چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۱ - سال يازدهم - شماره ۳۰۰۳ - Mar.12,2003
با متعرضين به حقوق شهروندان برخورد مي شود
گروه اجتماعي: فرمانده  نيروي  انتظامي  جمهوري  اسلامي  ايران  تأكيد كرد: پليس  با قاطعيت  تمام  در مقابل  تعرض  به  حقوق  اجتماعي  شهروندان  مي ايستد و با افرادي  كه  به  حقوق  مردم  تعرض  كنند، برخورد مي كند.
به  گزارش  روز سه شنبه  روابط عمومي  ستاد فرماندهي  ناجا،سردار «محمدباقر قاليباف » در همايش  سراسري  فرماندهان  ناجا، طرح  سالم سازي  پاركها و بوستانهاي شهري  از جرايم  را يكي  از اقدامات  پليس  بيان  كرد و گفت  كه  با اقدام  پليس  بوستانها و پاركها محيطي مناسب  و سالم  براي  استفاده  خانواده ها شده  است .
فرمانده  نيروي  انتظامي (ناجا) با تاكيد براين  مطلب  كه  پليس  باتمام  توان بدنبال  ايجاد امنيت براي   مردم  است ، افزود: رسالت  نيروي  انتظامي  برقراري  امنيت  براي  عموم  مردم  است  كه  اين  وظيفه  با كمال  جديت  و با بهره گيري  از تمامي  امكانات  انجام  مي شود.

۵ سال محروميت و ۱۳ ماه زندان
احمد زيدآبادي قطعي شد
خبرگزاري فارس: معاون قضايي دادگستري كل استان تهران گفت:  از ميزان محكوميت احمد زيدآبادي ۱۳ ماه حبس نامبرده توسط مرجع تجديدنظر قطعيت يافته است.
علي اصغر تشكري معاون قضايي دادگستري كل استان تهران در گفتگو با خبرنگار گروه سياسي خبرگزاري فارس افزود: هشت ماه حبس زيدآبادي به خاطر تبليغ عليه نظام، پنج ماه حبس وي به دليل نشر اكاذيب و پنج سال محروميت از حقوق اجتماعي مورد تأييد دادگاه تجديدنظر قرار گرفته است. تشكري افزود: از حيث تحريك يا اغوا به قصد برهم زدن امنيت، نامبرده كه به شش ماه حبس محكوم شده بود در دادگاه تجديدنظر تبرئه شد و در رابطه با اهانت به مسئولين زندان در حين انجام وظيفه، ميزان محكوميت نامبرده چهار ماه حبس بود كه در دادگاه تجديد نظر به ۵۰۰ هزار ريال جزاي نقدي تبديل شد.
معاون قضايي دادگستري كل استان تهران تصريح كرد:  رأي تجديدنظر قطعي شده و لزومي ندارد تا به وكيل يا محكوم عليه ابلاغ شود اما جهت اجراي حكم محكوم عليه احضار و در صورت عدم حضور جلب خواهد شد. وي در پايان خاطرنشان ساخت: محكوم عليه به مدت هفت ماه در بازداشت موقت به سر برد كه از ميزان محكوميت نامبرده كسر خواهد شد. احمد زيدآبادي روزنامه نگار از سوي شعبه ۱۴۱۰ مجتمع قضايي جرايم كاركنان دولت به اتهام تبليغ عليه نظام، نشر اكاذيب، اغوا يا تحريك به قصد بر هم زدن امنيت و اهانت به مسئولين زندان در حين انجام وظيفه به ۲۳ ماه حبس و پنج سال محروميت از حقوق اجتماعي محكوم شده بود.

نجات يك نوجوان ۱۳ ساله از مرگ حتمي
به گزارش ايرنا: پزشكان بيمارستان امام خميني شهرستان ساري براي نخستين بار ركورد طولاني ترين عمل مغز را شكسته و يك نوجوان ۱۳ ساله را از مرگ حتمي نجات دادند.
به گزارش ايرنا دكتر آبيان جراح مغز و اعصاب و عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشكي مازندران كه مسئوليت تيم جراحي فوق را بر عهده داشت در گفتگويي اظهار داشت: اين بيمار مازندراني از مدتها قبل از سردردهاي شديد و كاهش بينايي چشم رنج مي برد كه پس از عكسبرداري و آزمايش هاي مربوطه مشخص شد كه وي به تومور مغزي مبتلا است و قطر اين تومور به اندازه يك پرتقال بزرگ بود كه بخش زيادي از فضاي مغز او را اشغال كرده بود .
وي افزود: براي خارج كردن اين تومور بلافاصله يك تيم جراحي از بيمارستان امام خميني ساري كه مسئوليت بيهوشي آن را دكتر حسن زاده به عهده داشت دست به كار شد و توانست در يك عمل جراحي موفقيت آميز پس از ۲۴ ساعت تومور را كاملا از مغز اين نوجوان خارج كند. از نكات برجسته اين جراحي اين كه براي جلوگيري از خونريزي تومور در حين عمل تنها دو كيسه خون به بيمار تزريق شد .اين جراح مغز و اعصاب گزارش پاتولوژي را تومور از نوع پيلوسيتيك آستروسيتوم ذكر كرد و گفت: در حال حاضر وضع بيمار كاملا رضايت بخش است و هيچگونه فلجي در اندامهاي وي عارض نشده است.

طرح استفاده مشترك از كتابخانه ها در تهران اجرا مي شود
گروه اجتماعي: مدير هماهنگي مراكز قلمرو غرب سازمان فرهنگي هنري اعلام كرد: براي نخستين بار در سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، طرح استفاده اشتراكي از كتابخانه هاي هفده گانه اجرا مي شود.
رمضاني در گفتگو با خبرنگاران با اعلام اين مطلب، به جزئيات طرح اشاره كرد و گفت: به منظور دسترسي شهروندان به كتابهاي مورد نظر و نيز تشويق و ترغيب بيشتر مردم به امر كتابخواني، قلمرو غرب سازمان فرهنگي هنري، طرح استفاده اشتراكي از كتابخانه هاي موجود در مناطق ۲-۵-۹-۱۸ و ۲۲ را به شكل مكانيزه اجرا مي كند.
وي تصريح كرد: در اين طرح تمهيداتي انديشيده شده كه اعضاي اين كتابخانه ها با ارائه كارت مشترك بتوانند از مخازن كتاب مراكز فوق استفاده كنند.
وي با تأكيد بر اين نكته كه در اجراي اين طرح تعلق خاطري براي بهره وري درست از كتابخانه ها حاصل مي شود، خاطرنشان كرد: در طرح استفاده اشتراكي از كتابخانه ها قلمرو غرب به نحوي برنامه ريزي شده كه علاقه مندان در صورت مراجعه به يك كتابخانه و موجود نبودن كتاب مورد نظر مي توانند با بهره گيري از بانك اطلاعات موجود از مخازن ديگر كتابخانه  ها مطلع شده و جهت تحويل كتاب مورد نظر به كتابخانه هاي ديگر مراجعه كنند. مدير هماهنگي مراكز قلمرو غرب بر اجراي طرح احداث كتابخانه هاي مشاركتي در اين قلمرو تأكيد كرد و گفت:  هدف ما توسعه و گسترش مراكز فرهنگي و تقويت كارهاي مشاركتي است.

صندوق بيمه بيكاري ۱۸ ميليارد و ۷۲۸ ميليون ريال كسري دارد
گروه اجتماعي: با ۳۱ درصد افزايش نسبت به ۶ ماهه ابتداي سال ۱۳۸۰، تعداد مقرري بگيران بيمه بيكاري در پايان ۶ ماهه نخست سال جاري به ۱۰۱ هزار و ۴۷۱ نفر افزايش يافت.
به گزارش اداره كل روابط عمومي سازمان تأمين اجتماعي، حسين كاظميان مديركل امور فني بيمه شدگان اين سازمان ضمن اعلام اين مطلب و با اشاره به روند نگران كننده افزايش مصارف صندوق بيمه بيكاري در مقابل كاهش منابع ورودي اين صندوق گفت: مباني قانون بيمه بيكاري به گونه اي است كه در شرايط خاص اقتصادي، اجتماعي و جمعيتي كه هزينه هاي پرداخت مقرري بيمه بيكاري افزايش مي يابد، منابع ورودي صندوق نه تنها افزايش نمي يابد، بلكه به دليل مشكلات اقتصادي در كارگاهها و كاهش تعداد بيمه پردازان، كاهش نيز مي يابد.
وي افزود: تعديل نيروي انساني و تعطيلي تعداد زيادي از كارگاهها به دلايل مختلف از جمله سياستهاي خصوصي سازي و يكسان سازي نرخ ارز،افزايش جمعيت و ورود متولدان سالهاي ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۴ به سن اشتغال و عدم تعادل بين فرصتهاي شغلي ايجاد شده و جمعيت جوياي كار، باعث افزايش نرخ بيكاري در سالهاي ۱۳۸۰ و ۱۳۸۱ و افزايش قابل توجه مصارف صندوق بيمه بيكاري شده است و اين در حالي است كه در قانون بيمه بيكاري، محل تأمين كسري احتمالي منابع اين صندوق مشخص نشده است.

چگونه در شرايط سخت نگرش مثبت داشته باشيم؟
همه مي دانيم شرايط اقتصادي سخت و مشكل است. اكثر ما با مشكلات مالي روبه رو هستيم. دخل مان به خرج مان نمي رسد. بسياري از جوانان بيكارند. بسياري نگرانند كارشان را از دست دهند. در چنين شرايطي بايد نگرش مثبت داشت. نگرش منفي دشمن شماست.
خانمي كارش را به خوبي انجام مي داد، اما ترس از بي كار شدن ذهن او را به خود مشغول كرد و بر كارش تأثير گذاشت. او مانند گذشته كارش را به نحو احسن انجام نمي داد. ترس از اخراج شدن باعث شد كارش را از دست دهد.چگونه مي توان نگرش مثبت و انگيزه داشت؟ نگرش مثبت داشتن خوب است ولي كافي نيست. هر روز بايد براي مثبت بودن و انگيزه داشتن تلاش كنيد. البته اين امر چندان آسان نيست.
۱- از افراد «مسموم» دوري كنيد. شما به خوبي افراد مسموم را مي شناسيد. آنان هميشه شكايت مي كنند و غر مي زنند. هميشه با نظرات شما مخالفند، منفي گرا هستند. از آنان دوري كنيد. ولي اگر نمي توانيد آنها را كنار بگذاريد، بكوشيد كمتر با چنين افرادي در ارتباط باشيد.
۲- برنامه هاي تلويزيون را زياد تماشا نكنيد. وقتي افسرده و ناراحت هستيد، چند دقيقه تماشاي برنامه تلويزيون به ساعت ها منجر مي شود.
۳- به جاي تماشاي طولاني برنامه هاي تلويزيون، وقت تان را با بچه ها، خانواده و دوستان بگذرانيد. برنامه هايتان را مرور كنيد. وقتي را براي خانواده و دوستان اختصاص دهيد. دو پسر كوچك من فكر مي كنند كه من «جرثقيل انساني» هستم. آنان را بلند مي كنم در بغل مي گيرم. به اين دليل وقتي مي خواستم در كنار فرزندانم روي كاناپه بنشينم، آنان نمي گذاشتند.
۴- روزي يك بار به خود انگيزه دهيد:
كتاب هاي انگيزه  دهنده و كتاب آسماني را بخوانيد.
۵- روزي يك ساعت را براي يادگرفتن هنر يا مهارت جديد اختصاص دهيد. در اين صورت پيشرفت مي كنيد، زيرا با ساعت ها فعاليت خودتان را خسته نمي كنيد. با يك ساعت تلاش روزانه، سريع تر از آنچه كه فكر مي كنيد به نتيجه مي رسيد.
۶- ورزش كنيد. همه مي دانيم ورزش فوايد بسياري دارد. كاهش فشار رواني مهم ترين تأثير ورزش براي من مي باشد. هر چقدر افسرده و ناراحت باشيد، با ورزش كردن حالتان بهتر مي شود.
۷- نماز بخوانيد. از خدا راهنمايي و كمك بخواهيد. مطمئن باشيد به نتيجه مي رسيد.
۸- تجربه جديد بياموزيد. برترس تان (ترس از شكست، عدم پذيرش و ناكامي) غلبه كنيد.
۹- به خود جايزه دهيد. اهداف كوچك را در نظر بگيريد و براي دست يابي به آن به خود جايزه دهيد. در طي مسير استراحت كنيد تا دچار نگراني يا فشار رواني نشويد.
برگرفته از: اينترنت ـ مترجم: الهام مؤدب

اجتماعي
اقتصادي
انديشه
حقوق شهروندي
خارجي
سياسي
شهر
شهري
علمي
علمي فرهنگي
گلستان كتاب
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   حقوق شهروندي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهر   |   شهري   |  
|  علمي   |   علمي فرهنگي   |   گلستان كتاب   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |