پنجشنبه ۲ مهر ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۵۰۴ - Sep 23, 2004
رئيس جمهور در مراسم آغاز سال تحصيلي خطاب به دانش آموزان:
روح ايمان، ادب، علم و اخلاق را در خود تقويت كنيد
مدرسه الغدير
به گزارش خبرنگار ما، امسال مراسم بازگشايي مدارس در مدرسه اي دولتي برپا شد كه از نظر شاخص هاي آموزشي در سطح بالايي قرار دارد.
دبيرستان «الغدير» به رغم واقع شدن در يكي از مناطق جنوبي و محروم شهر تهران حائز ويژگيها و امكانات و داراي دستاوردهاي مختلف علمي آموزشي است كه از آن جمله مي توان به كسب مقام و رتبه هاي متعدد در جشنواره خوارزمي و موفقيت در مسابقات علمي و ورزشي مختلف نام برد.اين واحد آموزشي در فضايي به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع زيربنا، داراي سايت كامپيوتري مجهز، سايت آزمايشگاهها و سايت كتابخانه با بيش از ۶۰۰۰ جلد كتاب است.
001722.jpg
سال تحصيلي ۸۴- ۸۳ مدارس، روز گذشته با حضور حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمي، رييس جمهور، در دبيرستان دخترانه  الغدير واقع در منطقه  ۱۵ تهران و با به صدا درآوردن زنگ اين مدرسه آغاز شد.
خاتمي، طي سخناني با بيان اينكه امسال هشتمين سالي است كه به عنوان رييس جمهور با ديدن چهره هاي روشن و دل هاي پاك فرزندان پاك سرشت ميهن سال تحصيلي را آغاز مي كنيم، گفت: امسال نيز با عنوان «آينده اي بهتر و سرافرازتر» سال تحصيلي ۸۳ - ۸۴ را آغاز مي كنيم.
وي در ادامه به جوان بودن جمعيت كشور اشاره كرد و گفت: جوانان عزيز هنوز با توجه به شايستگي ها و نيازها و خواسته هايشان، كمبودهاي فراوان و خواسته هاي برآورده نشده  زيادي دارند.
وي تصريح كرد: در آموزش و پرورش ما كمي و كاستي كم نيست به خصوص در ميان معلمان و مربيان عزيزمان كه شريف ترين بخش جامعه و فداكارترين، خدمتگزاران و موثرترين عوامل در جهت اعتلاي معنوي و مادي كشور هستند.
رئيس جمهور افزود: خوشحالم كه در سال هاي اخير، توجه به آموزش و پرورش بيشتر شد و حركت هاي اميدبخشي به خصوص از سوي خيرخواهان و نيكوكاران براي كمك به شما دانش آموزان و معلمان عزيز، همچنين دولت خدمتگزار به چشم مي خورد.
وي خطاب به دانش آموزان اظهار داشت: فرزندان عزيزم، كمبودها و نارسايي ها بسيار است و در سال پايان مسئوليتم با همه  وجود از شما و ملت شريف ايران معذرت خواهي مي كنم. اگرچه مي دانم كه مي دانيد كه تمام اين كمبودها به دليل ناتواني ما نيست، لذا از همه  تحليلگران، انديشمندان و شما دانش آموزان تقاضا دارم كه داوري هاي خود را با لحاظ كردن تمام جوانب، امكانات، نيازها، موانع و اولويت ها و مشكلات در نظر گيريد تا ارزيابي بهتري داشته باشيد.
وي ادامه داد: با اعتقاد به توان اين ملت و شايستگي نسل جوان كه حركت آن آغاز شده در جهت استحكام پايه هاي مردم سالاري در كشور و تقويت بنيه  اقتصادي و بالابردن اعتبار ميهن در جهاني كه وقفه ناپذير است تلاش كنيم كه همه  موانع و كارشكني ها به مدد بلند و بالاي شما و توان و خلاقيت شما و همه  فرهيختگان ملت ايران ادامه نخواهد يافت.
رئيس جمهور با بيان اينكه زمان به سرعت مي گذرد و آنچه مي ماند تلاش شماست، خطاب به دانش آموزان، گفت: روح ايمان، ادب، علم و اخلاق را در خود تقويت كنيد و آماده  خدمت به ميهن و ملتي باشيد كه در طول تاريخ افتخار آفريدند و آينده  بهتر اين كشور را تضمين كنيد.

رئيس مجلس در گفت و گو با همشهري:
مجلس در برابر پاسخهاي كارشناسي مقاومتي ندارد
001719.jpg
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: مجلس در برابر پاسخهاي كارشناسانه لجاجت و مقاومتي ندارد.
حداد عادل در خصوص تعامل دولت با مجلس به ويژه موضوعات استيضاح وزير راه و طرح الزام دولت به تصويب قراردادهاي خارجي در مجلس به خبرنگار همشهري گفت: راي گيري هايي كه تا به حال در مجلس انجام شده است حكايت از اين دارد كه مجلس در برابر پاسخهاي كارشناسانه لجاجت و مقاومت ندارد و اين طور نيست كه يك فراكسيون از پيش تصميم گرفته باشد كه يك وزير را استيضاح كند يا قانوني را تصويب كند و به هيچ وجه از تصميم خود عدول نكند.
رئيس مجلس با اشاره به عملكرد مجلس هفتم افزود: اين قضايا نشان مي دهد كه برخورد مجلس با وزرا و ساير تصميم گيري هاي مرتبط با دولت از روي عناد و خصومت نيست بلكه نظري است كه نمايندگان بدان دست يافته اند و بر روي آن اجماع دارند.
در پايان حداد عادل تاكيد كرد: اگر مسائل مورد نظر نمايندگان پاسخي در خور بيابد قطعا نمايندگان هم قانع مي شوند.

يك عضو هيات رئيسه مجلس:
طرح نمايندگان نتيجه اقدامات عجولانه دولت در عقد قراردادهاي تاو و ترك سل است
فارس: يك عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي  گفت: تنها دليل ارايه طرح دو فوريتي نظارت مجلس برقراردادهاي دولتي، اقدامات عجولانه اي بود كه وزارتخانه هاي راه و ترابري و ارتباطات در عقد قراردادهاي تاو و ترك سل داشتند.
محسن كوهكن توضيح داد: طرح دوفوريتي نمايندگان يك ماده واحده و دو تبصره داشت و ماده واحده آن مي گفت، دولت موظف است از تاريخ تصويب اين قانون در انعقاد قرارداد با شركتهاي خارجي كه بيش از ۴۹ درصد سهام آنها متعلق به غير ايرانيان است، در زمينه انعقاد قراردادهاي فرودگاهي، خدمات پروازي، امور هوانوردي و حمل و نقل هوايي مندرج در ماده ۱۳۰ برنامه سوم توسعه و واگذاري جزئي و كلي فعاليتهاي مربوط به پست و مخابرات مندرج در ماده ۱۲۴ قانون سوم توسعه مجوز لازم از مجلس اخذ شود.
وي يادآور شد: براين اساس براي كليه قراردادهاي مشمول اين قانون كه دولت از ابتداي سال ۸۲ به بعد منعقد كرده بايد مجوز لازم را ظرف مدت سه ماه از مجلس دريافت كند.
عضو هيات رئيسه مجلس يادآور شد: در صدر مواد ۱۳۰ و ۱۲۴ قانون برنامه سوم ضرورت حفظ حاكميت دولت در عقد قرارداد،  مورد تأكيد قرار گرفته است و طراحان طرح خواستار انجام بررسي هايي در خصوص قراردادهاي تاو و ترك سل بودند تا مشخص شود آيا اين مورد در انعقاد قراردادهاي مذكور در نظر گرفته شده است؟
وي ادامه داد: نمايندگان با توجه به گزارشهاي موجود و اظهارات ضد و نقيض برخي مسئولان، خواستار انجام بررسيهاي لازم بودند، اما چند روز قبل مطلع شدند دستگاهها با بي دقتي و عجولانه درصدد امضاي قراردادها هستند. طرح دو فوريتي بر اين اساس به امضاي  نمايندگان رسيد.
كوهكن تأكيد كرد: اين طرح به معناي توقف عقد قراردادهاي خارجي نيست.

مدير تلويزيون بيت لحم:
فلسطينيان براي آگاهي از وضعيت ايران رسانه ندارند
ايرنا: رائد عثمان  مدير عامل  تلويزيون  بيت  لحم  در كرانه  باختري  رود اردن  گفت : مردم  فلسطين  براي  آگاهي  از وضعيت  ايران  هيچ  رسانه اي  در اختيار ندارند.
وي  با بيان  اين  مطلب  افزود: شبكه  تلويزيوني  العالم  كه  رسانه  ديداري  ايراني  است ، رويدادهاي  عراق  را لحظه  به  لحظه  پيگيري  مي كند اما در شناساندن  ايران  در عرصه هاي  سياسي ، اجتماعي  و فرهنگي  هيچ  گونه  نقشي  را ايفا نمي كند و گويي  مسئوليتي  در اين زمينه  براي  خود قايل  نيست .
عثمان  اضافه  كرد: مردم  و روشنفكران  فلسطين  كه  كم  و بيش  از جايگاه  مهم  وتعيين كننده  ايران  در خاورميانه  آگاهي  دارند، براي  شناخت  ايران  به  ناچار به  رسانه هاي  ديگر روي  مي آورند.
مديرعامل  تلويزيون  بيت  لحم  خاطرنشان  كرد: خبرگزاري هاي  غربي  مانند رويتر و فرانس پرس  نيز به  استثناي  انتشار اخباري  درباره  وقوع  زمين  لرزه ، حوادث رانندگي  يا اعدام  سوداگران  مواد مخدر رسالتي  براي  خود در انعكاس رويدادهاي  اجتماعي ، فرهنگي  و سياسي  ايران  قايل  نيستند و البته  نبايد چنين انتظاري  از آنها داشت .
عثمان  گفت : در برابر، رسانه هاي  نوشتاري  رژيم  صهيونيستي  هر روز مطالبي را درباره  فن آوري  هسته اي ، توانمندي هاي  نظامي ايران ، رويكرد تهران  به كشورهاي  عربي  بويژه  ارتباط اين  كشور با حزب الله  لبنان  مطالب  زيادي  را منتشر مي كنند.
وي  افزود: رسانه هاي  ارتباط جمعي  اسراييلي  بويژه  شنيداري  و ديداري  ازنيم  ساعت  زمان  پخش  خبر و تفسير، ۱۰ دقيقه  را به  بررسي  و تحليل  توان  نظامي ايران ، قدرت  تشيع  و نقش  آن ميان  مردم  و نيز بافت  اجتماعي  و ساختار حكومتي ايران  به  زبان  عبري  و انگليسي  با زير نويس  عربي  اختصاص  مي دهند.

الزام دولت به اخذ مجوز براي انعقاد قراردادهاي خارجي
انضباط رفتاري به وجود مي آورد
فارس- نائب رئيس كميسيون اقتصادي مجلس طرح الزام دولت به اخذ مجوز از مجلس براي انعقاد قراردادهاي خارجي را زمينه ساز انضباط رفتاري در دولت خواند.
محمد خوش چهره نماينده تهران در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب اظهار داشت: اين طرح هيچ انحرافي در قوانين قبلي و فضاي كنوني اقتصاد كشور به وجود نمي آورد و نبايد نگران وجود چنين طرحي بود.
وي با تأكيد بر اين كه بايد كار كارشناسي مركز پژوهشهاي مجلس به صورت يك رويه منطقي در تصميم گيري نمايندگان درآيد، خاطر نشان كرد: بايد سعي كنيم فضاي علمي بر فضاي سياسي ترجيح داده شود.
نماينده تهران از اظهارات رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور پيرامون امكان عملي نشدن اين طرح ابراز تاسف كرد و بيان داشت: او معتقد است كه اين طرح بر روي بازار بورس تأثير منفي گذاشته است كه اينگونه نيست.
استاد اقتصاد دانشگاه تهران افزود: ماهيت بازار بورس، ماهيت نوسان است، متاسفانه وجه صوري نوسانات در بورس بر وجه اقتصادي آن مي چربد و برخي از شركت هاي دولتي با توافق يكديگر، به طور همزمان برخي سهام را بالا و پائين مي برند.

بازتاب
گفتمان درد
امروز قوه قضاييه مدعي است كه اگر به اصل ۱۵۶ قانون اساسي كه در بند ۵ آن بر پيشگيري از وقوع جرم به عنوان وظيفه قوه قضاييه تاكيد شده، عمل مي شد، حداقل وقوع جناياتي مثل فاجعه پاكدشت كاهش مي يافت.
اينها بخشي از سخنان معاون اجرايي قوه قضاييه است كه در جمع خبرنگاران به زبان آمده است. از سخنان اين مقام مسئول قضايي يك پرسش به ذهن متبادر مي شود: چرا قوه قضاييه به اين وظيفه عمل نكرده است؟ اميرعباس سهراب بيگ به اين سئوال پاسخ مي دهد پيش از آن كه از او پرسيده شود: «... از زمان تصويب اين اصل (زمان تصويب قانون اساسي) تاكنون هيچ قانوني براي اجراي آن و دادن اختيار به قوه قضاييه تصويب نشده و هيچ اعتباري براي تاسيس و راه اندازي تشكيلات در اين زمينه دراختيار اين دستگاه قرار نگرفته است.»
سخنان معاون قوه قضاييه به بازگوكردن دردهايي مي ماند كه ناگهان محملي براي سرگشودن يافته است. چه كسي و كدام نهادي مي بايست اين قوانين را مصوب مي كرد و قدرت و شرايط اجراي آن را فراهم مي آورد؟ اين مقام قضايي ضمن پرهيزدادن از تضعيف ارگان هاي انتظامي و امنيتي به علل جهت گيري هاي سياسي، اتفاق شگفت ديگري را پيش مي كشد:«... نهايتا قوه قضاييه به تدوين پيش نويس لايحه اي در اين راستا اقدام كرد. اين لايحه مدت طولاني است كه به دولت تقديم شده اما به نتيجه نرسيده است.»
در هياهوي شكار امتياز از رقيب براي مردان سياسي و صيد مخاطب براي مردان رسانه اي، مراجعه به قانون اساسي جمهوري اسلامي مي تواند از كژ راهه هايي كه پيش روي افكار عمومي گشوده مي شود، جلوگيري كند. اگر يك نكته مشترك را ميان گفته هاي همه مقامات مسئول - و حتي غيرمسئول - و حتي غيرمسئول - جست وجو كنيم، به اين واقعيت مي رسيم كه فقر، بيكاري، مشكلات تربيتي و مسايلي از اين دست عامل ريشه اي در پديدآمدن چنين فجايعي است. حال با يك پرسش مراجعه اي ديگر به قانون اساسي مي كنيم: «كدام نهاد متولي تامين معاش (خوراك، پوشاك، مسكن، تحصيل رايگان و...) آحاد جامعه است؟»
پاسخ اين سئوال روشن است كه نهادي جز قوه مجريه و دولت مسئوليتي در اين امر ندارد.
همان گونه كه معاون قوه قضاييه تاكيد مي كند، به دنبال مقصر نگرديم؛ قصور در تامين مقدمات زندگي است كه متهمان اين جنايت، ابتدا حداقل هاي زندگي شان را گم كرده و سپس آن را در نابودي زندگي ديگران جست وجو كرده اند.
ابراهيم زاهدي مطلق

خرازي در ديدار با سولانا :
با يك كشور توانمند هسته اي نمي توان با زور برخورد كرد
دكتر كمال  خرازي  وزير امور خارجه  ايران  ديروز در ديدار باخاوير سولانا نماينده  عالي  اتحاديه  اروپا در امور سياست  خارجي  و امنيتي تاكيد كرد: هيچ  كس  نمي تواند ايران  را از حق  طبيعي  و مشروع  خود براي استفاده  صلح  آميز از فن  آوري  هسته اي  محروم  سازد و چيزي  فراتر از تعهدات قانوني  ايران  طلب  كند.
وزير امور خارجه  در اين  ديدار كه  در حاشيه  پنجاه  و نهمين  نشست  مجمع  عمومي سازمان  ملل  صورت  گرفت  افزود: ايران  كشوري  است  كه  در زمينه  هسته اي توانمند است  و با يك  كشور توانمند نمي توان  با فشار و زور برخورد كرد، بلكه  از راه  گفتگو و تعامل  مي توان  به  ساز و كارهاي  اعتماد آفرين   رسيد.
وي  تصريح  كرد: تصميم  ايران  براي  تعليق  غني سازي  يك  امر داوطلبانه  است كه  براي  اعتمادسازي  انجام  گرفته  است  و نمي توان  انتظار داشت  تنها از يك طرف ، گام هاي  اعتماد آفرين  برداشته  شود.
دكتر خرازي  افزود: اعتمادسازي  امري  دوسويه  است  و دو طرف  بايد در جهت ايجاد اعتماد گام  بردارند.
سولانا: ايران داراي سلاح هسته اي را تحمل نخواهيم كرد
به گزارش رويتر از نيويورك، خاوير سولانا مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا نيز در اين ديدار اعلام كرد: اگر ايران بلندپروازي هسته اي خود را كنار بگذارد، اين اتحاديه خود را همچنان به ارائه همكاري هاي لازم در زمينه انرژي و ديگر همكاري ها متعهد مي داند.
بنابر اين گزارش، سولانا در رابطه با اين پرسش كه آيا همچنان بايد درباره برنامه هسته اي ايران مذاكره كرد، گفت: فكر مي كنم بايد نهايت تلاش خود را در مذاكره و گفت وگو انجام دهيم.
سولانا افزود: اگر در اين كار ناكام بمانيم بايد به ديگر مكانيزم ها (مثل ارجاع پرونده هسته اي ايران به شوراي امنيت سازمان ملل) بيانديشيم ، اما ترجيح مي دهيم به اين كار مجبور نشويم.
سولانا در رابطه با ديدار خود با خرازي گفت: به وزير امور خارجه ايران به صراحت گفتم آنها بايد به گزارش آژانس تمكين كنند و ما ايراني را كه سلاح هسته اي داشته باشد، تحمل نخواهيم كرد.

مناسبات پارلماني ايران و فرانسه توسعه مي يابد
ايرنا: توسعه  مناسبات  پارلماني  ايران  و فرانسه  در ديدار سفير فرانسه  درتهران  و رئيس  گروه  دوستي  پارلماني  ايران  و فرانسه  مورد تأكيد قرار گرفت . فرانسوا نيكولو سفير فرانسه  در تهران  روز گذشته با محمود محمدي نايب  رئيس  كميسيـون  امنيـت  ملي  و سياسـت  خارجي  مجلس  و رئيس  گروه  دوستي پارلماني  ايران  و فرانسه  در مجلس  شوراي  اسلامي ديدار و گفتگو كرد.
در اين  ديدار، محمدي  با اشاره  به  روابط تاريخي  ايران  و فرانسـه ، مناسبات  وهمكاريهـاي  پارلمـاني  را در گستـرش  روابط ميان  دولتها مهم  دانست  و برآمادگي  مجلس  شوراي  اسلامي براي  گسترش  مناسبات  پارلماني  با فرانسه  تأكيدكرد.

اخبار سياسي
يك روزنامه آلماني:
اروپا حقوق ايران در استفاده از انرژي هسته اي را رعايت كند

ايرنا: روزنامه  «فرانكفورتر آلگماينه » خواستار رعايت  حقوق  ايران  در استفاده  از انرژي  اتمي شد.
اين  روزنامه  آلماني  روز گذشته  در سرمقاله اي  تحت  عنوان  «مبناي  مشروعيت » به  قلم  «ان . بيو» نوشت : آلمان  و اروپا كه  همواره  رعايت  حقوق  بين المللي  را مقياس  اصلي  و اساس  سياست  خارجي  خود مي دانند نمي توانند خواستار صرفنظركردن  ايران  از حق  قانوني  خود در استفاده  صلح  آميز از انرژي  اتمي  باشند.
آلگماينه  افزود: اروپا نمي تواند رعايت  حقوق  بين المللي  را مبناي  سياست  خارجي  خود بخواند اما همزمان  از ايران  كه  خواهان  غني سازي  اورانيوم  به  صورت  قانوني  است  بخواهد از اين  كار اجتناب  كند. اين  روزنامه  نوشت : ايران  تنها در يك  مقطع  بسيار كوتاه  و موقت  بعد از جنگ  عراق  نشان  داد كه  حاضر است  به  خواسته هاي  اين  پنج  كشور پايبند باشد اما از زمانيكه  جورج  بوش  در شن هاي  روان  عراق  فرو رفت  همه  چيز از سوي  ايراني ها عوض  شد. آلگماينه  نوشت : «ايراني ها نشان  داده اند كه  نمي خواهند از حق  خود در استفاده  از انرژي  هسته اي  چشم  پوشي  كنند.»نشريه  آلماني  افزود: هم  اكنون  نيز تمايل  ايران  براي  دست  يابي  به  فن آوري  هسته اي  از آنچنان  ارزش  استراتژيكي  برخوردار مي باشد كه  هداياي  اروپا همچون  تسهيلات  تجاري  و ارسال  فن  آوري  تكنولوژيكي  تنها در حكم  مرواريدهاي  شيشه اي  بي ارزش  نمايان  شده  است. آلگماينه  با اشاره  به  اظهارات  مقام هاي  ايراني  مبني  بر ادامه  غني سازي  اورانيوم  بعد از قطعنامه  اخير شوراي  حكام  نوشت : «درحقيقت،  آشكارتر از اين نمي شود بي اعتنايي  خود را نسبت  به  يك  نهاد سازمان  ملل  ابراز كرد».
تكذيب ادعاي مطبوعات غربي:
ايران غني سازي اورانيوم را آغاز نكرده است

ايرنا: جمهوري  اسلامي ايران  ادعاي  برخي  رسانه هاي  غربي  مبني  بر از سرگيري فعاليتها براي  غني سازي  اورانيوم  را بي اساس  خواند و آن را رد كرد.
رسانه هاي  غربي  از جمله  برخي  مطبوعات  اتريش  و سوييس  روز گذشته بــا استناد به  سخنان  غلامرضا آقازاده  معاون  رئيس  جمهوري  و رئيس  سازمان  انرژي  اتمي  ايران  ادعا كردند كه  ايران  بـر خلاف  درخواست هاي  جامعه  بين الملل ، فعاليت  غني سازي  اورانيوم  را از سر گرفته  است . اين  در حالي است  كه  آقازاده  روز سه شنبه  در يك  نشست  مطبوعاتي  كه  در حاشيه  كنفرانس  عمومي آژانس  بين المللي  در وين  انجام  شد، گفت : ايران  قابليت  ساخت  تمام  قطعات  سانتريفوژ را داراست  و شرايط لازم  براي  تزريق  گاز نيــز فـراهم است ، ولي  هنوز اين  كار در كشور انجام  نگرفته  است . يك  مقام  آگاه  ايراني  كه  در كنفرانس  عمومي آژانس  بين المللي  انـرژي  اتمي حضور داشت  با ذكر اينكه  تفاسير مطبوعات  غرب  درباره  ايران  كاملا نادرست  است ، گفت : همانطور كه آقازاده  تأكيد كرده  است ، فرآيند آزمايشي  اورانيوم  (كيك  زرد) آغاز شده  و نه  غني سازي  اورانيوم . وي  كه  خواست  نامش  فاش  نشود، تأكيد كرد: كماكان  اين  فرآيند تحت  تعليق  است  و اين  تعليق  مورد تاييد آژانس  بين المللي  انرژي  اتمي قرار گرفته  است .
ارگان حزب كمونيست چين: جامعه بين المللي با مسائل
هسته اي ايران برخورد منطقي داشته باشد

ايرنا: روزنامه  مردم  ارگان  حزب  كمونيست  چين  روز گذشته  نوشت : از ديدگاه اكثر اعضاي  آژانس  بين المللي  انرژي  اتمي گفت وگو بهترين  راه براي  حل  مسئله هسته اي  ايران  است . اين  نشريه  در تحليل  خود خاطر نشان كرد كه  در قطعنامه  اخير آژانس  درباره ايران ، ضرب الاجل  براي  ايران  تعيين  نشده  و لزوم  طرح  مسئله  ايران  در شوراي امنيت  نيز قيد نشده  است . مردم  نوشت : به اذعان  مقام هاي  آژانس ، ايران  در زمينه  همكاري  با آژانس پيشرفت هايي  داشته  و اين  مثبت  است . اين  نشريه  افزود: با همكاري هاي  ايران  كه  در برخي  زمينه ها داوطلبانه نيز بوده  است ، مسئله  هسته اي  اين  كشور در ماه هاي  گذشته  به  سمت  حل  مسالمت  آميز گرايش  داشته  است . اين  روزنامه  چيني  نوشت : جامعه  بين المللي  بايد درباره  مسئله  هسته اي ايران  برخورد منطقي  داشته  و حقوق  و منافع  اين  كشور را نيز در نظر گرفته  وبه  حق  ايران  براي  استفاده  صلح  آميز از انرژي  اتمي در كنار بازرسي ها، احترام  بگذارد. اين  نشريه  نوشت : ايران  نيز بايد به  همكاري  همه  جانبه  باآژانس  و مراعات مقررات  آن ادامه  داده  و مسايل  باقيمانده  از ديدگاه  آژانس  را به  شكل  شفاف حل  كند.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |