پنجشنبه ۲ مهر ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۵۰۴ - Sep 23, 2004
ليگ در ايستگاه سوم ‎/سايه حواشي بر متن
استقلال و پرسپوليس، در راه  ورود به آرامش
001647.jpg
خبرنگار همشهري: ليگ برتر به هفته سوم رسيد با اتفاقاتي كه قابل پيش بيني نبود و جرياناتي كه در حال شكل گيري است مي تواند تغيير و تحولات بسيار به همراه داشته باشد. اتفاقاً موضوع نه ارتباطي به صدرنشيني سايپا دارد و نه ابعاد فني امتيازهايي كه پاس و يا سپاهان از دست داده اند. پرسپوليس در ظاهر وضعيت بحراني تر از بقيه تيم ها دارد. پروين هم اكنون در گردابي كه خود ساخته بيش از هر كسي گرفتار شده است. او كه براي بازگشت به پرسپوليس تنها راه را قبول پذيرش پست مديريت فني مي دانست با قبول آن، شروع به يارگيري كرد، از دامادش - به عنوان مترجم - و محمود خوردبين گرفته تا نفراتي مانند انصاريان، رهبري فر، مهدوي و... تا چند بازيكن گمنام از تيم آذربايجان، براي مربيگري هم راينر زوبل هم بار مادي زيادي نداشت و هم اينكه از كانال همان مترجم _ داماد - وارد شده بود و مي توانست در كنار او قرار گيرد اما معادلات پروين آنجايي بهم خورد كه زوبل از لحاظ افكار فوتبالي به هيچ وجه با پروين به تعامل نرسيد و در اين ميان مترجم نيز به دليل زياده خواهي - او رسماً در يك شبكه تلويزيوني اعلام كرد كه مترجم نيست و چون در تيم هاي كلن و شالكه بازي مي كرده! دستيار اول تيم پرسپوليس است - بيشتر ميان زوبل و پروين شكاف ايجاد كرد. به دنبال اين اتفاقات روز جمعه اين فاصله در ميان تماشاگران نيز خود را نشان خواهد داد. عده اي از طرفداران قرمز از هم اكنون خود را آماده كرده اند تا افشين پيرواني را آزار دهند و در مقابل تماشاگراني - اگر چه در اقليت قرار دارند - هم قصد دارند مثلث دايي، پيرواني و عابدزاده را در مقابل پروين قرار دهند.
پاس و سپاهان نيز دور از حاشيه نيستند. در پاس خلأ فرشاد پيوس به خوبي حس مي شود، پيوس رفت و محصص جانشين وي شد بدون آنكه اثرات نبود مربي از جنس فرشاد - نفري كه در ميان بازيكنان رابطه عاطفي ايجاد مي كند و به دليل كارهاي عملي بتواند تئوري هاي جلالي را پياده كند - حس شود و محصص نيز مانند جلالي غرق طرح هاي خود است بدون آنكه راه ارتباط با بازيكناني مثل خداداد و يا بياتي نيا و نكونام را بشناسد.
اما سپاهان حال و روز ديگري دارد. وقتي از قدرت كاظمي كاسته شد، بازيكنان بدون هماهنگي جذب شدند و نفراتي كه به تدريج از سوي كاظمي راهي اصفهان شدند با زيركي مديريت از سپاهان جدا شدند معلوم بود، راه جدايي مربي و مديريت در سپاهان به اين تيم ضربه خواهد زد و حالا به اين روز رسيده ايم. سال گذشته معلوم بود تاريخ مصرف كاظمي در سپاهان تمام شده است.
استقلال نيز جدا از اين حواشي نيست. براي استقلال هميشه مدعي زياد است. از مديران قبلي بگير كه انگار پست مديريت ارثيه هميشگي است تا مربياني كه تمام جزئيات تيم را لحظه به لحظه با عينك مخصوص خودشان دنبال مي كنند و تبديل به مربي روزنامه ها شده اند و فصل قبل اين حواشي تقريباً از نيم فصل دامنگير استقلال شد اما انگار در اين دوره حاشيه ها زودتر آغاز شده است.
از اين هفته قدرت فني تيم ها را نيز مي توان ارزيابي كرد و قضاوت صحيح تري داشت. اجازه بدهيد از هفته آينده به نقد فني تيم ها بپردازيم.

آخرين خبرها از پاراليمپيك آتن
نادري سومين طلايي ايران
گروه ورزشي: «علي نادري» عضو تيم  دو و ميداني  جانبازان  و معلولان  ايران  ديروز به  مدال  طلاي  مسابقات  پرتاب  نيزه  دوازدهمين  دوره  بازي هـــــــاي  پاراليمپيك  ۲۰۰۴ آتن  دست  يافت .
به  گزارش  خبرنگار ايرنا، نادري  در رقابت هاي  اين  ماده  در كلاس  اف  ۵۵ و اف ۵۶ با دستيابي  به  ركورد ۳۵ متر و ۳۰ سانتي متر صاحب  مدال  طلا شد.
وي  همچنين  ركورد بازي هاي  پاراليمپيك  را به  ميزان  ۲ متر و ۶۴ سانتيمتر بهبود بخشيد.
مدال  نقره  اين  كلاس  به  نماينده  هلند با ۳۴ متر و ۷۹ سانتيمتر رسيد و ژانگ  يب  از چين  با ۳۲ متر و ۶۵ سانتيمتر سوم  شد.
نادري  در اين  مسابقه  به  دليل  فشار زيادي  كه  به  خود وارد كرد به  بخش اورژانس  منتقل  شد تا آسيب  ديدگي  جزيي  كه  در اثر وارد آمدن  اين  فشار وارد شده  بود، برطرف  شود.
هوشنگ  سبك  دل  ديگر نماينده  كشورمان  در اين  ماده  با ركورد ۲۷ متر و ۶۷سانتيمتر هفتم  شد.
حرداني نقره گرفت
«جواد حرداني » نماينده  ايران  در مسابقات  پرتاب  ديسك  كلاس  اف  ۳۸ مردان ، دوازدهمين  دوره  بازيهاي  پاراليمپيك  ۲۰۰۴ آتن  صاحب  مدال  نقره  شد.
اين  پرتابگر كشورمان  صبح ديروز  در ورزشگاه  المپيك  شهر آتن  درميان  هشت  شركت كننده  با دستيابي  به  حد نصاب  ۴۳ متر و ۲۷ سانتيمتر در مكان دوم  اين  بازي ها ايستاد.
مدال  طلا و مكان  نخست  اين  رقابتها به  دورو شنكو از اوكراين  رسيد و لوشچ  از آلمان  به  مدال  برنز دست  يافت .
در مسابقات  دو و ميداني  بازي هاي  فوق ، امروز همچنين  علي  نادري  در پرتاب  نيزه ، مختار نورافشان  در پرتاب  نيزه  و حسن  سبك  دل  هوشيار در پرتاب  نيزه  به  رقابت  خواهند پرداخت .

رييس فدراسيون دووميداني:
كميته ملي المپيك و برخوردهاي گزينشي؟
001650.jpg
گروه ورزشي: اساسنامه كميته ملي المپيك مهم ترين مرجع براي اجراي انتخاباتي قانوني در اين كميته است و بر طبق اين اساسنامه اكثريت آرا در اختيار مسئولان و روساي فدراسيون هاي ورزشي است. در اين راستا و با توجه به نزديك شدن انتخابات كميته ملي المپيك، روساي فدراسيونها نيز در حال رايزني براي معرفي كانديداهاي مورد نظر خود هستند.
حسين جلالي رئيس فدراسيون دو و ميداني معتقد است، عدم سليقه اي بودن مديريت كميته ملي المپيك و هماهنگي هر چه بيشتر سازمان تربيت بدني و كميته ملي از مهمترين  اولويت هايي است كه بايد مورد توجه قرار بگيرد.
وي اظهار كرد: ورزش دووميداني مهم ترين رشته ورزشي در بازي هاي المپيك و بازي هاي آسيايي از لحاظ مدال آوري و كسب افتخار است.اما در حالي كه يك سال با المپيك آتن فاصله داشتيم، كميته ملي المپيك كوچك ترين حمايتي از فدراسيون دووميداني به عمل نياورد تا اين كه عملكرد مسئولان اين كميته مورد انتقاد ما قرار گرفت و پس از آن حمايت هاي جزيي را در سفرها از فدراسيون به عمل آوردند.
جلالي با بيان اين كه كميته ملي المپيك طي سال هاي گذشته در برخورد با فدراسيون ها سليقه اي عمل كرده است، تصريح كرد: كميته المپيك بايد به صورت قانونمند و طبق ضوابط و مقررات با فدراسيون ها برخورد كند، نه اين كه با هر فدراسيوني كه رابطه خوبي دارد، حمايت بيشتري  كند و هيچ توجهي به نقش و اهميت رشته هاي استراتژيك نداشته  باشد.

كولينا داور ديدار پرسپوليس و استقلال
001653.jpg
كميته  داوران  فدراسيون  فوتبال  از «پير لوئيجي  كولينا» و «سعد كميل»  براي  قضاوت  ديدار پيروزي  و استقلال  و بازي  دوستانه  ايران  و آلمان  دعوت  كرد.
به گزارش  روز چهارشنبه  روابط عمومي  فدراسيون  فوتبال ، به  پيشنهاد كميته  داوران  فدراسيون  و موافقت  «محمد دادكان»  رئيس  فدراسيون  از «پير لوئيجي كولينا» داور سرشناس  ايتاليايي  و دو كمك  داور هم وطن  وي  براي  قضاوت  بازي  «پيروزي  - استقلال  تهران»  در ليگ  برتر دعوت  به  عمل  آمد. تاريخ  برگزاري  اين  ديدار هنوز اعلام  نشده  است .
همچنين  كميته  داوران  با موافقت  رئيس  فدراسيون ، سعد كميل  داور پر سابقه  كويتي  را براي  قضاوت  بازي  دوستانه  دو تيم  ايران  و آلمان  دعوت  كرد.
اين  ديدار روز ۱۸ مهر ماه  در ورزشگاه  آزادي  تهران  برگزار مي شود.

قرارداد برانكو تا سال ۲۰۰۶ تمديد شد
001662.jpg
خبرنگار همشهري: برانكو ايوانكوويچ روز گذشته با حضور در فدراسيون فوتبال قرارداد خود با تيم ملي فوتبال ايران را تا پايان جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان تمديد كرد.
قرارداد قبلي او روز دهم مهرماه جاري به پايان مي رسد. برانكو پس از گفت و گو با ناصر نوآموز نايب رئيس فدراسيون فوتبال پاي قراردادي را كه قبلا روي همه مسائل آن توافق شده بود امضا كرد. جزئيات اين قرارداد امروز منتشر مي شود.

برنامه مسابقات ليگ برتر فوتبال ايران
امروز
* ساعت ۱۵/،۱۵ شموشك نوشهر - پگاه گيلان (شهداي نوشهر)
* ساعت ۱۵/،۱۵ ملوان انزلي - پاس تهران (تختي انزلي)
* ساعت ۱۵/،۱۷ استقلال تهران - فجرسپاسي شيراز (آزادي تهران)
فردا
* ساعت ۱۵/،۱۵ سايپا تهران - استقلال اهواز (شريعتي كرج)
* ساعت ۱۵/،۱۵ سپاهان اصفهان - صباباتري تهران (فولادشهر اصفهان)
* ساعت ۱۵/،۱۵ فولاد خوزستان - ذوب آهن اصفهان (تختي اهواز)
* ساعت ۱۵/،۱۵ برق شيراز - ابومسلم خراسان (حافظيه شيراز)
* ساعت ۱۵/،۱۷ پيكان تهران - پرسپوليس تهران (آزادي - تهران)

ايران-كره جنوبي در فينال جوانان آسيا
بسكتبال جوانان ايران به جام جهاني راه يافت
001737.jpg
خبرنگار همشهري: تيم بسكتبال جوانان ايران در آستانه يك قهرماني تاريخي در بزرگترين قاره جهان است. ايران ديروز در ديدار نيمه پاياني لبنان را در هم كوبيد و در فينال به ديدار تيم كره جنوبي مي رود. كره جنوبي هم در نيمه نهايي چين تيم مدافع عنوان قهرماني را شكست داد. ايران در مرحله دوم اين بازيها يكبار كره را با بيش از سي امتياز اختلاف مغلوب كرد. هر دو تيم حاضر در فينال هجدهم حضورشان در جام جهاني آينده قطعي است. كارشناسان حاضر در شهر بنگلور شانس قهرماني و پيروزي تيم ايران بر كره را ۸۰ به ۲۰ تخمين زده اند. اگر ايران كره جنوبي را شكست دهد اين نخستين قهرماني بسكتبال ايران در پهناورترين قاره جهان خواهد بود.صفحه ۲۵ را بخوانيد.

خبرنگار همشهري:  تيم بسكتبال جوانان ايران هفتمين و يا به عبارتي ديگر يكي از دو بازي مرحله نيمه پاياني را نيز با پيروزي مقابل لبنان پشت سر گذاشت و براي دومين بار پياپي به فينال آسيا راه يافت و هم به جام جهاني رسيد.
لبنان با وجود راهيابي به ديدارهاي نيمه پاياني اصلا در قواره تيم ايران نبود.
هنگامي كه در كوارتر دوم فاصله امتيازات (۴۰بر۸) به سود تيم ايران بود، مهران شاهين طبع سرمربي تيم ما ترجيح داد تا فرصت بازي در اين مرحله بيشتر به نفرات ذخيره برسد. هر چند لبناني ها در غياب نفرات اصلي تيم ايران تا حدودي جبران مافات كرده و توانستند فاصله زياد را كمي كاهش دهند، اما نفرات جانشين هم نشان دادند كه چندان فاصله اي با بازيكنان اصلي ندارند. جابر روزبهاني مركز ثقل تيم ايران و موثرترين مرد ميدان هم در پايان كوارتر سوم از زمين خارج شد و با خروج او بازي رنگ و بوي متعادل تري به خود گرفت.
001659.jpg
حتي در نبود جابر هم تيم ايران احساس خطر نكرد و لبناني ها نتوانستند از زير بار رواني بازي خوب بازيكنان خود را رها سازند.
چنين بود كه تيم دگرگون شده ايران در خاتمه با برتري (۳۷-۷۸) به فينال رفت و لبنان هم نامزد بازي رده بندي شد. جدا از جابر روزبهاني، علي باهران و اوشين ساهاكيان مردان موفق ايران در اين ديدار بودند. نكته مهم در بازي پيروزي تيم ايران با (۴۱) امتياز اختلاف بود.
كره حريف ايران در فينال
تيم چين قهرمان دوره قبل از مسابقات در مرحله نيمه پاياني در ميان ناباوري مغلوب كره جنوبي شد. اين بازي ۷۲ بر ۶۸ به سود كره به پايان رسيد و كره اي ها براي دومين بار حريف تيم ايران شدند.

كشتي فرنگي در برزخ
خبرنگار همشهري: يك ماه ديگر قرار است مسابقه هاي جام جهاني كشتي فرنگي در كشور گرجستان برگزار شود و طبق برنامه تيم ملي ايران نيز بايد به عنوان نماينده قاره آسيا در اين پيكارها حاضر شود. در اين ميان رئيس فدراسيون كشتي محمدرضا طالقاني در مكه مكرمه است، حكم مربيان تيم ملي لغو، تمرينات تيم ملي تعطيل و چگونگي حضور نمايندگان ايران اصلا و ابدا مشخص نيست!
اين در حالي است كه تيم هاي گرجستان، روسيه، آلمان، بيلوروسي و آمريكا حتي اسامي نفرات خود را به كميته برگزاركننده اين رقابت ها اعلام كرده اند.
حميد گرشاسبي هم كه مسئول كشتي فرنگي در فدراسيون كشتي است همراه با جواد رفوگر دبير اين فدراسيون مي گويند منتظريم تا آ قاي طالقاني از سفر مكه باز گردد تا نحوه اعزام فرنگي كاران به گرجستان مشخص شود.
اين امر يعني اينكه حتي اگر تيمي هم روانه اين مسابقه ها شود، نمي تواند دست آورد مناسبي براي كشتي فرنگي ايران داشته باشد.

برنامه هفته اول ليگ برتر واليبال ايران
خبرنگار همشهري: فدراسيون واليبال در پي گروه بندي مسابقات ليگ برتر اين فصل برنامه هفته اول اين بازيها را اعلام كرد.
براساس برنامه اعلام شده اين مسابقات روز چهارشنبه ۱۵ مهرماه با ديدار پيكان تهران و نئوپان ۲۲ بهمن ساري در تهران آغاز مي شود.
برنامه ساير بازيها به شرح زير است:
پنج شنبه ۱۶ مهر
پالايش پخش كرمانشاه - صنام تهران
دانشگاه آزاد اسلامي تبريز - پاس تهران
آذر پيام اروميه - دانشگاه پيام شهركرد
ذوب آهن اصفهان - دخانيات تهران
راه آهن خراسان - برق تهران
اتكاء قم - پگاه اروميه
نئوپان گنبد - سايپا تهران
جمعه ۱۷ مهر
پاديسان گنبد - پتروشيمي ماهشهر

تيم  ملي  دوچرخه سواري  ايران  در  تور هوكايدو پنجم  شد
گروه ورزشي: تيم  ملي  دوچرخه  سواري  كشورمان  كه  در رقابتهاي  بين المللي  دوچرخه  سواري تور هوكايدو ژاپن  شركت  كرده  بود با پايان  يافتن  اين  رقابتها به  مقام پنجم  دست  يافت .
تيم هاي  باشگاه هاي  نيپو، شيمان ، ايشين  و جايانت  به  ترتيب  مقام هاي اول  تا چهارم  اين  رقابتها را به  خود اختصاص  دادند.
در رده  بندي  انفرادي  اين  پيكارها نيز، كام  وو پونگ  از تيم  سوميتابه  مقام  نخست  دست  يافت  و جوزپه  ريبولـــزي  از تيم  نيپو دوم  شد و ادي هيگر از تيم  كاركو پولو در مكان  سوم  ايستاد.
در اين  رده  حسين  عسگري  دوچرخه  سوار كشورمان  در مكان  نهم  قرار گرفت .
در قسمت  كوهستان  كام  وو پونگ  از تيم  سوميتا، تايجي  نيشي  تاني  ازتيم  ايشين  و دومينيكو پرس  از تيم  كانادا به  ترتيب  مقام هاي  اول  تا سوم را كسب  كردند.

تيم الاتحاد عربستان به نيمه نهايي جام قهرمانان باشگاههاي آسيا راه يافت
گروه ورزشي: تيم  فوتبال  الاتحاد عربستان  با پيروزي  مقابل  تيم  داليان  شيده  چين  به مرحله  نيمه  نهايي  رقابت هاي  فوتبال  قهرماني  باشگاه هاي  آسيا راه  يافت . در اين  ديدار كه  از دور برگشت  مرحله  يك  چهارم  نهايي  رقابت هاي  فوق ، سه شنبه شب  در ورزشگاه  عبدالله  فيصل  شهر جده  برگزار شد تيم  الاتحاد با تك گل  دقيقه  ۶۸ رضا تكر مدافع  خود، تيم  داليان  چين  را شكست  داد. دو تيم  در ديدار رفت  خود كه  هفته  گذشته  در شهر داليان  چين  برگزار شد، به  تساوي  يك  بر يك  رسيده  بودند. تيم  الاتحاد در مرحله  نيمه  پاياني  اين  مسابقات  به  مصاف  تيم  چونبـــــوك موتورز كره  جنوبي  مي رود كه  سه شنبه  شب  در ديدار برگشت  خود با تيم  العين امارات  به  برتري  ۴ بر ۱ دست  يافت . تيم  كره اي  بازي  رفت  را نيز با حساب  ۱ بر صفر به  نفع  خود پايان  داده بود.

شنبه - ايران با چين
فوتبال  قهرماني  جوانان  ۲۰۰۴ آسيا
مسابقات  فوتبال  قهرماني  جوانان  ۲۰۰۴ آسيا با حضور ۱۶ تيم  برتر قاره  و در۴ گروه  ۴ تيمي از ۴ تا ۱۸ مهرماه  جاري  در مالزي  برگزار مي شود و در پايان دور اول  از هر گروه  ۲ تيم  به  دور دوم  صعود خواهند كرد.
در گروه  يك ، تيمهاي  ژاپن ، مالزي ، نپال  و ويتنام  حضور دارند و اولين ديدار اين  گروه  روز شنبه  ۴ مهرماه  بين  تيم هاي  نپال  - ژاپن  و ويتنام  -مالزي  انجام  مي شود.
در گروه  دوم  تيمهاي  ايران ، چين ، قطر و اندونزي  قرار دارند و اولين مسابقات  روز شنبه  ۴ مهرماه  بين  تيم هاي  ايران  ـ چين  و قطر- اندونزي انجام  مي شود.
در روز دوشنبه  ۶ مهر ايران  - قطر و اندونزي  - چين  و روز چهارشنبه  ۸ مهر ماه  چين  - قطر و ايران  - اندونزي  ديدار خواهند داشت .
در گروه  سوم  تيم هاي  هند، لائوس ، سوريه  و ازبكستان  حضور دارند و اولين مسابقات  اين  گروه  در روز يكشنبه  ۵ مهر ماه  لائوس  - ازبكستان  و سوريه - هند ديدار دارند.
در گروه  چهارم  تيمهاي  عراق ، كره  جنوبي ، تايلند و يمن  حضور داشته  و در روز يكشنبه  ۵ مهر ماه  كره جنوبي  - عراق  و تايلند ـ يمن  ديدار خواهندداشت .
دور بعدي  مسابقات  در روز يكشنبه  ۱۲ مهر ماه  آغاز خواهد شد و تيم هاي  اول گروه  يك  با دوم  گروه  ،۲ اول  گروه  ۲ با دوم  گروه  يك ، اول  گروه  سه  با دوم گروه  چهار و اول  گروه  ۴ با دوم  گروه  سه  ديدار مي كنند.
ديدارهاي  نيمه نهايي  در روز چهارشنبه  ۱۵ مهر و مسابقات  رده  بندي  و فينال در روز شنبه  ۱۸ مهر ماه  انجام  مي شود.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |