سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۱ - سال يازدهم - شماره ۲۹۸۳- Feb.18,2003
«اكبر غمخوار»:
باقري بايد عذرخواهي كند
گروه ورزشي: مدير عامل  باشگاه  فرهنگي  ورزشي  پرسپوليس  تهران  مشكل  «كريم  باقري » را رعايت  نكردن  اخلاق  حرفه اي  دانست  و گفت : تنها راه  بازگشت  او به  پرسپوليس  عذرخواهي  از سرمربي  و بازيكنان  تيم  است . «اكبر غمخوار»گفت: براي  پرداخت  حقوق ها هيچ  مشكل  خاصي  وجود نداشت  و من  بعد از بازگشت  از سفر حج  مشكلات  را حل  مي كردم ، به  همين  دليل  بازيكنان  بايد با تمام  تلاش  در تمرينات  و مسابقات  حضور مي يافتند. وي  در مورد وضعيت  «حامد كاويانپور» و «مهرداد ميناوند» خاطرنشان  كرد: آخرين  مذاكرات  در مورد حامد انجام  شد و وي  به  پرسپوليس  باز خواهد گشت  اما براي  حضور اين  بازيكن  و ميناوند در جام  قهرمانان  باشگاههاي  آسيا منتظر صدور و رسيدن  كارت  «آي  تي  سي » هستيم .

مسئول ورزش بانوان ايران از رسانه ها انتقاد كرد
گروه ورزشي: معاون سازمان تربيت بدني در امور ورزش بانوان از انعكاس كم اخبار مربوط به بانوان در رسانه هاي همگاني كشور انتقاد كرد و خواستار افزايش آن شد.طاهره طاهريان در جمع خبرنگاران گفت:  ما ورزشكاران، مربيان، داوران، تماشاگران و خبرنگاران ورزشي را جزو خانواده بزرگ ورزش كشور مي دانيم و معتقديم كه توسعه ورزش كشور در گرو همكاري و تلاش همه اين عزيزان است. طاهريان در ادامه با برشمردن فعاليت هاي قهرماني بانوان ورزشكار در سال جاري گفت: طي ارزيابي هاي انجام شده، سال ۸۱ پركارترين سال بعد از پيروزي انقلاب اسلامي در بعد قهرماني بوده است.

حقيقت تلخ ناكامي هاي استقلال
گروه ورزشي: شكست هاي استقلال دلايل پنهان دارد؟
چرا استقلال دچار چنين افولي طولاني شده است؟ ريشه اين ناكامي ها در كجاست؟ مربي، مديران، بازيكنان، تماشاگران يا مطبوعات؟ آيا استقلال مشكل مالي دارد. چه درد ناعلاجي در پيكر اين تيم محبوب نوجوانان و جوانان ريشه دوانيده كه نه با مربي ايراني حل مي شود نه با مربي خارجي. مديران اين تيم هم كه براي خود در رده مديران درجه اول كشورند و قادرند يك سازمان عظيم و طويل چون صدا و سيما و ديگر سازمانهاي بزرگ را به راحتي اداره كنند، پس عامل اين همه تنش و عدم موفقيت ها در كجاست؟
دوستداران بسياري با حالت اعتراض، التماس و حتي اهانت از ما خواسته اند درباره اين تيم پرسابقه بنويسيم. قهرمان باشگاه هاي آسيا را چه مي شود. پورحيدري مي رود و بازمي گردد داستاني نه تازه. چه كسي تصميم مي گيرد. فتح الله زاده كه در سيبل اصلي ايستاده است يا هيأت مديره اي كه كلي اعتبار و آبرو در جامعه سياسي و اجتماعي دارند. اگر بگوييم مديريت مقصر است حقيقتا  قضاوت واقعي نكرده ايم. اين تيم همه چيز در اختيار دارد. تا دلتان بخواهد ستاره، در خريد و فروش بازيكن هم كه يدطولائي دارد. كمي بيشتر دقت لازم است كه دريابيم بازيكنان استقلال حال و توان بازي ندارند. خسته اند، كم قدرت و بي حال. آنها را چه مي شود، سرپرست تيم آنها را چگونه كنترل مي كند به كجا مي روند و پس از تمرين در كجايند.اينها نمونه هايي است كه هرگز قابل طرح نيست، همه بازيكنان اينگونه نيستند اما آنها نيز در جريان جاري حاشيه اي و رفتارهاي فردي بقيه حل شده اند. اين اشارتي بود كوتاه تا دوستداران سرنخ را بگيرند و سپس به دنبال حقيقت تلخ و دلايل شكست باشند.

سرمربي خارجي براي تيم واليبال جوانان ايران:
اشتباه گذشته را تكرار نكنيم
گروه ورزشي: رئيس فدراسيون واليبال ديروز در گفتگو با ايرنا از «پارك كي ون» سرمربي تيم ملي ايران در بازيهاي آسيايي بوسان به عنوان مربي مورد نظرش در تيم جوانان در مسابقات قهرماني جهان در تهران ياد كرد.
يزداني خرم تحقق اين امر را منوط به نظر كميته مربيان اين فدراسيون دانست.
وي همچنين افزود: كميته مربيان فدراسيون واليبال هفته آينده در پي گفتگو با« يوري لاكتف» مربي اهل روسيه نظر نهايي خود را پيرامون بهره گيري تيم هاي ملي بزرگسالان و جوانان از مربيان خارجي صادر خواهد كرد.
البته تصميم گيري  در مورد انتخاب مربيان خارجي حق طبيعي مسئولان فدراسيون واليبال است و آنها بايد پاسخگوي تصميمات خود باشند، اما واقعيت آنكه واليبال ايران در رده جوانان خاطره چندان خوشي از تغيير در كادر مربيگري تيم جوانان ندارد.
چهار سال پيش را بياد آوريم كه بعد از انتقال مصطفي كارخانه به تيم ملي بزرگسالان،« ميگوئل لاموت» كوبايي چه بر سر تيم قهرمان آسيا آورد. تيمي كه با حفظ كادر مربيان قبلي خود مي توانست يكي از چهار تيم برتر دهمين دوره مسابقات جوانان جهان در تايلند باشد، در ميان ناباوري هشتم شد!
جالب آنكه در همان مسابقات، كره جنوبي كه چند ماه پيش سه بر صفر در مسابقات قهرماني آسيا تسليم تيم ايران شده بود، بر سر كسب عنوان هفتمي و هشتمي سه بر دو ما را شكست داد.قهرمان آسيا در پايان اين بازيها هشتم شد وتيم سوم آسيا هفتم!
اميدواريم اشتباه گذشته دوباره تكرار نشود. تجربه نشان داده است كه مربيان خارجي به دليل ناآشنايي با فرهنگ و بافت ورزش ايران براي بازدهي مطلوب نياز به زمان طولاني دارند و در كوتاه مدت هرگز جواب نمي دهند.
«لاموت» يكي از نمونه هايي بود كه با وجود حمايت و تأييد از سوي مسئولان فدراسيون نه تنها باعث قدرتمندتر شدن تيم واليبال جوانان نشد بلكه با تغييرات پياپي در تركيب اصلي تيم و عدم آشنايي با روحيات بازيكنان ايران تيمي هماهنگ را بدل به تيمي ناهمگون ساخت. از كميته مربيان انتظار مي رود كه با دورانديشي و انتخابي مناسب فردي را انتخاب كنند كه بتواند با قهرمان آسيا موفقيت هاي چندساله واليبال ايران را در دنيا كامل كند.حيف است در جام دوازدهم جوانان، قهرمانان آسيا را در روي سكو نبينيم.
علي شاكري

ملوان - پرسپوليس امروز در انزلي
يك روز ديدني در فوتبال جام حذفي
001191.jpg
گروه ورزشي: رقابت هاي فوتبال جام حذفي باشگاه هاي ايران در صورت مساعدبودن شرايط جوي در انزلي امروز با انجام يك بازي ديگر پيگيري مي شود.
بعد از برخورد داغ سپاهان - استقلال در نقش جهان كه با شكست سنگين آبي پوشان تهراني همراه بود، امروز پرسپوليس ميهمان ملوان انزلي است.
اين دو تيم چند هفته پيش در انزلي در چارچوب ليگ برتر با هم روبرو شدند كه در ديداري زيبا و پرتحرك به تساوي يك بر يك رضايت دادند.
برخورد امروز اين دو تيم در چارچوب بازي برگشت جام حذفي است. در بازي رفت در ورزشگاه تختي تهران پرسپوليس با دو گل به برتري رسيد و امروز با پشتوانه همان دو گل در انديشه عبور و صعود به مرحله ديگري از جام حذفي است.
واقعيت آنكه با توجه به تحولات بوجودآمده در ليگ برتر فوتبال ايران و تركتازي سپاهاني ها در اين فصل براي كسب قهرماني، دو قدرت قديمي فوتبال ايران استقلال و پرسپوليس حالا به شكل جدي تري بدنبال فتح جام حذفي هستند تا سال آينده هم در زمره نمايندگان فوتبال ايران در باشگاه هاي آسيا باشند.
ملوان اگرچه در انتهاي جدول ليگ برتر حال و روز چندان خوشي ندارد، اما همواره بدليل حمايت هاي تماشاگرانش در انزلي در مقابل استقلال و پرسپوليس محكم ايستاده است. ملوان به هر روي با توجه به نتيجه بازي رفت چاره اي جز ارائه بازي تهاجمي ندارد.
آنها براي صعود راه سختي دارند و تنها در صورت شكست سنگين تيم پرسپوليس مي توانند با جام حذفي وداع نكنند.
پرسپوليس هم با تمام قوا چشم به صعود دارد و پشتوانه دو گل بازي رفت اين دلگرمي را به بازيكنان اين تيم مي بخشد تا با آرامش بيشتري در انديشه مهار تهاجمات حريف باشند.
پرسپوليس امروز بدون پروين است. سرمربي اين تيم بدليل عارضه قلبي و استراحت غايب بزرگ سرخپوشان محسوب مي شود.
از اردوي ملواني ها خبر مي رسد كه شايد امروزآنها پژمان نوري را نداشته باشند. كاپيتان ملوان ها در بازي قبلي اين دو تيم ستاره ميدان بود. او محوري ترين بازيكن ملوان و چند هفته اي است كه با مصدوميت هاي پياپي دست و پنجه نرم مي كند و پس از بازي با فجر سپاسي در شيراز به همين دليل در تمرينات روزهاي اخير تيمش غيبت داشت.

ورزش
سياسي
خارجي
انديشه
شهري
شهر
اجتماعي
معلولين
اقتصادي
ورزش جهان
آموزشي
علمي فرهنگي
ادب و هنر
سخنگاه آزاد
موسيقي
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
انفورماتيك
همشهري جهان
|  سياسي   |   خارجي   |   انديشه   |   شهري   |   شهر   |   اجتماعي   |   معلولين   |   اقتصادي   |  
|  ورزش جهان   |   ورزش   |   آموزشي   |   علمي فرهنگي   |   ادب و هنر   |   سخنگاه آزاد   |   موسيقي   |   صفحه آخر   |  
|  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |