سه شنبه۱۱شهريور ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۵۵ - Sep. 2, 2003
معاون شهردار تهران:
طرح خروج خودروهاي فرسوده بالاي ۱۵ سال در آينده نزديك قابل اجرا نيست
گروه شهري: معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري شهر تهران اعلام كرد اجراي طرح از رده خارج كردن خودروهاي فرسوده بالاي ۱۵ سال تا يك ماه آينده ممكن نيست.
«حميد بهبهاني» ديروز گفت: در جلسه اي با مديركل حمل و نقل و ترافيك سازمان شهرداري ها در خصوص جايگزيني خودروهاي «سمند» بجاي تاكسي هاي فرسوده، مقرر شد تا پايان سال جاري اين طرح اجرا شود.
وي تصريح كرد: عملي كردن اين طرح ظرف مدت يك ماه غيرممكن خواهد بود و لطمه جدي به ناوگان حمل و نقل وارد خواهد كرد.
خبر تكذيب شد
همچنين دبير شوراي عالي ترافيك با تكذيب اجراي طرح ممنوعيت تردد خودروهاي بالاي ۱۵ سال در شهرهاي بزرگ كشور از نيمه دوم شهريور ماه سال جاري و اظهار شگفتي از اين مساله گفت: هم اكنون در اجراي طرح از رده خارج كردن تاكسي هاي فرسوده مانده ايم، چه رسد به كليه خودروها در سراسر كشور.
مهندس رئوفي اخبار منتشره در اين زمينه را غيرمعقول خواند و بيان كرد: مقرر شده به ازاي ورود هر تاكسي به ناوگان حمل و نقل شهري يك تاكسي فرسوده از رده خارج شود و به غير از اين طرح، هيچ طرح ديگري در اين زمينه وجود ندارد.
دبير شوراي عالي ترافيك تصريح كرد: همچنين ورود ۱۵ هزار تاكسي تا ماه آينده نيز غيرمنطقي است؛ چرا كه كارخانه توليدكننده توانايي توليد اين تعداد تاكسي تا ماه آينده را ندارد.

در سيزدهمين نشست شوراي معاونان شهرداري اعلام شد :
لكه گيري خيابانهاي تهران ادامه مي يابد
012330.jpg
گروه شهري: در سيزدهمين نشست شوراي معاونان شهرداري مقرر شد عمليات لكه گيري خيابان ها در مناطق ادامه  يابد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، در اين جلسه كه با حضور شهردار تهران تشكيل گرديد، معاونت فني و عمراني شهرداري گزارش جامعي در خصوص آسفالت كاري ها و لكه گيري خيابان ها ارائه نمود كه در پي آن، عملكرد مثبت مناطق مورد تقدير شهردار و مجموعه معاونان قرار گرفت و قرار شد نسبت به برطرف كردن ضعف ها در مناطقي كه از برنامه عقب هستند، اقدام شود.
همچنين مقرر شد طي دو ماه آينده نسبت به هم سطح سازي فني حدود ۱۰ هزار دريچه متعلق به سازمان هاي خدماتي به علاوه پل هاي روي جوي آب و روكش خيابان هايي كه برنامه حفاري ندارند، اقدام هاي بايسته صورت پذيرد.
در ادامه جلسه، گزارشي از ۱۸۲ هزار تن حجم لكه گيري در سطح شهر و ۶۰ هزار تن روكش آسفالت و نيز قراردادهاي بسته شده براي سه پل در تقاطع بزرگراه هاي همت با ملاصدرا و صياد شيرازي و كردستان با گلستان، ارائه گرديد.
اين گزارش مي افزايد: در ادامه، مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز، كارهاي دردست اقدام و برنامه زمان بندي اين حوزه -كه شامل ۲۰۴ بوستان در محله ها (تا پايان اسفندماه جاري) و پارك هاي فرامنطقه اي آزادگان در ۱۱۲ هكتار، باغ اناري در ۴۲ هكتار، يادبود صحن مرقد حضرت امام خميني(ره) در ۳۶ هكتار و دو بوستان در هر يك از منطقه هاي ۵ ، ۱۷ و ۲۰ است - را به اطلاع حاضران رساند.
تخصيص ۵ ميليارد تومان اعتبار به منظور تخليه سريع تر زندان قصر، گزينش و مكان يابي هفت نقطه براي «شهربازي» كه به صورت مشاركتي به بخش خصوصي تحويل داده خواهد شد؛ پروژه آكواريوم بزرگ تهران كه قرارداد آن منعقد گرديده و در محل بوستان «گفت و گوي تمدن ها» قرار است داير شود؛ افزايش ۱ واحد ايستگاه آتش نشاني و گزارش استانداردسازي پارك ها از موارد ديگري بود كه در ادامه اين جلسه مورد بحث وبررسي قرار گرفت.
همچنين طرح جديد جمع آوري زباله مطرح و ملزومات اجرايي شدن آن، از جمله نوسازي ناوگان براي حمل زباله به بيرون شهر، بررسي طراحي سطل هاي زباله در چند گزينه و ميزان موردنياز، اصلاح سيستم پيمان كاري، بهينه سازي ايستگاه هاي جمع آوري و بالاخره بسترسازي فرهنگي در سطح شهر، بررسي شد.
اين گزارش حاكي است در پايان جلسه تأكيد شد با طراحي «ستاد پاك سازي شهرداري» در آغاز مهرماه، بسيج لازم به منظور نظافت و شادابي شهر با تخليه جوي ها و زير پل ها در همه مناطق به عمل آيد.

چهار كوره آجرپزي مزاحم تملك مي شود
012325.jpg
گروه شهري : شهردار منطقه  ۱۹ تهران  گفت : به علت  مراجعه  و شكايات  مكرر ساكنان  خيابان پيروز، دولت  خواه  و اسماعيل آباد،  اين  شهرداري  قصد دارد چهار كوره  آجرپزي  را كه  در اين  مناطق  قرار دارد، به  تملك  خود درآورد.
«مصطفي  سليمي» افزود: در مجموع ۴۳ كوره  آجرپزي  در اين  منطقه  وجود داشت  كه  از اين  تعداد ۲۱ كوره  جمع آوري  شده  و يا غيرفعال  است . وي  گفت : بيشتر كوره هاي  فعال  در دولت خواه  و اسماعيل آباد
قرار دارد و اگرچه  با اقدامات  صورت  گرفته  در تمام  كوره هاي  آجرپزي  از گاز شهري  استفاده مي شود و آلايندگي  سابق  را ندارد، اما  روند فعاليت  كوره ها منطقه  ۱۹ را به منطقه اي  آلوده  و پر از گرد و غبار تبديل  كرده  است .

كاهش ۳۰۰ درصدي ذرات معلق هوا با كاشت درخت در خيابان ها
012320.jpg
تعداد ذرات معلق موجود در هوا در خيابان هايي كه درخت در آن وجود دارد، در مقايسه با خيابان هاي فاقد درخت تا ۳۰۰ درصد كمتر گزارش شده است.
به گزارش آسمان آبي ايران، براساس تحقيقات انجام شده يك خيابان بدون درخت با پوشش گياهي ممكن است داراي ۱۰ هزار تا ۱۲ هزار ذره معلق در هر ليتر هوا باشد در حالي كه اگر همين خيابان با وضعيت مشابه داراي پوشش گياهي با درخت باشد ميزان ذرات معلق در هر ليتر هواي آن تنها بين ۱۰۰ تا ۳۰۰ ذره خواهد بود.
اين گزارش حاكي است، درختان مي توانند ذرات معلق در هوا را بين برگ ها و ساقه ها از طريق پرزهاي كوچكي كه در سطح زيرين برگ ها وجود دارد، جذب و آلودگي هوا را تا حد زيادي كاهش دهند.

بهره برداري از ورزشگاه امام علي(ع)در جنوب غرب تهران
گروه شهري: در سالروز ولادت  باسعادت  مولاي  متقيان ، سالن  ورزشي  چند منظوره  امام  علي (ع ) در شهرك  گلشهر در جاده  ساوه  به  بهره برداري  مي رسد.
شهردارمنطقه  ۱۸ تهران  اعلام كرد: يكي  از سياست هاي  شهرداري  اين  منطقه، توسعه  فضاها و مراكز ورزشي، فرهنگي  و اجتماعي  است  كه  در اين  راستا تعداد ۱۱ باب  ورزشگاه ، ۱۰ باب  كتابخانه  و ۵باب  خانه  مشق  در منطقه  ۱۸ در حال  احداث  است.
به گزارش  روابط عمومي شهرداري  منطقه  ۱۸، «مجيد شايسته» اظهار داشت : اين  سالن  ورزشي  با زيربناي  يك  هزار و ۷۶۳ متر مربع  و هزينه اي  بالغ بر ۲ ميليارد ريال  از سوي  شهرداري  اين  منطقه  در جنوب  غرب  تهران  احداث  شده است .
وي  افزود: در اين  سالن  ورزشي  رشته هاي  مختلف  ورزشي  ازقبيل:  فوتبال  سالني، واليبال، بسكتبال، تكواندو و تنيس  روي  ميز پيش  بيني  شده  است  كه  شهروندان اين  منطقه  مي توانند از آن استفاده  كنند.
شهردار منطقه  ۱۸ تهران  ظرفيت  استفاده  شهروندان  از اين  مجموعه  ورزشي  را در ماه  پنج هزار نفر ذكر كرد و گفت : همزمان  با افتتاح  اين  طرح  ساختمان  فرهنگي  اجتماعي  گلشهر نيز در مجاور آن با زيربناي  ۲۰۰ متر مربع  به  بهره برداري  خواهد رسيد.

دارندگان فيشهاي تلفن ثابت به مراكز تلفني مراجعه كنند
گروه شهري: شركت مخابرات استان تهران اعلام كرد: متقاضيان فيشهاي ثابت استان تهران، شهر تهران، كرج و حومه قبل از سال ۷۷ به مراكز تلفني محل ثبت نام مراجعه كنند.
شهرونداني كه داراي فيشهاي تلفن ثابت پيش از اين سال هستند بايد با مراجعه به مركز تلفن محل ثبت نام و ارائه درخواست كتبي براي مشخص شدن وضعيت دايري تلفن خود اقدام كنند.
گفتني است چنانچه دارندگان اين فيشها حداكثر يك ماه پس از انتشار اين اطلاعيه به مركز تلفن مربوط مراجعه نكنند، نوبت آنان به ساير متقاضيان منتقل و واگذاري تلفن به اين گروه از دارندگان فيش، منوط به توسعه و تعهدات آينده است.

ديدار سفير استراليا با شهردار تهران
گروه شهري: در ديدار سفير استراليا با شهردار تهران، توسعه روابط في مابين در زمينه هاي شهري و جذب سرمايه گذاري، برگزاري نمايشگاه فرهنگي استراليا در تهران و روند پيشرفت پروژه احداث آكواريم مورد بحث و تبادل  نظر قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، دكتر احمدي نژاد در اين ديدار به اولويت هاي سياست گذاري شهرداري تهران اشاره كرده و گفت: «در تهران كنترل و كاهش ترافيك در اولويت نخست سياست گذاري هاي شهرداري قرار دارد و هم چنين در تلاش براي تأمين و توسعه فضاهاي تفريحي و فرهنگي براي شهروندان هستيم.» وي همچنين به نقش تقويت كننده گسترش ارتباطات و گردشگري در شناخت ملت ها از يكديگر و پايه گذاري ايران در تمدن ها و فرهنگ هاي متعدد در طول ساليان اشاره كرد و ريشه هاي عميق تاريخي را عامل مؤثري در گسترش ارتباطات با ديگر كشورها دانست.
احمدي نژاد افزود: «شهرداري تهران سرمايه گذاريهاي گسترده اي در دست دارد و در اين راه از همكاري شركت هاي استراليايي استقبال مي كند.» وي همچنين به سفير استراليا پيشنهاد نمود نمايشگاهي از تاريخ و فرهنگ آن كشور به منظور آشنايي بيشتر  شهروندان تهراني با استراليا در تهران برگزار شود كه مورد استقبال آقاي «نيومن» قرار گرفت.
اين گزارش مي افزايد: سفير استراليا نيز در اين ديدار با اشاره به اين كه تشكيل شوراي شهر تحولي بزرگ در راستاي پاسخگويي به نيازهاي مردم بوده است، بيان داشت: «تهران هرچند داراي مشكلات متعددي است، در عين حال يكي از شهرهاي بزرگ و خوب دنياست.»
وي پيشرفت پروژه با اهميت آموزشي - تفريحي ساخت آكواريم بزرگ تهران را كه با همكاري شركت Ocean استراليا در حال نهايي شدن است، همكاري هاي فني و تأسيساتي در زمينه سيستم هاي هوشمند  حمل و نقل و ترافيك چراغ هاي راهنمايي و احداث نماي بيروني برج ميلاد را نماد قابل انتظاري از همكاري ايران و استراليا برشمرد.

در چارچوب طرح ساماندهي تردد موتور سيكلت ها در استان تهران
پلاك، كلاه و گواهينامه براي موتورسواري اجباري شد
حركت موتورسيكلت ها در پياده روها يا در جهت خلاف مسير در خيابان ها
ممنوع است و با متخلفان برخورد قانوني خواهد شد
گروه شهري: مسئول  مركز اطلاع رساني  فرماندهي  نيروي  انتظامي  استان  تهران  از اجراي  طرح  ساماندهي  تردد موتورسيكلت ها در شهرستانهاي  اين  استان  خبر داد.
عسگر نجفي  ديروز به ايرنا گفت : طبق  اين  طرح  موتورسيكلت هاي  فاقد پلاك  در شهرستانهاي  استان  تهران  توسط ماموران  ادارات  راهنمايي  و رانندگي  متوقف  خواهند شد.
وي  افزود: دارندگان  اين  نوع  موتور سيكلت ها بايد با در دست  داشتن  مدارك  لازم  براي  اخذ پلاك  به  واحدهاي  شماره گذاري  در كرج  و ورامين  مراجعه  كنند.
نجفي  گفت : براساس  اين  طرح ، داشتن  گواهينامه  رانندگي  موتورسيكلت  و استفاده  سرنشينان  موتورسيكلت ها (راننده  و ترك نشين ) از كلاه  ايمني  اجباري است .
وي  خاطرنشان  كرد: همچنين  عبور و مرور موتورسيكلت ها در پياده روها، حركت  در خلاف  جهت  تعيين  شده  در خيابانها و ايجاد سر و صدا ممنوع  است  و با افراد خاطي  برخورد قانوني  خواهد شد.
نجفي  افزود: به  منظور جلوگيري  از تصادفات ، تردد موتورسيكلت ها در تمام  ايام  تعطيل  سال  بويژه  روزهاي  جمعه  در جاده  كرج  - چالوس  ممنوع  است .
وي  يادآورشد: اين  طرح  با هدف  كاهش  تخلفات  و تصادفات  در استان  تهران  با جديت  دنبال  مي شود.

شهري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سخنگاه آزاد
سياسي
شوراها
شهر
علمي فرهنگي
موسيقي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
انفورماتيك
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سخنگاه آزاد   |   سياسي   |  
|  شوراها   |   شهر   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   موسيقي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |