يكشنبه ۱ تير ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۸۴ - jun . 22, 2003
إنَّ الْجَاهِلَ الْمُتَعَلِّمَ شَبِيه بِالْعَالِمِ، وَ إِنَّ الْعَالِمَ الْمُتَعَسِّفَ شَبِيه بِالْجَاهِلِ الْمُتَعَنِّتِ.
نادان آموزنده همانند داناست و داناي بي انصاف همانند نادان.
علي بن ابيطالب(ع) - نهج البلاغه
امروز با حافظ
نياز نيم شبي دفع صد بلا بكند
دلا بسوز كه سوز تو كارها بكند
كه رحم اگر نكند مدعي خدا بكند
تو با خداي خود انداز كار و خوش دار
فيلمبرداري فيلمي درباره نابغه سينماي كمدي به دليل سفر اضطراري بازيگرش به تعويق افتاد
توقف پيتر سلرز
000520.jpg
فيلمبرداري فيلم «زندگي و مرگ پيتر سلرز»، پس از اينكه جفري راش، بازيگر آن ناچار شد براي عيادت همسر بيمارش به استراليا سفر كند، به تعويق افتاد.
به نوشته روزنامه «اسكرين»، راش كه در استوديو شپرتن لندن مشغول كار در اين فيلم بود ناچار شد در يك پرواز اضطراري لندن را به مقصد استراليا ترك كند تا بر بالين همسرش حاضر شود.
شركت «اچ.بي.او»، تهيه كننده فيلم گفته است فيلمبرداري را متوقف مي كند تا راش بتواند به خانه برود، اما اميدوار است بتواند پيش از ۲۳ ژوئن (فردا) كار فيلمبرداري را از سرگيرد.
فيلم «زندگي و مرگ پيتر سلرز» را «استفان هاپكينز» كارگرداني مي كند و علاوه بر راش «چارليز ترون»، «استفان فراي»، «استانلي توكسي» و «جان ليث گو» در آن بازي مي كنند.
اين فيلم برپايه بيوگرافي پيترسلرز، نوشته «راجر لوايز» ساخته مي شود و بر زندگي شخصي و حرفه اي اين نابغه بزرگ سينماي كمدي تمركز دارد.
«جفري راش» پيش تر براي بازي در نقش يك پيانيست زجر ديده در فيلم «درخشش» محصول ۱۹۹۶ برنده جايزه اسكار شده است. او دوبار ديگر هم براي فيلم هاي «شكسپير عاشق» و «پرها» نامزد دريافت اين جايزه بوده است. پيتر سلرز در سال ۱۹۲۵ در همپشاير انگلستان به دنيا آمد. پدر و مادرش بازيگران نمايش واريته بودند و او از دو سالگي بر صحنه تئاتر حاضر شد. كودكي سلرز در سفر به همراه گروه هاي نمايش دوره گرد گذشت. در اوايل دهه ۱۹۴۰، سلرز جوان به نوازندگي درامز در يك گروه موسيقي جاز پرداخت. در سال ۱۹۴۳ براي خدمت سربازي به نيروي هوايي بريتانيا پيوست و تا سال ۱۹۴۶، وقت هاي آزادش را به ترتيب دادن نمايش هاي كمدي و نواختن درامز براي ساير سربازان گذراند.
بعد از پايان جنگ جهاني دوم سلرز به بي.بي.سي پيوست و پس از گذراندن چند سال موفق در كار راديو، به سينما آمد. وي ابتدا در چند فيلم بريتانيايي ايفاي نقش كرد و بعد به ايالات متحده رفت.
او در فيلم هاي مختلف و نقش هاي متفاوتي بازي كرده است اما بازي درخشانش در نقش بازرس در سري فيلم هاي «پلنگ صورتي» از همه به يادماندني تر است.

سينماي جوان و مستند ادغام مي شوند
معاون امور سينمايي انجمن سينماي جوان ايران گفت : مركز گسترش سينماي مستند تجربي و اين انجمن با هم ادغام مي شوند.
محمدرضا دزفولي افزود: طرح ادغام اين دو مركز تصويب شده بزودي عملي خواهد شد.
وي ابراز اميدواري كرد با تشكيل يك نهاد فرهنگي قوي از ادغام اين دو مركز فعاليتهاي سينمايي بويژه در استانها رشد و توسعه يابد.
به گفته وي در زمان حاضر ۵۱ دفتر انجمن سينماي جوان در استانهاي مختلف فعال مي باشند كه اين ميزان به هيچ وجه جوابگوي نيازها نيست.
دزفولي، كمبود امكانات سخت افزاري و كادر آموزشي را از جمله دلايل اندك بودن تعداد انجمن هاي سينماي جوان در كشور ذكر كرد.
او گفت : با ادغام انجمن سينماي جوان و مركز گسترش سينماي تجربي، حمايت بخش خصوصي و دولتي، مراكز سينمايي بيشتري در شهرستانهاي مختلف ايجاد گردد.
وي تصريح كرد: توان و استعداد جوانان ايراني در زمينه سينما فوق العاده است و اين در حالي است كه امكانات موجود به هيچ وجه جوابگوي استعدادها نبوده و مسئولان بايد در زمينه فيلم و فيلمسازي كمك حال علاقه مندان باشند.

محمدعلي سجادي:
استعدادهاي سينمايي در شهرستان  ها قادر به شكوفايي نيست
«محمدعلي سجادي» كارگردان سينما گفت: استعدادهاي هنري شهرستانها، به دليل نبود بستر و امكانات مناسب قادر به شكوفايي نيست.
وي در آئين  افتتاح مؤسسه هنري آموزشي «بامداد هنر» آمل به خبرنگار ايرنا افزود: بسياري از علاقه  مندان به هنر سينما به پايتخت مهاجرت مي كنند كه اين هزينه زيادي در بر دارد.
كارگردان فيلم هاي سينمايي «اثيري» و «خمره» ادامه داد: ايجاد يك آموزشگاه متمركز در استانها مي تواند جوانان بسياري را در اين مسير هدايت كند. وي سينماي حرفه اي را بسيار بي رحم خواند و گفت: براي رسيدن به سينماي حرفه اي بايد از احساسي بودن به دور باشيم. سجادي گفت: مسئولين با هنر سينما همراهي كمي دارند و فقط در حرف از آن استقبال مي كنند.
موسسه آموزشي بامداد هنر آمل در رشته هاي مختلف سينما و تاتر، فعاليت خود را آغاز كرده است.

۳ فيلم پروانه ساخت گرفتند
شوراي صدور پروانه فيلمسازي ۳۵ميلي متري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، مجوز سه فيلم سينمايي را صادر كرد.
به گزارش روابط عمومي معاونت سينمايي، فيلمهاي سينمايي «مرد سنگي» به كارگرداني محسن امير يوسفي و تهيه كنندگي روح الله برادري، «باج خور» به كارگرداني فرزاد مؤتمن و تهيه كنندگي حسن توكل نيا و «براي ديگري» به كارگرداني محمدمهدي عسگرپور و تهيه كنندگي محمدرضا تخت كشيان پروانه ساخت دريافت كردند.

آغاز جشنواره تابستاني كيش
اجراي كنسرت هاي موسيقي محلي و پاپ، مروري بر آثار فيلم سازان مطرح ايران و جهان، بزرگترين نمايشگاه هنري تصويري و دعوت از برخي شخصيت هاي ادبي و علمي كشور به جشنواره تابستاني كيش حال و هواي فرهنگي و هنري مي دهد.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، مدير عامل مؤسسه توسعه سياحتي كيش گفت: ششصد برنامه فرهنگي و هنري با حضور بيش از سيصد هنرمند برجسته كشور در كيش اجرا خواهد شد كه تنوع زياد اين برنامه ها، سلايق مختلف مسافرين را پاسخگو خواهد بود.

جشنواره فيلم هاي ايراني در مالزي
جشنواره فيلمهاي ايراني با عنوان زندگي موزون با تاكيد بر نقش آفريني زنان و كودكان در محل موزه هنرهاي اسلامي مالزي در كوالالامپور گشايش يافت.
اين جشنواره كه با همكاري موزه هنرهاي اسلامي مالزي از ۱۴ ژوئن (۲۴ خردادماه) گشايش يافته تا ۲۰ ژوئن (۸تيرماه) ادامه دارد.

۳ فيلم ايراني در جشنواره بين المللي مسكو
سينماي   ايران  با ارايه  يك  فيلم  در بخش  مسابقه ، ۲ فيلم  در بخشهاي  جنبي  و عضويت  در هيأت  داوران  بيست  وپنجمين  جشنواره  بين المللي  فيلم  مسكو حضور فعالي  دارد.
در بخش  مسابقه   اين  جشنواره  كه  از روز گذشته  آغاز بكار كرد فيلم   ايراني «رقص  در غبار» كار «اصغر فرهادي» با ۱۸ فيلم  از كشورهايي  چون  آلمان ، آمريكا ، ايتاليا، انگليس ، تركيه ، روسيه ، كره  جنوبي  و ژاپن  به  رقابت  مي پردازد.
بابك  پيامي  كارگردان   ايراني  نيز يكي  از اعضاي  هيأت  داوران   اين  جشنواره را كه  به  مدت  ۱۰ روز ادامه  دارد تشكيل  مي دهد.
فيلم  سينمايي  «زندان  زنان » كار «منيژه  حكمت» در بخش  جنبي  «اميدهاي  بزرگ» به  نمايش  در مي آيد.
فيلم  سينمايي  «طلاي  سرخ » ساخته  «جعفر پناهي» نيز يكي  از فيلمهاي  بخش  «بررسي  چشم  انداز سينماي  جهان» را تشكيل  مي دهد.
فيلم  رقص  در غبار پيش  تر موفق  به  كسب  جايزه  ويژه  هيأت  داوران  جشنواره  بين المللي  فيلم  فجر شده  است .
«نيكيتا ميخالكف » رئيس  جشنواره  بين المللي  فيلم  مسكو و كارگردان  برجسته روس  روز گذشته  همزمان  با برگزاري  مراسم  افتتاح   اين  جشنواره  در گفت وگو با خبرنگار  ايرنا به  تمجيد از سينماي   ايران  پرداخت .
وي  گفت : فيلمهاي  ايراني  واقعيت گرا و منحصر به  فرد بوده  و با طرح  مسايل فلسفي  و اجتماعي  تماشاگر را در خود غرق  مي كنند.

تمديد كنسرت ليلي و مجنون به رهبري چكناوريان
لوريس چكناوريان كه به تازگي نشان آرام خاچاطوريان را دريافت كرده است، مجددا و براي رهبري اركستر مجلسي رودكي و اجراي كنسرت ليلي و مجنون بر صحنه تالار وحدت حاضر مي شود.
به گزارش خبرنگار همشهري؛ در حالي كه استقبال از برنامه  هاي موسيقي كلاسيك روز به روز ضعيف تر مي شود، استقبال از برنامه هايي كه چكناوريان رهبري آن را بر عهده دارد، نه تنها فروكش نمي كند، بلكه روز به روز بر تعداد مخاطبان آن افزوده مي شود.
همين گزارش حاكيست كه كنسرت ليلي و مجنون پيش از اين دو بار تمديد شد و اين سومين بار است كه اين كنسرت در تالار وحدت و به مدت ۸ شب ديگر تمديد مي شود.
قرار است چكناوريان از ۵ تا ۲۰ تير و به مدت ۸ شب اجراي برنامه داشته باشد. در روزهاي ۱۲ ، ۱۳ ، ۱۴ و ۱۵ شهرداد روحاني و اركستر سمفونيك تهران برنامه اجرا مي كنند.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
مدير مسئول : محمد عطريانفر
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org

سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲

دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶

روزنامك
يادگار
كرمان در تابستان سال ۶۵۴ ميلادي و به نوشته گاهنامه كاتوليك، ۲۲ ژوئن به تصرف اعراب مسلمان كه تحت نظر مجاشع بن مسعود سلمي سرگرم تصرف مناطق جنوب شرقي ايران بودند درآمد. مؤلف منتظم ناصري وقوع اين رويداد را سال ۳۱ هجري نوشته است.
هنگام تصرف كرمان، هنوز يزدگرد سوم - آخرين شاه ساساني ايران- زنده و در خراسان بود. مجاشع پس از تصرف كرمان و دعوت شهروندان به اسلام، چون شنيده بود كه كرمانيان به آيين زرتشت تعصب مي ورزند و شديداً ناسيوناليست هستند اجازه نداد نيروهايش در شهر بمانند و آنان را به چهار فرسنگي جنوب كرمان فرستاد تا در آنجا خيمه بزنند. مجاشع پس از تصرف مناطق جنوب شرقي تا كنار رود سند، كرمان را مركز اداره اين مناطق قرار داد.
با وجود اين، اعرابي كه در پي سپاه اسلام به كرمان مهاجرت كرده بودند به جاي استقرار در شهرهاي اين ساتراپي (استان) باستاني، در روستاهاي دور دست همچون قريه العرب (ده تازيان) بناي زندگي تازه را گذاردند.
* اول تيرماه سال ۱۲۹۵ هجري خورشيدي، ظل السلطان (شاهزاده مسعود ميرزا) حكمران اصفهان شد كه بعد اصفهاني ها بر ضد او شوريدند و بيرونش كردند.
* ۲۲ ژوئن سال ۱۸۱۵، فرانسه پس از شكست در جنگ واترلو تسليم نيروهاي كشورهاي متحد شد و در همين روز در سال ۱۹۴۰ پس از تصرف شهر پاريس توسط نيروهاي هيتلر به شكست نظامي اعتراف كرد و تسليم آلماني ها شد.
* فيلد مارشال سر هنري ويلسون، افسر معروف انگليسي در جنگ هاي برمه، آفريقاي جنوبي و جنگ جهاني اول در جبهه فرانسه، ۲۲ ژوئن سال ۱۹۲۲ در لندن توسط جمهوري خواهان ايرلند ترور شد. جمهوريخواهان ايرلند به وي كه اصلاً ايرلندي بود و پس از جنگ نماينده مجلس انگلستان شده بود برچسب خيانت به زادگاه خود زده بودند.
* طبق اصلاحيه شماره ۲۶ قانون اساسي آمريكا كه از ۲۲ ژوئن سال ۱۹۷۰ به اجرا درآمد حداقل سن دادن راي در اين كشور به ۱۸ سال تمام كاهش يافت.
ماندگار
سوسيال دمكرات هاي اروپا، ۲۲ ژوئن سال ۱۹۴۹ در پايان يك نشست ، از برنستاين به عنوان پدر سوسيال دمكراسي نام بردند. برنستاين برخلاف ماركس عقيده داشت كه به جاي انقلاب پرولتاريا، بايد از طريق بنيادهاي دمكراتيك، كاپيتاليسم را شكست داد. به اين ترتيب كه طبقه زحمتكش از آن درجه از آگاهي برخوردار شود كه در انتخابات، به سوسياليست ها و يا سوسيال دمكرات ها راي دهد و آنان قوانين را در جهت سوسيال دمكراسي اصلاح كنند. وي به دولت هاي سوسياليستي توصيه مي كرد چنان رفتار كنند و جامعه را بسازند كه ملل ديگر مشتاق داشتن چنان نظامي شوند. به عبارت ديگر به آنچه كه تبليغ مي كنند عمل كنند تا سرمشق قرار گيرند.
* ديروز زادروز ژان پل سارتر فيلسوف فرانسوي بود كه در ۱۹۰۵ به دنيا آمد.
* ادوارد فيتز جرالد مترجم و مفسر رباعيات حكيم عمر خيام از فارسي به انگليسي كه متون او هنوز تجديد چاپ مي شوند و به صورت مجلد نفيس عرضه مي گردند و انگليسي زبانان از طريق آنها با مضامين اين رباعيات آشنا شده اند ۲۱ ژوئن سال ۱۸۸۳ ( ۱۲۰ سال پيش ) در گذشت كه در شماره ديروز، اين تاريخ ريختگي حروفي داشت.
منابع مطالب دوبخش بالا: www.iranianshistoryonthisday.com
روزگار
تحليل و تفسير اصول ۴۰۰ گانه قانون اساسي كشورهاي متحده اروپا كه براي تدوين آن ۱۰۵ نماينده و مشاوران آنها ۱۶ ماه تلاش كردند، مهم ترين و مفصل ترين مطلب روز رسانه هاست كه آن را با قانون اساسي ايالات متحده آمريكا كه۲۱۵ سال پيش به اجرا گذارده شده مقايسه كرده اند. كشورهاي متحده اروپا داراي ۴۵۰ ميليون جمعيت و يك اقتصاد ۹ تريليون دلاري است. همه نفوس ممالك ۲۵ گانه كه باز هم بيشتر خواهند شد از مارس ۲۰۰۴ كه اين قانون به تصويب نهايي خواهد رسيد متساوي الحقوق خواهند بود.
كشورهاي متحده اروپا داراي يك رئيس جمهوري انتخابي خواهد بود و به اين ترتيب رياست دوره اي كه مورد نظر اعضاي كوچكتر است از ميان خواهد رفت.
اين اتحاديه همانند ايالات متحده كه در آغاز كار يك وزير (وزير خارجه) داشت داراي چنين وزيري است و راه براي داشتن وزير دفاع هم كاملاً بسته نشده است. رئيس اتحاديه و وزير خارجه اش داراي شخصيت مستقل قانوني يعني داراي اختيار امضاي معاهده با كشورهاي ديگر هستند. بر خلاف قانون اساسي آمريكا كه در آن به منع مجازات اعدام و برده داري و خروج اعضاء از اتحاديه اشاره نشده اين موارد در قانون اساسي كشورهاي متحده اروپا تصريح شده است. تصميمات در اين اتحاديه با اكثريت آراء اتخاذ مي شود، نه اتفاق آراء. اين اصل كه انگلستان با آن موافق نيست از به وجود آمدن هر گونه بن بست در كارها جلوگيري خواهد كرد. براي تامين وحدت اروپا، در طول تاريخ تلاش هاي فراوان بعمل آمده و اين فكر از روميان است، ولي چون در آن برتري يك كشور منظور بود به حقيقت نپيوست.
پرسش پزشكي
دكتر براون به اين پرسش كه آيا مي شود بر كمروئي و خجالتي بودن كه صاحب آن در طول عمر دچار دشواري هاي اجتماعي مي شود كاملاً فائق آمد پاسخ منفي داده و گفته است كه كمروئي تا حدي زياد ارثي است و عمدتاً از پدر به فرزند مي رسد و تلاش هايي كه در قرن گذشته براي رفع آن بعمل آمده بود نتيجه كاملاً مطلوب نداشته، تنها آن قسمت كه اكتسابي بوده قابل برطرف شدن است. بايد فرد كمرو اين حقيقت را بداند و بدون مشاور و وكيل تن به سپردن تعهد و امضاي قرارداد ندهد. كارفرمايان هم سعي كنند كه كمرو ها را براي مذاكرات اساسي كه به سپردن تعهد منجر مي شود انتخاب نكنند. كمرو را نبايد براي داوري و قضاوت انتخاب كرد و يا به عنوان روزنامه نگار به مصاحبه كردن فرستاد.

داستانك
اشاره
آلبوم را كه باز كرد، خاطره ها به حركت در آمدند.
همه تنهائيش فراموش شد. نرمي لبخند را پس از سالها بر لبانش حس كرد. لابه لاي عكس ها يكي اشاره مي كرد كه؛ «بيا». طاقت نياورد. پا درون عكس گذاشت و او را در آغوش كشيد.
زندگي دوباره آغاز شد. مثل سالها پيش.
محسن سعيدالسادات

گشتي در دنياي خبرها
انتقام گيري از شيرها
نايروبي: اهالي قبيله «ماساي» در كشور كنيا با يورش به پارك ملي نايروبي، ۹ شير غول پيكر را در اين مكان به قتل رساندند و اجساد آن ها را با خود بردند.
چندي پيش، تعدادي از شيرهاي اين پارك، ۶ گاو، ۷ بز، ۷ گوسفند و يك الاغ مردم اين قبيله را دريدند به همين دليل آنها براي انتقام گرفتن، شيرها را گردن زدند.
قبيله نشينان همچنين اندام اين شيرها را در بازار با قيمت بسيار بالايي فروختند.
شماره سريال قلب مصنوعي
تنسي: چند سال قبل يك زوج ميانسال سرپرستي دو كودك يتيم را بر عهده گرفتند و قرار شد هر سه ماه يكبار مددكاران به محل زندگي آنان مراجعه كرده و شرايط دو كودك را بررسي كند.
دو هفته پيش هنگامي كه قرار بود مددكاران براي بازديد به خانه اين زوج مراجعه كنند، مرد خانه به توصيه همسرش پا به فرار گذاشت و در جنگل پنهان شد كه هنوز انگيزه  وي از اين كار مشخص نشده است.
سرانجام مأموران جنگلباني ديروز پس از دو هفته اين مرد را در ميان درختان يافتند اما وي حاضر نشد هويت واقعي خود را آشكار سازد. اما از آنجايي كه او از قلب مصنوعي استفاده مي كرد، در بيمارستان از قفسه سينه وي عكسبرداري كرده و از روي شماره سريال قلب مصنوعي، هويت واقعي وي را شناسايي كردند.
كشتي با انگشت
لندن: ديروز دهمين دوره مسابقات بين المللي «كشتي با انگشتان پا» در كشور انگليس آغاز شد. در اين مسابقه، ۱۰۰ شركت كننده از آمريكا، استراليا و كانادا حضور دارند.
شركت كنندگان در اين رقابت، انگشتان پاي خود را در هم قفل خواهند كرد و هر كسي كه بتواند دو بار پاي رقيب را به زمين بزند برنده خواهد شد (دقيقا مانند مسابقه مچ اندازي)
براساس مقررات اين مسابقه، استفاده از مواد نيروزا ممنوع است.
سكته در سينما
دهلي نو: پنج شنبه گذشته مردي در يكي از سالن هاي سينماي هند سكته كرد و جان باخت. پس از اينكه، نمايش يك فيلم ترسناك در اين سالن به پايان رسيد، مسئولان سينما متوجه مردي شدند كه روي صندلي افتاده است.
پزشكان پس از معاينه اين مرد ۵۰ ساله اعلام كردند، او به دليل تماشاي اين فيلم ترسناك و از شدت ترس دچار حمله قلبي شده و از دنيا رفته است.
هجوم به كتاب هري پاتر
لندن: پنجمين كتاب هري پاتر ديروز به بازار عرضه شد و ميليونها نوجوان در سراسر جهان با هجوم به كتاب فروشي ها به خريد آن پرداختند. پيش بيني مي شود كه اين كتاب سريع تر از هر كتاب ديگري در تاريخ به فروش برسد.
محاصره بكهام در ژاپن
توكيو: كارمندان و كارگران ژاپني به ندرت در ساعات كاري، محل خدمت خود را ترك مي كنند اما ديروز هنگامي كه ديويد بكهام كاپيتان تيم ملي فوتبال انگليس در مركز خريد شهر توكيو به نمايش هنرهاي فردي خود پرداخت هزاران كارمند، كارگر و دانشجو با ترك محل كار و تحصيل خود به خيابانها ريخته و او را محاصره كردند.
بكهام به همراه همسرش به ژاپن سفر كرده تا براي نوعي شكلات و لوازم آرايش تبليغ كند. از اين برنامه تبليغي ۵/۸ ميليون دلار نصيب آنها خواهد شد.

ساعات شرعي
اذان ظهر: ساعت۱۳و۶ دقيقه
اذان مغرب:ساعت ۲۰ و ۴۷ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۴و ۱ دقيقه
طلوع آفتاب فردا: ساعت ۵ و ۴۹ دقيقه

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سياسي
شهر
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
شناسنامه
روزنامك
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهر   |   شهري   |  
|  علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |