پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۳۲۰ - Feb 26, 2004
مصوبات ديروز مجلس شوراي اسلامي
واگذاري قسطي انشعاب آب،برق و گاز تصويب شد
عوارض عبور از بزرگراه ها هر كيلومتر ۲۰ ريال تعيين شد
گروه اقتصادي: عوارض عبور خودروها از آزادراه ها براساس مصوبه ديروز مجلس شوراي اسلامي براي هر يك كيلومتر حداكثر ۲۰ ريال تعيين شد.
براساس اين مصوبه مجلس عوارض وسايل نقليه مسافري و باري نيز طبق ضرايب وزارت راه و ترابري تعريف و تعيين مي شود.
براساس اين مصوبه آزادراه هايي كه از طريق مشاركت بانكها و ساير منابع مالي و پولي كشور مصوبه سال ۱۳۶۶ اجرا و يا احداث مي شوند مشمول اين مصوبه نمي شوند.
مجلس شوراي اسلامي همچنين با تصويب بند (ح) تبصره (۱۴) بودجه سال آينده براي توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات كشور و توليد برنامه هاي نرم افزاري و ايجاد زمينه صدور خدمات فني مهندسي در زمينه تكنولوژي ارتباطات به شركتهاي تابعه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات اجازه داد تا با تاييد مجامع عمومي تا مبلغ چهارصد ميليارد ريال از محل منابع داخلي شركتهاي مزبور به صورت وجوه اداره شده براي حمايت از طرحهاي توسعه اي، اشتغال آفرين و يا صادرات كالا و خدمات در اين حوزه توسط بخشهاي خصوصي و تعاوني به صورت تسهيلات از طريق مراجع صلاحيت دار براساس آيين نامه اي كه به پيشنهاد مشترك وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور تهيه و به تصويب هيات وزيران مي رسد اختصاص داده و مابه التفاوت نرخ سود را از محل آن پرداخت نمايند.
ديروز در مجلس شوراي اسلامي با تصويب بند (ذ) تبصره ۱۶ بودجه، بنياد مسكن انقلاب اسلامي موظف شد بابت مطالعه و تهيه طرح هاي روستاها حق دريافت هيچگونه وجهي از روستاييان را ندارد.
در بند (ذ) تبصره ۱۶ قوامي پيشنهاد حذف عبارت بالاي ۲۰۰ خانوار را داد كه با تاييد نمايندگان اين عبارت حذف و بنياد مسكن موظف به تهيه رايگان طرح هاي هادي براي كليه روستاها شد.
براساس مصوبات تبصره ۱۶، وزارت راه و ترابري نيز موظف شد نسبت به بهسازي راه روستايي آن دسته از روستاهايي كه در سر راه عبور روستاهاي ديگر قرار دارند اقدام و اعتبار آن را از محل ساخت راه هاي روستايي تامين نمايد.
همچنين براساس بند (ح) مصوب شد به منظور تسهيل در واگذاري انشعاب آب، برق، گاز به شركتهاي ذيربط اجازه داده شود با درخواست متقاضيان نسبت به فروش اقساطي انشعاب حداكثر تا سه سال و با اعمال نرخ سود كارمزد مطابق نرخ مصوب شوراي پول و اعتبار اقدام نمايد.
ديروز همچنين با راي مثبت نمايندگان، خانوارهاي معظم شهدا، آزادگان و جانبازان بيست و پنج درصد به بالا و معلولان از رعايت الگوي مصرف براي يك بار از پرداخت عوارض شهرداري براي پروانه ساخت يكصد و بيست متر مربع بناي مفيد مسكن معاف شدند.
براساس بند (الف) مددجويان تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) و سازمان بهزيستي كشور نيز در صورت رعايت الگوي مصرف مسكن از پرداخت عوارض شهرداري براي پروانه ساخت براي يك بار معاف مي باشند.

يادداشت
اتكا به صنايع داخلي
عبدالحسين مهنما معاون گسترش پروژه هاي صنعتي سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران خواستار اتكاي بيشتر وزارت نفت به قابليت هاي شركت هاي داخلي براي اجراي طرح هاي نفتي شده است.
وي با اشاره به تازه بودن حضور شركت هاي ايراني در بخش بالادستي نفت گفته است كه شركت هاي سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران تا بحال در ساخت پالايشگاه و ساخت سكوهاي دريايي به موفقيت هاي خوبي دست يافته اند اما در زمينه بالادستي نفت بايد به مشاركت شركت هاي باسابقه خارجي درصدد اجراي پروژه هاي بالادستي نفت باشيم. وي در گفتگو با خبرگزاري فارس همچنين اظهار اميدواري كرد، سازمان گسترش بتواند در قراردادهاي بعدي مديريت پروژه ها را در اختيار بگيرد تا به موفقيت  ها و سوابق خود بيفزايد.
اين درحالي است كه اخيراً هادي  نژاد حسينيان معاون امور بين الملل وزير نفت گفته است كه اتكاي بي حساب به توليد كنندگان داخلي در طرح هاي نفت و گاز به تنبلي صنايع داخلي منجر خواهد شد.
وي تاكيد كرده است كه قانون استفاده حداكثر از توليد داخلي كه بر قراردادهاي خارجي اجرا مي شود موجب حذف شرايط رقابت صنايع داخلي با شركت هاي خارجي شده كه اين امر موجب مي شود صنايع داخلي دچار سستي شوند. وي اعلام كرده است كه بهتر است براي ايجاد يك رقابت سالم در اين زمينه و امكان بهره برداري از خدمات و تجهيزات با كيفيت و قيمت مناسب در داخل بر فعاليت شركت هاي خارجي تعرفه وضع شود و امكان يك رقابت قابل قبول ميان صنايع خارجي و داخلي فراهم گردد.
اظهارات معاون بين المللي وزارت نفت به درستي ادامه حمايت هاي بي حساب از صنايع داخلي را زير سئوال برده است. حمايت هاي نامحدود موجب رشد غيرطبيعي و برون زاي اين شركت ها مي شود و اتكاي آنان را بر منابع دروني مي كاهد.
به نظر مي رسد كه حمايت از صنايع داخلي به گونه اي بايد تنظيم شود كه اين صنايع و صاحبان آن به ابتكار، خلاقيت و تلاش بيشتر براي كسب فرصت هاي اقتصادي متكي باشند.تجربه صنايع خودروسازي نبايد در ديگر صنايع تكرار شود.

از نهم اسفند بليت اتوبوس هاي مسافري پيش فروش مي شود
گروه اقتصادي: روابط عمومي سازمان حمل و نقل و پايانه هاي كشور ديروز اعلام كرد پيش فروش بليت خودروهاي مسافربري براي ايام نوروز در تهران و ساير نقاط كشور از شنبه نهم اسفند آغاز مي شود.
در تهران اين پيش فروش در ۱۲ دفتر فروش شركتهاي مسافربري خصوصي و دفاتر اتحاديه تعاوني هاي مسافري كشور انجام مي شود.
مديركل سازمان حمل و نقل و پايانه هاي استان تهران نيز در اين زمينه با اشاره به اينكه اين پيش فروش مربوط به روزهاي بيست و پنجم اسفندماه سال جاري تا ۱۵ فروردين سال آينده است گفت: قيمت بليت سفرهاي نوروزي ۲۰درصد افزايش مي يابد و پس از پانزدهم فروردين اين مبلغ كاهش خواهد يافت.صديقي افزود: شهروندان تهراني در صورت مشاهده هرگونه تخلف در توزيع بليت اتوبوس مي توانند با شماره تلفن ۸۸۹۰۴۲۲ تماس بگيرند.

از ۱۵ اسفند
نمايشگاه فروش بهاره تهران در محل نمايشگاه بين  المللي و مصلي برگزار مي شود
گروه اقتصادي: رئيس ستاد اجرايي نمايشگاه فروش بهاره در اظهار نظري جديد اعلام كرد، نمايشگاه فروش بهاره تهران از ۱۵ اسفندماه در دو محل نمايشگاه بين المللي و مصلاي بزرگ تهران برگزار مي شود.
پيش از اين معاون بازرگاني داخلي وزارت بازرگاني اعلام كرده بود كه اين نمايشگاه در مصلاي تهران و فرهنگسراي بهمن برگزار مي شود. ظاهراً وزارت بازرگاني، شهرداري تهران و مجامع امور صنفي تهران براي برگزاري اين نمايشگاه در محل سابق آن يعني نمايشگاه بين المللي تهران به تفاهم رسيده اند. شهرداري تهران به دنبال اعتراض ساكنين مناطق اطراف نمايشگاه بين المللي تهران برگزاري نمايشگاههايي را كه باعث ايجاد زحمت و كندشدن عبور و مرور خيابانهاي اطراف مي شد را ممنوع كرده بود. با توجه به اينكه نمايشگاه بهاره در محل مصلاي بزرگ تهران نيز برگزار مي شود، پيش بيني مي شود مشكلات هر ساله نمايشگاه بين المللي تهران به طور محسوسي كاهش يابد و همچنين پيش بيني مي شود بيشترين غرفه هاي عرضه كالا در مصلاي تهران مستقر باشند.
علي فاضلي رئيس مجمع صنوف توليدي تهران و رئيس ستاد اجرايي نمايشگاه در اين زمينه افزود: با همكاري شهرداري تهران و مديريت مصلاي بزرگ تهران شرايط مناسبي از جمله انتقال شهروندان از ميادين اصلي شهر به محل مصلي توسط اتوبوسهاي شركت واحد فراهم شده است اين نمايشگاه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱ داير است.

هيأت وزيران خريد ۲۰۰ هزار تن شكر توليد داخل را تصويب كرد
جلسه هيأت دولت ديروز به رياست حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمي رئيس جمهور تشكيل شد.
به گزارش خبرگزاري موج در اين جلسه استاندار كرمان گزارشي از نحوه خدمات رساني به مردم زلزله زده بم و مسائل و مشكلات موجود به هيأت دولت ارائه كرد و هيأت دولت پس از استماع اين گزارش بر تسريع در رفع مشكلات موجود توسط دستگاه هاي ذيربط و بازسازي منطقه تأكيد كرد.
همچنين مقرر شد خرماي موجود در سردخانه ها، شناسايي و به قيمت توافقي كه توسط وزراي بازرگاني، جهاد كشاورزي و سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور تعيين مي شود توسط سازمان هاي تعاون روستايي خريداري شود.
هيأت دولت به منظور رفع مشكلات موجود مقرر كرد ۲۰۰ هزار تن از موجودي شكر كارخانجات به قيمت هر كيلو ۴۶۵۰ ريال خريداري شود و اعتباراتي كه براي واردات شكر اختصاص يافته ولي تاكنون خريداري نشده است براي خريد شكر توليد داخلي اختصاص يابد.
همچنين در اين جلسه تصويب شد به منظور اتمام عمليات و بهره برداري به موقع از طرح هاي تملك دارايي هاي سرمايه اي كه سال خاتمه آن در پيوست قانون بودجه سال ۱۳۸۲ آمده است و همچنين تسريع در اجراي عمليات طرح هاي اولويت دار و طرح هايي كه خاتمه آن در سال ۱۳۸۳ است با تصويب مجلس شوراي اسلامي تا سقف ۵/۱ ميليارد دلار از حساب ذخيره ارزي برداشت و صرفا به موارد فوق اختصاص يابد.

گفت وگوي امروز
پرداخت ماليات شركت هاي دولتي
گروه اقتصادي: تبصره ۲ لايحه بودجه سال ۸۳ كه به ساماندهي شركتهاي دولتي اختصاص دارد بدون هيچ گونه اظهارنظر موافق يا مخالف از سوي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي تصويب شد.
در اين باره با عيسي شهسوار خجسته رئيس كل سازمان امور مالياتي كشور گفتگو كرده ايم.
***
* پرداخت علي الحساب ماليات بر عملكرد شركت هاي دولتي و بانك ها را در بودجه سال ۸۳ چگونه ارزيابي مي كنيد؟
- ماليات بر درآمد شركت هاي دولتي و بانك ها موضوعي است كه در قانون بودجه سال ۸۲ نيز وجود داشته است. اين ماليات در قانون مذكور مبلغ ۵ هزار و ۲۰۰ ميليارد ريال بود، اما در لايحه بودجه سال ۸۳ اين رقم به ۶ هزار و ۴۰۰ ميليارد ريال افزايش يافته است.اين رقم بابت علي الحساب ماليات بر عملكرد سال ۱۳۸۳ شركت هاي دولتي است كه به صورت ماهانه از اين شركت ها دريافت خواهد شد. دريافت علي الحساب ماليات از اين شركت ها در قانون ماليات هاي مستقيم نيز پيش بيني شده و روش غيرمتعارف و غيرمنطقي نيست.
* قرار دادن اين ماليات ها به عنوان يكي از منابع درآمد دولت و موضوع عدم تحقق برخي از درآمدهاي پيش بيني شده را چگونه ارزيابي مي كنيد؟
- بايد به سمتي حركت كنيم كه هر ساله سهم درآمدهاي مالياتي در درآمدهاي عمومي دولت افزايش پيدا كند و اين ضرورتي است كه هم در طرح ساماندهي اقتصادي دولت و هم در قانون برنامه سوم به عنوان يكي از جهت گيري هاي اصلي دولت بوده و بر پايه همين جهت گيري نيز بوده است كه در لايحه بودجه امسال اين سهم مقداري افزايش پيدا كرد و به ۳۰ درصد درآمدهاي عمومي دولت نزديك شد.
در اين شرايط حتي هزينه هاي جاري را نيز نمي توان از محل درآمدهاي مالياتي تأمين كرد اما در خصوص تحصيل درآمدها در برخي مواقع با مشكلاتي مواجه بوده يا هستيم و مسايلي منجر به عدم تحقق بخشي از اين درآمدهاي مالياتي مي شود.
بخشي ديگر در قالب تبصره هاي بودجه بود كه تقديم مجلس شد كه برخي از اين تبصره ها در مجلس پذيرفته نشد.البته به تناسب حذف اين تبصره ها ارقامي كه در شمار اين تبصره ها پيش بيني شده بود نيز از درآمدهاي مالياتي كم شد. اما يكي از تبصره هايي كه از ابزارهاي مهم و كارآمد براي دستگاه هاي مالياتي در بخش ماليات بر درآمد مشاغل بود، متأسفانه تصويب نشد.
اين تبصره به دستگاه مالياتي كشور اختيار مي داد تا هر زمان كه بخواهند بتوانند به اطلاعات نظام بانكي دسترسي سريع داشته و مجاز باشند در مواردي كه بيم فرار مالياتي وجود دارد نسبت به انتقال وجوه از حساب هاي شخصي افراد به حساب هاي خزانه اقدام كنند. هرچند اين اختيارات در قانون مالياتهاي مستقيم نيز وجود دارد ولي در اين تبصره راهكار آن تسهيل شده بود.

احتمال مشاركت شركت هاي اروپايي در توسعه ميدان آزادگان
گروه اقتصادي: با گذشت بيش از يك هفته از امضاي قرارداد نهايي توسعه ميدان آزادگان با يك كنسرسيوم ژاپني به رهبري شركت اينپكس، بحث مشاركت شركت هاي اروپايي در اين طرح ادامه دارد.
تا پيش از امضاي قرارداد، شركت هاي اروپايي همچون استات اويل و توفان اسناد مناقصه مشاركت در اين ميدان را دريافت كرده بودند كه به دليل اولويت شركت هاي ژاپني براي وزارت نفت كشورمان، اين مناقصه برگزار نشد. هرچند برخي شركت ها قبلاً انصراف خود را از اين طرح اعلام كرده بودند.
با امضاي قرارداد، برخي محافل اقتصادي و رسانه اي ژاپن با هدف كاهش ريسك سرمايه گذاري ژاپن خواستار مشاركت شركت هاي بزرگ اروپايي شدند. شركت اينپكس نيز از احتمال همكاري شركت هاي اروپايي با ژاپن در توسعه اين ميدان خبر داده بود.
در همين حال خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اينترنتي استات هاوس آمريكا گزارش داد: شركت هاي نفتي استات اويل و توتال علاقه مندي خود را براي مشاركت با ژاپن اعلام كرده اند، اما خبرگزاري آسوشيتدپرس در اين رابطه گزارش داد شركت شل به دليل عدم سودآوري قرارداد  آزادگان با كنسرسيوم ژاپني همكاري نخواهد كرد. شركت شل مشاور و همكار شركت هاي ژاپني در چندين طرح نفت و گاز است. پيش از اين معاون امور بين الملل وزارت نفت كشورمان در گفت وگو با خبرنگار ما گفته بود كه شل نسبت به همكاري در اين طرح متعهد است.

خبر كوتاه
* فارس - رويتر گزارش داد: يك هيأت ايراني از وزارت نفت با سفر به عراق، مذاكرات امكان سنجي ساخت خط لوله آبادان - بصره را با طرف عراقي آغاز كرد.اين خط لوله براي صادرات نفت عراق ساخته مي شود.
* شانا - كارشناس آب هاي زيرزميني شركت آب منطقه اي كرمان، گفت: پس از زمين لرزه دي ماه شهرستان بم، آب تعداد ۲۵ قنات اين منطقه به طور كامل قطع شده است.
* مهندس صوفي وزير تعاون در رأس هيأت اقتصادي، تجاري و بازرگاني جمهوري اسلامي ايران پنج شنبه هفته جاري براي شركت در سومين اجلاس كميسيون مشترك ايران- نيجر به آفريقا مي رود.
* ايسنا - سازمان صنايع دفاع (ساصد) براي اولين بار در ايران فولاد زنگ نزن، كه در ساخت قالبهاي شيشه و بلور كاربرد دارد، توليد كرد.
* فارس - با تصويب هيأت وزيران وزارت بازرگاني (سازمان غله كشور) اجازه يافت تا مقدار يكصد هزار تن گندم رأساً به كشور عراق صادر كند.

تفاهم نامه تأسيس شركت گاز مايع پارس ميان ايران،توتال و پتروناس
اين شركت سالانه هشت ميليون تن گاز طبيعي مايع شده توليد خواهد كرد
گروه اقتصادي: براساس يك تفاهم نامه كه ديروز ميان مديران شركت ملي نفت ايران، توتال فرانسه و پتروناس مالزي به امضاء رسيد طرفين با تأسيس شركت گاز مايع پارس (پارس ال.ان.جي) براي توليد و صادرات گاز طبيعي مايع شده موافقت كردند.
به گزارش خبرنگار ما، براساس اين تفاهم نامه كه از سوي ايران بوسيله مدير شركت ملي صادرات گاز ايران به امضا رسيد، شركت ملي نفت ايران ۵۰ درصد ،سهم توتال فرانسه ۳۰ درصد و پتروناس مالزي ۲۰ درصد سهام اين شركت را دراختيار خواهند داشت.اين شركت پس از نهايي شدن قرارداد قرار است ۸ ميليون تن گازطبيعي مايع شده در سال توليد كند و محصولات آن تا ۵ سال ديگر وارد بازار خواهد شد.
اين تفاهم نامه ديروز در مراسمي در ميهمان سراي وزارت نفت و با حضور مقامات شركت ملي نفت كشورمان به امضاء رسيد.هنوز مديرعامل و نحوه فعاليت اين شركت اعلام نشده است.اين شركت پس از تأسيس كارخانه اي با ظرفيت توليد ۸ ميليون تن گاز طبيعي مايع شده در سال احداث مي كند و كنسرسيوم تشكيل دهنده اين شركت به بازاريابي براي صادرات توليدات آن خواهد پرداخت.مبلغ اين قرارداد ۲ ميليارد دلار و زمان اجراي آن از زمان نهايي شدن ۲۵ سال تعيين شده كه در صورت موفقيت در بازاريابي تمديد مي شود.

بورس
تغيير قيمت
آخرين قيمت
تعدادسهام معامله شده
نام شركت
۱۹۱
۴,013
۱۰۰,000
الكتريك خودرو
۲۸۹
۶,073
۴۱۳,334
صنعتي بهشهر
۲۰۲
۴,250
۴۸۰,000
سر. مسكن
۸۳
۱,760
۳۰۴,272
معادن روي ايران
۱۵۷
۳,374
۱۷۵,381
آذراب
۷۷
۲,003
۱۹۶,778
سر.توس گستر
۸۵
۲,484
۱۰,010
كارتن پارس
۶۹
۲,302
۷۱,735
صنايع مخابراتي
۱۸۵
۶,749
۷۲۲,621
توسعه صنايع بهشهر
۹۳
۵,393
۷,260
لنت ترمز
۴۶
۲,910
۱۴۳,944
نيروترانس
۸۶
۵,872
۳۶,405
مارگارين
۳۰۶
۲۴,504
۲۹۹,858
گاز لوله
۲۴۴
۲۳,274
۱۵,400
خدمات انفورماتيك
۱۹۱
۱۹,590
۳۸۳,466
صنعتي دريايي
۱۹
۲,415
۳,799
بلبرينگ ايران
۱۷
۲,324
۱,525
كاشي سعدي
۲۷
۵,579
۱,040,630
ايران خودرو
۲۰
۴,462
۷,344
شيشه قزوين
۱۹
۴,553
۹۲,341
سر. ملي
۸
۱,933
۱۰,598
ساختمان اصفهان
۱۱
۲,779
۱۱,605
كاشي تكسرام
۱۶
۴,223
۱۹۱,850
ايران خودروديزل
۱۰۹
۳۷,234
۴۴,570
سيمان شرق
۵۲
۲۵,660
۱۲,725
سيمان بجنورد
۷
۴,149
۱۶۲,361
سر. ساختمان
۱۱
۷,552
۲۳,740
ايران ترانسفو
۳
۲,147
۳,653
سر.سامان گستراصف
۶
۴,617
۷,642
فرآورده نسوزپارس
۱
۱,645
۳,510
پارس قوطي
۷
۱۱,956
۳۰۲,791
تراكتورسازي
۱
۱,799
۲,321
نوردولوله اهواز
۱
۱,912
۱۰۲,450
حق تقدم آذراب
۱
۴,259
۲,152
مس باهنر
۱-
۲,755
۸۴,051
بسته بندي پارس
۱-
۲,497
۱۳۰,837
سر. پتروشيمي
۴-
۹,108
۲۰,189
پتروشيمي خارك
۱-
۱,991
۴,997
آبسال
۲-
۳,453
۴,942
كاشي پارس
۷-
۱۰,316
۱,561,855
پتروشيمي آبادان
۳-
۳,969
۲۷,510
سر. بازنشستگي
۷-
۴,465
۲,999,077
سر. صنعت ومعدن
۶۱-
۲۳,010
۲۹۱,110
سيمان هگمتان
۱۶-
۵,441
۵۹,838
گروه بهمن (وانت )
۱۸-
۵,541
۴۲۷,013
سر. غدير
۳۰۲-
۹۲,746
۲,463,702
سيمان صوفيان
۱۹۶-
۴۳,419
۵۸,709
سيمان تهران
۹-
۱,807
۴۶,907
سر. ملت
۵۱-
۶,718
۸۸,661
پتروشيمي اراك
۱۱-
۱,430
۳۱۵,268
سر. توسعه صنعتي
۶۶-
۷,792
۹۳,624
فولادكاويان
۶۲-
۶,950
۲۲۵,091
بانك كارآفرين
۸۰-
۸,126
۸۱۲,940
سر. بانك ملي
۳۴-
۳,272
۱۲۵,126
ماشين سازي اراك
۱۰۵-
۸,504
۳۷۲,213
چادرملو
۲۲۱-
۱۴,382
۱۴۱,183
زامياد
۲۸-
۱,754
۱۰,165
قند شيرين خراسان
۴۶-
۲,638
۳۳۲,104
سر.بوعلي
۱۵۰-
۶,237
۱۶۴,469
سر. معادن وفلزات
۱۵۶-
۵,288
۲۸۱,836
بانك اقتصادنوين
۸۷-
۲,620
۷۱,855
كف
۱۱۱-
۳,282
۲۰۰,677
سر. البرز
۷۴-
۲,151
۱۴,010
شيمي داروپخش
۲۴۵-
۵,360
۳۷,000
پارس سرام
۱۱۱-
۲,203
۱۵۰,516
سر. نفت
۳۴۷-
۶,651
۲۱۷,863
شيرين دارو
۲۴۹-
۱
۱,438,971
حق تقدم پلاستيك شاهين

قيمت طلا و ارز
نوع قيمت فروش (ريال)
يك بهار آزادي ۸۵۰۰۰۰
نيم بهار آزادي ۴۴۰۰۰۰
ربع بهار آزادي ۲۵۵۰۰۰
يك گرم طلاي ۱۸ عيار (ساخته نشده)۸۱۵۰۰
يك دلار آمريكا (بازار غيررسمي) ۸۴۰۰
يك دلار آمريكا (نرخ رسمي بانك مركزي) ۸۳۸۶
يك يورو (نرخ رسمي بانك مركزي)۱۰۶۲۱

اقتصادي
اجتماعي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
بورس
سكه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |