سه شنبه ۵ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره۳۵۳۷ - Oct 26, 2004
۴ هزار خودرو به جانبازان واگذار مي شود
گروه اجتماعي : معاون تعاون سازمان امور جانبازان گفت: تا ۱۵ روز ديگر ۴ هزار خودرو با شرايط ويژه به جانبازان واگذار مي شود.
يوسف مجتهد در گفتگو با خبرگزاري مهر گفت: قرارداد ۱۴ هزار خودرو براي واگذاري به جانبازان با شركت ايران خودرو منعقد شده است.
وي افزود: از اين تعداد ۴ هزار خودرو تامين اعتبار شده اند كه از ۱۵ روز ديگر واگذاري اين خودرو ها به جانبازان آغاز مي شود.
معاون تعاون سازمان امور جانبازان تصريح كرد: براي واگذاري اين خودروها شرايط ويژه اي نيست و به ترتيب نوبت ثبت نام اين خودروها در اختيار جانبازان بالاي ۵۰ درصد قرار مي گيرد.
وي گفت: ده هزار خودروي باقي مانده هم تا پايان امسال در دو يا سه نوبت به جانبازان داده مي شود.
يوسف مجتهد درباره گشايش حساب سيبا براي جانبازان خاطر نشان كرد: متاسفانه هنوز ۴۰ درصد از جانبازان براي گشايش حساب سيبا مراجعه نكرده اند.
وي افزود: براي تسريع اين كار مذاكراتي با بانك ملي داشته ايم كه در صورت امكان براي اين دسته از جانبازان به صورت غيابي حساب سيبا افتتاح كنيم.

وزارت رفاه پيش نويس لايحه بيمه اجباري
كارگران ساختماني را تدوين كرد
نزديك به ۵/۱ ميليون كارگر ساختماني در كشور شامل اين بيمه مي شوند
004830.jpg
گروه اجتماعي: در صورت تصويب نهايي لايحه بيمه اجباري كارگران ساختماني، آنان از همه حمايت هاي مقرر در قانون تأمين اجتماعي برخوردار مي شوند.
رزاق صادق، مشاور ارشد وزير رفاه و تأمين اجتماعي ضمن اعلام اين خبر گفت: يكي از برنامه ها و اولويت هاي اصلي وزارت رفاه و تأمين اجتماعي، حمايت از اقشار خارج از شمول سيستم هاي بيمه اي است كه كارگران ساختماني از آن جمله اند.
وي هچنين افزود: محيط كار متغير و عدم اشتغال دايم دو مشكل اصلي بيمه اجباري كارگران ساختماني است كه پس از انجام مطالعات تطبيقي، راهكارهاي موجود براي شناسايي كارگران ساختماني، اتصال اين افراد به سيستم صدور كارت مهارت فني، تشخيص داده شد. سازمان آموزش فني و حرفه اي، پيش از تعيين سطح مهارت كارگران، اين كارت را براي آنان صادر مي كند. هرچند اين كارت در حال حاضر نيز از سوي وزارت كار و امور اجتماعي صادر مي شود، اما براي اجراي قانون بيمه اجباري كارگران ساختماني، بايد اصلاحاتي در زمينه فرآيند شناسايي كارگران ساختماني و صدور كارت مهارت فني براي آنان صورت گيرد.
رزاق صادق ضمن اشاره به اين كه كارگران ساختماني در حال حاضر تنها در مقابل حوادث ناشي از كار از برخي حمايت هاي بيمه اي برخوردارند، گفت: كارگران ساختماني در حال حاضر از پوشش هاي بلندمدت بيمه اي شامل بازنشستگي، از كار افتادگي و مستمري بازماندگان محروم هستند و صندوق بيمه اي تأمين اجتماعي مي تواند متولي اجراي بيمه اجباري كارگران ساختماني باشد و نيازي به تأسيس صندوق جديدي نيست.
وي در ادامه افزود: با توجه به وجود حدود ۵/۱ ميليون نفر كارگر ساختماني در كشور، دوره زماني ۵ ساله اي براي شمول بيمه به كليه اين افراد پيش بيني شده است و براي روشن بودن وضعيت مالي بيمه اجباري آنها حساب هاي مربوط به حق بيمه و پرداختي ها به اين افراد، همانند وضعيتي كه در مورد صندق بيمه بيكاري و بيمه قاليبافان وجود دارد، به صورت جداگانه در صندوق تأمين اجتماعي نگهداري مي شود.
صادق همچنين گفت: در اين سيستم بيمه اي، تمايزي ميان كارگران ساختماني اتباع خارجي و داخلي وجود ندارد و اگر اتباع خارجي، مجوز اشتغال داشته باشند و براساس مقررات كشور، شاغل رسمي محسوب شوند، مي توانند بيمه شوند و در غير اين صورت به كارگيري آنها ممنوع است و زير پوشش حمايت هاي سازمان تأمين اجتماعي هم قرار نخواهد گرفت.

اعتبار مسكن فرهنگيان حذف نشده است
دانشجويان تربيت معلم حقوق مي گيرند
مديركل دفتر ارتقاي علمي منابع انساني وزارت آموزش و پرورش از دريافت حقوق پايه معلمان شاغل در اين وزارتخانه، توسط دانشجويان مراكز تربيت معلم خبر داد.
براساس اين خبر كه جزئيات آن امروز در صفحه ۶ چاپ شده است، دانشجو معلمان در طول دوران تحصيل همانند معلمان حقوق دريافت خواهند كرد.

گروه علمي فرهنگي: مديركل  دفتر ارتقا علمي  منابع  انساني  وزارت  آموزش  و پرورش  اعلام  كرد: دانشجويان  مراكز تربيت  معلم ، حقوق  پايه  معلم  آموزش  و پرورش  را دريافت مي كنند.
«عباس  عباسپور» در گفت وگو با   ايرنا گفت : دانشجومعلمان  در طول  مدت  تحصيل  برابر قانون ، از حقوق  كارآموزي  استفاده  خواهندكرد و پس  از فارغ التحصيلي  موظف  به  حداقل  پنج  سال  خدمت  در وزارت  آموزش  و پرورش  و يا در محلي  كه  اين  وزارتخانه  تعيين  مي كند، خواهند بود. وي  افزود: دوره  تحصيلي  دانشجويان  در مراكز تربيت  معلم  دو سال  است  كه  به صورت  شبانه روزي  به  تحصيل  اشتغال  خواهندداشت . عباسپور گفت : امسال  چهار هزار و ۵۸۰ دانشجو در مراكز تربيت  معلم  سراسر كشور پذيرفته  شدند كه  در ۱۱۰ مركز مصوب  تربيت  معلم  در حال  تحصيل  هستند.در سال  تحصيلي  جاري  در رشته هاي «زبان  و ادبيات  فارسي» ، «علوم  تربيتي» ، «آموزش  رياضي» ، «حرفه  و فن» ، «علوم  تجربي» ، «زبان  انگليسي» ، «آموزش ابتدايي» ، «كودكان  عقب  مانده  ذهني» ، «آموزش  و پرورش  كودكان  ناشنوا و نيمه شنوا» ، «آموزش  و پرورش  كودكان  نابينا و نيمه  بينا» ، «تربيت  بدني  و علوم ورزشي» ، «هنرهاي  تجسمي» ، «علوم  و مطالعات اجتماعي» و «ديني و عربي» در مراكز تربيت  معلم  دانشجو پذيرفته  شده  است . وي  افزود: اسامي  ۳۱۱ پذيرفته  شده  نهايي  (جامانده ) رشته هاي  نيمه  متمركز اين  مراكز ديروز از سوي  سازمان  سنجش  اعلام  شد .

وزير رفاه:
روستاييان صاحب دفترچه بيمه خدمات درماني مي شوند
گروه اجتماعي: وزير رفاه و تأمين اجتماعي بر صدور دفترچه هاي بيمه خدمات درماني براي روستاييان سراسر كشور تأكيد كرد.
به گزارش ايسنا دكتر شريف زادگان در همايش «بيمه خدمات درماني و ۱۰ سال خدمت رساني به مردم» افزود: بايد تمامي همت و تلاش خود را براي ارتقاي كيفيت سطح خدمات درماني روستاييان كشور به كار گيريم تا آنها به خدمات مورد نياز در كوتاه ترين زمان ممكن دسترسي يابند.
دكتر سيدابوالقاسم موسوي، رئيس هيات مديره و مدير عامل سازمان بيمه خدمات درماني نيز با اشاره به اين كه وظيفه اصلي سازمانهاي بيمه گر خدمت رساني به افراد محروم و كم درآمد جامعه است، نقش حمايت هاي وزارت بهداشت و وزارت رفاه را در مسير ارتقاي خدمات درماني كشور امري حائز اهميت دانست و گفت: سازمان بيمه خدمات درماني هم اكنون در زمينه طرح تكريم ارباب رجوع و ارائه خدمات به آنها در كشور موفق به كسب بالاترين رتبه شده است.
در همين زمينه مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي نيز گفت: همراه با بهبود شاخص هاي بهداشتي درماني در ايران سن اميد به زندگي نيز به ميزان ۷۲ سال براي زنان و ۶۹ سال براي مردان افزايش يافته و اين امر بالا رفتن متوسط دوره برخورداري هر بيمه شده از مزاياي تأمين اجتماعي را سبب شده است.
دكتر سليماني همچنين برهم خوردن تعادل و توازن منابع و مصارف را جدي ترين چالش پيش روي سازمان تأمين اجتماعي عنوان كرد و افزود: با تصويب و اجراي برخي از قوانين مانند قانون بازنشستگي پيش از موعد، شاهد افزايش مستمري بگيران به نسبت پرداخت كنندگان حق بيمه هستيم و با تداوم اين روند و سالمند شدن جمعيت، مصارف سازمان تأمين اجتماعي در سالهاي پيش رو، افزايش چشمگيري خواهد يافت.
وي رشد فزاينده هزينه هاي درماني را از ديگر چالش هاي پيش روي سازمان تأمين اجتماعي عنوان كرد و گفت: افزايش شاخص هاي بهداشتي و درماني در كشور طي دهه هاي اخير، منجر به ايجاد تقاضاهاي جديد در بخش درمان شده است؛ به گونه اي كه با وجود رشد چشمگير بودجه بخش درمان، سازمان تأمين اجتماعي همواره با شكاف عرضه و تقاضا در اين بخش مواجه است.
سليماني همچنين با اشاره به اين كه ايران از جهت بافت جمعيتي، كشوري جوان به شمار مي آيد و از اين رو اشتغال از جايگاه مهمي برخوردار است، تصريح كرد: در صورت ركود در حوزه اشتغالزايي بخش قابل توجهي از منابع مورد انتظار در آينده را از دست خواهيم داد.

سازمان نظام پزشكي:
قدرت خريد يك پزشك آمريكايي ۲۰ برابر قدرت خريد يك پزشك ايراني است
004824.jpg
ايسنا: سازمان نظام پزشكي اعلام كرد قدرت خريد يك پزشك آمريكايي ۲۰ برابر قدرت خريد يك پزشك ايراني است.
سازمان نظام پزشكي در گزارشي براي مقايسه ميزان بهره پزشكان در ايران از زندگي با ميزان بهره پزشكان از زندگي در كشورهاي غربي، قدرت خريد يك دستگاه اتومبيل پژو ۲۰۶ را مورد مقايسه قرار داد.
بر اين اساس درآمد سالانه يك پزشك عمومي در آمريكا حدود ۱۳۰ هزار دلار است در حالي كه قيمت يك دستگاه اتومبيل ۲۰۶ در حدود ۱۵ هزار دلار در نتيجه يك پزشك عمومي با درآمد سالانه خود مي تواند۶۶/۸ دستگاه پژو۲۰۶ خريداري كند.
ميزان پرداختي كل بيمه ها به هر پزشك در ايران ۲۱ ميليون و ۶۶۶ هزار و ۶۶۶ ريال در سال بوده كه اگر ۲۰ درصد بيماران آزاد نيز به اين عدد اضافه شود مبلغ كل دريافتي يك پزشك عمومي ۵۰ ميليون ريال مي شود كه اين درحالي است كه قيمت يك دستگاه پژو ۲۰۶ در ايران ۱۱۵ ميليون ريال است بنابراين يك پزشك عمومي با متوسط درآمد سالانه ۵۰ ميليون ريال توانايي خريد ۲۳/۰ دستگاه اتومبيل پژو ۲۰۶ را در سال خواهد داشت.
گروه اجتماعي:در صورتي كه بنا را بر صحت كامل خبر خبرگزاري ايسنا بگذاريم، چند سؤال پيش مي آيد كه جواب آن را از سازمان نظام پزشكي نمي خواهيم، بلكه خوانندگان و يا مراجعه كنندگان به مطب پزشكان جواب آن را مي دهند.
۱- چرا در بررسي قدرت خريد پزشكان آمريكايي به «درآمد» سالانه استناد شده و در مورد پزشكان ايراني به «رقم پرداختي بيمه ها» و حداكثر ۲۰ درصد بيماران آزاد؟! به نظر مي رسد كه تفاوت فاحشي ميان «درآمد» و «سهم بيمه گر» وجود داشته باشد.
۲- چرا در اين بررسي به مقدار مالياتي كه پزشكان آمريكايي پرداخت مي كنند، در مقايسه با پزشكان ايراني توجه نشده است؟
۳- در خبري كه خبرگزاري ايسنا به نقل از سازمان نظام پزشكي داده است، هيچ اشاره اي به نمونه ها و تعداد افرادي كه اين آمار بر اساس آن شكل گرفته، نشده است. همين طور، گفته نشده است كه آيا نمونه هاي(شاهد) تحقيقات در شرايط مساوي بوده اند يا نه؟
به هر حال، جامعه و آحاد مردم ضمن احترام به آن دسته از پزشكاني كه مي دانند چه لباس مقدس و چه شغل والايي را برگزيده اند، به اين سادگي نمي توانند بپذيرند سازمان نظام پزشكي اعلام كند كه هر پزشك عمومي در ماه حداكثر ۴۰۰ هزار تومان درآمد دارد.

سرخ كردن، غلط ترين شيوه طبخ ماهي است
مصرف ماهي ارتباط مستقيمي با كاهش ۱۹ نوع
سرطان دارد
004827.jpg
گروه اجتماعي:اخيراً، پژوهشگران موفق به كشف تأثير ماهي در پيشگيري از بيماري آلزايمر شده اند كه به نظر مي رسد تأثير ويژه ماهي به علت وجود چربي مفيد در آن است.
امروزه با بررسي هاي وسيعي كه انجام شده نقش ارزنده ماهي هاي چرب در جلوگيري از بسياري از امراض قلبي، ديابت، فشار خون، آترواسكلروز و انواع سرطانها ثابت شده است.
بسياري از علل مرگ و مير در بيماريهاي قلبي ناشي از اختلال در ريتم طبيعي قلب است و اسيد چرب خود كاهنده اين اختلال خواهد بود.
علاوه بر اين، خوردن ماهي ارتباط مستقيمي با كاهش ۱۹ نوع سرطان همچون پروستات، كولون، ركتوم، رحم و... دارد و مشخص شده شيوع سرطان پروستات در بين مرداني كه به مقدار كافي ماهي مصرف نمي كنند، ۲ تا ۳ برابر بيشتر از مرداني است كه به مقدار متوسط يا زياد از ماهي استفاده مي كنند.
مدير كل  شيلات  استان  تهران ، نيز در ارتباط با مصرف و شيوه طبخ ماهي، سرخ  كردن  را غلط ترين  شيوه  طبخ  ماهي  عنوان كرد و گفت : طبخ  ماهي  با اين  شيوه  به ويژه  اگر زياد از حد سرخ  شود، موجب  از بين  رفتن  مواد مغذي  موجود در ماهي  خواهد شد.
محمد رنگرز جدي  همچنين  اظهار داشت : بيش  از ۹۰ درصد مردم  ايران  به  علت  نداشتن  آگاهي ، ماهي را به  صورت  سرخ  كرده  مصرف  مي كنند.وي  با بيان  اين كه  اغلب  ايرانيان  ماهي  را تنها به  سه  يا چهار روش  طبخ  مي كنند، اضافه  كرد: در كشورهاي  ديگر ۵۰۰ تا هزار نوع  شيوه  طبخ  ماهي وجود دارد.
جدي  مهمترين  شيوه هاي  مناسب  براي  طبخ  ماهي  را بخار پز كردن ، كباب  كردن  و استفاده  در خورشت  عنوان  كرد و گفت : استفاده  از انواع  مختلف  طبخ  بستگي  به نوع  غذا دارد.به  گفته  وي ، استفاده  از ماهي  در غذا به  صورت  ترشي  نيز متداول  است .
مديركل  شيلات  استان  تهران ، يكي  از علت هاي  استفاده  از شيوه  سرخ كردن  ماهي در هنگام  طبخ  را نداشتن آگاهي  نسبت  به  ديگر روش هاي  طبخ  آبزيان  به ويژه  ماهي عنوان  كرد.
جدي  با بيان  اين كه  ارائه  آموزش هاي  روش  طبخ  ماهي  و آبزيان  يكي  از اقداماتي است  كه  توسط اداره  شيلات  انجام  مي شود، گفت : انواع  روش هاي  طبخ  ماهي كه  با فرهنگ  ما تناسب  دارد در دوره هاي  گوناگون  آموزش  داده  مي شود.
به  گفته  وي ، اين  دوره هاي  آموزشي  در سازمان هاي  ميادين  و تره  بار براي شهروندان ، مسئولان  طبخ  غذا در ادارات  و سازمان ها و همچنين  آموزشياران  نهضت سواد آموزي  ارائه  مي شود.
مدير كل  شيلات  استان  تهران  با اشاره  به  اين كه  توجه  به  نحوه  پخت  ماهي  و مصرف  آن  در وعده هاي  مختلف  غذايي  به  ويژه  دو بار در هفته  ضرورت  دارد، گفت : در صورتي  كه  ماهي  و ديگر آبزيان  را با شيوه هاي  مناسب  طبخ  كنيم ، مقرون  به  صرفه تر از ديگر غذاها از لحاظ اقتصادي  خواهد بود.وي ، يكي  از دلايل  مصرف  پايين  ماهي  در وعده هاي  غذايي  ايرانيان  را جنبه اقتصادي  آن  عنوان  كرد ويادآور شد: اغلب  مردم  به  ويژه دست  اندركاران  طبخ غذا در ادارات  تصور مي كنند كه  استفاده  از ماهي ، گران تر از ديگر غذاهاست .

براساس يافته هاي يك پژوهش
موسيقي درماني درد و اضطراب زايمان را كاهش مي دهد
ايسنا: يافته هاي پژوهشها حاكي است: موسيقي درماني باعث كاهش اضطراب، درد و ناراحتي و افزايش حس كنترل در طول زايمان شده و به مادر كمك مي كند تا وضع حمل راحت تري داشته باشد.
نتايج پژوهش دكتر فرحناز كشاورزي، متخصص بيماريهاي زنان و زايمان دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه و دكتر محمد خشاي با عنوان «موسيقي درماني در حاملگي» نشان داد: موسيقي درماني مي تواند موجب Relaxation شده و به عنوان تغيير دهنده درك از درد زايمان به كار برده شود.
براساس نتايج اين بررسي در زايمان و مراقبت هاي نوزادي، مي توان از موسيقي درماني به عنوان محرك متمركز كننده حواس عامل آرامش بخش و انحراف توجه از درد زايمان و عاملي براي كاهش فشار هاي عصبي و اضطراب و تحريك پاسخهاي مطلوب و لذت بخش و همچنين محركي براي آرام شدن نوزاد استفاده كرد.
با توجه به پراسترس بودن دوران بارداري به علت تغييرات هورموني، نگراني از سلامت جنين، مراقبت هاي بهداشتي دوران بارداري، نگراني از زمان زايمان و نگهداري از نوزاد كه مي تواند به بروز اختلالاتي در جنين و افزايش عوارض بارداري منجر شود مي توان از موسيقي درماني به عنوان راهي جهت كاهش اضطراب استفاده كرده و ميزان تزريق داروهاي مسكن درد زايمان را كاهش داد.

اعتبار مسكن فرهنگيان حذف نشده است
ايلنا-وزير آموزش و پرورش گفت: اعتبار مسكن فرهنگيان حذف نشده است و حذف اعتبار مسكن فرهنگيان، تعبير اشتباهي بود كه چندي پيش توسط يكي از همكاران من به كار برده شد.
مرتضي حاجي، وزير آموزش و پرورش با تأكيد بر عدم حذف اعتبار مسكن فرهنگيان، افزود: در تقسيم بندي اعتبارات بانكي، مبلغي به عنوان سهميه وام مسكن فرهنگيان در نظر گرفته شده بود؛ با اين استدلال كه مسئولان بانك ها بتوانند علاوه بر اين سهميه، نرخ هايي را به مسكن فرهنگيان اختصاص دهند. وي افزود: اين مبلغ كه در كنار سهميه وام مسكن فرهنگيان قرار داشت، امسال پيش بيني نشده است و ما اميدواريم نسبت به اين موضوع تجديدنظر شود. حاجي تصريح كرد: ما خواستار افزايش اين مبلغ در سال جاري بوديم كه متأسفانه تاكنون مقدار آن از سال گذشته نيز، كمتر بوده است.

فعاليت سه مؤسسه آموزشي ممنوع شد
گروه علمي فرهنگي: وزارت علوم، تحقيقات و فناوري فعاليت سه موسسه آموزش عالي فراز دانش (شعبه مشهد) و نمايندگي رسمي كالج ابرار در استان خراسان و همچنين مجتمع علمي فراگام را در تهران فاقد مجوز از شوراي گسترش آموزش عالي اعلام كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، مؤسسه فراز دانش با استناد به مجوز دانشگاه پيام نور براي دوره هاي كارشناسي و كارشناسي ارشد در چندين رشته اقدام به درج آگهي براي پذيرش دانشجو در مطبوعات نموده كه به دليل نداشتن مجوز، مجاز به پذيرش دانشجو براي دوره هاي فوق نمي باشد.همچنين مؤسسه اي تحت عنوان نمايندگي رسمي از كالج ابرار و با چاپ آرم دانشگاه كمبريج اقدام به پذيرش دانشجو در رشته كامپيوتر (فن آوري اطلاعات ICT) كرده كه فعاليت آن به دليل فقدان مجوز، وجهه قانوني نداشته و مدارك آموزش عالي آن فاقد اعتبار است.بنا به اين گزارش فعاليت آموزش عالي مجتمع علمي فراگام در دوره هاي كارداني و بالاتر نيز فاقد مجوز است.

يك استاد حوزه علميه قم:
ابهام در شب هاي قدر براي آمادگي بيشتر است
خبرگزاري فارس: هادوي از فضلاي حوزه علميه قم در جمع نمازگزاران مسجد دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم گفت: لازمه ديدن و شناختن حضرت ولي عصر (عج) زبان  بسته و رفتار عادي است و كساني كه اين همه نمايش و تبليغ دارند، نمي توانند ديداري داشته باشند.وي در اين مراسم، عبادت را براي قرب الهي كافي ندانست و گفت: ما در بسياري از اوقات الفاظي را بر زبان جاري مي كنيم، ولي بايد ديد در روز عمل چقدر اين ادعيه  و تسبيحات در عمق جانمان نفوذ كرده است و چقدر قبول داريم كه خداوند ظالم نيست.
وي افزود: اگر اين گونه باشد، هيچ گاه گمان بد نمي كنيم كه خداوند در حق ما ظلم كرده باشد. خداوند نيز مي فرمايد من همان موقعيتي را دارم كه در گمان بنده ام هستم، يعني اگر گمان او اين باشد كه من به او خيري مي دهم، خواهم داد و اگر گمان او اين است كه من به او شر مي دهم به او شر خواهم داد. از اين رو ما بايد به آن مرتبه برسيم كه بگوييم هرچه خداوند خواست خير است.
هادوي با اشاره به نزديك شدن به ليالي قدر گفت: ما در اين ايام بايد خود را براي تقدير الهي آماده كنيم و اگر باورمان شد كه خداوند جز خوبي براي ما نمي خواهد و از هر كسي مهربان تر و عالم تر به نفع ماست، آمادگي لازم را براي شب قدر پيدا كرده ايم.
وي اظهار داشت: براي مشخص شدن شب قدر هم نبايد در تقويم جستجو كنيم. ابهامي كه در شب قدر وجود دارد براي آن است كه ما آماده باشيم و آمادگي هم تنها به دعا خواندن و بيدار بودن نيست، بلكه بايد قلبمان آماده باشد و اين آمادگي هم از اول ماه حاصل مي شود.
وي اضافه كرد: ما كه اين همه خوبي از خداوند ديده ايم از چه چيزي نگران هستيم و اگر مشكلي هم هست از خود ما ست كه مبادا كاري انجام دهيم كه مانع خيرات الهي شود. مگر ما خيرات و نعمات الهي را در زندگي هايمان تجربه نكرده ايم، پس بايد لطف و رحمت خداوند را باور و يقين كنيم، در اين صورت از بركات الهي برخوردار خواهيم بود.
استاد حوزه علميه قم يكي از نعمات الهي را زيارت حضرت ولي عصر (عج) دانست و توضيح داد: ديدار با امام عصر (عج) وادي پرخطري است. ديدار و شناختن ايشان با حكمت غيبت ناسازگار است. البته ديدار با حضرت بر سه قسم است اول اين كه به صورت عمومي ايشان را ببينيم، ولي نشناسيم، قسم دوم شخص با حضرت ديدار مي كند، ولي بعد از اتمام ملاقات حضرت را مي شناسد و قسم سوم ديدارهايي است كه شخص حضرت را مي بيند و در همان زمان متوجه شخصيت حضرت مي شود. كساني مي توانند به اين منزلت برسند كه زبانشان بسته است و رفتارشان طوري نيست كه حكايت از ديدار داشته باشد.
وي تأكيد كرد: كساني كه اين همه نمايش دارند، نمي توانند ديدار داشته باشند.

اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |