شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۲۷ - April . 19, 2003
يكسال گذشت...
اصلاحات ورزش در طرحهاي عمراني
010330.jpg
گروه ورزشي: سال نو رسيد، ماه اول بهار هم رو به پايان است. نزديك به يكسال است كه مهندس مهرعليزاده از طرف دولت خاتمي مسئوليت ورزش را به عهده گرفته است. يكسال ديگر از عمر ورزش گذشت.
هاشمي طبا يكسال است كه ديگر در سازمان ورزش نيست و يكسال است كه مردم چشم به راه برنامه هاي جديد ورزش اند. رؤساي چند فدراسيون مدال آور نيز طي اين يكسال تغيير كردند. وعده  ها داده شد، طرحهاي نيمه كاره عمراني، توسعه ورزشگاهها و سالنها، ايجاد فضاهاي جديد براي ورزش و صدها طرح ديگر هنوزبلاتكليف اند.
كميته ملي المپيك هم چشم به برنامه هاي برون مرزي خود دارد و جدا از سياست  هاي ورزش داخل كشور به تلاشهاي كلان بيشتر توجه كرده است.
از منظر كلي به چارت سازماني ورزش به نظر مي رسد، چرخهاي ورزش كند حركت مي كند و پيشرفت ها متوقف شده است.
شايد عده  اي اينگونه فكر نكنند و همه چيز را در طرح جامع ورزش جستجو كنند.
اما زماني كه مسئول اول ورزش خود به عدم اجراي طرحهاي عمومي ورزش اذعان دارد، ديگر نمي توان به كليت آن خوشبين بود.
مهرعليزاده در حاشيه مراسم بهره برداري از هفت طرح ورزشي در شهرستان كرج، از طولاني شدن زمان اجراي طرحهاي عمراني ورزشي در كشور انتقاد كرد.
مهندس عليزاده معتقد است براي اجراي يك طرح ورزشي به زماني نزديك به ۹ماه تا يكسال نياز داريم، اما تمام دوستان عمراني مي دانند كه بيش از هفت سال است كه اين طرحهاي نيمه كاره همچنان نيمه كاره باقي مانده در حالي كه رشد ناهنجاري هاي اجتماعي رو به افزايش است.
جامعه اي كه بيش از ۶۰% آن را جوانان تشكيل مي دهند با اين امكانات اندك ورزش، گراني و كمبود امكانات به كجا مي روند؟
۲۳۶۹ طرح عمراني مدت ده سال است كه همچنان معلق مانده است و از اين تعداد تنها ۷۲۰ طرح كوچك و نيمه تمام به بهره برداري رسيده است.
براي جمعيت هشت ميليون نفري تهران چه كرده ايم؟ براي ۵/۱ ميليون شهروند كرجي و شهرهاي مركزي و كوچك و بزرگ چه كرده ايم.
آقاي مهندس مهرعليزاده، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني، كه با حكم رئيس جمهور مسئوليت ورزش را عهده دار شده است، مي داند در فضاي اصلاحات، توسعه و گسترش ورزش قدم به اين عرصه مقدس و پاك گذاشته  است.
مهندس مهرعليزاده به عنوان نماينده گروهي اين حكم را گرفته است كه در اجراي برنامه هاي خود دچار هجمه ها و صدمات فراوان شده است. مي دانيم ورزش از كدام سو لطمه خورد ه است، خوب مي دانيم ورزش چگونه برنامه هايش متوقف شد و خوب مي دانيم واپسگرايي در ورزش از كدام سو به پيكر اين پديده سلامت زا كوبيده شد. اگر قرار باشد در ابتداي راه از بيراهه هاي پرسنگلاخ به مقصد برسيم به اشتباه رفته ايم. حتي اگر اين عمل يك حركت تاكتيكي باشد و مصلحت انديشي بر اصول گرايي و واقعيت گرايي بچربد. مهندس عزيز، ورزش نيازمند شهامت، شجاعت و منش صداقت و درستي است.
خيلي ها در اين راه با رئيس جمهور پيش رفتند و چشم به برنامه  هاي اصلاحي در ورزش داشتند و دارند. ورزش بيش از هر پديده ديگري امروز نيازمند اصلاحات است. بايد مصلحت را كنار گذاشت و هراسي از نااهلان ورزش نداشت.
دبير سرويس ورزشي ـ جهانگير كوثري

رقابت هاي بين المللي فوتبال سن ماركو
تيم جوانان ايران از صعود بازماند
گروه ورزشي: تيم  فوتبال  جوانان  ايران  پنج شنبه شب  و در آخرين  ديدار خود دررقابت هاي  بين المللي  فوتبال  «سن  ماركو» ايتاليا، مقابل  تيم  كريستينا يكي  از نمايندگان  اين  كشور به  نتيجه  مساوي  يك  بر يك  دست  يافت .گل  تيم  فوتبال  جوانان  ايران  را در اين  ديدار كه  نزديك  شهر اودينه  درشمال  ايتاليا برگزار شد حامد رسولي  از روي  نقطه  پنالتي  وارد دروازه  حريف كرد.تيم  فوتبال  جوانان  ايران  با قبول  دو شكست  مقابل  نماينده  كلمبيا وآتالانتا ايتاليا و يك  تساوي  مقابل  تيم  كريستينا از راهيابي  به  دور بعدي اين  رقابت ها كه  با شركت  ۲۴ تيم  برگزار مي شود باز ماند.

خبرهايي از واليبال
مربي روسي واليبال فردا وارد تهران مي شود
گروه ورزشي: يوري لاكتف مربي اهل روسيه و يكي از نامزدهاي مربيگري تيم هاي ملي واليبال بزرگسالان و جوانان ايران فردا وارد تهران مي شود. وي قرار بود اوايل فروردين ماه همراه با تيم نوجوانان روسيه به ايران سفر كند كه سفرش با تأخير همراه شد. محمدرضا يزداني خرم رئيس فدراسيون واليبال در مورد اين مربي گفت: در صحبت هايي كه با «ايوان بوگانيكف» همدوره لاكتف داشتم، وي اين مربي را براي واليبال ايران مناسب توصيف كرد و ما در صورت رسيدن به توافق با او از اين مربي به عنوان سرمربي در يكي از دو تيم ملي بزرگسالان و يا جوانان استفاده خواهيم كرد. وي زمان معرفي اسامي مربيان تيم هاي ملي بزرگسالان و جوانان را پس از اتمام مذاكره با لاكتف اعلام كرد. به نظر مي رسد تا اينجاي كار نيز در معرفي مربيان دو تيم جوانان و بزرگسالان با توجه به آنكه اين دو تيم بايد تا كمتر از ۶ ماه ديگر در دو رويداد مهم آسيايي و جهان حاضر شوند تأخير صورت گرفته است.بنابراين، واليبال نبايد زمان و فرصت را بيش از اين از دست بدهد.
بيماري سارس اجلاس كنفدراسيون را به تعويق انداخت
اجلاس سالانه كنفدراسيون واليبال آسيا كه قرار بود دهه اول ارديبهشت ماه امسال در تايلند برگزار شود بدليل شيوع بيماري سارس در اين منطقه به تعويق افتاده است. سعيد درخشنده اين مطلب را از قول رئيس كنفدراسيون واليبال آسيا كه در مسابقات نوجوانان آسيا حضور داشت اعلام كرد در اين اجلاس قرار بود محمدرضا يزداني خرم و سعيد درخشنده به عنوان نمايندگان ايران شركت كنند.

تيم كاراته دانشگاه آزاد اسلامي در باكو
گروه ورزشي: تيم  كاراته دانشگاه  آزاد اسلامي براي شركت  در رقابت هاي  بين المللي  جمهوري  آذربايجان راهي  باكو شد.در اين  مسابقات  كه  با نام  جام  رياست  جمهوري امروز و فردا برگزار مي شود كاراته كاهاي  كشورهاي  ژاپن ، تركيه ،گرجستان ، فرانسه ، اسپانيا، ازبكستان ، اوكراين ، قزاقستان ، روسيه  وايران  شركت دارند.
جدال ۱۴۰۰ جودوكار در دانشگاه آزاد
هفتمين دوره رقابت هاي جودو دانشجويان پسر دانشگاه آزاد اسلامي، منتخب ۱۴۰۰ جودوكار سراسر كشور با قهرماني تيم جودو دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران به پايان رسيد.در اين رقابت ها كه در مجموعه ورزشي كبكانيان تهران برگزار شد، تيم تهران با كسب ۴ مدال طلا، ۳ نقره و دو برنز به مقام نخست دست يافت، تيم دانشجويان استان خراسان و تيم منتخب استان مازندران، گيلان و گلستان نيز به ترتيب دوم و سوم شدند.

محروميت ملي پوش كشتي فرنگي
گروه ورزشي: «داريوش قلاوند» ملي پوش سابق تيم كشتي فرنگي جوانان ايران كه عصر پنجشنبه در خلال رقابت هاي انتخابي تيم ملي بزرگسالان داور مسابقه را مورد ضرب و شتم قرار داد، به طور موقت براي سه ماه از حضور در تمامي رقابت هاي داخلي و خارجي محروم شد.وي در مرحله نخست رقابت هاي انتخابي در وزن ۹۶ كيلوگرم تيم ملي كشتي فرنگي پس از شكست خود با حساب چهار بر صفر با مشت بر گونه «طاهر زنگنه» داور بين المللي مسابقه نواخت كه متأسفانه به علت پخش مستقيم تلويزيوني، اين صحنه زشت در داخل و خارج كشور به نمايش در آمد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سياسي
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
همشهري ورزشي
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   علمي فرهنگي   |   محيط زيست   |  
|  ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |