پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره۳۵۴۶ - Nov 4, 2004
گرماي فوتبال در اروپا ادامه دارد
چلسي و اينتر صعودكنندگان زودهنگام ليگ قهرمانان
005757.jpg
همشهري: فوتبال قهرمانان باشگاه هاي اروپا در مرحله اي قرار دارد كه به تدريج تيم هاي صعودكننده از هشت گروه در حال شناسايي شدن هستند. در پايان بازي هاي سه شنبه شب دو تيم اينترميلان و چلسي نخستين تيم هايي بودند كه با كسب امتيازات لازم بار خود را براي حضور در جمع ۱۶ تيم برتر بستند.
اينتر در يك بازي جنجالي كه به اخراج «آدريانو» منجر شد، برخلاف بازي رفت آن هم در خانه مقابل والنسيا متوقف شد. اشتباه محرز آدريانو حتي واكنش يوفا و احتمال محروميت چندجلسه اي او را نيز به همراه دارد.
در بازي رفت اينتر در اسپانيا با نتيجه سنگين پنج بر يك حريف خود را شكست داده بود. چلسي هم كه به روسيه سفر كرده بود، با تك گل «روبن» از سد ميزبان خود زسكا گذشت تا همگان قيافه يك تيم مدعي را در چهره شاگردان «موريينهو» ببينند. اگر مربي پرتغالي چلسي بتواند اين تيم را به مقام قهرماني برساند بدون شك مربي برتر سال اروپا خواهد شد. چلسي هم اكنون در ليگ برتر انگليس هم امتيار با آرسنال رقابت نزديكي با اين تيم برسر فتح جام قهرماني دارد.
بارسلون با رونالدينهو انتقام گرفت
برخورد بارسلون و ميلان در حضور يكصد و ده هزار تماشاگر در ورزشگاه نيوكمپ يك جنگ واقعي بود كه طي آن تماشاگران حاضر و ميليون ها بيننده تلويزيون بر جاي خود ميخكوب شدند. جالب آنكه ميلان با پشتوانه پيروزي هاي بيشتر در سال هاي اخير بر بارسلون شروعي قدرتمندانه اي داشت تا جايي كه قبل از گل «شوچنكو» بارها دفاع حريف را آزار داد. دفاع «بارسا» كه در شروع بسيار متزلزل نشان مي داد، سرانجام در دقيقه ۱۷ مات و مبهوت ايستاد و شوچنكو با رهاشدن از مدافع مستقيم خود دروازه بارسلون را همانند بازي رفت گشود. بارسلون كه تا قبل از گل با بازي احساسي قادر به شكاف خط دفاعي ميلان به رهبري نستاو مالديني نشده بود، بعد از گل با جابه جايي «دكو» و رفتن او به سمت چپ وضعيتي بهتر پيدا كرد. از دقيقه ۱۷ تا پايان بازي اين تيم بارسلون بود كه برتري خود را با رونالدينهو، اتوئو و ژاوي بر حريف تحميل كرد.
«اتوئو» پس از بيست دقيقه از گل اول ميلان با حضور به موقع در دهانه دروازه پاس عمقي ژاوي را از بالاي سر «ديدا» به تور نشاند و ورزشگاه نيوكمپ را به يك جهنم واقعي براي ميلان مبدل ساخت. شاگردان آنجلوتي با پذيرش قدرت تهاجمي حريف فقط چشم به ضدحمله دوختند و اتفاقا چندبار با شوچنكو و كاكا به يكقدمي رسيدن گل دوم هم نزديك شدند. با رو به پايان رفتن بازي فشار بارسلون بيشتر و بيشتر شد تا سرانجام رونالدينهو با شليك تير خلاص هم مزد بازي تكنيكي خود و هم انتقام شكست بازي رفت در سن سيرو را از ميلان گرفت.
در ساير بازي ها پورتو در خانه مقابل پاري سن ژرمن به تساوي بدون گل رسيد و وردربرمن هم با پنج گل اندرلشت را در هم كوبيد. آرسنال هنوز از شوك شكست مقابل منچستر در ليگ برتر بيرون نيامده و اين بار همانند بازي رفت در آتن در هايبوري مقابل پاناتينايكوس هم تن به تساوي يك بر يك داد. سلتيك گلاسكو پس از هفته ها طعم برد را مقابل تيم شاختار دونتسك چشيد.
ادامه گرماي فوتبال اروپا با يوفا
فوتبال اروپا كه طي دو شب با بازي هاي ديدني قهرمانان باشگاه ها، سرماي زودهنگام پاييزي را به فراموشي سپرده است، امشب با يوفا خود را سرگرم مي كند.
در مسابقات جام يوفا كه ۳۲ تيم هركدام تنها يك بازي را پشت سر نهاده اند، هنوز نمي توان به درستي موقعيت تيم ها را سنجيد.
برنامه بازي هاي امشب يوفا
به شرح زير است:
هارتس _ شالكه
فرانس واروش _ فاينورد
پارما _ آسته وا بخارست
بشيكتاش _ آتلتيكو بيلبائو
اوترخت _ دنپيرو پتروفسك
آسترياوين _ رئال زاراگوزا
نيوكاسل _ ديناموتفليس
اسپورتينگ _ پانيونيوس
پارتيزان بلگردا _ ايگالئو
ميدلز بورو _ لاتزيو
گراتس آي _ آميكاورونكي
آلكمار _ اوسر
اشتوتگارت _ بنفيكا
ديناموزاگرب _ بورن
ليلي _ زنينت سن پترزبورگ
سويا _ آلمانيا آخن

دكتر مهرزاد خليليان:
«مرگ ناگهاني ورزشكاران» قابل كنترل است
005772.jpg
ايرنا: درپي  مرگ  ناگهاني  سرجينهو بازيكن  تيم  فوتبال  سائوكاتانوي  برزيل  كه به  علت  عارضه  مهلك  بزرگي  قلب ، چهارشنبه  شب  گذشته  در زمين  مسابقه  از دنيارفت ، فدراسيون  پزشكي  ورزشي  كشورمان  برلزوم  توجه  بيشتر به  پديده  جديد مرگ  ناگهاني  ورزشكاران  تأكيد كرد.
دكتر مهرزاد خليليان  مرگ  ناگهاني  بازيكنان  در حين  مسابقات  را عارضه  جديدي  دانست  كه  لازم  است  براي مقابله  با آن تدابيري  انديشيده  شود.
وي  گفت : فدراسيون  پزشكي  ورزشي  فعاليت هاي  خود دراين  خصوص  را از سال گذشته  بعداز مرگ  مارك  ويوين  فو بازيكن  كامروني  آغاز كرد.
دكتر خليليان  گفت : در جريان  مرگ  وي  گرچه  فعاليت هاي  لازم  احياء قلبي و تنفسي  برروي  بيمار انجام  نشد اما تجربياتي  كه  از مرگ  اين  بازيكن  بدست آمد، باعث  شد برروي  سرجينهو بازيكن  برزيلي  حركتهاي  عمده اي  انجام  شود و به قول  ما پزشكان  از تايم  طلايي  براي  برگرداندن  بيمار استفاده  شود.
وي  افزود: هرچند عمليات  پزشكي  انجام  شده  برروي  بازيكن  برزيلي  جواب نداد و بيمار جان  خود رااز دست  داد، اما به  لحاظ پزشكي  كارهاي  لازم  براي احياء مجدد بيمار انجام  شد.
خليليان  با تأكيد براين  مطلب  كه  ما نيز مي بايست  از وقايعي  كه  رخ  داده تجربيات  لازم  را كسب  و خود را براي  وقايع  احتمالي  آماده  كنيم ، ادامه  داد: درسال  گذشته  با مرگ  بازيكن  كامروني ، گزارش  مبسوطي  ازدلايل  فوت  ناگهاني بازيكنان  تهيه  و براي  آقاي  كفاشيان  ارسال  شد. همچنين  سال  گذشته  بروشوري  تحت  عنوان  مرگ  ناگهاني  درورزشكاران  منتشرشد كه  بسيار مورد توجه  قرار گرفت  اما اين  اقدامات  كافي  نيست  و ما مي بايست كارهاي  اصولي  تري را براي كنترل آن  انجام  دهيم .

ديدار علي مرادي
با دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام
005769.jpg
005760.jpg
گروه ورزشي : دكتر محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام حمايت خود از عملكرد مسئولان فدراسيون وزنه برداري كشور را اعلام كرده است. روابط عمومي فدراسيون وزنه برداري با ارسال نمابري به گروه ورزشي روزنامه همشهري از ديدار محسن رضايي و علي مرادي رئيس اين فدراسيون خبر داده و آورده است: دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين ديدار سخناني را در جهت رشد و توسعه اين رشته بر زبان آورده و رهنمودهاي لازم را ارائه كرده است. در همين جلسه همچنين مباحثي در مورد چشم انداز ۲۰ ساله ايران و جايگاه ورزش و رشته وزنه برداري و افتخارآفريني هاي قهرمانان كشورمان مطرح شده است.

راهيابي به مسابقات قهرماني جهان
مهم ترين هدف واليبال ايران
005751.jpg
گروه ورزشي: شاكري _ واليبال ايران تا پايان سال جاري هيچ برنامه برون مرزي پيش بيني شده اي درپيش ندارد. مهم ترين برنامه هاي واليبال ايران براي حضور در مسابقات برون مرزي به اوايل سال آينده برمي گردد كه تيم ملي بزرگسالان قبل از حضور در پيكارهاي انتخابي مسابقات قهرماني جهان سال ۲۰۰۶ ژاپن در بازي هاي كشورهاي مسلمان در عربستان شركت خواهد كرد. در همين رابطه ديروز «پارك كي ون» سرمربي كره اي تيم ملي كه هم اكنون مسئوليت تيم پيكان را در ليگ برتر برعهده دارد، برنامه هاي خود را اعلام داشت. سرمربي تيم ملي خبر از برپايي نخستين اردوي تيم ملي در ماه اسفند داد و گفت: براي اولين اردو بيست بازيكن دعوت خواهند شد. مسابقات عربستان مي تواند بهترين ميدان براي ارزيابي تيم ملي محسوب شود و بدون شك با بودن تيم هايي چون مصر، الجزاير و تونس «پارك كي ون» بيشترين بهره را از اين بازي ها قبل از حضور در بازي هاي انتخابي جهان ببرد. مسابقاتي كه با حضور قطعي استراليا و شناسايي دو تيم ديگر ميدان آساني نخواهد بود.
استراليا كه به عنوان نماينده آسيا و اقيانوسيه در المپيك آتن حاضر بود، براي رسيدن به مسابقات قهرماني جهان با تمام قوا به تهران مي آيد. هرچند تيم ملي واليبال ايران در دو ميدان جام ملت هاي آسيا و بازي هاي انتخابي المپيك استراليا را مغلوب ساخت، اما راه رسيدن ايران به توكيو و تجربه سومين حضورش در مسابقات جهاني به راحتي همراه نخواهد شد. مسابقات كشورهاي مسلمان فروردين ماه سال آينده در عربستان برگزار مي شود و تيم ملي واليبال ايران دو ماه بعد در تهران ميزبان مسابقات مقدماتي قهرماني جهان خواهد بود.
پيام تبريك باشگاه ايرانيان
درپي قهرماني تيم سايپا در مسابقات بين المللي اتحاد ورزشي امارات مديرعامل باشگاه ايرانيان دبي اين موفقيت را به رييس فدراسيون واليبال ايران تبريك گفت.
علي دستجردي در پيام خود آورده است: اين پيروزي ارزشمند ورزشي موجب مباهات و غرور ايرانيان عزيز مقيم امارات شد. در اين مسابقات تيم سايپا با كسب ۷ پيروزي در مكان نخست ايستاد.

مربيان خارجي بسكتبال افزايش مي يابند
005748.jpg
گروه ورزشي- شاكري:  آنطور كه از شواهد و قرائن پيداست و طي چند روز اخير بارها رئيس فدراسيون و مدير تيمهاي ملي بسكتبال در گفت و گوهاي مطبوعاتي بطور ضمني به آن اشاره داشته اند، به نظر مي رسد كه مسئولان اين فدراسيون براي سرمربيگري تيم ملي بزرگسالان چشم به يك مربي صاحب نام خارجي به جز بوسنياك دارند و نمي خواهند سكان هدايت اين تيم را در مسابقات مهم آسيايي به اين مربي بسپارند.
بوسنياك مربي اهل صربستان كه جانشين هموطن خود نناد ترايكوويچ در ايران شده است، در چند ماه اخير در همه رده هاي سني تيم ملي حضور داشت و با تيم اميد كشورمان قهرمان آسيا نيز شد.
جذب مربي پرتوان و معتبرتر هم واضح و روشن است و گردانندگان فدراسيون كه حالا تيمهاي جوانان و اميدشان قهرمان آسيا شده است، مي خواهند اين موفقيت ها را در رده بزرگسالان نيز تعميم  دهند و با شناختي كه از بوسنياك پيدا كرده اند، او را در اندازه سرمربيگري تيم ملي بزرگسالان نمي بينند.
البته محمود مشحون رئيس فدراسيون بسكتبال در گفتگو با ايرنا ضمن ستايش كار بوسنياك اعلام كرد: از وجود اين مربي در تيمهاي ديگر حتما استفاده خواهد شد. جذب يك مربي سرشناس بسكتبال بستگي به حمايت سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك دارد و يك گروه فني قرار است رايزني هاي لازم را در اين زمينه انجام دهند.
ديگر خبر مهم بسكتبال در روز گذشته تلاش فدراسيون براي جذب دو مربي مرد و زن آمريكايي براي تيم هاي بسكتبال پايه ايران است كه در صورت توافق مالي آنها هم به جمع ساير مربيان خارجي شاغل در بسكتبال ايران مي پيوندند.

حسين توكلي:
توان ادامه ورزش قهرماني را دارم
005754.jpg
ايسنا: قهرمان دسته  ۱۰۵ كيلوگرم وزنه برداري المپيك سيدني كه براي انجام معالجات پزشكي به بلغارستان سفر كرده بود،  در بازگشت گفت: اگر با دقت عمل بسيار بالا و با نظارت پزشكان فوق متخصص روند معالجات را ادامه دهم، قهرماني ام در المپيك پكن را تكرار مي كنم.
حسين توكلي، اضافه كرد: سفر به بلغارستان براي همراهان من (فلاحتي نژاد، باقري و پانزوان) بسيار مفيد و مثمرثمر بود و مشكلات آنان تا حدودي مرتفع شد. اما با تشخيص پزشكان، من نيازي به عمل جراحي نداشتم و تنها بايد پلاتين موجود در پايم را درآورم كه اين عمل توسط دكتر شهابي در ايران انجام خواهد شد.
وي ادامه داد: از ابتداي آسيب ديدگي دكتر شهابي روند معالجات و جراحي را آغاز كرده و اكنون نيز مي خواهم وي اين روند را ادامه دهد و اميدوارم مشكل خاصي بوجود نيايد.
توكلي در مورد روند بهبود آسيب ديدگي زانويش تصريح كرد: طبق تشخيص متخصصان بلغارستان، تاندون ACL زانويم به صورت مطلوبي جوش خورده است اما جواب پزشكان در مورد توان ادامه ورزش قهرماني براي من قانع كننده نبود و مي خواهم در صورتي به ورزش قهرماني بازگردم كه بتوانم چند سال در اوج اين رشته قرار بگيرم.
توكلي با بيان اين كه هدف اصلي من قهرماني المپيك است خاطر نشان كرد: بازگشت به ورزش حرفه اي براي من كافي نيست و بايد براي قهرماني المپيك كار خود را شروع كنم. البته با انديشيدن تدابير مناسب، شايد به بازي هاي آسيايي قطر هم برسم.
قهرمان المپيك سيدني در مورد ادامه روند درمان آسيب ديدگي اش گفت: پس از اين كه با جراحي دكتر شهابي، پلاتين پايم خارج شد، بايد توسط پزشكان فوق متخصص در يكي از كشورهاي اروپايي همچون آلمان معاينه شوم. در اين مورد علي مرادي رئيس فدراسيون وزنه برداري نيز نظرات مثبت خود را اعلام كرده و اميدوارم هر چه زودتر و براي قهرماني دوباره بازگردم.

به بهانه انتخاب سرمربي تيم ملي
خرد جمعي در كشتي حاكم نيست
گروه ورزشي - محمدرضا منصوريان: بحث انتخاب سرمربي براي تيم ملي كشتي آزاد كشورمان همچنان داغ است و در شرايطي كه قرار است هفته آينده در نشست مشترك مسئولين سازمان تربيت بدني و فدراسيون كشتي كادر كميته فني تيم ملي بزرگسالان انتخاب شود، خبرهاي مختلفي از انتخاب افراد مختلف به گوش مي رسد.
نكته مهمي كه در اين رابطه وجود دارد، اين است كه در ميان تمامي افرادي كه از آنها به عنوان كانديداهاي قبول اين سمت نام برده مي شود، نوع خاصي دلمشغولي و نگراني وجود دارد كه اعظم آنها مرتبط با مديريت و اداره كشتي است. اين گونه به نظر مي رسد كه عليرغم وجود كادر تشكيلاتي و اجرايي در اين ورزش، عمده اين نگراني ها از اين بابت است كه هنوز هم اكثريت تصميم گيري ها و برنامه ريزي ها در كشتي ناشي از تفكرات و خرد جمعي نبوده و قائم به فرد است. طبيعي است كه در چنين حالتي پست كليدي و بسيار مهم سرمربي هم نمي تواند از استقلال كافي و لازم برخوردار شده و همواره با كوچكترين حركتي، واكنش هاي غلطي پديد مي آيد كه نمونه بسيار روشن آن را در بازيهاي المپيك ۲۰۰۴ آتن شاهد بوديم.
كيست كه امروز نداند منصور برزگر شايسته ترين فرد براي حضور در پست سرمربي تيم ملي كشتي آزاد ايران است و كيست كه نداند همين مربي خود بزرگ ترين قرباني چنين تفكراتي است. چه برزگر و چه ديگران، هيچكس نمي تواند در چنين احوالي قول موفقيت در كشتي را بدهد. چه خوب است در نشست هفته آينده مديران ورزش با مديران كشتي كمي هم به اين موضوع توجه شود كه چگونه بايد تفكرات جمعي را در كشتي حاكم كرد و بيش از اين اجازه نداد كه برنامه ها سليقه اي و فردي به سرانجام برسد.
محسن فرح وشي و اكبر فلاح دو تن از مربياني هستند كه در روزهاي اخير از آنها به عنوان سرمربي براي حضور در تيم ملي نام برده مي شود. آگاهي از نقطه نظرهاي اين دو مربي خالي از لطف نيست:

فرح وشي: هدايت تيم ملي كار يك نفر نيست
005763.jpg
فرح وشي مي گويد: شرايطي دارم كه در صورت تاييد آنها، هدايت تيم ملي را بر عهده خواهم گرفت. وي اضافه كرد: سرمربيگري تيم ملي كشتي آزاد معيارها و فاكتورهاي خاصي دارد كه فدراسيون و سازمان تربيت بدني براساس آن، سرمربي تيم ملي را انتخاب مي كنند.
فرح وشي ادامه داد: هدايت تيم ملي بزرگسالان كار يك نفر نيست و نياز به يك گروه دارد تا با همفكري هم بتوانند موفقيت بزرگي به دست آورند. اين را هم اضافه كنم كه تا زماني كه نظم و مديريت در يك تيم حاكم نباشد و مربيان و كشتي گيران همديگر را قبول نداشته باشند، موفقيتي نيز حاصل نخواهد شد.

اكبر فلاح: سرمربي تيم ملي بايد قدرت اجرايي بالايي داشته باشد
005766.jpg
سرمربي تيم ملي كشتي آزاد جوانان هم مي گويد: هنوز اين توانايي را در خود احساس نمي كنم كه سرمربيگري تيم ملي بزرگسالان را به عهده بگيرم. اكبر فلاح تصريح كرد:  تيم ملي بزرگسالان شرايط ويژه اي دارد و مربياني كه هدايت اين تيم را بر عهده مي گيرند بايد تحول بزرگي ايجاد كنند، وگرنه همان روند گذشته تكرار خواهد شد. فلاح افزود: سرمربي تيم ملي بايد قدرت اجرايي بالايي داشته باشد تا كشتي گير مطيع وي باشد نه اين كه هر كس هر طوري كه دوست دارد، رفتار كند. وي ادامه داد: بايد فردي براي اين سمت انتخاب شود كه بتواند نظم و هماهنگي خاصي را در تيم ملي بوجود آورد.

تصميم فدراسيون فوتبال لغو شد
بازي هاي ليگ برتر فوتبال برگزار مي شود
ايسنا : پس از نشست ظهر ديروز سازمان ليگ، تصميم قبلي فدراسيون فوتبال مبني بر لغو كليه  بازيهاي ليگ برتر و ليگ دسته يك، دوم و سوم تا پايان ماه مبارك رمضان تغيير كرد و براساس تصميم جديد هفته  هشتم رقابتهاي ليگ برتر پنجشنبه  ۲۱ آبان ماه برگزار مي شود.
سازمان ليگ فدراسيون فوتبال به رياست دكتر دادكان تشكيل جلسه داد و مجددا زمان بازيهاي ليگ با بررسي شرايط باشگاه ها و استاديوم هاي محل برگزاري ديدارها، تغيير كرد.
براساس برنامه ريزي جديد فدراسيون فوتبال شش ديدار هفته  هشتم رقابتهاي ليگ برتر در ساعت  ۳۰/۱۸ روز پنجشنبه ۲۱ آبان ماه برگزار خواهد شد.
ديدار تيمهاي فولاد خوزستان - شموشك و ذوب آهن - استقلال تهران به دليل برخوردار نبودن استاديوم هاي تختي اهواز و فولادشهر اصفهان از نور كافي براي برگزاري مسابقه، در ساعت  ۳۰/۱۴ برگزار خواهد شد.
هفته  نهم رقابتهاي ليگ برتر نيز در روز جمعه۲۹ آبان ماه و طبق برنامه ريزي قبلي برگزار خواهد شد.
هفته  دهم نيز در روزهاي پنجشنبه و جمعه  ۵ و  ۶ آذرماه برگزار مي شود.
همچنين فدراسيون فوتبال طي اطلاعيه اي از كليه باشگاههاي فوتبال به دليل تغييرات پيش آمده در خصوص زمان برگزاري ليگ عذرخواهي و اعلام كرد كه در بازيهاي قبل از افطار، كليه شئونات اسلامي رعايت شود.
برنامه هفته هشتم رقابتهاي ليگ برتر به شرح زير است:
پنجشنبه ۲۱/۸/۸۳
سايپا تهران - پيكان تهران - ورزشگاه شريعتي كرج
ابومسلم خراسان - فولاد سپاهان ورزشگاه تختي مشهد
فولاد خوزستان - شموشك نوشهر ورزشگاه تختي اهواز
برق شيراز - ملوان انزلي - ورزشگاه حافظيه شيراز
پگاه گيلان - فجر شهيد سپاسي - ورزشگاه شهيد عضدي رشت
پاس تهران - صبا باتري ورزشگاه شهيد دستگردي
پيروزي تهران - استقلال اهواز ورزشگاه آزادي تهران
ذوب آهن اصفهان - استقلال تهران فولاد شهر اصفهان
دكتر قريب : برگزاري مسابقات به نفع
همه تيم ها است
مدير عامل باشگاه استقلال تهران با ابراز رضايت از برنامه ريزي جديد فدراسيون فوتبال در برگزاري مجدد مسابقات ليگ برتر گفت: برگزاري مسابقات به نفع تمام تيم ها از جمله استقلال است و از آن استقبال مي كنيم.
حسين قريب اظهار داشت: عدم تعطيلي مسابقات، پيشنهاد و عمل حساب شده اي است كه تيم ها را در شرايط ايداه آل نگه مي دارد و قطعا تاثير مثبتي بر بازي ها خواهد داشت.
وي كه تيمش براي حضور در جام راشد در امارات به سر مي برد گفت: تيم تا فردا به دليل تعطيلي تورنمنت امارات وارد تهران خواهد شد و تمرينات خود را پيگيري خواهد كرد.
مدير عامل باشگاه استقلال در پايان با تأكيد بر آمادگي كامل بازيكنانش خاطر نشان كرد: صلابت و شرايط جديد استقلال، قهرماني چهارمين دوره  رقابتهاي ليگ را مهيا كرده است.
با همت بازيكنان براي رسيدن به اين مهم تلاش مي كنيم.

پرسپوليس و جوانان سلام ۲۹ آبان به ديدار هم مي روند
گروه ورزشي: به دليل فشردگي برنامه هاي كشتي تلاش مي شود رقابت هاي ليگ كشتي دچار وقفه نشده و طبق برنامه پيش بيني شده به پايان برسد. زماني كه ليگ چهارم كشتي آزاد شروع شد تيم تازه وارد پرسپوليس تهران به دلايل گوناگوني آمادگي حضور در اين مسابقه ها را نداشت و به همين دليل مسابقه هفته اول اين تيم با جوانان سلام برگزار نشد و با مساعدت مديريت باشگاه سلام اين ديدار به تعويق افتاد.
سازمان ليگ كشتي ايران كه سخت تلاش مي كند تا پايان آبان ماه جاري ديدارهاي رفت ليگ را به پايان برساند تاريخ جمعه ۲۹/۸/۸۳ را براي انجام اين ديدار در نظر گرفته است.
قرار است اين ديدار در ساعت ۱۷ تاريخ ياد شده در سالن شهداي هفتم تير تهران برگزار شود.

۶ آذر، آغاز ليگ برتر بدمينتون ايران
گروه ورزشي- شاكري: فدراسيون بدمينتون آغاز رقابت هاي باشگاهي اين رشته را در كشور در ليگ برتر و ليگ دسته يك روز ششم آذرماه سال جاري اعلام كرد. با همه تلاش انجام شده در سال هاي اخير هنوز تيم هاي باشگاهي در سطح كشور به جز چند شهر معدود استقبال خوبي از اين رشته به عمل نياورده اند. در رقابت هاي ليگ برتر اين فصل تهران با تيم هاي سايپا و مسكن و شهرسازي، اصفهان با اوسان، تبريز با درپاد و دانشگاه آزاد و رشت هم هر كدام يك نماينده دارند.

استقلال فردا در تهران است
گروه ورزشي: رقابت هاي فوتبال جام شيخ راشد به علت درگذشت رئيس دولت امارات متحده عربي در دبي ناتمام ماند.
تيم استقلال نماينده كشورمان در اين مسابقات پس از اعلام تعطيلي ساعت ۲۱ جمعه (فردا) به كشورمان بازمي گردد.
گفتني است تيم فوتبال استقلال در دو بازي برگزار شده خود صاحب يك پيروزي و يك تساوي شده بود و قرار بود چهارشنبه شب در بازي سوم خود به مصاف گراف سنگال برود. استقلال پس از نيمه تمام ماندن اين مسابقات روز گذشته را در باشگاه ايرانيان تمرين كرد و ادامه تمرينات اين تيم در تهران خواهد بود.

قهرمان پرتاب ديسك جوانان جهان:
تمريناتم در بندرعباس طاقت فرسا است
005775.jpg
ايسنا - احسان حدادي كه براي انجام تمرينات به اردوي بندرعباس سفر كرده است گفت: تمرينات خود را براي حضوري قدرتمند در بازي هاي آسيايي سال ۲۰۰۶ قطر آغاز كرده ام.
قهرمان پرتاب ديسك جوانان جهان اظهارداشت: از جمعه هفته گذشته، تمرينات خود را طي يك دوره اردوي آمادگي در بندرعباس آغاز كرده ام.
البته در ابتداي امر با مشكلاتي از لحاظ امكانات مواجه بوديم كه اميدواريم طي روزهاي آتي مرتفع شود.
وي ادامه داد: از يك طرف گرماي هوا، انجام تمرينات مناسب را براي ما سخت كرده است و از طرفي ديگر وضعيت تغذيه و اسكان نيز در روزهاي اول مناسب نبود و وجود اين مسئله مشكلات زيادي بوجود آورده است. احسان حدادي با بيان اين كه اين اردو ۳ ماه به طول خواهد انجاميد يادآور شد: شرايط تمرين در بندرعباس بسيار طاقت فرسا است و بايد ۳ ماه را اينجا تحمل كنم. البته به احتمال فراوان زودتر به تهران بازخواهم گشت. پس از اين مدت نيز بايد با حمايت سازمان تربيت بدني و فدراسيون دووميداني براي يك مدت كوتاه به همراه مربي اختصاصي ام به بلاروس بروم.
قهرمان پرتاب ديسك جوانان جهان با اشاره به نحوه تمريناتش تصريح كرد: اكنون در حال رفع مشكلات تكنيكي هستم و پس از آن با ديسك دو كيلويي تمرينات پرتاب را آغاز مي كنم. به هر ترتيب دوران مسابقه در مرحله جوانان گذشته و بايد تمرينات را براي حضور در مسابقات بزرگسالان انجام دهم. وي ادامه داد: اولين رقابت جدي من در بزرگسالان، مسابقات همبستگي كشورهاي اسلامي خواهد بود و پس از آن بايد براي بازي هاي آسيايي دوحه آماده شوم.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |