پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۳۲۰ - Feb 26, 2004
هفته بيست و يكم ليگ برتر فوتبال ايران
اين بار استقلال از پرسپوليس انتظار دارد
002943.jpg
ابومسلم در بازي رفت در تهران استقلال را متوقف ساخت. استقلال امروز براي دستيابي به عنوان قهرماني نياز به كسب پيروزي در مشهد دارد. آيا ابومسلم تيم هم خانواده با پاس صدرنشين فعلي ليگ برتر اين اجازه را به استقلال مي دهد؟
گروه ورزشي: هفته بيست و يكم رقابتهاي ليگ برتر عصر امروز با برگزاري پنج ديدار در شهرهاي مختلف آغار خواهد شد.
هفته بيست و يكم رقابتهاي ليگ برتر پس از گذشت ۲۴ روز از برگزاري آخرين ديدار هفته بيستم، از عصر امروز آغاز خواهد شد تا طي آن ۱۰ تيم براي كسب سه امتياز بازي رودرروي يكديگر قرار بگيرند.
در حساس ترين ديدار تيم هاي پاس و پرسپوليس از ساعت ۱۵ و ۱۷ دقيقه در ورزشگاه آزادي تهران رودرروي يكديگر قرار خواهند گرفت. پيروزي ۲ بر يك پاس در ديدار رفت بر ميزان حساسيت اين بازي افزوده است. شاگردان مجيد جلالي براي آنكه خيالشان را از قهرماني راحت كنند به هر سه امتياز اين ديدار نياز دارند و پرسپوليسي ها اگر بازنده اين ديدار باشند بايد قيد قهرماني در ليگ سوم را بزنند. به همين خاطر ديدار اين دو تيم مي تواند در يك هواي سرد زمستاني تماشاگران زيادي را به ورزشگاه آزادي تهران بكشاند و تنها يك ديدار مهيج و ارائه فوتبالي زيبا زير نور مي تواند سرماي هوا را از روي سكوها دور كند.
در ديدار ديگر روز پنجشنبه استقلال تهران در ورزشگاه تختي مشهد مهمان ابومسلم خواهد بود. شاگردان امير قلعه نويي پس از پشت سر گذاشتن اردوي آمادگي در امارات به اين اميد وارد ميدان خواهند شد كه پرسپوليس بتواند با شكست پاس به آنها كمك كند تا در صورت پيروزي مقابل ابومسلم به صدر جدول رده بندي صعود كنند. در بازي رفت دو تيم به تساوي ۳ بر ۳ دست يافته بودند.
برنامه هفته بيست و يكم ليگ برتر
پنجشنبه هفتم اسفندماه
* پگاه - سايپا - ساعت ۳۰/۱۴ - ورزشگاه شهيد عضدي رشت
*ابومسلم - استقلال - ساعت ۱۵/۱۵ - ورزشگاه تختي مشهد
* فولاد - برق شيراز - ساعت ۳۰/۱۴ - ورزشگاه تختي اهواز
* فجر سپاسي - استقلال اهواز - ساعت ۳۰/۱۴ - ورزشگاه حافظيه شيراز
*پرسپوليس - پاس - ساعت ۱۵/۱۷ - ورزشگاه آزادي تهران
لازم به ذكر است كه دو ديدار باقي مانده از هفته بيست و يكم ليگ برتر روز جمعه ۱۳ اسفندماه برگزار خواهد شد كه طي آن ذوب آهن با شموشك نوشهر در ورزشگاه فولادشهر و پيكان با سپاهان در ورزشگاه ايران خودرو به مصاف يكديگر خواهند رفت.
برنامه هفته بيست و دوم دسته اول جام آزادگان
پنجشنبه ۷/۱۲/۸۲
* صنايع اراك - عقاب - ورزشگاه ۵ مرداد اراك
ملوان بندر انزلي - تراكتورسازي تبريز - ورزشگاه تختي انزلي
شهاب زنجان - پيام خراسان - ورزشگاه كارگران زنجان
ماشين سازي تبريز - هما تهران - ورزشگاه تختي تبريز
راه آهن - نفت آبادان - ورزشگاه اكباتان تهران
نيرو محركه قزوين - مس كرمان - ورزشگاه قزوين

بازتاب ديدار سپاهان - العربي
در   AFC «خطيب» آبروي العربي را خريد
سايت  اينترنتي  كنفدراسيون  فوتبال  آسيا بعد از ديدار تيم هاي  سپاهان  اصفهان  و العربي  كويت  در چارچوب  رقابت هاي  جام  قهرماني  باشگاههاي  اين  قاره نوشت : ضربه  آزاد «فراز الخطيب» در دقيقه  ۸۴ آبروي  تيم  العربي  را خريد تا تيم  سپاهان  به  شايستگي  نتيجه  مساوي  ۲ بر ۲ را از اين  ديدار كسب  كند.
به  نوشته  اين  سايت ، «رسول  خطيبي» در دقيقه  ۱۶ تيم  سپاهان  را صاحب  گل برتري  كرد اما اين  برتري  در دقيقه  ۶۶ با گل  مالك  الكلاف  به  تساوي  انجاميد.سپاهان  مجددا در دقيقه  ۷۹ با گل  «محمود كريمي» از ميزبان  خود پيشي  گرفت ولي  تيم  العربي  به  كمك  انگيزه  بالاي  بازيكنان  خود توانست  شش  دقيقه  مانده به  پايان  مسابقه  نتيجه  را برابر كند.گزارش  سايت  اينترنتي  كنفدراسيون  فوتبال  آسيا ادامه  مي دهد: تيم  العربي  فصل  تازه  رقابت هاي  جام  قهرماني  باشگاههاي  آسيا را با عملكردي  ضعيف  و قبول  شكست  ۲ بر صفر مقابل  الاتحاد عربستان آغاز كرد اما در مقابل  سپاهان  با هدف  جبران  امتيازات  از دست  رفته  به ميدان  رفت .تمام  اميــدهاي  تيم  كويتي  العربي  با مشاهده  رويكــرد تهاجمي  نماينده ايران  و به  ثمر رسيدن  نخستين  گل  آنها در دقيقه  ۱۶ توسط خطيبي مورد تهديد قرار گرفت .خطيبي با فريب  «فلاح  دبشه» دروازه  بان  العربي  توپ  را به  گوشه اي  دور از دست هاي  او فرستاد تا ياس  و عصبانيت  دبشه  از مدافعان  تيمش  چندين  برابرشود. اعمال  فشار از سوي  العربي  سرانجام  به  نتيجــه  رسيد و مالك الكلاف  در دقيقه  ۶۶ دروازه بان  سپاهان  را مات  و متحير برجاي  گذاشت .
به  نوشته  اين  سايت ، درست  در لحظاتي  كه  تيم  سپاهان  گمان  مي كرد پيروزي را در كيسه  دارد و به  اندازه  كافي  تلاش  كرده  است ، فراز خطيب  در دقيقه  ۸۴گل  تساوي  را به  ثمر رساند.
اين  مسابقه  بـا نتيجه  ۲ بر ۲ به  پايان  رسيد و تيــم  سپاهان  را با ۴امتياز در مكان  دوم  جدول  گروه  چهارم  بر جاي  گذاشت  در حالي كه  دو امتياز با الاتحاد عربستان  صدرنشين  گروه  فاصله  دارد.

رئيس فدراسيون واليبال
جوان گرايي در تيم ملي بعد از بازي هاي انتخابي المپيك
002952.jpg
گروه ورزشي: در انتخاب مربيان و بازيكنان دعوت شده به تيم ملي واليبال هيچ گونه دخالتي در كار «پارك كي ون» سرمربي كره اي اين تيم نداشتيم. محمدرضا يزداني خرم كه پس از بهبودي نسبي و غيبت دو هفته اي روز گذشته در جلسه كميته فني براي انتخاب مربيان تيم هاي واليبال نوجوانان و جوانان حاضر شده بود، با رد همه شايعات جاري با اعلام اين مطلب به خبرنگار همشهري گفت: همه بازيكنان و دو دستيار خود را خود «پارك كي ون» انتخاب كرد و ما فقط مانع از حضور يكي دو بازيكن بدليل مشكلات انضباطي به اردو شديم. رئيس فدراسيون واليبال حضور تيم ملي در بازيهاي انتخابي المپيك آتن را يك رويداد بزرگ و تاريخي خواند و اعلام داشت: بدليل اهميت اين مسابقات جوانگرايي را به بعد از اين بازيها موكول كرديم. وي همچنين از پشتيباني وحمايت كننده تيم ملي از كشور ژاپن خبر داد و در اين باره گفت: با توجه به دستور العمل فدراسيون جهاني وآزادي تيم ها در گرفتن تبليغات روي البسه ما هم باب گفتگو را با يك شركت ژاپني باز كرده ايم كه آنها در اين زمينه ما را تامين خواهند كرد.يزداني خرم نگراني برخي ها را از افزايش تيم هاي ليگ برتر بي مورد خواند و گفت: افزايش تيم ها باعث كمبود بازيكن  نخواهد شد چرا كه شهرهايي همانند كرمانشاه، ساري و تبريز بدون استفاده از بازيكنان حاضر در ليگ برتر با تيم هاي اميد خود قادر به تامين نفرات خود هستند.

درگذشت قهرمان و پيشكسوت وزنه برداري
گروه ورزشي: رضا استكي، قهرمان وزنه برداري آسيا در دهه ۵۰، مربي و مدير سابق تيم هاي ملي وزنه برداري و مدير فني تيم وزنه برداري ذوب آهن به ديار باقي شتافت.
پيكر اين پيشكسوت وزنه برداري كشور ديروز به خاك سپرده شد و بدين منظور ديدار تيم هاي وزنه برداري ذوب آهن اصفهان و پيام ارتباطات از سري مسابقات ليگ وزنه برداري كشور كه قرار بود فردا برگزار شود به تعويق افتاد.
رضا استكي همچنين بيست سال قهرمان و ركورددار آسيا، نفر چهارم جهان و سه دوره نماينده ايران در بازيهاي المپيك بوده است.

تاريخ ديدارهاي نهايي و رده بندي ليگ برتر بسكتبال
گروه ورزشي: تاريخ ديدارهاي نهايي و رده بندي مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاههاي ايران اعلام شد.
براساس گزارش فدراسيون بسكتبال دور اول از اين مرحله روز دوشنبه ۱۸ اسفند ماه با بازي صبا باطري و صنام در ساعت ۳۰/۱۵ و پيكان و ذوب آهن در ساعت ۳۰/۱۷ در سالن بسكتبال آزادي تهران با هم ديدار مي كنند. بازيهاي دور دوم روز پنج شنبه ۲۱ اسفندماه خواهد بود كه در تهران صباباطري و صنام بازي برگشت خود را انجام مي دهند و در همين روز در اصفهان پيكان تهران ميهمان ذوب آهن خواهد بود.در صورت عدم دستيابي تيم ها به پيروزي نهايي سرنوشت تيم هاي برتر به بازي سوم كشيده مي شود.

سرمربي تيم ملي كشتي آزاد:
انتخابي گذاشتيم تا انتصابي صورت نگيرد
002949.jpg
002946.jpg

گروه ورزشي: سرمربي تيم ملي كشتي آزاد مي گويد: اگر مديريت ليگ را برعهده داشتم، ليگ را تا پس از المپيك تعطيل مي كردم.
منصور برزگر در رابطه با جلسه كميته فني و نفرات انتخاب شده براي شركت در مسابقات انتخابي ۲۸ اسفندماه جهت اعزام به مسابقات جام جهاني، تصريح كرد: طبق قوانين مسابقات جهاني، كه هر تيمي تنها مي تواند ۲ نفر اضافي در هر وزن به مسابقات اعزام كند، ما نيز در وزن ۸۴ كيلوگرم، فريدون قنبري و مجيد خدايي را انتخاب كرديم و وضعيت نفر بعدي را به پس از مسابقات انتخابي موكول كرديم. ضمن اينكه چون اعتقاد داريم، براي انتخاب نفرات اعزامي به مسابقات جهاني و آسيايي همه بايد در مسابقات انتخابي شركت كنند تا بهترين نفر را اعزام كنيم؛ به همين خاطر قرار شد، تمام مدعيان كشتي با يكديگر به رقابت بپردازند تا انتصابي صورت نگيرد. حال اينكه كسي بخواهد در انتخابي ۲۸ اسفندماه شركت كند يا خير، به خودش مربوط مي شود.
طالقاني: بي انصافي نكنيد
محمدرضا طالقاني رئيس فدراسيون كشتي درخصوص مشكلات بوجود آمده درباره اسپانسر جام تختي گفت: آيا واقعاً درست است ما پشت سر مؤسسه اي كه تمام هزينه هاي برگزاري مسابقات جام بين المللي تختي را برعهده گرفته است، بي جهت صحبت كنيم، و مؤسسه را زيرسئوال ببريم. اين مؤسسه قرار بود تا سقف ۲۰۰ ميليون تومان به فدراسيون كمك كند كه خوشبختانه تمام هزينه ها را پرداخت كرده  است، حال چون پلمب شده و مشكلاتي براي آن بوجود آمده بايد عملكرد آن را زيرسئوال ببريم. اين مؤسسه در شرايطي دست ما را گرفت كه سازمان تربيت بدني هيچ كمكي به فدراسيون جهت برگزاري مسابقات جام تختي نكرد، حال بايد با اين مؤسسه بدين شكل عمل كنيم؟

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |