موبايل هيوندا وارد بازار شد
موج: هفته گذشته هيوندا ورود خود به بازار گوشي تلفن همراه را با معرفي ۲۰ مدل جديد گوشي به جهان اعلام كرد.
اين گزارش حاكي است هيوندا ورود خود به اين بازار را از خاورميانه كه يكي از بازارهاي هدف اين شركت در آينده است، آغاز كرده است.
مدير بخش خاورميانه هيوندا در اين باره گفت: هيوندا معتقد است عرضه نخستين گوشي هاي ساخت اين شركت در دوبي كه مركز اين بازار در خاورميانه به شمار مي رود، نقش بسيار مؤثري در تحقق اهداف تجاري هيوندا در اين منطقه دارد.
كاهش نرخ مكالمات اينترنتي
گروه دانش: شركت اينترنتي AT&T قيمت مكالمات اينترنتي خود را ۵ دلار كاهش داد.
در واقع اين شركت نرخ مكالمات اينترنتي را از ۳۵ دلار به ۳۰ دلار كاهش داده است.
به دنبال اين مسئله شركت Vonage Inc نيز قيمت مكالمات اينترنتي خود را از ۳۰ دلار به ۲۵ دلار كاهش داد.
اين دو شركت اعلام كردند اگر چه قيمت مكالمات خود را كاهش داده اند اما اين مسئله فقط براي جلب كاربران و كاهش هزينه پرداختي آنها است و اين تحول تأثيري بر كيفيت مكالمات نداشته و برقراري ارتباط بدون اختلال و حتي بهتر از گذشته امكان پذير است.
به عقيده تحليلگران اقتصادي اين كاهش قيمت به منظور شكست ساير رقبا بوده اما اين دو شركت هدف اصلي خود از اين تحول را خدمات رساني ارزان اعلام كرده اند. با اين همه بسياري از شركت هاي خدمات اينترنتي نگران مشكلات اقتصادي آتي ناشي از اين تحول قيمت هستند.
همكاري نوكيا و اينتل براي توسعه تلفن هاي همراه
موج: دو شركت بزرگ نوكيا و اينتل براي توسعه نسل تلفن هاي هوشمند كه با سيستم Symbian كار مي كنند همكاري خواهند كرد.
اينتل، بزرگترين شركت سازنده چيپ جهان، بسيار مايل است تا وارد عرصه رقابت ساخت و توليد تلفن ها شود و در يك تجارت با شركت بزرگ نوكيا، بزرگترين سازنده تلفن همراه جهان، مي تواند براي پيش افتادن از رقبايي مانند شركت هاي Texas Instrument و STMicroelectronic، (سازندگان بزرگ چيپ هاي تلفن همراه)، بسيار تأثيرگذار باشد.