شنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۲۰ - Oct 9, 2004
برنامه هاي مايكروسافت براي ارائه نرم افزارهاي جديد به زبان فارسي
003156.jpg
ايسنا: شركت مايكروسافت برنامه هاي جديد خود را براي ارائه نرم افزارهاي جديد به زبان هاي فارسي و عربي طراحي كرده است و مي كوشد تا دامنه مخاطبان خود را در كشورهاي فارسي زبان گسترش دهد.
محمد هايدر مدير كل روابط عمومي و بازاريابي شركت مايكروسافت در جيتكس با اعلام اين مطلب گفت: ايران يكي از كشورهاي بسيار مهم منطقه در خصوص فناوري اطلاعات است كه بازار بسيار بزرگي براي تمامي شركت هاي نرم افزاري و سخت افزاري به حساب مي آيد كه اين وضعيت را نيز مديون جمعيت جوان و مشتاقي است كه در زمينه هاي علمي و فناوري هاي تكنولوژيكي جزو بهترين ها هستند.
وي گسترش محصولات مايكروسافت را در جيتكس ۲۰۰۴ داراي رشدي بالغ بر ۳۰ درصد دانست و افزود: تنوع محصولات اين شركت در مقايسه با سال هاي گذشته چند برابر شده است و اين به دليل بازاريابي اين شركت روي نمايشگاه هاي گذشته بوده است.
هايدر گفت: دراين دوره مايكروسافت ورژن جديدي از ويندوز XP و ۲۰۰۰ را عرضه كرده است كه تفاوت هاي زيادي از انواع قديمي خود دارد، همچنين دستگاه هاي محافظ و امنيتي ويندوزهاي مختلف، ويروس  ياب هاي اينترنتي و بعضي از مسائل سخت  افزاري از جمله مواردي هستند كه مايكروسافت عرضه كرده است.
مدير كل روابط عمومي و بازاريابي شركت مايكروسافت در خصوص رقابت اين شركت با لينوكس، گفت: شركت لينوكس يكي از شركت هاي نرم افزاري قديمي است كه حدود ۱۰ سال است در اين زمينه كار مي كند از اين رو رقيبي خوب و مفيد براي ما به شمار مي رود، اما در حال حاضر ما در حال رقابت تنگاتنگ با اين شركت هستيم و اين رقابت نيز براي هر دو شركت سازنده است.وي در خصوص خبرهاي منتشر شده درباره ارائه مجاني ويندوزهاي مختلف در كشورهاي آسيايي، گفت: براي اين كه با مخاطبان صادق باشيم بايد بگويم كه اين عرضه كاملاً مجاني نخواهد بود، اما ميزان آن نيز زياد چشمگير نيست.

ياهو دگرگون مي شود
003135.jpg
گروه دانش- سها دادمند: صفحه اصلي سايت yahoo به زودي متحول شده و از شكل ساده و قديمي خود خارج مي شود.
جولي هرندين سخنگو و طراح سايت ياهو مي گويد: تحول در صفحه اصلي هر سايتي باعث جلب توجه كاربران و مراجعه بيشتر به آن سايت مي شود. مردم دوست دارند سايت مورد علاقه و مورد استفاده آنها دائماً  متحول شده و به روز باشد.
بنا بر گزارش هاي رسيده تحولات ايجاد شده در صفحه اصلي yahoo عبارتند از:
تغيير شكل اخبار هواشناسي به طوري كه هر كاربر با وارد كردن كد شهر محل سكونت خود مي تواند از وضعيت هوا آگاه شود.
اخبار مهم روز (Head lines) ، بالاي  صفحه اصلي آورده شده و اخبار دائماً  تغيير خواهند كرد.
به عبارتي هر چند دقيقه يك بار اخبار مهم جابه جا مي شوند. علاوه بر آن سه دكمه يا علامت بالاي صفحه تعبيه مي شود كه كاربران با انتخاب هر يك مي توانند از سرويس ويژه اي كه yahoo در اختيار آنها قرار مي دهد استفاده كنند. بخش جست وجوگر yahoo افزايش حجم يافته و به اين ترتيب كار جست وجو دقيق تر انجام خواهد شد.از سوي ديگر كاربران مي توانند بخش yahoo my را با دقت بيشتر و به دلخواه خود طراحي كنند چرا كه تسهيلات ويژه اي به اين بخش افزوده شده است. سايت yahoo در اين زمينه از سايت هاي ديگر پيشي گرفته است.
در نهايت اين كه yahoo سعي دارد بخش RSS را فعال كند تا زمينه برقراري ارتباط با ساير سايت ها بيشتر و بهتر از گذشته فراهم شود و هر كاربر در صورت علاقه به استفاده دائمي از سايتي خاص آن را به سرعت به بخش my yahoo وارد كند.براساس برنامه ريزي هاي انجام شده، از هفته هاي آتي، كاربران yahoo شاهد تحولات ذكر شده خواهند بود و احتمالاً  بر شمار كاربران اين سايت نيز افزوده مي شود.

جديدترين رايانه سوني
003144.jpg
موج: ظرفيت هارد درايو جديدترين مدل رايانه pc شركت سوني برابربا يك هزار گيگابايت است به طوري كه مي توان برنامه هفت كانال تلويزيوني را به مدت يك هفته به طور كامل روي آن ذخيره كرد.
بنا بر اين گزارش، عرضه رايانه مدل Vaio Type X سوني از بيستم نوامبر در ژاپن آغاز مي شود.
بهاي اين رايانه شخصي چهار هزار و ۷۰۰ يورو اعلام شده است.
سخنگوي شركت سوني در اين باره گفت: ويژگي مثبت رايانه جديد سوني اين است كه به كاربران امكان مي دهد تمامي اطلاعات و برنامه هاي صوتي و تصويري دلخواه خود را در حافظه اين رايانه ذخيره كنند بدون اين كه ناگزير به حذف برنامه هاي ذخيره شده قبلي باشند.
سوني قصد دارد به زودي عرضه رايانه Vaio Type X در خارج از بازار ژاپن را آغاز كند.در اين رايانه ابزارهاي ويژه اي براي ذخيره برنامه هاي تلويزيوني در نظر گرفته شده است.
اين گزارش حاكي است كاربران مي توانند برنامه هاي تلويزيوني ذخيره شده را با عناويني نظير ورزشي، هنري و غيره طبقه بندي و زمان آن را تنظيم كنند.
اين رايانه قديمي ترين اطلاعات ضبط شده را كه ذخيره نشده اند به صورت خودكار از حافظه پاك مي كند.
اين رايانه براي اولين بار در نمايشگاه CEATEC چين به نمايش درآمد.

سيستم جديد SBC
003147.jpg
گروه دانش- مهتاب خسرو شاهي: شركت كامپيوتري- مخابراتي SBC اعلام كرد به زودي سيستمي با چهار قابليت همزمان چون Fax، e-mail ،Vaicemail و برقراري ارتباط با اينترنت و تلفن را راه اندازي خواهد كرد.
دونا هاريسون، سخنگو و برنامه ريز شركت SBC در اين خصوص مي گويد: تصميم داريم سيستمي با چهار قابليت همزمان راه اندازي كنيم تا ديگر نيازي به استفاده از دستگاه هاي متعدد براي دريافت پيغام نباشد.
SBC در ماه هاي اخير با ركود اقتصادي شديدي روبه رو بوده است و طراحي اين سيستم تحولي چشمگير در زمينه اقتصاد اين شركت خواهد بود.چرا كه تجهيز شركت هاي كامپيوتري- مخابراتي به سيستم هاي مدرن رقابت در اين عرصه را مشكل تر كرده است.
SBC براي طراحي اين سيستم برنامه ريزي دقيق و هزينه بالايي در نظر گرفته است. علاوه بر اين از هم اكنون SBC در حال برقراري ارتباط مخابراتي به منظور دريافت سرويس هاي عالي از شركت هايي چون Vonage Hddivgs و AT&T است.
از سوي ديگر به احتمال بسيار زياد SBC مجهز به CellularService از سوي شركت Cingalar Wirelless نيز خواهد شد كه در اين صورت هزينه برقراري ارتباط با اين مركز ۳ دلار و در غير اين صورت يك دلار خواهد بود.

«آرسنيك» مي تواند براي معالجه سرطان خون  مؤثر باشد
003138.jpg
بي بي سي: بر اساس تحقيقات تازه اي كه در ايران انجام شده است، يك ماده سمي كه براي نابود كردن گياهان هرزه به كار مي رود و نويسندگان كتاب هاي جنايي به عنوان سلاحي مرگبار به آن علاقه  زيادي نشان مي دهند ممكن است براي درمان سرطان خون مفيد باشد.
گروهي از پژوهشگران ايران به سرپرستي دكتر اردشير قوام زاده مي گويد كه آرسنيك تري اكسيد (Arsenic trioxide) را مي توان به عنوان خط اول معالجه سرطان حاد خون يا اي پي ال (acute promyelocytic Leukemi) به كار گرفت.
آنها دريافتند كه پس از دو دوره درمان، علائم بيماري در بيش از ۹۰ درصد از ۶۳ بيمار مورد مطالعه، كاملاً ناپديد شد.
با اين حال كارشناسان بريتانيايي مي گويند كه شيوه هاي سنتي و استاندارد شيمي درماني، احتمالاً هنوز در كشورهاي غربي كاربرد وسيع تري خواهد داشت.آرسنيك تري اكسيد هم اكنون در بسياري كشورها به عنوان خط دوم معالجه سرطان خون به كار مي رود.
سالانه ۲۰ هزار نفر در سراسر جهان به بيماري سرطان خون مبتلا مي شوند.
اما معالجات اوليه در اكثر بيماران شامل شيمي درماني و همزمان تجويز آترا (ماده اي كه با ويتامين A ساخته مي شود) است.اين شيوه معاجله در ۶۰ تا ۸۰ درصد موارد، بيماران را پنج سال زنده نگاه مي دارد.
اما دانشمندان در دانشكده علوم پزشكي دانشگاه تهران در مطالعه خود دريافتند كه ۵/۸۸ درصد بيماران هنوز پس از ۳۴ ماه زنده بودند.
مرگ سلول ها
بر اساس اين مطالعه كه در سازمان اروپايي تحقيقات و معالجه سرطان در ژنو عرضه شد، اين شيوه همچنين مي تواند براي معالجه ساير سرطان ها مانند سرطان مايلوماي چندگانه (نوعي سرطان مغز استخوان) مؤثر باشد.
آرسنيك تري اكسيد از طريق ايجاد تغييراتي در سلول هاي سرطاني كه باعث مرگ آنها مي شود عمل مي كند.پژوهشگران گفتند كه همچنين به نظر مي رسد اين ماده ژني را كه مسئول توليد يك پروتئين معيوب است تصحيح مي كند. توليد اين پروتئين منجر به سرطان خون مي شود.اين نخستين باري نيست كه دانشمندان متوجه مي شوند آرسنيك تري اكسيد در درمان سرطان خون مؤثر است.
مطالعه اي در چين كه پيشتر در سال جاري انجام شد نشان داده كه آرسنيك زماني كه در تركيب با آترا تجويز شود معالجه اي مؤثر است.
دكتر اردشير قوام ازده، رئيس بخش هماتولوژي و انكولوژي بيمارستان شريعتي گفت: اين بدان معني است كه اكنون شيوه معالجه تازه اي در اختيار داريم كه به شيوه هاي سنتي شيمي درماني اتكا نمي كند و مي توان آن را به عنوان نخستين خط درمان اي پي ال به بيمار ارائه كرد.
او همچنين افزود: به علاوه اگر اين دارو و ساير داروهاي مؤثر مانند آترا را در دسترس داشته باشيم، اكثر بيماران از پيوند مغزاستخوان بي نياز خواهند شد.
نگراني
اما دكتر ديويد گريمويد، از دانشكده پزشكي گايز، كينگز و سن توماس در بريتانيا گفت كه بعيد است آرسنيك تري اكسيد در بريتانيا به عنوان خط اول معالجه باب شود.
وي گفت پزشكان نسبت به بروز عوارض قلبي و كبدي ناشي از تجويز آرسنيك تري اكسيد هنوز نگراني هايي دارند.وي گفت: شيمي درماني هنوز يك شيوه بسيار موثر داشت.
در كشورهاي غربي، كه منابع و امكانات لازم براي انجام دوره هاي طولاني و فشرده شيمي درماني وجود دارد، تا جايي كه من مي بينم آرسنيك به عنوان خط اول درمان كاربردي نخواهد داشت.با اين حال او اذعان كرد كه اين شيوه ممكن است براي درمان افراد سالخورده كه اغلب در جريان فرآيند معالجه دچار مرگ زودهنگام مي شوند مؤثر باشد.وي افزود: نكته جالب در مورد اين مطالعه اين است كه مستقيماً به علل ريشه اي سرطان خون حمله مي كند كه براي كشورهاي در حال توسعه كه منابع كمتري در اختيار دارند كاملاً مناسب است.

راهي جديد براي جلوگيري از سرايت بيماري ايدز
ايتكا: شركت نانوتكنولوژي استراليا، با صرف بودجه اي معادل ۴/۵ ميليون دلار موفق به كشف راهي جديد براي جلوگيري از سرايت بيماري هاي مسري از جمله ايدز شد.
استرافارما با همكاري مركز پيشگيري از امراض استراليا و شركت هاي معتبر پزشكي ميكروباسيدزهايي ساختند كه مانع گسترش بيماري ايدز خواهند شد.
ارايه چنين روش هايي در برابر بيماري هاي مهلك و پيشگيري قبل از وقوع مانند مجهزسازي خودروها به كمربندهاي ايمني و كيسه هاي هوا به جاي فراهم سازي تخت هاي بيمارستان براي قربانيان است.
ميكروباسيدزها ميزان ابتلا به طيف زيادي از بيماري هاي پوستي و مقاربتي و ايدز را كاهش مي دهد.

آن لاين
موبايل هيوندا وارد بازار شد
003150.jpg
موج: هفته گذشته هيوندا ورود خود به بازار گوشي تلفن همراه را با معرفي ۲۰ مدل جديد گوشي به جهان اعلام كرد.
اين گزارش حاكي است هيوندا ورود خود به اين بازار را از خاورميانه كه يكي از بازارهاي هدف اين شركت در آينده است، آغاز كرده است.
مدير بخش خاورميانه هيوندا در اين باره گفت: هيوندا معتقد است عرضه نخستين گوشي هاي ساخت اين شركت در دوبي كه مركز اين بازار در خاورميانه به شمار مي رود، نقش بسيار مؤثري در تحقق اهداف تجاري هيوندا در اين منطقه دارد.
كاهش نرخ مكالمات اينترنتي
003153.jpg
گروه دانش: شركت اينترنتي AT&T قيمت مكالمات اينترنتي خود را ۵ دلار كاهش داد.
در واقع اين شركت نرخ مكالمات اينترنتي را از ۳۵ دلار به ۳۰ دلار كاهش داده است.
به دنبال اين مسئله شركت Vonage Inc نيز قيمت مكالمات اينترنتي خود را از ۳۰ دلار به ۲۵ دلار كاهش داد.
اين دو شركت اعلام كردند اگر چه قيمت مكالمات خود را كاهش داده اند اما اين مسئله فقط براي جلب كاربران و كاهش هزينه پرداختي آنها است و اين تحول تأثيري بر كيفيت مكالمات نداشته و برقراري ارتباط بدون اختلال و حتي بهتر از گذشته امكان پذير است.
به عقيده تحليلگران اقتصادي اين كاهش قيمت به منظور شكست ساير رقبا بوده اما اين دو شركت هدف اصلي خود از اين تحول را خدمات رساني ارزان اعلام كرده اند. با اين همه بسياري از شركت هاي خدمات اينترنتي نگران مشكلات اقتصادي آتي ناشي از اين تحول قيمت هستند.
همكاري نوكيا و اينتل براي توسعه تلفن هاي همراه
003141.jpg
موج: دو شركت بزرگ نوكيا و اينتل براي توسعه نسل  تلفن هاي هوشمند كه با سيستم Symbian كار مي كنند همكاري خواهند كرد.
اينتل، بزرگترين شركت سازنده چيپ جهان، بسيار مايل است تا وارد عرصه رقابت ساخت و توليد تلفن ها شود و در يك تجارت با شركت  بزرگ نوكيا، بزرگترين سازنده تلفن همراه جهان، مي تواند براي پيش افتادن از رقبايي مانند شركت هاي Texas Instrument و STMicroelectronic، (سازندگان بزرگ چيپ هاي تلفن همراه)، بسيار تأثيرگذار باشد.

تولد جستجوگر جديد
گروه دانش: سرويس جستجو گر جديدي به نام «Clusty» روز سه شنبه هفته گذشته راه اندازي شد.
اين سايت با سرويس جستجوگر جديد با هدف جستجو و تحقيق و اطلاع رساني در زمينه «سلاح هاي هسته اي»، «كشور كره» و «تروريسم» به وسيله Pittslourgh-based vivisimo Inc راه اندازي شده است. اكنون اين سايت به صورت آزمايشي راه اندازي شده است.نشاني اينترنتي اين سايت «http:// www.clusty.com» است.

ساخت تايرهاي بدون هوا
ايتكا: به همت مركز تحقيقات تايرسازي ميشلين، با اختراع و نوآوري توليد تايرهاي بدون باد شاهد تحولي شگرف در حمل و نقل و پيشرفت سيستم رانندگي خواهيم شد.
از آنجا كه اين تايرها با فشار هوا باد نشده اند، پنچر نمي شوند و ديگر احتياجي به لاستيك زاپاس نيست. روكش اين تايرها در هنگام آسيب ديدگي به راحتي قابل تعويض است. اين تايرها مخصوص جاده هاي پر از دست انداز توليد شده اند و به اندازه خود وسيله نقليه عمر مي كنند.

توسعه كاربردي انرژي باد
ايتكا: انجمن انرژي باد آمريكا اعلام كرد كه تا سال ۲۰۰۵ بودجه اعتباري توليدات از طريق انرژي باد تثبيت خواهد شد.
مجلس آمريكا با تصويب اين لايحه، در نظر دارد بودجه اي براي ارتقاء كاربرد سيستم هاي مادي را در منازل، مزارع و كارخانجات صرف كند.
مدير اجرايي پروژه با ابراز خرسندي از تصويب اين لايحه ابراز اميدواري كرد كه انرژي باد تا سال ،۲۰۲۰ شش درصد از نيروي برق جهان را توليد كند.

دانش انفورماتيك
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |