صفحه اول روزنامه هاي جهان
** ايزوستيا پوتين و بوش با هم بانك ها را غارت كردند. **الشرق الاوسط سربازان آمريكا با بازداشت عبيد حمود منشي صدام به صدام نزديك شدند.
brown.gif
HAMSHAHRI
No. 3082 ,Jun. 20, 2003
جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۸۲
سال يازدهم - شماره ۳۰۸۲
صفحه اول روزنامه هاي جهان
** مليت عبدالله گل براي عادي سازي روابط با آمريكا عازم واشنگتن مي شود ** الكفاح العربي اسرائيل ترور شخصيت هاي برجسته فلسطيني را متوقف مي كند.
چند گام تا دستگيري صدام
005640.jpg
از اول ماه مه تاكنون يعني طي دوره اي حدوداً بيست روزه ۱۶ تن از نيروهاي آمريكايي در حملات افراد متخاصم جان خودرا از دست داده اند
نيروهاي آمريكايي روز گذشته سرتيپ عبيد حمود التكريتي آجودان شخصي صدام حسين را دستگير كردند. حسن التكريتي در فهرست افراد تحت تعقيب ارتش ايالات متحده در رتبه چهارم قرار گرفته بود و هميشه از او به عنوان سومين فرد قدرتمند عراق پس از صدام و قصي پسر كوچكش ياد مي شد.
ستاد فرماندهي ارتش ايالات متحده در حالي از دستگيري التكريتي در روز دوشنبه خبر داد كه درگيري هاي پراكنده بين نظاميان آمريكايي و تظاهركنندگان سه كشته بر جاي گذاشت. دو تن از كشته شدگان عراقي و ديگري سربازي آمريكايي بود كه در يورش افراد مسلح ناشناس به قتل رسيد. اين حمله كه در يكي از پمپ بنزين هاي بغداد به وقوع پيوست مجروح شدن يكي ديگر از سربازان آمريكايي مستقر در اين پمپ بنزين را در پي داشت.
در همين حال تظاهرات گروهي از نظاميان عراقي كه با انحلال ارتش اين كشور شغل خود را از دست داده اند به خشونت كشيده شد و با آتش نيروهاي آمريكايي به روي تظاهركنندگان دو نفر كشته شدند. در پي اين حادثه نجيب الصالحي دبير كل جنبش افسران عراق آزاد در گفت وگويي با آسوشيتدپرس اعلام كرد به اطلاع آمريكايي ها رسانده است اگر حقوق كاركنان غيرنظامي و نظامي ارتش عراق پرداخت نشود بايد به انتظار اقدامات خصمانه عليه نيروهاي آمريكايي نشست.
در تهاجم روز سه شنبه نظاميان آمريكايي به دو مزرعه درحومه تكريت، زادگاه صدام حسين، ۵/۸ ميليون دلار آمريكا و چيزي در حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ ميليون دينار عراقي كشف شد. علاوه بر اين وجوه مقادير قابل توجهي پوند انگلستان و معادل يك ميليون دلار جواهر در اين مزرعه ها كشف شد.
مقامات آمريكايي هر چند با طرح موضوع كشف مقادير قابل توجهي وجه نقد و دستگيري حمودالتكريتي سعي كردند از اهميت حملات اخير عليه نيروهاي آمريكا در عراق بكاهند اما بازتاب اين حملات در رسانه ها دونالد رامسفلد وزير دفاع ايالات متحده را واداشت با شركت در كنفرانس خبري وزارت دفاع آمريكا ادعا كند حملات عليه نيروهاي آمريكايي به لحاظ نظامي اهميت چنداني ندارد. رامسفلد اين حملات را نتيجه اعمال فشار آمريكا بر عناصر نااميد حزب بعث دانست.
رامسفلد در اظهاراتش ابراز اطمينان كرد به رغم افزايش تلفات نيروهاي آمريكايي در عراق افكار عمومي آمريكا از تداوم اشغال عراق حمايت خواهد كرد. او پذيرفت كه افزايش ايمني نيروهاي آمريكايي مستقر در عراق قائم به عواملي است كه فراتر از وضعيت نظامي جاري در عراق است. رامسفلد گفت: «ژنرال تامي فرانكس ريشه بازمانده هاي بعثي ها را تا آنجا كه امكان داشته باشد خواهد خشكاند.» از اول ماه مه تاكنون يعني طي دوره اي حدوداً بيست روزه، ۱۶ تن از نيروهاي آمريكايي در حملات افراد متخاصم به نيروهاي آمريكايي جان خود را از دست داده اند. به رغم اظهارات رامسفلد گروهي از نمايندگان كنگره از هر دو حزب پيشرو آمريكا در مورد وضعيت نيروهاي آمريكايي در عراق ابراز نگراني كردند.
دانكن هانتر رئيس كميته خدمات نظامي مجلس نمايندگان كنگره آمريكا با اشاره به حملات اخير عليه نيروهاي آمريكايي در گفت وگويي با شبكه تلويزيوني CNN گفت: «از آنجا كه وظايف و تعهداتي بلندمدت در قبال اروپا و آسيا و برنامه اي درازمدت براي حضور در عراق و افغانستان داريم و نمي دانيم جنگ جهاني عليه ترور تا چه زماني ادامه خواهد داشت ما با فضاي امنيتي اي روبه رو هستيم كه در هاله اي از ابهام قرار گرفته است.»
رامسفلد كه در اين نطق جي گارنر، حاكم آمريكايي سابق عراق او را همراهي مي كرد ارتقاي وضعيت امنيتي نيروهاي آمريكايي در عراق رابه علل و عوامل متفاوتي قائم دانست. او ادعا كرد بعثي هاي نااميد و سرخورده انسجام خود را از دست داده اند. او آنان را محروم از رهبري، سلاح و سازماندهي مناسب براي ايجاد خطري جدي براي نيروهاي آمريكايي توصيف كرد.
در حال حاضر افزايش اعتراضات به حضور نظاميان آمريكايي در عراق جدي ترين مشكلي است كه ايالات متحده براي كنترل اين كشور با آن روبه رو است. ماهيت اين اعتراضات بيشتر مادي است و به ويژه از ناحيه نظاميان عراقي بيكار شده نشأت مي گيرد كه خواستار احقاق حقوق خود هستند اما تداوم اين اعتراضات با افزايش تلفات نيروهاي آمريكايي مي تواند به شكل گيري چالشي جدي براي كاخ سفيد منجر شود.

نگاه روزنامه نگار
ليست تعهدات بوش به صلح خاورميانه
سوال اين است كه آيا پرزيدنت بوش آن قدر جدي هست كه به آريل شارون نخست وزير اسرائيل براي تن دادن به همه مفاد طرح صلح پر طمطراق و جنجالي نقشه راه براي دستيابي به صلح بين اسرائيل و فلسطينيان فشاري واقعي وارد آورد؟ اگر چنين نباشد بسياري از تحليلگران بر اين باورند كه تلاش جديد براي حل اين معضل ۵۵ ساله از پيش محكوم به شكست است. ديدگاه ها در پاسخ به اين سوال در واشنگتن به شكلي تحيرآور متفاوت است. منطق جمعي حاكم تا قبل از سفر بوش به خاورميانه كه با ديدار مشترك او با شارون و ابومازن نخست وزير جديد فلسطيني ها به پايان رسيد اين بود كه شارون و حزب ليكودش دلايل چنداني براي نگران بودن ندارند. باور شايع اين بود كه بوش تمامي تلاش خود را به عمل خواهد آورد تا نقشه راه را به سر منزل مقصود برساند. اينكه او سعي كند توني بلر نخست وزير بريتانيا كه از ديرباز اذعان داشته مشروعيت جهان غرب در منطقه خاورميانه منوط به حل و فصل مناقشه اسرائيل و فلسطينيان از سوي كاخ سفيد است را خشنود كند، هيچ كس چنين اعتقادي نداشت كه بوش شخصاً نسبت به اين طرح احساس دين و تعلق خاطر مي كند. در اين ديدگاه پيروزي به دست آمده در عراق مويد نفوذ تندروهاي حامي ليكود و دولت ايالات متحده بر سياست خارجي آمريكا بود كه در دفاتر ديك چني معاون رئيس جمهور و رياست سنا و دونالد رامسفلد وزير دفاع گرد آمده اند. گويي آنان انعكاس دهنده ديدگاه هاي محافظه كاران نو خارج از محفل دولت است كه پس از حملات يازدهم سپتامبر تاكيد داشته اند جنگ با تروريسم و نبرد اسرائيل عليه فلسطينيان در واقع يكي هستند.
به هر حال اين رامسفلد بود كه سال گذشته به غزه و كرانه باختري تحت عنوان «مناطقي كه به آنها عنوان سرزمين هاي اشغالي اطلاق شده است» اشاره كرد. اين عبارتي بود كه از يكي بودن و همگرابودن ديدگاه هاي او با جنبش انتقال يهوديان كه يكي از سخنگويانش يعني مارك زل از معاونان داگلاس فيث، معاون وزير دفاع در امور برنامه ريزي است حكايت دارد. چني و لوئيس لبي رئيس دفتر قدرتمند و بانفوذ او نيز اصرار بر پنهان كردن بي رغبتي خود به بذل توجه به وضعيت فلسطينيان ندارند. آنان و متحدانشان در خارج از محفل دولت آمريكا از جمله ريچارد پرل رئيس سابق هيات مشورتي خط مشي دفاعي پنتاگون، ويليام كريستول سردبير ويكلي استاندارد و فرانك جافني رئيس مركز خط مشي امنيتي ايالات متحده - كه تنها نمونه هايي براي معرفي هستند ـ به صراحت از نارضايتي خود از طرح صلح نقشه راه كه با همكاري واشنگتن با اتحاديه اروپايي، روسيه و سازمان ملل متحد تهيه شد تا پيش از ارائه آن به دو طرف ذي نفع بودند. اما در دو هفته گذشته بوش با تاكيد بر اينكه عزم دارد نقشه راه را به پيش برد تقريباً همه را غافلگير كرد. او درست قبل از ترك ايالات متحده براي عزيمت به اروپا و سپس خاورميانه در اواخر ماه مه گفت: «به گمان من صلح، دست يافتني است و بر اين باورم كه مسئوليت دارم اكنون كه شرايط اين گونه است اين پروسه را به جلو هدايت كنم.»
پس از آنكه او قدم به خاورميانه گذاشت نه تنها وعده داد براي اجراي طرح صلح به شارون و عباس فشار آورد كه حتي مشاور امنيت ملي و نزديك ترين مشاور خود در زمينه سياست خارجي يعني كوندوليزا رايس را به نظارت بر اين طرح گمارد. هنري سيگمن از مشاوران ارشد بيل كلينتون رئيس جمهور پيشين ايالات متحده كه اكنون عضو شوراي روابط خارجي ايالات متحده است در ستوني كه در روزنامه اينترنشنال منتشر شد نوشت: «ابراز تمايل بوش به مشاركت در ديپلماسي صلح خاورميانه نويدبخش تحولات عمده و چشمگير در سياست خارجي اسرائيل است. اين تحول در پافشاري آريل شارون بر پذيرش نقشه راه از سوي دولت او به رغم خصومت آشكار آنان با اين طرح به منصه ظهور رسيد.»
شارون هم به نظر مي رسيد عزم و اشتياق نوظهور بوش به اجراي نقشه راه را دريافته باشد و به جهت جلوگيري از رنجش اسرائيل دوست ترين رئيس جمهور سراسر تاريخ ايالات متحده انعطاف پذيري اي دور از انتظار از خود نشان داد. در حالي كه او تا قبل از سفر بوش از وجود ۱۴ نقص در نقشه راه سخن گفته بود اظهارات و رفتار او طي دو هفته گذشته نه تنها تحير شگفتي تحليلگران آمريكايي را در پي داشت كه خشم ـ و حتي وحشت و نگراني ـ بسياري از حاميان او در حزب ليكود را نيز رقم زد. اظهارات ده روز پيش او كه حضور نيروهاي اسرائيلي در قلمرو فلسطينيان را اشغالگر مي خواند ـ عبارتي كه تا پيش از آن در بين راستگراهاي ليكود ممنوع بود ـ و اينكه كنترل اسرائيلي ها بر ۵/۳ ميليون نفر فلسطيني نه امري مطلوب و نه تداوم يافتني است از سوي بسياري از ناظران تغيير موضعي تاريخي تلقي شد. به همين سياق اقدام شارون در برچيدن چند پست ايست و بازرسي غيرقانوني يهوديان كه از سوي شهرك نشينان طي سي ماه گذشته در كرانه باختري ايجاد شده بود بر پايه وعده هاي او به بوش در عقبه به رغم عمليات مشترك روز يكشنبه سه گروه فلسطيني كه مرگ چهار سرباز اسرائيلي را رقم زد كاركردي دور از انتظار بود. اگر اين حمله در گذشته اتفاق افتاده بود او همه اقدامات در جهت اعاده صلح را متوقف مي كرد و دور جديدي از حملات عليه آناني كه در تهاجم روز يكشنبه نقش داشتند آغاز مي شود. به واقع عملكرد او همان سوال هايي را به ذهن مي آورد كه نحوه رفتار بوش موجب طرح شان مي شود. آيا شارون در مسير حركت به سوي اعاده صلح جدي است يا صرفاً اقدامات او تاكتيكي در جهت جلب نظر واشنگتن و وقت كشي با هدف فروپاشي طرح صلح از رهگذر كارشكني فلسطينيان و عدم مقاومت آنان از پيش شرط هاي اجراي طرح است؟
آسيا تايمز: جيم لوب

اخبار كوتاه
حمله تنگه هرمز خنثي شد
پليس فدرال آمريكا در بولتن هفتگي خود اعلام كرد: «اطلاعات به دست آمده از زندانيان گوانتانامو منجر به خنثي كردن يك توطئه تروريستي در تنگه هرمز خليج فارس شد.» به گزارش راديو محلي واشنگتن، «اين توطئه را القاعده عليه يك تانكر نفتي طراحي كرده بود كه پيش از اجرا خنثي شد.»
«اف. بي. آي» تاكيد كرد: «زندانيان گوانتانامو اطلاعات بسيار ارزشمندي درباره القاعده ارائه كرده اند كه حاكي از وسعت عمليات اين سازمان است.» اين بازجويي ها نشان مي دهد كه دامنه فعاليت هاي القاعده از بوسني تا افغانستان و چچن را در برمي گيرد. پليس فدرال آمريكا افزود: «برخي از اين زندانيان خاطرنشان كرده اند كه اسامه بن لادن رهبر القاعده از حملات سال ۱۹۹۸ به سفارتخانه هاي آمريكا در آفريقا و نيز حمله سال ۲۰۰۰ به كشتي يو. اس. اس. كول در آب هاي يمن اطلاع داشته است.» اكنون ۶۸۰ نفر از ۴۲ كشور جهان در زندان گوانتانامو اسير هستند. اين زندانيان از دسترسي به وكيل محروم بوده و اتهام آنان هنوز روشن نشده است.

ديدار هيأت نظامي آمريكايي از كشمير
يك هيأت بلندپايه نظامي آمريكايي از روز سه شنبه براي يك ديدار چهار روزه وارد كشمير تحت اداره هند شده است. منابع رسمي گفتند كه هيأت پنج نفره آمريكايي مركب از مقامات نيروهاي آمريكا در اقيانوس آرام كه سرپرستي آن با ژنرال «جيمز كامپبل» است پس از ورود به كشمير از بخش هاي مختلف در امتداد خط كنترل بازديد كردند. اين هيأت وارد ستاد فرماندهي نيروهاي ارتش هند در ناحيه «اودامپور» شد و فرماندهان هندي درباره وضعيت كشمير به آنان توضيح دادند. ظاهراً ديدار هيأت آمريكايي از كشمير بخشي از تمرين هاي نظامي مشترك هند و آمريكا به منظور افزايش كارايي آنان در جنگ با تروريسم است. از ديد تحليلگران، اهميت سفر هيأت نظامي آمريكايي از كشمير در آن است كه مسئولين نيروهاي آمريكايي در اقيانوس آرام اخيراً اعلام كرده اند كه وجود مراكز و سازمان هاي تروريستي در منطقه اين نيروها و كشورهاي محل فعاليت آنها را با چالش روبه رو كرده است.

ژنرال جان ابي زيد به جاي فرانكس
جورج بوش رئيس جمهوري آمريكا سرتيپ «جان ابي زيد» را كه يك ژنرال عرب تبار و عرب زبان آمريكايي است، براي جانشيني ژنرال «تامي فرانكس» فرمانده قرارگاه مركزي نيروهاي آمريكايي در منطقه در نظر گرفته است. وزارت دفاع آمريكا با اعلام اين مطلب اعلام كرد ژنرال ابي زيد كه لبناني تبار است در حال حاضر معاونت ژنرال تامي فرانكس فرمانده كنوني قرارگاه مركزي نيروهاي آمريكايي درمنطقه را برعهده دارد كه به زودي بازنشسته مي شود. براساس اين گزارش، ژنرال ابي زيد كه سابقه خدمتش در ارتش آمريكا به سي سال مي رسد فارغ التحصيل دانشكده افسري آمريكا است و در كنار آن درجه كارشناسي ارشد از دانشكده مطالعات سياسي خاورميانه دانشگاه هاروارد و نيز درجه كارشناسي مطالعات تاريخي و سياسي جهان عرب از دانشگاه امان پايتخت اردن دارد.

اظهارات فرزند كاسترو عليه آمريكا
فرزند رئيس جمهوري كوبا در امارات گفت: گزارش آمريكا در مورد اينكه كوبا در پي دستيابي به تسليحات اتمي است، خلاف واقع در جهت بي ثبات كردن كوبا است. فيدل كاسترو دياز كه سرگرم ديدار از ابوظبي پايتخت امارات است، شايعه جانشيني وي به جاي پدرش را رد كرد و گفت: رهبري آينده در كوبا با تصميم گيري مردم اين كشور انتخاب مي شود.

دفاع بوش از بلر
005645.jpg
جورج بوش رئيس جمهوري آمريكا به دفاع از توني بلر نخست وزير انگليس اتهام هاي اخير عليه او را رد كرد. مطبوعات و چهره هاي سياسي انگليسي طي هفته هاي اخير بلر را متهم كرده اند كه با بزرگنمايي تهديد صدام حسين آتش جنگ عليه عراق را بر افروخته است.
بوش كه پس از جلسه كابينه خود در واشنگتن با خبرنگاران سخن مي گفت خاطر نشان كرد: اقدامات بلر مبتني بر اطلاعات موثق بوده و اين اتهامات به هيچ وجه صحت ندارند.
با گذشت سه ماه از حمله آمريكا و انگليس به عراق هنوز هيچ مدركي دال بر وجود سلاح هاي كشتار جمعي در اين كشور يافت نشده است.
آمريكا و انگليس با استناد به اينكه عراق داراي سلاح هاي كشتار جمعي بوده و ممكن است از آنها استفاده كرده يا آنها را در اختيار تروريست ها قرار دهد به اين كشور حمله كردند. اين درحالي است كه نظرسنجي ها حاكي از آن است كه بيشتر مردم آمريكا اهميتي به يافتن سلاح هاي كشتار جمعي در عراق نمي دهند. اما در انگليس نظير ساير كشورهاي اروپايي افكار عمومي مخالف جنگ با عراق بود.

مبارزه با تبليغات ضداسلامي در آمريكا
يك سازمان اسلامي مدافع حقوق مدني مسلمانان در آمريكا براي مبارزه با مخالفان اسلام و تبليغات اسلامي يك مبارزه تبليغاتي را براي معرفي اسلام به جامعه آمريكا آغاز كرده است.
شوراي روابط اسلامي آمريكا «كر» با چاپ مطالب و حقايق مربوط به اسلام و مسلمانان در روزنامه هاي مهم آمريكا در تلاش است كه مطالب كذب و تبليغات منفي عليه اسلام را خنثي كند.
نهاد عواد، مدير اجرايي كر روز چهارشنبه در واشنگتن در رابطه با اين برنامه سازمان خود اظهار داشت كه اين پروژه در نتيجه دريافت بيش از ۲۰۰ هزار نامه الكترونيكي از سراسر آمريكا به مرحله اجرا گذاشته شد.
ارسال كنندگان اين نامه ها خواستار دريافت اطلاعات بي طرفانه در مورد اسلام و مسلمانان بودند.
به گفته وي بعد از حملات يازده سپتامبر بسياري از آمريكاييان براي درك بيشتر اسلام و موضع اسلام در مورد تروريسم، خشونت، زنان و حقوق بشر با كر تماس گرفتند. كر به شدت در تلاش است كه يك برنامه سازمان يافته در آمريكا را كه هدفش بد نام كردن اسلام و مسلمانان است خنثي نمايد.

نگاه جهان
كريستين ساينس مانيتور
005635.jpg
دماي زمين با سرعت نگران كننده گرم مي شود
اين افزايش دما به دليل انتشار گازهاي گلخانه اي است
يكي از منابع عمده توليد اين گازها اتومبيل ها هستند
اتومبيل ها بنزين مصرف مي كنند
بنزين از نفت خام استحصال مي شود
شايد عراق تسليحات كشتارجمعي داشته باشد

كشف سلاح و مواد منفجره در جنوب عربستان
روزنامه «عكاظ» چاپ جده از كشف مقاديري سلاح و مواد منفجره در يك منطقه مرزي عربستان خبر داد. اين روزنامه به نقل از يك منبع امنيتي كه نام وي ذكر نشده است افزود: اين كشفيات كه شامل ۱۰ قبضه سلاح كمري به همراه ۱۵ عدد نارنجك جنگي و مقادير زيادي مواد منفجره بود، در منطقه مرزي «جازان» در جنوب عربستان كشف شد.
به گفته اين منبع، مواد مذكور از دو دستگاه خودرو كه از «يمن» عازم عربستان بودند، به دست آمد.
در جريان درگيري بين نيروهاي مرزي عربستان با عاملين انتقال اين سلاح ها و مواد منفجره مربوطه كه دو نفر بودند آنها متواري شدند. اين مقام امنيتي همچنين از كشف يك خودرو حامل مواد منفجره خبر داد ولي از ذكر جزئيات موضوع خودداري كرد.

امروز در كرانه باختري رود اردن
تاكيد يك مقام فلسطيني بر ديدار پاول و ابومازن
نبيل عمرو وزير اطلاع رساني تشكيلات خودگردان فلسطيني ديروز تاكيد كرد محمود عباس نخست وزير تشكيلات خودگردان فلسطيني امروز با كالين پاول وزير امور خارجه آمريكا در كرانه باختري رود اردن ديدار و گفت وگو خواهد كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از غزه عمرو گفت ابومازن با پاول در شهر اريحا ديدار خواهد كرد.
نبيل عمرو ابراز اميدواري كرد آمريكا امكانات لازم را براي گام برداشتن در جهت اجراي نقشه راه فراهم كند.
وي بر ضرورت در اختيار قرار دادن تضمين هاي كافي و قانع كننده به فلسطينيان در صورت حركت به سوي آتش بس تاكيد كرد و گفت اين تضمين ها عبارت از آن است كه اسرائيل حملات، ترورها و يورش هاي خود را به مناطق فلسطيني متوقف و از اين مناطق عقب نشيني كند.
عمرو گفت سفر پاول و ديدارش با ابومازن در چارچوب جديت آمريكا و عزم اين كشور براي حل و فصل سياسي با تاكيد بر خط مشي فلسطيني از طريق نقشه راه صورت مي گيرد. نبيل عمرو افزود اسرائيل اگر آرامش را بخواهد چاره اي جز توقف حملات ندارد.

ساعات شرعي
اذان ظهر: ساعت۳۱و۰۶ـ اذان مغرب: ساعت ۲۰و ۴۶
اذان صبح فردا: ساعت ۳ و۴۹

شناسنامه
روزنامه صبح ايران:
اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
مدير مسئول : محمد عطريانفر
چاپخانه : ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
۲۰۵۱۴۷۵-۲۰۵۵۶۶۶
۲۰۴۹۹۳۰-۲۰۴۸۴۳۶
تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org

سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲

دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶

صفحه آخر
ادبيات
اقتصاد
ايران
جامعه
زمين
شهر
عكس
علم
كتاب
ورزش
هنر
|  ادبيات  |  اقتصاد  |  ايران  |  جامعه  |  زمين  |  شهر  |  عكس  |  علم  |
|  كتاب  |  ورزش  |  هنر  |  صفحه آخر  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |