يكشنبه ۱ تير ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۸۴ - jun . 22, 2003
توزيع كارت آزمون سراسري؛
۹و ۱۰ تير ماه
گروه علمي فرهنگي: سازمان سنجش آموزش كشور كارت ورود به جلسه آزمون سراسري سال ۸۲ دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي دولتي را در روزهاي ۹ و ۱۰ تيرماه توزيع مي كند.
به گزارش روابط عمومي سازمان سنجش، نحوه و محل توزيع كارت ورود به جلسه اين آزمون، در ويژه نامه پيك سنجش فردا دوشنبه دوم تيرماه منتشر خواهد شد.
براساس اين گزارش، در آزمون سراسري سال ۸۲، مجموعا يك ميليون و ۸۹۰ هزار نفر در پنج گروه آزمايشي علوم رياضي و فني، علوم تجربي، هنر و گروه آزمايشي علوم انساني و زبان هاي خارجي حضور خواهند داشت.
داوطلبان اين آزمون، به ترتيب در روزهاي ۱۲، ۱۳ و ۱۴ تيرماه به تفكيك زمان برگزاري هر گروه آزمايشي در دو نوبت صبح و عصر با هم به رقابت علمي خواهند پرداخت.
سازمان سنجش همچنين زمان توزيع كارنامه نتايج اوليه اين آزمون را اواسط مرداد ماه سال جاري اعلام كرد.

سنجش نوآموزان پايه اول دبستان در ۶۳ پايگاه تهران آغاز شد
000530.jpg

گروه علمي فرهنگي: سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور اعلام كرد كه طرح سنجش سلامت جسماني و آمادگي تحصيلي نوآموزان پايه اول دبستان شهر تهران در ۶۳ پايگاه مناطق نوزده گانه اين شهر آغاز شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استثنايي، پايگاههاي طرح سنجش، فعاليت خود را از ۲۴ خرداد ماه به مدت دو ماه در مناطق نوزده گانه تهران آغاز كرده اند.
000565.jpg


تاريخ اعزام مشمولان ديپلمه متقاضي شركت در آزمون دانشگاه ها تمديد مي شود
گروه علمي فرهنگي: معاونت وظيفه عمومي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران با انتشار اطلاعيه اي تاريخ اعزام آن دسته از مشمولان ديپلمه اي را كه در آزمون دانشگاه ها شركت كرده اند، تمديد كرد.
در اين اطلاعيه كه نسخه اي از آن روز شنبه در اختيار ايرنا قرار گرفت، آمده است، مشمولان ديپلمه دارنده دفترچه آماده به خدمت كه تاريخ اعزام آنها هيجدهم ماههاي تير، مرداد و شهريور سال جاري تعيين شده است و در آزمون سراسري دانشگاه ها، دانشگاه آزاد اسلامي و پيام نور ثبت نام كرده اند، در صورت تمايل مي توانند تاريخ اعزام خود را تا تاريخ ۱۸ مهرماه سال جاري تمديد كنند.
براساس اين اطلاعيه، مشمولان داوطلب استفاده از اين تسهيلات مي توانند از تاريخ اول تا دهم تيرماه با در دست داشتن اصل دفترچه آماده به خدمت و ارائه مدرك شركت در آزمون سراسري دانشگاهها، به مراكز وظيفه عمومي صادر كننده دفترچه مراجعه و نسبت به تمديد تاريخ اعزام خود اقدام كنند.
معاونت وظيفه عمومي نيروي انتظامي در پايان اين اطلاعيه تاكيد كرد: اين تسهيلات به منظور مساعدت و كمك به مشمولان براي آمادگي شركت در آزمون سراسري دانشگاهها در نظر گرفته شده است و مهلت تعيين شده قابل تمديد نيست.

نخستين مدير عامل انجمن خوشنويسان درگذشت
گروه علمي فرهنگي: «خسرو زعيمي »نخستين مدير عامل انجمن خوشنويسان ايران با جامعه خوشنويسان كشور وداع كرد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران، وي فارغ التحصيل رشته باستانشناسي از كشور فرانسه و از كارشناسان خوشنويسي به شمار مي رفت. دكتر «خسرو زعيمي» از سال ۱۳۲۹ مديريت كلاس هاي آزاد خوشنويسي را برعهده داشت و در سال ۱۳۴۶ به عنوان عضو هيات موسس و مدير عامل انجمن خوشنويسان ايران انتخاب شد. وي در طول مديريت در اين مسند فرهنگي زمينه مناسبي براي پرورش نخبگان خوشنويس فراهم كرد.

همايش معاونين آموزش و پرورش منطقه يك كشور در شيراز آغاز شد
گروه علمي فرهنگي: همايش معاونين سازمانهاي آموزش و پرورش منطقه يك كشور روز شنبه در مجموعه رفاهي فرهنگيان شيراز آغاز به كار كرد.
رئيس گروه منطقه اي يك كشوري به خبرگزاري جمهوري اسلامي گفت: اين همايش با هدف بررسي برنامه هاي سال ۸۲ معاونت آموزش و پرورش عمومي و امور تربيتي، هماهنگي پيرامون كلاس هاي جبراني تابستان سال جاري و اتخاذ تصميم براي تعميم كتابهاي بخوانيم و بنويسيم در پايه هاي اول و دوم ابتدايي برگزار شده است.
سليمان محبي افزود: در اين همايش معاونين آموزش و پرورش عمومي استانهاي ايلام، بوشهر، خوزستان، كرمانشاه، كهگيلويه و بويراحمد، لرستان و فارس حضور دارند.

بزرگترين فقر ما اين است كه گذشته را نمي شناسيم
گروه علمي فرهنگي: روستاي سراوان گيلان به دليل دارابودن تمام نمادهاي طبيعي درياي خزر به عنوان محل اولين موزه مساكن روستايي از سوي يك هيات كارشناسي ايراني و هيات بين المللي از كارشناسان فرانسوي و نروژي برگزيده شد.
به گزارش ميراث خبر، دكتر محمود طالقاني استاد دانشگاه و مجري طرح موزه مساكن روستايي ايران، گيلان را مهم ترين و بنيادي ترين بستر معماري چوب در ايران معرفي كرد و گفت: سراوان از ميان هشت منطقه در گيلان انتخاب شد و دليل آن در برگيري محدوده هاي جنگلي، كوهپايه اي، جلگه  اي و به طور كلي تمامي نمادهاي طبيعي شمال كشور و امكان دسترسي مناسب به تاسيسات زيربنايي، وجود سيستم هاي حفاظتي مناسب و دسترسي مستقيم به اصلي ترين محور ارتباطي استان گيلان است.
پروفسور كريستين برومبرژه - مردم شناس، زبان شناس و استاد دانشگاه پرووانس فرانسه كه از اعضاي هيات كارشناسي اين موزه هست نيز سراوان را بهترين گزينه موجود خواند و گفت: سراوان ايراد كوچكي دارد و آن قطع درختان بومي منطقه و كاشت درختاني است كه چهره طبيعي منطقه را تغيير داده است. درختان كاج به مناطق شمالي و معتدل ايران تعلق ندارد. براي بازگرداندن چهره اصلي و طبيعي به اين كوه ها و جلگه هاي سراوان ناچاريم درختان كاج را از بين ببريم و آرام آرام گياهان بومي منطقه را جايگزين كنيم.
همچنين محمد بهشتي رئيس سازمان ميراث فرهنگي كشور در همايش پژوهشي موزه مساكن روستايي در رشت گفت: بزرگ ترين فقر ما اين است كه گذشته خود را نمي شناسيم، نمي دانيم كه كيستيم و سرزمينمان كجاي جهان است و چه ارزش هايي دارد.
او كه در جمع پژوهشگران و كارشناسان ايراني، فرانسوي و بلژيكي در دانشگاه گيلان سخن مي گفت، اضافه كرد: براي ما كه داراي تنوع فرهنگي بسيار هستيم و گذشته خود را فراموش كرده ايم چه چيز مهم تر و حياتي تر از ايجاد موزه اي است كه اين گذشته را به ما يادآوري مي كند؟
وي يكي از گرفتاريها و معضلات بشر معاصر در دنياي امروز را بي خانماني دانست و ادامه داد: اين معضل بزرگ در حالي است كه هيچگاه و در هيچ دوره اي از تاريخ بشر به ميزان امروز ساخت و ساز صورت نگرفته است. در چنين شرايطي ما هم  جزئي از دنياي فعلي و مبتلا به بي خانماني به شمار مي آييم و حركت هايي از اين دست كه توجه به حقيقت موزه دارد، در به يادآوردن آنچه فراموش كرده ايم، كمكمان خواهد كرد چرا كه براي جامعه اي نسيان زده، چه چيز مهم تر از تذكر و يادآوري است.
بهشتي در ادامه گفت: ما گذشته خود را انكار كرديم، نسبت به آن دچار كبر و غرور شديم و از خود پرسيديم زندگي سنتي و روستايي در برابر تكنولوژي و فن آوري امروز چه ارزشي دارد؟

علمي فرهنگي
اجتماعي
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سياسي
شهر
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهر   |   شهري   |  
|  علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |