سه شنبه ۳ آذر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۶۳ - Nov 23, 2004
ليگ قهرمان اروپا
قهرمانان در هراس مرگ و زندگي
007206.jpg
گروه ورزشي _ حسن حيدري: فتح ليگ قهرمانان اروپا در حيطه كدام يك از كشورهاي اروپايي خواهد بود؟
درحال حاضر صعود تيم هاي ميلان، يوونتوس، المپيك ليون، بارسلون و چلسي به دور بعدي قطعي شده است. شايد در مراحل بعدي نام تيم قهرمان نيز از دل همين نام ها بيرون بيايد كه خيلي زود به ضيافت حذفي _ مرگ و زندگي _ رسيدند.
اين بازي ها امشب دوباره اروپا را به خود معطوف مي كند.
با گذشت چهار بازي در گروه A هنوز تيمي نتوانسته با اقتدار صدر جدول را به خود اختصاص دهد. المپياكوس، ليورپول و موناكو ۳ تيمي با شرايطي تقريبا برابر در صدر رسيدن به دور دوم بازي ها هستند.
موناكو امروز در يك بازي سرنوشت ساز ميزبان ليورپول است تيمي كه در بازي رفت با دو گل از آنها شكست خورده اما هنوز صلابت گذشته را از دست نداده است. درحال حاضر شعباني نونداو و خاوير ساويولا در خط حمله براي رقبا خط و نشان مي كشند.
در اين ديدار ليورپول، جبرئيل سيسه ستاره فرانسوي خود را به دليل آسيب ديدگي در اختيار ندارد.
در آتن نيز المپياكوس ميزبان ضعيف ترين تيم گروه يعني ديپورتيو لاكرونياست.
در گروه A اين تيم با ۷ امتياز در صدر قرار دارد و ليورپول و موناكو با ۷ و ۶ امتياز عناوين بعدي را در اختيار دارند.
اوضاع درگروه B نيز دشوار است. ديناموكيف، رئال مادريد و لوركوزن با ۷ امتياز شرايط يكساني دارند.
درحساسترين بازي رئال مادريد بعد از پشت سرگذاشتن شكست تحقيرآميز در «ال كلاسيكو» برابر بارسلون به فاصله ۴۸ ساعت ميزبان بايرلوركوزن است. «ايوان هگلوئه را» به اين بازي هم نخواهد رسيد و لوئيز فيگو نيز در ديدار با بارسلون مصدوم شد و احتمال بازي كردن او بسيار اندك است.
تنها غايب لوركوزن در اين ديدار رابسون پونته برزيلي است.
ديناموكيف پيشتاز اين گروه كه با ۷ امتياز در صدر پيش مي رود در سرماي كيف به مصاف آث رم مي رود. اوكرايني ها با تفاضل گل مثبت ۲ بالاتر از دو تيم ديگر اين گروه قرار دارند. رم هيچ شانسي براي صعود ندارد.
آيا جشن هاي بايرن مونيخ در بوندس ليگا در ليگ قهرمانان اروپا نيز تداوم خواهد داشت.
با صعود يوونتوس از اين گروه حالا بايرن بايد تمام كوشش خود را به خرج دهد. باواريايي ها امروز به مصاف مكابي مي رود.
آرايش خط حمله بايرن مثل بازي هاي قبلي با ماكاي و پيزارو تشكيل خواهد شد. در بازي ديگر اين گروه يوونتوس در دل آلپي ميزبان آژاكس است. اين بازي براي آژاكس حائز اهميت است تا بتواند درصورت پيروزي مقابل يوونتوس شرايط صعودش به دور بعدي را فراهم كند و يك روز باشكوه براي فرگوسن در پيش است او براي هزارمين بازي منچستر را هدايت مي كند ركوردي كه كمتر مربي به آن رسيده است.
منچستر در ليگ قهرمانان در اولدترافورد به مصاف ليون مي رود.

رئيس فدراسيون هندبال به مصر مي رود
007197.jpg
گروه ورزشي _ شاكري: رئيس فدراسيون هندبال ايران به همراه تني چند از اعضاي اين فدراسيون براي شركت در انتخابات كنفدراسيون آسيا و فدراسيون جهاني هندبال روز شنبه آينده عازم مصر خواهد شد.به گزارش خبرنگار ما وي كه نايب رئيس كنفدراسيون آسيا نيز هست قرار است حمايت شيخ فهد رئيس شوراي المپيك آسيا و رئيس كنفدراسيون قاره را از نامزدي داود توكلي براي پست دبيركلي فدراسيون بين المللي هندبال جلب كند. ايران هم اكنون صاحب چند پست در كنفدراسيون آسيا است .

تقدير مهرعليزاده از فدراسيون هندبال
مهندس مهرعليزاده طي نامه اي رسمي از فدراسيون هندبال تقدير كرد.
با توجه به اين كه سازمان تربيت بدني از كليه فدراسيون هاي ورزشي خواسته بود گزارشي در مورد اجراي دقيق و منظم تقويم ورزشي خود و جلسات هيات رئيسه ارايه كنند، فدراسيون هندبال به واسطه اجراي دقيق و منظم تقويم ورزشي خود از سوي مهندس مهرعليزاده معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني مورد تقدير قرار گرفت.

علي دايي بزرگترين و پرافتخارترين بازيكن
تاريخ فوتبال ايران
007203.jpg
گروه ورزشي: عضو هيات مديره باشگاه پرسپوليس و عضو هيات رييسه فدراسيون فوتبال توهين و اهانت به علي دايي را اهانت به قهرمان ملي خواند و گفت: عده اي مي خواهند با حذف كردن دايي خودشان را بزرگ جلوه دهند. درحالي كه اين نشان از كوچكي آنها دارد.
جليل سازگارنژاد ضمن بيان اين مطلب افزود: واقعيت اين است كه چه عده اي بخواهند و چه نخواهند علي دايي بزرگترين و پرافتخارترين بازيكن تاريخ فوتبال ايران است كه ازنظر شخصيت ورزشي و اجتماعي نيز فوتبال ما مثل او را به خود نديده است.
سازگارنژاد ادامه داد: علي دايي فوتبال ما را در سطح جهاني هدايت و معرفي كرده است. ما ورزشكاران و فوتباليست هاي بسياري داريم كه در رده ملي و آسيايي براي فوتبال ايران افتخار آفريده اند، اما تنها كسي كه در سطح جهان براي ما افتخار آفريده علي دايي است. به نظر من در اين مورد دايي با هيچ شخصيت ديگري قابل مقايسه نيست. اگر كسي خودش را خيلي بزرگ مي داند در سطح ايران است. اما علي دايي نه تنها در ايران و آسيا بلكه در جهان هم بسيار مطرح و سرشناس است و در همه جاي دنيا فوتبال ايران را با نام دايي مي شناسند.
علي دايي به گونه اي رفتار كرده و افتخار آفريده كه نه تنها فوتبال ايران بلكه فوتبال آسيا را نيز با نام او در سراسر جهان مي شناسند. حالا اين وظيفه ماست كه بدانيم چگونه بايد قدردان زحمات او باشيم. اما متاسفانه عده اي به خاطر اينكه خودشان كوچك هستند و نتوانسته اند اين افتخارات را به دست بياورند سعي مي كنند با اجيركردن يك عده افراد نادان و جاهل افتخارات و شخصيت دايي را نفي كنند. اينها نمي دانند كه اگر مي خواهند بزرگ شوند بايد با حضور دايي بزرگ شوند نه اينكه بخواهند او را حذف كنند تا شايد خودشان به چشم بيايند! اين افراد در دوران ورزشي شان افتخارات زيادي نداشته اند و اگر هم افتخاري بوده در سطح ايران و نهايتا آسيا بوده اما دايي يك بازيكن جهانيست. اگر ما آمديم و چند نفر جوان را اجير كرديم تا با احساساتشان علي دايي را بكوبند هنر نكرده ايم، هنر اين است كه بتوانيم خودمان را از هر جهت بزرگ جلوه دهيم نه اينكه ديگران را به خاطر بزرگ شدن خودمان خراب كنيم.

نامزدهاي ايران در كسب عنوان بهترين هاي فوتبال آسيا
علي كريمي و بهترين بازيكن آسيا
007200.jpg
گروه ورزشي: كنفدراسيون فوتبال آسيا ديروز نامزدهاي كسب عنوان بهترين هاي آسيا در سال ۲۰۰۴ را اعلام كرد. ايران در اين دوره از انتخابات چهار نماينده در چهار بخش خواهد داشت. علي كريمي، تيم ملي فوتبال ايران، تيم ملي فوتسال و مسعود مرادي نامزدهاي كشورمان در كسب عنوان بهترين بازيكن، بازي جوانمردانه، بهترين تيم فوتسال و داوري در قاره كهن هستند.
سال گذشته ايران در سه بخش عناوين بهترين بازيكن، بهترين تيم فوتسال و داوري توسط مهدي مهدوي كيا، تيم ملي فوتسال و مسعود مرادي را به خود اختصاص داده بود.
علي دايي و خداداد عزيزي نيز پيش تر عنوان برترين بازيكن آسيا در سالهاي نه چندان دور را نصيب خود ساخته بودند.

ايوانف با استقبال گرم شاگردانش به ايران بازگشت
007194.jpg
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: گئورگي ايوانف مربي نام آشناي بلغاري كه وزنه برداري ايران بعد از ۳۲ سال ناكامي سرانجام با او در رقابت هاي المپيك ۲۰۰۰ سيدني به مدال طلا رسيد، به دنبال يك غيبت سه ساله به ايران بازگشت. در پي سفر علي مرادي رئيس فدراسيون وزنه برداري ايران به شهر صوفيه بلغارستان وي به همراه ايوانف به تهران بازگشته است تا در صورت موافقت طرفين هدايت تيم ملي ايران مجدداً به اين مربي بلغاري سپرده شود. آن گونه كه از شواهد امر پيداست ميزان علاقمندي هر دو طرف براي ادامه همكاري دوباره بسيار بالاست و اين نكته اي است كه كاملاً مشهود و هويداست. در حال حاضر مهم ترين امتياز حضور دوباره ايوانف در ايران اين است كه شاگردان قديمي وي نظير حسين توكلي، شاهين نصيري نيا و... شور و شعف زايدالوصف خود از تمديد قرارداد با مربي سابق شان را نشان داده اند كه اين خود به نحو بارزي مي تواند در باروري توان روحي آن ها در مسابقات آينده نقش تعيين كننده اي داشته باشد.
اما مهم ترين ويژگي بازگشت ايوانف به ايران مي تواند اين باشد كه با توجه به خصوصيات مربيگري وي كه سابقه روشن آن قبل از بازي هاي المپيك ۲۰۰۰ سيدني در ايران مشاهده شده است، اين بار نيز براي وي و وزنه برداري ايران اين امكان فراهم شود كه استعدادهاي ناب امروز اين ورزش در ايران به صورت فول تايم براي مدت ۳ تا ۴ سال دراختيار اين مربي سازنده قرار گيرد تا وي بتواند با مجموعه اي كامل و توانمند تيمي قدرتمند را براي بازي هاي ۲۰۰۸ پكن آماده سازد.

فوتسال جام جهاني ۲۰۰۴
شكست در اولين گام در مقابل پرتغال
گروه ورزشي - معراج مژده : فوتسال پراميد ايران در اولين بازي خود مغلوب پرتغال شد. نتيجه اي كه نه در خور فوتسال ماست و نه قابل پيش بيني بود. تيم فوتسال ايران كه يكي از اميدهاي قهرماني در اين دوره از مسابقات بود، با بهترين تركيب به ديدار پرتغال رفت، اما عدم نوآوري در شيوه هاي انتخابي، بازي يكسان و تكراري نيروهاي نه چندان فعال و پرانرژي باعث شد تا تيم جوان پرتغال به راحتي چهار بار دروازه ما را باز كند. اين شكست در آغاز بازيهاي پنجمين دوره مسابقات جام جهاني فوتسال شوك به موقع و هشدار محكمي بود تا به خود آئيم و بتوانيم در دو بازي باقيمانده با پيروزي در مقابل كوبا و آرژانتين امكان حضور در مرحله دوم را بدست آوريم.
ملي پوشان  فوتسال  ايران  در ابتداي  بازي  با تركيب  شناخته  شده  خود در چندسال  اخير وارد ميدان  شدند و از همان  دقايق  اوليه ، حملات  پراكنده اي  را به سمت  دروازه  پرتغال  طراحي  كردند كه  اين  حملات  با دفاع  پرقدرت  پرتغال  به  هدر رفت .
اما در اواسط اين  نيمه ، بازيكنان  جوان  پرتغال  با در دست  گرفتن  نبض بازي  و روي  آوردن  به  كارهاي  سرعتي  و جابجايي هاي  لازم  در ميانه  زمين  موفق شدند خود را بر تيم  ايران  تحميل  كنند.

مهدي قدمي رئيس مجامع فدراسيونهاي ورزشي شد
ايسنا: طي حكمي از سوي مهندس مهرعليزاده، مهدي قدمي رئيس كل برگزاري مجامع فدراسيون هاي ورزشي شد.مهدي قدمي معاون سازمان ملي ورزش و رئيس مركز ورزش قهرماني كه به تازگي فعاليت رسمي خود را در اين مركز آغاز كرده است در رابطه با چگونگي برگزاري مجامع فدراسيون هاي ورزش توضيح داد: با توجه به صدور اين حكم، قايل به تقسيم كار هستم. طبق اساسنامه فدراسيون هاي ورزشي، معاونان ديگر نيز مي توانند رئيس مجمع باشند.قدمي تصريح كرد: تا پايان سال جاري بايد ۶۰ مجمع در سطح فدراسيون هاي ورزشي برگزار شود.قدمي در رابطه با مهم ترين اهداف خود در پست جديد توضيح داد: سه شاخه اصلي در اين حوزه مهم ترين اهداف ما را تشكيل مي دهد. در اولين شاخه برنامه ريزي و نظارت را در همه فدراسيون ها مدنظر قرار مي دهيم و همه را به صورت برنامه محور حركت خواهيم داد.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |