شنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۲۰ - Oct 9, 2004
پس از چند دهه جنگ و در ميان تدابير امنيتي شديد
انتخابات افغانستان امروز برگزار مي شود
گزارش خبرنگار اعزامي همشهري به افغانستان از اوضاع كابل چند ساعت پيش از انتخابات
003231.jpg
امروز براي نخستين بار در چهل سال اخير مردم افغانستان به پاي صندوقهاي راي خواهند رفت.
در اين انتخابات رئيس جمهور جديد افغانستان كه داراي اختيارات زيادي خواهد بود با راي حدود ۱۰ ميليون افغاني واجد شرايط انتخابات برگزيده مي شود. تاكنون ۷/۹ميليون افغاني برگه هاي انتخاباتي را دريافت كرده اند كه اين تعداد ۹۰درصد افراد واجد شرايط در افغانستان است.
با توجه به ميزان بالاي بيسوادي در افغانستان، اين تعداد مويد اين ديدگاه است كه مردم افغانستان پس از سالها جنگ و خونريزي اكنون در انديشه زندگي در صلح و آرامش هستند.نامزدهاي انتخابات هر كدام با ديدگاهي كه نشات گرفته از تمايلات گروهي و قومي است به صحنه انتخابات قدم گذاشته اند.
جمعيت اسلامي كه خود را وارث نيروهاي جهادي مي داند حافظ منصور را به ميدان آورده است. او نشريه پيام مجاهد را منتشر مي كند كه در آن حامد كرزاي به طرفداري از قوم پشتون متهم مي شود.
در شمال ژنرال دوستم كانديد قوم ازبك است. اين جنگ سالار قديمي كه تاكنون چندين بار ديدگاه هاي خود را با اوضاع حاكم وفق داده است اميدوار است با توجه به پيشينه نظامي خود آراي شمال را به خود اختصاص دهد.ولي او اكنون رقيبان ديگري را نيز پيدا كرده است چند دستگي در شمال مي تواند به نفع حامد كرزاي باشد.كريم خليلي كه از طرف كرزاي به عنوان يكي از معاونان حامد كرزاي نامزد شده است آرايي را براي حامد كرزاي به ارمغان خواهد آورد. كرزاي با اين تصميم اميدوار است آراي قوم هزاره را كه خليلي يكي از نمايندگان اصلي آنهاست به دست آ ورد. يونس قانوني نيز به عنوان يكي از رقيبان مهم حامد كرزاي به ميدان رقابت آمده است.
يونس قانوني تنها نامزدي است كه گفته مي شود مي تواند با حامد كرزاي به رقابت بپردازد. اين وزير پيشين كه از قوم تاجيك است در كنار ژنرال دوستم صحنه گردان اصلي انتخابات امروز افغانستان را تشكيل مي دهند.
با توجه به گستردگي كشور نتيجه انتخابات به اواخر هفته موكول شده است. مهاجران افغاني كه تا پانزدهم مهرماه فرصت دريافت كارت و شركت در انتخابات را داشتند نيز مي توانند با حدود ۱۰درصد از كل شركت كنندگان در اين انتخابات تاثيرگذار باشند. با همراهي سازمان ملل امكان شركت آنان در اين انتخابات در ايران و پاكستان فراهم شده است.
در آستانه برگزاري انتخابات چندين گروه نظامي با حمله به مراكز نيروهاي پاسدار صلح و انتشار بيانيه هايي مردم را به عدم شركت در انتخابات ترغيب كرده اند. در چند روز اخير با حمله به نيروهاي ائتلاف بيش از سي نفر كشته و تعداد زيادي نيز مجروح شده اند. ۴۸ هزار نيروي پليس با بيست هزار سرباز آمريكايي و ۱۰ هزار نيروي بين المللي مسئوليت برگزاري انتخابات را به عهده دارند. در پي انفجار در منطقه ديپلماتيك كابل، پايتخت افغانستان، نيروهاي مسلح افغان و آمريكايي اين منطقه را مسدود كرده اند.رئيس پليس كابل گفت: يك راكت در نزديكي مقر نيروهاي ائتلاف تحت رهبري آمريكا منفجر شد. اين انفجار تلفاتي در پي نداشت. دركنار سفارت آلمان نيز راكتي فرود آمد، اما منفجر نشد.
در واشنگتن، يكي از سخنگويان وزارت امور خارجه آمريكا تاييد كرد كه در فاصله ۲۰۰ متري محوطه سفارت آمريكا يك انفجار راكتي رخ داد كه تلفاتي در بر نداشت.
پرتاب اين راكت ها يك روز قبل از انتخابات رياست جمهوري افغانستان صورت مي گيرد. پيكارجويان حكومت سابق طالبان گفته اند اين انتخابات را مختل خواهند كرد. اما دولت افغانستان گفته است اطمينان دارد انتخابات با وجود اين تهديدها، برگزار خواهد شد. در همين حال،  علي احمد جلالي، وزير كشور افغانستان روز پنجشنبه، گفت: هيچكس نمي تواند مانع برگزاري اين انتخابات شود.

دادستان تهران خبر داد
برخورد قاطع با اراذل و اوباش
ملاك تعيين قاضي و افسر نمونه
خبرگزاري فارس: دادستان عمومي و انقلاب تهران با اعلام اين كه تاكنون حدود دو هزار نفر از مجرمين حرفه اي تهران مورد شناسايي قرار گرفته و شناسنامه دار شده اند، از تشكيل سه ستاد كاري به منظور تأمين امنيت شهروندان، كنترل مجرمين حرفه اي و پيگيري پرونده هاي باندي در دادسراي تهران خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب تهران، سعيد مرتضوي، دادستان تهران پنجشنبه گذشته در جمع فرماندهان نيروي انتظامي تهران بزرگ گفت: مسئله اي كه همواره به مجموعه دادسراي تهران تأكيد نموده ام و در اينجا نيز لازم به تأكيد مضاعف مي دانم مسئله برخورد شديد با اراذل و اوباش است كه اين برخورد شديد با اراذل و اوباش از افتخارات مجموعه نيروي انتظامي و دادسراي عمومي و انقلاب تهران در نظام مقدس جمهوري اسلامي است.
قاضي مرتضوي گفت: در اينجا از نيروي انتظامي مي خواهم كه به اشد احوال با چنين افرادي برخورد نمايد به گونه اي كه اين فرقه جرات هيچگونه اقدام و تعرض به اموال و نواميس مردم را نداشته باشند و با شنيدن اسم دادسرا و نيروي انتظامي حتي فكر اوباشي گري به ذهنشان خطور نكند و دست و پايشان بلرزد. مرتضوي شش محور كاري اراذل و اوباش كه به صورت خرده فرهنگ اين جمع درآمده و تقريباً در همه جوامع نقطه مشترك دارند را ايجاد مزاحمت براي بانوان و اعمال منافي عفت عمومي و تجاوز به عنف، شرب خمر و تظاهر مستانه، زورگيري و اخاذي، تظاهر و قدرت نمايي با چاقو و قمه، ارعاب، تهديد و سلب آسايش عمومي و آدم ربايي و نزاع دسته جمعي برشمرد. وي در ادامه افزود: اين گروه براي دست يافتن به اهداف خود در بحرانها و موقعيتهايي كه پيش مي آيد به دنبال فرصتي هستند تا با ايجاد و دامن زدن به تنش هاي سياسي و اجتماعي، با دولت و نظام مقابله نموده و شرايط دلخواه خود را به وجود آورند و به دنبال حكومت و رژيمي هستند كه دست آنها را در ۶ محور فوق الذكر باز گذارد و به همين دليل است كه اينها با دادسراي موجود در نظام مقدس اسلامي و نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران مشكل دارند؛ چرا كه به شديدترين نحو با اينگونه اعمال برخورد نموده و مانع دستيابي به اهداف پليدشان مي شود.
وي خاطرنشان كرد: اولويت اول دادسرا و نيروي انتظامي بايد برخورد شديد با چنين افرادي باشد و ملاك شناسايي قاضي و افسر نمونه برخورد قاطع با اراذل و اوباش است. در مجموعه دادسرا نيز به كرات تأكيد كرده ام كه تمامي شعب بايستي اين مسئله را در اولويت نخست كاري خود قرار دهند و با تمام امكانات در اين خصوص پشتيبان آنها خواهيم بود. دادستان عمومي و انقلاب تهران در پايان با اهداي لوح تقدير از كاركنان نمونه نيروي انتظامي تقدير كرد.

هاشمي رفسنجاني:
اتحاديه عرب در مقابل ملت فلسطين بايد شرمسار باشد
003213.jpg
هاشمي رفسنجاني در خطبه هاي نخست نماز جمعه اين هفته تهران، مسئله مهدويت و ماه مبارك رمضان را دو موضوع اصلي و مهم اسلامي و اجتماعي ذكر كرد كه آثار بسياري در زندگي انسان ها دارد.
وي افزود: مهدويت و موضوع ظهور امام زمان (عج) و منجي عالم بشريت، مسئله اي است كه ريشه در حقيقت آفرينش دارد و آن اينكه آينده بشر ختم به خير مي شود.
وي افزود: عاقبت به خيري بشريت واقعيتي است كه در همين دنيا به وقوع خواهد پيوست و در زمان ظهور حضرت حجت، بشر بايد شايسته پذيرش برنامه هاي آن امام باشد.
خطيب اين هفته نماز جمعه تهران همچنين درباره ماه مبارك رمضان گفت: اين ماه از جمله زمان ها و فرصت هاي خاصي است كه خداوند براي خودسازي، پرورش و پاك كردن انسان ها از آلودگي ها وعده داده است.
وي، جايگاه و شأن ماه مبارك رمضان در دين اسلام را مهم و ارزشمند توصيف كرد و ادامه داد: ماه مبارك رمضان جزو مهمترين الطاف تربيتي خداوند.
هاشمي رفسنجاني:
ايران نمي تواند جنايات
رژيم صهيونيستي را بپذيرد
امام جمعه موقت تهران گفت : جمهوري  اسلامي ايران  بيش  از ساير كشورها اقدامات  تروريستي  را محكوم  مي كند، اما نمي تواند بپذيرد كه  رژيم صهيونيستي  هر جنايتي  را انجام  دهد و مردم  مظلوم  فلسطين  دست  بسته  باشند. وي  در خطبه  دوم  نماز جمعه  اين  هفته  تهران  با اشاره  به انفجار اخير «طابا» در منطقه  مرزي  فلسطين  اشغالي  و مصر، افزود: جمهوري  اسلامي ايران  بيش از ساير كشورها اقدامات  تروريستي  را محكوم  مي كند.
هاشمي رفسنجاني اظهار داشت : انديشمندان  و عقلاي  غرب  كه براي  هر اتفاقي  نسخه اي  مي پيچند چرا نسخه اي  براي  جلوگيري  از ظالم  دست نشانده  خود «اسرائيل» نمي پيچند؟ امام جمعه موقت تهران با بيان  اينكه  هفته اي  كه  گذشت  تلخ ترين  هفته  در مسايل  مردم  فلسطين  بود، گفت : اسرائيل  در اين  هفته  هر روز با توپ  و تانك  به  بهانه  پرتاب  موشك  دست ساز به  نام  قسام  به  شهرك هاي  اسرائيلي ،به فلسطينيان حمله  و بسياري  از آنها را دستگير، مجروح  و شهيد كردند.
وي  ادامه  داد: كشور جعلي  كه  تمامي ابزار سركوب  حتي  بمب  هسته اي  را باكمك  آمريكا دراختيار دارد، باپرتاب  راكتي  كه  قدرت  نشانه گيري  نيز نداردآنقدر خشمگين  مي شود كه  دست  به  حملات  وحشيانه  عليه  مردم  بي دفاع  مي زند.
وي  افزود: اتحاديه  عرب  انصافا در اين  زمينه  ضعيف  عمل  كرده  است ، بايد درمقابل  اين  ملت  شرمسار باشد.
امام  جمعه  موقت  تهران  به  شكايت  اتحاديه  عرب  به  شوراي  امنيت  و محكوميت اقدامات  اسرائيل  نسبت  به  فلسطينيان  اشاره  و تأكيد كرد كه  محكوميت  اسرائيل در شوراي  امنيت  نيز توسط آمريكا وتو شد. آيت الله  هاشمي رفسنجاني  تأكيد كرد: نظام  داوري  جهاني  ظالمانه  است ، ووتو كردن  محكوميت  جنايات  اسرائيل  توسط آمريكا بهترين  سند اقدامات  ظالمانه آمريكا به  شمار مي رود. وي  افزود: حق  وتو در شوراي  امنيت  دراختيار كشورهايي  است  كه  تنها منافع استعماري  خود را در نظر دارند و هيچ  چيز آنها را قانع  نمي كند. وي  يادآور شد: انتظار دارند مردم  جهان  اين  اقدامات  غيرانساني  را ببينند و ساكت  بنشينند و اگر كسي  اقدامي كند، حامي تروريسم  لقب  مي گيرد.
رئيس  مجمع  تشخيص  مصلحت  نظام  درمورد انفجار طابا در منطقه  مرزي  فلسطين اشغالي  و مصر نيز گفت : اين  شهر تفريحي  كه  مكان  خوشگذراني  اسرائيلي ها است بامداد جمعه منفجر شد، هنوزهيچ  گروه  و شخصي  نيزاين  انفجار را برعهده  نگرفته اند، حتي  اين  انفجارممكن  است ، حادثه  باشد، اما دنيا را پرسروصدا كرده اند.
وي  همچنين  بامحكوم  كردن  اقدامات  آمريكا در عراق ، گفت : آمريكا كه به  بهانه نجات  مردم  عراق  از شر صدام  حسين  به  اين  كشور حمله  كرد، هر روز شهرهاي عراق  را بمباران  مي كند.
امام  جمعه  موقت  تهران  تأكيد كرد: كشوري  كه  خود را صاحب  اختيار عراق  مي داند اينگونه  با عراقيان  رفتار مي كند.
آيت الله   هاشمي  رفسنجاني  افزود: وجدان  استكبار، وجدان  بي رحمي و خشونت است ، آنها درنده  هستند. خطيب  نماز جمعه  اين  هفته  تهران  در بخشي  ديگر از سخنانش  با گراميداشت هفته  نيروي  انتظامي ، پليس  را ضامن  امنيت  كشور دانست .

مقام معظم رهبري فوت آيت ا... مرواريد را تسليت گفتند
ايسنا: مقام معظم رهبري به مناسبت درگذشت عالم رباني، حضرت آيت ا... مرواريد پيام تسليتي صادر كردند.
متن پيام به اين شرح است:
بسم ا... الرحمن الرحيم
درگذشت عالم رباني و عبد صالح آيت ا... آقاي حاج ميرزا حسنعلي مرواريد (طاب ثراه) را به حضرت بقية ا... ارواحنا فداه و نيز به علماء اعلام و حوزه علميه و عموم مردم متدين و وفادار مشهد مقدس و به ويژه به فرزندان مكرم و معزز و ديگر افراد خاندان محترم ايشان صميمانه تسليت عرض مي كنم.
اين عالم جليل القدر عمر پربركت خود را يكسره با پرهيزگاري و صلاح و سداد گذرانيد و در طول ساليان متمادي با رفتار و منش علمي و عملي خويش چهره اي نوراني و فراموش نشدني از خود در خاطره همه كساني كه با ايشان آشنا بودند، باقي گذاشتند.
از خداوند متعال علو درجات و رحمت و مغفرت واسعه براي ايشان و اجر جزيل و توفيق براي بازماندگان شان مسألت مي كنم.
سيد علي خامنه اي

پيام تسليت رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام
به مناسبت درگذشت آيت ا... مرواريد
ايسنا: در پي درگذشت آيت ا... شيخ حسنعلي مرواريد، پيام تسليتي از سوي رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام صادر شد.
متن پيام بدين شرح است: خبر درگذشت عالم بزرگوار آيت ا... شيخ حسنعلي مرواريد باعث تأسف و تأثر خاطر شد.
درگذشت اين مجتهد برجسته كه در به ثمر رسيدن انقلاب اسلامي سهم به سزايي داشت را به حوزه علميه مشهد، مردم خراسان و خاندان ايشان به خصوص دانشمند گرانمايه جناب علي اصغر مرواريد تسليت مي گويم.از خداوند متعال براي آن مرحوم علو درجات و براي بازماندگان صبر و اجر مسالت مي كنم.

تشكيل گردانهاي ويژه استاني براي مقابله با تهديدات خارجي
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: فارس با توجه به پتانسيلهاي موجود و نيروي انساني متخصص مي تواند محور كل توسعه كشور در چشم انداز ۲۰ساله باشد.
سردار سيد يحيي  رحيم  صفوي  ديروز در جمع  بسيجيان  حاضر در رزمايش  بقية الله الاعظم  در منطقه  عمومي خرامه  افزود: اين  امر به  لحاظ وجود ذخايرغني  گاز، نفت ، پتروشيمي و نيروي  انساني  متخصص  براي  فارس  لحاظ شده  است .
وي  برنامه  چهارم  توسعه  را در عرصه  مديريت  كشور موفق  خواند واظهار داشت : در برنامه هاي  چهارم  و پنجم  توسعه  كشور با ايجاد وحدت  سياسي  و حفظ كارآمدي در قواي  سه گانه  ايراني  آباد، مستقل  و قدرتمند در سايه  تحقق  عدالت  اجتماعي داشته  باشيم .
صفوي  در بخش  ديگري  از سخنانش  گفت : هم اكنون  از نظر بين المللي  در شرايط بسيار حساسي  در منطقه  خاورميانه  قرار داريم  كه  بسيجيان  بايد اين  شرايط حساس  را درك  كرده  و وظيفه  انقلابي  خودشان  را نيز تشخيص  دهند.
وي  با اشاره  به  حمله  نظامي آمريكا به  عراق  گفت : اكنون  آمريكا در بسترعراق  وامانده  است .
وي  تقويت  بنيه  دفاعي  براي  مقابله  موثر با تهديدات  خارجي  به  تشكيل گردانهاي  ويژه  در هر استان  با هدف  حرفه اي  نمودن  آموزش  بسيجيان ، سازماندهي موثر براي  عمليات  امداد و نجات  در حوادث  غيرمترقبه ، ايجاد بينش  ديني  دربين  بسيجيان ، ارتقاء آگاهيهاي  سياسي  و توجه  و گسترش  بسيج  خواهران  را ازبرنامه هاي  مهم  سپاه  دانست .

معاون وزير خارجه روسيه :
پوتين به تهران مي آيد
ايسنا: خبرگزاري فرانسه به نقل از معاون وزير امور خارجه روسيه گزارش داد: ولاديمير پوتين قصد دارد به ايران سفر كند.
اين خبرگزاري فرانسوي به نقل از الكساندر الكسيف، معاون وزير امور خارجه روسيه افزود: تاريخ دقيق سفر ولاديمير پوتين، رئيس جمهور روسيه به ايران را مشخص نكرده ايم اما با طرف ايراني در خصوص اين كه اين سفر در آينده نزديك صورت خواهد گرفت توافقي قطعي داشته ايم.
وي در ادامه با اشاره به سفر دو روزه سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه به تهران كه فردا صورت خواهد گرفت گفت: احتمالا در مذاكرات وي با مقامات ايراني جزييات سفر پوتين به ايران نهايي خواهد شد.
براساس اين گزارش، معاون وزير امور خارجه روسيه اظهارات مبني بر اين كه مسكو بايد همكاري با ايران را در زمينه هسته اي قطع كند رد كرد و گفت: ما با ايران در زمينه انرژي هسته اي با اهداف صلح آميز همكاري مي كنيم و به اين همكاري ادامه خواهيم داد و اهميتي ندارد كه فشارهايي در اين خصوص اعمال شود يا خير.

سردار قاليباف: سرقتهاي ايران با اسلحه هاي قاچاق عراقي انجام مي شود
ايسنا: سردار محمد قاليباف، فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران از قاچاق اسلحه از داخل عراق به ايران پس از فروپاشي رژيم صدام خبر داد.
سردار قاليباف، در گفت وگو با شبكه العالم، گفت: حضور اشغالگران در عراق و نابساماني و عدم سازماندهي مناسب در اين كشور باعث شد اسلحه ها از پادگان هاي عراق غارت شود و در اختيار مردم قرار گيرد.
وي با اشاره به حضور قاچاقچيان بين المللي اسلحه در عراق افزود: اين اسلحه ها به صورت سازمان يافته و غيرسازمان يافته از نوار مرزي جنوب و شمال غرب وارد ايران مي شود.
سردار قاليباف افزود: طي ماه هاي گذشته پنج فقره سرقت مسلحانه در شهرهاي ايران صورت گرفته كه اسلحه هاي استفاده شده در اين عمليات از عراق وارد ايران شده است. وي تأكيد كرد: نيروي انتظامي به وظيفه خود در حفاظت از مرزهاي غربي همجوار با عراق عمل مي نمايد، اما اين مسئله از سوي طرف عراقي مشاهده نمي شود.
فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي در بخش ديگري از سخنانشان با اشاره به افزايش پديده قاچاق مواد مخدر از افغانستان پس از حضور نظاميان آمريكايي در اين كشور تأكيد كرد: نيروي انتظامي به منظور جلوگيري از ورود اين مواد به كشور حفاظت از مرزهاي كشور را افزايش داده است.

اخبار كوتاه
هيأت رئيسه مجلس با مقام معظم رهبري ديدار مي كند
ايسنا: هيأت رئيسه و روساي كميسيون هاي مجلس شوراي اسلامي صبح فردا با مقام معظم رهبري ديدار مي كنند.محسن كوهكن، سخنگوي هيأت رئيسه مجلس شوراي اسلامي با اعلام اين خبر افزود:«در گذشته روال اين بود كه هيأت رئيسه مجلس بعد از چند ماه كار، گزارشي از عملكرد خود را به مقام معظم رهبري ارائه مي كردند؛ اما در جلسه فردا روساي كميسيون ها نيز در اين جلسه شركت مي كنند.»
كوهكن با اشاره به انتقال مجلس فعلي به ساختمان بهارستان، اظهار داشت: «انتقال مجلس به ساختمان مجلس قبلا در هيأت رئيسه با اجماع اعضاء به تصويب رسيده است. هيأت رئيسه مجلس مصوبه مجلس ششم را در ارتباط با برگزاري جلسات علني در ساختمان جديد معتبر مي داند. اين در حالي است كه مجلس ششم اين مصوبه را لغو نكرده و يا شرط زماني براي آن نگذاشته است.»
وي با اشاره به طرح مباحثي درباره استيضاح وزيرآموزش و پرورش نيز گفت: «در اين باره در هيأت رئيسه هيچ بحثي وجود ندارد و هيچ طرحي به هيأت رئيسه تقديم نشده است.»
لوايح«تاو» و «ترك سل» در اختيار نمايندگان قرار مي گيرد
لوايح هيات وزيران كه حاوي اطلاعاتي درباره  دو قرارداد تاو و ترك سل است، اين هفته در اختيار نمايندگان مجلس قرار مي گيرد.
برات قنبري، معاون ارتباطات و برنامه ريزي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به موضوع لايحه تنظيم شده از جانب دولت تصريح كرد: علاوه بر اين لايحه كه بر اساس مصوبه مجلس در اختيار آن ها قرار مي گيرد، ما اطلاعات لازم را در اختيار نمايندگان قرار مي دهيم تا پس از بررسي نظرشان را درباره  اين قرارداد بيان كنند. وي تاكيد كرد: استدلال هاي ما در اندازه  اي هست كه به اتخاذ نظر مثبت از جانب مجلس منجر شود. حاج علي فرد، رييس امور فرودگاه هاي كشور نيز با تاكيد بر اين كه قرارداد تاو بعد از تصويب سازمان سرمايه گذاري قابل اجراست، گفت: با توجه به اين كه اين قرارداد به تصويب سازمان سرمايه گذاري رسيده، بايد براي تصويب به مجلس برود، لذا اين هفته لايحه يادشده از سوي سرپرست وزارت راه به هيات دولت برده شده، تا بعد از بررسي و تصويب براي اعلام نظر مجلس در اختيار نمايندگان قرار گيرد.
اعتبار راه اندازي دادسراها به وزارت دادگستري ابلاغ شد
فارس: رئيس جمهوري اعتبار ۴۵ ميليارد ريالي از محل هزينه هاي پيش بيني نشده بودجه سال ۸۳ براي راه اندازي دادسراها را به وزارت دادگستري ابلاغ كرد.
هيأت دولت در جلسه اخير خود به پيشنهاد سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور و به استناد ماده (۵۵) قانون محاسبات عمومي كشور با پرداخت ۳۰ ميليارد ريال به دادگستري جمهوري اسلامي ايران از محل اعتبار رديف هزينه هاي پيش بيني نشده جهت ايجاد و راه اندازي دادسراها موافقت كرد.همچنين در اين جلسه تصويب شد تا مبلغ ۱۵ ميليارد ديگر نيز از محل اعتبار هزينه هاي پيش بيني نشده قانون بودجه سال ۸۳ كل كشور، به منظور راه اندازي دادسراها در اختيار دادگستري قرار گيرد تا پس از مبادله موافقتنامه با سازمان مديريت، برابر قوانين هزينه شود.
نماينده مردم تهران:
دو هفته ديگر در مورد استيضاح نتيجه گيري مي كنيم

ايسنا: نماينده مردم تهران اظهار داشت: «در خصوص ادامه داشتن يا نداشتن استيضاحها استنادات قابل قبولي وجود ندارد و تا دو هفته آينده مجلس در اين مورد به نقطه مشخص مي رسد.»
دكتر محمد خوش چهره با بيان اين مطلب اظهار داشت: «بخشي از مباحث مطرح شده پيرامون استيضاح، جنبه هاي ژورناليستي و رسانه اي دارد و بخشي از آن نيز در اين شرايط كه پختگي لازم را ندارد، مي تواند اختلال زا باشد. در طرح مباحث استيضاح ها چه نفي و چه اثبات، بايد ظرافتها و دقتهاي لازم رعايت شود.» وي با بيان اين كه انجام استيضاح تصميم قطعي مجلس نيست، افزود: «در فرصت محدود از عمر دولت، رويكرد به اين مسائل منطقي نيست و بايد نگاهي عالمانه و منطقي به جريانات داشت. در عمر كمي كه از دولت مانده، نمي توان به تمام آرمانها و ايده آلها دست يافت. در طرح استيضاح محدوديت وقت مهم است، البته اين به دليل رهاشدگي نيست و دولت بايد از تمام ابزارهاي نظارتي خود استفاده كند.»

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |