صفحه اول روزنامه هاي جهان
•عكاظ-انگليس نسبت به ترور بوش هشدار داد •آكشام-آمريكا خواهان تغيير شكل اداره عراق است •ايزوستيا-گرجستان در آستانه انقلاب قرار دارد
brown.gif
HAMSHAHRI
No. 3225 , Nov.14, 2003
جمعه ۲۳ آبان۱۳۸۲
سال يازدهم - شماره ۳۲۲۵
دعاي روز نوزدهم
اَلّلهُمَّ وَ فِّرْفيهِ حَظّي مِنْ بَرَكاتِهِ وَ سَهِّلْ سَبيلي اِلي خَيْراتِهِ وَ لاتَحْرِمْني قَبُولَ حَسَناتِهِ ياهادِيًا اِلَي اْلحَقِّ اْلمُبينِ.
دولت انتقالي عراق به جاي حكومتي
شوراي حكومتي عراق تصميم گرفته است قانوني براي تشكيل يك دولت انتقالي در اين كشور وضع كند.
005352.jpg

يك منبع آگاه در شوراي حكومتي عراق ديروز به ايرنا گفت: اين قانون قرار است به كمك همه اعضاي حكومتي عراق زمينه لازم براي تشكيل يك دولت انتقالي را فراهم آورد.
به گفته اين منبع، شوراي حكومتي عراق همچنين در جلسه اخير خود كميته اي براي پيگيري اجراي قطعنامه ۱۵۱۱ شوراي امنيت سازمان ملل متحد در خصوص اين كشور تشكيل داده است.
به گفته منبع ياد شده اين كميته از جلال طالباني، مسعود بارزاني، عبدالعزيز حكيم، محمد بحرالعلوم، عدنان پاچه چي، محمود عثمان، حميد  مجيد موسي، نصير چادرچي، احمد شياع البراك، دارا نورالدين، يونادام كنا و خانم سون گل جابول تشكيل شده است.
اين تصميمات در حالي اتخاذ شده است كه منابع خبري به تازگي از تمايل آمريكا براي تغيير ساختار شوراي حكومتي عراق خبر داده بودند.
در همين رابطه ايرنا گزارش داد، پل برمر، كه پس از يك سفر شتاب زده به واشنگتن براي مذاكره با رييس جمهور و ديگر مقام هاي ارشد دولتي با خبرنگاران سخن مي گفت با خودداري مكرر از توضيح درباره مفاد مذاكرات دو روزه خود با رهبران واشنگتن اظهار داشت: دو سؤال درباره چگونگي پيروز شدن در جنگ عليه تروريسم در عراق و همچنين چگونگي پيشرفت به سمت تشكيل يك حكومت مستقل عراقي محور گفت و گوها بوده است.
وي از پيش بيني زمان انتقال حاكميت و واگذاري اختيارات واقعي براي اداره كليه امور عراق به مردم آن كشور تحت اشغال خودداري كرد و با تكذيب ناموفق بودن شوراي حكومتي عراق در انجام وظايف محوله گفت: شوراي حكومتي با شرايط و دوران بسيار دشواري روبه رو است. وي افزود: شوراي حكومتي از مجموعه اي افراد توانمند تشكيل شده كه هر روز اختيارات بيشتري را در دست مي گيرند.
برمر در اين گفت وگو چندين نوبت از پاسخ صريح درباره تغيير احتمالي مراحل و يا سرعت دادن به روند مورد نظر واشنگتن براي انتقال حاكميت به عراق در آينده اي نامعلوم خودداري كرد. او براي اين منظور ادعا كرد شوراي حكومتي عراق بايد درباره روند بازگرداندن حاكميت به عراق تصميم بگيرد.
برمر طي دو روز سه شنبه و چهارشنبه علاوه بر جورج  بوش با ديك چني معاون رييس جمهور، دونالد رامسفلد وزير دفاع، كالين پاول وزيرخارجه و كاندوليزا رايس مشاور امنيت ملي رييس جمهور ملاقات و مذاكره داشت.
تعدادي از رسانه هاي آمريكايي به نقل از مقام هاي رسمي در واشنگتن خاطرنشان كرده اند از جمله موارد گفت و گو در جلسه هاي اخير، انتخاب يك حكومت انتقالي است كه همانند شيوه به كار گرفته شده در افغانستان تا برگزاري انتخابات سراسري فعاليت خواهد داشت. همچنين در اين گفت وگوها احتمال تدوين يك قانون اساسي موقت براي عراق اشغالي مورد بررسي قرار گرفته است.
برمر درباره احتمال تشكيل يك حكومت انتقالي قبل از تدوين قانون اساسي جديد ادعا كرد گفت و گوهاي مشروحي در اين زمينه در بين اعضاي شوراي حكومتي عراق و همچنين در واشنگتن در جريان است كه بايد در انتظار نتايج اين گفت و گوها بود. او گفت تصميم گيري در اين زمينه با شوراي حكومتي عراق خواهد بود.
وزير خارجه آمريكا نيز چهارشنبه و ساعتي پس از گفت و گوي رسانه اي برمر توضيح نسبتاً بيشتري را در اين زمينه ارايه كرد.
كالين پاول در پاسخ به سؤالي پيرامون نارضايتي دولت واشنگتن از شوراي حكومتي عراق و احتمال تشكيل حكومت انتقالي در عراق اشغالي اظهار داشت: در جلسه هاي اخير با برمر ايده هاي مختلفي را مورد بررسي قرار داديم. از هيچ تلاشي براي كمك به شوراي حكومتي از جمله تامين نيروي انساني مورد نياز آن كوتاهي نخواهيم كرد. برمر پس از بازگشت به بغداد ايده هاي مطرح شده (در واشنگتن) را با شوراي حكومتي در ميان خواهد گذاشت. بايد در انتظار نتيجه امر بود.
005350.jpg

بنا بر گزارش منتشره، اولين دور گفت وگوهاي برمر در رياست جمهوري آمريكا پيرامون اوضاع عراق اشغالي روز سه شنبه با شركت فرماندهان ارشد نظامي برگزار شد. سرلشگر ريكاردو سانچز فرمانده عمليات نظامي نيروهاي مستقر در داخل عراق اشغالي پس از آن جلسه از به وجود آمدن نقطه عطف در ادامه عمليات نظامي آمريكا در عراق اشغالي و شديدتر شدن آن سخن گفت.
همزمان با مذاكرات برمر در واشنگتن، رسانه هاي آمريكا به نقل از منابع ارشد دولتي خاطرنشان كردند سازمان اطلاعاتي سيا در تازه ترين گزارش خود نسبت به افزايش حمايت و پشتيباني مردم عراق از عمليات گروه هاي مسلح عليه نيروهاي اشغالگر آمريكايي هشدار داده و خاطرنشان مي كند در صورت فقدان اقدامات فوري اصلاحي، تلاش هاي دولت آمريكا در عراق اشغالي با شكست مواجه خواهد شد.
سيا در اين گزارش اظهار داشته است هيچ يك از نهادها و رهبران سياسي عراق در دوران پس از اشغال قدرت ندارند اداره كشور و يا حتي رياست بر كميته ويژه تدوين پيش نويس قانون اساسي و يا برگزاري انتخابات را برعهده گيرند.
اين گزارش همچنين از احتمال ملحق شدن جمعيت اكثريت شيعه عراق با اقليت اهل تسنن در حمله عليه اشغالگران آمريكايي ابراز نگراني كرده است.

عزاي عمومي در ايتاليا
* رم از تهران تقاضاي كمك كرد
شوراي وزيران ايتاليا در واكنش به كشته شدن گروهي از نظاميان و غيرنظاميان اين كشور در شهر ناصريه عراق، ديروز را عزاي ملي اعلام كرد.
به گزارش ايرنا، در اجراي اين تصميم، پرچم هاي ايتاليا در سراسر اين كشور نيمه افراشته شد و براي احترام به اين كشته شدگان نيز صبح ديروز در تمامي مدارس و سازمان هاي دولتي يك دقيقه سكوت برگزار شد.
005346.jpg

همچنين از اصناف ايتاليا خواسته شده محل كار خود را براي مدت كوتاهي تعطيل كنند.
تعداد نظاميان و غيرنظاميان ايتاليا كه در جريان انفجار روز چهارشنبه مقر نيروهاي اين كشور در شهر ناصريه عراق كشته شدند، ۱۹ نفر اعلام شد.
شبكه اول تلويزيون دولتي ايتاليا ضمن اعلام اين خبر به نقل از منابع نظامي اين كشور گزارش داد: ۱۷ نفر از ماموران حرفه اي پليس نظامي و ارتش و دو تصويربردار ايتاليايي در اين واقعه جان باخته اند.
بنا بر گزارش هاي اعلام شده، در اين انفجار كه با استفاده از يك كاميون حامل مواد منفجره صورت گرفت هشت عراقي كشته و گروهي نيز مجروح شدند.
به دنبال بروز اين واقعه، آنتونيو مارتينو وزير دفاع و ژنرال موسكا موسكيني فرمانده ارتش ايتاليا بامداد امروز راهي عراق شدند تا ضمن بازديد از مقر ويران شده نظاميان ايتاليايي در شهر ناصريه، شرايط كنوني اين نيروها را نيز بررسي كنند.
انفجار مقر نيروهاي ايتاليايي در شهر ناصريه عراق و كشته شدن ده ها نفر از نيروهاي نظامي ايتاليا و پليس عراق بازتاب گسترده اي در افكار عمومي عراق و مطبوعات اين كشور داشت.
به گزارش ايرنا، وقوع اين حادثه در شهر ناصريه و حجم تلفات انساني و خسارت مادي كه به همراه داشت سخن روز مردم و عنوان نخست  ديروز بيشتر روزنامه هاي عراقي شده است.
روزنامه پرتيراژ الزمان نوشت: انفجار در مقر نيروهاي ايتاليايي كه نخستين انفجار قوي در نوع خود در عراق محسوب مي شود چنان شديد بود كه افزون بر تخريب مقر نيروهاي ايتاليا سبب ويراني ۴۰۰ خانه مسكوني شد.
ديگر روزنامه هاي عراقي نيز با انتشار اخبار، گزارش ها و عكس هايي از اين حادثه، از وقوع چنين انفجار بزرگي در ناصريه ابراز تعجب كرده اند.
انفجار در شهر ناصريه از آن جا اهميت دارد كه اين شهر از مناطق آرام عراق محسوب مي شد و با وجود اين كه در نخستين روزهاي اشغال عراق اين شهر شاهد رويدادهاي تاريخي بود اما پس از آن، آرامش در ناصريه حكمفرما شد.
ناصريه همان شهري است كه به محض سقوط رژيم صدام پذيراي نخستين كنفرانس نيروهاي معارض عراقي براي آمادگي جهت تشكيل شوراي حكومت انتقالي بود كه به دور از هرگونه حادثه اي برگزار شد.
شهر شيعه نشين ناصريه مركز استان «ذي قار» در ۳۷۵ كيلومتري جنوب شهر بغداد واقع است.
جلال طالباني رييس دوره اي شوراي حكومتي عراق در نخستين واكنش رسمي به اين حادثه، گروه هاي مسلح موجود در منطقه موسوم به «مثلث اهل سنت» را متهم به دست داشتن در اين انفجار كرد.
005348.jpg

طالباني گفت: گروه هاي عراقي موجود در مثلث اهل سنت «فلوجه، تكريت والرمادي» متهم به بمب گذاري ها و انفجارها در ديگر مناطق عراق از جمله شهر ناصريه هستند.وي تصريح كرد: ناصريه از مناطق آرام عراق است كه تاكنون سازمان ها و گروه هاي تروريستي در آن فعال نبودند و تروريست ها از مناطق دوردست به اين شهر آمده و موجب وقوع اين جنايت شده اند.
فرانكو فراتيني وزير امورخارجه ايتاليا، كمك ايران براي برقراري آرامش در جنوب عراق را خواستار شد.
تقاضاي رم از تهران
وزير امور خارجه ايتاليا چهارشنبه شب در شبكه اول تلويزيون دولتي ايتاليا گفت: درصدد آغاز مذاكره با مقام هاي ايراني هستيم تا بتوانيم با كمك تهران، آرامش در منطقه شيعه نشين جنوب اين كشور را حفظ كنيم.
به گزارش ايرنا، وي همچنين با اشاره به انفجار مقر نظاميان ايتاليايي در شهر ناصريه عراق گفت: ماموريت ما، صلح آميز است و نبايد از مقاومت عراقي صحبت كنيم زيرا اين اقدام هاي تروريستي عليه ثبات و آرامش انجام مي شود.
فراتيني رييس دوره اي شوراي وزيران خارجه اتحاديه اروپا اظهار داشت: موضع واحد و هماهنگ اتحاديه، انتقال فوري حاكميت و قدرت ملي عراق به مردم اين كشور است.

آماده باش براي نماز جمعه
رژيم صهيونيستي صدها سرباز و نيروي امنيتي خود را براي رويارويي احتمالي با فلسطينياني كه امروز به منظور برگزاري سومين نماز جمعه ماه رمضان در مسجدالاقصي به قدس مي روند در اين شهر مستقر كرده است.
005338.jpg

به گزارش ايرنا، ارتش اين رژيم با ايجاد پست هاي بازرسي در مناطق مختلف قدس به ويژه بخش شرقي آن و اتخاذ تدابير امنيتي و نظامي با هدف جلوگيري از تظاهرات نمازگزاران خود را آماده سركوب آنان كرده است.در دومين جمعه ماه مبارك رمضان، بيش از ۲۰۰ هزار فلسطيني روزه دار در مراسم نماز جمعه مسجدالاقصي شركت كردند.
مراسم نماز جمعه هفته گذشته در حالي برگزار شد كه رژيم صهيونيستي با اجراي تدابير امنيتي و نظامي در قدس كوشيد از شركت گسترده فلسطيني ها در اين مراسم جلوگيري كند.
005342.jpg

اقدامات جديد رژيم صهيونيستي در حالي صورت مي گيرد كه احمد قريع نخست وزير حكومت خودگردان پس از گرفتن راي اعتماد از مجلس قانونگذاري فلسطين از آريل شارون نخست وزير اين رژيم خواست تا نيروهاي خود را از شهرهاي فلسطيني از جمله بخش شرقي قدس خارج كند تا دستگاه هاي امنيتي و نظامي فلسطين عمليات استقرار و آتش بس تازه را به اجرا بگذارند.
تبعيد از كرانه باختري
نظاميان رژيم صهيونيستي ديروز يك فلسطيني زنداني در زندان هاي اين رژيم را از كرانه باختري رود اردن به نوار غزه تبعيد كردند.
به گزارش ايرنا، راديو تل آويو به نقل از يك منبع نظامي رژيم صهيونيستي گفت: مشرف يونس از ساكنان اردوگاه جنين و از فعالان فتح به نوار غزه تبعيد شد.
اين راديو افزود: يونس، تبعيد شدن به مدت دو سال در نوار غزه را بر ماندن در زندان اسراييل ترجيح داد.
برپايه اين گزارش، تبعيد اين فلسطيني با موافقت دادگاه عالي رژيم غاصب اسراييل صورت گرفت.
اين دومين فلسطيني است كه در هفته جاري از كرانه باختري رود اردن به نوار غزه تبعيد مي شود، يك فلسطيني به نام كمال ادريس نيز روز دوشنبه از زندان «عفرا» به نوار غزه انتقال يافت.
دو فلسطيني تبعيدي جزو يك گروه ۱۷ نفره از اسيران فلسطيني هستند كه دادگاه رژيم صهيونيستي با تبعيد آنها به غزه موافقت كرده است.

ساعات شرعي
اذان ظهر: ساعت ۴۹:۱۱ ـ
اذان مغرب: ساعت ۲۰:۱۷
اذان صبح فردا: ساعت ۰۴:۵

خبر
بودجه ۴۰۱ ميليارد دلاري پنتاگون تصويب شد
كنگره آمريكا روز چهارشنبه بودجه ۴۰۱ ميليارد دلاري هزينه هاي وزارت دفاع براي سال مالي ۲۰۰۴ را به تصويب رساند.
005340.jpg

بودجه ياد شده هشت ميليارد از بودجه سال ۲۰۰۳ پنتاگون بيشتر است سناي آمريكا اين بودجه را با ۹۵ راي موافق در مقابل سه راي مخالف تصويب كرد.
بودجه سال آينده چهار درصد براي تامين برخي هزينه هاي جنگ با تروريسم افزايش يافته است.
به گزارش ايرنا اين لايحه شامل ۳/۱ ميليارد دلار براي مقابله با سلاح هاي ميكروبي و شيميايي و ۱/۹ ميليارد دلار براي مقابله با موشك هاي بالستيك است كه يك افزايش ۱۷ درصدي در مقايسه با بودجه سال جاري براي اين برنامه ها را نشان مي دهد.كنگره آمريكا همچنين اختيارات بيشتري به دونالد رامسفلد، وزير دفاع براي استخدام، اخراج و يا انتقال كارمندان پنتاگون داد.
اين قانون همچنين راه انجام تحقيقات در زمينه توليد سلاح هاي اتمي كوچك را هموار كرد.انجام چنين تحقيقاتي تاكنون ممنوع بوده است.
لازم به ذكر است كه توليد اين سلاح ها، همچنان ممنوع است.لايحه ياد شده همچنين ۱۵ ميليارد دلار براي مطالعه امكان توليد سلاح هاي هسته اي ويژه نابودي پناهگاه ها و تاسيسات زيرزميني اختصاص داد.
مجلس نمايندگان اوايل ماه جاري لايحه مشابهي را با ۳۶۲ راي موافق در مقابل ۴۰ راي مخالف به تصويب رساند.
سناتور رابرت برد از ايالت ويرجينياي غربي يكي از مخالفين اصلي كاخ سفيد به اين لايحه راي منفي داد و گفت: در شرايطي كه آمريكا دچار كسر بودجه هنگفتي شده بودجه نظامي اين كشور از سال۲۰۰۰ تاكنون ۳۱ درصد افزايش يافته است.وي تاكيد كرد: به اين بودجه بايد هزينه هاي جنگ در عراق و افغانستان را نيز افزود.

ارتباط دولتي با مافيا
پارلمان ليتواني احتمال ارتباط بين دفتر رييس جمهور اين كشور و مافيا را مطرح كرد.
الويزاس ساكالاس، رييس كميته ويژه پارلمان ليتواني، روز چهارشنبه گفت: اين كميته مداركي به دست آورده است كه دفتر رولاندس پاكساس، رييس جمهور، ارتباطاتي با گروه هاي جنايكار داشته و اين كشور به عنوان پايگاهي براي تامين مالي تروريسم بين المللي درآمده است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از ويلنيوس، ساكالاس گفت: مداركي رسمي به دست آورده ايم كه نشان مي دهد تروريسم بين المللي از طريق ليتواني تامين مالي مي شود.
وي افزود: برخي از مشاوران رييس جمهور با افرادي مشكوك تماس داشته اند. در يك مورد (رميجيوس اكاس، مشاور) مدارك كافي به دست آمده ولي در مورد سايرين هنوز تحقيقات ادامه دارد.
به گزارش ايرنا سخنان ساكالاس اندكي پس از بيانات يكي از مشاوران پاكساس مبني بر تصميم شش تن از مشاوران عالي رييس جمهور براي استعفا ابراز شده است.دليل اين استعفا افزايش اتهامات مبني بر درگير بودن دفتر رييس جمهوري با شبكه هاي خلافكاري سازمان يافته است.
روسوالداس گورباچيواس، يكي از شش مشاور ارشد، به خبرگزاري فرانسه گفت: تمام مشاوران ارشد استعفا نامه هاي خود را به رييس جمهور تقديم خواهند كرد.

گفت و گوي ايوانف با اروپايي ها در باره ايران
005344.jpg

ايگور ايوانف، وزير امورخارجه روسيه در گفت و گوهاي تلفني جداگانه با سياستمداران اروپايي برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران را با آنها مورد بررسي قرار داد.
بخش مطبوعاتي وزارت امور خارجه روسيه ديروز با انتشار بيانيه اي ضمن اعلام اين خبر افزود: ايوانف روز چهارشنبه با دومنيك دوويلپن، يوشكا فيشر وزيران امورخارجه فرانسه و آلمان و همچنين خاوير سولانا مسئول سياست خارجي و امنيتي اتحاديه اروپا تلفني گفت و گو كرد.
در اين گفت و گوهاي تلفني وضعيت بحراني عراق، بحران خاورميانه و مسئله منع تكثير سلاح هسته اي در چارچوب برنامه هسته اي ايران مورد بحث و بررسي قرار گرفت.



الوطن: القاعده مسئوليت انفجار رياض را پذيرفت
005336.jpg

روزنامه الوطن ديروز به نقل از بيانيه اينترنتي القاعده نوشت: سازمان القاعده بن لادن، مسئوليت سه انفجار رياض پايتخت عربستان را به عهده گرفت.
در سه انفجاري كه بامداد يكشنبه گذشته در غرب رياض رخ داد ۱۸ نفر كشته و ۱۲۲ نفر زخمي شدند.
به نوشته روزنامه الوطن، سازمان القاعده در بيانيه خود از كشته شدن ۵۵ نفر از جمله ۳۰ تن از افراد پليس عربستان خبر داده بود.
در همين حال عادل الجبير مشاور امير عبدا... وليعهد عربستان با عنوان اين كه گروه القاعده يك گروه وحشي و شيطاني است، افزود: اين گروه به طور عمد به مسلمانان حمله مي كنند.
عادل الجبير ادعاي سازمان القاعده مبني بر اين كه سازمان پليس آمريكا اف.بي.آي در مجتمع مسكوني المحيا مستقر بودند را تكذيب كرد.
الجبير با رد ادعاي القاعده مبني بر اين كه قصد آنها از انفجار مجتمع مسكوني المحيا، حمله عليه خاندان سعودي بوده است، گفت: هدف القاعده تنها آزار انسان ها است.
در همين حال سخنگوي سفارت عربستان در آمريكا گفت: اگر القاعده قصد ترور آمريكايي ها را دارد پس اعضاي آن در مكه مكرمه چه كار مي كنند.
ديروز همچنين امير نايف وزير كشور عربستان گفت: با كساني كه بخواهند امنيت اين كشور را برهم زنند به شدت برخورد خواهيم كرد.
روزنامه الرياض چاپ عربستان ديروز به نقل از اميرنايف بن عبدالعزيز افزود: با وجود انفجارهاي رياض، اوضاع سياسي عربستان عادي و امنيت برقرار است.


اخضر ابراهيمي:كرزاي امنيت كاركنان سازمان ملل را تامين كند

005334.jpg

به دنبال انفجار روز سه شنبه در مقابل دفتر سازمان ملل در قندهار، اخضر ابراهيمي، نماينده ويژه كوفي عنان دبيركل سازمان ملل در امور افغانستان در پيامي از حامد كرزاي رييس دولت انتقالي، دولت و مردم افغانستان خواست، امنيت كاركنان سازمان ملل در اين كشور را تامين كنند.
به گزارش ايرنا، در اين پيام كه ديروز در اختيار خبرنگاران در كابل قرار گرفت، آمده است: كاركنان سازمان ملل در افغانستان تنها در صورت تامين امنيت خود قادر به ارايه خدمات و كمك بيشتر به مردم افغانستان خواهند بود.
ابراهيمي با بي طرف خواندن سازمان ملل در كشمكش ها و تنش هاي موجود در افغانستان افزوده است: اين سازمان نه در گذشته، نه حال و نه آينده برنامه حمايت از هيچ جرياني را نداشته است و فقط براي كمك به مردم افغانستان در اين كشور حضور دارد.
براي اولين بار طي دو سال اخير است كه سازمان ملل در افغانستان به طور مستقيم مورد حمله و بمب گذاري قرار مي گيرد.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران:
اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه : ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
۲۰۵۱۴۷۵-۲۰۵۵۶۶۶
۲۰۴۹۹۳۰-۲۰۴۸۴۳۶
تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶


صفحه آخر
ادبيات
ايران
جامعه
جوان
رسانه
زمين
شهر
علم
ورزش
هنر
|  ادبيات  |  ايران  |  جامعه  |  جوان  |  رسانه  |  زمين  |  شهر  |  علم  |
|  ورزش  |  هنر  |  صفحه آخر  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |