چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۵۱ - Nov 10, 2004
۲۸ بازيكن به تيم ملي فوتبال ايران دعوت شدند
ايران و اهميت ديدار با تيم لائوس
006288.jpg
گروه ورزشي: براي آخرين بازي تيم ملي فوتبال ايران در مرحله اول مقدماتي جام جهاني ۲۸ بازيكن از سوي برانكوايوانكوويچ به تيم ملي دعوت شدند. بافت تيم ملي تغيير نكرده البته در چند روز اخير شايعات بسياري در ارتباط با تيم ملي شنيده مي شد، از دعوت دروازه بان پرسپوليس كه پس از سه سال نيمكت نشيني با چند بازي مدعي ملي پوشي شده بود تا مهاجم هميشه ناراضي آبي ها كه هنوز در تركيب اصلي باشگاهش مكان ثابتي ندارد.
اما نفرات دعوت شده نشان مي دهد كه برانكو به اهميت بازي با لائوس واقف است. ديداري به ظاهر آسان كه مي تواند تمام آرزوهاي ايران را بر باد دهد. ايران براي رسيدن به مرحله بعد نياز به يك پيروزي با حداقل گل دارد اما لائوس در بازي قبل مقابل اردن نشان داد تيمي قابل پيش بيني نيست. اردن تا ده دقيقه پاياني بازي مقابل لائوس بازي را واگذار كرده بود. هر چند در آن بازي لائوس ميزبان بود. با اين وجود و با توجه به دعوت تمامي بزرگان حاضر در فوتبال، تيم ملي مي تواند از ميدان لائوس يك بازي تداركاتي خوب و سازنده هم بسازد. از فهرست تيمي كه براي بازي با آلمان و قطر انتخاب شده بود، رضا عنايتي، مهدي اميرآبادي و جواد كاظميان خط خوردند و به جاي اين سه بازيكن عباس آقايي، بيژن كوشكي و امير حسين يوسفي دعوت شده اند. جدا از سليقه مربيان كه مي تواند هميشه بحث انگيز باشد تا حدودي ترديدهايي را ايجاد مي كند. شك هايي كه از زمان خروج مترجم سابق تيم ملي و حضور مترجم كنوني اين تيم پديدار گشته است.
در اينكه در اين تغيير و تحول فدراسيون فوتبال به درخواست برانكو احترام گذاشت و مترجم كنوني حق مصاحبه و خودنمايي ندارد شكي نيست اما فدراسيون فوتبال بايد نظارت بيشتري به تيم ملي كه متعلق به تمام مردم ايران است داشته باشد. در اينكه محمد دادكان با صداقت كامل و قدرت تمام اعمال زير مجموعه تيم ملي را زير نظر دارد هم شك و ترديد نداريم.
اسامي بازيكنان دعوت شده به اردوي تيم ملي به اين شرح است:
۱-ابراهيم  ميرزاپور(فولاد خوزستان )، ۲- مهدي  رحمتي  (سپاهان )، ۳-حسن  رودباريان (پاس )، ۴- يحيي  گل  محمدي  (پيروزي )، ۵-جلال  كاملي  مفرد (فولاد خوزستان )، ۶- محمدنصرتي  (پاس )، ۷- رحمان  رضايي  (مسينا)، ۸-علي  بداوي  (فولاد خوزستان )، ۹- حسين  كعبي (السد قطر)، ۱۰ - ستار زارع  (برق  شيراز)، ۱۱- محمد علوي  (فولاد خوزستان )، ۱۲-جوادنكونام  (پاس )، ۱۳- خداداد عزيزي  (پاس )، ۱۴- عليرضا واحدي  نيكبخت  (استقلال  تهران )، ۱۵- ايمان  مبعلي  (فولاد خوزستان )۱۶،- علي  كريمي (الاهلي  امارات )، ۱۷- مسعود شجاعي (سايپا)، ۱۸- مرتضي  كاشي  (پيكان )، ۱۹- علي  دايي  (صبا باتري )، ۲۰- آرش  برهاني  (پاس )، ۲۱- رسول  خطيبي  (سپاهان )، ۲۲- فرزاد مجيدي  (استقلال  تهران )، ۲۳- مهرزاد معدنچي  (فجر)۲۴- مهدي  مهدوي  كيا (هامبورگ )، ۲۵- وحيد هاشميان  (بايرن  مونيخ )، ۲۶- عباس  آقايي (سپاهان )، ۲۷- بيژن  كوشكي  (ابومسلم )، ۲۸- اميرحسين  يوسفي  (سايپا)

شطرنج قهرماني رده هاي سني جهان
پيروزي صالح ميرزايي و آتوسا پوركاشيان
صالح ميرزايي و آتوسا پوركاشيان در دور ششم مسابقات شطرنج قهرماني رده هاي سني جهان در يونان بر حريفان خود پيروز شدند تا از موقعيت خوبي در جدول رقابتها براي كسب مدال برخوردار شوند.
در اين رقابتها صالح ميرزايي در رده سني ۱۰ سال پسران در دور ششم بر حريف ارمنستاني خود چيره شد و با كسب ۵ امتياز هم اكنون با دستيابي به رده هشتم جهان موقعيت خوبي را از آن خود كرد.
آتوسا پوركاشيان هم با غلبه بر حريف گرجستاني خود و كسب ۵/۴ امتياز در رده هفتم قرار گرفت.
بعد از اين دو، شادي پريدر از وضعيت بهتري نسبت به ساير نفرات كشورمان برخوردار است. وي در اين دور با پيروزي بر حريفي از سوئيس و كسب امتياز ۴ موفق شد در رده دوازدهم جدول مسابقات قرار گيرد.

تيم شطرنج دانشگاه آزاد به ايران بازگشت
تيم  شطرنج  دانشگاه  آزاد اسلامي كه  براي  شركت  در مسابقات  بين المللي  دانشگاه ها در مالزي  حضور داشت ، صبح  روز سه شنبه  كوالالامپور را به  مقصد تهران  ترك  كرد. نمايندگان  كشورمان  در دور نهم ، آخرين  دور اين  مسابقات  با كسب  ۳پيروزي  و ۲ شكست  و با مجموع  ۵/۲۵ امتياز بر سكوي  سوم  ايستادند.
رقابت هاي  شطرنج  دانشجويان  دانشگاههاي  ۹ كشور جهان  با حضور ۳۸ تيم  از۱۱ آبانماه  جاري  در كوالالامپور پايتخت  مالزي  آغاز شده  بود و در اين  دوره  از مسابقات  كه  در ۹ دور و به  روش  سوئيسي  انجام  شد دانشجويان  دانشگاه هاي  كشورهاي  جمهوري  اسلامي ايران ، روسيه ، چين ، ژاپن ، هند، سري  لانكا، پاكستان ، فلسطين  و مالزي  شركت  داشتند. در اين  دوره  از مسابقات  تيم  روسيه  قهرمان  شد و چين  به  مقام  دوم  رسيد. محل  برگزاري  چهارمين  دوره  مسابقات  بين المللي  شطرنج  دانشگاه ها در دانشگاه  مالاياي  مالزي  بود.

ليگ برتر واليبال ايران
۸ بازي در هفت شهر
006285.jpg
گروه ورزشي _ علي شاكري: هفته هفتم ليگ برتر واليبال ايران امشب با ديدار دو تيم تهراني دخانيات و صنام در سالن هفتم تير آغاز مي شود. برخلاف هفته هاي گذشته اين بار تيمها در يك هفته دو بار به ميدان خواهند رفت. با بازيهاي اين هفته رقابتهاي نيم فصل گروه ۲ كه هشت تيمي است خاتمه مي پذيرد، اما بازيهاي گروه يك همچنان ادامه پيدا خواهد كرد.
صنام در شرايطي امشب با دخانيات روبرو مي شود كه حساسيت در هفته هفتم از همه بازيها به مشام مي رسد. برخورد پاس با پتروشيمي در ماهشهر، آذر پيام ارتباطات با پاديسان گنبد در اروميه، نئوپان با پيكان در گنبد از جمله بازيهاي مهم هفته محسوب مي شوند كه نگاه بيشتري را به دنبال خود دارند.
صنام در بازي امشب در انديشه برد ديگري است. اين تيم با بهبودي منظمي و درخشش اين بازيكن در گنبد وضعيتي مناسب يافت و بي ترديد بخت نخست قهرماني نيم فصل در گروه يك به حساب مي آيد. دخانيات در اين فصل شرايطي كاملا متفاوت با سال پيش پيدا كرده است. جذب چند بازيكن جوان با تجربه باعث شد تا اين تيم حتي هواي صعود به مرحله دوم را هم در سر داشته باشد. دخانيات براي رسيدن به اين هدف جنگ سختي با آذر پيام ارتباطات و پتروشيمي و پاس خواهد داشت.
سوبارائو در صنام
صنامي ها به گفته داورزني با سوبارائو تمام كرده اند. سرعتي زن( ۲۲۰ سانتي متري) تيم ملي هند كه در جام ملت هاي دوره قبل دو جام را در جمع  بهترين هاي آسيا دريافت كرد. با آمدن سوبا رقابت سنگيني ميان سرعتي زنان صنام (نادي و زارع) درمي گيرد.
برنامه بازيهاي هفته هفتم
چهارشنبه ۲۰ آبان: سالن ۷ تير
دخانيات _ صنام ساعت ۳۰/۱۹
پنج شنبه ۲۱ آبانماه
پالايش و پخش كرمانشاه _ ذوب آهن
آذرپيام اروميه _ پاديسان گنبد
علمي كاربردي شهركرد _ دانشگاه آزاد تبريز
پتروشيمي بندر امام _ پاس تهران
اتكا قم _ نئوپان ۲۲ بهمن ساري
نئوپان گنبد - پيكان تهران
پگاه اروميه _ سايپا تهران

مرد سال فوتبال اروپا كيست؟
006291.jpg
گروه ورزشي _ معراج مژده: بهترين بازيكن اروپا كيست؟ در سالي كه گذشت كدام بازيكن با معيارهاي مافوق ستاره ها در جهان درخشيد؟
يوناني هاي فاتح جام ملتهاي اروپا دلاس، كريستئاس، كاپسيس، نيكوپوليس، سيتاريديس و زاگوراكيس يا زيدان فرونشسته در رئال مادريد؟ كداميك؟ تيري هنري فرانسوي در آرسنال يا پاتريك ويرا قدرتمند؟ كداميك توانستند فراتر از يك بازيكن باشند؟ نگاهها متوجه مرد هميشه خندان و كمي زشت روي بارسلوني هاست. رونالدينيو كه حالا در بازي او را همپاي يوهان كرايف مي دانند. او بارسلونا را تا صدر جدول لاليگا بالا كشيده است. برزيلي ها نيز با او به فتح جام جهاني فكر مي كنند. حريف و رقيب رونالدينيو در اين گزينش كيست؟ تيري هنري كه بهترين در فوتبال انگليس است. بايد ديد از ميان ۵۰ بازيكن گلچين شده كداميك مرد سال فوتبال اروپا مي شود. ۵۲ فوتبال نويس از ۵۲ كشور بايد برنده توپ طلايي را انتخاب كنند.

خبرهايي از كشتي
اعزام ۴ مربي به ايتاليا
گروه ورزشي: كشتي دنيا مرتبا در حال تغيير و تحول است و در اين ميان مربياني كه نتوانند اطلاعات كاملي از قوانين و مقررات جديد داشته باشند، مطمئنا در راه آموزش كشتي گيران دچار مشكلات جدي مي شوند.فدراسيون كشتي كشور در اقدامي نيكو، قرار است چهار تن از مربيان مطرح كشور را براي گذراندن يك دوره كلاس عالي مربيگري فيلا به كشور ايتاليا اعزام كند تا در كلاسي كه در آن مدرسين عاليرتبه فدراسيون جهاني كشتي تدريس مي كنند، شركت نمايند.
اطلاعات رسيده از برگزاري اين دوره حاكي از آن است كه تدريس در كلاسهاي اين دوره به چهار زبان فرانسوي، روسي، انگليسي و ايتاليايي خواهد بود و مدرسيني نظير برادران بلوگلازوف قهرمانان اسبق جهان و المپيك، يوري شاهمرادوف (تئوريسين كشتي روسيه)، بواسيار يائيسف (قهرمان كنوني جهان) و ... در آنها به تدريس خواهند پرداخت.
تاريخ برگزاري اين دوره روزهاي ۱۹ تا ۲۱ آذرماه سال جاري است.

حسن بابك مدير تيم هاي ملي كشتي فرنگي شد
حسن بابك به عنوان مدير تيم ملي كشتي فرنگي بزرگسالان منصوب شد.
محمدرضا طالقاني رييس فدراسيون كشتي طي حكمي با اشاره به سوابق و خدمات حسن بابك در كسوت قهرماني و مربيگري و به منظور سامان دهي و حركت قانونمند در آماده سازي و تشكيل تيم هاي ملي، وي را تا پايان مسابقات آسيايي ۲۰۰۶ قطر به سمت مدير تيم ملي كشتي فرنگي بزرگسالان منصوب كرد.
در حكم ابلاغي وي آمده است: «اميدوارم با بهره گيري از تجربيات سالهاي متمادي حضور و خدمت شايسته به كشتي ميهن اسلامي و با رعايت كامل مفاد شرح وظايف مدير تيم ملي در تشكيل، سامان دهي و آماده سازي تيم ملي كشتي فرنگي بزرگسالان موفق و مويد باشيد.»

حبيب الله رازمندان حكم گرفت
006282.jpg
فدراسيون كشتي اعلام كرد: حبيب الله رازمندان قهرمان كشتي آزاد پيشكسوتان جهان به عنوان مسئول تشريفات و هماهنگي براي تجليل از پيشكسوتان كشتي در رقابتهاي ليگ برتر باشگاه هاي ايران منصوب شده است.
محمدرضا طالقاني رئيس فدراسيون كشتي طي حكمي حبيب الله رازمندان را به عنوان مسئول تشريفات كميته پيشكسوتان اين فدراسيون براي هماهنگي لازم با سازمان ليگ كشتي به منظور برنامه ريزي و اجراي مراسم تجليل از پيشكسوتان كشتي در مسابقه هاي ليگ برتر منصوب كرده است.
رازمندان يكي از قهرمانان سابق كشتي ايران است كه ارتباط بسيار صميمانه اي با قهرمانان سابق كشتي دارد و در مناسبت هاي مختلف با آنان ديدار و مشكلات آنان را رفع مي سازد. وي در تلاش است با ايجاد تشكيلاتي قانونمند، رسيدگي به امور پيشكسوتان كشتي را ساماندهي كند.

تاريخ و محل برگزاري وزنه برداري باشگاه هاي آسيا
ايسنا: پنجمين دوره مسابقات وزنه برداري باشگاه هاي آسيا در رده بزرگسالان از روز۲۲ آذر ماه در شهر تيان جين به مدت ۳ روز برگزار مي شود. دو تيم باشگاهي سايپا و پيام ارتباطات نمايندگان كشورمان در اين مسابقات خواهند بود. همچنين دومين دوره مسابقات وزنه برداري باشگاه هاي آسيا در رده جوانان از روز ۱۸ آذر ماه به مدت ۳ روز در اين شهر برگزار خواهد شد.
در اين مسابقات نيز تيمهاي نفت اهواز و ملي حفاري خوزستان نمايندگان ايران خواهند بود. در دور گذشته اين رقابتها تيم سايپا در بخش بزرگسالان و تيم نفت اهواز در بخش جوانان عنوان قهرماني را كسب كرده بودند.

احمد دنيا مالي زاده رئيس فدراسيون قايقراني شد
اعضاي مجمع عمومي فدراسيون قايقراني، «احمد دنيا مالي زاده» را به عنوان رئيس جديد اين فدراسيون برگزيدند.به گزارش خبرنگار ايرنا، دنيا مالي زاده روز سه شنبه در اين مجمع كه در تالار اجتماعات دفتر مشترك فدراسيون هاي ورزشي تشكيل شد، با كسب ۲۴ راي از ۲۷ راي ماخوذه به مدت ۴ سال رياست اين فدراسيون را بر عهده گرفت. عزيزالله فيض نيكو و ناصر طالبي ديگر نامزدهاي كسب اين پست به ترتيب يك و دو راي بدست آوردند.ناصر طالبي در جلسه حضور نداشت.مجمع فدراسيون قايقراني از ۳۱ عضو تشكيل شده است.رياست اين مجمع را علي كفاشيان معاون ورزشي و امور فدراسيون هاي سازمان تربيت بدني برعهده داشت.

۳ داور بين المللي واترپلو ايران به تايلند مي روند
گروه ورزشي: ۳ داور بين المللي واترپلو كشورمان به منظور شركت در كلاسهاي بين المللي داوري واترپلو روز پنجشنبه ۲۱ آبان ماه راهي بانكوك مركز تايلند مي شوند. محمد هادي بيگ، هوشنگ حافظي و قاسم رحيمي داوراني هستند كه به بانكوك سفر خواهند كرد.اين داوران در مدت حضور ۴ روزه خود در تايلند به همراه ۵۰ داور ديگر قاره آسيا با فراگيري قوانين جديد و دستاوردهاي جديد داوري اين رشته، درجه هاي بين المللي خود را با دادن امتحان پاياني، بار ديگر تثبيت خواهند كرد. هر يك از داوران بين المللي قاره آسيا در صورت عدم شركت در اين گونه كلاسها كه هر دو سال يك بار برگزار مي شود درجه بين المللي خود را از دست مي دهند.

ايران عضو فدراسيون آسيايي ورزش مدارس شد
ايرنا: رئيس  فدراسيون  ورزش  مدارس  كشور گفت : در آخرين  جلسه  مجمع  عمومي  فدراسيون آسيايي  ورزش  مدارس  كه  در كشور ماكائو تشكيل  شد، ايران  با اكثريت  مطلق  آراءبه عنوان  نخستين  كشور غرب  آسيا به  عضويت  اين  فدراسيون  پذيرفته  شد. به گزارش  فدراسيون  ورزش  مدارس  كشور، رضا عموزاده  خليلي  اين  موفقيت  رابراي  رشد و توسعه  ورزش  دانش آموزي  بسيار با اهميت  خواند و افزود: بدنبال عضويت  كشورمان  درفدراسيون  آسيايي  ورزش  مدارس ، ازاين  پس  دانش آموزان  ايراني مي توانند طبق  تقويم  فدراسيون  آسيايي  در رويدادهاي  قاره  كهن  شركت  كنند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |