پنجشنبه ۲ مهر ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۵۰۴ - Sep 23, 2004
سايت شركت گلدكوئست به دستور دادستاني تهران مسدود شد
اعتمادي كه كار دست مردم داد
كشوري كه ارقام ميليوني به سختي به دست مي آيد، داشتن پول حدود 68 ميليون تومان وسوسه انگيز است كاري كه در بدبينانه ترين حالت يك سال طول مي كشد
001677.jpg
زهرا رفيعي 
سايت شركت گلدكوئست به دستور دادستاني تهران مسدود شد. در بروشور هاي تبليغي اين سايت غيرقانوني آمده است كه اين سايت از سال 1998 شروع به كار كرده است. در سراسر دنيا دفاتر نمايندگي دارد اما به گفته مسوولان قضائي، اين سايت تاكنون توانسته 3 تا 4 ميليارد دلار ارز را از ايران خارج كند.

پرونده هاي متعددي در چند ماه اخير از كلاهبرداري هاي افراد سودجو به نام اين شركت در دادسراي كاركنان دولت تشكيل شده است. دادسراي عمومي و انقلاب تهران با صدور بيانيه اي فعاليت به نام گلدكوئست را غيرقانوني عنوان كرد.
ارقام وسوسه انگيز!
تمام حواست پيش من باشد. اگر سوالي داشتي بعد از توضيحات من بپرس.
پوشه اي مشكي رنگ را در دستش گرفت و شروع كرد به ورق زدن صفحات داخل آن. صفحه اول: يكي از روش هايي كه در دنيا بسيار رايج است بازاريابي روي شبكه”network marketing” است. در اين روش تمامي واسطه ها حذف مي شوند و كالا به صورت مستقيم به مصرف كننده مي رسد. شركت گلدكوئست فعاليت هاي تجاري متعددي را انجام مي دهد. يكي از آنها فروش سكه هايي است كه علاوه بر ارزش فلز طلا و نقره بودن آن ارزش مداليون بودن و تعداد محدود آن را دارد... توضيحاتش را يكي يكي مي شنيدم و به صفحات نگاه مي كردم كه رسيد به بخشي كه مي گفت اگر اين سكه را كه كمترين قيمت آن 400 دلار است بخري و در سايت گلدكوست ثبت نام كني و در مرحله بعد دو نفر را به اين مجموعه اضافه كني و آنها و زيرمجموعه آنها را كه در كل 6 نفر مي شوند ترغيب به خريد از اين شركت كني به ازاي اين 6 نفر معرفي شده 250 دلار پورسانت دريافت مي كني. هر چقدر تعداد افرادي كه به زيرمجموعه تو اضافه شود، پورسانت تو بيشتر مي شود و تا هفته اي 7 هزار و 500 دلار مي رسد.
جدول بعدي را نشان داد و گفت: زماني كه شما 18 نفر را در سمت راست خود و 18 نفر را در سمت چپ خود داشته باشيد شركت به شما يك هديه مي دهد. در اين مرحله پورسانت شما 42 هزار و 750 دلار و بعد از 10 مرحله به 82 هزار و 250 دلار مي رسد.
دركشوري كه ارقام ميليوني به سختي به دست مي آيد، داشتن پول حدود 68 ميليون تومان وسوسه انگيز است كاري كه در بدبينانه ترين حالت يك سال طول مي كشد.
يكي از كساني كه به دعوت كردن دوستان و آشنايان مشغول است، گفت: ببينيد خانم، شما ترجيح مي دهيد كالايي را كه دوستتان به شما معرفي مي كند و مي گويد تاكنون از آن استفاده كرده و راضي است را بخريد يا كالايي كه توسط بيلبوردها و روزنامه ها تبليغش را مي كنند.
سيستم فروش شركت گلدكوئست هم به همين منوال است. شما معمولا كالا را براي نزديكترين افراد به خود تبليغ مي كنيد و مشتري ها به دليل اعتمادي كه به شما دارند آن را راحت تر و با درصد احتمال خريد بيشتر مي خرند.
وي در مورد اطلاعيه دادستاني گفت: تاكنون اتفاقات و اخباري از اين دست بسيار در روزنامه ها چاپ شده اما اين اولين بار است كه سايت گلدكوئست فيلتر مي شود. ما تاكنون هيچگونه مشكلي با افرادي كه به عنوان بالاسري هايمان هستند پيدا نكرده ايم، اما موارد بسياري بوده است كه افراد سودجو پول هاي زير مجموعه هاي خود را كلاهبرداري كرده اند و هيچ گونه سكه اي برايشان نياورده اند.
اين ديگر بستگي دارد كه چقدر به بالا سري خود اعتماد داريد.
يكي ديگر از اين افراد مي گويد: قرار بود دفتر نمايندگي شركت گلدكوئست در كيش نيز افتتاح شود، اما اين امر هنوز صورت نگرفته و تنها يك دفتر در خيابان ميرداماد در حال تاسيس است.
روي ميز رئيس شعبه 3 بازپرس دادسراي كاركنان دولت پر است از پرونده هاي شاكيان كلاهبرداري به نام گلدكوئست.
پرونده هايي كه به قول مسوول روابط عمومي دادستاني تهران هر لحظه به تعدادشان افزوده مي شود... قدمي گفت من نمي توانم اطلاعاتي به شما بدهم فقط بدانيد اين كار نه قانوني است و نه شرعي. برويد از روابط عمومي سوال كنيد.
يكي از كساني كه از اين كلاهبرداران شكايت كرده است فردي است كه مدعي است نماينده شركت گلدكوئست در ايران است. او در طرح شكايت خود نوشته است كه افرادي سودجو به اسم شركت گلدكوئست اقدام به كلاهبرداري كرده اند و باعث بدنامي اين شركت شده اند و ....
ناصر- ش مدعي شده است:
ما مي خواهيم دلارها را از مردم بگيريم و به حساب ريالي در ايران وارد كنيم و به ازاي آن كالاهاي غير نفتي مانند فرش را صادر كنيم و از سود دريافتي پورسانت مردم را پرداخت كنيم. اصل سرمايه شركت 50 هزار دلار است و دفتر مركزي در هنگ كنگ قرار دارد.
برگه اي كه نشان دهنده ثبت شدن اين شركت در سازمان ثبت شركت ها است فعاليت اصلي اين شركت را مجوز فروش كارت هاي اي ميل عنوان مي كند، كاري كه با فعاليت در نظر گرفته شده در برگه شكايت نامه (صادرات فرش) متفاوت است. تلاش هاي خبرنگار همشهري براي برقراري ارتباط با نماينده شركت گلدكوئست بي نتيجه ماند اما، هنوز بسياري هستند كه به اين سايت و كالاهاي تبليغ شده در آن اعتماد دارند.
شكايت هاي كتبي
دادسراي عمومي و انقلاب تهران با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد: در پي شكايات متعدد از افراد سودجو كه تحت عنوان گلدكوئست اقدام به اخلال در نظم اقتصادي و خروج غير قانوني ارز از كشور كرده اند، دادسراي عمومي و انقلاب تهران از طريق شعبه رسيدگي كننده به پرونده اين شركت، دستور مسدود كردن سايت شركت گلدكوئست را صادر كرده است.
در اين اطلاعيه آمده است: سودجويان با فريب افراد از طريق بيان تعاريف كذب از نحوه عمل چرخه گلدكوئست به مخاطب چنان القا كرده اند كه از اين طريق مي توان ظرف مدت كوتاهي، ثروتي هنگفت به دست آورد و از همين طريق مبالغي بين 6 تا 9 ميليون ريال از افراد اخذ و به آنها وعده داده اند ظرف چند ماه آينده يك سكه طلا به آدرس آن ها از طريق خارج از كشور ارسال خواهد شد. در حاليكه نمونه سكه هاي مورد اشاره حداكثر 200 هزار تومان ارزش داشته و خريداران بين 2 تا 7 ميليون ريال مغبون شده اند.
اين اطلاعيه افزوده است: در همين رابطه بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران نيز سكه هاي مذكور را تاييد نكرده و مراتب را به مقامات ذي ربط اعلام كرده است لذا از هم ميهنان گرامي تقاضا مي شود به منظور جلوگيري از كلاهبرداري و زيان مالي غير قابل جبران از پرداخت هر گونه وجه به افراد تحت عنوان گلدكوئست و يا موارد مشابه خودداري كنند. با توجه به تماس هاي مكرر شهروندان به اطلاع هموطنان عزيز مي رساند از اعلام شكايت تلفني در اين رابطه خودداري كرده و شكايت خود را به صورت كتبي به همراه تصوير دلايل ومدارك موجود براي شعبه سوم بازپرسي دادسراي جرايم كاركنان دولت ارسال دارند.

قاليباف: پرونده پاكدشت را به دست فراموشي نمي سپاريم
هنوز شش خانواده براي پيگيري موضوع فرزندشان به نيروي انتظامي مراجعه نكرده اند
001674.jpg
معاون اجرايي قوه قضاييه از تشكيل يك تيم قضايي متشكل از قضات باتجربه و عالي رتبه براي تعقيب و رسيدگي به پرونده جنايت هاي اخير پاكدشت خبر داد و گفت كه نبايد از اين حادثه استفاده ابزاري كرد.
…اميرعباس سهراب بيگ … روز گذشته در جمع خبرنگاران افزود : اين تيم با جديت در حال تحقيق و بررسي پيرامون ابعاد حادثه است ولي به علت حساسيت و احتمال گسترده تر بودن اين جنايت، ذكر اطلاعات در خصوص نتايج حاصله و تحقيقات مقدماتي ممنوع است.
وي، گفت : حادثه پاكدشت همچنين ما را متوجه خلاء كرد اما به جاي رفع اساسي مشكل و اين خلاء به دنبال مقصر مي گرديم .
معاون قوه قضاييه اضافه كرد كه ما در اين خلاء تلاش مي كنيم تقصير را متوجه چند مامور و يا عملكرد يك تشكيلات كنيم كه به نظر من اين كار، موضوع را ريشه اي حل نمي كند.
وي، با طرح اين سوال كه …چرا جاني حادثه پاكداشت توانسته در مدت چند سال در سايه حركت كند و به جنايت خود ادامه دهد؟”، گفت : كشف جرم امر تخصصي مهم و محتاج ابزار و فنآوري پيشرفته است و امروز روش هاي كشف جرم به بازجويي و اخذ اعتراف خلاصه نمي شود.
وي، همچنين از رسانه ها خواست كه از ورود به ماهيت موضوع و انتشار نتايج تحقيقات پرهيز كنند تا هر چه زودتر مراحل رسيدگي اين پرونده به پايان رسيده مجازات قاطع ، شرعي و قانوني و در ملاء عام در خصوص جاني يا جانيان به مرحله اجرا گذاشته شود.
001683.jpg
معاون اجرايي قوه قضاييه همچنين تاكيد كرد كه نبايد از حادثه جنايت كودكان در پاكدشت استفاده ابزاري كرد و با تحريك احساسات جامعه ، نهاد يا ارگاني را زير سوال برد.
خبرنگاري از معاون اجرايي قوه قضاييه سوال كرد كه … با توجه به اينكه اين سلسله جنايات از سال۸۱ آغاز شده بود، چرا اطلاعات لازم به مردم داده نشد تا بيشتر از فرزندان خود مراقبت كنند؟
سهراب بيگ پاسخ داد : در سال۱۳۸۱ تنها خبر مفقود شدن يك كودك منتشر شد كه امري طبيعي به نظر مي رسد و بسياري از اين كودكان بعدا پيدا مي شوند.
وي، با بيان اينكه شماري از اين قتل ها در سال۸۲ اتفاق افتاد، گفت: تعداد زيادي از اين خانواده ها افغان بوده و بعضي از آنها به علت مهاجرت غيرقانوني، مايل نبوده اند كه موضوع را از طريق مراجع رسمي و نيروي انتظامي تعقيب كنند و يا كشور را ترك كرده اند.
وي، در همين رابطه افزود: در حال حاضر هم، هنوز شش خانواده براي پيگيري موضوع فرزندشان به نيروي انتظامي مراجعه نكرده اند.
سهراب بيگ با اشاره به اقدامات پليسي صورت گرفته در طي سال۸۲ ، گفت: در اين ارتباط متهمان متعددي دستگير شده اند كه در ميان دستگيرشدگان متهمان فعلي هم ديده مي شدند اما ادله كافي و محكمه پسند در آن دوران توسط ضابطان دستگاه قضايي ارايه نشده بود.
معاون اجراي قوه قضاييه در پاسخ به سوال ديگر مبني بر اينكه نيروي انتظامي گفته كه به دليل عدم شكايت خانواده ها نتوانستيم موضوع را به موقع پيگيري كنيم و چرا مدعي العموم شكايتي طرح نكرد؟ گفت: دستگاه قضايي بدون اينكه طرح شكايتي شود به خاطر جنبه عمومي جرم و اهميت موضوع، ضمن تشكيل پرونده موضوع را مورد رسيدگي قرار داد اما در آن دوران به نتيجه لازم نرسيد.
وي با اشاره به شرايط عمومي كشور، خاطرنشان كرد : مردم مامردمي هوشيار، مومن و معتقد به اصول مذهبي و اخلاقي و پايبند به خانواده هستند و چنين جامعه اي اصولا يك جامعه امن است.
وي گفت: در بسياري از كشورها جرايم اخلاقي و بر ضد كانون خانواده دامنه محدودي دارد، بنابراين آمار جرم در اين زمينه به خاطر جرم نبودن عمل پايين است ،در مقابل در كشورمان جرايم بر ضد اخلاق و عفت عمومي و حيثيت اشخاص از سنگين ترين جرايم محسوب مي شود.
معاون اجرايي قوه قضاييه تاكيد كرد : وقوع حوادثي مانند حادثه پاكدشت در كشور ما به نسبت ساير كشورها در حداقل ممكن است.
001680.jpg
وي، در پاسخ به اين سوال كه چرا مسوولان كشورمان بعد از هر حادثه اي به فكر حل آن مي افتند و اگر بعد از حوادث مشابه ، به حل موضوع مبادرت مي شد، شاهد تكرار اين گونه حوادث نبوديم، گفت: بعضي اوقات اقدامات مقطعي است يعني با توجه به جريحه دار شدن افكار عمومي برخورد قضايي صورت مي گيرد، اما نبايد باعث شود كه از اقدامات اساسي و زيربنايي غفلت كنيم.
وي، ابراز اميدواري كرد حادثه پاكدشت درس عبرتي براي حل مشكل اساسي ودرازمدت در امر پيشگيري از وقوع جرم و تقويت نهادهاي امنيتي شده باشد.
همچنين فرمانده نيروي انتظامي گفت : مردم بايد مطمئن باشند كه پليس در ابعاد مختلف بر امنيت عمومي كشور مسلط است .
سردار محمدباقر قاليباف ديروز در گفت وگويي در مجلس با تسليت حادثه ناگوار و تلخ قتل هاي پاكدشت افزود : اين حادثه در محدوده اي اتفاق افتاد كه محروم ترين قشر جامعه در آنجا هستند.
وي در زمينه عملكرد پليس در اين خصوص گفت: پليس در عملكرد گذشته خود نشان داده است كه توجه بيشتري به موضوعات حاشيه اي شهرها به ويژه در حوزه هاي مرزي و مناطق محروم داشته است .
قاليباف تاكيد كرد : ما سعي كرده ايم به بحث امنيت در اين حوزه ها بيش از ساير بخش ها توجه كنيم .
وي موضع گيري هاي انجام شده در رسانه ها و توسط برخي از مسوولان در اين خصوص را ناپخته دانست و گفت: مجموعه موضع گيري هايي كه در اين خصوص چه در رسانه ها و چه در بخشي از مسوولان مطرح شده هيچكدام پخته و دقيق نبوده است .
فرمانده نيروي انتظامي اظهار داشت : شايد از جهت زماني فرصت مناسبي نباشد كه ابعاد اين حادثه را چه از بعد پليسي و جنايي و چه از بعد جامعه شناسي مورد بحث قرار دهم اما اين قول را مي دهم در اولين فرصتي كه ابعاد اين پرونده باز شود و در قوه قضائيه مورد بررسي قرار گيرد، من به عنوان رئيس پليس اين مساله را در ابعاد مختلف به اطلاع مردم مي رسانم .
وي اين قتل ها را يك مساله خاص و ويژه دانست كه نمي توان با قتل هاي سلسله اي از نوع قتل هايي كه مثلا در مشهد اتفاق افتاد مقايسه كرد و گفت : اين پديده اي كاملا جديد است و ماهيت آن با بقيه متفاوت بود.
قاليباف با اشاره به اينكه پليس توانست كار خود را به خوبي انجام دهد، گفت : همزمان با كشف اين مساله تيم ويژه اي را ازبازرسي كل ناجا مسوول رسيدگي به اين پرونده در ابعاد مختلف كرديم كه اگر چنانچه درنيروي انتظامي يا در هر بخشي از حوزه هاي كاري ما كوتاهي انجام گرفته باشد را مشخص كنيم و حتما با متخلفان برخورد خواهيم كرد، اما تا اين لحظه جمع بندي مشخصي در اين خصوص نداشته ايم.
فرمانده نيروي انتظامي تصريح كرد : با سابقه گذشته كار پليس و اعتمادي كه مردم به ما دارند، اين اعتماد بايد ادامه يابد و بدانند كه اين پرونده را تا آخر دنبال كرده و ابعاد آن را به اطلاع مردم مي رسانيم و نخواهيم گذاشت اين پرونده به دست فراموشي سپرده شود.
وي تاكيد كرد : برخي در جامعه احساس ناامني را گسترش مي دهند به گونه اي كه در اول مهر ماه دانش آموزان احساس خطر مي كنند.
قاليباف گفت : اميدوارم فرصت آن پيش آيد كه ابعاد مختلف پرونده را باز كنم و مردم تسلط امنيتي پليس را ببينند.
فرمانده نيروي انتظامي اضافه كرد : كارنامه عملكرد ناجا روشن است . يكي از افتخارات ما در نيروي انتظامي اين است كه توسعه امنيت را با عدالت در كشور دنبال كرده ايم .
قاليباف گفت: وقتي ما سيستم 110 را آورديم براي پليس هيچ فرقي نمي كرد كه يك فرد مستضعف يا پولدار 110 را به خدمت بگيرد. وي تاكيد كرد : كارشناسان مي توانند نوع كشفياتي كه امروز در نيروي انتظامي وجود دارد را مقايسه كنند، مااز همه استانداردها و شاخص هاي دنيا جلوتر هستيم .
فرمانده نيروي انتظامي ادامه داد : در برقراري امنيت براي ما نه سليقه سياسي، نه سن، نه دين و نه مذهب مهم است . هر شهروندي كه در جمهوري اسلامي زندگي مي كند و قانون را پذيرفته از امنيت برخوردار است .
قاليباف خاطرنشان كرد : امروز افتخار پليس اين است كه به طور متوسط در هر۶۶ پرونده اي كه در پليس جنايي وجود دارد، تنها يك افسر روي آن كار مي كند، در شرايطي كه هر پرونده قتل بيش 350 ساعت كار نياز دارد. فرمانده نيروي انتظامي اظهار داشت : كمبودهاي موجود به اين معنا نيست كه ما پاسخگوي امنيت مردم نباشيم . پليس با عملكردي كه داشته است نشان داده كه پليس توسعه يافته است و مردم نيز از آن راضي هستند.

با اعلام نظريه پزشكي قانوني
دختر سوئدي با تزريق مواد مخدر جان باخته است 
دختر جواني كه به طرز مشكوكي در كشور سوئد كشته شده بود، با اعلام نظريه پزشكي قانوني مشخص شد كه وي به خاطر تزريق نامناسب مواد مخدر جان باخته است.
به گزارش خبرنگار ما، اين دختر جوان كه بهناز نام داشت اوايل ارديبهشت ماه به دنبال آشنايي با پسري به نام كامران كه خود را ويزيتور يك شركت هواپيمايي معرفي كرده بود به سوئد رفت اما پس از مدتي خانواده بهناز ديگر از وي اطلاع دقيقي در دست نداشتند.
به همين منظور، با طرح شكايتي به اداره آگاهي كرج تيم ويژه اي مامور رسيدگي به پرونده شدند. تحقيقات كارآگاهان در اين زمينه ادامه داشت تا اينكه از طريق صاحبخانه بهناز به خانواده اش اطلاع داده شد كه دختر جوانشان به طرز مشكوكي به قتل رسيده و جنازه اش در حال انتقال به ايران است. پس از اطلاع خانواده بهناز، با دستور بازپرس ويژه قتل كرج، جنازه بهناز براي بررسي علت اصلي مرگ به پزشكي قانوني ايران انتقال يافت.
اين گزارش مي افزايد: پس از انتقال جنازه به پزشكي قانوني با توجه به شكايت خانواده دختر جوان، كامران در حالي تحت تعقيب ويژه پليس اينترپل قرار گرفت كه با توجه به اظهارنظر كارشناسي پزشكي قانوني مشخص شد كه بهناز از مدت ها قبل ظاهرا تحت شكنجه قرار گرفته است. نظريه پزشكي قانوني كه صبح ديروز در اختيار بازپرس ويژه قتل كرج قرار گرفت حاكي از آن است كه بهناز در اثر تزريق مواد مخدر جان سپرده است، اما با درخواست خانواده مقتوله معاينات ويژه روي وي صورت گرفته و مشخص شد كه مدتي قبل از مرگ تحت آزار جسمي قرار گرفته است و آثار كبودي و زخم روي بدنش مشهود بوده است.

كشف جنازه، خانه فساد را لو داد
با كشف جنازه مرد جواني در كنار پل جاجرود، ماموران تجسس آگاهي توانستند يك شبكه فساد را شناسايي و متلاشي كنند.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت 11 صبح روز سه شنبه از طريق كارگران شهرداري به ماموران كلانتري اطلاع داده شد جنازه مرد جواني كه به طرز فجيعي به قتل رسيده است را در كنار زباله هاي اطراف پل جاجرود پيدا كرده اند. پس از اعلام گزارش، بلافاصله ماموران تجسس كلانتري به همراه بازپرس ويژه قتل - اصغرزاده- در محل حادثه حضور يافتند و پس از بررسي هاي مقدماتي از محل حادثه متوجه شدند كه جوان ناشناس 20 ساله و با ضربات متعدد چاقو به قتل رسيده است. بنابراين با توجه به بازرسي مقدماتي كه صورت گرفت، ماموران در حوالي محل جنايت متوجه رفت و آمد مشكوك در يك خانه مسكوني حوالي بومهن شدند.
به اين ترتيب با انتقال جنازه به پزشكي قانوني، محل مورد نظر تحت شناسايي قرار گرفت و از آنجايي كه احتمال مي رفت عامل يا عاملان جنايت با اين قتل ارتباط داشته باشند، ساعتي پس از كشف جنازه، ماموران در يك عمليات ضربتي وارد خانه مورد نظر شده و چند دختر و پسر را دستگير كردند.
اين گزارش مي افزايد؛ در تحقيقات مشخص شد كه خانه تحت مراقبت يك خانه فساد بوده است، اما متهمان اين پرونده از وقوع جنايت هيچ اطلاعي ندارند.
برپايه اين گزارش، هم اكنون تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد.

اينجا
مرگ دلخراش در بيمارستان آتيه
ساعت 45:11 روز گذشته خبر وقوع يك حادثه دلخراش به اطلاع بازپرس اصغر زاده رسيد. ماموران كلانتري 134 در گزارش اعلام شده خود عنوان كرده بودند كه مردي به قصد تعمير آسانسور بيمارستان آتيه صبح به آن محل رفته بود. وي بعد از انجام كار خود در حال بررسي آسانسور بود كه ناگهان آسانسور حركت كرده و قبل از آنكه وي بتواند خود را از مرگ حتمي نجات دهد بدنش بين آسانسور گير كرده و موجب مرگ وي شد.
جسد متوفي بعد از انجام بررسي هاي لازم پليس به دستور بازپرس اصغرزاده به پزشكي قانوني انتقال يافت.
تحقيقات در اين خصوص در دادسراي امور جنايي تهران ادامه خواهد داشت.


اعدام يك گروگانگير در زاهدان
يك گروگانگير در ملا عام در مقابل پارك لاله زاهدان به دار مجازات آويخته شد.
اين گروگانگير به نام …بيدالله نورزهي” فرزند سردار محمد، 18 ساله تبعه افغانستان به جرم چندين فقره آدم ربايي و گروگانگيري مسلحانه ازجمله طفل 13ماهه و كودك 12 ساله وانجام فعاليتهاي ضدامنيتي، محارب و مفسد في الارض شناخته و به اعدام به صورت حلق آويز محكوم شد.
حكم صادره پس از تاييد شعبه 23 ديوانعالي كشور به منظور برخورد شديد با عاملان پديده زشت ناامني و عبرت گرفتن افرادي كه انديشه چنين جناياتي را در سر دارند، در حضور انبوهي از مردم زاهدان به اجرا در آمد.
بنابه اعلام دادگاه انقلاب اسلامي زاهدان ، در پي آدم ربايي و گروگانگيري هاي اخير در اين شهر و سرقت هاي مسلحانه خودروهاي شخصي و دولتي و ايجاد رعب و وحشت و سلب آسايش شهروندان ، با تلاش هاي گسترده ماموران انتظامي باند گروگانگيران شناسايي و متلاشي شد.

مرگ سارق سابقه دار
گروهبان نيروي انتظامي كه در تعقيب دو سارق موتور سوار اقدام به شليك كرده بود باعث مرگ يكي از آنان شد. به گزارش خبرنگار ما، صبح ديروز يكي از ماموران كلانتري 114 غياثي زماني كه در حال انجام ماموريت و گشت زني در خيابان نبرد بود، ناگهان متوجه شد كه راكبين يك دستگاه موتور سيكلت قصد كيف  زني از يك مرد را دارند. به اين ترتيب آنان را تحت مراقبت ويژه قرار داد، اما از آنجايي كه سارقان متوجه حضور مامور پليس شده بودند، قصد فرار از صحنه را داشتند، بنابراين گروهبان دوم نيروي انتظامي به آنان دستور ايست داد اما آنان توجهي نكردند.مامور كلانتري اقدام به تيراندازي كرد كه در اين حادثه، يكي از سارقان در خيابان خاوران در اثر شليك مجروح شد و در دم جان سپرد و سارق ديگر توانست از محل فرار كند.
پس از اعلام گزارش به بازپرس ويژه قتل و انتقال جنازه به پزشكي قانوني مشخص شد كه سارق جوان از سابقه داران در زمينه كيف قاپي بوده است. هم اكنون نيز با دستور بازپرس پرونده، گروهبان دوم در بازداشت به سر مي برد.

توقف نمايش تب سرد
روز گذشته داديار شعبه دوم دادسراي امور جنايي با مشورت رشادتي، سرپرست اين دادسرا، طي نامه اي به مرتضوي دادستان تهران خواست كه پخش سريال تلويزيوني تب سرد از شبكه سوم صدا و سيما متوقف شود.
در اين نامه اعلام شده است كه در طول سال گذشته چند سريال از صداوسيما پخش شده كه موجبات آموزش ارتكاب جرايم بزرگي همچون سرقت هاي مسلحانه و آدم ربايي را ايجاد كرده است كه شاهد چند مورد دستگيري اين متهمان بوده ايم كه آنان با صراحت عنوان كرده اند كه انگيزه ارتكاب جرايمشان مشاهده اين نوع سريال ها بوده است.
اين درخواست كه صبح ديروز به دادستاني تهران ارجاع داده شده است، تحت پيگيري قرار خواهد داشت.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |