سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۷۹ - jun . 17, 2003
بَيْنَكُمْ وَ بَيْنَ الْمَوْعِظَهِ حِجَاب مِنَ الْغِرَّهِ
ميان شما و موعظه، پرده اي است از غفلت.
علي بن ابيطالب(ع) - نهج البلاغه
امروز با حافظ
شيوه مستي و رندي نرود از پيشم
گر من از سرزنش مدعيان انديشم
من كه بد نام جهانم چه صلاح انديشم
زهد رندان نو آموخته راهي به دهيست
سالن هاي سينما با سرمايه گذاري خارجي احداث مي شود
مدير عامل  شركت  سينمايي  آلاليا از سرمايه گذاري  يك  شركت  خارجي  در طرح  احداث  سالنهاي  كوچك  سينمايي  خبر داد.
طرح  احداث  ۵۰۰ سالن  كوچك  سينما توسط وزارتخانه هاي  فرهنگ  و ارشاد اسلامي ، مسكن  و شهرسازي  و شركت  آلاليا در سال  ۸۱ مطرح  شد.
ناصر شفق  به ايرنا گفت :  اين  شركت خارجي  در قراردادي  با سرمايه گذاري  تا سقف  ۶۰ميليون  دلار در قالب  وام براي  احداث  ۵۰۰ سالن  سينماي  كوچك  در ايران  موافقت  كرد.
وي  توضيح  داد: اين  قرارداد هفته  پيش  با حضور رئيس  بانك  اسلامي  دبي ، نماينده  معاونت  سينمايي  وزارت  ارشاد و اعضاء هيأت  مديره  شركت  سينمايي  آلاليا، در تهران  منعقد شد.
در اين  طرح  سه ساله ، قرار است  ۵۰۰ سالن  سينمايي  با ظرفيت  ۱۰۰، ۲۰۰ و ۳۰۰صندلي  در تهران  و شهرستانها احداث  شود.
به  گفته  مديرعامل  شركت  سينمايي  آلاليا، اجراي  طرح  سالنهاي  كوچك سينمايي ، بزودي  در ۵۰ نقطه   ايران  آغاز مي شود.
شفق  پيشتر اعلام  كرده  بود كه  طرح  سينماي  كوچك  با احداث  ۵۰۰ سالن  و اختصاص  ۹۴۰ ميليارد ريال  اعتبار در تهران  و استانهاي  كشور از ۲۲ بهمن  ماه ۸۱ توسط وزارتخانه هاي  فرهنگ  و ارشاد اسلامي ، مسكن  و شهرسازي  و شركت  آلاليا اجرا مي شود.
وي  همچنين  گفت  كه  وزارت  ارشاد براي  اجراي   اين  طرح  مبلغ  ۱۰۰ ميليارد ريال  و بخش  خصوصي  نيز ۱۴۰ ميليارد ريال  اختصاص  داده اند و قرار است  ۸۰۰ ميليارد ريال  اعتبار نيز توسط شبكه  بانكي  كشور تأمين  شود.

شركت پست سلطنتي بريتانيا و مشكل توزيع هري پاتر
نيم ميليون نسخه در يك شب
018895.jpg
شركت پست سلطنتي بريتانيا در حالي خود را براي توزيع كتاب جديد هري پاتر در اسكاتلند آماده مي كند كه درباره حجم محموله هاي اين كتاب نگران است.
به گزارش بي.بي.سي، هزاران كودكي كه مطابق با اعلام قبلي شنبه آينده منتظر دريافت كتاب جديد هري پاتر از طريق پست هستند، ممكن است سرخورده شوند.
به گفته مقامات شركت پست، به نظر مي رسد تعداد كتابهايي كه بايد در اسكاتلند توزيع شود از ۵۰ هزار نسخه تجاوز خواهد كرد.
كارشناسان انتظار دارند كتاب پنجم هري پاتر با عنوان «هري پاتر و فرمان ققنوس» با بيش از نيم ميليون نسخه اي كه تنها جمعه شب از طريق پست در سراسر بريتانيا توزيع مي شود، تمام ركوردهاي پيشين را بشكند.
اين كتاب كه خانم جي.كي. رولينگ سه سال براي نوشتنش وقت صرف كرده است، ۷۶۸ صفحه حجم و حدود يك كيلوگرم وزن دارد.
مشكل هنگامي آشكار مي شود كه بدانيم مطابق قوانين پست بريتانيا، براي حفظ سلامت و ايمني كاركنان پست، هيچ گوني پستي نبايد بيش از ۱۶ كيلوگرم وزن داشته باشد.
از سوي ديگر اين كتاب مذكور براي اكثر جعبه هاي پست كه جلوي خانه هاي مردم قرار دارد، بزرگ است.
شركتهاي فروش اينترنتي كتاب نظير آمازون، دبليو. ايچ. اسميت و تسكو گفته اند اطمينان دارند شركت پست بريتانيا محموله ها را به موقع به مقصد خواهد رساند.
با اين وجود يك سخنگوي شركت پست سلطنتي در اسكاتلند گفت: ما نگرانيم كه كاركنانمان ناچار شوند بيش از اندازه كار كنند. اگر تعداد كتابها بيشتر شود ناچاريم براي حمل آنها از خودروهاي ون استفاده كنيم. براي ما، سلامت و ايمني كاركنانمان در اولويت قرار دارد.
او اضافه كرد: در جاهايي نظير «گلاسكو» و «ادينبورگ» كه تعداد زيادي از اين كتاب سفارش داده شده است، كار سنگين تر خواهد بود. اما ما به پيش آمدن چنين وضعيت هايي عادت داريم.
اما «دانوتاكين»، معاون سردبير مجله «بوك سلر» گفته است اگر عمليات توزيع پستي كتاب طبق برنامه پيش رود، او شگفت زده خواهد شد.
وي گفت: حجم اين عمليات بي سابقه است. ما قبلا هم تصور مي كرديم كه توزيع اين كتاب عظيم خواهد بود اما وضعيت پيش آمده از همه پيش بيني ها فراتر است.
سخنگوي شركت پست در اسكاتلند از كساني كه كتاب را سفارش داده اند خواست صبح شنبه در خانه بمانند، در غير اين صورت بايد براي تحويل گرفتن كتابشان، به اداره محلي پست مراجعه كنند.
گفته مي شود علت استقبال بي سابقه مردم اسكاتلند از كتاب، اين است كه بخش هايي از قسمت دوم فيلم هري پاتر در گلنكوي اسكاتلند فيلمبرداري شده است.

نمايشگاه عكس آثار موزه اي ايران در آتن
نمايشگاه  عكسي  از آثار موزه اي  ايران  ازسوي  «يونسكو» و با همكاري  رايزني فرهنگي  سفارت  جمهوري  اسلامي  ايران  در آتن  برگزار مي شود.
دفتر يونسكو در آتن  اعلام  كرد:اين نمايشگاه  از چهارم  تا يازدهم  تير ماه  ( ۲۵ ژوئن  الي  ۲ جولاي  ۲۰۰۳ ) در محل موزه  كشتيراني  يونان  واقع  در بندر «پيرآس » برگزار مي شود. در اين  نمايشگاه  تعداد ۱۰۰ قطعه  عكس  از آثار «هامون  صدر» هنرمند عكاس كشورمان ، براي  بازديد عموم  به  معرض  نمايش  گذاشته  خواهد شد. به گزارش ايرنا رئيس  دفتر يونسكو گفت: جمهوري  اسلامي  ايران  داراي  فرهنگي  غني  مي باشد و اين  افتخاري  است كه  ما بتوانيم  قسمت  كوچكي  از هنر ايراني  را براي  يونانيان  به  نمايش بگذاريم .

ضياء موحد،هفتمين ميهمان ماه خانه شاعران ايران
ساختارگرايي در شعر موضوع سخنراني دكتر ضياء موحد است كه پنج شنبه ۲۹ خردادماه در محل خانه شاعران انجام خواهد شد. اين مراسم ساعت ۴ تا ۷ بعدازظهر در محل خانه شاعران ايران برگزار مي شود.
در اين مراسم ابتدا به معرفي آثار ضياء موحد پرداخته خواهد شد و سپس وي سخنراني مي كند.
«ميهمان ماه» عنوان سلسله برنامه هايي است كه انجمن شاعران ايران و دفتر شعر جوان با همكاري هم برگزار مي كنند و در آن هر بار يكي از استادان و شاعران نام آشنا به سخنراني و شعرخواني مي پردازند.
علاقه مندان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانند با شماره تلفن ۲۶۰۵۸۰۹ تماس بگيرند.

اجراي اركستر «تذرو» به ياد نيما در سالن رودكي
كنسرت موسيقي ايراني «اركستر تذرو» به سرپرستي سرور زره گر و آهنگسازي بابك بوبان با خوانندگي علي مينوسپهر و به ياد نيما، در ساعت ۱۹ روزهاي ۲۹ و ۳۰ خرداد در سالن رودكي اجرا مي شود.

دكتر «كريم مجتهدي»
و بررسي «آشنايي ايرانيان با فلسفه هاي جديد غرب»
هشتاد و هشتمين نشست كتاب ماه ادبيات و فلسفه با حضور دكتر كريم مجتهدي برگزار مي شود و در آن درباره «آشنايي ايرانيان با فلسفه هاي جديد غرب» بحث خواهد شد.
اين سخنراني  در ساعت ۱۷ امروز (سه شنبه) در خانه كتاب برگزار مي شود.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
مدير مسئول : محمد عطريانفر
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org

سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲

دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶

روزنامك
يادگار
در آن روزها كه در فرانسه حقوق بشر به صورت يك اعلاميه مدون در آمده بود، پدران انقلاب استقلال آمريكا سرگرم تكميل يك قانون اساسي بودند كه با اصلاحيه هايش حقوق و آزادي انسان را تضمين مي كرد، در اروپا برده داري جرم شناخته شده بود، در آلمان فردريك شيلر از زيبايي هنر انسانها سخن به ميان مي آورد و... در ميهن ما آغامحمد خان قاجار دستور درآوردن ۲۰ هزار جفت چشم از مردان شهر كرمان، قتل چهار هزار كرماني ديگر، فروش گروهي از اسيران كرماني و تخريب اين شهر تاريخي را كه اردشير ساساني گفته بود به آن عشق مي ورزد داده بود، زيرا كه كرمانيان به لطفعلي خان زند آخرين امير اين خاندان كه هنوز حكمران آنان به شمار مي آمد پناه داده بودند.
از آنجا كه محاصره شهر كرمان توسط نيروهاي آغامحمدخان تا سقوط شهر هفته ها طول كشيد روز دقيقي را نمي توان به دست داد، اما در بيشتر گاهنامه ها كه در اروپا و آمريكا چاپ شده است ۱۷ ژوئن سال ۱۷۹۴ ميلادي زمان وقوع چنين فاجعه انساني ذكر شده است. عمق فاجعه در آن است كه اين عمل به دستور فردي صورت گرفت كه خودش را ايراني
مي دانست و مدعي سلطنت بر همه ايران بود. نظر به اين كه حكومت ايران از آن پس تا سال ۱۹۲۵ در دست قاجارها بود و در دوران پهلوي هم عمدتاً رجال عهد قاجار بر سر كار بودند، به مصيبتي كه بر كرمانيان وارد شد آن طور كه بايد، توجه نشد.
* ۲۷ خرداد سال ۱۲۸۷ هجري خورشيدي بازار تهران به نام مخالفت با استبداد محمدعلي شاه قاجار تعطيل شده و مردم در بهارستان جمع شده بودند كه اين وضعيت تا تيرماه و به توپ بسته شدن عمارت مجلس ادامه يافت.
* در همين روز در سال ۱۳۰۰، دو هفته پس از تعيين قوام السلطنه به جاي سيد ضياءالدين طباطبايي يزدي به عنوان رئيس الوزراء، دامنه مخالفت با انتصاب او به مازندران و گيلان كشيده شد و ساعد پسر سپهسالار تنكابني وي را عامل خارجي اعلام كرد و در تنكابن دست به قيام مسلحانه زد و به جمع آوري نيرو براي حمله به تهران پرداخت. پيش از ساعد تنكابني، در خراسان كلنل محمد تقي خان پسيان دست به مخالفت با قوام السلطنه زده بود و انگلستان را عامل همه مشكلات و تغييرات ايران خوانده بود.
* ۲۷ خرداد ۱۳۲۴ شهر تهران داراي يك فرماندار كمونيست شد. در اين روز عباس اسكندري ناشر روزنامه سياست و از سران حزب توده كه بعداً هم نماينده مجلس شد به سمت فرماندار پايتخت تعيين گرديد.
* عباس مسعودي موسس و ناشر روزنامه اطلاعات و سناتور تهران، ۲۷ خرداد ۱۳۵۳ در دفتر كار خود در موسسه اطلاعات در ۷۳ سالگي بر اثر سكته در گذشت. وي علاقه خاصي به روزنامه نگاري داشت و تا آخرين روز عمر از نوشتن خبر دست بر نداشت.
* ديوان عالي آمريكا ۱۷ ژوئن سال ۱۹۶۳ قرائت انجيل و خواندن دعا در مدارس عمومي اين كشور را عملي مغاير قانون اساسي آمريكا اعلام و ممنوع كرد.
*جمهوري خلق چين ۱۷ ژوئن سال ۱۹۶۷ اعلام داشت كه داراي بمب هيدروژني (ترمونوكلئر) هم شده است و اين سلاح، ديگر در انحصار دو ابر قدرت نيست.
ماندگار
جان هرسي روزنامه نگار، مؤلف و مدرس شهير آمريكايي و نويسنده كتاب موثر و پر خواننده «هيروشيما» ۱۷ ژوئن سال ۱۹۱۴ چشم به جهان گشود و ۷۹ سال عمر كرد. وي در كشور چين به دنيا آمده بود. كتاب او يك زنگ براي آدانو برنده جايزه پوليتزر سال ۱۹۴۵ شد. جان كه در دوران جنگ جهاني دوم براي رسانه هاي آمريكا از جمله مجله تايم اخبار جبهه ها را تهيه مي كرد، با مشاهده آن همه كشتار و ويراني از جنگ بيزار شده بود و هيروشيما را نوشت تا با تقويت انزجار مردم، از جنگ هسته اي جلوگيري شود. از وي ۲۶ داستان باقي مانده است كه همه آنها در رعايت جان و احوال بشر و تامين نياز انسانها است. جان در مقالات سياسي اش از آزادي فكر، استقلال فرد و حمايت از ابتكار براي پيشرفت حمايت كرده است. او در زمينه تدريس معتقد به سرمايه گذاري هر چه بيشتر در آموزش و پرورش بود و اين اصل كه بهترين سرمايه گذاري يك ملت هزينه كردن در راه آموزش و پرورش نوجوانان و جوانانش است از اوست. وي گفته است كه از بررسي جوانان يك ملت مي توان آينده اين ملت را پيش بيني كرد. جان هرسي يك دوره رئيس جامعه مولفان آمريكا بود.
* ۱۴ ژوئن، زادروز بانو «هاريت بيچر ستو» نويسنده قرن ۱۹ آمريكاست كه در ۱۸۱۱ به دنيا آمد و بر ضد برده داري داستان نوشت. معروفترين داستان او كه يك شاهكار ادبي است «كلبه عمو تام» نام دارد . وي كه نخست يك آموزگار بود و ده داستان از خود باقي گذارده مخصوصاً صحنه دلخراش جدا كردن كودكان بردگان سياهپوست را از مادرانشان براي فروش در نقطه اي دوردست و نامعلوم كه براي هميشه امكان ديدن يكديگر را نداشتند چنان منعكس كرده است كه با خواندن آن، همان زمان هم مردم ايالات شمال شرقي و شمالي آمريكا از برده داري متنفر شدند.
منابع مطالب دوبخش بالا :www.iranianshistoryonthisday.com
روزگار
ديروز در رسانه هاي آمريكا به استفاده كنندگان از دستگاههاي مايكروويو براي گرم كردن غذا و جوش آوردن آب هشدار داده شده بود كه دقت كنند پيش از خاموش شدن كامل دستگاه، آن را باز نكنند و دقت كنند كه دريچه آن هم منفذ نداشته باشد كه اشعه دستگاه براي بافت هاي بدن زيان آور است.
پرسش هاي پزشكي
دكتر گات در پاسخ به يكي از پرسش هاي پزشكي ديروز تاييد كرده است كساني كه در خواب خر و پف مي كنند، حتي نوجوانان و جوانان، در ساعات روز كارايي كمتري دارند، زيرا خر و پف كه ناشي از قطع كوتاه مدت راه تنفس و نرسيدن اكسيژن به سلول هاست مانع رفع كامل خستگي مخصوصاً خستگي مغز مي شود و از نشاط و كارايي مي كاهد.

داستانك
عكس خانوادگي
بعد از سال ها عكس خاك گرفته و قديمي خانوادگي را از صندوق كهنه آهني بيرون آورد. به نظر مي رسيد تنها راه اثبات ارتباط او با خانواده اش بعد از سال ها دوري، آن عكس بود. هميشه برايش جالب بود كه آدمها با ديدن دوربين بي اختيار لبخند مي زدند. در آن عكس هم همه مي خنديدند و نوعي نزديكي و ارتباط درلبخندهايشان بود.
ولي او آن روز را كاملاً به خاطر داشت. پدر و مادرش را كه اكنون سالها بود درگذشته بودند، خواهرها و برادرهايش را و همسرانشان را و تمامي خواهرزاده ها و برادرزاده ها را به ياد مي آورد.
پدر و مادر همه را براي چندروزي به باغ بزرگ كه ميراث پدري بود دعوت كرده بودند و عكاسباشي را نيز براي ثبت و جاودانه كردن آن گردهم آيي.
همه لبخند به لب داشتند، از اختلاف نظر برادرهايش براي تقسيم خانه و ارث و اينكه قبل از آن مشاجره سختي داشتند در عكس خبري نبود. هيچكس غم بزرگي را كه در دل مادر به خاطر طلاق قريب الوقوع دخترش بود، نمي ديد. كسي از تصميم رفتن او به خارج براي ادامه تحصيل خبري نداشت. هنوز مسئله ازدواج دختر عمو و پسرعمو مطرح نشده بود كه آن هم با وجود علاقه فراوان به دليل اختلاف خانواده هايشان در نطفه خفه شد.
هيچكس نمي توانست حتي فكرش را هم بكند كه اندك زماني بعد از آن، با رفتن پدر و مادر، خانواده از هم مي پاشد و با اين همه... همه لبخند به لب داشتند.
مرجان كاشانيان

گشتي در دنياي خبرها
غرامت هوايي
سانتاكروز: چندي پيش يك قايقران عليه شركت هواپيمايي آمريكا به دادگاه شكايت كرد. او مدعي شده بود كه خدمه هواپيما در حين عبور از اقيانوس، فاضلاب آنرا تخليه كردند كه فاضلاب تخليه شده روي قايق وي فرود آمد و به آن آسيب رساند. ديروز قاضي پرونده اعلام كرد شركت هواپيمايي بايد به قايقران ۳۲۳۶ دلار غرامت بپردازد.
كاهش حقوق رئيس جمهور
ليما: از ابتداي ماه آينده ميلادي، دستمزد رئيس جمهور و وزيران دولت پروكاهش خواهد يافت. براساس گزارش هاي منتشرشده حقوق رئيس جمهور با ۳۰درصد كاهش به ۸۴۰۰ دلار در ماه خواهد رسيد و حقوق وزيران نيز با كاهش ۲۰درصدي به رقم ۸۰۰۰ دلار مي رسد.
رئيس جمهور پرو صاحب يكي از بيشترين حقوق  هاي پرداختي در ميان رؤساي جمهور كشورهاي آمريكاي لاتين است. گفته مي شود اين كاهش به دليل اعتصاب چند روز پيش معلمان صورت گرفت. در پي اعتصاب معلمان، حقوق آنان از ۲۰۰ دلار در ماه به ۲۳۰ دلار افزايش يافت.
فرار از آشپزخانه
پاريس: دو زنداني از يك زندان در جنوب كشور فرانسه گريختند. آن دو كه از ۲ و ۶ سال قبل دوران حبس خود را سپري مي كردند، مسئول شستن ظروف غذا داخل آشپزخانه زندان بودند كه بر اثر غفلت ماموران از انبار آشپزخانه پا به فرار گذاشتند. چندي پيش نيز گروهي از زندانيان، در ورودي يكي از زندانهاي پليس را با مواد منفجره منفجر و فرار كردند.
كتك كاري كنار استخر
اسلووني: معمولا تماشاگران ورزشهاي آبي، افرادي آرام و كم  هياهو هستند اما ديروز در كشور اسلووني رشته ورزشي واترپلو نيز آلوده به خشونت شد.
در جريان ديدار تيمهاي كرواسي و صربستان در فينال رقابت هاي واترپلوي جام ملت هاي اروپا، تماشاگران تيم كرواسي كنار استخر با پليس درگير شده و به
زد و خورد با يكديگر پرداختند. در حين اين درگيري چند تماشاگر و مامور پليس به داخل استخر افتادند.
پايان سفر ۱۰۹ روزه
پرث: سيمون چاك مهندس ماجراجوي انگليسي سرانجام موفق شد، عرض اقيانوس هند را با قايق پارويي طي كند.
اين مرد ۳۰ ساله در ماه فوريه سفر خود را از سواحل استراليا آغاز كرد و پس از پشت سر گذاشتن ۶۵۰۰ كيلومتر اقيانوس هند را با قايق ۳/۷ متري خود پشت سر گذاشت. سفر وي در مجموع ۱۰۹ روز به طول انجاميد و وي براي يك وعده غذاي تازه و نوشيدني خنك لحظه شماري مي كند.
تبليغ منفي عليه يورو
پاريس: تعدادي از كشورهاي عضو اتحاديه اروپا هنوز حاضر نيستند از واحد پول يورو استفاده كنند و به همين دليل سياستمداران متعصب اين كشورها همواره در تلاش اند تا به طرق مختلف تضعيف يورو بپردازند.
چندي پيش اعلام شد در سكه هاي يورو بيش از ساير سكه هاي رايج در كشورهاي اروپايي نيكل وجود دارد كه اين امر باعث مي شود افرادي كه آلرژي دارند دچار مشكل شوند. در پي انتشار اين خبر،  دانشمندان فرانسوي به آزمايش مقدار نيكل موجود در سكه هاي يورو پرداختند و اعلام كردند نيكل موجود در اين سكه ها به اندازه نيكل موجود در سكه هاي دلار،  پوند و فرانك سوئيس است و هيچ خطري مردم را تهديد نمي كند.
البته افرادي كه به نيكل حساسيت دارند مي توانند با يك دستمال، سكه ها را تميز كنند و سپس اين پولها را در دست بگيرند.

ساعات شرعي
اذان ظهر: ساعت۱۳و۵ دقيقه
اذان مغرب:ساعت ۲۰ و ۴۶ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۴
طلوع آفتاب فردا: ساعت ۵ و ۴۸ دقيقه

بر ديوار نگارخانه ها
* نگارخانه قانون: نمايشگاه معرق چوب آثار مرتضي اسكندرنژاد / ۲۴ تا ۲۹ خرداد/  شهرك قدس، ايران زمين شمالي، فرهنگسراي قانون/  تلفن:  ۸۰۷۰۴۰۳
* گالري گلستان: نمايشگاه نقاشي آزاده ياوري/ تا ۲۹ خرداد / دروس، كماسايي، شماره ۴۲ / تلفن: ۲۵۴۱۵۸۹
* نگارخانه سوره: نمايشگاه يادداشتهاي تصويري، مجموعه كاريكاتورهاي محمد حسين نيرومند / تا ۲۹ خرداد / ميدان انقلاب، جنب سينما بهمن / تلفن: ۶۴۱۸۸۲۳
* نگارخانه دريابيگي: نمايشگاه نقاشي محمد طاهري / تا ۲۸ خرداد / شهرك قدس، فاز ۳،  خيابان دوم، پلاك ۱۱۶۵ / تلفن: ۸۰۸۳۳۲۷
* نگارخانه شفق: نمايشگاه طراحي گرافيك گروهي با عنوان «تضاد مفهومي» / تا دوم تير / سيد جمال الدين اسدآبادي، خيابان ۲۱، پارك شفق / تلفن: ۸۵۵۴۰۱۶

صفحه آخر
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سخنگاه آزاد
سياسي
شوراها
شهري
علمي فرهنگي
محيط زيست
موسيقي
ورزش
ورزش جهان
همشهري اقتصادي
انفورماتيك
همشهري جهان
شناسنامه
روزنامك
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
برديوارنگارحانه ها
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سخنگاه آزاد   |   سياسي   |  
|  شوراها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   محيط زيست   |   موسيقي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |