پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۳۲۰ - Feb 26, 2004
امروز آغاز مي شود
بهره برداري از ۶۵ طرح عمران شهري در شمال شرق تهران
002961.jpg
002964.jpg

گروه شهري: شهردار منطقه ۴ تهران، ديروز از بهره برداري ۶۵ طرح عمراني، فرهنگي، ورزشي و خدماتي در شمال شرق تهران خبر داد.
مهندس حسن كريميان در گفت و گوي تلفني با خبرنگار ما گفت: همزمان با حضور دكتر احمدي نژاد ، شهردار تهران و شماري از اعضاي شوراي شهر در منطقه ۴، امروز۶۵ طرح از جمله ۲۵ بوستان محله اي، ۵ آبنما، پل هوائي ويژه عابر پياده، سقاخانه، مركز نگهداري از كودكان خياباني، مركز توانمندسازي اجتماعي ناشنوايان، سالن ورزشي بانوان، فاز اول ورزشگاه مجيديه و اصلاح هندسي ده ها تقاطع پرترافيك گشايش و مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
وي افزود: ۱۰۰ هكتار جنگل كاري حاشيه دانشگاه امام حسين، فضاي سبز رمپ و روپ هاي حاشيه بزرگراه هاي درون شهري و ادامه خيابان شهيد لاهيجي تا خيابان بني هاشم از ديگر پروژه هايي است كه مورد بهره برداري قرار مي گيرند.
كريميان گفت: بيش از ۱۳۰ ميليارد ريال براي احداث طرح هاي يادشده هزينه شده و پيش بيني مي شود با بهره برداري از آنها، ضمن افزايش سرانه هاي خدماتي، فرهنگي و اجتماعي، سطح خدمات به لحاظ كمي و كيفي نيز ارتقاء يابد.


002967.jpg

شهردار منطقه ۴ تهران در ادامه افزود: براساس برنامه تنظيمي، شهردار تهران همچنين از محلات و بافت هاي فرسوده منطقه بازديد و سپس با شهروندان گفتگو و به حل و فصل مشكلات آنان خواهد پرداخت.
وي همچنين با خانواده ايثارگران ديدار وبا حضور در مسجد الرسول(ص) با ائمه جماعات و شهروندان ديدار و گفت و گو خواهد كرد.
وي تصريح كرد: امروز دومين بار است كه شهردار تهران با شهروندان منطقه ۴ ديدار مي كند و اين مهم مي تواند به حل و فصل سريع مسائل شهروندان و رفع موانع فراروي مديريت منطقه منجر شود.

۱۴ بازارروز ثابت و سيار افتتاح شد
002955.jpg
گروه شهري: ديروز بازارهاي چهارگانه روز ميوه و تره بار گلستان، يادگار امام(ره)، شهيد يوسفيان و شهيد گمنام افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار ما، اين بازارها كه در چهار نقطه شهر تهران از جمله خيابان پيروزي،بزرگراه يادگار امام، خيابان ملك و خيابان خراسان واقع شده است به همراه ده بازار روز سيار (كانكس) ديگر در مناطق ۱ ، ۲ ، ۳ ، ۶ ، ۱۱ ، ۱۲، ۱۳ ، ۱۸ و ۴ با حضور مهندس محمدي زاده معاون خدمات شهري شهرداري تهران نخستين روز فعاليت خود را آغاز كردند.
محمدي زاده طي سخناني در مراسم افتتاحيه ۱۴ بازار روز ثابت و سيار در يك تجزيه و تحليل آماري درباره نتايج عملكرد مثبت اجتماعي، اقتصادي حاصل از احداث اينگونه ميادين گفت:  با فرض اينكه ۵۷ بازار روز ثابت قبلي روزانه ۳۶۰ هزار نفر مراجعه كننده داشتند و احتساب اينكه هر نفر برخوردار از يك خانواده ۵ نفري است مي توان تخمين زد، روزانه يك ميليون و ۸۰۰ هزار نفر تنها از خدمات بازارهاي روز ثابت تهران بهره مند مي شوند.
محمدي زاده خبر از افتتاح سه ميدان بزرگ عرضه ميوه و تره بار در ۱۲ فروردين سال آينده در منطقه شهرري و شهران داد و افزود: در يك رويكرد جديد مديريت شهري تصميم دارد به منظور دسترسي آسان اقشار مختلف مردم به كالاهاي عرضه شده توسط سازمان ميادين كانكس هاي محلي، بازارهاي روز مياني در مناطق و ميادين بزرگتر را توسعه دهد.
وي از توسعه بازارهاي روز مياني در مناطقي خبر داد كه از تراكم نسبي جمعيت برخوردارند به طوريكه اين اقدام علاوه بر تسهيل خدمات رساني به مردم موجب كاهش سفرهاي درون شهري و عواقب منفي ناشي از آن خواهد شد.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران همچنين با اشاره به مشاركت سازمان ميادين و ميوه وتره بار با بخش خصوصي در جهت ساماندهي اقلام مورد نياز مردم در سال آينده گفت:قرار است با فراهم شدن بازارهاي بورس در كانونهاي اصلي عرضه اقلام مواد لبني، پروتئيني و ميوه  و تره بار در چهارگوشه شهر تهران، تمامي كساني را كه در تأمين و تجارت كالاهاي اصلي مردم مسئوليت دارند متمركز كرده و با اين اقدام علاوه بر كنترل قيمت و كيفيت محصولات موجبات عرضه سالم اقلام مورد نياز شهروندان را فراهم كنيم.
وي افزود: كار ساماندهي بازار قارچ، چاي و برنج نيز در دستور برنامه هاي مديريت شهري است.

هشداريك مقام مسئول شهرداري تهران:
بخش هايي از برج آزادي در معرض تخريب است
002958.jpg
گروه شهري: معاون  فني  و عمراني  شهرداري  منطقه  ۹ تهران  با بيان  اينكه  برخي  از قسمت هاي  برج  آزادي  در خطر تخريب  قرار دارد، تأكيدكرد: شهرداري  تهران  مسئوليتي در قبال  نگهداري  و يا بازسازي  برج  ندارد.
«بهمن محبوبي» ديروز در گفت  و گو با ايرنا با اشاره  به  بحث  و جدل هاي  چند ماه  گذشته  در خصوص  برج  آزادي  افزود: تمام  مسئوليت هاي  سازه اي  برج  بر عهده  وزارت  ارشاد است  و اطلاعي  از فعاليت آنها در مورد نگهداري  از برج  ندارم .مدتي  است  گفته  مي شود ميدان  آزادي  تهران  سازه هايي  را در زيرپايه هاي  خود احساس  مي كند كه  به دليل  گذر ايام  و عدم توجه  كافي ، با مشكلات  فني  خاصي  مواجه شده  است .
به  دليل  احداث  سريع  برج  آزادي ، رونما و ملي  بودن  آن بيشتر مورد توجه  قرارگرفت  و حال  ۳۲ سال  از احداث  اين  نماد ملي  مي گذرد.
تمام  مجموعه  زيرزميني  برج  آزادي  در اختيار وزارت  فرهنگ  و ارشاد اسلامي قرار دارد و براي  برگزاري  برنامه هاي  مختلف  آن را در اختيار گروه ها و نهادهاقرار داده  و فقط برآن  نظارت  كيفي  مي كند.
چندي  پيش  اخباري  مبني  بروضعيت  نامناسب  تاسيسات  برج  آزادي  تهران  منتشرشدكه  البته  پس  از تكذيب  مقامات  مسئول ، به  فراموشي  سپرده  شد.
مديرمجموعه  آزادي  تهران  به  رغم  تاييد مشكلات  فني  در سازه هاي  فني  مجموعه آزادي ، تأكيدكرده  بود: هيچ  خطري  مبني  بر ريزش برج  وجود ندارد و فقط برخي  ازنقاط آن نيازمند بازسازي  و تعمير است .

اردوگاه نگهداري كارتن خوابها آماده شد
عضو شوراي اسلامي شهر تهران گفت : اولين اردوگاه نگهداري كارتن خوابها و افراد بي خانمان در منطقه ۱۸از سوي شهرداري تهران آماده و تجهيز شده است و نماينده فرمانداري مي تواند براي تحويل گرفتن آن مراجعه كند .
دكتر مهنوش معتمدي آذري در گفت و گو با خبرگزاري مهر افزود : اردوگاه نگهداري بي خانمانها در منطقه اسلامشهر با فعاليت مستمر شهرداري تهران در سه ماه گذشته كاملا آماده و تجهيز شده است و منتظر مراجعه نماينده فرمانداري براي تحويل گرفتن آن هستيم .
وي اضافه كرد : با وجود آماده نبودن اردوگاه نگهداري كارتن خوابها كار جمع آوري و نگهداري افراد بي خانمان و بي سرپرست در ماههاي گذشته متوقف نشده است و اين كار با همكاري نيروي انتظامي در سطح شهر ادامه دارد و تاكنون حدود ۲۳۴ متكدي و كارتن خواب از سراسر شهر تهران جمع آوري شده اند .
وي افزود : افراد جمع آوري شده در حال حاضر در سراي احسان كهريزك نگهداري مي شوند و پس از تعيين هويت و مشخص شدن وضع آنها به سازمان بهزيستي، سازمان زندانها، كميته امداد يا مراكز ديگر منتقل مي شوند.
وي افزود : در حال حاضر از مجموع ۶۹ فردي كه بايد به سازمان بهزيستي منتقل مي شدند حدود ۴۳ نفر ديگر در سراي احسان كهريزك اقامت دارند و منتظر رسيدگي مسئولان سازمان بهزيستي براي تحويل گرفتن و انتقال آنها از اين مركز هستيم زيرا حضور اين افراد در سراي احسان موجب مي شود در جمع آوري و نگهداري افراد جديد دچار مشكل شويم.

از فعاليت معماران تجربي بدون پروانه جلوگيري مي شود
گروه شهري: وزارت مسكن و شهرسازي از تاريخ ۱/۴/۸۳ از اشتغال به كار معماران تجربي كه تا اين تاريخ پروانه اشتغال به كار تجربي از وزارت مسكن و شهرسازي دريافت نكرده باشند، جلوگيري به عمل خواهد آورد.
بنا بر اين گزارش، از تاريخ مذكور كليه اشخاص حقيقي و حقوقي اعم از دولتي و غيردولتي، نهادهاي خصوصي و عمومي، كارفرمايان و مجرياني كه در بخش ساختمانهاي غيردولتي فعاليت دارند، نيز مكلفند از استخدام و ادامه كار معماراني كه فاقد پروانه موقت اشتغال به كار تجربي موقت از وزارت مسكن و شهرسازي مي باشند، خودداري نمايند.

توسط شهرداري
دكه هاي فروش مطبوعات در شرق تهران ساماندهي شد
رئيس ساماندهي صنايع و مشاغل مزاحم شهرداري منطقه ۸ تهران ديروز اعلام كرد: دكه هاي فروش مطبوعات موجود در شرق تهران ساماندهي شدند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۸ تهران، مهندس علي بوربور با بيان مطلب فوق افزود: به منظور دسترسي آسان شهروندان به محصولات فرهنگي از جمله مطبوعات و برخورداري صاحبان و فعالان توزيع رسانه هاي مكتوب از خدمات رفاهي، كليه دكه هاي عرضه مطبوعات ساماندهي و از وحدت فرم برخوردار شدند.
وي همچنين از اجراي طرح بهسامان خبر داد و افزود: اين طرح با مشاركت صاحبان واحدهاي صنفي و در راستاي استانداردسازي فيزيك و محيط واحدهاي صنفي اجرا مي شود.
وي گفت: براساس اين طرح تابلو و نماهاي واحدها، ساماندهي شده و نكات بهداشتي به ويژه در واحدهايي كه عرضه كننده مواد غذايي و پروتئيني است و ارتباط مستقيم با سلامت شهروندان و نيز فعالان اين واحدها داشته باشند، در حد استاندارد رعايت خواهد شد. همچنين سطح پياده روها و فضاي سبز حاشيه معابر نيز به منظور زيباسازي منظر عمومي، بازپيرايي و بازسازي مي شوند.
وي خاطرنشان كرد: در گام نخست اجراي طرح بهسامان، ۱۲۰۰ واحد صنفي در ۳۰ متري شهيد آيت و گلبرگ ساماندهي مي شوند.
بوربور از شهروندان منطقه ۸ تهران درخواست كرد نشاني واحدهاي صنفي مزاحم را از طريق تلفن ۷۹۲۱۹۲۵ به شهرداري اطلاع داده تا در اسرع وقت نسبت به شكايات آنان رسيدگي شود.

بدون موافقت سازمان حفاظت محيط زيست
صدور مجوز پيش فروش خودروهاي جديد ممنوع شد
گروه شهري: صدور هرگونه مجوز پيش فروش خودروهايي كه خط توليد آنها در سال آينده براي نخستين بار راه اندازي مي شود، مستلزم موافقت سازمان حفاظت محيط زيست خواهد بود.
«دكتر يوسف حجت» معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست در گفت وگو با ايسنا، ضمن اعلام اين مطلب، همچنين از توقف توليد خودرو «پرايد كاربراتور مداربسته» (CLC) در پايان سال جاري خبر داد.
وي با اشاره به اين كه از سال آينده كليه خودروهاي توليدي داخل از سيستم انژكتور در موتور خود استفاده مي كنند، افزود: استاندارد  آلايندگي براي خودروها در سال آينده همانند امسال است.
معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست درخصوص خودروهاي جديد نيز تصريح كرد: از بين خودروهاي جديد كه قرار است در سال آينده توليد شوند تاكنون «پژو پارس ۱۶ سوپاپه» و «پرايد انژكتوري» نمونه خودرو خود را براي تست آلايندگي معرفي كرده اند و ساير خودروها نيز موظفند براي دريافت مجوز توليد، نمونه خودرو خود را براي تست نمونه توليد (TA) معرفي كنند.

پنج ميليون اصله نهال رايگان طبيعي توزيع مي شود
گروه شهري: مديركل  جنگلهاي  خارج  از شمال  سازمان  جنگلها، مراتع  و آبخيزداري  ايران  گفت : امسال  در هفته  منابع  طبيعي  پنج  ميليون  اصله  نهال  رايگان  توسط اين  سازمان  بين  مردم  توزيع  مي شود.
«جمشيد آقازماني» ديروز در گفت  و گو با ايرنا افزود: اين  ميزان  نهال  در سطح  استان هاي  خارج  از شمال  توزيع  خواهد شد.
وي  اظهار داشت : در سال  جاري  ۱۳ ميليون  اصله  نهال  نيز در قالب  طرح  نهضت سبز (جنگلكاري  در محوطه  كارخانه ها، جاده ها و اطراف  مناطق  مسكوني ) غرس  مي شود.
به  گفته  وي ، تا پايان  بهمن  ماه  امسال  در مجموع  ۳۵ ميليون  اصله  نهال  فضاي سبز در كشور توليد شده  است .
وي  تصريح  كرد: سازمان  جنگلها، مراتع  و آبخيزداري  كشور آماده  است  نهال  رايگان  را در اختيار افرادي  كه  امكان  نگهداري  و آبياري  نهال  را داشته باشند، قرار دهد.آقايي افزود: اين  سازمان  علاوه  بر توزيع  رايگان  نهال ، راهنماي  كاشت  نهال  را نيزدر اختيار مردم  قرار مي دهد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |