پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۵۲ - Nov 11, 2004
امكان برگزاري نمايشگاه مجازي فراهم مي شود
گروه انفورماتيك: امكان برگزاري نمايشگاه مجازي در سايت نقطه تجاري فراهم خواهد شد.
مدير راهبردي نقطه تجاري در اين باره به ictnews.ir گفت: پس از نصب و آغاز فعاليت نسخه جديد سايت نقطه تجاري، تمامي شركت هاي فعال در زمينه صادرات و واردات و همچنين تجار ايراني و خارجي مي توانند از امكانات برگزاري نمايشگاه مجازي برخوردار شوند.
مشاهيري افزود: در صورت راه اندازي نمايشگاه مجازي، شركت ها مي توانند در محيط مجازي كالاهاي خود را عرضه كنند.
به گفته وي وزارت بازرگاني در نظر دارد در مراحل اوليه، نمايشگاه مجازي را به صورت رايگان برگزار كند تا تجار و بازرگانان با اين نوع نمايشگاه بيشتر آشنا شوند.
مشاهيري ادامه داد: براي برگزاري چنين نمايشگاه هايي در مرحله نخست بايد فرهنگ سازي صورت گيرد و در صورت موفق بودن آن ممكن است وزارت بازرگاني درآينده خواستار دريافت هزينه برگزاري نمايشگاه مجازي از تجار شود.
مشاهيري به جز برگزاري نمايشگاه مجازي امكان تشكيل اتاق مذاكرات در نقطه تجاري را از ديگر امكانات نسخه جديد سايت نقطه تجاري عنوان كرد.
او افزود: در اين صورت تجار مي توانند در محيطي امن با يكديگر به مذاكره بپردازند. به گفته مشاهيري اين نرم افزار هم اكنون به صورت آزمايشي نصب شده است و در حال گذراندن دوره آزمايشي است.
او پيش بيني كرد دوره آزمايشي در حدود ۳ تا ۶ ماه زمان برده و پس از آن امكان دسترسي همه تجار به اين نسخه جديد فراهم شود.

موتور جستجو مايكروسافت امروز آغاز به كار مي كند
006414.jpg
گروه انفورماتيك:مايكروسافت اعلام كرد كه موتور جستجوي اين شركت از امروز در دسترس كاربران اينترنت سراسر دنيا قرار مي گيرد.
هدف اصلي مايكروسافت از اين اقدام، رقابت با گوگل عنوان شده است.
به گزارش فايننشال تايمز، مدت مديدي است مايكروسافت با همكاري و كمك مالي شركت ياهو در سايت MSN، خدمات جستجو ارائه مي داده است.
مسئولان مايكروسافت، معتقدند كه اين شركت تاكنون به علت عدم توسعه بخشي و ارائه مناسب برنامه هاي جستجوگر، فرصت هاي مالي بسياري را از دست داده است و تصميم دارد هرچه زودتر اين كم كاري را جبران كند.
از سوي ديگر چندي پيش گوگل خدمات جستجوگر دسك تاپ خود را معرفي كرد و اين در حالي است كه محصول جديد مايكروسافت تنها به خدمات جستجوي اينترنتي محدود مي شود. مايكروسافت اميد دارد، به زودي اين برنامه را نيز در اختيار كاربران قرار دهد.

موشك جديد روسيه با موفقيت به فضا رفت
گروه دانش: موشك جديد روسيه با نام سايوز ،۲ پس از ناكامي هاي گذشته از پايگاه پلستيك در شمال غرب اين كشور با موفقيت پرتاب شد.
به گزارش رويتر روسيه در ابتدا قصد داشت اين موشك را ۲۹ اكتبر پرتاب كند اما به دليل نقص نرم افزاري، زمان اين پرتاب دو بار به تعويق افتاد. اين موشك جديد به يك سيستم كنترل ديجيتالي به روز مجهز شده است كه در واقع نسخه پيشرفته موشك سايوز با فناوري دهه شصت است.
اين موشك جديد قدرت بيشتري داشته و در عين حال تعداد افراد كمتري براي بازرسي و نظارت بر سيستم كنترل احتياج دارد.

نسخه جديد ماي دوم، نقص جديد IE
گروه انفورماتيك:متخصصان امنيت هشدار داده اند كه گونه جديدي از كرم My Doom كه نقص وصله نشده اي در مرورگر اينترنت اكسپلورر را تحت تأثير قرار مي دهد پديدار شده است.
به گزارش زد دي نت اين كرم كه شركت هاي امنيتي آن را My Doom.Af، MyDoom.AH و My Doom.AG ناميده اند، توسط ايميل منتشر شده و به آسيب پذيري سر ريز بافر كه به تازگي در مرورگر IE كشف شده، حمله مي كند.
شركت امنيتي ديفنس به كاربران هشدار داده است كه از باز كردن ايميل هايي با موضوعاتي چون Funny photos، hello، hey و يا بدون هيچ گونه موضوعي، خودداري كند. باز كردن ايميل هاي آلوده و كليك كردن بر روي لينك هاي درون پيام ها، كاربران را رو به سويي هدايت خواهند كرد كه حملات خطرناكي در انتظار آنان خواهد بود.
مايكروسافت طي اعلاميه اي بيان كرده است كه از وجود اين گونه جديد كرم My Doom آگاه و در حال انجام بررسي هايي بوده است. بنابر گزارش هاي ارائه شده، آسيب پذيري IE در سرويس پك ۲ ويندوز XP وجود ندارد و بنابراين، كاربراني كه برنامه به روز رساني امنيت را اجرا كنند، از پشتيباني بيشتري در برابر اين تهديد برخوردار خواهند بود. مايكروسافت و متخصصان امنيت به كاربراني كه بسته خدماتي ۲ را بر روي كامپيوترهاي خود نصب نكرده اند توصيه كرده اند كه هرچه زودتر در اين باره اقدام كنند.
گونه جديد My Doom، توسط فريم هاي HTML به نقص موجود در IE حمله مي كند. كدي كه از اين نقص سوءاستفاده مي كند، هفته گذشته شروع به منتشر شدن كرده و محققان هشدار داده اند از آن جايي كه اين نقص همچنان وصله نشده باقي است، احتمال آن مي رود كه كدهاي گوناگون جديدي كه به آسيب پذيري ياد شده حمله مي كنند، طي هفته هاي آتي منتشر شوند.
اما مايكروسافت اعلام كرد كه اين تهديد از خطر زيادي برخوردار نبوده و خسارت زيادي به كاربران وارد نكرده است. مايكروسافت همچنين گفت زماني كه بررسي هايش كامل شود، درباره اقدامات و عمليات خود تصميم گيري مي كند.

اسكنر امنيتي با قابليت بازرسي بدني از روي لباس
گروه انفورماتيك:اسكنر امنيتي كه با استفاده از اشعه ايكس بازرسي بدني افراد را از پشت لباس امكان پذير ساخته است به بهره برداري رسيد.
به گزارش بي بي سي مسئولان فرودگاه هيت رو انگلستان براي بازرسي بدني مسافران خود از اين اسكنر امنيتي استفاده مي كنند.
اين وسيله مي تواند به كمك حركت اشعه ايكس بر روي پوست مسافران تصاويري از بدن آنها تهيه كند و به بازرسان فرودگاه امكان دهد كه تمام مناطقي از بدن را كه امكان مخفي كردن اسلحه و مواد منفجره وجود دارد، بازرسي كنند.
از سوي ديگر اين وسيله به دليل تهيه تصاوير سياه و سفيد گرافيكي نگراني هاي افراد را از مسايل شخصي و محرمانه افزايش مي دهد. البته مسئولان فرودگاه هيت رو به مسافران اجازه مي دهند كه در صورت نارضايتي، همانند سابق مورد بازرسي دستي قرار بگيرند.
اين اسكنر جديد تا پايان سال جاري در فرودگاه هيت رو مرحله آزمايشي كار خود راپشت سر خواهد گذاشت و در صورت موفقيت در تمامي فرودگاه هاي انگليس به كار گرفته مي شود. گفتني است مقامات آمريكا از استفاده از اين وسيله امنيتي خودداري كرده اند و استفاده از آن را منوط به حصول اطمينان كافي از حفظ حريم شخصي مسافران و به خصوص مسايل اعتقادي آنان دانسته اند.

سخت افزار
رقيب اپل از راه رسيد
گروه انفورماتيك:Creative Zen Touch يك پخش كننده ۲۰ گيگابايتي است، روي دست كنترلرهاي حساس به تماس اپل بلند شده است. در اين دستگاه يك صفحه باريك عمودي جايگزين سطح مدور شده است.
اين پخش كننده، فايل هاي صوتي را بسيار قوي اجرا مي كند و نسبت كيفيت صدا در آن، بين پخش كننده هاي قابل حمل بهترين است. كيفيت صدايش وقتي آن را به بالاترين حد ممكنش مي رساند افت نمي كند و فركانس در طيف صدايي اين دستگاه كاملاً تخت است. اين خصوصيات باعث شده كه اين دستگاه ۲ ستاره را در فهرست رتبه بندي پخش كننده ها به خود اختصاص دهد.
برخلاف چرخ چند كاره ipod صفحه كنترل اين دستگاه فقط يك منوي اصلي دارد. براي انتخاب يك گزينه،  يا مي توانيد از دكمه OK استفاده كنيد يا با دو ضربه انتخاب مورد نظر خود را انجام دهيد. با دو دكمه مخصوص در گوشه هاي پخش كننده درجه صدا تنظيم مي شود و بالا و پايين بردن تصوير نيز به خاطر نوع تقسيم بندي صفحه كنترل آن بسيار آسان تر است.

نرم افزار
سان از وجود نقص امنيتي خطرناك خبر داد
گروه انفورماتيك: شركت سان مايكروسيستمز هشدار داده است كه يك نقص امنيتي بسيار جدي بر روي خط محصولات يكي از مولفه هاي سرور وب سيستم جاواي اين شركت تأثير مي گذارد.
به گزارش سيستم گروپ، نقص موجود در سرور پراكسي وب سيستم جاوا، مي تواند امكان دسترسي به سيستم آسيب پذير را براي حمله كنندگان راه دور فراهم سازد. اين آسيب  پذيري كه موجب ايجاد سر ريز بافر مي گردد، مي تواند به حمله كنندگان امكان دهد تا پردازش سرور پراكسي وب و يا پردازش سرور سرپرستي (Admin Server) را مختل سازد.
با استفاده از پردازش سرور آلوده، حمله كنندگان مي توانند كدهاي مخرب را بر روي سرور اجرا كنند.
سان اعلام كرده است كه اگر چه پردازش هاي آلوده ممكن است نتيجه سوءاستفاده موفق حمله كنندگان از نقص موجود باشند، اما هيچ روش قابل اعتمادي وجود ندارد كه بتوان مشخص كرد آسيب پذيري ياد شده، مورد حمله و سوءاستفاده قرار گرفته است و يا خير.
شركت امنيتي Secunia، اين آسيب  پذيري را از نظر خطرناك بودن، بسيار جدي و بحراني اعلام كرده است.

تار نما
كاهش ميزان تبليغات اينترنتي
گروه انفورماتيك: كارشناسان معتقدند كه آينده خوشايندي در انتظار تبليغات اينترنتي نيست و در سال هاي آينده ميزان تبليغات اينترنتي كاهش خواهد يافت.
به گزارش بي بي سي، بررسي ها نشان مي دهد كه در سال ۲۰۰۳ تبليغات آن لاين ۶۵ درصد افزايش يافته و حال آن كه كارشناسان پيش بيني مي كنند در ۵ سال آينده اين ميزان تنها ۱۱ درصد باشد.
محققان مؤسسه ژوپيتر مي گويند: از جمله شركت هايي كه از اين كاهش فروش اينترنتي رنج خواهد برد، گوگل است كه بيشترين درآمدهاي آن از طريق تبليغات مبتني بر واژه هاي كليدي موجود در شبكه تأمين مي شود.

بازي
فروش ۱۰۰ ميليون دلاري Halo2 در نخستين روز
گروه انفورماتيك: مايكروسافت درنخستين روز فروش بازي هالو ۲ به فروش بالغ بر ۱۰۰ ميليون دلار دست يافت.
اين بازي نخستين نسخه از بازي هاي نرم افزاري مايكروسافت است كه در رقابت با آخرين محصول شركت والت ديزني به بازار عرضه شده است.
به گزارش تايمز، در يازده دقيقه اول فروش اين بازي حدود ۸۵۰۰ عدد از آن به فروش رفته است و اين مقدار در طول يك روز به ۲۰۰ هزار رسيد.
تحليل گران معتقدند ميزان فروش اين بازي نرم افزاري تا ۱۰ ميليون واحد مي رسد.
اين برنامه در مورد دفاع زمين در برابر نيروهاي متجاوز مرموز است و از زمان آغاز فروش آن در سراسر دنيا در روز گذشته، هزاران مغازه تا نيمه هاي شب اقدام به فروش اين محصول نرم افزاري  كردند.
مايكروسافت اين محصول را مهمترين برنامه سال ۲۰۰۴ خود خواند كه به هدف سودآوري كلان در نيمه آخر سال جاري ارائه شده است.

آن لاين
ايران در نمايشگاه سبيت ۲۰۰۵ شركت مي كند
گروه انفورماتيك: شركت هاي ايراني با حمايت و پشتيباني مركز صنايع نوين (وزارت صنايع و معادن) در نمايشگاه CeBIT2005 آلمان حضور خواهند يافت.
به گزارش روابط عمومي ثناراي، اين شركت با تكيه بر حمايت و پشتيباني مركز صنايع نوين به منظور عرضه توانمندي هاي صنايع فناوري اطلاعات و ارتباطات كشور، اقدام به تهيه غرفه اين شركت هاي ايراني در نمايشگاه CeBIT2005 كرده است.
نمايشگاه امسال از ۲۰ تا ۲۶ اسفند ماه جاري در شهر هانوفر آلمان برگزار مي شود و علاقه مندان جهت حضور در آن مي توانند تمايل خود را در اين خصوص كتباً به شركت ثناراي اعلام كنند.
بررسي مشكلات حقوقي فضاي سايبر در سازمان ملل
گروه انفورماتيك: سازمان ملل متحد با دعوت از ۲۵۰ متخصص در زمينه كامپيوتر، اينترنت، حقوق مدني و حقوق جزا به مدت دو روز جرايم رايانه اي و مشكلات حقوقي فضاي سايبر و اسپم را بررسي مي كند.
به گزارش ايسنا، همزمان با اجلاس جهاني سران در خصوص جامعه اطلاعاتي كه سال ۲۰۰۳ در ژنو برگزار شد، كشورهاي شركت كننده از سازمان ملل در خواست كردند تا با تشكيل چنين كميته اي مسائل حقوقي اينترنت و فضاي سايبر را بررسي كنند كه در اجلاس تونس ۲۰۰۵ نيز اين مسائل بررسي مي شود.
گفتني است تمامي شركت كنندگان اين جلسه بر نقش گروههاي مسئول در سالم سازي فضاي فعاليت هاي اينترنتي اتفاق نظر دارند.
عرضه نرم افزار جامع قدس در نمايشگاه قرآن
گروه انفورماتيك: نرم افزار قدس حاوي اطلاعاتي درباره موقعيت و رويدادهاي مختلف شهر بيت المقدس در دوازدهمين نمايشگاه قرآن كريم ارائه شده است.
به گزارش ستاد خبري نمايشگاه قرآن، در اين نرم افزار اطلاعات كاملي در خصوص تاريخچه قدس و جنگ هاي صليبي، قدس و اديان الهي از ديدگاه اسلام، مسيحيت و يهوديت، بناهاي تاريخي بيت المقدس، جغرافياي فلسطين، تاريخچه و مراحل قيام انتفاضه گنجانده شده است.
همچنين در اين لوح فشرده اطلاعاتي درباره منشور سازمان ملل و كليه قطعنامه هايي كه در مورد قدس اعلام شده و اظهار نظر شخصيت هاي معاصر در مورد قبله اول مسلمانان وجود دارد.دوازدهمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم تا پايان ماه مبارك رمضان هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب داير است.
همكاري چين و انگليس در ساخت ماهواره جديد
گروه دانش: دانشمندان چيني و همتايان آنها در يك شركت انگليسي در ساخت ماهواره اي به منظور انجام مطالعات هواشناسي همكاري مي كنند.
به گزارش ايسنا، اين ماهواره كه از حساسيت بالاتري نسبت به ماهواره هاي هواشناسي معمولي برخوردار است، قرار است در ماه آينده راه اندازي شود.
دانشمندان چيني همچنين از طريق ناظر ماهواره اي زميني مطالعات جدي را بر روي تغييرات آب و هوايي جهاني، بهينه سازي منابع آبي و نيز ايجاد يك پايگاه داده هاي بزرگ از يافته هاي جديد آغاز كرده اند.

حضور وزارت بازرگاني در الكامپ با ارائه ۸ پروژه ملي
وزارت بازرگاني به عنوان مسئول راه اندازي شبكه جامع  اطلاع رساني بازرگاني و توسعه و ترويج تجارت الكترونيكي در كشور با ارائه ۸ پروژه ملي در دهمين نمايشگاه بين المللي الكامپ شركت مي كند. از اين پروژه ها مي توان به «ايجاد و استقرار شبكه جامع اطلاع رساني بازرگاني كشور» «سخت افزاري و نرم افزاري »،« توسعه و تكميل نقطه تجاري ايران »،« مطالعه امكان سنجي تجارت الكترونيكي»،« ايجاد مركز پيشگام تجارت الكترونيكي »و ايجاد مركز صدور گواهي ديجيتال اشاره كرد.

بزرگترين نمايشگر پلاسماي جهان در الكامپ
بزرگترين پلاسماي موجود جهان در اندازه ۸۴ اينچ در دهمين نمايشگاه تخصصي كامپيوتر و الكترونيك به نمايش درمي آيد.
حسن استوان مديركل فروش شركت هيونداي با اعلام اين خبر افزود: شركت هيونداي كره با حضور در دهمين نمايشگاه تخصصي كامپيوتر و الكترونيك، LCD و LCD TV  هاي خود را عرضه مي كند كه از اين ميان مي توان به بزرگترين پلاسماي موجود در اندازه ۸۴ اينچ اشاره كرد.

دانش انفورماتيك
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |