يكشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۱۴ - Oct 3, 2004
پرسپوليس با پروين به روزهاي خوش بازمي گردد
اتفاقي كه بايد در آغاز فصل مي افتاد
002556.jpg
معراج مژده: مي گويند حادثه خبر نمي كند اما در فوتبال امروز همه چيز اگر روي اصول و برنامه ريزي باشد مي توان تمام اين حوادث، اتفاقات و تغييرات را پيش بيني كرد. هر تيم قبل از شروع مسابقات روي پلان كار و برنامه هاي ريز  شده اي كه مي نويسد و مي كشد، قادر است برنامه يك رخداد را به راحتي پياده كند. قصه پرسپوليس هم از آن جمله اتفاقاتي است كه كاملا از قبل قابل پيش بيني و بررسي بود.
امروزه ديگر به يك علاقمند ۱۴ ساله هم بگوييد براي پرسپوليس پروين را انتخاب مي كني يا زوبل را؟ و يا هر دو؟ بلافاصله جواب خواهد گفت: علي پروين. به هزاران دليل كه با ساده ترين زبان مي توان بازگفت. پرسپوليس و پروين با هم عجين شده  اند، عادت و زندگي كرده اند و طي اين ۲۵ سال لااقل همه پروين را با پرسپوليس و اين تيم را با پروين مي شناسند. اي كاش از روز اول مديريت پرسپوليس از همين نقطه آغاز مي كرد و زوبل را كه اتفاقا مربي شايسته اي است را اينگونه حرام نمي كرد. در واقع به گونه اي ارزشهاي او لوث شد و در اين درگيري و اختلاف نظر و تفاوت ديدگاهها گم شد. پرسپوليس به ملوان باخت تا اين تغيير صورت بگيرد، اين عادت تعارف عدم صراحت در بخش مديريت چه گرفتاريها كه براي ورزش ما ايجاد نكرده است. يكسال پروين را اختيار و قدرت بدهيد تا بتوانيد از او جواب هم پس بگيريد. مدير فني هم از آن صيغه هاي نامرئي فوتبال ماست، هر كس را مي خواهند كنار بگذارند، حكم مدير فني را برايش مهر مي كنند تا سركار باشد!
اما علي پروين از نوع سركاريهاي اين ماجرا نبود و در نهايت همانگونه كه در هفته هاي گذشته گفته بود، او تصميم گيرنده است نه جناب« زوبل»، او تغيير مي دهد، او حكم مي دهد و او پرسپوليس را هدايت خواهد كرد.
با اين تغيير و تعويض خيال همه راحت و مشخص شد. از اين هفته به بعد مسئوليت برد و باخت تيم را علي پروين عهده دار است، مطمئن باشيد نتيجه هم خواهد گرفت. با اين گزينش هيأت مديره پرسپوليس بر تمام مسائل حاشيه اي فائق خواهد آمد و به زودي ره آورد اين تصميم را خواهد ديد. پرسپوليس بايد در رده  اي بايستد كه شايسته آن است. شكست پرسپوليس در مقابل فولاد و ملوان را در طول چهار هفته چگونه مي توان باور كرد، در تيمي كه علي پروين مربي آن باشد اين نتايج ديگر تكرار نخواهد شد. با اين جسارتي كه هيأت مديره پرسپوليس از خود نشان دادند، هواداران و دوستداران پرسپوليس نيز بدون عصبيت و پرخاش مي توانند شاهد موفقيت تيم خود باشند. فرصت براي نگاه دوباره و بازسازي مجدد براي پروين باقي است و او اين توانمندي و مديريت را دارد كه در ۱۴ روز استراحت و يا تعطيلي مسابقات پرسپوليس را از نظر روحي و فني در جايگاه خود قرار دهد. به اميد روزهاي درخشان براي پرسپوليس.

هندبال باشگاه هاي آسيا (تهران)
ايران به دنبال موفقيت هاي تازه
خبرنگار همشهري: در بحبوحه بيداري ورزش هاي گروهي در ايران اين روزها تهران ميزبان دو رويداد مهم آسيايي است. پس از آغاز رقابت هاي بسكتبال اميدهاي قاره از بعدازظهر امروز شاهد شروع مسابقات هندبال باشگاه هاي آسيا در تالار جديد آن واقع در خيابان سئول خواهيم بود. هم بسكتبال، هم هندبال پس از موفقيتي كه در رده جوانان آسيا داشته اند، با گرفتن روحيه و اعتماد به نفس لازم هم اكنون به دنبال تداوم پيروزي هاي چند هفته پيش خود هستند. بدون شك انتظار از بسكتبال و هندبال بالا رفته و اين دو رشته گروهي مي كوشند كه موقعيت خود را در رقابت با واليبال كه سال ها زودتر به مرز تثبيت رسيده مستحكم كنند.

پرسپوليس و فولاد نمايندگان ايران در جام هفتم
002559.jpg
در دوره هفتم مسابقات باشگاه هاي آسيا فولاد مباركه و پرسپوليس نمايندگان ايران را تشكيل مي دهند. به جز مدال برنز ذوب آهن اصفهان در نخستين دوره اين بازي ها،  هندبال ايران با وجود دو دوره برگزاري اين رقابت ها دراصفهان قادر به بالارفتن از روي سكو نشد.
برنامه بازي هاي امروز (تالار جديد هندبال)
ساعت ۱۵: مراسم افتتاح سالن و بازي ها
ساعت ۳۰/۱۵: پرسپوليس ايران - باربار بحرين
ساعت ۱۷: السد قطر - الاهلي امارات

ملاقات تدياشويلي با طالقاني
خبرنگار همشهري: در آخرين دوره مسابقه هاي كشتي آزاد قهرماني جهان كه سال ۲۰۰۳ ميلادي در شهر نيويورك آمريكا برگزار شد در ميان مدعيان جدي اين رشته قهرماني تيم گرجستان بسياري از علاقمندان اين رشته را حيرت زده كرد و نشان داد كه ورزش كشتي در اين كشور از پتانسيل بسيار بالايي برخوردار شده است. از همه مهم تر آكادمي كشتي شهر تفليس محل بسيار مناسبي است كه مربيان ايراني مي توانند با حضور در آن بر دانش خود بيفزايند.
لوان تديا شويلي يكي از نامداران اسبق كشتي دنيا كه درحال حاضر رييس فدراسيون كشتي گرجستان است به تهران آمده و تمايل به همكاري في مابين با فدراسيون كشتي ايران دارد.تديا شويلي ديروز در محل فدراسيون كشتي با محمدرضا طالقاني ديدار و گفت وگو كرد. در اين ملاقات مقرر شد كه يك مربي خوب كشتي فرنگي براي آموزش در استان هاي مختلف به ايران سفر كند.
لوان تديا شويلي در سفر به تهران گئورگي گوتسليدزه قهرمان سال ۲۰۰۱ جهان را به كشورمان آورده است. اين كشتي گير قرار است به عضويت تيم سلام جويبار درآمده و در ليگ كشتي ايران به ميدان بيايد.

تقدير مهرعليزاده از مديركل تربيت بدني دانشگاه آزاد
002553.jpg
خبرنگار همشهري: مهندس مهرعليزاده معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني طي نامه اي از تلاشهاي گسترده و موفقيت هاي ورزشي جامعه دانشگاه آزاد تقدير و تشكر كرد. متن اين نامه بشرح زير است: تلاشهاي موثر جناب عالي در راستاي كمك به رشد و توسعه ورزش كشور در زمينه هاي مختلف آن اعم از آموزشي، پرورشي، همگاني، قهرماني و حرفه اي و حضور مستمر در تورنمنت هاي بين المللي و ايجاد شرايط لازم براي تحصيل ورزشكاران و مربيان در رشته هاي علوم ورزشي و تربيت بدني در جهت علمي نمودن ورزش و تاسيس پژوهشكده مزبور از جمله  فعاليتها و اقدامهاي ارزنده و ثمربخشي است كه به همت جناب عالي صورت پذيرفته است. بدين وسيله از مساعي جناب عالي قدرداني نموده و توفيق روزافزون شما را در خدمت به جامعه ورزشي كشور از درگاه خداوند سبحان مسئلت دارم.

هيات مديره باشگاه پرسپوليس:
راينر زوبل اخراج نشده است
گروه ورزشي: يكي از اعضاي هيات مديره باشگاه پرسپوليس تهران درخصوص اخبار منتشرشده درخصوص بركناري سرمربي تيم فوتبال اين باشگاه تاكيد كرد: هنوز هيچ تصميمي در اين زمينه اتخاذ نشده است.
وي گفت: در جلسه هيات مديره آخرين وضعيت تيم پرسپوليس مورد بررسي قرار خواهد گرفت و منتظر هستيم تا سازمان فوتبال باشگاه گزارش خود را در مورد تيم پرسپوليس به هيات مديره ارايه دهد.
اين عضو هيات مديره كه خواست نامي از او برده نشود تصريح كرد: بركناري راينر زوبل كه پس از شكست برابر ملوان مطرح شده صحت ندارد و تا اين لحظه هيچ تصميم گيري درمورد تيم و يا كادر فني پرسپوليس صورت نگرفته است.
درحالي كه علي پروين به عنوان مدير فني تيم فوتبال پرسپوليس دقايقي پس از شكست اين تيم مقابل ملوان بندرانزلي اعلام كرد راينر زوبل ديگر سرمربي اين تيم نخواهد بود اما هيچ يك از مسئولان و اعضاي هيات مديره باشگاه اين موضوع را تاييد نمي كنند.
جعفر كاشاني سخنگوي باشگاه پرسپوليس ضمن تاييد اين خبر گفت:پس از جلسه هيات مديره نشست مطبوعاتي با حضور اين اعضا و مديرعامل باشگاه برگزار خواهد شد كه در آن نشست اعضاي هيات مديره به سئوالات خبرنگاران درمورد اتفاقات اين تيم پاسخ خواهند داد.
كاشاني در جواب اين سئوال كه بالاخره زوبل اخراج شده است يا نه گفت: فعلا نه و همانطور كه گفتم در جلسه فردا آقاي پورمحمد و ساير اعضاي هيات مديره به سئوالات خبرنگاران پاسخ خواهند داد.

رييس فدراسيون واليبال
داوران فقط قانون را اجرا  كنند
خبرنگار همشهري: كلاس توجيهي داوران قضاوت كننده در ليگ برتر واليبال ايران ديروز در تهران تشكيل شد.قبل از آغاز كلاس، رييس فدراسيون واليبال در جمع داوران حاضر شد و طي سخناني گفت: امسال به دليل ۱۹ تيمي شدن ليگ برتر، داوران كار سخت تري نسبت به سال هاي پيش دارند. يزداني خرم با اعلام اينكه سطح مربيگري و پيشرفت بازيكنان چشمگير بوده از داوران خواست كه از قافله پيشرفت و ترقي عقب نمانند.وي در ادامه صحبت هايش بر افزايش فرهنگ گذشت و احترام بين داوران تاكيد كرد و از آنها خواست تا همواره با اخلاق و پوشش مناسب، شخصيت يك قاضي جدي و بيدار را به خود بگيرند.رييس فدراسيون واليبال در خاتمه از شركت كنندگان درخواست كرد كه فقط قانون را در بازي اجرا كنند و از سليقه اي برخوردكردن با قوانين خودداري ورزند.

فوتبال دسته اول باشگاه هاي ايران
عقاب، پيروزي پرگل و صعود به صدر جدول
گروه ورزشي: در ادامه مسابقه هاي فوتبال دسته اول باشگاه هاي ايران - جام آزادگان - تيم فوتبال عقاب تهران توانست با نتيجه ۵ بر صفر تيم شهرداري كرمان را شكست دهد.تيم عقاب تهران با اين پيروزي با ۶ امتياز و تفاضل گل بهتر توانست به صدر جدول گروه اول رقابتهاي دسته اول جام آزادگان صعود كند. در تيم عقاب زابرت فلوگ سرمربي است و در كنار او حسين اميني بخش به عنوان مدير و ايرج قليچ خاني مدير فني، تيم قدرتمندي ساخته اند.اميرحسين فتحي مديرعامل باشگاه عقاب و اوناسيكا اسلواكي معتقد است هر دو تيم توان حضور در ليگهاي حرفه اي ايران و اسلواكي را دارند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |