|
|
جهاني تجارت كليد
تجاري كارآيي در نقل و حمل صنعت نقش به نگاهي يافته توسعه كشورهاي كه است نظريهاي دارد توليد از بزرگتر مقياسي امروز تجارت كه اين نگاه كشورها اين در توسعه جغرافيايي نقشه به وقتي.رساندهاند اثبات به عمل در را آن و كوچك كارخانههاي داراي نظر مورد كشورهاي از بسياري كه موضوع اين ديدن شايد ميكني علمي ، تقويمهاي از بسياري در امروز چون شود حيرت موجب هستند متفرق صنعتي هستههاي برخي اما كردهاند تعريف جهاني مقياس با توليدي داشتن و بودن صنعتي با مترادف را توسعه مولد فعاليتهاي ديگر پشتيبان كه تجاري بزرگ شركتهاي ايجاد با توانستهاند كشورها از اقتصاد بزرگ اتوبان در را خود نام و درك خوبي به را توسعه راز و رمز هستند اقتصادي .كنند حك شكل بهترين به جهاني با بينالمللي اقتصاد مبادلات عرصه و جهاني بازارهاي در را خود زيست كه كشورهايي دنياي اقتصاد كليد صاحبنظران از بسياري باور به كه دارند شعاري كردهاند تثبيت تجارت .است آينده توليد به مصرف بازمانده و مصرف به توليد توليد ، به توليد چرخه وصل نقطه نقل و حمل" دنيا كشورهاي همه امروز ديگر حالا كه است جهاني بازارهاي محوران تجارت شعار همان "است در حتي بسزايي نقش و است تجارت اصلي شريان نقل و حمل.هستند عمل به آن تبديل حال در نقل و حمل بين اين در.دارد مرزي برون بازارهاي به كشور يك توليدات بهتر هرچه عرضه نقل و حمل چون.است نقل و حمل ساختار در تحول ايجاد براي اصلاحي هرگونه قراول پيش داخلي رساندن حال همين در و خروجي مبادي به كالايي محمولههاي رساندن در ويژهاي جايگاه داخلي .دارد توليد مراكز به واسطهاي كالاهاي و اوليه مواد تجارت و توليد فرآيند كند پيدا توسعه داخلي نقل و حمل اندازه هر كه كرده ثابت تجربه از داخلي نقل و حمل سيستم توسعه براي دولتها رو اين از.مييابد تسهيل (خارجي و داخلي) نظام كه دارند تلاش خدمات ، ارائه با خصوصي بخش و زيربنايي سرمايهگذاريهاي انجام طريق .بخشند سامان را داخلي نقل و حمل با زيربنايي امور در سرمايهگذاري ضعف دليل به يافته توسعه كشورهاي اكثر حال ، عين در .هستند مواجه نقل و حمل نظام توسعه براي جدي مشكلات و موانع و تهيه مراكز ميان فاصله توسعه حال در كشورهاي در كه است آن از حاكي موجود اطلاعات پوشش جادهاي نقل و حمل طريق از صنعتي واحدهاي تا خام مواد و واسطهاي كالاهاي توليد كامل اشغال در كشورها اين نقل و حمل سيستم گفت جرا7ت به ميتوان كه نحوي به ميشود داده از نتوانستهاند توسعه حال در كشورهاي هنوز وجود اين بادارد قرار جادهاي نقل و حمل كشوري در.بخشند بهبود را خود جادهاي نقل و حمل صنعت وضعيت نظم ، و خدمات فراواني نظر نقل و حمل بخش كل افزوده ارزش از درصد حدود 90 سهمي داراي جادهاي نقل و حمل ايران نظير خطوط توسط ايران در تجاري بارهاي حمل درصد كه 80 ميدهد نشان گذشته سالهاي روند.است و درصد معادل 20 سهمي ترتيب به هوايي و ريلي نقل و حمل كه حالي در ميگيرد صورت جادهاي تمام در تقريبا ارقام و اعداد اين.دارند تجاري كالاهاي جابهجايي در درصد 02/0 به نسبت كشورها اين در جادهاي نقل و حمل هماكنونهستند مشابه توسعه درحال كشورهاي نشان رقم اين.دارد مسافر جابهجايي در درصد معادل 15/90 سهمي نقل و حمل شقوق ساير ساير از را سبقت گوي توانستهاند جادهاي ناوگان نيز مسافري خطوط در حتي كه ميدهد اين در جادهاي خطوط زيرساختهاي شد گفته كه طور همان اما بربايند نقل و حمل صنعت اشكال عمومي باربري ناوگان متوسط عمر حاضر حال در كه نحوي به است فراوان معضلات دچار كشورها كل تا شده سبب مساله اين.است رسيده سال از 20 بيش به توسعه درحال كشورهاي در جادهاي پيش اقتصادي توجيه فاقد و غيراقتصادي علائم سمت به نظر مورد كشورهاي در نقل و حمل بخش شاخصهاي تمام از بالاتر جهاني اقتصاد عرصه در را نقل و حمل سهم امروز كه حالي در رود .ميكنند ياد جهاني تجارت كليد عنوان با آن از صاحبنظران و زدهاند تخمين اقتصادي توسعه درحال كشورهاي در نقل و حمل صنعت نبض:ميگويد باره اين در اقتصادي صاحبنظر يك نقل و حمل اشكال ساير تقويت نميتوانند اگر كشورها اين و ميزند جادهاي نقل و حمل در زيرساختهاي ترميم و تصحيح به نسبت سريعتر هرچه بايد كنند اقتصادي را صنعت اين .كنند اقدام جادهاي شبكههاي اما است جهاني اقتصاد به ورود راه توليد و صنعت كه است درست اين:ميدهد ادامه وي اين براي.است جهاني بازارهاي در بقا شرط آن انجام امكان و تجارت فنون با بودن آشنا موثر نميتواند پويا نقل و حمل صنعت يك به دستيابي اندازه به مولفهاي هيچ نيز منظور و حمل شبكههاي حتي يافته توسعه كشورهاي در:ميكند تصريح اقتصادي صاحبنظر اين.باشد را آنها تجارت فرآيند امر اين كه ميبرند رنج بسياري نابسامانيهاي از نيز داخلي نقل .ميكند اختلال دچار چگونگي با رابطه در نيز -نقل و حمل بينالمللي شبكههاي كارشناس -حسنزاده حسين امير بخش اقتصادي ، متوليان بايد:ميگويد (آن جادهاي نوع از مخصوصا) نقل و حمل شرايط بهبود خدمات تهيه در موثري نقش آنان كه نحوي به كنند نقل و حمل فعاليتهاي جرگه وارد را خصوصي يكديگر در را نقل و حمل شركتهاي است لازم ديگر سوي از.باشند داشته جادهاي نقل و حمل .شوند تاسيس صلاحيت با و بزرگ شركتهاي طريق اين از تا كرد ادغام مانند محدوديتها ساير و سرمايهگذاري محدوديتهاي بايد همچنين:ميدهد ادامه وي دستيابي امكان محدوديتها اين وجود با چون كرد لغو را..و وارداتي عوارض ارزي ، كنترل .ندارد وجود جديد نقليه وسايط به نقل و حمل شبكههاي گردانندگان نقل و حمل گردانندگان براي قانوني رژيم يك ايجاد:ميكند تصريح نقل و حمل كارشناس اين تعرفههاي تعديل عين در و باشد..و ايمني مسووليتها ، عمليات ، دربرگيرنده كه جادهاي ميتواند كه است راهكارهايي جمله از آنها از استفاده تشويق براي نقل و حمل شقوق ديگر .شود كشوري هر ونقل حمل صنعت تقويت موجب تعمير ، حفظ ، پيگير دائم مجزا صورت به گروههايي بايد كه اين به اشاره با حسنزاده وسايط اصولي و صحيح رديابي امكان مساله اين:ميگويد باشند ، راهها كيفيت بهبود و گسترش نقل و حمل امنيت بهبود و كارآيي بهرهبرداري ، افزايش براي چون.ميسازد عملي را نقليه .دارد وجود نقل و حمل خطوط نقليه وسايط رديابي به شديدي نياز از مختلف شبكههاي مديران مخصوصا نقل و حمل امور شاغلان آموزش:ميسازد خاطرنشان وي .است ضروري آن انجام نقل و حمل ساختار اصلاح براي كه است ديگر مهم راهكارهاي اقتصادي امور تمام پيشنياز كه است شده ثابت امروز:ميكند تصريح پايان در حسنزاده شدن تبديل حال در كه دنيايي در.قراردارد آنها تمام محوريت در صنعت اين و است نقل و حمل نيز جهاني تجارت عرصه در حضور براي و ميزند را اول حرف تجارت است اقتصادي دهكده يك به .است پرتاب سكوي نقل و حمل از بسياري و است دلار ميليارد صدها اروپا و آسيا بين موجود مبادلات و تجارت سهم از را هنگفتي درآمدهاي توانستهاند نقل و حمل مستحكم خطوط داشتن با تنها جهان كشورهاي مسيرهاي در كشورها ديگر از برخي گرفتن قرار.كنند خود نصيب جهاني دادوستدهاي اين همه كه است شده تبديل شانسي سكه به آنان براي جهاني اقتصاد تجارت شاهراههاي و راهبردي داخلي نقل و حمل زيرساختهاي تجهيز با كنند ضرب خود كشور در را توليد كه آن بدون ساله .ميآورند دست به كشورها ديگر كالاهاي عبور و ترانزيت طريق از را زيادي درآمدهاي اگر استراتژيك برتر موقعيت داشتن دليل به نيز ايران كه ميدهد نشان موجود برآوردهاي داشته بينالمللي تجارت مراودات در كوچك حضوري نقل و حمل كارآي خطوط تشكيل با بتواند .آورد خواهد دست به نفت درآمد برابر چند درآمدي سالانه باشد با ملي توليدات از حمايت و هستيم مواجه شدن جهاني پديده با ما كه اين خصوصا بخش به بايد لذا است ، روبهرو محدوديتهايي جمله از نقل و حمل.شود بيشتري توجه نسبي ، مزيتهاي با فعاليتي بهعنوان كشور نقل و حمل را ايران ملي اقتصاد است قادر جهاني تجارت جديد نظام استقرار از بعد كه است فعاليتهايي .دهد نجات شماره 162 - اصناف نشريه از نقل |
|