يكشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۱۴ - Oct 3, 2004
به دليل ايجادشرايط مطلوب كاري
اينتل ،درصدر شركت هاي كامپيوتري
002586.jpg
گروه دانش: سهادادمند: چهارشنبه هفته پيش دولت آمريكا فهرست ۵۰۰ شركت كامپيوتري كه براي كارمندان خود شرايط ويژه و مطلوب كاري فراهم آورده اند اعلام كرد.
از اين تعداد، ۶۹ شركت به عنوان شركت هاي برتر انتخاب شدند كه در بين ۶۹ شركت برتر، شركت كامپيوتري اينتل (Intek co) مقام اول را به خود اختصاص داد.
EPA با در نظر گرفتن مسائل مهمي چون؛ حقوق مكفي، سرويس اياب و ذهاب، پرداخت يارانه به كارمندان براي رفع نيازهاي مختلف مانند خريد مسكن، خودروي شخصي و هزينه تحصيل فرزندان، دست به انتخاب برترين ها زده است.
شركت اينتل با فراهم كردن اين شرايط ويژه موفق به كسب مقام اول شد. اين شركت با دارا بودن ۴۸ هزار نيروي كار ۹۰ درصد از نيروي كار آمريكا در زمينه رايانه را جذب كرده است.
به عقيده EPA، اينتل عملاً به خط مشي شركت پايبند بوده و شرايط ويژه اي را كه از آن نام برده و شعار خويش قرار داده است، به مرحله اجرا گذاشته و رضايت خاطر كارمندان خويش، از بالاترين تا پايين ترين رده را فراهم كرده است.
نكته جالب اين كه اندكي مانده به زمان انتخاب برترين ها، بسياري از شركت ها نظير wyeth شرايط ويژه اي را براي كارمندان خويش در نظر گرفتند اما پس از انتخاب برترين ها، خط مشي قبلي به كلي تغيير كرد!
ارايه شرايط مطلوب كاري نه تنها به نفع شركت ها، بلكه به نفع شهروندان ديگر نيز هست. براساس آمار ارايه شده توسط مركز بين المللي حمل و نقل تگزاس، استفاده از سرويس عمومي براي كارمندان، باعث كاهش بار ترافيك، آرامش اعصاب كارمندان و در نتيجه افزايش راندمان كاري آنها مي شود. از سوي ديگر براساس آمار ارايه شده توسط همين مركز، در سال ،۱۹۸۲ هر كارمند در طول سال ۴۶ ساعت زمان تلف شود به دليل جابجايي با وسيله نقليه خويش در پرونده كاري خود داشت كه در سال ۲۰۰۲ با استفاده از سرويس عمومي براي كارمندان اين زمان به ۱۶ ساعت كاهش يافت.
جان مير، يكي از مهندسان شركت Intel مي گويد: شرايط ويژه كار در اين شركت باعث شده تا در طول سال ۲ هزار دلار ذخيره مالي و ۲۰۰ ساعت صرفه جويي در وقت در كارنامه فعاليت خويش ثبت كنم كه اين موفقيت بزرگي است.
كارشناسان EPA معتقدند ارايه تسهيلات ويژه و مطلوب به كارمندان باعث شده تا آرامش، اميد به آينده؛ علاقه به كار و اعتقاد به كارفرما، در بين كارمندان شركت اينتل ايجاد شده و همين امر باعث افزايش راندمان كاري و در نتيجه موفقيت شركت كامپيوتري اينتل شود.

استفاده از گوشي دوربين دار ممنوع
002574.jpg
گروه دانش: پس از ممنوعيت واردات و خريد و فروش گوشي هاي دوربين دار در عربستان، دولت و مفتي اعظم اين كشور استفاده از اين نوع گوشي در اين كشور را نيز غيرقانوني اعلام كرد.
به گزارش خبرگزاري موج ،دولت عربستان علت ممنوعيت استفاده از گوشي هاي دوربين دار در اين كشور را گسترش وقاحت و بي عفتي توسط اين گوشي ها اعلام كرده است.بنابر اين گزارش، گوشي هاي تلفن همراه دوربين دار با استقبال چشمگير مردم در اروپا، آسيا و به ويژه در كشورهاي ثروتمند حاشيه خليج فارس روبه رو شده است.
اين در حالي است كه استفاده از اين نوع گوشي نگراني هايي را مبتني بر تجاوز به حريم خصوصي افراد در تمامي اين مناطق ايجاد كرده است.
بر اين اساس بسياري از شركت ها، باشگاه هاي ورزشي و فروشگاه ها در كشورهاي مختلف استفاده از تلفن هاي همراه را در اين اماكن ممنوع كرده اند.
حتي در آمريكا كه گوشي هاي دوربين دار از محبوبيت چنداني برخوردار نيستند، هم اكنون كنگره اين كشور در صدد است با تصويب قانوني عكسبرداري از تأسيسات دولتي توسط اين گوشي ها را ممنوع اعلام كرده و مجازات هايي نظير زندان و جريمه نقدي براي آن در نظر بگيرد.اما در ميان تمامي كشورهاي جهان تنها عربستان سعودي واردات، خريد و فروش و استفاده از اين نوع گوشي  را به طور كامل غيرقانوني اعلام كرده و به تازگي مجازات هاي سختي را براي نقض اين قانون در نظر گرفته است.با اين وجود و علي رغم ممنوعيت خريد و فروش و واردات اين محصول در ماه مارس گذشته هم اكنون گوشي هاي دوربين دار بسياري در اين كشور وجود دارد كه به راحتي از كشور هايي نظير بحرين و امارات به اين كشور قاچاق مي شوند.برخي از كارشناسان معتقدند ممنوعيت استفاده از تلفن هاي همراه در عربستان علاوه بر دلايل اجتماعي داراي دلايل سياسي و امنيتي نيز هست.
در همين حال خبرگزاري فرانسه گزارش داد،مفتي اعظم عربستان سعودي تجارت تلفن همراه مجهز به دوربين را به دليل استفاده و نشر تصاوير غيرمجاز ممنوع كرده است.به گزارش خبرگزاري فرانسه، شيخ  عبدالعزيز الشيخ مفتي اعظم عربستان سعودي در اين خصوص اظهار داشت: اين تلفن ها مي توانند باعث نشر تصاوير مستهجن و در نتيجه گسترش فساد در جامعه مسلمانان عربستان شوند.استفاده از اين وسيله در بسياري از جشن هاي خانوادگي در اين كشور به دليل تعصبات مذهبي، موجب بروز اختلاف و حتي درگيري ميان مهمان ها شده است.

خانه هاي ديجيتالي در تايوان
002580.jpg
موج: شركت اينتل، بزرگترين سازنده نيمه رساناي جهان، قراردادي را براي تأسيس خانه هاي ديجيتالي در تايوان با شركت Chunghwa Teleecom اين كشور به امضا رسانيد.
اين پروژه اولين طرح از نوع خود بين شركت اينتل و يك شركت ارائه دهنده خدمات ارتباط از راه دور است. خانه ديجيتالي طرحي است كه دسترسي و انتقال محتواهاي ديجيتالي را مابين چندين وسيله چندرسانه اي ممكن مي سازد.
تايوان به طور گسترده طرح خانه هاي ديجيتالي را آغاز كرده و تاكنون بيش از ۵۰ درصد از دستگاه هاي خانگي در تايوان از قابليت هاي گسترده اي در اين راستا برخوردار شده اند.
اين دو شركت قصد دارند رسماً آزمايشگاهي را براي تكنولوژي طرح خانه هاي ديجيتالي جهت آزمايش توليدات خود تأسيس كنند.
اين همكاري مابين شركت اينتل و شركت Chunghwa تايوان، شركت هاي IT و ارائه دهندگان خدمات كامپيوتري تايوان را بر آن داشت تا بهره مندي از امكانات خانه هاي ديجيتالي را تا پايان سال جاري آغاز كنند.

آن لاين
نسخه جديد كرم رايانه اي Bagle
002592.jpg
سينا: كارشناسان امنيتي اعلام كردند نسخه جديدي از كرم هاي رايانه اي بگل تحت عنوان(BagleAZBagle ASAKA)امنيت رايانه ها را تهديد مي كند.
به گزارشBIGNEWS ، كرم جديد بگل نظير ديگر كرم هاي رايانه اي از اين دسته از طريق ضمائم  اي ميل ها، اي ميل كاربر را مورد حمله قرار مي دهد.
فايل ضميمه اي ميل هاي حاوي مطالب طنز آلودي است كه از طريق صحبت هاي دوستانه اي نظير سلام و احوال پرسي هاي روزانه صميمي (Hi , hello thank you) آغاز مي شوند.
اين كرم با استفاده موتور SMPT با موضوعاتي جعلي به اي ميل ها حمله مي كند و در بدو ورود نسخه هايي از خودش را به سرعت تكثير و منتشر مي كند.
كارشناسان امنيتي به كاربران هشدار دادند كه زمان استفاده از اي ميل ها از باز كردن اي ميل هايي ناخواسته اي كه با موضوع هاي طنز و جذاب كاربر را به باز كردن خود ترغيب مي كند بپرهيزند و رايانه هاي خود را به برنامه هاي روزآمد ضد ويروس مجهز كنند.

بازبيني امنيت IT در بانك هاي پاكستان
ايسنا: بانك ايالتي پاكستان اعلام كرد كه بانك هاي تجاري و مؤسسات مالي توسعه براي طراحي و بازبيني سيستم هاي فناوري اطلاعات خود ظرف ۶ ماه به منظور اطمينان از ترتيب درست امنيت IT در اين بخش مورد مشاوره قرار مي گيرند.
به گزارش روزنامه ديلي تايمز، در بيانيه اين بانك آمده است: در طول دوره بازرسي اين بانك ها و مؤسسات، دپارتمان بازرسي بانكداري كيفيت و صحت اين ترتيبات را مورد بررسي قرار خواهد داد.عصر حاضر عصر فناوري اطلاعات است و مؤسسات بانكي براي باقي ماندن در صحنه رقابت حداكثر مزيت را از تحول ابداعات و نوآوري در حوزه IT، دريافت مي كنند.
در اين بيانيه آمده است بانك مركزي اعلام كرد كه بانك و مؤسسات مالي فوق بايد اهميت خطر مديريتي را در رابطه فناوري اطلاعات درك كند.


جديدترين لب تاپ توشيبا
002595.jpg
موج: توشيبا جديد ترين رايانه لب تاپ خود را در نمايشگاه جيتكس امسال به نمايش مي گذارد.
آخرين مدل رايانه لب تاپ توشيبا با به كارگيري جديد ترين تراشه ساخت اينتل در نمايشگاه جيتكس امسال عرضه مي شود.
بنابراين گزارش، توشيبا با به كارگيري آخرين فناوري هاي عرضه شده در تراشه هاي ساخت اينتل، هم اكنون تبديل به شركت شماره يك سازنده رايانه هاي لب تاپ در جهان شده است.اين در حالي است كه ساير شركت هاي توليد كننده رايانه هاي لب تاپ با به كارگيري نسل هاي قبلي تراشه هاي اينتل همواره يك گام عقب تر از توشيبا هستند.
براساس اين گزارش تمامي مدل هاي لب تاپ توشيبا كه در نمايشگاه جيتكس امسال عرضه مي شوند، با به  كارگيري پردازشگر پنتيوم M اينتل كه نسبت به نسل هاي قبلي پردازشگرهاي اينتل از سرعت و ظرفيت بسيار بالايي برخوردار است، ساخته شده اند.
پردازشگر جديد پنتيوم M اينتل بر پايه فن آوري ۹۰ نانومتري ساخته شده است.


بريتانيا، بالاتر از آمريكا و ژاپن
سينا: بريتانيا در حال حاضر منزلگاه مراكز داده هاي اينترنتي شده و بيشتر از ۵۵ گيگابايت داده در هر ثانيه به طور منظم از طريق مبادلات اينترنتي لندن (lodon Internet Exchange ) جايي كه شركتهاي اينتر نتي بريتانيا ترافيك داده ها را بين شبكه هاي يكديگر مبادله مي كنند، رد و بدل مي شود.
به گزارش بي بي سي، اين حجم گسترده ترافيك داده ها مراكز شبكه اي در بريتانيا را در رأس پايگاه هاي مشابه آن در آمريكا و ژاپن قرار مي دهد.
بيشتر از ۴۰ گيگابايت داده در هر ثانيه صرفاً توسط پايگاه داده Linx در بريتانيا رد و بدل مي شود.
مبادلات اينترنتي لندن سيستم هاي همتايي را كه تمامي شبكه هاي شركتهاي شبكه اي بريتانيا را به يكديگر متصل مي كنند را مورد استفاده قرار مي دهند.
در حدود ۱۵۰ شبكه اينترنتي ترافيك داده ها از طريق سخت افزار لينكس جاي گرفته در دوكلند در لندن به مبادله داده ها مي پردازند.
سخت افزار لينكس ۵۵ گيگا بايت داده به دست آورده شده را در هر ثانيه به وسيله افزودن تمام داده هاي رد شده بين سرويس هاي شبكه اي بريتانيا، از شبكه هاي هسته اي به سيستم هاي همتاي خصوصي منتقل مي كند.
سيستم هاي همتاي خصوصي كابلهاي داده هايي هستند كه به طور مستقيم بين دو شبكه ارتباط بر قرار مي كنند. لينكس خود مديريت ارتباط بين دو تأمين كننده شبكه اي را عهده دار است.
لينكس به تنهايي در زمان اوج ترافيك داده ها ۴۴ گيگا بايت داده را در هر ثانيه بين شركتهاي اينترنتي بريتانيا و ۱۵ گيگا بايت داده در هر ثانيه را بين اتصالات سيستم هاي همتا رد و بدل مي كند.


همكاري آمازون و مايكروسافت عليه اسپم ها
002589.jpg
ايسنا: آمازون بزرگترين فروشنده شبكه اي جهان و مايكروسافت، بزرگترين طراح نرم افزاري جهان اعلام كردند كه چند دادخواست را عليه هرزنامه نويسان و ساير متخلفان شبكه اي تنظيم كرده اند.
به گزارش منابع اينترنتي، شركت مايكروسافت اعلام كرد كه اين دادخواست ها براي اسپم هايي كه از عنوان آمازون. كام تقليد و سوءاستفاده مي كنند و تحت اين عنوان مرتكب كلاهبرداري مي شوند، تنظيم شده است.
آمازون و مايكروسافت مشتركاً يك دادخواست فدرال عليه شركت هرزنامه اي كانادايي تنظيم كرده اند كه مسئول ارسال ميليون ها پيغام در پست هاي الكترونيكي تقلبي و پست هاي جعل شده از اسامي وب سايت هاي آمازون. كام و هات ميل. كام هستند.
همچنين اين دو كمپاني گروهي را در جهت تلاش براي ريشه كني كلاهبرداري هاي الكترونيكي از كاربران اينترنتي در سراسر جهان از جمله مصرف كنندگان هر دو شركت، تشكيل داده اند.
اين دو شركت با يكديگر در زمينه شناسايي طراحان اين برنامه ها همكاري كرده و كمك مي كنند تا به راه حل هاي فني ممكن براي مشكل تر كردن امكان ارسال پست هاي تقلبي و جعلي به كاربران دست پيدا كنند.

۱۳ محصول نرم افزاري ايران در جيتكس
گروه دانش: دولت بايد در مسير تشويق شركت ها براي حضور در بازارهاي بين المللي گام بردارد.
به گزارش ايسنا، از روابط عمومي مركز صنايع نوين، معاون مركز صنايع نوين وزارت صنايع و معادن با اعلام اين مطلب افزود: جمهوري اسلامي ايران براي دومين بار با ۱۳ محصول نرم افزاري از ۱۲ شركت به طور متمركز در نمايشگاه جيتكس ۲۰۰۴ دبي شركت مي كنند كه اين ميزان در سال گذشته ۱۰ شركت بوده است.

نمونه جديد بانكداري الكترونيك در جيتكس
ايسنا: معاونان رؤساي اجرايي و نظارت بانك اسلامي دبي اعلام كردند: اتحاديه بانك هاي اسلامي دبي نمونه جديد بانكداري پيشرفته الكترونيك خود را در جيتكس دبي به نمايش مي گذارد.
مسؤلان بانك اسلامي دبي در يك كنفرانس خبري اعلام كردند، مجموعه بانك هاي اسلامي دبي سيستم هاي بانكداري الكترونيكي ناحيه اي خود را براي اولين بار در جيتكس ۲۰۰۴ به نمايشگاه مي گذارند.

سيستم هشدار زلزله راه اندازي شد
ايسنا: سيستم اطلاع رساني زلزله با قابليت هشدار از طريق راديو و تلويزيون فعاليت خود را به طور رسمي در ژاپن آغاز كرد.
اين سيستم كه از جمله نوآوري هاي علمي ژاپن در زمينه زلزله شناسي است، قادر است بين ۱۰ تا ۱۵ ثانيه پيش از وقوع زلزله نسبت به رخداد آن هشدار دهد.
اين سيستم اطلاعات مربوط به زلزله را از طريق ايستگاههاي لرزه سنج كه در نزديكي گسل ها احداث شده اند دريافت مي كند.
بدين ترتيب پس از اينكه اولين موج P ناشي از رويداد زلزله توسط اولين ايستگاه نزديك به آن ثبت شد، براساس آن عمق و ميزان انرژي (بزرگي) محاسبه شده و اطلاعات به دست آمده سريعاً به مناطقي كه هنوز موج S به آنها نرسيده است گزارش مي شود.

قرص هاي ويتامين از طول عمر مي كاهد
002577.jpg
بي بي سي: مطالعه تازه اي نشان داده است كه قرص هاي ويتامين در جلوگيري از سرطان هاي معده و روده كاملا بي تاثير است و حتي ممكن است از طول عمر بكاهد.
مروري بر ۱۴ مطالعه مختلف كه مجموعاً با شركت ۱۷۰ هزار نفر انجام شده است، دريافت كه ويتامين هاي حاوي آنتي اكسيدان ها مانند ويتامين E به هيچ وجه از بدن در مقابل اين سرطان ها دفاع نمي كنند.
محققان اروپايي با انتشار نتايج مطالعه اي در نشريه معتبر »لنست« (Lancet) همچنين گفتند بعضي افراد در اثر مصرف برخي ويتامين ها دچار مرگ زودهنگام شده اند.با اين حال موسسه تحقيقات سرطان بريتانيا هشدار داد كه اين يافته ها مقدماتي است و به طور قانع كننده اي ثابت نمي كند كه اين قرص ها خطرناك هستند.نويسندگان اين مقاله نيز تاكيد كردند كه تنها تاثير برخي قرص هاي ويتامين را بررسي كرده اند.
آنها در مقاله خود نوشتند: نتايج اين مطالعه را نبايد به تاثير بالقوه سبزيجات و
ميوه ها كه غني از آنتي اكسيدان ها و ساير مواد هستند تعميم داد.تصور مي شود آنتي اكسيدان ها از طريق جلوگيري يا كاهش سرعت خسارات ناشي از برخي تركيب هاي اكسيژن در بدن، از سرطان جلوگيري مي كنند.
دكتر گوران بيلاكوويچ و همكارانش كه در واحد آزمايش هاي كپنهاگ در دانمارك كار مي كنند تاثير پنج ماده شامل بتا كاروتين (Beta-Carotene) و ويتامين هاي A و C و E و سلنيوم را به صورت تركيب هاي مختلف و همچنين به صورت جداگانه مطالعه كردند.
آنها نرخ ابتلا به سرطان هاي دستگاه گوارش، روده و كبد را در ميان كساني كه
قرص هاي آنتي اكسيدان مصرف مي كردند و كساني كه نمونه قلابي آنها (عاري از هرگونه ويتامين بدون آگاهي داوطلب) را مصرف مي كردند مقايسه كردند.
به غير از سلنيوم، مصرف منظم هيچ يك از اين قرص ها از سرطان هاي دستگاه گوارش، روده و كبد جلوگيري نكرد.
همچنين به نظر مي رسد در نيمي از اين ۱۴ مطالعه جداگانه (كه مطالعه اخير در دانمارك حاصل مرور آنهاست) قرص هاي ويتامين از طول عمر مي كاهد.
غذا بهتر از قرص
تركيب بتاكاروتين با ويتامين A يا ويتامين E خطر مرگ زودرس را به ترتيب ۳۰ درصد و ۱۰ درصد افزايش مي داد.
دكتر بيلاكوويچ گفت: ما نمي توانستيم شاهدي بيابيم كه آنتي اكسيدان ها از سرطان هايي مانند معده، روده و كبد جلوگيري مي كنند. برعكس، به نظر مي رسد اين قرص ها بر ميزان مرگ و مير مي افزايند.
وي گفت كه بايد در مورد فوايد بالقوه مصرف سلنيوم براي جلوگيري از اين سرطان ها مطالعات بيشتري انجام شود.
دكتر ريچارد سوليوان از مركز تحقيقات سرطان بريتانيا گفت كه اين تحقيقات ممكن است خالي از ايراد نباشد زيرا بسياري از افرادي كه در اين مطالعه شركت داشتند سيگاري بودند كه خطر بيماري و مرگ در مورد آنها بيشتر است.
وي گفت: براي جلوگيري از سرطان روده هيچ ميان بري وجود ندارد. اگر براي حفاظت از خودتان مقابل اين بيماري قرص ويتامين مصرف مي كنيد پولتان را دور ريخته ايد. بهترين راه اين است كه غذاهاي سالم بخوريد و سيگار نكشيد.
وي گفت اين مطالعه مويد اين مسئله است كه آزمايش ها و مطالعات تازه در زمينه تاثير و فوايد سلنيوم ضروري است.
سلنيوم در ميوه هاي مغزدار مانند گردو و فندق، ماهي سفيد، نان و لبنيات يافت مي شود.
داگلاس آلتمن از مركز تحقيقات سرطان بريتانيا در سرمقاله اي كه در لنست منتشر شد گفت: اگر يافته هاي آنها درست باشد، از يك ميليون نفري كه اين قرص ها را مصرف مي كنند ۹۰۰۰ نفر دچار مرگ زودرس خواهند شد.«وي گفت با توجه به مقادير عظيمي قرص ويتامين كه امروز مصرف مي شود، حتي فكر كردن به چنين عاقبتي هولناك است.وي گفت به مطالعات بيشتري در اين زمينه نياز است و اين مطالعه اخير را كاري ناتمام توصيف كرد كه خطرناك بودن اين قرص ها را ثابت نمي كند.

فرستنده و گيرنده موج ميلي متري
گروه دانش: پروژه طراحي و ساخت فرستنده و گيرنده موج ميلي متري، در صورت ورود به موقع قطعات لازم به كشور، بهمن ماه سال جاري به نتيجه خواهد رسيد.
دكتر عبدالعلي عبدي پور مسئول پروژه فرستنده و گيرنده موج ميلي متري در گفت وگو با ايسنا با اعلام اين خبر در توضيح پروژه مذكور گفت: افزايش تعداد كاربران مخابرات در كشور به وجود پهناي باند و طراحي سيستم ها با سرعت و امنيت بالا نياز دارد در همين راستا پروژه طراحي و ساخت اين فرستنده و گيرنده در راستاي انعقاد قرارداد با شركت مخابرات و مركز تحقيقات و سازمان مديريت و برنامه ريزي از يك سال گذشته آغاز شد.

Blue Grene
سازه جديد IBM
002583.jpg
گروه دانش- مهتاب خسروشاهي: IBM اعلام كرد موفق به طراحي سريع ترين كامپيوتر جهان موسوم به (Lsupercomputer)Blue Grene شده است. اين سوپر كامپيوتر موفق به كسب نشان برتر توليدات شركت هاي كامپيوتري در جهان شده و اين افتخار را از شركت هاي ژاپني ربوده است.
نسل قبلي Lsupercomputer Blue Grene كه سه سال پيش توسط همين شركت وارد بازار شد، سرعت عملكردي معادل Teraflap ۸۶/۳۵ داشت اما Blue Grene جديد سرعت عملكردي معادل Teraflap ۰۱/۳۶ دارد (هر Teraflap معادل يك تريليون سرعت محاسباتي در دقيقه است).طي دو سال گذشته ۵۰۰ كامپيوتر از سوي شركت هاي مختلف به عنوان Super Computer معرفي شده اند اما به گفته هورس سيمون يكي از چهار ناظر بررسي عملكرد و سرعت كامپيوترها، تنها Blue Grene ، ادعاي صاحبانش را تأييد كرده و سرعت بالايي دارد.هورس سيمون درباره Blue Grene مي گويد: Blue Grene ، سوپر كامپيوتر شركت IBM، حقيقتاً سرعت عملكردي معادل ۰۱/۳۶ تريليون در دقيقه را دارد.
Blue Grene ، اولين سوپر كامپيوتر واقعي ساخت يك شركت كامپيوتري آمريكايي است. از اين رو بسياري از سياست گذاران اقتصادي واشنگتن نگران پيدا شدن رقيبي براي Blue Grene تا ماه نوامبر هستند چرا كه در ماه نوامبر يك بار ديگر كامپيوترها براي تأييد نهايي امتحان مي شوند.آخرين سوپر كامپيوتر ثبت شده مربوط به شركت Earth Sinulator شركتي ژاپني واقع در يوكوهاماي ژاپن بود كه براي اندازه گيري و شناسايي امواج زلزله طراحي و ساخته شد.
شركت IBM با كسب اين موفقيت و انتخاب Blue Grene به عنوان يك سوپر كامپيوتر وارد قراردادي تجاري شده است. براساس اين قرارداد، IBM براي آزمايشگاه تحقيقاتي بين المللي كاليفرنيا به نام Lawrence Livermore سوپر كامپيوتر طراحي خواهد كرد.

آغاز به كار نشست و كارگاه توسعه راهبرد ملي در زمينه فناوري اطلاعات
سينا: نشست و كارگاه توسعه راهبرد ملي در زمينه فناوري اطلاعات با تاكيد بر توسعه محتواي بومي با حضور چند تن از نمايندگان يونسكو و كارشناسان و مسئولان حوزه IT كشور ديروز
آغاز به كار كرد.
«جين لوك برنارد» نماينده سازمان توسعه صنعتي ملل متحد (UNIDO) در تهران در اين نشست گفت: فناوري اطلاعات و ارتباطات جهان را متحول كرده و رويكرد جديدي را به دنيا نشان داده است.
برنارد دولت الكترونيكي را يكي از نيازها در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات عنوان كرد و افزود: UNIDO تلاش مي كند تا در اين زمينه در بخش هاي مختلف به جوامع مختلف كمك كند.

دانش انفورماتيك
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |