پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۳۲۰ - Feb 26, 2004
ارزيابي مسئولان ايراني و تحليلگران خارجي
گزارش البرادعي درباره ايران مثبت است
ساعاتي قبل از ارائه گزارش آژانس به اعضاي شوراي حكام، ايران موافقت خود را با تعليق فعاليتهاي غني سازي از جمله ساخت دستگاههاي سانتريفيوژ اعلام كرد
مقام هاي ايراني و تحليلگران غربي، گزارش محمد البرادعي دبيركل آژانس بين المللي انرژي اتمي را درباره برنامه هسته اي ايران مثبت ارزيابي كردند. اين گزارش كه پريروز دراختيار نمايندگي برخي كشورها قرار گرفت هشتم مارس (۱۸ اسفند) در جلسه شوراي حكام (هيأت مديره) آژانس بررسي مي شود. اگر اين شوراي ۳۵ نفره از گزارش البرادعي اينگونه استنباط كند كه ايران به تعهدات خود در زمينه همكاري با آژانس عمل نكرده است، گزارش به شوراي امنيت سازمان ملل احاله مي شود.
خبرگزاري فرانسه ديروز به نقل از تحليلگران غربي در اين باره نوشت: همكاري كشورهاي اروپايي و ايران در زمينه مسائل هسته اي كار آمريكا را براي احاله اين موضوع به شوراي امنيت مشكل كرده است.
اين خبرگزاري با اشاره به ناكامي آمريكا در جلسه پيشين شوراي حكام براي كشاندن پرونده هسته اي ايران به شوراي حكام، فضاي عمومي گزارش جديد البرادعي و نگاه بين المللي به نوع همكاري ايران با آژانس را مثبت تر از گذشته ارزيابي كرد و نوشت: اگرچه البرادعي در گزارش خود به مواردي از پنهانكاري ايران از جمله ساخت دستگاه هاي پيشرفته سانتريفوژ اشاره كرده است اما ديپلماتها مي گويند اين مقدار خرده گيري براي بردن پرونده ايران به شوراي امنيت كافي نيست، زيرا البرادعي به همكاري ايران با آژانس تأكيد كرده است.
برپايه گزارش خبرگزاري فرانسه، در گزارش البرادعي آمده است كه ايران روز سه شنبه ساعاتي پيش از ارائه گزارش محرمانه دبيركل آژانس به كشورهاي جهان به آژانس قول داده است كه همه فعاليت هاي مرتبط با غني سازي اورانيوم از جمله ساخت و آزمايش سانتريفوژها را به حال تعليق درآورده است.
يك ديپلمات نيز به خبرگزاري فرانسه گفته است در گزارش البرادعي برخلاف گزارش قبلي به واژه هاي حقوقي كه ناظر به نقض معاهده منع گسترش سلاح هاي هسته اي (ان.پي.تي) توسط ايران باشد، اشاره نشده است و از اين جهت گزارش گامي به جلو (به نفع ايران) است. به گفته اين ديپلمات كشورهاي عضو آژانس بين المللي انرژي اتمي به همه آنچه كه مي خواسته اند يعني تعليق كامل غني سازي اورانيوم در ايران دست يافته اند.
حسن روحاني دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران نيز ديروز هنگام ترك ايران به مقصد دهلي نو در فرودگاه مهرآباد با اشاره به گزارش البرادعي كه ادعا شده بود برخي از موارد از قبيل آزمايش بر روي پلوتونيوم از سوي ايران گزارش نشده است و نيز وي گفته است كه سئوالات بي پاسخ مانده و اين مسئله مايه نگراني است، توضيح داد: به اعتقاد بنده گزارش آژانس در مجموع گزارشي مثبت است؛ اگرچه در آن برخي از سئوالات بي پاسخ مانده است.
سخنگوي وزارت امور خارجه ايران تأكيد كرد: موارد  اندكي كه از نظر آژانس به عنوان نگراني اعلام شده، صرفا موضوعات شكلي است و صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته اي ايران را مورد ترديد قرار نمي دهد.
به گزارش ايسنا، حميدرضا آصفي، در واكنش به گزارش (سه شنبه) آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت: اين گزارش تاييدي بر همكاري كامل جمهوري اسلامي ايران با بازرسان آژانس مي باشد و همچنان كه در گزارش تصريح شده بسياري از موارد و مسايل مهم كه مورد توجه شوراي حكام بوده است حل و فصل شده و يا در آينده نزديك به تاييد آژانس خواهد رسيد.
وي افزود: آن چه كه در خصوص يك كار تحقيقاتي ناتمام مربوط به ۱۳ سال پيش در خصوص پلوتونيم منتشر شده صرفا سوءتفاهمي است كه به زودي مرتفع مي گردد.
آصفي نتيجه گيري كرد كه اين گزارش روند مثبت حل وفصل مسايل باقي مانده را نشان مي دهد كه منجر به اعتماد بين المللي نسبت به صلح آميز بودن برنامه  هسته اي جمهوري اسلامي ايران مي شود.
سخنگوي وزارت امور خارجه اظهار اميدواري كرد كه با توجه به اين گزارش جلسه آتي شوراي حكام در وين با واقع بيني و بدون جنجال و هياهوي تبليغاتي برگزار شود.

موافقت مقام معظم رهبري با كاهش مدت خدمت سربازي
خبرگزاري فارس: بر اساس موافقت رهبر معظم انقلاب و فرمانده كل قوا، با طرح پيشنهادي ستاد كل نيروهاي مسلح مدت دوران خدمت سربازي به ۲۰ ماه كاهش يافت.مدير مشمولان ستاد كل نيروهاي مسلح در اين باره گفت: اصل مدت خدمت ۲۰ ماه تعيين شده است كه اين مدت در مناطق محروم و بد آب و هوا ۱۹ ماه، در مناطق مرزي ۱۸ ماه و در مناطق عملياتي ۱۷ماه است.
سردار سرتيپ كمالي افزود: اين مصوبه از اسفند ۸۲ تا اسفند ۸۶ قابل اجراست و براي همه كساني كه تا ۲۹ اسفند ۸۶ وارد خدمت سربازي مي شوند براساس اين مصوبه عمل مي شود.
وي افزود: سربازاني كه هم اكنون در حال گذراندن خدمت سربازي هستند، پس از طي دوران ۲۰ ماهه، به موجب اين مصوبه ترخيص خواهند شد.

سفر شمخاني به سوريه و لبنان
وزير دفاع، در راس يك هيات عالي رتبه دفاعي ديروز، براي سفري رسمي به سوريه و لبنان، راهي دمشق شد.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، امير دريابان شمخاني و هيات همراه، در جريان اين سفر چهار روزه با مقامات عاليرتبه دفاعي- سياسي كشورهاي سوريه و لبنان مذاكره مي كنند.
اين هيات در ملاقات با مقامات عاليرتبه سوري و لبناني، ضمن تاكيد بر پيوندهاي مذهبي، فرهنگي و تاريخي طرفين، راهكارهاي تامين منافع مشترك دفاعي- امنيتي را مورد بررسي قرار مي دهند.

ديدار هاشمي رفسنجاني و كروبي با اعضاي ستاد امر به معروف
رئيس مجلس و رئيس مجمع تشخيص مصلحت ديروز به صورت جداگانه با اعضاي ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر ديدار كردند.به گزارش ايسنا، آيت الله هاشمي رفسنجاني در اين ديدار با تحليل واقعه كربلا، پيام اباعبدالله(ع) را امر به معروف و نهي از منكر و تفسير حيات انسان زنده معتقد دانست كه در جهت تحقق اعتقاداتش به جهاد مي پردازند.
وي افزود: در جامعه اي كه گوش ها بسته و دل ها سنگ شده بود، بيداري وجدان هاي خفته، قربانياني بزرگ و ارزشمندي چون عاشورائيان و امام حسين(ع) را مي طلبيد.مهدي كروبي نيز به فضيلت فريضه امر به معروف و نهي از منكر به آياتي از قرآن كريم اشاره و تصريح كرد: ماجرا و قيام و نهضت جانسوز و هميشه زنده اباعبدالله الحسين(ع) نيز براي امر به معروف و نهي از منكر و احياي اين فريضه بود و امام حسين(ع) ياران خود را امر به معروف و نهي از منكر مي كرد و آنها را نيز به اين امر توصيه مي كرد.

خاتمي امروز به ونزوئلا مي رود
سيدمحمد خاتمي رئيس جمهوري اسلامي ايران بنا به دعوت هوگو چاوز رئيس جمهور ونزوئلا و به منظور شركت در اجلاس گروه پانزده، امروز به ونزوئلا سفر مي كند.
خاتمي ضمن سخنراني در اين اجلاس با سران حاضر در كاراكاس در خصوص روابط دوجانبه و منطقه اي و نيز همكاري هاي مستحكم در چارچوب سازمان هاي بين المللي گفت وگو مي كند.

ابراز نارضايتي ايران از كندي عمليات احداث نيروگاه بوشهر
گروه سياسي: غلامرضا آقازاده  معاون  رئيس  جمهوري  و رئيس  سازمان  انرژي  اتمي از سرعت  عمليات  احداث  نيروگاه  بوشهر ابراز نارضايتي  كرد.
به گزارش ايرنا از مسكو وي  در گفت  وگو با خبرگزاري  ريانووستي  گفت : چندين  برنامه زمان  بندي  انجام  كار براي  واحد اول  نيروگاه  بوشهر تعيين  شده  بود ولي هيچكدام  از آنها بطور كامل  رعايت  نشده  است .
آقازاده  يكي  از دلايل  اصلي  وقفه  در كار نيروگاه بوشهر را عملكرد شركت  «اتم استروي  اكسپورت » پيمانكار اصلي   اين  طرح  ذكر كرد.
وي  گفت : ما نگران  سرعت  پايان  عمليات  احداث  نيروگاه  بوده  و اميدواريم كه  تلاشهاي  وزارت  انرژي  اتمي روسيه  امكان  رسيدن  به  تاريخي  مشخص  براي اتمام  كار نيروگاه  بوشهر را ميسر سازد.آقازاده  گفت : ما از دولت  روسيه  انتظار داريم  كه  توجه  بيشتري  به  اجراي اين  طرح  معطوف  كند زيرا هرگونه  وقفه  در اين  زمينه  ممكن  است  بصورتي  مستقيم  همكاريهاي  دو جانبه  در زمينه  انرژي  هسته اي  را تحت  تأثير قرار دهد.آقازاده  در پاسخ  سئوالي  در مورد موانع  موجود براي  امضاي  پروتكل بازگرداندن  سوخت  مصرف  شده  نيروگاه  بوشهر گفت : بازگرداندن  سوخت  مصرف  شده  به  ابتكار ايران  مطرح  نشده  است  زيرا چنين  امري  در موافقت نامه  اوليه  مدنظر قرار نگرفته  است .وي  گفت : با توجه  به  اصرار روسيه  ما با بازگرداندن  سوخت  مصرف  شده موافقت  كرديم  و در همين  حال  معتقديم  كه  طرف  ايراني  هيچگونه  هزينه اي  در اين زمينه  نبايد متحمل  شود.
آقازاده  ابراز اميدواري  كرد كه  در جريان  ديدار آتي  وزير انرژي  اتمي روسيه  پروتكلي  كه  در آن  شرايط بازگرداندن  سوخت  هسته اي  قيد شود بين  دو طرف  به  امضا برسد.
وي  با اشاره  به  لزوم  تهيه  اسناد لازم  بوسيله  شركت  روسي  خاطرنشان  ساخت  كه   اين  سند ممكن  است  پيش از تاريخ  تعيين  شده  امضا شود.
در همين حال خبرگزاري ايتارتاس به نقل از سخنگوي وزارت امور خارجه روسيه نوشت: مسكو از حق ايران براي استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي حمايت مي كند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين خبرگزاري روسي در ادامه به نقل از الكساندر ياكونكو، سخنگوي وزارت امور خارجه روسيه كه بر تمايل كشورش بر ادامه همكاري ها با ايران در زمينه فعاليت هاي هسته اي تأكيد مي كرد، اعلام نمود: روسيه تعهداتش را در خصوص ساخت نيروگاه هسته اي در بوشهر به طور كامل انجام خواهد داد. وي ادامه داد: روسيه فرآيند فعاليت ها در نيروگاه برق هسته اي بوشهر را كنترل مي نمايد. مسكو هر اقدامي را براي تسريع جريان ساخت اين نيروگاه انجام خواهد داد.

كوتاه درباره انتخابات
كروبي انصراف داد
مهدي كروبي نامزد نمايندگي مجلس هفتم ديروز اعلام كرد كه از كانديداتوري در مرحله دوم انتخابات مجلس هفتم انصراف داده است.
به گزارش ايرنا وي در جمع خبرنگاران با بيان اينكه در مرحله دوم انتخابات مجلس، مجمع روحانيون مبارز با شدت در سراسر كشور فعاليت خواهد كرد گفت: بعداز انتخابات احساس كردم ديگر كناره گيري و انصراف من ضرري ندارد و لذا امروز (چهارشنبه) قبل از اينكه نمايندگان و يا اعضاي مجمع به من اصرار كنند، خودم بدون اطلاع آنان انصراف خويش را اعلام كردم.
رئيس مجلس با تاكيد بر اينكه اگر در شرايط قبل از برگزاري انتخابات مجلس هفتم انصراف مي دادم آثار سوئي را بدنبال داشت، گفت: در شرايط فعلي كناره گيري من ضرري براي نظام و مجلس ندارد و لذا تصميم به كناره گيري از نامزدي در مرحله دوم انتخابات گرفته ام.
رسول منتجب نيا عضو مجمع روحانيون مبارز نيز با بيان اينكه استعفاي مهدي كروبي تصميمي شخصي بود به ايسنا گفت: مواضع ساير كانديداهاي مجمع درخصوص شركت يا انصراف از دور دوم انتخابات طي روزهاي آينده اعلام مي شود.
۲۷ نفر از ليست آبادگران در دور اول
به مجلس هفتم راه يافتند
پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور از راهيابي ۲۷ نفر اول ليست آبادگران در دور اول به مجلس خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور در پنجمين روز پس از برگزاري انتخابات هفتمين دوره مجلس شوراي اسلامي سرانجام شمارش آراء در حوزه انتخابيه تهران، ري، شميرانات و اسلام شهر به پايان رسيد.
بنابراين گزارش با شمارش آراي ۵۳۴ صندوق ديگر، كل آراء مأخوذه در اين حوزه به يك ميليون و ۹۶۵ هزار و ۶۶۶ رأي رسيده است.
اين گزارش مي افزايد: با مشخص شدن آمار نهايي رأي دهندگان در حوزه انتخابي تهران، ۲۷ نفر اول ليست حائزين اكثريت آراء در دور اول به مجلس هفتم راه يافتند.
همين خبر حاكي است؛ تكليف سه نماينده ديگر در اين حوزه انتخابيه در دور دوم انتخابات مشخص خواهد شد.
با توجه به استعفاي مهدي كروبي (منتخب رديف ۳۱) در دور دوم انتخابات، حسين فدايي آشتياني، زينب كدخدا، علي عباسپور تهراني، حسن غفوري فرد، عليرضا محجوب و مجيد انصاري براي به دست آوردن ۳ كرسي باقي مانده حوزه انتخابيه تهران رقابت خواهند كرد.
سئوال ۱۰۰ نماينده از رئيس جمهور
نمايندگان مجلس ششم قرار است در مورد مواضع رئيس جمهور نسبت به انتخابات، از وي سئوال كنند.
جعفر گلباز نماينده مردم طالقان و ساوجبلاغ در گفت وگو با ايسنا گفت: قرار است در مورد ابهاماتي كه در مواضع خاتمي نسبت به روند انتخابات و موضع گيري هايي كه وي داشته ولي محقق نشده است؛ همچنين در مورد وعده هايي كه به مردم داده شده بود، از رئيس جمهور سئوالاتي پرسيده شود.مخبر كميسيون امنيت ملي مجلس اعلام كرد: بيش از ۱۰۰ نفر از نمايندگان مجلس اين نامه را امضا كردند.
بررسي تخلفات انتخاباتي در دادگستري
رئيس كل دادگستري استان تهران گفت: گزارش هيات رسيدگي به تخلفات انتخاباتي، پس از جمع بندي براي تنوير افكار عمومي ارايه خواهد شد.
به گزارش ايسنا حجت الاسلام عليزاده پس از ديدار هفتگي با مردم در جمع خبرنگاران گفت: آيت الله هاشمي شاهرودي رئيس قوه قضائيه پيش از برگزاري انتخابات، دستور تشكيل هياتي براي بررسي موارد اخلال در انتخابات صادر كرد.
عليزاده از بررسي اتفاقات اخير ايذه در خوزستان، فيروزآباد در فارس و دهدشت در كهكيلويه و بويراحمد در هيات مذكور خبر داد و اظهار داشت: براي بررسي مسايل اتفاق افتاده در اين سه بخش، قرار شد كه پس از هماهنگي لازم با وزارت كشور، با حكم رئيس سازمان بازرسي كل كشور، ۴ تن از اعضاي اين هيات همراه يكي از معاونان دادستان و يك بازپرس به اين مناطق رفته و به نتيجه آن طبق قانون عمل كنند و پس از آن گزارش را به هيات مذكور داده تا به رئيس قوه قضائيه ارائه شود.
وي با بيان اينكه اين هيات، مسئوليت هاي ديگري هم داشته كه آنها را انجام داده است افزود: در استان تهران، مسايلي از اخلال در انتخابات در فيروزكوه و رباط كريم مطرح بود كه با تدابير كافي، حل شدند اما تخلفات مطرح شده، قابل توجه نبود.
۵۵۰ مقاله عليه انتخابات ايران
مدير گروه علوم سياسي دانشگاه اصفهان گفت: تنها در مدت دو هفته پيش از انتخابات مجلس ۵۵۰ مقاله در مجلات غربي عليه انتخابات ايران چاپ شد.دكتر سيد جواد امام جمعه  زاده در گفت وگو با ايرنا افزود: سخنگويان كاخ سفيد نيز هر روز عليه اين انتخابات سخن گفتند.وي حجم تبليغات خارجي براي تشويق مردم به شركت نكردن در انتخابات دوره هفتم مجلس شوراي اسلامي از سوي غرب را بي سابقه توصيف كرد.
نامه رئيس ستاد انتخاباتي ائتلاف براي ايران
به دبير شوراي نگهبان
سيدعلي اكبر محتشمي پور رئيس ستاد انتخاباتي «ائتلاف براي ايران» در نامه اي به دبير شوراي نگهبان به مواردي كه به گفته وي تخلفات متعدد و گسترده ستادهاي يكي از تشكل هاي شركت كننده در انتخابات بود اعتراض كرده و خواستار رسيدگي به آن شد.
به گزارش خبرگزاري مهر در اين نامه محتشمي پور گفته است كه در حوزه هاي رأي گيري اقلام تبليغاتي تشكل موردنظر توزيع مي شد، در شمارش آرا به نفع آن تشكل شمارش هايي صورت گرفته و نيز مبالغي از سوي تشكل مذكور به نهادها و سازمانهاي مختلف اجتماعي و ديني پرداخت شده است.

شوراي نگهبان طرح نظام صنفي را مخالف قانون اساسي و موازين شرع دانست
شوراي  نگهبان  طرح  «نظام  صنفي  كشور» مصوب  مجلس  شوراي  اسلامي را در چندمورد خلاف  قانون  اساسي  و موازين  شرع  شناخت  و آن را به  مجلس  بازگرداند.
به  گزارش  روابط عمومي شوراي  نگهبان ، در نامه  آيت  الله  احمد جنتي  دبيرشوراي  نگهبان  به  رئيس  مجلس  آمده  است : واگذار كردن  تصميمات  موضوع  ماده  ۱۱كه مربوط به  هيات  وزيران  يا وزيران  خاص  است ، به  هيات  عالي  نظارت  به  عنوان بالاترين  مرجع  تصميم گيري  و نظارت  بر امور اصناف  كشور مغاير اصل  ۱۳۸ قانون اساسي  شناخته  شد.اين  شورا خاطرنشان  كرده  است : در تبصره  ۱ ماده  ۱۲ اگر دستورالعمل  موضوع آن  شامل  ضوابط مي شود، خلاف  اصل  ۸۵ قانون  اساسي  است ، در غير اين  صورت ، بايد مرجع  تعيين  ضوابط روشن  شود تا اظهار نظر گردد.در جلسه  شوراي  نگهبان  تأكيد شده  كه  ايراد بند ۶ قبلي  نسبت  به  ماده  ۹۴ و ايراد بند ۱۳ هيچ  گونه  تغييري  نكرده  و كماكان  به  قوت  خود باقي  است .

موضعگيري ايران درباره پرونده ديوار امنيتي
حميدرضا آصفي سخنگوي وزارت امور خارجه گفت كه جمهوري اسلامي ايران در قالب همكاري دسته جمعي، دادخواست خود را كه به نفع مردم فلسطين است، در چارچوب سازمان كنفرانس اسلامي به ديوان بين المللي لاهه ارائه خواهد كرد.
به گزارش ايرنا سخنگوي وزارت امور خارجه با اشاره به تصميم ديوان بين المللي دادگستري براي رسيدگي به آثار حقوقي ناشي از احداث ديوار امنيتي در سرزمين هاي اشغالي فلسطين توسط اسرائيل افزود: اين اقدام بر اساس قطعنامه مجمع عمومي سازمان ملل انجام خواهد گرفت.وي گفت ديوان منطبق با انتظار جامعه جهاني و بدون توجه به فشارهاي سياسي وارده بر اين ديوان بتواند به وظايف خود در رسيدگي به اين پرونده عمل كند.

مذاكرات شرودر و بوش درباره ايران
هانس  اولريش  كلوزه  معاون  كميسيون  سياست  خارجي  مجلس  آلمان  اعلام  كرد:در ديدار قريب الوقوع  ۸ اسفند گرهارد شرودر صدراعظم  آلمان  با جرج  بوش  رئيس جمهوري  آمريكا در واشنگتن ،موضوع  ايران  نيز يكي  از محورهاي  مذاكرات  خواهدبود.
به گزارش ايرنا كلوزه  درمصاحبه  با شماره  ديروز  روزنامه  فايننشال  تايمز افزود: فعاليت  آلمان  درافغانستان  و ايران  و همچنين  نقش  آلمان  واروپا در خاورميانه  از ديگر موضوعات  مورد مذاكره  در اين  ديدار خواهد بود.
اين روزنامه درادامه  نوشت : كلوزه  انتظار دارد كه  رئيس  جمهوري  آمريكااز آلمان  بخواهد كه  اين  كشور مسئوليت  بين المللي  بيشتري  را درجهان  به  عهده بگيرد و قوي  تر از قبل  در مناسبات  بين المللي  نيز با آمريكا همكاري  داشته  باشد.
به  نوشته  فايننشال  تايمز: كلوزه  معتقد است  كه  تغييرات  در كاخ  سفيد وبر سركار آمدن  يك  رئيس  جمهوري  جديد در آمريكا به  معناي  يك  دگرگوني  و تحول اساسي  در سياست  خارجي  آن كشور نيست .
برلين به گفت و گو با ايران ادامه مي دهد
روزنامه  هندلزبلات  طي  مقاله اي  با عنوان آلمان ، همچنان  با ايران  همكاري  مي كند نوشت : بخش  اقتصاد و سياست  آلمان  قصد دارد، ديالوگ  خود با تهران را قطع  نكند.
به گزارش ايرنا از برلين، اين  روزنامه  آلماني  روز سه شنبه  در اين  مقاله  كه  به  قلم  آندره آس  رينكه  و ماركوس  سينر نوشته  شده  افزود: سياستمداران  آلماني  و تمامي احزاب  اين كشور نيز همچنين  تبليغ  مي كنند كه  اتحاديه اروپا بايد به  ديالوگ  خود با اين كشور ادامه  دهند.
به نوشته  هندلزبلات : سياستمداران  آلماني  انتظار ندارند كه  نتيجه  انتخابات  در ايران ، تاثيرات  منفي  محسوسي  برروي  سياست  اقتصادي  و موقعيت  اقتصادي  ايران و آلمان  كه  از رونق  و شكوفايي  برخوردار است ، داشته  باشد.در همين حال، تحولات  مرتبط با انتخابات  هفتمين  دوره  مجلس  شوراي  اسلامي در ديدار وزيران  خارجه  انگليس  و اسپانيا در لندن  مورد بحث  و بررسي  قرار گرفت .به گزارش ايرنا از لندن، جك  استراو عصر سه شنبه  با آنا پالاسيو در لندن  ديدار و گفت وگو كرد.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |