سه شنبه ۵ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره۳۵۳۷ - Oct 26, 2004
صنعت مخابرات به دنبال امكانات جديد
شبكه هاي تلويزيوني بر روي گوشي تلفن
همراه دريافت مي شوند
004821.jpg
گروه انفورماتيك: توليد كنندگان گوشي هاي تلفن همراه بعد از اين كه امكاناتي چون دوربين عكاسي، خدمات اينترنتي و پخش كننده موسيقي را به گوشي ها اضافه كرده اند، اين روزها در تلاش اند تا موبايل را با پركاربردترين وسيله خانگي، تلويزيون، ادغام كنند.
بنابر گزارش آزنسترال، صنعت تلفن همراه درصدد است گوشي هايي توليد  كند كه امكان دريافت امواج تلويزيوني نسل جديد شبكه هاي تصويري در آمريكا موسوم به HD-TV را داشته باشد. شركت تگزاس اينسترومنت بزرگترين توليد كننده تراشه هاي الكترونيكي در دنيا اعلام كرده است در حال كار بر روي پردازنده هاي كوچك و جديدي است كه به گوشي ها امكان مي دهد با فرستنده هاي تلويزيوني ارتباط برقرار كنند و امواج را به صورت بي سيم دريافت كرده و در قالب تصوير بر روي نمايشگر موبايل نشان بدهند.
اين پردازنده هاي كوچك فعلاً با اسم رمز «هاليوود» شناخته مي شوند و قرار است نمونه هايي از اين تراشه ها تا سال ۲۰۰۶ آماده شود تا بعد از نصب بر روي گوشي ها در سال ۲۰۰۷ در تلفن هاي همراه عرضه شوند.
TI اعلام كرده است كه زمينه توسعه زيرساخت هاي تلويزيون هاي ديجيتال همراه در حال حاضر در قسمت هايي از اروپا، آمريكا و ژاپن آماده است.
اين گزارش حاكي است كه در حال حاضر شركت هاي اسپرنيت و بخش ارتباطات بي سيم AT&T مي توانند خدماتي ارائه كنند كه مشتريان تلفن همراه امكان نگاه كردن به ويدئو و تصوير به صورت پخش همزمان از چند كانال تلويزيون را دارند اما معمولاً تصاوير اين سرويس با كيفيت پايين و بسيار آهسته است و تا رسيدن به سرويس نهايي كه دقيقاً مشابه پخش تلويزيوني است، فاصله زيادي وجود دارد. مديرعامل تگزاس اينسترومنت پيش بيني كرده است تا سال ۲۰۰۷ مشتريان شبكه هاي تلفن همراه در آمريكا حداقل ۲۰۰ شبكه تلويزيوني را از طريق موبايل در اختيار داشته باشند.
اينتل كنار كشيد
در حالي كه مسئولان تگزاس اينسترومنت، در حال سرمايه گذاري بسيار زيادي بر روي تلويزيون هاي ديجيتال هستند، اينتل رقيب قدرتمند اين شركت كه چند سالي است به بازار تراشه هاي غيركامپيوتري نيز علاقه نشان مي دهد اعلام كرد كه طرح ثبت پردازنده تلويزيون هاي ديجيتال را متوقف كرده است.
«بيل كلدر» سخنگوي شركت اينتل اظهار كرد: انگيزه اصلي اين شركت براي لغو اين برنامه ها سرمايه گذاري در قسمت هاي مورد نياز ديگر براي گسترش تكنولوژي ارتباطات و اطلاعات است.
چند ماه پيش اينتل اعلام كرده بود كه قصد دارد برنامه هاي توليدي خود را در زمينه هاي توليد رايانه هاي شخصي با كارايي هاي بسيار بيشتر، صفحه نمايشگر بزرگتر همراه با پردازشگرهاي الكترونيكي قوي تر را افزايش دهد. به دنبال اين ادعا اينتل تكنولوژيهاي رايانه اي جديد خود را با نمايشگرهاي كريستالي مايع ICOS را چندي پيش وارد بازار كرد.

درآمد آگهي هاي گوگل دوبرابر شد
گروه انفورماتيك: گوگل پرطرفدارترين موتور جستجوي جهان در سه ماهه سوم سال جاري، شاهد دو برابر شدن درآمدهاي خود از محل آگهي ها بوده است.
به گزارش بي بي سي، گوگل اعلام كرده است: سود خالص اين شركت در سه ماهه سوم سال ۲۰۰۴ ، ۵۲ ميليون دلار بوده است.طبق اين گزارش، انتشار اين خبر در وال استريت باعث شد، ارزش سهام گوگل در بورس نزديك ۴/۱۵ درصد افزايش يابد.
در سه ماهه سوم سال فروش گوگل به ۹/۸۰۵ ميليون دلار رسيد، كه اين ميزان در مدت مشابه سال گذشته ۹/۳۹۳ ميليون دلار بود.
براساس اين گزارش، در اين ميان موتور جستجوي گوگل براي كاربرانش مجاني است و عمده درآمد گوگل از محل آگهي هاي موجود در اين پايگاه است.
تحليلگران، اين افزايش درآمد گوگل را بسيار فراتر از حد انتظار برآورد كرده اند.

ياهو از ادوبي هم كمك مي گيرد
برگ برنده: جست وجو در پي دي اف
004815.jpg
گروه انفورماتيك: غول هاي دنياي نرم افزار و اينترنت براي برنده شدن در رقابت سرويس هاي آن لاين با هم متحد مي شوند.
بنابر گزارش آسوشيتدپرس، ياهو و ادوبي با هم متحد شده اند تا سيستمي طراحي كنند كه به كاربران اينترنتي امكان جست وجو در فايل هاي ادوبي آكروبات را مي دهد.
اين رابطه و تفاهم استراتژيك و سياستمدارانه در حالي اعلام شد كه مايكروسافت و گوگل در حال جنگ بر روي نرم افزارهاي جست وجوي همزمان اينترنت و كامپيوترهاي شخصي هستند.
ادوبي، شركت معروف ساخت نرم افزارهاي گرافيكي و صفحه آرايي به موجب اين توافق مي تواند امكانات آن لاين متعددي به هسته اصلي نرم افزار آكروبات اضافه كند.
ادوبي آكروبات يكي از محبوب ترين نرم افزارهاي دنيا است كه بيش از ۵۰۰ ميليون كاربر كامپيوتر از آن استفاده مي كنند و در حال حاضر نيز يكي از محبوب ترين شيوه هاي دسترسي، انتقال و نمايش اسناد بر روي وب و ضمايم اي ميل، فرمت اين برنامه كه با نام پسوند آن PDF خوانده مي شود است.
بنابراين قرارداد، ادوبي يك نوار ابزار مرورگر اينترنتي ياهو را بازسازي مي كند و بر روي نرم افزار آكروبات ريدر قرار مي دهد تا تمام كاربران به هنگام نصب، اين نرم افزار را كه امكانات ويژه اي براي جست وجو دارد بر روي كامپيوترشان نصب كنند.
اين نوار ابزار، لينك هاي متنوعي به محصولات و سرويس هاي مختلف ياهو خواهد داشت و يك اتصال ثابت و ويژه هم به قسمت عضويت ادوبي خواهد داشت تا كاربران با كليك بر روي آن بتوانند اسناد با فرمت هاي مختلف را به PDF تبديل كنند.
در مرحله دوم كاربران مي توانند با استفاده از اين ابزار در فايل هاي پي دي اف موجود در اينترنت هم جست وجو كنند و اين درست نكته اي است كه مايكروسافت و گوگل اصلي ترين رقباي ياهو در بازار جست وجو در آن ضعف دارند.
بايد ديد آيا همكاري مشترك ادوبي و ياهو، رقبا را از ميدان به در مي كند يا آنها با سلاح هاي جديدتري به ميدان بازمي گردند.

قطعي هاي فيبرنوري ما را از درآمد بسيار بالايي محروم مي كند
004812.jpg
مدير عامل شركت زيرساخت، گفت: طي ۶ ماهه اول سال جاري، ۹۶ مورد قطعي شبكه فيبر نوري در كشور رخ داد كه اين مسئله  ما را از درآمد بسيار بالايي محروم مي كند.
علي اصغر عميديان در اين باره به ايسنا گفت: در سال ۸۲ تعداد قطعي هاي شبكه به ۱۳۸ مورد رسيده بود و طي ۶ ماهه اول سال جاري، وجود ۹۶ مورد قطعي شبكه در حالي گزارش شده است كه در كشوري مانند فرانسه تعداد قطعي ها طي سه سال گذشته تقريباً صفر بوده است.
به گفته عميديان علت اصلي قطعي ها عدم توجه ارگان ها، تشكيلات دولتي و غيردولتي و نداشتن احساس مسئوليت  در قبال تشكيلات شبكه فيبرنوري است.
وي افزود: با قطع شدن كابل هاي بين شهري تمام مردم از سرويس هاي مربوطه محروم خواهند شد، همچنين رعايت مسائل مربوط به حفاظت از شبكه فيبر نوري حتي از جانب تشكيلات دولتي هم صورت نمي گيرد، به عنوان مثال پيمانكاران وزارتخانه هايي مانند وزارت راه، نفت و گاز توجيه نشده اند كه فيبر خوابيده در كنار جاده ها چه حجم عظيمي از اطلاعات را حمل مي كند و آنها تا چه اندازه بايد از اين فيبرها مواظبت كنند.
عميديان يادآور شد: در حال حاضر امكان تحويل و انتقال ترافيك بين المللي شبكه از طريق ايران به هر كشوري وجود دارد اما اين اقدام به جهت آنكه تعداد قطعي هاي شبكه فيبرنوري داخل كشور بالاست، صورت نمي گيرد زيرا ساير كشورها براي ارائه ترافيك، امنيت ارتباطي احساس نمي كنند، در نتيجه منبع درآمد بسيار بالايي به جهت نبودن قانونمندي مناسب در مورد كساني كه نسبت به قطع شبكه اقدام مي كنند از بين مي رود.

به دنبال دعوت انجمن شركت هاي انفورماتيك
دهمين نمايشگاه الكامپ با حضور رئيس جمهور افتتاح مي شود
گروه انفورماتيك: دهمين نمايشگاه الكامپ را رئيس جمهور افتتاح مي كند.
رئيس انجمن شركت هاي انفورماتيك اعلام كرد: به دنبال ارسال دعوتنامه مشترك از سوي انجمن و دبيرخانه شوراي عالي اطلاع رساني، رياست جمهوري موافقت خود را براي حضور در مراسم افتتاحيه دهمين نمايشگاه الكامپ اعلام كردند.
بنابر گزارش همشهري، الكامپ در حالي دهمين دوره خود را سپري مي كند كه از سال گذشته علاوه بر حضور شركت هاي مختلف ايراني و خارجي در حوزه هاي مختلفي چون سخت افزار، نرم افزار، شبكه، اينترنت و ساير زمينه هاي انفورماتيكي يك سالن هم به بحث دولت الكترونيكي اختصاص يافته است و مؤسسات و ارگان هاي دولتي در آن به ارائه اطلاعات در مورد پروژه هاي خود در زمينه فناوري اطلاعات و ارتباطات مي پردازند.
سهيل مظلوم در خصوص برنامه هاي جنبي نمايشگاه اظهار داشت: در كنار برپايي نمايشگاه، همايشي نيز برگزار خواهد شد كه طي آن مباحث مربوط به استراتژي كلان IT در كشور و بحث IT در ايران با حضور ۱۱ تن از مسئولان سازمانهاي مختلف و مربوط به بحث فناوري هاي اطلاعات و ارتباطات مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت.
وي، ادامه داد: با همكاري شوراي عالي اطلاع رساني، تركيب ۲۰ نفره اي از مديران دولتي و مرتبط با صنعت IT كشور افغانستان نيز براي حضور در نمايشگاه دعوت شده اند.

سفينه دارت با هدايت اتوماتيك به فضا مي رود
004818.jpg
گروه دانش: سازمان فضايي آمريكا، ناسا، اين هفته يك سيستم هدايت خودكار در سفينه هاي فضايي را آزمايش مي كند.
بنابر گزارش فلوريدا تودي، اين پروژه كه با هدف ايجاد يك سيستم هوشمند اتوپايلوت يا هدايت طراحي شده است تا رسيدن به مرحله اجرا يكصد ميليون دلار هزينه داشته است و قرار است در صورت موفقيت آزمايش ها در مأموريت هاي سفر به ماه و مريخ از آن استفاده شود.
يك فضاپيماي آمريكايي موسوم به دارت قرار است تا انتهاي هفته جاري با هدايت كاملاً كامپيوتري و خودكار تا ۵۰۰ مايلي بالاي زمين برود و يك ماهواره قديمي و از كار افتاده را رديابي كند.
سفينه دارت كه ۱۶ فوت طول و ۸۰۰ پوند وزن دارد قرار است بدون هيچ دخالت انساني به پرواز در بيايد.
ناسا اميدوار است با ابزارهايي از اين دست بتواند برنامه هاي جورج دبليو بوش در خصوص سفر مجدد به سطح ماه تا سال ۲۰۲۰ و بعدتر به مريخ را تحقق بخشد. اما كارشناسان اين سازمان متفق القول معتقدند عليرغم وجود تجربه ۴۰ ساله در ساخت وسايل اكتشاف و پشتيباني هنوز سيستم كاملي براي سفر مجدد انسان به ماه و يا ديگر سيارات وجود ندارد.

آن لاين
جلسه هيأت مديره انجمن كارفرمايان شبكه هاي اينترنتي درباره قرارداد آسياتك
گروه انفورماتيك: اعضاي هيأت مديره انجمن كارفرمايان شبكه هاي اينترنتي عصر روز شنبه اين هفته با حضور مصطفي محمدي رئيس هيأت مديره انجمن و مديرعامل شركت آسياتك تشكيل جلسه دادند.
به گزارش ايسنا از دبيرخانه انجمن كارفرمايان شبكه هاي اينترنتي، در اين جلسه كه به مدت ۴ ساعت به طول انجاميد كليه شبهات، اعتراضات و مسائل مطرح شده توسط اعضاي انجمن، مطبوعات و خبرگزاري ها پيرامون قرارداد منعقده اخير شركت آسياتك و شركت كره اي (KT) به طور جامع و كامل به اطلاع وي رسيد.
ضريب نفوذ تلفن در چين ۱۰۰ درصد مي شود
گروه انفورماتيك : وزارت صنعت اطلاعات چين اعلام كرد با تلاش هاي دولت براي ايجاد يك بودجه خدماتي در راستاي توسعه مخابرات، اين كشور در نظر دارد تمام منازل از جمله مناطق روستايي را تا سال ۲۰۲۰ به خط تلفن متصل كند.
به گزارش ايلنا، طبق آخرين آمار ارائه شده تا جولاي ،۲۰۰۴ به ميزان ۹۰ درصد از روستاهاي چين به تلفن مجهز شدند و اين رقم تا سال آينده به ۹۵درصد خواهد رسيد. گفتني است، هدف از طرح دولت براي بودجه خدماتي ايجاد خدمات پايه مخابراتي است.
طبق اين گزارش،  چين در حال حاضر با بيش از ۴۴۸ ميليون مشترك تلفن خطوط ثابت و بيش از ۲۸۳ ميليون كاربر تلفن همراه دومين كشور جهان از نظر كاربرد محسوب مي شود.
وزارتخانه اطلاعات چين اعلام كرد: توسعه مخابرات تعادل مناسبي در مناطق ساحلي اين كشور ندارد.
عربستاني ها براي اپراتور دوم تلفن همراه سر و دست مي شكنند
004806.jpg
گروه انفورماتيك: تمايل سرمايه گذاران عربستاني به خريد سهام شركت G3 دومين و جديدترين شركت خدمات تلفن همراه در اين كشور به حدي است كه منجر به درگيري بين متقاضيان سهام شده است.
به گزارش ايلنا به نقل از سي ان ان، سهام شركت اتحاد اتصالات براي اولين بار وارد بورس سهام عربستان شده است و در همين آغاز كار ۲۰ ميليون سهم (هر سهم ۵۰ ريال معادل ۳/۱۳ دلار) فروش رفته است.
در روزهاي اخير به دنبال ناياب شدن فرم هاي پذيره نويسي و حمله متقاضيان به مسئولان بانك ها، پليس محلي وارد عمل شده است.
منابع محلي مي گويند: دو ميليون فرم اضافي چاپ شده است. تا شايد متقاضيان را آرام كند.
اين گزارش مي افزايد: شركت اتحاد اتصالات كه اخيراً تأسيس شده وابسته به شركت اتصالات امارات است.
شركت اتصالات از اپراتورهاي تلفن همراه است و ۳۵ درصد سهام شركت اتحاد اتصالات را در اختيار دارد.
به گفته تحليلگران، ميزان تقاضا به مراتب بيشتر از سهام عرضه شده و حدود ۲۰ برابر است.
حسن  القصوص، از كارمندان بانك بريتانيايي عربستان مي گويد: فرم پذيره نويسي بعضي از بانك ها تمام شده است و مردم تصور مي كنند كه كاركنان بانك اين فرم ها را براي آشنايان خود نگه داشته اند.

دانش
نرم افزار شبيه سازي جريان نشت از بدنه و پي سدهاي
خاكي طراحي و ساخته شد

004809.jpg
گروه انفورماتيك: محققان دانشكده معدن و متالورژي دانشگاه اميركبير براي نخستين بار در كشور موفق به طراحي نرم افزار شبيه سازي جريان نشت از بدنه و پي سدهاي خاكي شدند.
نرم افزار شبيه سازي جريان نشت آب از بدنه و فونداسيون سدهاي خاكي براي اولين بار با استفاده از روش المان محدود تهيه شده است. اين نرم افزار جريان نشت آب را شبيه سازي كرده و ميزان نشت آب از پي و بدنه سدهاي خاكي و همچنين موقعيت سطح ايستادگي آب را در درون سد محاسبه مي كند.
مدير اين پروژه معتقد است: با توجه به اين كه كشور ما از لحاظ ساخت سدهاي خاكي پس از تركيه و چين در رده سوم كشورهاي جهاني قرار دارد اين نرم افزار مي تواند اهميت بسزايي به ويژه در مراحل طراحي سدهاي خاكي داشته باشد.
چين اولين قطار شناور مغناطيسي را معرفي مي كند
سرويس دانش: چين اولين قطار شناور مغناطيسي را در بندر شمالي شهر دالين مورد آزمايش قرار مي دهد.
به گزارش موج: مقامات رسمي چين اعلام كردند اين مدل با طرح هاي قبلي خود كه از سرعت بالايي برخوردارند متفاوت است، از آنجايي كه اين قطار براي حمل و نقل شهري طراحي شده، لذا از سرعت كمتري نسبت به مدل هاي قبلي برخوردار است.
سرعت اين قطار ۱۱۰ كيلومتر در هر ساعت گزارش مي شود. چين در نظر دارد با گسترش خط حركت اين قطار، سبب افزايش توريسم در اين كشور شود.
تنها قطار شناور مغناطيسي چين توسط ائتلاف چند شركت آلماني در شانگهاي ساخت و راه اندازي شد وگسترش اين خط و افزايش سرعت آن در حال بررسي است.
گفتني است شركت هاي آلماني، فرانسوي و ژاپني براي شراكت در ساخت خطي جهت اين نوع قطارها با سرعت بالا بين شانگ هاي و بيجين به شدت رقابت مي كنند.

طرح آموزش الكترونيكي فام اجرا مي شود
گروه انفورماتيك- سازمان فرهنگي
هنري شهرداري تهران قصد دارد با اجراي طرح آموزش الكترونيكي فام(فرصت هاي آموزشي مساوي) هزينه كتب و كلاس هاي كنكور را كاهش دهد.
به گزارش خبرنگار ما خسرو كاظمي مدير عامل مؤسسه رايانه شهر تهران(وابسته به سازمان فرهنگي هنري) دراين باره گفت:با مطالعاتي كه در طول يك سال گذشته روي مقوله آموزش الكترونيكي داشتيم به اين نتيجه رسيديم كه مي  توان هزينه كتب و كلاس هاي كنكور را از اين طريق تا حد زيادي كاهش داد.
وي در خصوص نحوه برگزاري طرح آموزش الكترونيكي كنكور گفت: در اين طرح روش كار به اين شكل است كه آموزش از طريق CDهاي چند رسانه اي انجام مي شود كه به درك بهتر دروس كمك زيادي مي كند.
كاظمي افزود: تلفن هاي گوياي ۲۴ ساعته و mail -e از جمله روش هاي برقراري ارتباط دايم دانشجويان با اساتيد محسوب مي شود. همچنين كلاس هاي آموزشي در فرهنگسراها براي جوانان در نظر گرفته شده و به اين ترتيب كساني كه به كامپيوتر دسترسي ندارند مي توانند از كامپيوترهاي موجود در فرهنگسراها استفاده كنند.
به گفته مدير عامل مؤسسه رايانه شهر تهران به اين ترتيب امكان دسترسي هزاران نفر به يك معلم با تجربه در يك زمان فراهم مي شود.وي گفت: همچنين قصد داريم تعداد زيادي كامپيوتر به صورت قسطي در اختيار خانواده هايي بگذاريم كه مايل به داشتن كامپيوتر با شرايط خاص هستند.
منوچهر علي محمدي مدير پروژه فام نيز در باره جزييات بيشتر اجراي طرح آموزش الكترونيكي كنكور گفت: در حال حاضر همه دانش آموزان امكان دسترسي يكسان به منابع آموزشي را ندارند و هدف اين طرح نيز تحقق يك شرايط مساوي براي همه دانش آموزان است.
وي اظهار داشت: طرح فام قصد حذف آموزش را نداشته و با صرف هزينه كمتر قصد دارد به عنوان مكمل آموزش هاي فعلي مطرح شود. چرا كه آموزش الكترونيكي كنكور امكان تكرار آموزش به اشكال نوين و دفعات مختلف را فراهم مي كند.
مدير پروژه فام گفت: در اين طرح دانش آموزان علاوه بر دسترسي به سيستم مشاوره و هدايت تحصيلي، امكان رفع اشكال از طريق e-mail voicemail و حتي به صورت تصويري در اينترنت را دارند.وي نقطه قوت اين پروژه را برگزاري ۱۴ آزمون دانست و افزود: از اين تعداد ۱۱ آزمون در منازل و فرهنگسراها و از طريق كامپيوتر انجام مي شود. ۲ آزمون نيز روي شبكه و به صورت همزمان برگزار مي شود تا امكان شناسايي دانش آموزان فعال تر فراهم شود و بالاخره يك آزمون نيز به شكل سنتي و روي كاغذ برگزار مي شود.
علي محمدي گفت: به هر دانش آموز بين ۳۶ تا ۴۵ درس به همراه هشتاد ساعت اينترنت جهت رفع اشكال داده مي شود. همچنين همايشي نيز براي آشنايي خانواده ها با اين فضاي جديد برگزار مي شود.
بر اساس اين گزارش، توزيع مناسب امكانات آموزشي، تركيب مهارت هاي مختلف در قالب نرم افزارهاي چندرسانه اي، عدالت آموزشي و دسترسي همگاني به اساتيد مجرب از جمله اهداف طرح فام به شمار مي رود.

شيوه هاي مقابله با خرابكاران اينترنتي
نمايشگاه فناوري هاي جديد مقابله با خرابكاران اينترنتي در ايتاليا برگزار شد.
بنابر گزارش رويتر، اين نمايشگاه كه SMAN نام داشت به مدت ۵ روز و براي ارائه اطلاعات مربوط به شيوه هاي جديد حفاظت و امنيت كاربران كامپيوتر در مقابل هكرها برگزار شد.كوهن، برگزار كننده اين نمايشگاه گفت: ارائه اطلاعات جديد ضد هرزنامه ها و مقابله با راه هاي سرقت اطلاعات شخصي از كامپيوتر كه امروزه مشكل بزرگي در تهديد امنيت ايتاليا است در اين نمايشگاه به بازديدكنندگان عرضه مي شود.

حسگر ميزان رسيدگي ميوه اختراع شد
گروه دانش- دانشمندان حسگر هوشمندي ساخته اند كه با اندازه گيري بو، طعم و تغيير رنگ ميوه، زمان مصرف آن را اعلام مي كند.اين برچسب هاي هوشمند كه توسط يك شركت نيوزلندي اختراع شده است، براي نخستين بار در انگليس مورد استفاده قرار خواهد گرفت.بنا بر گزارش ايسنا، كاربرد آزمايشي اين اختراع جديد، از ماه آينده بر روي بسته بندي هاي گلابي آغاز خواهد شد و در صورت موفقيت، اين آزمايش براي ساير ميوه ها نظير كيوي و انبه نيز انجام خواهد شد.

دانش انفورماتيك
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |