شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۹۸ - Jun 5, 2004
۴ روز تا مصاف سرنوشت ساز
برانكو: بازي با اردن رقابتي دشوار خواهد بود
سرمربي تيم اردن: تيم ايران را خوب مي شناسم
007512.jpg
گروه ورزشي: تيم هاي ملي فوتبال ايران و اردن چهارشنبه همين هفته در ديداري سرنوشت ساز در چارچوب مسابقات مقدماتي جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان در ورزشگاه آزادي با هم روبرو مي شوند. در حالي كه تيم ملي فوتبال كشورمان با انجام بازيهاي تداركاتي با تيم هاي باشگاهي داخلي خود را آماده بازي با اردن مي سازد، حريف تيم ملي ايران در چند هفته اخير در بازي با حريفان خارجي منجمله با الجزاير خود را آماده اين رويارويي كرده است. صحبت هاي محمود الجوهري سرمربي سرشناس مصري اردن و برانكو ايوانكوويچ سرمربي كرووات ايران را قبل از اين مصاف مي خوانيد.
تيم ايران را بهتر از خودشان مي شناسم
محمود الجوهري بعد از تساوي تيمش با الجزاير در گفتگو با مطبوعات اردن راجع به بازي با تيم ايران گفت: تيم اردن با چند بازي تداركاتي هم اكنون در وضعيت ايده آلي قرار دارد و خود را كاملاً براي بازي با تيم ايران آماده كرده ايم. وي اضافه كرد: خوشبختانه بازيكنان تيم ما تجربه بازي در اين سطح را پيدا كرده اند و قبل از اين هم تيم ما سابقه شكست دادن تيم ايران را داشته است. محمود الجوهري راجع به تيم ايران گفت: آنها تيم بسيار قدرتمندي دارند، اما ما نيز مي دانيم كه چگونه بايد با ايراني ها بازي كنيم. وي افزود: شناخت من از تيم ايران بيشتر از خودشان است. همه اخبار تيم ايران را با دقت دنبال مي كنم و كاملاً آنها را زير نظر دارم. آخرين ليست بازيكنان تيم ملي ايران را ديده ام و مي توانم تاكتيك موردنظر آنها را پيش بيني كنم. با توجه به حرفهاي برانكو در كنفرانس خبري بايد بگويم كه برانكو براي اين بازي بسيار نگران است و در حقيقت از تيم اردن ترس دارد!
منطقي بود تا با تيم هايي
نه چندان قدرتمند بازي كنيم
برانكو ايوانكوويچ پس از انجام بازي دوستانه با پيكان و تساوي برابر اين تيم گفت: با توجه به مسابقه دشواري كه ظرف چند روز آينده با اردن در پيش داريم، منطقي بود تا با تيم هايي نه چندان قدرتمند بازي كنيم تا ملي پوشان به هماهنگي لازم دست يابند. البته انتظار من از ملي پوشان اين است كه بازي هاي خيلي خوبي را انجام دهند اما طبيعي است عدم تمرينات كافي پس از مسابقات ليگ، باعث كاهش ميزان آمادگي بدني شود. در ادامه كار بايد به بازي با اردن و حضور موفق در جام ملت ها فكر كرد زيرا هر دو اين مسابقات مهم هستند.وي با اشاره به وجود مشكلاتي در دفاع و حمله در بازي با پيكان، يادآور شد: هماهنگي بين بازيكنان از باشگاه هاي مختلف نيازمند زمان است و كماكان با چنين مشكلي روبرو هستيم، به همين دليل مسابقه با اردن، رقابتي دشوار خواهد بود و عليرغم ناكافي بودن زمان موجود، نهايت تلاش خود براي يك بازي مناسب را ارائه مي دهيم.
برانكو درباره  عملكرد لژيونرها به ويژه مهدوي كيا در برابر پيكان گفت: مهدوي كيا فصل دشواري را در بوندس ليگا سپري كرد و كاملا آگاه هستم كه چنين بازيكناني با چه مشكلاتي روبرو هستند. البته وي در فاصله  باقيمانده تا بازي با اردن كاملا آماده خواهد شد و كمك بزرگي براي تيم ملي تلقي مي شود. در ضمن علي كريمي به اردوي تيم ملي ملحق مي شود و مطابق با آخرين صحبت هاي انجام شده با رحمان رضايي، وي به احتمال فراوان به اردوي تيم ملي ملحق خواهد شد.

خبرهايي از واليبال
كلاس آناليز امروز در تهران آغاز مي شود
007515.jpg
گروه ورزشي: نخستين كلاس آموزش آناليز يا به عبارت بهتر بررسي و ارزيابي بازي حريفان در واليبال، امروز با حضور «گاردينه نري» مدرس نام آشناي ايتاليايي در محل آكادمي المپيك برگزار مي شود.كميته آموزش فدراسيون واليبال در همين رابطه با اختصاص سهميه اي به استان هاي فعال خواستار شركت دادن نمايندگاني از اين استان ها در كلاس شد. جدا از اين حضور مربيان باشگاهي در اين كلاس بلامانع است و همه مي توانند به طور عملي و به شيوه علمي با نحوه آناليز در واليبال امروز جهان آشنا شوند. «گاردينه نري» سابقه سه دوره همراهي تيم واليبال مردان ايتاليا در المپيك هاي ۱۹۹۲ بارسلون، ۱۹۹۶ آتلانتا و ۲۰۰۰ سيدني استراليا را دارد. وي در طول بازيهاي انتخابي المپيك آتن براي نخستين بار در كنار «پارك كي ون» در زمره كادر فني تيم ايران در توكيو مددرسان تيم ملي كشورمان در پيكار با حريفان بود.
موافقت مشروط با حضور نمايندگان اروميه و كرمانشاه
كميته فني فدراسيون واليبال با حضور تيم هاي آذرپيام اروميه و بانك تجارت كرمانشاه در فصل آينده مسابقات واليبال قهرماني باشگاه هاي برتر ايران به صورت مشروط موافقت كرد.
اين كميته در آخرين نشست خود اعلام كرد: تيم هاي آذرپيام اروميه و بانك تجارت كرمانشاه پس از تكميل فهرست بازيكنان خود و مربيان و تأييد آن از سوي كميته فني فدراسيون واليبال مي توانند در فصل آينده مسابقات واليبال قهرماني باشگاه هاي برتر ايران حضور داشته باشند.ليگ واليبال باشگاه هاي برتر ايران، در فصل آتي با شركت ۱۶ تيم برگزار خواهد شد.دوره گذشته اين مسابقات با شركت ۱۱ تيم برگزار شد.همچنين بنا به درخواست باشگاه ها، فصل نقل و انتقال بازيكنان واليبال تا ۳۰ خرداد ماه جاري تمديد شد.
پيش از اين قرار بود فصل نقل و انتقال بازيكنان واليبال روز ۲۰ خرداد به پايان برسد.

خداداد اولين طلايي تكواندوي ايران در پيكارهاي دانشجويان جهان
007509.jpg
گروه ورزشي: تيم تكواندو دانشجويان ايران در مسابقات جهاني دانشجويان كه در شهر پتراس يونان جريان دارد، در پايان دومين روز اين پيكارها صاحب يك مدال طلا و دو مدال نقره شده است.
در اين مسابقات ابتدا حميد سجادي در وزن اول ايران را صاحب مدال نقره ساخت و سپس عليرضا نصرآباداني تعداد مدال هاي نقره ايران را در وزن چهارم به دو رساند.در شرايطي كه ايران براي دستيابي به مدال طلا بي تابي مي كرد، بهزاد خداداد (قهرمان سابق جهان) با شكست دادن حريف پرقدرت كره اي خود در وزن سوم، طلايي شد. به گفته توكليان مسئول روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي، خداداد مدال طلاي خود را تقديم بارگاه ملكوتي امام حسين(ع) كرد. او دانشجوي دانشگاه آزاد تهران مركزي است.

كشتي انتخابي جوانان
ابوالفضل بهكار ملي پوش شد
گروه ورزشي: با انجام دو كشتي انتخابي درون اردويي كه صبح ديروز در محل خانه كشتي در تهران برگزار شد ملي پوش وزن ۶۶ كيلوگرم تيم كشتي آزاد جوانان براي حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا شناخته شد. ديروز ابوالفضل بهكار با پيروزي (۲-۳) مقابل مهدي اوليائي نژاد صاحب دوبنده تيم ملي در اين وزن شد. بهكار پيش ازاين كشتي بر محمود رضايي ديگر مدعي اين وزن با نتيجه (۰-۳) غلبه كرد.
سرهنگ محمد انصاري سرپرست تيم هاي كشتي آزاد جوانان در پايان دو مسابقه ديروز تركيب تيم كشتي آزاد جوانان ايران براي حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا در آلماتي قزاقستان را به اين شرح اعلام كرد: ۵۰ كيلوگرم: فرزان بهرامي ، ۵۵ كيلوگرم: مجيد يوسفي، ۶۰ كيلوگرم: محمدرضا آشوري، ۶۶ كيلوگرم: ابوالفضل بهكار۷۴، كيلوگرم:رضايزداني۸۴، كيلوگرم:حميد رسول زاده۹۶،كيلوگرم:محمد صادق زاده، ۱۲۰ كيلوگرم: عليرضا قرائي. پيكارهاي كشتي جوانان آسيا از روز بيست و هفتم خردادماه جاري در شهر آلماتي قزاقستان آغاز مي شود.

با حضور ۹ دونده از كشورمان
مسابقات دو و ميداني جام كازانوف امروز آغاز مي شود
گروه ورزشي: تيم دو و ميداني دانشگاه آزاد اسلامي با جمعي از ملي پوشان اين رشته ديروز عازم قزاقستان شد.
اين تيم همچنين از سه عضو كمكي تيم شركت ملي نفت هم سود مي برد. تيم دانشگاه آزاد را احمد حاج محمدحسيني دردهگانه، روح الله عسگري در ۱۱۰ متر با مانع، غلامرضا كريمي در ۴۰۰ متر با مانع، ادوارد مانگاسار در ۴۰۰ متر، احسان مهاجر شجاعي در ۸۰۰ متر، محسن رباني و پندار شوقيان در پرش با نيزه، حسين شايان در پرش ارتفاع و اميد محرابي در ۵ هزار و ۱۰ هزار متر تشكيل مي دهند.
روزبه اسدي بخش در پرش طول، هاشم خزايي در ۴۰۰ متر، ايوب آرخي در پرتاب نيزه و اميرحسين توكليان در ۱۰۰ و ۲۰۰ متر به علت عدم صدور رواديد از همراهي تيم اعزامي بازماندند. مسابقات جام كازانوف از امروز آغاز مي شود.

تيم كشتي دانشجويان ايران قهرمان جهان شد
گروه ورزشي: تمامي كشتي گيران ايراني حاضر در ششمين دوره رقابت هاي كشتي آزاد قهرماني دانشجويان جهان در لهستان به ديدارهاي پاياني وزن هاي مختلف راه يافته و پيشاپيش قهرماني تيمي خود در دنيا را جشن گرفتند.
در وزن ۵۵ كيلوگرم، «ياسر خاكپور» از ايران با ضربه فني رقيب خود را شكست داد و به فينال اين وزن گام گذاشت.
«مصطفي آخوندي» كشتي گير وزن ۶۰ كيلوگرم كشورمان، به ديدار فينال اين وزن راه يافت.در وزن ۶۶ كيلوگرم، «مسعود واحدي» ديگر كشتي گير ايراني به ديدار نهايي اين وزن صعود كرد.در ادامه اين رقابت ها، «هادي حبيبي» كشتي گير شايسته وزن ۷۴ كيلوگرم ايران راهي ديدار پاياني شد.«پژمان درستكار» ديگر ملي پوش وزن ۸۴ كيلوگرم كشورمان با صلاحديد مربيان و براي آنكه در جدول به كشتي گيري از رژيم صهيونيستي برخورد نكند درحالي كه از حريف آمريكايي خود با نتيجه ۷ بر صفر پيشي گرفته بود نتيجه اين بازي را به رقيب خود واگذار كرد.در وزن ۹۶ كيلوگرم، «حميد سيفي» از ايران كشتي گيري از اوكراين را با نتيجه ۳ بر ۲ مغلوب كرد و به بازي فينال اين وزن راه يافت.«عليرضا رضايي» سرگروه سنگين وزن كشورمان نيز كه در پيكارهاي وزن ۱۲۰ كيلوگرم اين دوره از رقابت ها شركت كرده است، كشتي گيري از كشور ميزبان را با نتيجه ۶ بر صفر شكست داد و به ديدار پاياني اين وزن صعود كرد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري دانشجو
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |