سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۱ - سال يازدهم - شماره ۲۹۸۳- Feb.18,2003
شهري
Front Page

كلينيك تخصصي علمي بيماري ام. اس (S . M) داير شد

گروه شهري: روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني شهيد بهشتي اعلام كرد: كلينيك ام.اس (S . M) بيمارستان لقمان حكيم دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي به منظور اطلاع رساني هرچه بيشتر در زمينه ام.اس روز يكشنبه ۴ اسفندماه ۱۳۸۱ با حضور اساتيد مغز و اعصاب سمپوزيوم يك روزه درباره «ام.اس» را براي بيماران برگزار مي نمايد.
بيماران و يا يك نفر از خانواده بيماران مي تـوانند براي استفاده از مطالب اين سمپوزيوم كه ساعت ۱۰ صبح در سالن كنفرانس بيمارستان لقمان حكيم واقع در خيابان كارگر جنوبي، خيابان كمالي برگزار مي شود، حضور بهم رسانند.
اين روابط عمومي همچنين افزود: بيماران مبتلا به بيماري «ام.اس» مي تـوانند در آينده روزهاي يكشنبه هر هفته از ساعات ۹ صبح لغايت ۱۴ به منظور استفاده از خدمات علمي تخصصي اين كلينيك به مركز يادشده مراجعه كنند.

مسيرهاي  جايگزين  خيابان  ملاصدراي  تهران  تعيين  شد
001197.jpg

خبرگزاري جمهوري اسلامي : مسيرهاي  جايگزين  براي  خيابان  ملاصدراي  تهران  كه  در روزهاي  اخير يكطرفه  شده  است  از سوي  راهنمايي  و رانندگي  تهران  بزرگ  تعيين  شد.
خيابان  ملاصدرا حد فاصل  ميدان  ونك  تا تقاطع  شيراز مسير شرق  به  غرب  يكطرفه  است .
اين  محدوديت  از روز ۲۲ بهمن  اعمال  شد ، اما راهنمايي  و رانندگي  تهران  بزرگ  امروز رسما جايگزيني  مسيرها را اعلام  كرد.
دو ماه  قبل  در حدود همين  منطقه  از شهر ، خيابان  ونك  به  طرف  ميدان  ونك  يك  طرفه  شد، اما با اعتراض  بازاريان  و صاحبان  غرفه هاي  پاساژ ونك  روبرو شد.
راهنمايي  و رانندگي  تهران  بزرگ  نيز پاسخگويي  اين  طرح  را ضعيف  ارزيابي كرد و آن  را مجددا لغو نمود.
اما اين  بار يك  طرفه  شدن  خيابان  ملاصدرا از سمت  ميدان  در مسير شرق  به غرب  انجام  شده  است .
مركز اطلاع  رساني  راهنمايي  و رانندگي  مستقر در مركز اطلاعات  و ترافيك تهران  اعلام كرد : خودروهايي  كه  از خيابان  شيخ  بهايي  جنوبي  قصد رفتن  به  شيخ بهايي  شمالي  را دارند، لازم  است  به  خيابان  ملاصدرا به  سمت  شرق  وارد شوند واز طريق  گردش  به  چپ  وارد خيابان  شيراز شمالي  شوند.
همچنين  خودروهايي  كه  مسير غرب  به  شرق  خيابان  ملاصدرا را طي  مي كنند وقصد ورود به  خيابان  شيخ  بهايي  شمالي  را دارند بايستي  ادامه  مسير به  سمت شرق  و از طريق  گردش  به  چپ  وارد خيابان  شيراز شمالي  شوند.
كساني  كه  قصد رفتن  به  بزرگراه  شهيد همت  را دارند بايد خيابان  ملاصدرا به  سمت  غرب  را ادامه  دهند و از روي  پل  چمران  وارد بزرگراه  چمران  به  سمت جنوب  شوند و پس  از آن  به  واسطه  راستگرد چمران  به  بزرگراه  همت  وارد شوند.
خودروهايي  كه  از خيابان  شيخ  بهايي  شمالي  قصد ورود به  محور جنوب  همين خيابان  را دارند، مي توانند از طريق  دوربرگردان  زير پل  چمران  ـ ملاصدرا وارد ضلع  جنوبي  ملاصدرا شده ، به  سمت  جنوب  ادامه  مسير دهند.
خيابان  سامان  از تقاطع  خيابان  شيراز به  سمت  غرب  به  صورت  يك  طرفه  تاخيابان  شيخ  بهايي  عمل  مي نمايد.
راهنمايي  و رانندگي  تهران  بزرگ  توقف  خودروها زير تابلوهاي  نصب  شده  درمحدوده  اجراي  طرح  را ممنوع  اعلام  كرد.
در صورت  وقوع  چنين  تخلفي  خودرو با جرثقيل  به  توقفگاه  منتقل  مي شود.

همزمان با عيد سعيد غدير در رشته هاي گوناگون
برگزيدگان شهرداري تهران معرفي مي شوند

نخستين دوره جشنواره غدير (معرفي برگزيدگان شهرداري تهران) در عرصه هاي هنري، پژوهشي، فرهنگي، علمي، ورزشي و ... برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي اداره كل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعي شهرداري تهران، از آنجا كه بسياري از كاركنان و بازنشستگان شهرداري تهران در رشته هاي گوناگون، فعاليت هاي برجسته اي داشته و صاحب اثر و صاحب نام مي باشند اين جشنواره با هدف ارج نهادن به تلاش هاي اين افراد، برگزيدگان هر رشته را در اين جشنواره معرفي مي نمايد. شايان ذكر است جشنواره غدير (معرفي برگزيدگان شهرداري تهران) روز شنبه ۳ اسفند ماه در تالار انديشه برگزار مي شود.

نصب  آگهي  بر روي  علايم  راهنمايي  منع  قانوني دارد

ايرنا: سازمان  حمل  ونقل  و ترافيك  تهران  با صدور اطلاعيه اي  از داوطلبان  انتخابات شوراي  شهر خواست  تا از نصب  هرگونه  پوستر بر روي  علايم  راهنمايي  خودداري كنند. براساس  اين  اطلاعيه  كه  ديروز منتشر شد، تمام  داوطلبان  انتخابات شوراي  اسلامي  شهر تهران  و ستادهاي  انتخاباتي  آنان  از نصب  هرگونه  اعلان ،پوستر و نمايه  تبليغاتي  بر روي  تابلوها و علايم  راهنمايي  و رانندگي  منع شده اند.
سازمان  حمل  ونقل  وترافيك  تهران  از تشكل ها و گروه هاي  هوادار آنها خواست تا با توجه  به  قوانين  و مقررات  شهري  بويژه  علايم  راهنمايي  و رانندگي  ونمادهاي  ترافيكي ، حقوق  شهروندان  را رعايت  كنند.در اين  اطلاعيه  با تاكيد بر ماده  ۶۳ آيين نامه  اجرايي  انتخابات  شوراها وبند چهارم  ماده  مذكور آمده است : به موجب  اين  قانون  الصاق  هرگونه  عكس ، آگهي و آثار تبليغي  بر روي  علايم  راهنمايي  ورانندگي  و هرگونه  تابلوي  راهنمايي ديگر ممنوع  اعلام  شده  است .طبق  اين  قانون ، متخلفان  از اين  بند آيين نامه  تحت  پيگرد قانوني  قرار خواهند گرفت .

با مردم

ضرورت حفظ اراضي كشاورزي
اراضي حاصلخيز مناطق مختلف استان تهران، توسط افراد سودجو و دلالان زمين به بهاي نازل خريداري و سپس در قطعات كوچك به قيمت گزاف، فروخته مي شود. اگر دولت سريعا براي جلوگيري از اين روند زيانبار اقدام نكند، كشاورزي استان تهران در آينده نزديك با يك فاجعه بزرگ روبرو خواهد شد.
پارسا - مهندس كشاورزي
به فكر كيفيت باشيم
تا زماني كه توليدات صنايع خودروسازي ما از لحاظ كيفيت قادر به رقابت در بازارهاي جهاني نباشد، حرف تازه اي در اين زمينه نداريم. آيا بهتر نيست، به جاي روي آوردن به تنوع و توليد انبوه خودروهاي فاقد كيفيت لازم، به فكر كنترل كيفيت باشيم.
اميررضا خانلر - تهران
كامپيوتر و باقي مسايل
نحوه استفاده از كامپيوتر، نياز به فرهنگ سازي دارد.در بسياري از خانواده ها، عليرغم صرف هزينه سنگين، از اين وسيله كارآمد عصر ارتباطات، به درستي استفاده نمي شود.
رمضاني - تهران
توقع شهرستاني ها
در كنار توجه به پايتخت، پيشنهاد مي كنم در شهرستان ها هم نسبت به احداث ورزشگاه، فرهنگسرا و خانه هاي فرهنگ اقدام شود تا جوانان شهرستاني از اين امكانات محروم نمانند. يك جوان از نطنز

شهرداري منطقه ۴ تهران:
فروشندگان كيسه هاي زباله پرسنل شهرداري نيستند

گروه شهري: روابط عمومي شهرداري منطقه ۴ تهران با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد عده اي سودجو با مراجعه به درب منازل و عرضه كيسه هاي نايلوني ويژه زباله، از شهروندان وجوهي اخاذي مي كنند.
اين روابط عمومي افزود: به تازگي افرادي با عنوان اينكه پرسنل شهرداري هستند به درب منازل مراجعه كرده و در قبال عرضه كيسه هاي نايلوني ويژه جمع آوري زباله از آنان وجوه غيرقانوني دريافت مي كنند.
براساس اين اطلاعيه كيسه هاي يافت شده غيراستاندارد بوده و از شهروندان درخواست مي شود مراتب را از طريق شماره تلفن ۷۴۹۶۷۷۱ به روابط عمومي شهرداري منطقه ۴ اطلاع داده تا در چارچوب ضوابط و مقررات با اين افراد برخورد شود.
اين شهرداري مي افزايد:  با توجه به قرارگرفتن در آستانه آغاز سال نو و سنت ديرينه و باستاني خانه تكاني و طبعا افزايش حجم زباله، ميزان مراجعه افراد سودجو به درب منازل و فروش كيسه هاي نايلوني زباله افزايش خواهد يافت.
لذا هوشمندي شهروندان اجتناب ناپذير است و از سويي شهرداري منطقه خود را موظف مي داند با اتخاذ شيوه هاي بهداشتي و استاندارد از جمله اجراي طرح تفكيك زباله از مبداء نسبت به جمع آوري زباله مبادرت ورزد و محيطي سالم و بهداشتي براي زيست در اختيار شهروندان قرار گيرد.

دعوت وزارت بهداشت از شركت هاي داروسازي براي سرمايه گذاري در مواد اوليه دارو

گروه شهري: وزارت بهداشت و درمان از شركت هاي داروسازي براي سرمايه گذاري در مواد اوليه دارو دعوت به عمل آورد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران از روابط عمومي فهرست ۲۱۸ قلم از مواد اوليه موردنياز صنايع دارويي جهت دعوت به سرمايه گذاري شركت هاي داروسازي و مواد اوليه اعلام شد.
از آنجايي كه توليد مواد اوليه دارو در حال حاضر از اولويت هاي معاونت غذا و دارو محسوب مي شود، لذا از تمام شركت هاي داروسازي و مواد اوليه كه تمايل به سرمايه گذاري در اين خصوص دارند دعوت مي شود طرح هاي موردنظر خود را به اداره كل نظارت بر امور دارو و مواد مخدر اين وزارتخانه ارسال نمايند. در ضمن شماره تلفن هاي ۶۴۰۵۶۲۶ و ۶۷۰۰۹۱۱ (واحد مواد اوليه) آماده پاسخگويي به سئوالات است.

سرپرست شهرداري تهران:
نگرش واحدي بر تصميم گيري هاي شهري وجود ندارد

گروه شهري: طرح تفصيلي شهر تهران توسط ۲۱ مشاور مناطق ۲۱ گانه شهر تهران در حال بازنگري و تدوين است.
به گزارش خبرگزاري كار ايران (ايلنا) محمدحسين مقيمي سرپرست شهرداري تهران در همايش ساخت و ساز در پايتخت ضمن اعلام مطالب بالا افزود: هر اقدامي كه امروز در تهران انجام مي شود بدون در اختيار داشتن طرح تفصيلي به روز است تا ساخت و سازها براساس آن انجام شود.
وي همچنين از تصويب كليات طرح مجموعه شهر تهران در هيأت دولت خبر داد وگفت: تمام ساخت و سازها و فعاليتهاي عمراني استاني تهران منهاي فيروزكوه و ساوجبلاغ در چارچوب اين طرح انجام مي شود. سرپرست شهرداري تهران افزود: اين طرح مي تواند بسياري از مشكلاتي را كه چند سال اخير شاهد آن بوده ايم رفع نمايد.
مقيمي در رابطه با تصميم گيريها در امور شهري افزود: مسئولين شهرها و نقاط مختلف با نگرش ها و برداشت هاي خود اقدام به تصميم گيري مي كنند كه در مواردي با هم تضاد دارند و همين امر موجب از هم گسيختگي در امور شهري گرديده است.
سرپرست شهرداري تهران گفت: چنانچه بخواهيم نقاط جمعيتي را كه بصورت روستاهاي پراكنده در اطراف تهران هستند در قالب شهر تاسيس كنيم بايد ۱۰۰ شهر جديد در اطراف تهران ايجاد نماييم.
مقيمي ادامه داد: با تصويب مجموعه شهري تهران براي ايجاد شهرها در اطراف اين شهر محدوديت هايي ايجاد مي شود و توسعه شهرها به حداقل خود مي رسد.
وي به ناهمگوني ساخت و ساز در سطح تهران اشاره كرد و گفت: مشكلات ساخت و ساز باعث شده با صرف ميلياردها تومان سرمايه گذاري قادر به حل آن نباشيم.
به گفته مقيمي فروش تراكم توسط شهرداري باعث عدم رعايت ساخت وساز در مناطقي كه قبلا اصول آن رعايت مي شد، گرديده است به طوري كه براي برآورده كردن برخي از نيازها ناگزير از صرف هزينه هاي بيشتر هستيم. وي افزود: ممكن است با برخي تصميم گيري هاي مقطعي مشكلات فعلي رفع شود اما گرفتاريهاي بعدي آن خيلي بيشتر است بنابراين بايد شهر را براساس اصول شهرسازي و معماري بنا كنيم.
سرپرست شهرداري تهران گفت: شهرسازي و معماري علم و هنري هستند كه بايد با روشهاي علمي با آنها برخورد كرد نه اينكه با روشهاي سليقه اي و غيرعلمي اقدام به حل مشكل نماييم.
مقيمي با اشاره به اينكه شهر تهران روي ۱۷ گسل زلزله قرار دارد، افزود: با استفاده از تجربيات كشورهايي مانند ژاپن و تطبيق آن با محيط جغرافيايي خود مي توانيم از آسيب پذيري بالاي شهر تهران جلوگيري كنيم.
وي در رابطه با مشكل ترافيك و حمل و نقل تهران گفت: به اعتقاد من به جايگاه واقعي اين بخش در تصميم گيريهاي شهرسازي توجه نشده است، در حاليكه حمل و نقل درون شهري از اهميت ويژه اي برخوردار است.
مقيمي در باره مديريت واحد شهري افزود: مديريت واحد شهر دخالت مستقيمي در امر ساخت و ساز ندارد اما غيرمستقيم اثر بالايي ايجاد مي كند، بنابراين چنانچه خدمات اين مديريت ساماندهي شود، بسياري از مشكلات در حداقل زمان حل خواهد شد.

۳۰ ميليون اصله نهال در هفته منابع طبيعي غرس مي شود

ايرنا: مديركل  دفتر ترويج  و مشاركت  مردمي سازمان  جنگلها، مراتع  و آبخيزداري  كشور گفت : در هفته  منابع  طبيعي  با غرس  ۳۰ ميليون  اصله  نهال ، به  استقبال فصل  بهار خواهيم  رفت .هفته  منابع  طبيعي  از پانزدهم  تا بيست  و يكم  اسفندماه  برگزار مي شود.
به  گزارش ديروز روابط عمومي سازمان  جنگلها، مراتع  كشور، دكتر «علي  شاعري»، با بيان  اينكه  هفته  منابع  طبيعي  اوج  همكاري  ميان دولت  و مردم  است ، افزود: دراين  هفته  براي  غرس  نهال ، آموزش ، امكانات  وتجهيزات  لازم  در اختيار مردم  قرار خواهد گرفت .در هفته  منابع  طبيعي  با مشاركت  و همكاري  ۳۰۰ سازمان  غيردولتي ، ۸۰۰ شركت تعاوني  و بسياري  از نهادهاي  دولتي ، عمليات  غرس  ۳۰ ميليون  اصله  نهال  انجام مي شود.شاعري ، نهال  كاري  و فرهنگ سازي  مراقبت  از منابع  طبيعي  با همكاري  مردم  وارگانهاي  دولتي  را از اهداف  اصلي  هفته  منابع  طبيعي  ذكر كرد و گفت : در اين هفته  بيش  از يكصد نفر از فعالان  نمونه  منابع  طبيعي  در بخش  بيابان زدايي ،جنگلكاري  و مرتعداري  معرفي  و از آنها تقدير به  عمل  خواهد آمد.

|   سياسي    |    خارجي    |    انديشه    |    شهري    |    شهر    |    اجتماعي    |
|   معلولين    |    اقتصادي    |    ورزش جهان    |    ورزش    |    آموزشي    |    علمي فرهنگي    |
|   ادب و هنر    |    سخنگاه آزاد    |    موسيقي    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |