه را حق از دفاع كه هستند طبقهاي به
هركس و هستند جامعه اقشار پاكيزهترين و مهذبترين نسبتها گرفتن نظر در با دادگستري
.هستيم ارقام و آمار براساس مقايسه و مقابله آماده دارد اين از غير ادعايي
علمي سطح كه ميكنيم ادعا جد به ما:كرد خاطرنشان مركز دادگستري وكلاي كانون رئيس
همچنين.كنيم اثبات را ادعا اين حاضريم معياري هر با و دارد قرار اعلا حد در كانون وكلاي
ميتواند وكيل دانش فقط:داشت اظهار سخناني طي كارآموزي كميسيون دبير گيلاني مدرس شهرام
نياز دانش اين به مردم اين آزاديهاي و حقوق از دفاع براي و بايستد ناملايمات مقابل در
دفاع اصول از شجاعت با و باشيم داشته دانش ارتقاء بايد عدالت ارتقاء براي:گفت وي.است
.بود خواهد مصائب و صدمه با همراه اصول از دفاع و كنيم
فارس خليج آبهاي در دانشجويان حامل قايق
شد غرق
كش مسافر قايق فروند يك: گفت گناوه انتظامي نيروي فرمانده: اجتماعي گروه
.شد غرق چهارشنبه عصر گناوه بندر - خارك جزيره مسير در دانشجو تعدادي حامل
حادثه اين: اظهارداشت ايرنا با وگو گفت در پنجشنبه خاني عيسي حسين سرهنگ
.شدند غرق قايق وناخداي سرنشين آن9 وطي افتاد اتفاق دريا بودن طوفاني براثر
مسير شناورهاي توسط قايق اين سرنشينان از تن امروز7 صبح تا: كرد تصريح وي
تن هفت اينكه به بااشاره خاني عيسي.هستند مفقود ديگر و3نفر يافتهاند نجات
براي تلاش: اظهارداشت بودند خارك آزاد دانشگاه دانشجويان قايق سرنشينان از
.دارد ادامه ديگرقايق سرنشين نجات3
استاندارد غير قايقهاي بوسيله كه گناوه -خارك درمسير مسافران جايي جابه
.دارد درپي ناگواري حوادث گاهي چند از هر انجامميشود ،
|