جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۸۵
index
كارتينگ ايراني
005955.jpg
«سرعت را بدون مخاطره تجربه كنيد.» اين شعار تنها باشگاه كارتينگ در ايران است. در روزي كه چند خلبان قديمي نشستند و از وسايل كنار دستشان يك ماشين ساده و كوچك ساختند و توسط آن با هم مسابقه دادند مدت زيادي مي گذرد اما اين براي اولين بار است كه ايراني ها مي توانند پشت رل  اتومبيلي كوچك و سرعتي بنشينند.
هرچند اين ماشين ها جذابيت و حرفه اي گري رقابت هاي اتومبيل هاي فرمول يك را ندارند اما هيجان آن وصف ناپذير است. پيست كارتينگ فرمول در سال ۱۳۸۱ در پاركينگ شماره ۱۴ مجموعه ورزشي آزادي در غرب تهران در زميني به مساحت سه  هزارمتر احداث شد. اين مجموعه بزرگ در خاورميانه نيز بي نظير است. حامي اصلي كارتينگ ايراني شركت CRG ايتاليايي است كه در مسابقات كارتينگ قهرمان جهان است.
طراحي نقشه پيست كارتينگ آزادي با تاييد مهندسان شركت ايتاليايي به مرحله ساخت رسيد. بخش هاي مختلف پيست را مي توان به شكل زير دسته بندي كرد:
۱ـ سيستم زمان سنجي: زمان سنجي با كامپيوتر از پيشرفته ترين روش هاي ثبت  نتايج رانندگان است. با اين سيستم علاوه بر كاهش خطاهاي انسان مي توان توان واقعي رانندگان را نيز سنجيد.
۲ـ اتاق كنترل پيست: اين اتاقك با هدف حضور داوران مسابقات رسمي و نظارت بر فعاليت علاقه مندان كارت ها در بخش غربي پيست احداث شده تا با ارتفاعي بيش از ديد عادي بتوانند بر محيط تسلط داشته باشند.
۳ـ پيست كودكان: اين پيست براي استفاده كودكان بين چهار تا ۹ سال با بچه  كارت هاي CRG و برگزاري مسابقات مخصوص براي اين رده سني در ضلع شمال غربي مجموعه احداث شده است.
۴ـ ساختمان اداري: در قسمت غربي در كنار درياچه آزادي با وسعت ۲۳۰۰ مترمربع طراحي شده است.
۵ـ بخش فني باشگاه: در اين بخش سه قسمت براي تعمير و نگهداري ونمايش و پاركينگ كارت هاي مشخص طراحي ساخته شده است تعميرگاه اختصاصي پيست در فضايي ۱۵۰متري و در طرح هاي استاندارد بهره برداري مي شود.
۶ـ بخش رفاهي: براي جذابيت هرچه بيشتر پيست در فضاي اداري ساخته شده و شامل مجموعه رستوران، كافي شاپ، سالن بيليارد، بازي هاي كامپيوتري و زمين هاي بازي مخصوص كودكان است.
۷ـ مدرسه كارتينگ: گذشتن از مرز هاي آماتوري نياز به فعاليت هاي خاصي دارد. مدرسه كارتينگ و دوره هاي آموزشي با مدارك رسمي از جمله اين فعاليت هاست. اگر به اين ورزش علاقه مند هستيد در هر سني مي توانيد در اين مجموعه حضور داشته باشيد. دوره هاي نظري و عملي با دريافت گواهينامه CRG به عنوان راننده كارتينگ بخش هاي مختلف فعاليت مدرسه كارت است. شما در صورتي مي توانيد در مسابقات رسمي كارتينگ شركت كنيد كه اين گواهينامه را دريافت كرده باشيد.
هزينه ها
هزينه هاي كارتينگ آزادي اگر چه به نظر بالا است اما نيمي از هزينه هاي استاندارد دنيا را شامل مي شود. اگر نمي توانيد يك كارت شخصي بخريد مي توانيد از كارت هاي اجاره اي استفاده كنيد.

خبر
شهرري و مراسم تجليل
به گزارش ايلنا، مراسم ويژه اي به منظور تجليل از قهرمان شايسته المپيك هادي ساعي در روز جمعه ۱۳ شهريور از سوي كميته فرهنگي دفتر نمايندگي مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي برگزار مي شود.
اين مراسم راس ساعت ۱۱ صبح امروز در ميدان اصلي شهرري برگزار خواهد شد.

قطر سكوي پرتاب ما
به مسابقات واليبال قهرماني جوانان آسيا مي رويم تا از عنوان قهرماني خود در آسيا دفاع كرده و قطر را سكوي پرتاب خود به مسابقات جهاني قرار دهيم.
محمد وكيلي، مربي تيم ملي واليبال جوانان، در آستانه حضور تيم ملي كشورمان در مسابقات واليبال قهرماني جوانان آسيا گفت: در طول دوازده اردو تمرينات سخت و فشرده اي را پشت سر گذاشتيم و سعي كرديم با ايجاد رفاقت و صميميت بين بازيكنان تيم، شرايط روحي و رواني را نيز بالا ببريم. بنابراين با تيم كامل و با روحيه اي پا به ميدان مسابقات قطر خواهيم گذاشت. وي تكنيك هاي فردي و گروهي تيم ملي را بالا دانست و اشاره كرد: يوتساست كوويچ، سرمربي تيم، ۸۰ درصد كار خود را بر روي تمرينات بدنسازي قرار داد، زيرا مربيان بلوك شرق اعتقاد به آمادگي جسماني و فيزيكي بالاي بازيكنان دارند و تكنيك را در ۲۰ درصد باقي مانده جست وجو مي كنند.
وكيلي، در ادامه درخصوص به تعويق افتادن شناخت نفرات اصلي در تركيب تيم از سوي مربيان، گفت: سطح يكسان شرايط بازيكنان و انگيزه هاي قوي در هر كدام از آنان باعث شد انتخاب ما را دچار ترديد كند و در بين آنان تنها محمد سليماني به خاطر تجربه و قواي جسماني منحصر به فردش خيال ما را تا حدودي راحت كرده است اما اميدواريم در قطر بازيكنان خود را كاملاً باور كنند و بهترين بازي ها را ارايه دهند.

ايوانف بايد برگردد
ايوانف بلغاري مربي كاملاً حرفه اي و بزرگي است كه براي تقويت تيم وزنه برداري بايد به ايران بازگردد.
مسعود قاسمي مربي تيم وزنه برداري جوانان كشورمان افزود: ايوانف يكي از بهترين مربيان حال حاضر جهان در رشته وزنه برداري است كه با علم روز و تكنيك هاي وزنه برداري آشنايي كاملي دارد و توانست تيمي را كه هيچ كس روي آن حساب باز نمي كرد در مسابقات المپيك ۲۰۰۰ سيدني به موفقيت برساند.
به عقيده من اگر ايوانف در كنار تيم ملي وزنه برداري كشورمان به المپيك آتن اعزام مي شد، با آن تجربه بالا مي توانست تيم را به مدال هاي بيشتري برساند.
مربي تيم ملي جوانان كشورمان به شاهين نصيري نيا و محمد حسين برخواه اشاره كرد و افزود: ما ستاره هاي زيادي را در اختيار داشتيم كه نتوانستيم به درستي از حضورشان در تيم بهره بگيريم. شاهين نصيري نيا وزنه بردار با تكنيك جهان در دسته ۹۴ كيلوگرم و محمد حسين برخواه در دسته ۷۷ كيلوگرم ستاره هاي تيم وزنه برداري ايران در المپيك بودند كه اگر از سوي سرمربي تيم وزنه برداري به درستي هدايت مي شدند و وزنه هاي بهتري برايشان در نظر گرفته مي شد قطعاً الان با مدال به كشور باز مي گشتند.

به المپيك مي رويم
رئيس فدراسيون ووشو اعلام كرد: «ووشو» ايران از رشته هاي مدال آور در رقابت هاي آسيايي خواهد بود.
بهزاد كتيرايي عصر روز چهارشنبه در مراسم افتتاحيه مسابقات ووشو جام قهرماني سرداران شهيد لشكر ۱۰ نيروي مخصوص سيدالشهدا(ع) گفت: از حدود پنج ماه پيش كه فدراسيون ووشو تشكيل شده، اين فدراسيون با برگزاري چندين اردو ورزش كونگ فو با ووشو را به جامعه معرفي كرده است.
وي برگزاري اين مسابقات را، مقدمه اي براي شركت در رقابت هاي بين المللي ووشو كه مهرماه امسال برگزار مي شود، ذكر كرد و افزود: اميدواريم در بازي هاي آسيايي و قطر نيز موفقيت هايي كسب كنيم.
كتيرايي اظهار اميدواري كرد تا با گسترش ورزش ووشو در سال هاي آينده اين رشته ورزشي حضور موفقي در بازي هاي المپيك ۲۰۰۸ پكن داشته باشد.

ما مخالفيم
چيني ها حاضر نشدند زمان برگزاري مسابقات واليبال ساحلي قهرماني آسيا را تغيير بدهند.
محمود حداد رئيس كميته ساحلي ايران گفت: همزماني اين رقابت ها با تور ساحلي آسيا در كيش باعث شد تا ما به ناچار زمان اين مسابقه ها را تغيير بدهيم.
وي افزود: چنانچه آقاي افشارزاده مديرعامل ورزش كيش موافقت كند، ما تور ساحلي آسيا و تورنمنت بين المللي كيش را در اسفندماه به فاصله دو روز در جزيره كيش برگزار خواهيم كرد. حداد گفت: واليبال آسيا در دست چيني هاست و آنها هستند كه تصميم مي گيرند. رقابت هاي قهرماني آسيا مهرماه در ليائونينگ چين برگزار مي شود و به احتمال زياد تيمي از ايران نيز شركت خواهد كرد.

قرعه كشي هفته آينده
مراسم قرعه كشي مسابقات اميدهاي آسيا با حضور مقامات كنفدراسيون بسكتبال آسيا هفته آينده برگزار خواهد شد. مراسم قرعه كشي مسابقات اميدهاي آسيا با حضور شيخ آل ثاني رئيس فيبا آسيا، محمود مشحون، رئيس فدراسيون بسكتبال ايران، مدار مجذوب رئيس غرب آسيا، هاكوپ خاجيرخان دبير غرب آسيا و ديگر مسئولان فدراسيون و نمايندگان سفارتخانه كشورهاي شركت كننده در ساعت پنج بعدازظهر روز ۱۹ شهريورماه در محل هتل المپيك برگزار خواهد شد.

يادداشت
جامي به حرارت لاليگا
«اگر به آتش، حرارت، شور و نشاط علاقه داريد به مسابقات لاليگا چشم بدوزيد.»
اين جمله تبليغاتي جام «پرحرارت» اسپانيايي هاست. حدود يك هفته پيش مي شد اين جمله را بر اكثر بيلبوردهاي تبليغاتي مشاهده كرد. در پيش زمينه همه پوسترها بازيكنان تيم والنسيا ـ درحالي كه جام نقره اي در دست هايشان جابه جا مي شود ـ نقش بسته است و جمله «والنسيا قهرمان لاليگا» با حروف درشت و قرمزرنگ خودنمايي مي كند. همه رهگذران حتي آنهايي كه با الفباي فوتبال غريبه هستند لحظاتي هرچند كوتاه چشم هايشان به پوستر با عظمت لاليگا خيره مي شوند.
حالا تقريباً اكثر پوسترها و بيلبوردهاي تبليغاتي سوژه هاي جديد را جايگزين تيم والنسيا و شكوه و غرور فصل پيشين آنها مي كنند چرا كه تاكنون هفته نخست لاليگا سپري شده است و همه آنهايي كه بايد، مثل هميشه، به اين جام چشم دوخته اند.

تبليغات لاليگا راه را درست رفته اند. بي شك با حضور تيم هاي مطرح و پرستاره اسپانيا آنچه باقي مي ماند حرارتي ژرف و انرژي فوران شده اي است كه با نيرويي بي نهايت همه هواداران را به سوي خود جذب مي كند.
لاليگا در اين فصل چگونه آغاز شده است و آيا تواني قوي تر و نيرومندتر از ساختار ثابت و هميشگي اين جام يافت شده است تا بتواند تغييراتي اساسي ـ كه مدت هاست لاليگا در انتظارش است ـ ايجاد كند.
بسياري از كارشناسان معتقدند مدرن شدن و اصطلاحاً «مدرنيزه» بايد چارچوب همه جامي حتي سنتي ترين جام را دگرگون كند تا بتواند بقا داشته باشد. جام لاليگا نيز يكي از همان سنتي ترين هاست. شايد بتوان نام جامي بومي را بهترين نام براي آن انتخاب كرد. چرا كه رقابت ها با وجود وسيع بودن در نهايت، در فاصله زماني بسيار كوتاه به سران جام مي رسد و نتيجه مشخص مي شود. اصطلاح دو قطبي بودن جامي چون لاليگا از اين جا آمده است. لاليگا براي همه بومي ها و غير بومي ها همان جام «پرحرارت» است حتي اگر رقابت ها در دور كوتاهي محدود و محدودتر شود. حتي از همان روزهاي ابتداي جام با درصدي بالا. پيش بيني مي كنيم اين بار نيز والنسيا قهرمان خواهد شد.

با وجود همه موارد گفته شده جريان مدرنيزه شدن به آرامي جام لاليگا را در بر گرفته است. در اين فصل لاليگا با تازه واردهاي ديگري پا به ميدان گذاشته است تا شايد بتوان با وسيع كردن تعداد مسابقات جان دوباره اي به جام پرحرارت افزود.
در اين فصل تازه واردهايي چون لوانته، كتافه و نومانسيا فضاي هيجان انگيزتري ايجاد كرده اند، چرا كه اين باشگاه ها نه تنها سبب تحول شده اند بلكه ادعاي بودن و كسب مقام نيز دارند. در عين حال ستاره هاي لاليگا همچنان درخشنده و پرتوانند.
همچنان همانند دوره هاي قبل از قهرمان فصل قبل والنسيا انتظار آن مي رود تا كاپ را حتي با وجود عدم حضور رافابنيتس در دست بگيرد. علي رغم نگاه خيره و طبيعي به سوي والنسيا، دپورتيو لاكرونيا يكي از قدرتمندان ليگ است. پايه هاي متزلزل اين تيم لرزش هايش را كمي قبل از آغاز رقابت هاي لاليگا شروع كرد. چرا كه فشارهاي اقتصادي شديد و در عين حال عدم توانايي خريدهاي اخير براي باشگاه، تيم را به سوي سراشيبي كشاند يعني دقيقاً موقعيتي كه نشود هيچ انتظاري از او داشت. يعني شرايطي كه هواداران طعم شكست را باور كنند و... اما ايرورتا با هوشياري ويژه شخصيتش زمام تيم و باشگاه را به دست گرفت و سعي كرد با همان حداقل ها ـ از لحاظ خريد و نقل و انتقالات تيمي ـ باشگاه را هماهنگ و لاكرونيا را به دست بگيرد.
بنابراين مي توان گفت دپورتيو اين فصل با وجود همه ضعف ها مي تواند شگفتي  به بار آورد و هماني شود كه هواداران مي خواهند. با اين وجود ايرورتا اعلام كرده است: «به همه طرفداران لاكرونيا هشدار مي دهم كه از تيمشان با واقع بيني انتظاري شايسته داشته باشند. شايد با حضور خنثاي تيمشان مواجه شوند و بايد اين توانايي را به علت باور همه مشكلات بپذيرند.»
با همه اين اوصاف تحليلگران با نظر ايرورتا مخالفند چرا كه ـ طبق تجربه ـ زيركي و هوشياري او بسيار فراتر از پس كشيدن از جام پرحرارتي چون لاليگاست. اين همه گفته شد تا مسابقات چنين تيمي با وجود همه ضعف ها به مانند ساير مسابقات مهم دنبال شود و حريف كوچك شمرده نشود. گاهي اوقات همين شرايط و نتايج برعكس احتمالي است كه جامي را مهيج و ديدني تر مي كند. آيا طرفداران لاكرونيا بايد به علت شرايط موجود چشم بر ليگ قهرمانان نيز ببندند؟ پاسخ اين سؤال به همه آنچه كه گفته شد باز مي گردد. تحت اين شرايط وقتي زاويه هاي اين ليگ به طور كامل مشخص شود راحت تر مي شود به اين رقابت ها نفوذ و آنها را دنبال كرد.
رئال مادريد اين فصل قدرتمند، قدر و پر مدعا است و به قول يكي از هواداران كاپ در دستان او خواهد بود.» نكته مايوس كننده اي كه وجود دارد در اين است كه شرايط رئال مادريد دقيقاً مانند فصل قبل است. در آن زمان نيز همه چيز روبه راه بود. نقل و انتقالات مفيد و وضعيت مالي مطلوب. اما شرايط برخلاف انتظار آنها بود. گويا نيرو و تواني مضاعف لازم بود براي حتي قدم برداشتن بازيكنان رئال مادريد. ديدارهاي نهايي از ذهن هيچ كدام از طرفداران خارج نخواهد شد وقتي هيچ انرژي اي براي آنها وجود نداشت. عده اي معتقدند هماهنگ نشدن مسابقات پي در پي باشگاهي علت اصلي اين ناهماهنگي بوده است اما مهره هاي مادريد عقيده ديگري دارند. آنها عدم توازن در چيدن و تكنيك هاي رهبر رئال مادريد را علت مي دانستند. به هرحال هرچه بود به پايان رسيد. حالا فصلي جديد آغاز شده است با جامي جديد. چه مدرنيزه باشد و چه سنتي. چه دوقطبي باشد و چه با لشكري از باشگاه هاي معتبر. فصلي جديد، ليگي جديد و مسابقات «پرحرارت»ي همچون لاليگا. لطفاً چشم هايتان را به اين نام بدوزيد.
منبع: Sporting life

نگاهي به وضعيت تيم آرسنال در ليگ برتر
پاسخ سؤال هاي هميشگي
005952.jpg
شيرين نجوان
همه چيز نامعلوم است. هيچ ريسكي جايز نيست. آيا به شانس و اقبال بستگي دارد؟ آيا اين روند مانند قبل پيش خواهد رفت؟ اصلاً مي شود پيش بيني كرد چه خواهد شد؟ يا...
مجموع نتايج شش بازي براي رسيدن به تمام سؤال هاي موجود درباره سرنوشت  توپچي هاي آرسنال موردنياز است: نورويچ، فولهام، منچسترسيتي بروند، برلتون، چارلتون و استون ويلا.
نامشخص بودن نتايج براي خيلي ها فرقي نمي كند. از نظر آنها تيم يعني آرسنال و قهرمان ليگ برتر يعني همان مهره هاي آرسن ونگر محبوب. براي خيلي ها فرقي نمي كند كه اين شش تيم چقدر آماده باشند. آنها تنها مي خواهند تيم شگفتي ساز و هميشه برترشان ركورد ۵۰ بازي بدون شكستشان را كامل كنند.
شايد ميل هواداران از هر علت و نقصي مهم تر باشد اما خواست سپري  كردن ۳۸ بازي بدون شكست جو سنگين و غيرقابل نفوذي ايجاد مي كند كه راه را براي ونگر دشوار مي كند. مي گويند در فوتبال هيچ چيز ثبات ندارد و شايد... نه، هيچ كدام از هواداران آرسنال اين را نمي خواهند.
آنچه مشخص است برد ۳۱ بازي از ۴۳ بازي در فصل گذشته است كه اين نتيجه خود مي تواند علتي براي اين همه فشار به مهره هاي آرسنال باشد. تاكنون ليگ برتر به ميانه هاي راه رسيده است و توپچي هاي آرسنال با پيروزي در چهار بازي و ميانگين چهار گل در هر ديدار به صدر جدول ليگ تكيه زده اند. اين جريان مي تواند هم براي آرسن  ونگر و هم براي هوادارانش پيشرفت مطلوبي به نظر آيد.
جمله «شكست دادن و از دور خارج كردن آرسنال كاري دشوار است» قطعاً جمله بيهوده اي نيست. شايد آنچه مي تواند در كوتاه ترين زمان هر متعصبي را به اين جمله بازگرداند تماشاكردن حدود يك ربع از يكي از مسابقات انجام شده آنهاست. پاس كاري هاي دقيق، سرعت، تاكتيك بالا و انگيزه براي پيروزشدن. اينها رمز مبهوت كردن تيم بريتانيايي آرسنال است؛ مبهوت كردن هر تماشاگر در هر لحظه از بازي!
ستاره هنرمند اين تيم در اين فصل نيز همچنان تيري آنري است. او مرد غوغاكردن است. توانش غيرقابل اندازه گيري و قابل ستايش است. به همين دليل ونگر او را پايه و تكيه گاه تيم مي داند. اوج هنرنمايي او را در اين فصل مي توان در زمان مسابقه با نورويچ يك نام بود. «لحظه شكست انگيزي بود. تاريخ گل خورده از سانتر آنري شروع شد و بعد با پاس هاي كوتاه لورن و سسك فابرگاس پيش رفت. لحظات طي شده آنقدر سريع بود كه تنها در يك چشم برهم زدن لرزيدن تور دروازه را ديديم.» لحظات تعريف شده گفته وورسينگتون سرمربي نورويچي هاست. هنرنمايي در هر شرايطي قابل ستايش است و وقتي چنين مي شود تور دروازه حريف را لرزاند چرا دست ها بالا نرود و حتي براي تيم مقابل كف نزند؟! اين همان كاري بود كه وورسينگتون پس از به ثمر رسيدن گلي چنين زيبا از خود به نمايش گذاشت. عده اي عكس العمل  وي را در حد واكنش عصبي عنوان كردند اما وي در مصاحبه اي بعد از اتمام بازي اعلام كرد كه گل آنها قابل ستايش و درخور كف زدني ناقابل بود!
طرز چيدن و به كار گرفتن مهره هاي ونگر نشان از نبوغي ژرف دركاركرد او دارد. ونگر به آرامي و با در دست داشتن امتياز و در اختيار داشتن تيمش در مدت زمان طولاني توانست به خواسته قلبي اش نزديك شود. در فصل گذشته زماني كه تيري آنري به عنوان بهترين بازيكن فصل شناخته شد، خوشحالي ونگر در حد امروز نبود. وي در همان زمان در مصاحبه اي اعلام كرده بود كه مي خواهم در تيم  آنري هاي بي شماري باشد. حالا ريس با ساق هايي فولادين همگام با تيري آنري در زمين قدم برمي دارد، شوت مي زند، ساتر مي كند و همچنين تور دروازه را مي لرزاند. قطعاً وجود ريس همان چيزي است كه ونگر مي خواست؛ همپايي براي آنري. ريس با وجود قدرت قابل توجهي كه در اين فصل از خود به نمايش گذاشت در زنجيره اي قرار دارد كه ونگر طراح آن بوده است. اين زنجيره به گونه اي طراحي شده است كه هر قسمت به شدت نيازمند قسمت ماقبل خود باشد. در چنين طراحي آميخته با نبوغي، ريس به پيرس تكيه زده است. توپ هاي قاپيده شده و سانترهاي پر از گرد و خاك پيرس است كه شوتي براي نفوذ به ريس اعطا مي كند.
از نظر ونگر تمام قسمت هايي كه زنجيروار، وابسته و پيوسته، در تيم آرسنال حضور دارند در تئوري ونگر شخصي چون برك كمپ ۳۵ ساله مي تواند جانشين خوبي براي ريس، پيرس و ستاره هاي ديگر باشد. پيش بيني هاي آرسن ونگر نابغه هميشه رو به مركز هدفند و انحراف آنها درصدي ناچيز از كل ماجراست.
حالا همه هواداران نفسي تازه مي كنند گويا هنوز هم مي شود منتظر چرخيدن كاپي درخشان بر دوش توپچي ها بود و گويا هنوز هم مي شود فرياد زد تيم يعني آرسنال.
آنچه قبل از هر چيز به پيشبرد تيمي كمك مي كند، پياده شدن صحيح و جزء به جزء تاكتيك هاي مربي است و اين روند رضايت خاطري از سوي مربي ايجاد مي كند كه تشعشعاتش منفذهاي سلول هاي بازيكنان را باز مي كند براي پيروزي، فتح، مقاومت و...
ونگر از تيمش راضي به نظر مي رسد. اين را مي شود از همه مصاحبه هاي بعد از اتمام بازي ها درك كرد. «شروع خوبي داشته ايم.»، «من به همه هواداران قول مي دهم برتري ليگ برتر امسال نيز از آن ما باشد.»، «حريف هاي ما همگي تازه نفس و با مهارت هاي زيركانه خاص خودشان هستند.»، «مقاومت مي كنيم و بعد فتح و پيروزي را از آن خود مي كنيم.»، «من از همه بازيكنانم راضي هستم. آنها همان طور توپ زدند كه من مي خواستم.» و...
بي شك يكي از ترفندهاي قابل توجه ونگر دقت به شرايط متنوع حريفان و جمله ساده «ضعيف ندانستن» آنهاست. او همه مهره هايش را طبق همين جمله ساده چيدمان مي كند. لمن، كول، گاس، لورن، آندي، پيرس، ريس و همه ستاره ها به گونه اي كنار هم قدعلم مي كنند تا هماني بشوند كه او مي خواهد.
با وجود همه آنچه در واقعيت وجود دارد مي شود نيم نگاهي به آينده انداخت. نه با ترس و لرز و واهمه از شكست بلكه با اميدواري و تعصبي خاص همانند هواداران ايده آل گراي آرسنال، حالا مي شود پيش بيني كرد. مي شود ريسك كرد و تعداد برد و باخت هاي نابرابر آرسنال را پيش بيني كرد. مي توان گفت همچنان شانس و اقبال همراه توپچي هاست. حالا به راحتي مي شود تخمين زد كه روند گذشته مانند قبل تكرار خواهد شد و قهرمان ليگ برتر تنها و تنها آرسنال است.
منبع: Channelnewsasia

هدف سخت
006132.jpg
۱۸ شهريور ۱۳۸۲، ۲۲ رجب ۱۴۲۵، هشت سپتامبر ۲۰۰۴ در ورزشگاه بزرگ شهر امان در پايتخت اردن مهم ترين بازي تيم ملي فوتبال ايران در دهه ۸۰ برگزار مي شود. اهميت اين بازي از آن جاست كه تيم ايران براي حضور در مسابقات مهم و سرنوشت ساز جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان راهي جز پيروزي در اين بازي ندارد و اگر اين بازي با نتيجه مساوي يا شكست پايان پذيرد تيم ملي فوتبال از حضوري محروم مي شود كه غيبت در آن يعني عقب ماندگي به مدت شش سال از فوتبال جهان و به عبارت ديگر شكستي جبران ناپذير كه فوتبال ايران را به يك تبعيد ناخواسته خواهد فرستاد.
چهارشنبه ۲۰ خرداد را همه به خاطر داريم. روزي كه تيم ايران با همه ستارگانش در يك روز بد شكست خورد. يك بر هيچ كافي بود تا تيم ايران در جدول مقدماتي جام جهاني پايين تر از غول كشي تازه از چراغ بيرون رسته اي به نام اردن قرار بگيرد. اردن راه شگفتي را ادامه داد. آنقدر كه در جام ملت هاي آسيا به لطف يك داور جادوگر كه دروازه ضربات پنالتي را تغيير داد تا ژاپن به نيمه نهايي برسد از گردونه شگفتي سازي حذف شد. همان جا محمود الگوهري سرمربي حيله گر تيم اردن به همراه پادشاه كشور كه راهي چين شده بود تا با پيراهن تيم ملي به جوانان اردني روحيه بدهد هم صدا شدند كه منتظر شگفتي بعدي در بازي با ايران در امان باشيد و حالا تا آن روز موعد پنج روز ديگر باقي است. به لطف AFC كه شاهكاري از بي عدالتي محسوب مي شود مهدي مهدوي كيا و آرش برهاني را نداريم در مقابل خداداد عزيزي و وحيد هاشميان را داريم. تيم پس از بازي با آس رم رحمان رضايي را به خط حمله اضافه خواهد كرد تا همه چيز به حد روياهاي ما از تركيب تيم ملي نزديك شود. اگر علي دايي را فراموش كنيم مثل اين كه چاره اي نداريم، با يك خوشبيني مفرط تيم ما بزرگتر و قوي تر از اردن هست. الگوهري مي داند كه چهارشنبه در امان با چه تيمي روبه رو خواهد شد. ما همه مي دانيم آرزوهاي ما بسيار است. ۱۸ شهريور روز نفس گيري است. بايد قبول كنيم كه بردن اردن در خانه اش كار سختي است. نفس ها را در سينه حبس مي كنيم تا روز چهارشنبه به لطف شادابي عزيزي، پرواز هلي كوپتري به نام هاشميان و همه آن چيزهايي كه نامش را غيرت مي گذاريم.

ورزش
هفته
جهان
پنجره
داستان
چهره ها
پرونده
سينما
ديدار
حوادث
ماشين
هنر
|  هفته   |  جهان  |  پنجره  |  داستان  |  چهره ها  |  پرونده  |  سينما  |  ديدار  |
|  حوادث   |  ماشين   |  ورزش  |  هنر  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |