پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۳
با ياد حبيب ا...بلور
تمام كشتي ما
محمدرضا منصوريان
004101.jpg
اگر آن حركت به يادماندني مرحوم بلور كه به دليل شكست سنگين تيم كشتي ايران در المپيك ۱۹۶۰ تا صبح نخوابيد و همراه با استاد ابوالملوكي (دبير وقت فدراسيون) در خيابان هاي رم قدم زد براي نسل حاضر باز و تفسير شود، آن وقت است كه مي توان روح پهلواني و اصول جوانمردي را به آنان آموخت، و اداي ديني كرد نسبت به آنهايي كه پايه گذاران اصيل هنر كشتي و كشتي گيري در ايران هستند.
بعد از برگزاري رقابت هاي كشتي در بازي هاي المپيك و نمايش نه چندان موفق كشتي گيران ايران در اين مسابقه ها، برگزاري پيكارهاي ليگ كشتي در حقيقت نمايانگر اين نكته است كه فدراسيون كشتي كشور با راه اندازي آن ديگر تمايل چنداني به اين موضوع ندارد كه در رابطه با عملكرد كشتي گيران كشورمان در اين بازي ها تحليل و تفسيرهايي وجود داشته باشد.
درحالي كه هنوز دوستداران كشتي نتوانسته اند پاسخي مستدل و روشن در رابطه با اين موضوع دريافت كنند، خدا كند كه با راه افتادن ليگ كشتي جريان بررسي ها و تحليل ها فراموش نشود.
براي آنكه ليگ كشتي امسال با نواقص كمتري برگزار شود، جلسات مفصل و متفاوتي برگزار شده است و صاحب نظران و متوليان امر هم به تناسب مطالبي را گفته و يا آن ها را به رشته تحرير درآورده اند. سازمان ليگ كشتي ايران هم با حضور «اسدا... رضايي»  و تجربياتي كه وي در سال هاي اخير آن ها را كسب كرده است، ظاهرا بر همه چيز اشراف دارد و كميته هاي مختلفي هم شروع به فعاليت كرده اند كه شاهد و ناظر مسابقات خوب و زيبايي باشيم. اما با راه افتادن دوباره كشتي آنچه كه امروز بيش از هر چيز ديگري به نفع اين ورزش است، اعمال مديريت نظارتي دقيق بر دستورالعمل ها و آئين نامه هاي اجرايي ليگ است. و اين يعني اينكه هر آدم به لحاظ شخصيتي ضعيفي به خود اين اجازه را ندهد كه با پرخاشگري و بي انضباطي فضاي مسابقات را مشوش كند و اين بدعت غلط هم برداشته شود كه هركس چوب كم كاري و غفلت خود را برسر ديگران بكوبد.
ما قبل از برگزاري ليگ كشتي بايد تمام و كمال دشواري هاي آن را بشناسيم و از اين نكته نيز غافل نشويم در شرايطي كه كشتي در مملكت ما در برنامه هاي اجرايي اش و در اصل كارهايش گرفتاريهايي دارد، در فرع آن نيز دچار اشكال نشود.
اين درست كه وظيفه ما پشتيباني و مشاركت دلسوزانه و فعالانه در برگزاري يك ليگ پويا و منسجم است، اما اين دليل بر آن نيست كه نخواهيم و يا نتوانيم چشم بر واقعيت ها ببنديم و كاستي ها و مشكلات را نبينيم.
كشتي گير مطيع نيست
بيائيد همه با هم پذيراي اين نكته باشيم كه متاسفانه برخلاف شعارهايي كه مي دهيم و مي شنويم اين روزها كمتر ديده شده است كه ماهيت و اصالت واقعي فرهنگ پهلواني و كشتي گيري رعايت شود. امروز در روابط روزمره كشتي گيران، مديران، سرپرستان و مربيان ما اختلالات رفتاري وجود دارد. كشتي گير مطيع نيست، مربي نمي تواند و يا نمي داند نحوه صحيح آموزش چيست، سرپرست و مدير از وظايف اصلي اش آگاه نيست و خلاصه كلام اينكه همه با هم درگيرند و اين وسط شعار «فرهنگ پهلواني» است كه مرتبا داده مي شود، اما كمتر كسي است كه آن را رعايت كند.
حال چگونه مي توان در چنين شرايط و فضايي اين انتظار را داشت كه در درون ليگ كشتي التهاب و اختلال وجود نداشته باشد و از دست اندركاران آن خواست كه ضوابط و مقررات را به درستي رعايت كنند.
صد البته كه سازمان ليگ كشتي باتوجه به اساسنامه و مقرراتي كه وضع كرده است، تمام پيش بيني هاي لازم در اين زمينه را انجام داده و درحد امكان سعي در قانونمندكردن ليگ دارد، اما يك موضوع را نبايد فراموش كنيم كه در بسياري از زمان ها علي الخصوص مواقعي كه مقرارت و قوانين وضع شده هم داراي اشكالاتي است، حتي اجراي قانون هم كارساز نيست و اين افراد هستند كه بايستي با رعايت اصول جوانمردانه و اخلاقي مشكلات را حل و فصل كنند. آيا درحال حاضر چنين ظرفيتي نزد مردان كشتي ما وجود دارد؟
از دوپينگي ها غافل نشويد
يكي ديگر از آسيب هاي جدي ليگ كشتي ايران استفاده تيم ها از كشتي گيران دوپينگي است. تعارف را كنار بگذاريم، ما كشتي گير دوپينگي داريم و بر تعدادشان هم روزبه روز اضافه مي شود. متاسفانه علي رغم تمامي تلاش هايي كه شده و مي شود به دليل آنكه استفاده از مواد نيروزا به عنوان يك آسيب جدي به درستي مورد تجزيه و تحليل قرار نگرفته و شيوه هاي اصلي مبارزه با آن جدي گرفته نشده است، اين معضل بزرگ نه تنها كشتي بلكه كل ورزش ما را مورد تهديد و آسيب جدي قرارداده است. در اين ميان ليگ كشتي مي تواند محل بسيار مناسبي براي انجام اين كار باشد كه غفلت بيشتر از آن خسارت هاي جبران ناپذيري خواهد داشت.
آثار و شواهد موجود نشان مي دهد كه سال گذشته تعدادي از كشتي گيران شركت كننده در ليگ مبادرت به استفاده از مواد نيروزا كرده اند و جالب اينجاست كه هيچ مورد مشخصي وجود ندارد كه كشتي گير دوپينگي شناخته و يا با وي برخورد جدي شود.
اگر قرار است بازهم در رابطه با دوپينگ كشتي گيراني كه اين كار را انجام مي دهند سكوت و غفلت كنيم، بدانيد و دانسته باشيد كه اصلا و ابدا كاردرستي نيست.
هميشه نمي توان واقعيت ها را كتمان كرد. بايستي به درستي با آن ها روبه رو شد.
004107.jpg
با استاد كيومرث ابوالملوكي درددل مي كردم، مي گفت: در المپيك ۱۹۶۰ رم شب آخر مسابقه هاي كشتي همه باختند. تختي باخت، حبيبي باخت، مهديزاده و سيف پور و تاجيك هم باختند و خلاصه اوضاع شيرتوشيري به وجود  آمد! تيمي كه همه آن را قهرمان اول المپيك مي دانستند شكست بسيار سختي را متحمل شد و به دليل ترس و وحشتي هم كه وجود داشت هركس تقصير اين شكست ها را گردن ديگري مي انداخت. در اين ميان فقط شادروان «حبيب ا... بلور» جلو آمد و به تيمسار دفتري كه توضيح خواسته بود گفت: اين برخلاف اصول جوانمردي است كه بخواهيد گناه اين شكست ها را به گردن كسي بيندازيد، من مسئوليت آن را به عهده مي گيرم، اما درخواستي هم دارم. به من يك فرصت شش ماهه بدهيد، اگر نتوانستم جبران كنم، مرا دار بزنيد.
مرحوم بلور شش ماه بعد در مسابقه هاي جهاني (منچستر ۱۹۶۱) همين تيم را قهرمان جهان كرد و شايستگي هاي فراوان خود را نشان داد. روحش شاد.
بيش از چهل سال از اين واقعه مي گذرد و امروز ليگ كشتي ايران مي خواهد هفته اول مسابقات خود را با نام زنده ياد «حبيب ا... بلور» آغاز كند.
در دوره مرحوم بلور گستردگي تبليغاتي به وسعت امروز نبود، اخبار و وقايع كشتي به خوبي منعكس نمي شد. مدارك زيادي هم موجود نيست كه نسل امروز از ويژگي هاي ممتاز اخلاقي و فرهنگي اسلاف خود بتواند آگاهي بيشتري به دست آورد. اما هرچه هست اين است كه نسل حاضر كشتي ايران بداند كه قدم در راهي نهاده است كه بنيانگذاران اوليه آن مرداني چنين جاودانه و هميشه ماندگار هستند.

حراجي ارزان در كشتي
جذابيت ها و امتيازات حاصله در ورزش قهرماني فاكتورهاي بسيار مهمي است كه تقريبا امروزه در تمامي ورزش ها موردتوجه قرار گرفته است. ورزش كشتي هم از اين قاعده مستثني نيست.
تيم هايي كه با صرف سرمايه هاي سنگين مادي تمايل به حضور در مسابقات سنگين دوره اي نظير ليگ را از خود نشان مي دهند، درحقيقت داراي انگيزه هاي خاصي در اين زمينه هستند و اين حق طبيعي آن ها است كه بتوانند از تمامي امتيازاتي كه در كنارشان وجود دارد، استفاده كنند.
تيم هاي شركت كننده در ليگ كشتي ايران باتوجه به چنين خاصيت هايي علاوه بر به كارگيري كشتي گيران داخلي، تني چند از كشتي گيران خارجي را نيز به استخدام خود درمي آورند كه در ليگ امسال نيز شاهد و ناظر آن هستيم.
به دلايل گوناگوني اكثريت كشتي گيران خارجي كه در سال هاي اخير در ليگ كشتي ايران به ميدان آمده اند، از كشورهاي همجوار و عمدتا از جمهوري هاي جداشده از شوروي سابق هستند. يك اشكال عمده در اين رابطه وجود دارد و آن اين است كه اكثريت كشتي گيران خارجي حاضر در ليگ هاي كشتي ايران از نوع درجه يك و ممتاز بين المللي نبوده اند.
به جز يكي دومورد بقيه اين كشتي گيران در مقابله با قهرمانان ما مغلوب صددرصد بوده و چيز خاصي از خود نشان نداده اند!
اين اشكال عمده در ليگ بايد به اين شكل حل و فصل شود كه اولا كميته اي يا تشكيلاتي رسمي نظارت دقيق بر چنين آمدن و رفتن هايي داشته باشند و دوما كساني هم كه درصدد جذب اين دسته از كشتي گيران هستند، با آگاهي و دانايي بيشتري دست به اين كار بزنند. اين جمله هم سخن محكمه پسندي نيست كه مسئولين تيم ها مي گويند كه استخدام چنين كشتي گيراني مقرون به صرفه تر است. نگاه كلان تر به اين موضوع ما را با اين واقعيت روبه رو مي كند كه ما نبايد به اين راحتي برنامه ها و نيروي فكري را در معرض حراج قرار دهيم.

برترين هاي فوتسال در جام از ميلاد تا مبعث
004110.jpg
به همت شركت صنايع خودروسازي كرمان اولين دوره مسابقات فوتسال از ميلاد تا مبعث بين ۱۶ تيم از تيم هاي برتر فوتسال كارگران استان تهران و تيم هاي ليگ برتر فوتسال كشور و قهرمان ليگ برتر در سالن اختصاصي شركت صنايع خودروسازي كرمان برگزار شد.
در اين دوره از مسابقات با توجه به حضور بازيكنان تيم ملي فوتسال كشور و بازيكنان برتر ليگ كشور در قالب تيم هاي شركت كننده كه عمدتاً از كاركنان شركتهاي خودروسازي و يا به صورت يار كمكي حضور داشتند، بازيها از كيفيت و سطح خوبي برخوردار بود و با توجه به جوائز آن حساسيت ها نيز بالا رفته بود.
«تيم محورسازان ايران خودرو» توانست به عنوان قهرمان اولين دوره مسابقات ميلاد تا مبعث در گروه دوم با تيم هاي ايران خودرو ديزل، سايپا پرس و گسترش پارس خودرو به عنوان تيم دوم گروه به مرحله يك هشتم نهايي راه يابد و در مقابل تيم ارم كيش قهرمان سوم مسابقات ليگ برتر كشور قرار بگيرد و پس از شكست ۴ بر ۳ با حذف تيم ارم كيش به مرحله نهايي مسابقات راه يافت در اين مرحله تيم مؤسسه استاندارد كه متشكل از بازيكنان تيم ملي فوتسال و ليگ برتر بودند با نتيجه ۵ بر ۴ در مقابل محورسازان تن به شكست دادند و محورسازان ايران خودرو به فينال مسابقات راه يافتند.
تيم «ب» صنايع خودروسازي كرمان كه تيم اول و پرقدرت خودروسازي كرمان بود از بازيكنان سرشناس تيمهاي ملي، پاس و شن سا قهرمان ليگ برتر كشور سود مي برد.
در فينال مسابقات طي مراسمي كه با حضور مديريت محترم شركت راين خودرو مهندس علي علمي، اعضاي هيئت مديره صنايع خودروسازي كرمان، پيشكسوتان ورزش، مسئولين ورزش كشور و انبوهي از تماشاگران خودي شكست ۶ بر ۴ را مقابل تيم پرقدرت محورسازان ايران خودرو پذيرفت و به مقام نايب قهرماني نائل آمد و محورسازان جام قهرماني را بدست آورد.
جا دارد از مديران كرمان خودرو، مديران عامل شركتهاي حاضر در اين رقابتها مهندس اويني كه با حمايت هاي خود باعث گرديده يكي از تيمهاي خوب و مطرح شكل بگيرد تشكر گردد. اميدواريم كه اين نوع مسابقات تداوم داشته باشد .

گفت وگو با پيتركروگ، بلند قامت ترين بازيكن ليگ برتر:
با پاهايم جواب منتقدان را مي دهم
004104.jpg
مهدي غفاري
طعنه آميز است كه در حضور دروازه باناني چون كريس كوكلند، پيتركچ و استوارت تايلور، يك مهاجم عنوان بلند قامت ترين بازيكن ليگ برتر را از آن خود كند: پيتر كروگ، مهاجم ۲ متر و ۲۰ سانتي متر كه با انتقالي دو ميليون پوندي از آستون ويلا به ساوتهمپتون انتقال يافته. او در گفت وگو با مجله Match وضعيت خود در فصل جديد فوتبال جزيره را چنين ارزيابي مي كند.
* پيتر! جالب نيست كه بلند قامت ترين بازيكن ليگ برتر هستي؟
فوق العاده است! زماني كه به من نگاه مي كنيد، احتمالاً فكر مي كنيد فقط در بازي هوايي متبحر هستم، اما هنگامي كه صاحب توپ مي شوم، مي توانم نشان دهم در بازي زميني نيز توانا هستم. ديدن نمايشم براي مردم شايد جالب به نظر برسد!
* البته بيشتر قامت بلندتان جلب نظر مي كند.
- بله، گمان مي كنم با قامت بلند به دنيا گام نهاده ام! مردم مي گويند در جواني به يكباره و به صورتي نامتعارف قد كشيده ام، البته خودم بر اين باورم كه به صورت تدريجي رشد كرده ام! در مدرسه، بلند قامت  ترين شاگرد بودم و اكنون نيز هر جا كه مي روم، شخصي را كه بلند تر از خودم باشد را پيدا نمي كنم! حقيقتاً! لذت بخش است!!
* در جواني، با توجه به قامتي كه داشتيد، سعي نمي كردند حراست از دروازه را به شما واگذار كنند؟
- نه! هميشه عاشق بازي كردن با پاهايم بوده و علاقه اي به بازي كردن با دستانم نداشته ام. هرگز به خاطر نمي آورم كه درون دروازه ايستاده باشم، همواره دوست داشتم در داخل ميدان حضور داشته باشم و حركت كنم، معتقدم براي دروازه باني ساخته نشدم. هميشه جملات ثابتي براي جواب دادن به اين سؤال دارم.
* چه جوابي براي افرادي داريد كه گمان مي كنند فقط در بازي هوايي توانا هستيد؟
- به پاهايم اجازه مي دهم تا در اين زمينه صحبت كند! به مردم ثابت مي كنم تصور اشتباهي دارند. بعضي اوقات مي توانيد چنين برچسبي به من بزنيد. البته زماني كه تيم از توانايي ام در بازي هوايي سود مي برد. گاهي اوقات اين مسئله باعث مي شود اعصابم تحريك شود و بر هم بريزد، مي توانيد توپ را به من بسپاريد و آن گاه ثابت خواهم كرد روي زمين نيز مي توانم به خوبي هوا بازي كنم. هر باشگاهي كه عضوش بودم، كاملاً متوجه اين حقيقت شده.
* براي بازيكنان جوان بلند قامت، توصيه اي داريد؟
- اگر قامت بلندي داشته باشيد، همواره با اظهارات عجيب و غريب مردم مواجه خواهيد بود، هرچند در نهايت، توانايي هايتان است كه همه چيز را مشخص مي كند. اگر مدام تلاش كنيد و در ميدان نشان دهيد قادر به انجام حركات قابل توجهي هستيد، خيلي سريع موضع گيري نسبت به شما تغيير خواهد كرد و همه مي گويند آينده اي درخشان در انتظارتان است.
* دليل انتقال دو ميليون پوندي شما در تابستان به ساوتهمپتون چه بود؟
- ساوتهمپتون باشگاهي بزرگ براي شروع دوباره حرفه ام است، از حضور درآستون ويلا رضايت كامل داشتم، اما نهايتاً به ساوتمهپتون پيوستم. ساوتهمپتون، ورزشگاهي فوق العاده، هواداراني استثنايي و تركيبي بسيار عالي دارد! اميدوارم بتوانم مكاني ثابت در تركيب اصلي پيدا كنم و از حضور در اين باشگاه، حقيقتاً لذت ببرم.
* چرا در آستون ويلا شرايط برايتان به خوبي پيش نمي رفت؟
- در دو سال گذشته فراز و نشيب زيادي داشتم. در ويلا راحت بودم و دوستان زيادي در آنجا دارم، اما معتقدم به آن اندازه كه شايستگي داشتم، فرصت در اختيارم قرار نمي گرفت. زماني كه در تركيب اصلي به ميدان مي رفتم، احساس بسيار خوبي به من دست مي داد، اما متأسفانه بيشتر اوقات به نيمكت دوخته مي شدم.
* البته به نظر مي رسد در ساوتهمپتون نيز رقابت دشواري با ساير مهاجمان براي قرار گرفتن در تركيب اصلي داريد؟
- بسيار دشوار است، اما در هر باشگاهي بايد براي قرار گرفتن در تركيب اصلي، تلاش زيادي كنيد. اينجا چهار مهاجم خوب وجود دارند كه گمان مي كنم زوج من و جيمزبيتي مي تواند بسيار خطرناك باشد. البته معتقدم با مهاجمان كوچكي چون كيون فيليپس و برت اورمرود نيز مي توانم خوب كار كنم! در حال حاضر فقط به حضور در تركيب اصلي و گشودن دروازه حريفان فكر مي كنم.

سايه روشن
فدراسيون بايد سمندها را تحويل دهد
004122.jpg
گروه ورزشي: گلايه مندي بازيكنان تيم ملي فوتبال كشورمان ازمحقق نشدن وعده هاي مسئولان سازمان تربيت بدني درخصوص اهداي جوايز پيروزي بر اردن موجب شد تا نظرات علي كفاشيان معاون فني سازمان تربيت بدني را در اين زمينه جويا شويم.
كفاشيان در اين زمينه اظهار داشت: اين كه مهندس مهرعليزاده چنين وعده اي داده اند درست است، اما تحويل اين جوايز بر عهده فدراسيون فوتبال است.
معاون ورزشي سازمان تربيت بدني ادامه داد: مهندس مهرعليزاده پس از پيروزي مقابل اردن قول دادند تا به بازيكنان تيم ملي يك دستگاه خودرو سمند اهدا شود كه پس از آن ايشان به فدراسيون فوتبال دستوردادند تا اين وعده عملي شود و اينكه اين مسئله تا امروز محقق نشده احتمالا در گيرودار مسايل اداري و مكاتبات معمول بوده وگرنه دليلي ندارد كه اين قول و قرارها عملي نشود. رييس سازمان تربيت بدني به محقق شدن وعده هاي داده شده بسيار پايبند و پيگير هستند و من اميدوارم به زودي اين جوايز به بازيكنان تيم ملي اهدا خواهد شود.
مديرعامل باشگاه ذوب آهن در راه كوالالامپور:
رأي كنفدراسيون فوتبال آسيا قانونمند است

مدير عامل باشگاه ذوب آهن اصفهان براي مذاكره جهت حل و فصل موضوع محروميت بازيكنان اين تيم روز چهارشنبه عازم كوالالامپور (مالزي) مقر كنفدراسيون فوتبال آسيا (AFC) مي شود.
سعيد آذري در مورد اين سفر و مباحثي كه در طي آن مطرح خواهد شد گفت: به دنبال ايجاد شرايط و زمينه هايي هستيم تا بتوانيم بر اساس زمينه هاي ديپلماتيك اين موضوع را حل و فصل كنيم و دلايل و مداركي را نيز براي ارايه به (AFC) فراهم كرد ه ايم اما بايد توجه داشت كه راي صادره از سوي كنفدراسيون فوتبال آسيا كم تر قابل تغيير است.
آذري در ادامه خاطر نشان كرد: در كنار تصميم گيري (AFC) كميته  انضباطي باشگاه ذوب آهن نيز در نشستي به مرور اين موضوع و رفتار بازيكنان ذوب آهن خواهد پرداخت تا بتوانيم راهكاري را براي جلوگيري از بروز چنين مسايلي در آينده تدوين كنيم.
وحيد هاشميان:
نتيجه بسيار خوبي برابر آلمان مي گيريم

004116.jpg
بازيكن تيم ملي فوتبال كشورمان، گفت: ديدار ايران با آلمان براي مردم و روساي فدراسيون فوتبال آلمان از اهميت ويژه اي برخوردار است و آنها براي نتيجه  اين ديدار حساسيت زيادي قائل هستند.
وحيد هاشميان اظهار داشت: كلينزمن زير ذره بين شديد مطبوعات و مردم آلمان قرار دارد و او مي خواهد با كسب يك نتيجه  خوب در اين ديدار توانايي هاي خود را نشان دهد.
وي درباره  انعكاس ديدار دوستانه  تيم ملي ايران برابر آلمان در مطبوعات اين كشور، گفت: خبرنگاران آلماني بسيار مشتاق هستند كه به تهران بيايند و مدام از من درباره  جو استاديوم آزادي سوال مي پرسند و زماني كه به آنها مي گويم يكصد هزارنفر براي تماشاي اين ديدار به ورزشگاه مي آيند متعجب مي شوند.
هاشميان از تماشاگران و هواداران تيم ملي فوتبال كشورمان درخواست كرد در ديدار روز شنبه فرهنگ والاي ايرانيان را به مردم آلمان و بازيكنان اين كشور
نشان دهند تا رابطه  فوتبال دو كشور همچنان مثبت ادامه يابد. وي گفت: بازيكنان ملي پوش بايرن مونيخ از من مدام در مورد اين ديدار سوال مي كنند و بسيار مايل هستند كه بدانند ايران در چه جايگاهي از فوتبال دنيا قرار دارد.
هاشميان به مصدوميت فاهرنهورست اشاره كرد و گفت: در بازي برابر وردربرمن او از من در مورد فوتبال ايران پرسيد و قرار شد پس از اين ديدار پيراهن هاي يكديگر را با هم عوض كنيم ولي پس از شكستگي بيني او كلينرمن او را خط زد و به جاي او كريستين ورنز به تيم ملي آلمان دعوت كرد.
وي درباره  تيم ملي آلمان، گفت: افراد دعوت شده به اردوي آلمان از بهترين بازيكنان اين كشور هستند اما ايران نيز تيم بسيار خوبي است كه ان شاء الله با دوندگي زياد در اين ديدار نتيجه  بسيار خوبي را به دست خواهيم آورد.
هاشميان در پايان درباره  زمان پيوستنش به اردوي تيم ملي، خاطرنشان كرد: هنوز زمان دقيق آمدنم به ايران مشخص نيست.
وحيد شمسايي:
حقانيت فوتسال ايران را به اثبات مي رسانيم

بازيكن تيم ملي فوتسال كشورمان گفت: حضور در تورنمنت بحرين مي تواند پيش بازي هاي بسيار خوبي براي جام جهاني تايوان باشد و ما در اين تورنمنت خود را براي مسابقات جام جهاني آماده خواهيم كرد.
وحيد شمسايي اظهار كرد: تمرينات خود را پس از يك هفته تعطيلي آغاز كرديم و تا شروع مسابقات جام جهاني به نهايت آمادگي براي حضور در اين رقابت ها خواهيم رسيد.
وي در مورد تيم هاي هم گروه تيم ملي كشورمان در رقابت هاي جام جهاني گفت: هشت بازيكن تيم ملي فوتسال آرژانتين در ليگ ايتاليا بازي مي كنند و از اين تيم شناخت كافي داريم؛ در واقع آرژانتين اصلي ترين حريف تيم ملي است. پرتغال هم تيم سوم دوره  قبلي جام جهاني است و بايد مراقب اين تيم باشيم.
شمسايي اظهار اميدواري كرد: در جام جهاني نتايج خوبي را به دست خواهيم آورد و حقانيت فوتسال خود را در دنيا ثابت خواهيم كرد.
وي درباره  پيشنهادهاي تيم هاي اروپايي، گفت: از تيم هاي اسپارتاك مسكو و والنسيا پيشنهادهاي بسيار خوبي دارم، اما هم اكنون فكر خود را براي حضور در جام جهاني متمركز كرده ام.

خبرها و نگاه ها
هشدار دوباره يوفا به سوييس و اتريش
004113.jpg
گروه ورزشي: اتحاديه فوتبال اروپا، يوفا براي دومين بار به اتريش و سوييس براي ميزباني رقابت هاي يورو ۲۰۰۸ هشدار داد.
يوفا تهديد كرد در صورت ساخته نشدن ورزشگاه جديدي در زوريخ، ميزباني رقابت هاي جام ملت هاي اروپا را از اين دو كشور پس مي گيرد.
ويليام گيلارد، سخنگوي يوفا در اين باره به AP گفت: «نامه اي را به امضاي رئيسمان براي تكرار و گوشزد وظايف سران سوييس فرستاده ايم. در اين نامه به نااميدي يوفا براي ساخته شدن ورزشگاه جديدي در زوريخ اشاره شده است. ۲۲ سپتامبر سوييسي ها اين نامه را دريافت كردند.»
همچنين يوفا تنها يك سال به اين دو كشور فرصت داده تا تضميني براي شرايط مالي خود ارائه كنند.
اگر همسايگان رشته كوه هاي آلپ، يوفا را راضي نكنند، ميزباني يورو ۲۰۰۸ به يكي از كشورهاي سوئد، روسيه و مجارستان يا به طور مشترك به يونان- تركيه، دانمارك- فنلاند- نروژ و كرواسي- بوسني هرزه گوين داده مي شود.
متن نامه يوفا به امضاي لنارت يوهانسن رييس اين اتحاديه و لارس اولسن رييس اجرايي آن در روزنامه Sonntags Zeitung منتشر شده است: «يوفا مي تواند به كشورهايي كه براي ميزباني اين رقابت ها شكست خورده بودند شانس ديگري بدهد و ميزباني يورو ۲۰۰۸ به آنها برسد.»
يوفا از سوييس و اتريش مي خواهد تمام ورزشگاه براي تبليغات آزاد باشند و برنامه مشخصي براي فروش بليت ها و جدا كردن تماشاگران رقيب در اين ورزشگاه ها ارائه كنند.
هنوز سران اتحاديه فوتبال سوييس درباره اين نامه تهديد آميز اظهار نظر نكرده اند.
داود حقدوست :
روز به روز بهتر مي شويم

004119.jpg
استقلال روز به روز به شرايط آرماني نزديك مي شود و اميدواريم در بازي هاي آينده به روند رو به رشد خود ادامه دهيم.
داود حقدوست مدافع تيم فوتبال استقلال تهران با بيان مطلب فوق افزود: در ديدار مقابل پگاه نيز چهره خوبي از خود به نمايش گذاشتيم و موفق شديم سه امتياز بازي را از آن خود نماييم. وي در خصوص ميزان آسيب ديدگي خود گفت: در اين مسابقه ضربه محكمي به زانويم خورد كه اين ضربه موجب شده تا نتوانم بطور كامل در تمرينات حضور داشته باشم، اما با اين وجود منتظر هستم تا پزشكان در اين مورد اظهارنظر كرده تا ببينم شرايط در آينده به چه شكلي خواهد بود.
حقدوست در مورد عملكرد خود در استقلال خاطرنشان كرد: تلاش مي كنم تا اعتماد كادر فني را به خود جلب نمايم و خوشبختانه تا امروز نيز ارتباط صميمانه و دوستانه اي بين بازيكنان و كادر فني وجود داشته و اميدوارم همين ارتباط و صميميت زمينه ساز موفقيت ما در رقابت هاي ليگ امسال باشد.
وي در پايان در خصوص پيكان تيم فصل گذشته خود گفت: انتظار دارم پيكان همانند گذشته در عملكرد خود موفق باشد. من بعنوان بازيكني كه سالها در اين تيم زحمت كشيده ام دوست دارم كه اين تيم در مسير موفقيت گام بردارد و بتواند در پيشبرد فوتبال كشور نقش اساسي داشته باشد.
مربي تيم ملي فوتبال آلمان:
اشتباهات جام جهاني ۹۸ رابرابر ايران جبران مي كنيم

كلينزمن در بازي با ايران با به كار گرفتن بازيكنان جوان تصميم دارد آنها تجربه  خوبي را به دست آورند.
در گزارش ويژه  روزنامه  دي ولت آمده است: « يوآخيم لو، دستيار يورگن كلينزمن سرمربي تيم فوتبال آلمان در اين باره گفت:« براي بازي مقابل تيم ملي ايران از چيدمان ۲ـ ۴ـ ۴ استفاده خواهيم كرد. ديدار برابر ايران فرصت مناسبي براي جوانانمان است تا بتوانند برابر صدهزار تماشاگر ايراني تجربه  خوبي كسب كنند. كلينزمن بازي با ايران را فقط آماده سازي تيم براي بازي هاي جام جهاني ۲۰۰۶ نمي داند، بلكه آن را فرصتي براي جوانان مي داند كه از اين بازي تجربه كسب كنند. چرا كه سفر به هر كشوري مي تواند تجربه هاي زيادي را به دست آورد.»
دستيار كلينزمن درباره ي تركيب جديد تيم آلمان گفت:«بازيكناني چون دتمار هامان و اليور نوويل روي نيمكت مي نشينند و نفراتي مانند هوث و ورنز به زمين خواهند رفت. تيم ملي فوتبال آلمان در مسابقات جام جهاني ۱۹۹۸ برابر تيم ملي ايران بازي كرد كه در آن بازي مشكلات فراواني داشتيم و اين ديدار مي تواند به ما نشان دهد كه مشكلات گذشته مان برطرف شده يا نه. كلينزمن روز پنجشنبه تمامي ۲۰ بازيكن انتخابي اش را در هتل هيلتون (آزادي) جمع مي كند. تيم ملي آلمان در اين روز تمرين خواهد داشت.»

ورزش
ادبيات
اقتصاد
اجتماعي
سياست
علم
كتاب
موسيقي
|  ادبيات  |  اقتصاد  |   اجتماعي  |  سياست  |  علم  |  كتاب  |  موسيقي  |  ورزش  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |