چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۵۱ - Nov 10, 2004
سهام تدبيرگران در بورس تهران پذيرفته شد
گروه بورس: هيأت پذيرش اوراق بهادار در آخرين جلسه خود مجوز حضور دو شركت زيرمجموعه سيمان فارس و خوزستان را در تالار مبادلات سهام صادر كرد.
به گزارش خبرنگار ما هيأت پذيرش پس از بررسي درخواست سرمايه گذاري تدبيرگران فارس و خوزستان و سيمان سفيد ني ريز اين دو شركت را تالار فرعي بورس اوراق بهادار به طور مشروط پذيرفت.
اين گزارش حاكي است: سرمايه گذاري تدبيرگران فارس و خوزستان سال ۷۹ در اداره ثبت شركت ها و مالكيت صنعتي تهران به ثبت رسيده و موضوع فعاليت آن خريد و فروش سهام و سرمايه گذاري در طرح ها و عمليات مجاز بازرگاني و مالي است.
سرمايه اين شركت بر اساس تصميم آخرين مجمع عمومي فوق العاده ۲/۱۷ميليارد ريال است. در حال حاضر سيمان فارس و خوزستان ۲/۱۰درصد، فارسيت دورود ۵ درصد، بازرگاني سيمان فارس و خوزستان ۵ درصد سهام اين شركت را در اختيار دارند.
۷۹درصد سهام تدبيرگران در اختيار ۴۶۰۰سهامدار حقيقي است.
بر اساس اين گزارش سيمان سفيد ني ريز در حوزه توليد سيمان سفيد و رنگي فعاليت دارد. سرمايه اين شركت ۳۲ ميليارد ريال و سهامداران عمده آن سيمان فارس و خوزستان و سرمايه گذاري غدير هستند.

معاون كل وزير اقتصاد در آيين گشايش تالار رشت:
ارزش بورس امسال به ۶۰ ميليارد دلار مي رسد
006303.jpg
گروه بورس: با توجه به سياست هاي دولت براي خصوصي سازي و روند رو به رشد بازار سهام، ارزش جاري بورس اوراق بهادار تا پايان امسال به۶۰ ميليارد دلار خواهد رسيد.
به گزارش خبرنگار ما محسن صفايي فراهاني روز گذشته در آيين گشايش تالار رشت با اعلام اين مطلب افزود: تلاش مسئولان اقتصادي در جهت توليد ثروت است و توليد ثروت فقط با تمركززدايي و ايجاد يك تعاوني بزرگ تحت عنوان بورس ميسر خواهد شد.
معاون كل وزير اقتصاد ادامه داد: در حال حاضر ارزش معاملات روزانه سهام در بورس معادل ۵۰ ميليون دلار است و يك ميليون نفر در بورس فعال هستند. درحالي كه اين رقم در كشورهاي همسايه ايران معادل نيمي از جمعيت آنهاست.
دبيركل سازمان بورس اوراق بهادار در اين مراسم گفت: تالار بورس رشت در مكاني به مساحت ۹۰۰ مترمربع ايجاد شده و در اين تالار هشت كارگزار فعاليت مي كنند كه از اين شمار چهار كارگزار، بانكي و بقيه مربوط به بخش خصوصي هستند. وي همچنين «دكتر محمدحسن قلي زاده» را كه داراي مدرك دكتراي فاينانس از دانشگاه تهران است به عنوان سرپرست تالار بورس رشت معرفي كرد. حسين عبده تبريزي خاطرنشان كرد: اشتغال و بهبود وضعيت اقتصادي درآمد خانوار از ضروريات كشور است و هيچ راهي جز پس انداز و ارتقاء سرمايه گذاري براي بهبود وضعيت اقتصادي كشور وجود ندارد.
وي اظهار داشت: براي اين مهم ناچاريم بازارهاي سرمايه، بيمه و صندوق هاي بازنشستگي را تقويت كنيم البته هم اكنون توجه مردم كشور به سمت دارايي هاي مالي جلب شده است.
وي يادآور شد: امروز ديگر خريد موبايل و سكه، پس انداز نيست و چيزي از آن زاييده نمي شود، كشور بايد از اقتصاد سنتي پس انداز به سمت خريد دارايي هاي مالي روي آورد.
وي گفت: با راه اندازي تالار رشت شبكه هاي مالي، كارگزاري و شركتهاي سرمايه گذاري در گيلان فعال مي شوند و متخصصان و كارشناسان مالي در استان پا خواهند گرفت.
وي افزود: من به عنوان دبيركل بورس هيچ راهي جز توسعه بازارهاي مالي براي تجهيز پس اندازها نمي شناسم. در حال حاضر توجه عامه پس اندازكنندگان به سمت دارايي هاي مالي جلب شده كه اين حركت با افتتاح تالارهاي منطقه اي بورس تقويت مي شود.
ايرج نديمي،نماينده مردم لاهيجان و سياهكل در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين مراسم گفت: راه اندازي تالار بورس، اتفاق اقتصادي قابل توجهي در استان است. تالار بورس در جهت توسعه معاملات استان نقش مهمي دارد و از انتقال بخشي از سرمايه هاي استان به استانهاي ديگر ممانعت مي كند و منافع اين سرمايه عايد مردم گيلان مي شود.
استاندار گيلان هم ضمن اشاره به هماهنگي هايي كه طي چند ماه اخير با سازمان بورس اوراق بهادار در خصوص راه اندازي اين تالار شده، گفت: استان گيلان، داراي پتانسيل فراوان در زمينه اقتصادي و صنعتي است و به اين استان طي چند سال اخير توجه خاصي شده و دولت حمايت هايي را در زمينه رفع مشكلات اقتصادي استان انجام داده و امكانات مناسبي از سوي دولت در اختيار اين استان قرار گرفت.
سلطاني فر ادامه داد: با بررسي طرح ها، امكانات و حجم پول در گردش استان به اين نتيجه رسيديم كه با افتتاح بورس در اين استان، يكي از تالارهاي موفق و پر رونق كشور را شاهد خواهيم بود.
استاندار گيلان خاطرنشان كرد: با فعال شدن اين تالار و گرايش مردم استان به اين امر، به زودي شعباتي از تالار را در شهرهاي انزلي، لاهيجان و آستارا راه اندازي خواهيم كرد.

افزايش قدرت نفوذ شركت هاي سرمايه گذاري در بورس
گروه بورس: وجود شركت هاي سرمايه گذاري وابسته به بانك ها در بورس در واقع نشان دهنده حضور غيرمستقيم بانك ها در بازار سهام و ارتباط ناسالم بانك ها و بورس است.
دكتر اميرعباس كني كارشناس بورس با بيان اين مطلب اظهار داشت: اگر ساختار بازار سهام صحيح و درست باشد آيينه تمام نماي توسعه اقتصادي و صنعتي خواهد بود. در حال حاضر شركت هاي سرمايه گذاري قدرت خاصي از نظر تعداد سهام حجم معاملات و گردش مالي در بورس دارند، در واقع گروهي بانفوذ هستند كه خود نيز صاحب شركت هايي كه در بازار سهام حضور دارند، بوده و نقل و انتقال هاي سهام را با توجه به رابطه ها انجام مي دهند.
اين كارگزار بورس افزود: در چنين وضعي عملاً مردم نقشي در بازار ندارند و مجبورند دنباله روي شركت هاي سرمايه گذاري در بورس باشند و زماني كه قدرت مردم در بازار سهام كم شود ارتباط آنها با توسعه اقتصادي - صنعتي نيز ضعيف تر خواهد بود.
وي سبد سهام را يك تفكر خوب، توصيف كرد و گفت: در صورت تصويب آيين نامه سبد سهام مردم حق انتخاب بيشتري در زمينه خريد سهام با ريسك هاي متفاوت به دست مي آورند.
اين كارشناس ارشد بازار سرمايه درخصوص علل به فروش نرسيدن سهام دولتي كه اخيراً به منظور واگذاري به بخش خصوصي عرضه شد افزود: براي خريد ۵۱ درصد سهام شركت هاي بزرگ چنين نقدينگي عظيم در بازار وجود ندارد و دليل ديگر آن متمايل نبودن مردم به خريد اين سهام در پي افت بازار در روزهاي گذشته و خوشبين نبودن آنها نسبت به آينده اين سهام بوده است.

سود شيميايي سينا ۴۴ درصد افزايش يافت
گروه بورس: شركت صنايع شيميايي سينا در نيمه نخست امسال مبلغ ۳ ميليارد ريال سود خالص كسب كرد.
به گزارش خبرنگار ما در اين مدت به هر سهم شركت ۱۶۰ ريال سود تعلق گرفت كه با توجه به پيش بيني سود ۴۰۰ ريالي به ازاي هر سهم، اين رقم۴۰ درصد بودجه را پوشش مي دهد.
بنا بر اين گزارش، صنايع شيميايي سينا در ۶ ماه نخست امسال ۵/۳۲ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش، ۶/۲۳ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته، ۴ ميليارد ريال هزينه عملياتي و ۸/۴ ميليارد ريال سود عملياتي داشته است.
اين گزارش حاكي است: اين شركت در سال گذشته نيز توانست ۶/۷ ميليارد ريال سود عملياتي و ۲۵/۵ ميليارد ريال سود خالص كسب كند و به ازاي هر سهم نيز ۲۷۸ ريال سود كنار بگذارد.
پيش بيني عملكرد امسال شركت در مقايسه با عملكرد واقعي سال قبل به ترتيب به لحاظ فروش ۲۷ درصد افزايش، بهاي تمام شده كالاي فروش رفته۲۱ درصد افزايش، سود عملياتي ۴۶ درصد افزايش و سود پس از كسر ماليات ۴۴ درصد افزايش نشان مي دهد.

پيش بيني افزايش ارزش سهام شركتهاي معدني
گروه بورس: شركتهاي معدني از لحاظ توليد، ريسك آن چناني ندارند و تنها نگراني و ريسك در قيمت محصولات اين شركتها است و با توجه به قيمت جهاني تعيين مي شود.
شهرام شهميري كارگزار بورس درباره وضعيت سهام شركتهاي معدني اظهار داشت: وضعيت سهام شركتهاي معدني در گذشته و حال رضايت بخش بوده و آينده سهام اين شركتها روشن پيش بيني مي شود. سود اين شركتها حدود ۹۵ درصد است مگر اينكه قيمت جهاني كاهش داشته باشد.
وي گفت: اصولاً كساني بايد در سهام معادن سرمايه گذاري كنند كه قصد سرمايه گذاري بلندمدت را دارند.

مديرعامل جديد ايران تاير معرفي شد
گروه بورس: توليدي ايران تاير اعضاي جديد هيأت مديره و مديرعامل خود را انتخاب كرد.
به گزارش خبرنگار ما براين اساس ارسلان امتعلي به عنوان عضو هيأت مديره و مديرعامل معرفي شد.
همچنين سيد محمد مهدي حسيني، به عنوان عضو هيأت مديره، سيد محمد رضوي حاجي آقا به عنوان نايب رئيس هيأت مديره و منصور كامران به عنوان رئيس هيأت مديره انتخاب شدند.
بنياد مستضعفان و جانبازان نيز از اعضاي هيأت مديره اين شركت است.

رشد شاخص هاي بازار مالي در برنامه سوم
گروه بورس: شاخص هاي بازار مالي طي ۴ سال اول برنامه سوم به رغم نوسانات كوتاه مدت با رشد قابل توجهي روبه رو بوده است.
به گزارش مركز تحليل اخبار اقتصادي ايران، شاخص قيمت سهام در سال ۸۰ رشدي معادل ۲/۲۶ درصد داشته كه اين رقم در سال ۸۱ حدود ۷/۳۴ درصد و در سال ۸۲ حدود ۷۷/۱۲۴ درصد بوده است. شاخص بازده نقدي كه بيانگر بازده نقدي حاصل از سرمايه گذاري براي سهام ناشي از تقسيم سود بين سهامداران است در سال ۸۰ و ۸۱ به ترتيب رشدي معادل ۸/۱۳ درصد و ۳/۱۲ درصد داشته و در سال ۸۲ با ۱۷/۶ درصد رشد به ۱۶/۳۹۳۳ واحد رسيده است.
شاخص داد و ستد سهام نيز در طول برنامه سوم رشد كرده به طوري كه درسال ۸۰ از ۴/۱ درصد و سال ۸۱ از ۱۴۳ درصد رشد برخوردار بود. اين شاخص در سال ۸۲ با ۰۶/۹۰ درصد رشد به ۷ ميليارد و ۸۷۸ ميليون و ۷۹۹ هزار و ۱۲۲ سهم افزايش يافت. شاخص ارزش سهام مبادله شده به توليد ناخالص داخلي در سال ۸۱ از رشدي معادل ۱۴۰ درصد برخوردار بوده است و در سال ۸۲ نيز اين روند رشد ادامه يافته و با ۹/۱۰۹ درصد رشد به ۹/۵ درصد رسيده است.
اين گزارش حاكي است ارزش جاري سهام در سال ۸۰ با ۷/۳۰ درصد، در سال ۸۱ با ۲/۴۴ درصد و در سال ۸۲ با رشدي معادل ۹۶/۱۶۲ درصد به ۳۰۹۶۹۵ ميليارد ريال رسيده است. همچنين نسبت ارزش جاري سهام به توليد ناخالص داخلي در سال ۸۰ بالغ بر ۱۲ درصد و در سال ،۸۱ بالغ بر ۱۸۱۷ درصد رشد داشته و در سال ۸۲ با ۸/۸۷ درصد رشد به ۳/۲۷رسيده است.

كاهش ريسك بازار با اجراي طرح سهام شناور آزاد
گروه بورس: در بورس هاي جهاني۸۰ درصد سهام شركت ها در بورس عرضه و معامله مي شود در حالي كه در ايران ۹۰ درصد از سهام شركت ها معمولا در اختيار دستگاه هاي عمومي و دولتي است و فقط ۱۰ درصد از آن در بورس معامله مي شود.
سعيد علي شاهي، كارگزار بورس اوراق بهادار تهران گفت: در حال حاضر ميزان سهامي كه شركت ها در بورس عرضه مي كنند مورد تاييد بورس نيست و سازمان بورس اوراق بهادار در تلاش است براي هر يك از شركت ها سهام شناور آزاد را به حداكثر ۲۵ درصد برساند.
حميد آذرخش،ديگر كارگزار بورس اوراق بهادار تهران نيز در اين باره گفت: اگر شركت با ۱۰۰ درصد سهام خود وارد بورس شود، ۷۰ درصد آن سهم دست سهامداران عمده و دولت بماند و معامله نشود، ۳۰ درصد باقي مانده بعنوان سهام شناور ازاد آن شركت معامله مي شود.
سعيد علي شاهي مدير عامل شركت كارگزاري بهگزين در مورد ۲۵ درصد سهام شناور آزاد شركت ها گفت: اين ميزان براي تمامي شركت ها يكسان نيست و تمامي شركت هاي پذيرفته شده در بورس هاي جهان داراي سهام شناور آزاد است.
وي تأثير سهام شناور آزاد شركت ها در بازار سرمايه را كاهش ريسك ذكر كرد و گفت: سهام شناور آزاد باعث كاهش ريسك شركت ها در بازار سهام مي شود و هنگامي كه ريسك كمتر شود انتظار سود آوري هم كاهش پيدا مي كند و قيمت ها بالا مي رود كه در اين صورت علاقه سرمايه گذاران به خريد سهام بيشتر و سرمايه ها به سمت بورس بيشتر مي شود.
آذرخش، مدير شركت كارگزاري مفيد در مورد آثار سهام شناور آزاد در بورس افزود: در اين طرح امكان شناور شدن سهام بيشتر و دستكاري آن كمتر شده و هر گاه سهمي در حد گسترده توزيع شود باعث مي شود مردم سهام بيشتري را خريداري كنند و قيمت ها هم روند مطلوبتري پيدا كند.
آذرخش تأثير سهام شناور آزاد در انحصاري شدن بازار را ضعيف دانست و گفت: هرگاه سهام يك شركت كمتر در دست مردم باشد تأثير گذاري روي قيمتهاي سهام ساده تر است تا سهام شركت بزرگي چون ايران خودرو، همچنين اگر سهامداري تلاش كند بر قيمت هاي سهام تأثير بگذارد بازار به علت گردش زياد آن سهم تلاش اين افراد را خنثي مي كند، بنابراين يك حفاظ طبيعي براي نوسان و دستكاري قيمت سهام ايجاد مي شود.

بازارسازان امسال در بورس فلزات فعال مي شوند
006300.jpg
مهر: نهاد بازارسازي در بورس فلزات تهران طبق زمينه سازي هاي صورت گرفته تا پايان امسال در اين بازار فعال مي شود.
معاون اجرايي بورس فلزات تهران گفت: بازارسازها مي توانند به عنوان اشخاص حقيقي يا حقوقي پشتيباني كننده مالي خريداران فعاليت كنند. بازارسازها با حضور در بازار از خريداراني كه توان تعهدات خريد را در بازار ندارند پشتيباني مي كنند و وجوه لازم را به ازاي دريافت بهره هاي متعارف در اختيار خريداران قرار مي دهند كه اين امر به علت بار هزينه اي سرمايه موجب افزايش قيمت كالا خواهد شد.
به گفته روح الله صمدي بازارسازها موجب رشد واسطه گري و دلالي مي شوند و بستر فعاليت بيشتر اين افراد را فراهم خواهد كرد كه اين موضوع از سياست هاي بورس فلزات نيست زيرا فاصله ميان قيمت كشف شده تالار قيمت مصرف كننده را افزايش مي دهد.صمدي با اشاره به نوع دوم از فعاليت بازارسازها گفت: هدف اصلي بورس فلزات از ايجاد نهاد بازارسازي جمع آوري تقاضاهاي خرد در قالب تعاوني ها و يا مشاركت هاي تعريف شده قانوني كشور و ايجاد تقاضاي كلان و حضور در بورس فلزات براي چانه زني بهتر و خريد كالا با قيمت مناسب تر است. در حقيقت با اين روش مردم دورافتاده ترين نقاط كشور نسبت به مركز مي توانند با فاصله قيمتي بسيار مناسب نسبت به تأمين نيازهاي فلزي خود اقدام كنند.
معاون اجرايي بورس فلزات تهران همچنين افزود: در هفته گذشته سازمان بورس فلزات تهران مكاتباتي با سازمان هاي بازرگاني استان ها براي معرفي تعاوني ها انجام داده و آنها نيز به معرفي تعاوني هاي استان هاي خود اقدام كرده اند. براساس اين مكاتبات بورس فلزات تهران خواستار معرفي ميزان سرمايه، تعداد اعضا و حجم معاملات تعاوني ها شد تا از استان هاي مختلف كشور بتوان بازارسازها را ساماندهي و حضور هر چه سريعتر آنها را در تالار بورس فلزات و ارتباط آنها را با كارگزاران فراهم كرد.

۸۰ درصد خصوصي سازي محقق مي شود
ايسنا: تا پايان مهرماه ۱۹۸ميليارد ريال از سهام سازمان گسترش و نوسازي صنايع فروخته شد و اميدواريم حداقل ۸۰ درصد برنامه واگذاري ها طي امسال محقق شود.
مدير سرمايه گذاري و سهام سازمان گسترش و نوسازي صنايع گفت: اين سازمان وكالت واگذاري سهام شركت هاي خود به ميزان ۷۵۰۰ميليارد ريال را به سازمان خصوصي سازي داده، ضمن اين كه امسال ما بايد براي واگذاري سه هزارميليارد ريال وكالت مي داديم كه بيش از برنامه وكالت داده شده است.
اميني با بيان اينكه تاكنون درصد ناچيزي از سهام شركت هاي وابسته به سازمان گسترش فروخته شده است گفت: معمولاً امكان واگذاري سهام در پنج ماه اول سال وجود ندارد و واگذاري ها تقريبا از اوايل شهريورماه آغاز و اكثر آنها در شش ماه دوم سال انجام مي شود.
وي فروش سهام را وابسته به شرايط اجتماعي و سياسي كشور دانست و افزود:اميدواريم حداقل ۸۰درصد برنامه  واگذاري ها طي امسال محقق شود.

شاخص
ادامه رشد شاخص ها در بورس تهران
گروه بورس: روند رو به رشد شاخص هاي بازار سهام تهران روز گذشته نيز ادامه يافت.
به گزارش خبرنگار ما طي مبادلات روز سه شنبه شاخص كل قيمت سهام ۳/۳۸ بالا رفت و از مرز ۱۳ هزار و ۳۰۰ واحد گذشت اما از سوي ديگر در حالي كه در تالار فرعي شاخص عملكرد بازار ۷/۳ واحد افت نشان مي داد، در تالار اصلي شاخص ۵/۴۶ واحد رشد كرد، و به مرز ۱۳ هزار و ۶۰۰ واحد رسيد.
ديروز شاخص عملكرد سهام صنعتي بورس تهران ۵/۳۱ واحد افزايش يافت و به مرز ۱۰ هزار واحد نزديك شد. براين اساس عملكرد ۵۰ شركت فعال تر طي روز گذشته به گونه اي بود كه اين شاخص با ۱۳۳ واحد رشد مواجه شد.

نبض بازار
افزايش تقاضا براي سهام سيمان
گروه بورس:  روز سه شنبه همزمان با رشد دوباره سهام سيمان در تالار مبادلات بورس تهران، سهامداران پمپ سازي ايران و آبفر شاهد رشد ۵ درصدي ارزش دارايي ها خود بودند.
به گزارش خبرنگار ما در اين روز ارزش سهام دو شركت ياد شده ۵ درصد افزايش يافت. به اين ترتيب سهامداران پمپ سازي ايران شاهد عبور قيمت سهام خود از ۳۰۰ تومان بودند و سهامداران آبفر افزايش ارزش سهام خود را تا مرزهاي فراتر از ۲۱۰ تومان تجربه كردند.
براساس اين گزارش روز گذشته ارزش سهام شركت هاي سيمان شرق، سيمان سپاهان، سيمان شمال و سيمان تهران سقف ۵ درصدي رشد را در بورس تهران پر كردند.
اما از سوي ديگر ارزش سهام صنايع شيميايي، تكين كو و افست ۵ درصد پايين آمد.
در اين روز سرمايه گذاري ساختمان بار ديگر در صدر جدول تقاضا جاي گرفت، ضمن اين كه فعالان بازار شاهد هجوم تقاضا براي خريد سهام شركت هاي سيمان تهران، سيمان شمال، سيمان فارس و خوزستان، سيمان هگمتان و سيمان كرمان بودند.

خصوصي سازي شيوه اي براي كسب درآمد شده است
گروه بورس:هدف از خصوصي سازي در تمام دنيا، افزايش كارايي است، در حالي كه خصوصي سازي در ايران با هدف تأمين كسري بودجه هاي دولتي صورت مي گيرد.
دكتر مهدي تقوي، عضو هيأت علمي دانشكده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبايي گفت: دولت، به بحث خصوصي سازي نگاه كسب درآمد دارد و مانند بازاريان تنها به فكر كسب درآمد بيشتر از محل واگذاري شركت ها و سهام دولتي است.
وي افزود: خصوصي سازي در تمام دنيا براساس برنامه هاي دقيق و حساب شده انجام مي گيرد، در حالي كه در ايران اين سياست با شتاب و بدون در نظر گرفتن جوانب آن صورت گرفته است.
اين استاد دانشگاه با انتقاد از پيامدهاي منفي خصوصي سازي صورت گرفته در ايران اظهار داشت: روش مرسومي كه در دنيا براي انجام خصوصي سازي وجود دارد؛ به اين صورت است كه واحد دولتي را به تعدادي متخصصان آن رشته واگذار مي كنند .

مديران ناآشنا روند خصوصي سازي را كند كرده اند
فارس: يك كارگزار بورس گفت: تغيير دائم مديريت سازمان خصوصي سازي و انتخاب مديران ناآشنا به بازار سهام، روند خصوصي سازي را با كندي مواجه كرده است.
تيمور ابوحمزه افزود: يكي از ملزومات خصوصي سازي و واگذاري سهام شركتهاي دولتي، شناخت كافي مديران سازمان خصوصي سازي نسبت به بورس و آشنايي با رموز بازار سرمايه است. اين كه چه ميزان سهام،  در چه زمان و چه شرايطي از وضعيت بازار، در بورس عرضه شود، نياز به شناخت بورس، توانمندي ها و پتانسيل هاي آن دارد.

تغييرات قيمت سهام
سه شنبه ۱۹ آبان
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۵.۰۰
۱۴۳
۳,۰۰۳
پمپ سازي ايران
۵.۰۰
۱۰۳
۲,۱۶۳
آبفر
۵.۰۰
۱۶۹۷
۳۵,۶۴۰
سيمان شرق
۵.۰۰
۹۷۴
۲۰,۴۵۶
سيمان سپاهان
۵.۰۰
۱۰۳۰
۲۱,۶۳۵
پتروشيمي اصفهان
۵.۰۰
۱۶۶
۳,۴۸۷
شهد ايران
۵.۰۰
۵۱۳
۱۰,۷۷۶
سايپا ديزل
۵.۰۰
۱۴۴۸
۳۰,۴۱۷
سيمان شمال
۵.۰۰
۸۵۹
۱۸,۰۵۱
سيمان تهران
۵.۰۰
۸۴۰
۱۷,۶۵۲
پگاه آذربايجان غربي
۵.۰۰
۱۰۶۸
۲۲,۴۴۵
سيمان كرمان
۵.۰۰
۱۶۱
۳,۳۸۴
كابلسازي تك
۵.۰۰
۲۵۹
۵,۴۴۴
داده پردازي ايران
۵.۰۰
۸۲۴
۱۷,۳۲۰
سيمان فارس وخوزستان
۴.۹۹
۳۷۰
۷,۷۷۸
جوشكاب يزد
۴.۹۹
۵۲۹
۱۱,۱۲۵
سرمايه گذاري ساختمان
۴.۹۹
۴۹۰
۱۰,۳۰۷
سيمان هگمتان
۴.۹۹
۵۱۰
۱۰,۷۲۸
فرآوري مواد معدني
۴.۹۹
۲۱۱
۴,۴۳۹
توسعه صنايع بهشهر
۴.۹۹
۹۱
۱,۹۱۵
پلي اكريل
۴.۹۸
۲۸۷
۶,۰۴۶
فروسيليس
۴.۹۸
۱۲۷
۲,۶۷۶
قطعات فولادي
۴.۹۸
۱۵۲
۳,۲۰۳
جام دارو
۴.۹۸
۱۴۸
۳,۱۲۰
موتورسازان تراكتور
۴.۹۸
۱۴۱
۲,۹۷۳
صنعتي آما
۴.۹۸
۱۳۴
۲,۸۲۶
معادن بافق
۴.۹۸
۱۹۷
۴,۱۵۶
شيمي دارويي داروپخش
۴.۹۷
۱۶۵
۳,۴۸۲
ساختمان اصفهان
۴.۹۷
۱۳۵
۲,۸۴۹
شيميايي سينا
۴.۹۷
۱۱۲
۲,۳۶۶
فارسيت دورود
۴.۹۶
۶۱
۱,۲۹۱
پشمبافي توس
۴.۹۶
۱۰۵
۲,۲۲۴
فيبرايران
۴.۷۷
۲۳۹
۵,۲۵۰
سامان گستراصفهان
۴.۷۳
۳۵۲
۷,۸۰۰
سرمايه گذاري مسكن
۴.۳۲
۲۹۰
۶,۹۹۹
توسعه فارس
۳.۸۱
۱۱۰
۳,۰۰۰
كف
۳.۷۴
۵۷
۱,۵۸۰
پارس متال
۳.۷۰
۹۶
۲,۶۹۰
ماشين سازي نيرو محركه
۳.۶۱
۵۵
۱,۵۷۹
نورد ولوله اهواز
۳.۵۱
۷۰
۲,۰۶۷
گرجي
۳.۴۸
۱۷۳
۵,۱۴۵
صنعت و معدن
۳.۳۹
۷۸
۲,۳۸۰
نيرومحركه
۳.۳۴
۲۹۶
۹,۱۵۱
جابربن حيان
۳.۳۴
۲۷۶
۸,۵۴۰
ايران ترانسفو
۳.۱۱
۶۳
۲,۰۹۰
ريخته گري تراكتورسازي
۳.۰۹
۱۰۶
۳,۵۴۰
سرمايه گذاري بوعلي
۳.۰۰
۲۳۸۷
۸۱,۹۰۰
سيمان صوفيان
۲.۸۸
۱۳۱
۴,۶۸۰
ايرانيت
۲.۸۶
۲۲۰
۷,۹۰۱
سرمايه گذاري ملي
۲.۶۹
۱۹۸
۷,۵۷۰
معدني املاح
۲.۶۳
۹۳۴
۳۶,۵۱۲
خدمات انفورماتيك
۲.۵۲
۹۴
۳,۸۲۵
سرمايه گذاري رنا
۲.۴۷
۱۶۸
۶,۹۶۷
پگاه اصفهان
۲.۴۰
۲۱۱
۹,۰۰۰
چادر ملو
۲.۳۴
۵۱
۲,۲۳۰
گروه صنعتي بوتان
۲.۱۴
۱۵۱
۷,۱۹۵
كاغذ سازي كاوه
۲.۰۴
۲۲۰
۱۱,۰۰۰
بسته بندي پارس
۲.۰۲
۱۷۳
۸,۷۴۰
مخابراتي شهيد قندي
۱.۹۴
۲۷۸
۱۴,۶۲۰
پتروشيمي اراك
۱.۹۲
۲۰۷
۱۱,۰۰۰
بانك كارآفرين
۱.۹۲
۸۳
۴,۴۱۶
تراكتورسازي
۱.۸۴
۱۴۳
۷,۹۰۰
سيمان كارون
۱.۵۹
۲۳۹
۱۵,۲۴۸
پتروشيمي خارك
۱.۵۶
۵۵۹
۳۶,۴۰۰
سيمان شاهرود
۱.۵۶
۲۹
۱,۸۹۲
رينگ مشهد
۱.۴۵
۷۷
۵,۴۰۰
آلومينيوم پارس
۱.۳۲
۹۸
۷,۵۰۰
معادن و فلزات
۱.۲۷
۱۰۹
۸,۷۰۰
كربن ايران
۱.۲۶
۸۵
۶,۸۲۷
معادن منگنزايران
۱.۲۳
۴۸
۳,۹۶۶
كمباين ايران
۱.۲۰
۸۹
۷,۵۱۰
فولاد كاويان
۱.۰۸
۳۸
۳,۵۴۶
موتوژن
۱.۰۷
۵۰
۴,۷۰۲
نورد آلومينيم
۱.۰۷
۲۱
۱,۹۷۸
پارس خودرو
۱.۰۵
۳۸
۳,۶۶۰
بهپاك
۱.۰۳
۶۰
۵,۹۰۰
سايپا
۰.۹۳
۳۶
۳,۹۰۰
ايران خودرو ديزل
۰.۹۰
۵۱
۵,۶۸۸
سرمايه گذاري غدير
۰.۸۸
۳۵
۳,۹۹۹
لوله وماشين سازي
۰.۵۹
۲۰
۳,۴۰۱
داروسازي داملران
۰.۴۵
۴۴
۹,۹۰۰
پارس دارو
۰.۴۲
۲۵
۶,۰۱۰
كيميدارو
۰.۳۸
۱۴
۳,۷۱۸
فرآورده هاي نسوز آذر
۰.۲۸
۲۰
۷,۲۲۲
كاربراتورايران
۰.۲۷
۹
۳,۳۰۰
پارس توشه
۰.۲۷
۱۹
۷,۰۰۰
حمل و نقل پتروشيمي
۰.۲۰
۶
۳,۰۷۲
سرمايه گذاري ملت
۰.۲۰
۴۱
۲۱,۰۰۰
نفت پارس
۰.۱۵
۱۰
۶,۷۷۲
باما
۰.۱۳
۳
۲,۳۹۸
شيميايي فارس
۰.۱۰
۱۸
۱۷,۹۵۰
لوله سديد
۰.۰۹
۴
۴,۳۱۴
پاكسان
۰.۰۵
۱
۲,۰۳۳
گلتاش
۰.۰۴
۲
۵,۵۰۵
لبنيات پاك
۰.۰۲
۳
۱۹,۱۳۳
مواد اوليه داروپخش
۰.۰۱
۳
۲۲,۷۲۲
سينا دارو
۰.۰۱
۱
۸,۲۷۰
دارو پخش
۰.۰۰
۰
۷,۵۷۲
تولي پرس
۰.۰۰
۰
۲,۰۶۳
نيرو كلر
۰.۰۰
۰
۵,۵۴۳
داروسازي اسوه
۰.۰۰
۰
۱,۰۱۰
پلاستيك شاهين
۰.۰۰
۰
۱,۲۱۲
درخشان تهران
۰.۰۰
۰
۱,۵۹۴
قند شيرين
۰.۰۰
۰
۶,۴۰۰
تامين ماسه
۰.۰۰
۰
۲,۱۲۶
كارتن پارس
۰.۰۰
۰
۲,۸۷۰
كارتن مشهد
۰.۰۰
۰
۲,۴۴۵
مهرام
۰.۰۰
۰
۲,۹۷۵
ايران مرينوس
۰.۰۰
۰
۶,۹۸۴
آذريت
۰.۰۰
۰
۱۸,۳۲۸
سيمان بجنورد
۰.۰۰
۰
۳۲,۵۹۹
سيمان غرب
۰.۰۰
۰
۲۳,۸۲۴
سيمان مازندران
۰.۰۰
۰
۱۴,۱۸۶
چرخشگر
۰.۰۰
۰
۱,۰۰۰
پارس الكتريك
۰.۰۰
۰
۲,۶۳۱
ماشين آلات تراكتورسازي
۰.۰۱-
۱-
۱۷,۱۰۲
رازك
۰.۰۷-
۶-
۸,۰۶۶
سرمايه گذاري بانك ملي
۰.۰۹-
۷-
۷,۸۰۰
سايپا آذين
۰.۱۴-
۴-
۲,۸۰۰
توسعه صنعتي
۰.۱۷-
۷-
۴,۲۲۷
صنعتي پارس مينو
۰.۱۷-
۸-
۴,۶۹۰
تكنو تار
۰.۲۴-
۱۳-
۵,۳۴۰
سرمايه گذاري بازنشستگي
۰.۲۷-
۵-
۱,۸۶۵
پارس شهاب
۰.۳۷-
۱۹-
۵,۱۴۸
آهنگري تراكتورسازي
۰.۴۰-
۷-
۱,۷۵۰
آريا الكترونيك ايران
۰.۵۸-
۹۴-
۱۵,۹۹۷
پتروشيمي آبادان
۰.۶۰-
۳۲-
۵,۳۰۰
نيروترانس
۰.۶۰-
۹-
۱,۴۸۱
توليدي گرانيت بهسرام
۰.۶۵-
۱۲-
۱,۸۳۹
لاميران
۰.۷۳-
۷۴-
۱۰,۰۶۰
اقتصاد نوين
۰.۷۷-
۲۳۸-
۳۰,۸۰۵
نفت بهران
۰.۷۹-
۴۰-
۵,۰۰۲
ايران خودرو
۰.۹۵-
۱۵۲-
۱۵,۷۹۹
صنعتي دريايي(صدرا)
۰.۹۶-
۷۲-
۷,۴۰۲
كنتورسازي ايران
۱.۰۳-
۳۹-
۳,۷۵۰
نيروي زنگان
۱.۰۷-
۲۱۰-
۱۹,۵۰۵
پتروشيمي فارابي
۱.۱۲-
۲۷-
۲,۳۸۰
روغن نباتي پارس
۱.۲۲-
۳۶-
۲,۹۲۶
نوش مازندران
۱.۲۵-
۳۸۲-
۳۰,۱۸۸
گاز لوله
۱.۳۰-
۵۰-
۳,۸۰۰
پارس سرام
۱.۳۴-
۴۲-
۳,۰۹۷
سرمايه گذاري سپه
۱.۳۴-
۲۳-
۱,۶۸۹
آذرآب
۱.۶۴-
۵۲-
۳,۱۱۰
چيني ايران
۱.۶۹-
۱۸-
۱,۰۵۰
شوكو پارس
۱.۸۴-
۴۱-
۲,۱۸۹
سايپا شيشه
۱.۹۶-
۱۱۱-
۵,۵۵۰
سرمايه گذاري صنايع بهشهر
۲.۰۳-
۱۲۵-
۶,۰۳۹
سرمايه گذاري البرز
۲.۰۷-
۷۷-
۳,۶۴۱
هپكو
۲.۲۸-
۴۹-
۲,۱۰۰
آبسال
۲.۳۲-
۱۰۲-
۴,۲۹۰
معدني دماوند
۲.۳۶-
۱۴۶-
۶,۰۴۹
سرمايه گذاري صنعت نفت
۲.۷۳-
۸۳-
۲,۹۵۳
محور سازان
۳.۰۱-
۲۳۷-
۷,۶۳۷
سرمايه گذاري پتروشيمي
۳.۱۷-
۵۴-
۱,۶۵۰
شكر شاهرود
۳.۲۹-
۵۱۰-
۱۵,۰۰۰
گروه صنعتي سديد
۳.۲۹-
۱۴۸۸-
۴۳,۷۵۰
سيمان بهبهان
۳.۳۷-
۱۵۱-
۴,۳۳۵
مس شهيد باهنر
۳.۳۹-
۴۳۵-
۱۲,۴۰۰
كارخانجات مخابراتي ايران
۳.۴۷-
۳۷۷-
۱۰,۵۰۱
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۳.۵۶-
۳۳۲-
۹,۰۰۰
كالسيمين
۳.۷۷-
۶۰۷-
۱۵,۵۰۳
لاستيكي سهند
۴.۵۳-
۹۵-
۲,۰۰۰
تكسرام
۴.۹۴-
۱۲۶-
۲,۴۲۵
شيشه وگاز
۴.۹۶-
۴۲-
۸۰۴
پارسيلون
۴.۹۸-
۱۴۸-
۲,۸۲۴
توليدي تيزرو
۴.۹۹-
۲۸۲-
۵,۳۷۵
قند نقش جهان
۴.۹۹-
۲۱۰-
۴,۰۰۱
روغن نباتي جهان
۴.۹۹-
۲۳۵-
۴,۴۷۶
دارويي لقمان
۴.۹۹-
۳۹۷-
۷,۵۵۸
داروسازي عبيدي
۴.۹۹-
۱۷۴-
۳,۳۱۰
مواد الياف مصنوعي
۵.۰۰-
۱۰۰۱-
۱۹,۰۳۲
افست
۵.۰۰-
۱۷۸۱-
۳۳,۸۴۴
تكين كو
۵.۰۰-
۵۶۴-
۱۰,۷۱۷
صنايع شيميايي
اشاره : اين جدول نشان دهنده آخرين قيمت سهام
تا زمان بسته شدن بازار
(۱۲‎/۳۰ دقيقه ) است.
منبع: سايت رسمي سازمان بورس اوراق بهادار.

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |